PDA

Bekijk Volledige Versie : Villa-ervaring: Lake Berkley, Kissimmee



mike
02-10-04, 22:07
hoi allemaal, wij zijn van plan om in mei weer naar kissimmee te gaan maar deze keer in lake berkely villa, we zijn al in southern dunes geweest, en in lindfields, southern dunes was te ver weg van alles,vond ik, lindfields was geweldig, heb geen ervaring met lake berkely, heeft iemand fotoos of ervaring???? gr mar

Spocky
04-10-04, 15:07
Hey, Mike
In 2003 heb ik 12 dagen mogen verblijven in een villa in Lake Berkly. Ik moet zeggen dat hij mij meer dan prima bevallen is. Wij hadden een villa gehuurd aan Formby Street en zag er helemaal geweldig uit.
Het gehele resort ziet er prima verzorgd uit. Er is een groot meer met daarbij een speeltuin. Ik heb destijds foto's gemaakt maar heb die zo niet bij de hand. Stuur mij ff een PM met daarin je e-mailadres dan kan ik wat foto's naar je toe mailen.

Ga ook eens op onderstaande link kijken
http://www.florida-villa.nl/nl_opening.asp?contentID=vic


Als je in Google "Lake Berkley" intikt krijg je heel veel links naar het resort en de villa's
Trouwens als ik weer naar Kissimee ga dan huur ik weer een villa in Lake Berkly

mieke
11-10-04, 11:28
hoi mike
goede keus
wij zijn in 2003 in lake berkley geweest het is ons zo goed bevallen dat we in juli 2005 voor 4 weken geboekt hebben
ik weet zeker dat je het met me eens zal zijn
groetjes mieke

scottboy
20-10-04, 01:37
Hoe valt dit mee qua prijs zo 4 weken boeken in een vakantieresort ?

mike
20-10-04, 13:03
valt echt wel mee voor 10 dagen 4 personen zijn wij 850 euro kwijt pp dat is busje,huis en vlucht!

raygwencaith
11-09-05, 21:47
Hallo allemaal,

Omdat ik voor het eerst een berichtje plaats zal ik mij even voorstellen. Ik ben Gwenda en volgend jaar juli ga ik samen met mijn man, dochter (dan 2 jr) en famillie naar Orlando Florida. Ons plan is om 2 villa's te huren in Lake Berkley (inmiddels al offertes bij american vacations opgevraagd).

Nu is mijn vraag, is er iemand bekend met de villa's en of omgeving van Lake Berkley en heeft daar eventueel foto's van?

Verder is iedere tip welkom want het wordt onze eerste keer naar Amerika en hopelijk niet de laaste keer.

Groetjes

Gwenda

Michael66
19-09-05, 22:28
Ben daar 2 jaar geleden geweest via AmericanEstates, in de Hapimag huizen, de townhouses. Was gewoon fantastisch goed. Geen eigen zwembad, maar dat hebben de huizen buiten de Hapimag-delen meestal wel. De locatie van dit "park" is m.i. wel heel erg goed, vlakbij de Walmart en centraal op de highway 192. Ook is het een community met een hek en bewaking. Centraal schijnen er behoorlijk veel extras te zijn. Zeer goed.

marije
23-09-05, 22:52
Wij zijn net terug van onze vakantie. We hadden de laatste 5 nachten een villa gehuurd via fly2florida. De villa stond op het park Lake Berkley.
We hadden een 4 kamer villa met 3 badkamers en een eigen zwembad.
Het is daar prima vertoeven en je hebt alles in het huisje.

RLS
25-10-05, 19:24
Ik ben ook in die villa's geweest afgelopen zomer. Was inderdaad fantastisch. Heb nog altijd heimwee :wink: !

True1969
25-05-08, 22:03
Hallo,

In april 2009 willen wij weer naar Orlando (wij zijn in 2005 hier voor het eerst geweest en waren meteen verkocht). Destijds zaten we een villa in Bass Lake, perfect huis, alleen het was er vrij rustig. We hebben gehoord dat de villa's in de wijk Lake Berkely een aanrader zijn. Ik heb op het Forum gezocht en er 2 berichten over gezien. Zijn er meer ervaringen met deze wijk?
We zitten graag centraal, niet te rustig, dichtbij de diverse pretparken, dichtbij een supermarkt.

Wij hebben een offerte aangevraagd bij American Vacations. Ben benieuwd of zij ook huizen in die wijk hebben.

Alvast bedankt voor je reactie.

groet,
Elisabeth

Michael66
25-05-08, 22:04
Ja hoor. Reisverslagen: http://www.chantalsweb.nl/

Joontje
28-05-08, 09:42
Hoi,

Wij komen ook net terug van een heerlijke vakantie in Lake Berkley. Wal-mart 3 minuten rijden, toch wel fijn.
Wij hebben geboekt via www.vrbo.com (http://www.vrbo.com) (waar je direct van de eigenaars huurt), dat is ons al een aantal jaren zeer goed bevallen!

Ik vind het een heerlijke locatie en wij hebben al op meerdere locaties aan de 192 gezeten. Maar Bass Lake zit volgens mij aan de andere kant van de Wal-mart? Ik heb daar ook een keer geinformeerd, maar ik vond de prijzen nogal hoog.

Groet,
Jeannette

p.s. ik zag je stukje over 'niet te rustig'. Tja, Lake Berkley is wel rustig, maar dat zijn de meeste villawijken volgens mij. Maar het is zeer dicht bij de parken en winkels. De Loop (zijn ze flink aan het bouwen, nieuwe winkellocatie met JC Penney, Kohls, Belk, Old Navey, Best Buy etc.) is ook een kwartiertje.

jarjarbinks
28-05-08, 21:55
Je zult niet teleur gesteld zijn in Lake Berkley. Leuk park, netjes en prima onderhouden. Als je geen internet in de villa hebt en toch nog eens wat willen opzoeken kan je naar de 'receptie' gaan. Hier staat een PC om tegen een hele kleine betaling te internetten en eventueel te printen.

Daarnaast heeft het park een gezamelijk zwembad en tennisveld.
En ja zoals al eerder gezegd heel dicht bij de Wal Mart ook zeer handig.

We zijn er twee keer geweest gaat prima. Trouwens ik zocht ook voor volgend jaar naar villa's. Kan je wel eventueel adressen geven die ons al gemaild hebben. Laa het me maar weten wil best wat door sturen. En ik had al prijzen voor volgend jaar augustus. Rechtstreeks bij de eigenaar op Lake Berkley. Doen we altijd zo, bevalt prima.

moniqueo
21-07-08, 04:45
We zitten nu in onze villa in Lake Berkley. Prima gelegen, mooie villa, erg ruim.
De community is erg rustig, er zit een bewaker bij de poort waarvan je een pasje krijgt wat je in de auto legt. Dan kan je er op en af rijden na controle van hem. We hebben draadloos internet en zelfs een computer en printer die we kunnen gebruiken. Het zwembad achter het huis is heerlijk! We hebben geen zwembad heating en vinden dat nu ook niet nodig. Misschien in de winter wel. Het water is in ieder geval heerlijk om af te koelen.
De wallmart is hier vlak om de hoek en 24 uur geopend. Echt een erg grote!
Verder lijkt het me een rustige community. Je ziet niet veel mensen buiten.
Ter info: www.killervilla.com (http://www.killervilla.com), is van engelse mensen.
We zitten hier vanaf woensdag en vertrekken woensdag 23 juli naar fort Myers. Benieuwd waar we dan terecht komen.

Gremlin
28-07-08, 00:09
Wat een fantastische wijk!
Centraal en keurig netjes onderhouden.
Om de dag een tuinman in het park.
Woning direct gehuurd van Britse eigenaar.
19 dagen = 1900 dollar.

Foto's: www.hegema.demon.nl

Woning van alle gemakken voorzien en zwembad was
heerlijk om af te koelen.
De Walmart op de hoek (24/7) heeft alles.
De laatste dag nog twee koffers daar gekocht.
Moeders heeft aardig aan de gardarobe gewerkt.

Wij vonden het geweldig daar, volgend jaar zeker terug.
Website van de woning:
http://kissimmeevillasrus.com/

Veronique maastricht
11-06-09, 15:33
Wij hebben hier ook een villa gehuurd voor oktober 2009 (herfstvakantie). Zo te lezen hebben we dus geen verkeerde keuze gemaakt! Super!
Bij hebben geboekt via www.florida-villa.nl en moet zeggen dat dit allemaal zeer netjes is gegaan. Hebben internet verbinding en babybedje erbij gehuurd plus zwembad verwarming! Nog 133 dagen en kijk er naar uit!!
Groetjes,
Veronique

damian08
11-06-09, 15:55
Wij hebben in 2004 een villa gehuurd in Lake Berkley via American Estates en dat is ons heel goed bevallen, we vonden het ideaal dat de Walmart op nog geen 2 minuten van onze villa vandaan was, we zijn nogal shop freaks hihi..
Maar ook de villa was erg mooi, en je kon bij het algemene zwembad in de ochtend donuts en muffins enzo halen, maar meestal als wij kwamen was het al weg... en misschien ook helemaal niet voor ons bedoeld maar voor de mensen die in zo'n appartementen complex zaten.
Ook was het ideaal dat je kon internetten, was vlakbij de ingang een soort clubhuisje(winkeltje) waar je spelletjes kon spelen of zelfs wat lichaamsbeweging :grin:

Ik zit nu ook voor Lake Berkley te kijken voor 2010, het is echt aan te raden!

Succes en veel plezier met alles uit te zoeken!

Lea
23-06-09, 17:23
Is het niet zo dat je daar erg achteraf zit in zo'n wijk?
kan me er helemaal niks bij voorstellen hoe dat is en wat zou nu voordeliger zijn met 2 personen een hotel of toch een villa huren?

Teleton
23-06-09, 18:44
Is het niet zo dat je daar erg achteraf zit in zo'n wijk?


Misschien is het handig dat je met behulp van Google, Google maps en Google Earth wat locaties bekijkt? Je krijgt dan ook een idee van de afstanden tot de attracties. Als je direct van de eigenaar huurt, weet je de locatie vooraf, via de grote aanbieders lukt dat niet altijd. Soms kan je wel voor een bepaalde community kiezen. In dat geval hoor je je adres op het sleuteladres. Van vrijwel iedere community zijn volop foto's beschikbaar op het internet, zodat je ook een beeld krijgt van de afmetingen, de inrichting, het zwembad etc. etc.

Bedenk ook dat er naast villa's ook condo's (appartementen of flats) en townhouses (geschakelde eengezinswoningen zijn). Wat voor jullie geschikt is en of je niet beter in een hotel kunt verblijven, blijft een kwestie van persoonlijke smaak.

Vergelijk ook de prijs van een hotelkamer ( van pakweg 30 dollar per nacht tot zo duur als je het zelf wilt maken) met die van de andere opties. Vanaf 50 euro per nacht heb je al een knappe condo, voor een tientje meer een villa met eigen zwembad. Uiteraard afhankelijk van het seizoen, maar er is veel leegstand dus het barst van de aanbiedingen.

Nog nooit gedaan? Eens moet de eerste keer zijn! Wedden dat je geen spijt krijgt?

Lea
23-06-09, 19:04
ben een beetje kriebelig want zou dan ook voor het eerst gaan rijden in amerika ben ook de enigste bestuurder en dan nog alleen met mijn zoon dus je snapt dat ik niet al te veel wil gaan rijden( misschien als ik er eenmaal doorheen ben er wel anders overdenk) zit ook met het feit dat zoonlief een hele moeilijke eter is dus een supermarkt dichtbij is echt van levensbelang zeg maar.

gelukkig nog wel even de tijd om te kijken en veel hulp van hier inschakelen

cloggie68
23-06-09, 19:13
Aan een auto ontkom je inderdaad bijna niet of je moet echt 'in' Disney gaan zitten. Je kunt ook eens kijken naar een andere community, daar heb ik vandaag een villa geboekt. Het is Bella Vida, op 100 meter (misschien iets meer) van de grote Walmart langs de 192. Naar Disney is het echt makkelijk te rijden, alles staat duidelijk aangegeven enzo. Misschien moet je even wennen aan het rijden in een automaat, dat wel.

Teleton
23-06-09, 19:15
zit ook met het feit dat zoonlief een hele moeilijke eter is dus een supermarkt dichtbij is echt van levensbelang zeg maar.

Geen probleem, de Publix en de Walmart zijn nooit ver weg.....Over autorijden en verkeersregels (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=90189&highlight=verkeersregels#post90189) is ook al een leerzame topic. Als je onzeker bent, neem dan een TomTom mee. Weet je overigens al hoe de zoekfunctie op dit forum werkt? Klik nadat je het zoekwoord hebt ingevuld, ook eens op "berichten tonen". Hiermee verfijn je het zoeken, zeker als je al in het juiste topic bent aangekomen!

Vragen staat vrij, maar probeer de vraag of het onderwerp wel in het juiste topic te plaatsen. Zo blijft het Forum lekker overzichtelijk.

1250
30-06-09, 14:42
Rijden in Amerika is voor ons (Europeanen) verwarrend maar zeer zeer relaxt. Wij reden zo op een dag 400 mijl... heerlijk!
In Amerika kan je overal Hamburger + Patat krijgen, qua eten is het daar heel erg makkelijk ;)

Lea
30-06-09, 15:00
uh hamberger en patat
Laat hij dat nu ook niet lusten.

We hadden in de Publix in Miami gelukkig wel broodjes gevonden en wonder boven wonder ook nog La vache ciri kaasjes die hij hier ook eet maarja weet niet of elke Publix dat heeft.

Plus we waren met een bus reis en dat is altijd wat moeiliker als dat je op een vaste stek zit.
Maar we komen er wel uit hoor dan leeft die maar op appelsap.

Teleton
30-06-09, 15:14
Wij reden zo op een dag 400 mijl... heerlijk


[-X Nu we toch mijlenver off topic zijn geraakt: Kan je soms ook ver plassen?

Ta2 Gerrit
30-06-09, 21:58
Even een brug slaan naar het topic, daar ben je tenslotte moderator voor;

De Lachende Koe heb ik al bij verscheidene Publixen zien gieren, dus dat zit wel goed.
Bij Walmart nog nooit, maar gelukkig wel appelsap. En de Walmart zit, integenstelling tot de Publix, nagenoeg op loopafstand :-k van de villa's in Lake Berkley :mrgreen:

hannie
31-10-11, 17:33
Heeft iemand recentelijk nog een villa in lake Berkley gehuurd.
Ben benieuwd naar ervaringen, want heb een goede quote van een eigenaar.

JKG
11-02-13, 16:32
Ook maar eens een toevoeging doen;

Vorige week een villa een week gehuurd in Lake Berkley community, op Formby Court.
Mooi park, veel wildlife, 's avonds zie je ook wasbeertjes, ik heb in het meertje geen alligator gezien (al kan die er wel zijn), maar wel veel vissen, volgens, eekhoorntjes.
Leuk om een rondje om het meer te lopen, speeltuintje voor de kinderen.. clubhouse heb ik niet bezocht. Volgens mij kan je zowel het clubhuis + zwembad van Lake Berkley gebruiken als van Hapimag. Wal-Mart zoals gezegd op loopafstand (maar vergeet niet dat je wel terug moet lopen met al die spullen!) en ideaal gelegen dicht bij de 192 op het drukkere stuk van deze weg. Ik verblijf altijd graag in de buurt van de 535/192.

Helaas wel wat kakkerlakken dagelijks gezien (er is wel gesprayed direct nadat ik melding maakte), maar ik denk dat de villa daarvoor even leeg stond, het is een bosrijke omgeving en hé, het is Florida! En tijdens de Superbowl was het behoorlijk druk bij de andere villa's in de straat. :)

Tot nu toe de mooiste community waar we gezeten hebben en ik ga zeker nog eens graag terug!

G&Y
11-02-13, 23:22
Ben het helemaal met je eens. Wij zijn inmiddels 3x op Lake Berkley geweest (villa aan de lakeberkley drive 928 met uitzicht op meertje). Mooi aangelegd en zeer schoon park met 24uur bewaking aan de gate. De ligging vonden wij ook prima, bijna naast de Walmart en de 192. En binnen 20 minuten ben je bij Disney. Komende meivakantie gaan we naar het park naast Lake Berkley, Bella Vida. Daar zijn we ook al meerdere keren geweest. De villa's zijn daar nieuwer en mooier, maar wij vinden Lake Berkley qua park mooier aangelegd.

A3
12-02-13, 00:19
Vandaag ook de knoop door gehakt. Wij verblijven dit jaar, na Terra Verde in 2011 en Indian Point in 2012, in Lake Berkley. Huis nr. 914 meteen vooraan in het park met mooi uitzicht op een meer. De kids zitten door de ligging toch lekker dicht bij beide community pools, zodat ook aansluiting met andere kids geen probleem zal zijn! We zijn benieuwd...!

MVG
A3

jarjarbinks
12-02-13, 22:54
He we hebben 2 keer op 1062 gezeten. Prima vertoeven daar
Clubhuis vooral handig voor info over parken etc. (als je dit niet al op internet kan vinden).
In het clubhuis kan je wel bv printen is handig voor tickets bv voor de terugvlucht.

En ja zeker lekker dicht bij Walmart, ook Outback is dichtbij met daarnaast nog xx andere restaurnats.
Je bent zo bij de parken maar ook Florida mall is niet ver weg.

Iedereen veel plezier daar.

JKG
12-02-13, 23:21
Bella Vida ziet er ook goed uit en zal allicht nieuwer zijn.
Misschien daar ook nog eens een volgende keer kijken.

A3, 914 zit inderdaad mooi vooraan, dagelijks langsgereden. ;)
Moet zeggen dat het in februari daar vrij rustig was, veel snowbirds, maar dat is niet zo gek, februari is geen echte vakantiemaand. Het weer voelde echter wel zeer aangenaam aan
en ik denk dat ik maar maandelijks wat centen opzij moet leggen om later met pensioen de wintermaanden door te brengen in Florida ipv Nederland. Want wat ben ik chagerijnig zeg, sinds ik weer terug ben hier in dit koude weer.

Florida Mall is trouwens nog wel een half uurtje sturen (via OBT), maar ik zit altijd in deze hoek van de 192, dus ben niet anders gewend.
GPS deze vakantie ook helemaal niet nodig gehad, maar niet zo gek als je er redelijk regelmatig komt.

Jos1968
03-08-13, 14:00
Dit jaar gaan wij voor de tweede keer naar Orlando en hebben deze keer gekozen voor het Lake Berkley Resort.
We hebben inmiddels wat ervaringen van andere gelezen en bekeken o.a via dit forum en het ziet er veel belovend uit.
Ik zal t.z.t onze eigen ervaringen met juliie delen.

JKG
26-12-13, 18:44
En Jos, inmiddels Lake Berkley bezocht?