PDA

Bekijk Volledige Versie : Dolphins Playground of jetskitrip (Aanrader!)



Natasja L.
24-05-10, 06:05
Dit jaar hebben we een boottocht gemaakt naar de Dolphins Playground in Key West. Marcel was een uitstekende gids en heeft ons een onvergetelijke dag bezorgd. Het weer zag er goed uit, zonnig, niet te veel wind en lekker warm. Na een stukje gevaren te hebben, ging Marcel op zoek naar de dolfijnen. Het duurde niet lang of we zagen ze al zwemmen. Wow, zo veel dolfijnen bij elkaar. We ebben ze geprobeerd te tellen en we kwamen op een stuk of 24! Ze zwommen rond de boot, lieten zich vaak zien en speelden met elkaar. Af en toe was het net 'Seaworld' en maakten ze sprongetjes boven het water. Dit was echt genieten. Ik kon er naar blijven kijken. We hebben in Mexico met dolfijnen gezwommen, maar dit was zeker zo leuk. Ze komen spontaan naar de boot gezwommen en wanneer ze het beu zijn gaan ze weer. Mooi om die beesten in hun eigen 'habitat' te zien.

http://lh5.ggpht.com/_lrLb6pAd3rM/S_mR3cyWa-I/AAAAAAAAEWA/tr7QRzhfcqA/s640/dolfijnenbijbootnatasja%20blog%201%20100.jpg

http://lh6.ggpht.com/_lrLb6pAd3rM/S_mQV5BRg0I/AAAAAAAAEVo/c2jDXm-15pg/s640/dolfijn1natasja%20blog%201%20072.jpg

Nadat we de dolfijnen gespot hadden, zijn we naar een zandbank gevaren om daar wat verkoeling in het water te zoeken. Wat zijn de Florida Keys toch mooi! Het blauwe water, de lichte kleur van de zandbank, de blauwe lucht...alles paradijselijk mooi. Deze dag was echt wel het hoogetpunt van de vakantie! Marcel, ontzettend bedankt voor deze fantastische dag op het water!

Ik kan iedereen een boottocht naar de Dolphins Playground aanraden. Een jetskitrip is ook erg leuk. Je komt op de mooiste plekjes op het water. Zo krijg je de kans om nog meer van de Key West te zien. Het is een prachtige ervaring. Een tip: Boottochtjes en jetskitrips zijn hier te boeken: http://www.keywest-jetski.com/
Ze krijgen goede reviews!

http://lh5.ggpht.com/_lrLb6pAd3rM/S_mN54KwypI/AAAAAAAAEVY/vi1Wp1hpsZU/s512/1natasja%20blog%201%20132.jpg

Voor meer foto's en het filmpje die ik gemaakt heb, klik hier:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=123948#post123948

sccambuur
24-05-10, 06:29
Wij vertrekken overmorgen naar de Keys! En deze tip is zeer welkom! Overigens ook prachtige fotos! Bedankt!

Was de tocht overigens op een boot?? Want ik zie wel Guided Island Tour staan, $120. Dat is welke jij ook hebt gedaan?? Want er staat ook /ski achter namelijk.. Voor mij ff onduidelijk..

nnbellie
25-05-10, 16:49
ik ben ook heel benieuwd hoe je zo'n boottocht kunt boeken
want als ik op die site kijk zie ik alleen jet ski tours

overigens een vraag over die jetski tours, is het eng om op een jetski rond te varen/rijden?
Ik zie het soms op tv, maar dan gaat het er best heftig aan toe
Of gat het bij deze tours heel rustig allemaal?

Chicco68
25-05-10, 18:00
1,5 week geleden heb ik de tour gedaan in Key West. Was op zich schitterend om te doen, was alleen flink wat wind, waardoor de golven wat hoger waren dan normaal. Maar.... als je er goed de snelheid inhoud (rond de 40-45 mph) dan ga je als het ware over de golven heen en heb je veel minder last van de golven. Zorg echter wel voor een bril, het zout in je ogen is niet echt prettig...... Echt rustig gaat het er (althans bij mijn tour) niet aan toe, er wordt toch geprobeerd om op max speed te varen, dus geen gedobber......
En wil je het eerst eens op rustig water proberen, huur dan eerst een Jetski voor $50 (voor een half uur) op (volgens mij) de Windley Key. Is in ieder geval gelegen tussen de Windley Key en Islamorada. Dit verhuurbedrijf is gevestigd op de Old Hwy en ligt vlak naast het "Theater of the Sea".

Marcelg
26-05-10, 21:13
Inderdaad heeft de wind de grootste invloed op het al dan rustig of niet rustig op een jet ski te zitten.
De tweede factor is de tour guide, persoonlijk vaar ik mijn tour zo hard als de langzaamste gaat, (dit is natuurlijk nooit stapvoets, dan kom ik nooit rondom Key West in 2 uur) als het verschil groot is gooi ik de tour open op de Atlantische Oceaan waar het water diep is en kunnen de snelle mannen en vrouwen de ski's besturen alsof ze deze gestolen hebben.
De tour is dus echt voor iedereen, wij de ervaren jongens varen alleen niet als het regent of onweerd, zou je nu boeken en er staat heel veel wind en wil je daardoor niet gaan dan hoef je ook echt niet en kun je gewoon zonder enige kosten afzeggen.

Natasja en John zijn idd met mij persoonlijk naar de Dolphin Playground geweest op een boot(onze jaarlijkse mini forum dag), om daar naar toe te gaan moet het weer het wel toe laten, als er veel wind is ga ik daar zelf ook niet heen en de dolfijnen vinden de wind ook helemaal niet leuk en komen alleen maar boven om een hapje lucht te halen.
De boten zijn van http://www.boatrentalsofkeywest.com/
Alex is de persoon die daar alles regelt, helaas spreekt hij geen Nederlands, wij doen de jetski's en boten vanaf dezelfde locatie en helpen elkaar waar nodig, mocht je dus iets willen weten dan kun je mij gewoon een prive bericht sturen en waar mogelijk zal ik al je vragen beantwoorden.

hockey
13-08-10, 04:02
Wij zijn vandaag (niet met de organisatie van Marcel,maar een ander) naar de Dolphin Playground geweest. Onbewolkt, geen zuchtje wind. Echt waanzinnig ! Voor mij geen boot meer huren bij Fort Myers of waar dan ook, maar naar Key West ! Dolfijnen die echt rond de boot zwemmen, er onder blijven zwemmen. Niet een, maar echt een twintigtal. Erna nog snorkelen boven een koraalrif en naar een zandbank voor de familiefoto's. (dat was niet aan ons besteed, maar wel leuk)

carmen1988
13-08-10, 10:55
Heyzz,

Dit ziet er gewelidig uit. Heeft iemand een link voor me waar ik die toer op een boot kan doen?? Bijv bij die Marcel?? Zou iemand mij ook kunnen vertellen hoelaat die tour begint of gaat deze meerdere keren perdag?

Greetzz

Marcelg
14-08-10, 04:38
Even voor alle duidelijkheid ik verzorg georganiseerde tours naar de playgrounds voor mijn directe familie en vrienden,is wel heel erg duur, ik accepteer namelijk alleen maar Duyvis(lol), zonder gekheid bij ons varen de mensen zelf met een gehuurde boot.

Als je georganiseerd wilt gaan dan zou ik met Sunny Days gaan, dit is een bedrijf waar je perfect behandeld wordt voor het geld: $55 voor volwassenen en $45 voor kinderen, komt waarschijnlijk nog 7.5% tax bij.

Zie ook: http://www.sunnydayskeywest.com/dolphin.htm

hockey
14-08-10, 04:51
wij zijn met Safari boat tours geweest.

Joris
12-10-10, 19:36
Hoi Marcel,
Enig idee of het weer zo rond de jaarwisseling goed genoeg is om "the playgrounds" te bezoeken? Lijkt ons geweldig om te ervaren, dat zou dan op 31 december of 1 januari zijn, of zijn de verhuurbedrijven met de feestdagen dicht?
groeten
Joris

Marcelg
13-10-10, 04:52
Zou eigenlijk wel zo moeten zijn dat we dicht zijn tijdens de feestdagen, helaas zijn dat de drukste dagen in het jaar.

Jij vraagt mij nu de meest gestelde vraag en ohhh wat heb ik toch een hekel aan die vraag(lol). "Hoe is het weer op een bepaalde datum?"

Het eerlijkste antwoord is: Ik weet het niet.
Het kan prachtig zijn en ook wat minder, nu is het wel zo dat als het weer slecht is niemand je geld zal rekenen of een aanbetaling niet terug zou geven(als je zelf een boot huurt)
Omdat het feestdagen zijn zou ik absoluut vroegtijdig boeken, zeker als het prachtig weer is dan is alles uit verkocht.

Joris
14-10-10, 01:05
Ok, goede tip. We zijn eigenlijk maar anderhalve dag op Key West dus dat is inderdaad wel nuttig ja. Helaas ben ik zelf meer een "bonnefooi" mens maar met deze vakantie lijkt het ons beter om alles toch maar vantevoren vast te leggen (zie reisschema).
Ik vroeg naar de weersomstandigheden rond de jaarwisseling. Ik werk zelf in de nautische sector en weet als geen ander dat het weer zich slecht laat voorspellen ;-) Maar er wordt dus normaliter het hele jaar gevaren.

Marcelg
14-10-10, 06:51
Absoluut, zelf klaag ik dan wel eens over de temperatuur van het water, maar de gemiddelde vakantie ganger verklaart me voor gek.
23C vind ik maar koud.
Ben zo gewend aan 30C.

VBT jetskien zolang het maar niet regent, als het wat koeler is hebben we altijd nog de wetsuits.
Ik weet niet hoe een mens zo kan veranderen, 25 jaar geleden kon je mij met mijn surfplank op de Noordzee vinden terwijl er nog ijs op de sloten lag.
Als het hier nu naar de 20C zakt doe ik liever wat anders dan jetskien.
hmmmm lijk wel ouder en zwakker te worden.:roll:

Sonja65
09-04-11, 13:03
Hoi hoi

Ook wij willen vanuit Maimi Beach 1 dag naar Key west voor een boottocht te maken om dolfijnen te gaan bewonderen.
Maar in welk plaatsje moeten we daar voor zijn?
Ik heb al bij google gezocht naar die boottochten en had er 1 voor 41.25 dollar maar ik kom er niet goed wijs uit in welke plaats we dan moeten zijn ook zitten we eraan te denken om een motel of pension te nemen voor 1 nacht daar.
Nu zouden we graag ook daar wat meer informatie over willen hebben ook niet te duur graag is alleen maar voor die ene nacht en als we de dag erna weer weg gaan willen we onderweg nog wat gaan bezichtigen onderweg terug naar miami dus als iemand tips heeft die zijn van harte welkom omdat dit onze eerste keer is.

Alvast bedankt Sonja65

iverson
12-04-11, 01:20
Wij willen in juli de dolphin tour doen met Sunny Days.
http://www.sunnydayskeywest.com/dolphin.htm

Wat kunnen we verwachten? Hoe verloopt de tour?
Volgens de site is er ook de mogelijkheid tot snorkelen. Hoe lang duurt dit? We gaan ook reeds snorkelen op Key Largo in het Pennekamp SP, kunnen we dit dan laten vallen?
Vind de prijs van 69$ + tax trouwens nog zeer goed meevallen voor een 3uur durende tour, met gratis drankjes :D

iverson

maantje71
27-04-11, 10:09
ook ik ben wel benieuwd of het goed is met sunnydays.
ik probeer ze n.l. te mailen maar krijg geen bericht terug.
ik had een vraagje over het online boeken.
heeft iemand dit al een keer gedaan bij hun.

manuela

Marcelg
28-04-11, 14:16
Sunny Days is overgenomen door Fury Water Adventures, toch nog wel vreemd dat de e-mails niet beantwoord worden, in ieder geval hier is de link naar de dolphin watch, dit is de voormalige Sunny Days trip.
http://www.furycat.com/key-west/watch-dolphins.htm

maantje71
29-04-11, 13:36
ik heb net geboekt bij Furycat voor 3 juli.
we hebben er heel veel zin in.
ziet er op de site allemaal erg mooi uit.

Sonja65
05-05-11, 13:50
Hoi hoi

Bij welke van de 3 opstap plaatsen moet je zijn om met de boot dolfijnen te gaan bezichtigen want kom er niet zo goed wijs uit op hun site.

Marcelg
05-05-11, 14:35
Ik zie drie verschillende tijden voor de trip, maar voor zover ik weet vertrek je op de hoek van Elizabeth St en Green St, bij de Historic Harbor.

Lannie
15-05-11, 11:14
Sonja,
Ik heb gisteren de snorkeltour bij hen geboekt en op de reservering die je ontvangt in de email staat het adres waar je moet zijn! Het was bij ons in eerste instantie ook niet duidelijk waar je dan moest zijn!

Sonja65
22-05-11, 03:49
Oke Dankje wel Lannie

LVO
02-06-11, 05:26
@iverson;
Vandaag de tour gedaan bij Fury. Om 09.00 uur vertrokken en na een half uur varen enkele dolfijnen gezien. Daarna verder varen naar een eiland waarbij de keuze was of wat zwemmen en relaxen op een strandje of snorkelen bij een scheepswrak. Onze groep koos voor het eerste, omdat er of de snorkel locatie wat stroming was ivm de harde wind. Ook daar ca half uur tot 45 minuten geweest. Daarna weer terug. Wij dachten dat het ondertussen 12.00 uur was (trip zou drie uur duren), maar wat schetste onze verbazing toen wij in de auto stapten, het was net 11.00 uur geweest. Niets trip van drie uur..:roll:

Tja, dan is usd 69 pp ex tax pp (voor twee personen inclusief tax = USD 149) voor twee uur op het water en een paar dolfijnen zien best veel.

Tripje was leuk verder hoor, maar om nu te zeggen goedkoop? Nou nee.

Jomie
10-06-11, 14:36
Hallo

Heeft ook iemand ervaring met Danger Charters, zij bieden een 6 uur durende tocht, incl snorkelen, kayaken en een safari picnic incl drankjes, aan voor $ 100 pp.=D>=D>

grts,

Johan

deh78
12-06-11, 13:45
Vandaag bij Fury watersports het Ultimate Adventures geboekt...voor de prijs van $ 125.- Dollar pp. gaan we Snorkelen, Jet skiën, Parasailing doen. zijn we 6 uurtjes zoet op het water.

Gr. Dennis

maantje71
07-07-11, 04:01
wij hebben afgelopen zondag de dolphin watch gedaan bij Fury en ons is het erg bevallen.
we gingen eerst op zoek naar dolfijnen we hebben er 2 gezien er waren er niet zoveel.
daarna een poosje gesnorkeld ook erg leuk en omdat wij de boottocht van 5 uur s`middags hadden kregen we ook de sunset erbij dan kijk vanaf de boot naar de zonsondergang in Key west.
ons is het erg goed bevallen je krijgt ook genoeg drinken.
zou het iedereen aan raden.

hannie
08-07-11, 14:45
Vraag me af of ik niet beter alleen de snorkeltrip kan boeken.
Die is een stuk goedkoper dan de dolphin&snorkel trip.
Neem aan dat je onderweg altijd kans hebt om dolfijnen te zien.
Of mis ik wat en doe je nog iets anders bij de dolphin trip.

Ik heb het hier over furycat waarover het een paar berichten eerder gaat.

ess
09-07-11, 13:55
Hallo,
Ik heb even gekeken op http://www.boatrentalsofkeywest.com/
en het viel me reuze mee wat een boot huren kost. Helemaal we zijn met zijn vieren dus als we de kosten delen is het misschien wel een optie. Nou las ik ook iets over dat we er een guide bij konden huren...(hmmm dat klinkt een beetje oneerbiedig!!) maar kon daar geen kosten van weer vinden. Weet iemand van jullie dit?
Het voordeel van zelf weg gaan is dat je zelf kan bepalen waar je langer wil blijven.
Groetjes Esther