PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema moonlight91: Meivakantie 2011



moonlight91
08-06-10, 15:31
omdat we nu eenmaal besmet zijn
ben ik weer al eens aan het rond kijken voor de volgende vakantie
die we het liefst in de meivakantie van 2011 plannen

deze keer willen we meer zien dan alleen Orlando en omstreken
we willen op dag 1 (dag na aankomst!) van Orlando naar Fort lauderdale rijden...
iets zien van miami..uiteraard de keys, naples, en wederom clearwater
wie heeft er voor ons een leuke route, en wat moet je volgens jullie daar gezien / gedaan hebben..
ik wil op dag 9 van onze vakantie terug in Orlando zijn waar we 5 dagen willen verblijven
om daar af te sluiten met Harry potter , en hopelijk weer discovery cove

wie helpt ons met een very nice reisschema /bezienswaardigheden, hotels

belgske
08-06-10, 15:58
Ipv op dag 1 van Orlando naar Fort Lauderdale te rijden, kan ik je iets anders voorstellen.
Vertrek vanuit Düsseldorf met Air Berlin rechtstreeks naar Miami (ik dacht op za) om dan je bezoekjes (Miami, Keys) te doen. Vervolgens richting Orlando, om daarna af te sluiten in regio Fort Myers. Vanuit Fort Myers vertrekt Air Berlin rechtstreeks naar Düsseldorf. (ik dacht op do. of vr., indien dit niet klopt, zal er wel een reactie op komen)

A.Hofman
08-06-10, 16:04
Hallo,

Misschien is het verstandig om aan te komen in Miami, en te vertrekken uit Orlando. Het prijsverschil zal minimaal zijn t.o.v een 'gewoon' retour ticket. Tenzij jullie echt een rondje FL willen maken dan maakt het niet uit.

Wij hebben in 1999 een enkele reis Orlando-Miami gemaakt( toen vloog Martinair nog op beide steden vanaf A'dam)

(1 week Kissimmee) Orlando -Clearwater-Venice-Naples-West Palm Beach-Ft.Lauderdale-Miami Beach. Totaal 16 dagen (?)
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=orlando+fl&daddr=Inverness,+Florida,+Verenigde+Staten+to:Clea rwater,+Florida,+Verenigde+Staten+to:venice+fl+to: naples+fl+to:West+Palm+Beach,+Florida,+Verenigde+S taten+to:Fort+Lauderdale,+Florida,+Verenigde+State n+to:Miami+Beach,+Florida,+Verenigde+Staten&geocode=FeB1swEdXEAm-yl3vM3-2HPniDGev6U8BrLDCg%3BFf8MuAEdSpYX-yn1mEM_DmnoiDESAtSCr2E11A%3BFZ25qgEdGZIQ-ykZu3Ti_fHCiDH7kjzS0d-pdQ%3BFYKCnQEdCdkV-yn7LQswSE7DiDFis9Y2IoisUg%3BFVTljgEdBukf-ymt18Jzm-HaiDGqmizXGFM_Zw%3BFc6klwEdgXs6-ynBrZW1zNXYiDHea-EftcfvFQ%3BFUSYjgEd7Rs5-yn1yvogJwHZiDG-jr9Adb4Cdg%3BFb6IiQEdAlA5-ym53f4rF6bZiDHrY5QlQRe-Nw&hl=nl&mra=ls&doflg=ptk&sll=27.019984,-82.419434&sspn=4.559921,9.876709&ie=UTF8&dirflg=d&ll=27.019984,-81.23291&spn=4.862921,9.876709&z=7
Zo'n 900 kilometer in een rustig tempo. In elke stad 1 of 2 overnachtingen, en 3 in Miami Beach. Maar daar komt voor jullie nog een retourtje Key West bij. (500 km?)

In Orlando de parken gezien, in de andere stadjes vooral veel strand, winkelen, boot gehuurd, sightseeing.

Maar er zijn vele wegen die naar Rome (of in dit geval Orlando) leiden.

knaapje
08-06-10, 16:47
Al eens aan gedacht om op Key West te vliegen?
Is met 1 overstap mogelijk en kost weinig meer dan op Orlando of Miami.

Je kunt dan vanaf Orlando of zo terugvliegen. Voordeel is dat je een groot stuk niet dubbel rijdt.

Knaapje

moonlight91
08-06-10, 19:26
de overweging om via bv miami te vliegen en terug vanaf orlando hebben wij ook al genomen..
maar omdat we nog niet kunnen boeken omdat we de exacte datums nog niet weten ga ik even van orlando/orlando uit
maar des ondanks van waar uit we ook aankomen
we zullen toch een ` rondje` moeten maken
vandaar dat ik als `beginpunt`dag 1 fort lauderdale aangaf.
vandaar uit willen we een route naar orlando
waar het de moeite is om bv 2 nachten te verblijven enz.
wat kunnen we in 1 dag doen bv, welke plaats moeten we zien, welke laten liggen

alle sugesties zijn welkom!!
tuurlijk is het voor ieder verschillend wat wel en niet leuk is.
maar dat maakt het voor mij nu zo leuk om alles,aan de hand van jullie reacties op een rijtje te zetten
en daaruit onze vakantie route samen te stellen

[verwijderd]
09-06-10, 08:53
En zelfs Fort Lauderdale heeft ene mooie grote luchthaven waar je aan kan komen met je vlucht.

Ik zou zoals hiervoor al gezegd wordt kiezen voor een aankomst laag in Florida en dan het vertrek voor de terugreis vanuit Orlando doen. Een rondje in 9 dagen rijden komt toch wel neer op veel uurtjes in de auto. Als je nu het halve rondje doet scheelt dat weer een hoop dat die je in de auto doorbrengt.

Dus mijn tip is eerst goed kijken wat je echt gezien wil hebben in de verschillende plaatsen in Florida en dan te kijken waar je dan het beste kan beginnen en proberen daar in de buurt te landen.

moonlight91
12-07-10, 13:50
het reisschema is onder (voorbehoud) gemaakt,de tickets zijn iniedergeval geboekt
mochten er nog rare dingen gebeuren omtrent de olieramp
dan wijzigen we ons schema , anders word het de volgende ronde:

dag 1 Amsterdam/ Orlando
dag 2 Cape canaveral / Fort lauderdale
dag 3 Fort lauderdale / Miami B / Marathon
dag 4 Marathon / Key west
dag 5 Key west/ Big pine key/ Isla morada
dag 6 Isla morada / Everglades (sharkvalley)/Homestead
dag 7 Homestead / evsafaripark / Naples
dag 8 Naples / Cape coral / Fort myers / Venice
dag 9 Venice / st.Petersburg / Orlando
dag 10 Universal studios
dag 11 Discovery cove
dag 12 Bush garden of auqatica
dag 13 Universal studios, overnachting Nickhotel
dag 14 zwemmen Nickhotel, eind middag vliegveld
dag 15 terug in Nederland