PDA

Bekijk Volledige Versie : Amerika verlaten



ettol
06-06-10, 19:39
Hoi beste mensen
Ik ben vorig jaar in Orlando geweest, en ga dit jaar weer. Nu heb al verschillende gruwelverhalen gehoord over mensen die kennelijk niet zijn afgemeld toen ze amerika verlieten en nu ze weer het land in willen, een hoop ellende daarmee hebben in de trand van "hoe bewijst u dat u niet al die tijd illegaal in Amerika bent verbleven..'". Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb nergens een stempel gehaald toen ik vertrok....

r.teeuwsen
06-06-10, 19:42
Hi,

Nou ik het al twee keer 'vergeten' mijn groene kaartje in te leveren toen ik via Cleveland vloog naar Montreal/Canada en daarna naar Amsterdam en zo het land verliet..... Dusss geen probleem.

Greetz, Remco

Michael
06-06-10, 19:54
Ik heb het ook wel eens gehad. Sterker nog, momenteel zitten er nog 4 groene slips van afgelopen mei in de paspoorten. Toen wij wilden boarden had nog niemand gevraagd naar de strookjes. Uiteindelijk ben ik maar naar de balie aan de gate gelopen en vroeg waar ik deze kwijt kon. Kreeg een antwoord van "niet zo belangrijk" en daar moest ik het mee doen.

Ik maak mij er niet zo druk om :lol::lol:

belgske
06-06-10, 19:57
als je de 'Green Card' vergeten hebt af te geven, kun je bij thuiskomst best contact opnemen met de ambassade van de VS en de 'groene kaart' opsturen naar hen.

@ Remco, ik kan alleen maar zeggen dat je onwijs veel geluk hebt. Mijn collega heeft ook een keer zijn 'green card' vergeten af te leveren. Heeft nadien toch de nodige problemen gekend. Hij heeft nadien contact opgenomen met de ambassade van de VS. Toen moest hij de 'green card' opsturen naar de ambassade en waren de problemen voor een volgend bezoek aan de VS van de baan.

ettol
06-06-10, 19:59
Staat me niets van bij; groene kaart/slips. Ik moest wel een formulier invullen met dezelfde gegevens als ze bij Esta vragen (wanneer, welke vlucht, met wie etc), maar dat wilde inderdaad niemand hebben.

Michael66
06-06-10, 20:03
als je de 'Green Card' vergeten hebt af te geven, kun je bij thuiskomst best contact opnemen met de ambassade van de VS en de 'groene kaart' opsturen naar hen.Nee, dat moet je dus niet doen. De ambassade kan en wil er niets mee doen.

Hier staat precies wat je moet doen: http://floridaforum.nl/showthread.php?p=1843&postcount=11

belgske
06-06-10, 20:12
@ Michael66,

Een collega was enkele maanden terug in Texas. Bij thuiskomst kwam hij erachter dat hij zijn groene kaart vergeten was in te leveren. Hij nam contact op met de ambassade en die vertelde hem dat hij de groene kaart zsm moest opsturen en dat er dan geen problemen zich zouden voordoen

corrus
06-06-10, 20:24
als je de 'Green Card' vergeten hebt af te gevenEen "Green card" is een werkvergunning...
We hebben het, volgens mij, over de groene controlestrook die te maken heeft met een visum waiver... :D

Michael66
06-06-10, 21:58
Tja, dan zal ik het wel mis hebben. ;)

AlexFL
07-06-10, 02:02
Een "Green card" is een werkvergunning...
We hebben het, volgens mij, over de groene controlestrook die te maken heeft met een visum waiver... :D

Ja 'green card' is idd een beetje een onhandig woord hiervoor, tis de afscheurstrook van een I-94W
http://www.ortmanns.us/i94w.jpg

Michael66
07-06-10, 08:54
Voor het gemak zal ik de Nederlandse (!!) tekst op de website van de US Embassy even plaatsen:

Groen/Wit I-94 formulier nog in het paspoort?

Wat te doen als u bent vergeten het vertrekbewijs I-94 bij het verlaten van de Verenigde Staten in te leveren.

(English version) (http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_in_ppt.html)

http://amsterdam.usconsulate.gov/uploads/images/Jn2W5maJkUXuUYxl_DDnUg/I-94W.jpg
Voorbeeld van I-94W vertrekbewijs

Het niet inleveren van uw I-94W/I-94 vertrekformulier-ook we visa waiver formulier, bij uw vertrek uit de Verenigde Staten, kan vervelende consequenties hebben voor toekomstige bezoeken. De Amerikaanse autoriteiten onderkennen dat dit regelmatig voorkomt en bieden derhalve instructies hoe dit eenvoudig op te lossen. Deze instructies vindt u op de website van de United States Customs and Border Protection (http://help.cbp.gov/cgi-bin/customs.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=752&p_created=1077641280&p_sid=RGQ8g3Hh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9OCZwX3Byb2RzPTAmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0mcF9 jdj0mcF9zZWFyY2hfdHlwZT1hbnN3ZXJzLnNlYXJjaF9ubCZwX 3BhZ2U9MSZwX3NlYXJjaF90ZXh0PUktOTQ*&p_li=&p_topview=1) (CBP).

Stuur uw I-94 NIET naar het Amerikaans Consulaat Generaal in Amsterdam

De CBP instructies zijn uitteraard in het Engels en wij bieden u hierbij een vertaling in het Nederlands. Mocht u een verschil tussen de Nederlandse en Engelse tekst constateren, volgt u dan alstublieft de Engelse instructies.

Wanneer u thuiskomt en het Amerikaanse vertrekformulier I-94 (wit) of I-94W (groen) zit nog in uw paspoort betekent dit dat uw vertrek niet is vastgelegd. Het is uw verantwoordelijkheid dit alsnog te regelen. U dient dan de immigratiedienst voldoende informatie te verstrekken om uw tijdig vertrek te registreren. Dit sluit uw dossier dat bij inreizen geopend is.
Indien u uw tijdig vertrek uit de Verenigde Staten niet aantoont, kan de CBP bij een volgend bezoek besluiten dat u langer dan toegestaan in de V.S. bent verbleven. Indien dit gebeurt kan uw visum ongeldig gemaakt worden, kan u de toegang tot de V.S. ontzegd worden en kan de immigratiebeamte u direct sommeren terug te keren naar uw vertrekpunt buiten de V.S.
Met name reizigers die langer zijn gebleven dan onder het Visumontheffingsprogramma is toegestaan, kunnen niet anders meer toegelaten worden tot de V.S. dan met een door een Amerikaans consulaat of Amerikaanse ambasssade verstrekt visum. Als u in zo'n geval weer toelating vraagt onder het Visumontheffingsprogramma kan de immigratiebeamte u direct sommeren terug te keren naar uw vertrekpunt buiten de V.S.

Indien u uw vertrekformulier I-94 niet bij vertrek hebt ingeleverd, stuurt u het dan, samen met documentatie waaruit blijkt dat u de V.S. verlaten hebt, naar:

ACS - CBP SBU
1084 South Laurel Road
London, KY 40744
United States of America
Stuur uw vertrekformulier I-94 NIET naar een Amerikaans consulaat of Amerikaanse Ambassade, of enig ander CBP adres in de U.S., of enig ander adres dan naar het hierboven vermelde. Uitsluitend op dit adres kunnen wij de nodige correcties in de CBP vertrekstaten maken waardoor u geen problemen gaat ondervinden bij toekomstige bezoeken.

Er zijn uiteraard meerdere manieren denkbaar maar om aan te tonen dat u tijdig bent vertrokken kunt u bijvoorbeeld overleggen:

De originele boarding pass die u bij vertrek uit de V.S. hebt gebruikt
Fotokopieën van inreis- of uitreisstempels in uw paspoort die aantonen dat u een ander land ingereisd bent na vertrek uit de V.S. (U dient dan het hele paspoort te kopiëren, behalve de lege paginas), en
Fotokopieën van andere bewijzen, zoals daar zijn:

Gedateerde salarisstrookjes van uw werkgever die aangeven dat u in een ander land hebt gewerkt na vertrek uit de V.S.
Gedateerde bankafschriften met transacties die aantonen dat u in een ander land bent geweest na vertrek uit de V.S.
Verklaringen van een school die u bezocht hebt na vertrek uit de V.S.
Gedateerde credit card reçus, met daarop uw naam, maar het nummer uitteraard onleesbaar gemaakt, voor aankopen gedaan buiten de V.S. na vertrek.

Sluit, om ons te helpen uw situatie beter te begrijpen en een en ander snel te kunnen verwerken, een verklaring en indien nodig een vertaling, in het Engels bij. Uw verklaring kan alleen met ondersteunende bewijzen zoals boven vermeld worden geaccepteerd. U dient goed leesbare kopieën of indien mogelijk originele documenten te sturen. Als u origineel materiaal instuurt bewaar dan een kopie. De Amerikaanse immigratiedienst kan na verwerking geen materiaal terugsturen.

Wij raden u ten zeerste aan kopieën van wat u naar ACS-CBP stuurt, als handbagage mee te nemen bij een volgend bezoek aan de V.S., voor het geval dat de CBP immigratiebeamte vragen mocht hebben over uw toelaatbaarheid.

Voor korte trips (30 dagen of minder) naar Canada, Mexico of het Caraïbisch Gebied, gedurende uw bezoek aan de Verenigde Staten, bewaard uw I-94/I-94W zorgvuldig. U moet het pas inleveren als u naar huis vertrekt.

Vertragingen die u niet verweten kunnen worden, bijvoorbeeld vertraagde of afgezegde vluchten, medische noodgevallen waarbij artsentoezicht nodig is, enzovoorts, worden niet gezien als onrechtmatig langer verblijven dan toegestaan. U zult dit echter wel moeten kunnen aantonen bij uw volgende bezoek aan de V.S. Voor vluchtvertragingen vraag de vliegmaatschappij om een verklaring die de vertraging bevestigd, of een kopie van uw gecancelde boarding pass.

moonlight91
07-06-10, 10:01
bij ons zijn die papiertjes eruit gehaald door het personeel in Atlanda toen we aanboord gingen van de KLM terug naar Amsterdam
ik begrijp dus dat dit niet altijd de `procedure`is
dus alvast voor een volgende keer...waar moet je deze dan inleveren ,als je de usa verlaat?

Teleton
07-06-10, 10:33
waar moet je deze dan inleveren ,als je de usa verlaat?

Bij het inchecken voor de vlucht naar Europa. In de meeste gevallen wordt je via de omroep gevraagd de kaartjes zelf uit je paspoort te verwijderen en deze in te leveren. Er wordt verder niet naar gevraagd, lever je ze niet in dan is het verder je eigen verantwoordelijkkheid.

ekkie50
07-06-10, 10:34
Bij mijn vertrek liep er een (overigens allervriendelijkste) dame alle mensen in de rij voor de incheckbalie af om hun groene strook uit het paspoort te scheuren en in te nemen. Een pro-actieve houding van de Amerikanen dus, wat heel fijn is want dan heb je daar geen kopzorgen meer over. Ik weet niet of zo'n "scheurdame" de standaard procedure is. Hoop het wel natuurlijk.

corrus
07-06-10, 10:36
Nee... dit is géén standaard procedure...
Want zoals michael66 al schreef, je bent er zélf voor verantwoordelijk..

[verwijderd]
07-06-10, 11:48
En daarbij moeten wij met zijn allen maar hopen dat deze groene kaartjes die wij afgeven aan een medewerker maar op de juiste manier worden verwerkt.

Voor hetzelfde geldt gebeurt dat niet en kom je daar pas bij een volgend bezoek achter, maar dat hebben we niet zelf in de hand.

knaapje
07-06-10, 11:49
Het is op de forums een steeds weer terugkomend onderwerp en het schijnt nog al eens voor te komen, dat de strook niet verwijderd wordt. Ook vraag ik mij af wat er met de miljoenen stroken gebeurt. Alleen JFK airport handelt per jaar 50 miljoen passagiers af. Stel dat de helft vertrekkend is en dat 1/3 daarvan een strookje in moet leveren dan praat je alleen daar al over 8 miljoen strookjes!
Fouten tijdens de verwerking en hoeveel raken er zoek tijdens de inname en volgende handelingen. Vooral als je leest en ziet hoe "onhandig" het er met de inname toegaat.

Nog nooit heb ik echter antwoord kunnen krijgen op de vraag wie er nu werkelijk geweigerd is in de VS, omdat zijn strookje niet ingeleverd was.

Wie????

Knaapje

Flufjuh
07-06-10, 16:22
Ja, een vriendin van de tante van de broer van mijn buurvrouw's collega........ ;)

belgske
07-06-10, 18:49
Tja, dan zal ik het wel mis hebben. ;)

Absoluut niet.O:)

Omdat het probleem met de groene kaart aangehaald werd, dacht ik meteen aan het verhaal van mijn collega, dat recentelijk geleden gebeurd was.
Ik zal hem eens vragen hoe het afgelopen is. En hem jouw link doorgeven.
Hij gaat nl 2 à 3 keer per jaar naar Texas voor auto onderdelen.

dejo
08-06-10, 12:02
Bij mij waren ze op miami airport ook vergeten de groene kaart uit mijn paspoort te halen. Ik ben het jaar daarop weer op vakantie geweest zonder problemen. Ik heb bij aankomst aangegeven dat ze vorig jaar vergeten zijn mijn groene kaart bij vertek uit the US in te nemen. De beamte zei: mam don't worry about it have a nice holiday.

dutchcruisers
08-06-10, 15:08
Bij mijn dochter en mij is vorige zomer het groene formuliertje ook niet uit ons paspoort gehaald. Bij thuiskomst heb ik de nederlandse website van de US Embassy zitten lezen en vond het nogal wat wat je moest doen. Bij toeval heb ik toen ook de engelstalige website doorgelezen en die zegt:

If you returned home with your Form I-94 (white) or Form I-94W (green) Departure Record in your passport, it is possible that your departure was not recorded properly.

If you departed by a commercial air or sea carrier (airlines or cruise ships), your departure from the U.S. can be independently verified, and it is not necessary to take any further action, although holding on to your outbound (from the U.S.) boarding pass - if you still have it - can help expedite your reentry next time you come back to the United States.

Dit staat dus niet in de nederlandstalige versie.
Ik heb dus niks gedaan en ben afgelopen maart zonder problemen weer naar Amerika geweest!

hockey
09-06-10, 12:00
Ik krijg altijd het idee dat die strookjes achteloos ergens gedeponeerd worden. Of er echt iets mee gedaan wordt?

JKG
16-06-10, 22:50
Die gaan volgens mij ook in dat ronde archief met daarop 'belangrijk', onder het bureau. :mrgreen:

Vandaag riep een vrouw bij het inchecken het wel (ik kwam laat aan, dus heb niet de eerste boarding call gehoord), maar ik denk dat er toch heel wat mensen het vergeten waren, want ze zei het pas toen seating 3 naar binnen mocht (ik had zelf seating 2, maar kleine vertraging omdat bij landing een vliegtuig op de baan te laat vertrok en we op het laatste moment vol gas weer moesten opstijgen om vervolgens weer een stuk terug te moeten vliegen om weer het landingscircuit in te kunnen vliegen).

Lea
17-06-10, 09:23
Bij ons hebben ze het er ook niet uit gehaald, sterker nog er werd niet naar je paspoort gevraagd of zo ,alleen ticket scannen en doorlopen maar.
Had er nog geen erg in kwam er thuis pas achter, was dat mijn zoon het zei, en die meneer in Orlando bij de balie zei nog zo mooi die halen ze als u instapt naar amsterdam er uit.
nou niet dus.

Teleton
17-06-10, 09:31
Bij ons hebben ze het er ook niet uit gehaald.

Tijdens jouw vakantie is hier ook over gediscussieerd, Lea. Het komt er op neer dat je de tickets zelf moet aanbieden bij het boarden. In sommige gevallen gaat de service zo ver dat ze er bij het boarden worden uitgehaald, maar daar mag je niet op rekenen.

Een paar berichten terug vind je ook de officiele regeling waarin precies staat wat er nu van je wordt verwacht. De meningen zijn hier over verdeeld, wat je er mee doet is up to you, maar misschien toch goed om eens door te lezen?