PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto lenen + verzekering



Janneke
22-05-10, 23:40
Hallo allemaal,

Deze zomer ga ik met mn vriend naar Miami. We gaan daar in de auto van mijn broer rijden. We zijn allebei 21 en 3 jaar in het bezit van een rijbewijs, dus das t probleem niet.
Maar, wat voor verzekering moet ik afsluiten voor de wettelijke aansprakelijkheid als je bijv schade maakt, een ongeval krijgt of wat dan ook?

voor de duidelijkheid: het gaat dus om een EIGEN auto, in bruikleen, dus geen huurauto.

ik zag bij de interpolis reisverzekering (via rabobank) een post 'auto hulp verzekering' maar dat lijkt me vooral een soort pechservice.

weet iemand dit of heeft iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?

Michael
23-05-10, 00:25
Google is je vriend;
http://www.alessie.com/nederlands/html/usa___canada.html

Het is echter wel risicovol. Je kunt het voertuig alleen wa verzekeren en dat is toch te weinig. Ook zullen er hoogstwaarschijnlijk extra toeslagen zijn omdat jullie onder de 25 zijn. Vanaf € 162 per week kun je ook vanaf hier een auto huren volledig verzekerd. Er komt dan nog wel een leeftijdstoeslag bij.

Janneke
23-05-10, 00:30
bedankt!
maar deze geldt voor minimaal 1 maand en ik heb 'm maar voor 2 weken...

Michael
23-05-10, 00:34
Dat zijn de restricties. Evenals geen sportmodel en jonger dan 10 jaar.
Ik heb hierboven nog even de huurprijs toegevoegd.
Vergeet niet dat als je slechts wa verzekerd zou zijn, en er doet zich een ongeval voor, dit gigantisch in de papieren kan lopen.

Janneke
23-05-10, 00:39
hmmm ja inderdaad
mijn zoekwerk heeft iig opgeleverd dat in de polis van de huidige verzekerde van de auto misschien wel kan staan dat anderen er ook in mogen rijden.
maar meestal zit je toch met die 'underaged driver'

Michael
23-05-10, 00:43
Ja dat moet je goed uitzoeken:?: Maar .......... voor een € 350,- vanaf hier huren, moet je wel klaar zijn denk ik. www.usareisen.de (http://www.usareisen.de)
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen.

Janneke
02-06-10, 16:25
we hebben het even nagevraagd bij de verzekeringsmaatschappij en anderen mogen in zijn auto rijden mits ze daarvoor toestemming hebben. dit mag dan max. een maand

goed nieuws dus :D

ik ga voor de zekerheid wel een schriftelijke bevestiging maken van zijn toestemming, zodat als er wat gebeurt, daar geen misverstanden over bestaan.

Teleton
02-06-10, 18:36
we hebben het even nagevraagd bij de verzekeringsmaatschappij en anderen mogen in zijn auto rijden mits ze daarvoor toestemming hebben.

En heb je die verklaring van de verzekeringsmaatschappij ook zwart opwit. Staat 't in de polisvoorwaarden? Niet om vervelend te doen, maar weet je dan nu wat er precies verzekerd is? Eigen schade? Schade aan andere voertuigen? Schade aan personen? Het is van belang om de verzekerde bedragen te weten. De wettelijk verplichte basisverzekering is maar heel summier.
By law, you are required to have insurance for your cars with a minimum coverage of $10,000 for personal injury protection or PIP and $10,000 for property damage liability or PDL.

Huurauto's hebben een veel hogere dekking dan wat verplicht is in de staat Florida. Los van de dekking: Hoe zit het met het eigen risico en hoe hoog is dat eventueel?

Bedenk dat je een week een auto -/- 25 jaar huurt voor 260 euro. Geen verdere kosten voor meer chauffeurs, bij schade geen eigen risico. Ik zou dat bedrag eens af zetten tegen het eigen risico van de verzekering van je broer.

En is je broer soms ook nog onder de 25 want anders klopt er toch waarschijnlijk iets niet met de dekking voor underage drivers, lijkt mij? Wij zijn best wel veel op familiebezoek in de VS geweest, maar hebben nooit dit risico gelopen en altijd een eigen auto gehuurd. Daar kan je de financiele en organisatorische gevolgen van overzien. Dat is veel lastiger bij een schadegeval waar je zelf alles moet gaan regelen.

Nog niet zo lang geleden is er een forumlid, buiten zijn schuld, van de weg afgereden. Jeepje total loss. Verhuurder zorgde voor alles, forumlid hoefde alleen maar aangifte te doen. De hele administratieve rompslomp werd hem uit handen genomen en hij gelijk een vervangende auto..... Eén kostbare vakantiedag ging slechts verloren en er was verder, wonder boven wonder, geen persoonlijke schade. Zij hadden geluk!

Wat de verzekeringsjongens er zelf van zeggen:


Florida has a large amount of aggressive drivers, and the seeing vehicles run a red light are common occurrences in the state. The traffic is heavy and often backed up; so road rage is also an issue. Still, the weather is still one of the biggest factors on the Florida highways. The frequent heavy rains and heavy winds can often make driving difficult. So, Florida driver must stay alert. And, they need the peace of mind of knowing that they are covered.

Janneke
02-06-10, 21:08
de verzekeringsmaatschappij heeft het zelf bevestigd.

ik weet zijn precieze verzekering niet nee, maar aangezien ie er al 10 jaar woont, werkt en rondrijdt en zeer beducht is op dit soort dingen, ga ik er tot nu toe vanuit dat hij een goede verzekering heeft.
ook is hij al ver boven de 25.

wat zijn eigen risico is, weet ik niet. ik wil graag nog uitzoeken waaruit zijn verzekering bestaat, maar tot nu toe lijkt het me veilig genoeg om hiervoor te gaan.

Teleton
03-06-10, 10:33
. maar tot nu toe lijkt het me veilig genoeg om hiervoor te gaan.

Als je broer boven de 25 is, heeft hij waarschijnlijk geen (dure) under 25 verzekering. Het komt mij erg vreemd voor dat jij, als under 25 driver, op dezelfde polis, zonder aanvullende premie, verzekerd kunt zijn. Bedenk dat er een verschil is tussen toezeggen en de polisvoorwaarden. De maatschappij zal zich altijd op de voorwaarden beroepen. Maar goed, verzekeringen zijn ingewikkeld en als het jou veilig lijkt, is het mij best.

Kern van de zaak: Je bent pas verzekerd als het zwart op wit staat. Als dat het geval is; prima! Heb je het niet zwart op wit, bedenk je dan nog eens. Better safe than sorry.....

ekkie50
04-06-10, 16:31
Met Teleton eens. Er zal maar iets niet in orde zijn met je verzekering na een schade en als de tegenpartij een megaclaim indient (whiplash of zo) dan zit je. Bij twijfel lekker huren, heb je geen zorgen! Mij zou het dat waard zijn. Met toegeknepen billen rondrijden is niet prettig ;-)