PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: John



John
02-06-10, 09:48
Beste Florida experts!

Hierbij mijn eerste post op dit forum.
Ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is dus John, woon in het hoge Noorden en werk als tekenaar/werkvoorbereider in de meubelindustrie.

Waarom Florida/Miami?
Ik ben als klein jongetje (+/- 6jaar) met mijn ouders naar Florida (Fort Lauderdale) geweest en toen uiteraard de pretparken maar ook Miami bezocht. Hiervan kan ik me natuurlijk niet heel veel meer herrinneren maar blijkbaar heeft het toch een dusdanige indruk gemaakt dat ik altijd heb gezegt dat ik nog een keer terug zou willen.
Als 16 jarige ben ik wel nog een keer terug in de VS geweest (bij familie) Echter dit was in de buurt van Seatle (Portland) Ondanks dat op een totaal andere plek was is ook dit zeer goed bevallen. Op de een of andere manier blijft de USA dus trekken.
Nu hebben we (mijn vriendin en ik) zeer onverwacht de kans gekregen om in het appartement van een kennis te verblijven op Ocean Drive, Miami Beach. Deze kans willen we dus absoluut niet voorbij laten gaan. We zijn dus druk bezig allerlei dingen uit te zoeken en vandaar mijn registratie op dit forum. Al veel info hier vandaan gehaalt en ik vondt het nodig om mij te registreren zodat ik zelf ook berichten kan posten.

Hmmm het is nog een hele lap tekst geworden.. naja nu Florida-info opslurpen :D

Teleton
02-06-10, 11:36
Nu hebben we (mijn vriendin en ik) zeer onverwacht de kans gekregen om in het appartement van een kennis te verblijven op Ocean Drive, Miami Beach.

Van harte welkom John & Vriendin op dit fijne Forum voor de verwende Floridavakantieliefhebber. Hier moet je zijn, hier moet je wezen als het om informatie over de Sunshine State gaat. Of het nu om ESTA, autohuur, vliegtickets, verkeersregels, uitgaan, sporten of lekker uit eten draait, er is hier al erg veel informatie beschikbaar. Veel ervan heb je al gevonden, maar mocht het nodig zijn; vraag maar raak in de betreffende topics!

Wat een buitenkansje, zeg. Zulke kennissen willen we allemaal wel....En gaan jullie al op korte termijn? Heb je al vliegtickets tegen een redelijke prijs kunnen vinden? Hoe dan ook, veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk straks in Miami!

Inmiddels je tweede bericht met de vragen ook gevonden. Dat geeft nog meer duidelijkheid! En je bent ook al een beetje op weg geholpen, zag ik. Er gaat nogal wat tijd in de voorbereiding zitten maar je hebt nog een beetje tijd. Eerste zorg is toch een voordelig ticket. We zullen voor jullie duimen dat er nog wat vrij is!

hrjhaan
02-06-10, 20:05
Hallo John,
leuk, een groningse mede forummer. Wij komen uit Veendam en gaan 13 juli naar Miami om vervolgens een rondreis door Florida te maken.

Ina

John
03-06-10, 08:25
Dat is inderdaad leuk!
Hoe lang gaan jullie? Bij ons is het, jammer genoeg, nog steeds niet 100% zeker dat we gaan. Maar we zijn er druk mee bezig.

hrjhaan
03-06-10, 19:58
Wij gaan 17 dagen. Van dinsdag 13 juli t/m donderdag 29 juli. Ik heb ook een web-log gemaakt: http://familiehaan.blogspot.com. Daar staat onze route ook op. Wij hebben in januari al tickets gekocht. Toen bleek, dat als je op dinsdag t/m donderdag vliegt het een stuk goedkoper is. Vandaar onze vertrek en aankomst dagen midden in de week. Wij vliegen met Britisch Airways via Londen naar Miami. Je kunt ook vanaf Dusseldorf met LTU (air Berlin). Daar gaat een ander gezin uit Veendam mee. Zij vliegen vanaf Dusseldorf naar Fort Myers. Gewoon wat sites vergelijken met vliegtickets, dan kom je vanzelf iets tegen wat bij je past. Op de site www.vliegennaar.nl (http://www.vliegennaar.nl) kun je je ook abboneren op de nieuwsbrief, dan krijg je een e-mail als er prijzen zijn binnen jouw budget. Als je geluk hebt dan kun je nog een ticket bemachtigen voor nog geen € 500,00.

Teleton
04-06-10, 08:34
Als je geluk hebt dan kun je nog een ticket bemachtigen voor nog geen € 500,00.

Meen je dat nu echt? In die periode? Zelf denk ik dat John blij mag zijn als hij tickets onder de 900 euro vindt...maar ik zal voor hen duimen!

John
04-06-10, 10:23
Zoals het nu lijkt zijn we inderdaad zo'n 900Euro per persoon kwijt aan tickets. 500 zou wel heel erg mooi zijn maar we gaan maar van 900 uit :sad:

John
07-06-10, 08:13
TICKETS ZIJN GEBOEKT!!! :D:D:D

We zijn inderdaad 900Euro per persoon kwijt :-( Maar goed we krijgen er (hopelijk) iets moois voor terug.

Visum/Esta dingetjes aangevraagd... Miami here we come :D

Nu de overige dingetjes uitzoeken (auto huren, cruise, bezienswaardigheden enz.)

Teleton
07-06-10, 09:11
TICKETS ZIJN GEBOEKT!!! :D:D:D Point of no return gepasseerd...full speed ahead met de rest van de voorbereidingen. Lees vooral even de info over het Visa Waiver Program en het "ESTA-dingetje'(....:-k) en vergeet ook de verkeersregels niet. Veel plezier!

hrjhaan
07-06-10, 22:55
Nu je geboekt hebt, niet meer terugkijken naar de prijs. Nu gaan genieten van de voorpret van het boeken van de andere activiteiten. Als je het forum afzoekt op leuke bezienswaardigheden, dan groeit je "to do" lijst met de dag. Wij zijn al druk aan het aftellen. Nog 5 weken te gaan.