PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Brennie69



Brennie69
19-05-10, 19:28
Even voorstellen: Ik ben Brenda en samen met mijn samengesteld gezinnetje gaan we 12 juli ruim 2 weken een bezoek brengen aan Florida.
Samen zijn we al in Amerika geweest, maar dit jaar gaan we dan ook de oversteek met onze 3 kinderen wagen.

Ik heb al vele tips kunnen bekijken en zal me nu dus maar eens voorstellen.:oops:

Ik hoop dat ik in ons drukke leventje eerdaags de tijd vind om ook onze planning even op het forum te zetten.

Verder heb ik nog wel wat vraagjes omtrent een omvormer. Is dit echt nodig?

Groetjes Brenda



http://rv-bb-av-dh-rv.reismee.nl/profiel/

[verwijderd]
19-05-10, 19:43
Welkom op het forum voor Florida freaks en je moet wel tijdig onthaasten voor je vakantie zodat je er met volle teugen van kan genieten.

Een omvormer nodig ?? Waar wil je die dan voor gebruiken ?

Wat je wel moet meenemen is een wereldstekker oftewel een verloopstekker om de Nederlandse steker in het Amerikaanse stopcontact te kunnen steken.

Verder zijn de meeste elektronische producten voorzien van een transformator waar op staat dat hij zowel voor 110 Volt als 230 Volt geschikt is, het enige kan zijn dat het opladen wat langzamer gaat maar verder zal je weinig problemen hebben met onze apparatuur in Amerika.

Denk er wel om dat het andersom wel problemen kan geven aangezien onze spanning 2x zo hoog is als in Amerika.

Lees hier lekker verder, gebruik de zoekfunctie en de meeste antwoorden op vragen die je wellicht nog gaat krijgen zal je hier vinden. En in het geval ze niet zo makkelijk te vinden zijn stel je gewoon simpel de vraag in een topic wat al enigszins over het onderwerp gaat.

En alvast een fijne vakantie straks.

Michael66
19-05-10, 19:53
Hoi Brenda,
Leuk dat jullie met z'n vijfjes naar Florida gaan. Ik weet zeker dat jullie het allemaal heel erg leuk gaan vinden.
Gaan jullie rondtrekken, of blijven jullie op 1-2 plaatsen? In hotels? Of appartement / villa?

M.b.t. de omvormer: Hoe kom je op die vraag? Is er een speciaal apparaat dat jullie meenemen?
Zoals jeroen hiervoor al zegt is veel apparatuur geschikt voor 100-240V en heb je alleen een verloopstekker nodig. De meeste laptops hebben tegenwoordig in ieder geval een adapter die een groot bereik aan voltages aankunnen. Even goed op de apparaten / adapters kijken die je meeneemt en je weet het meteen. Ik heb in 12 jaar Florida in ieder geval nooit een omvormer nodig gehad.
Als je nog geen verloopstekkers hebt, kijk dan eens in de Florida Forum Shop (http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/floridaforumshop).

[verwijderd]
19-05-10, 20:21
Ik ben wel 1 probleem tegen gekomen en dat was de oplader van de AA batterijen, deze laadde erg slecht de batterijen op in Amerika.

Maar geen nood, er is altijd wel een Wal*Mart in de buurt en daar koop je voor iets van $10 een lader voor de Amerikaanse spanning en stekker. Zelf hebben we er 1 gekocht van ongeveer $30 waarmee ik ook in de auto nu de batterijen kan opladen en dat gaat nog heel rap ook met die lader. En ik kan hem in Europa ook gewoon in de auto gebruiken, verder zat er ook een snoer bij met de Amerikaanse stekker dus kan ik hem in de hotels/villa's ook gebruiken.

En verder nooit iets gehad waar problemen mee waren qua spanning in Amerika.

Michael66
19-05-10, 20:25
En een heleboel personal electronics (MP3 spejers,, GSM's etc) hebben vaak de mogelijkheid om op te laden via een USB-kabeltje dat je op je laptop of een speciale USB-stekker kunt aansluiten.

Brennie69
19-05-10, 21:25
@Michael. Wij gaan in een villa in Aviana resort in Davenport. Aangezien de kinderen 9 en 12, zijn plannen we om de dag een bezoek aan een pretpark.
Heel veel reizen is dan niet nodig.

Tussendoor willen we nog naar Clearwater, Old Town en uiteraard wat Malls bezoeken.

@de rest. Ik dacht de omvormer nodig te moeten hebben voor de laptop, maar dat laat ik maar. Scheelt weer dollars.
In ieder geval bedankt voor jullie reactie

[verwijderd]
19-05-10, 21:43
Kijk even op de transformator, dat dikke vierkante deel, wat er voor spanning op staat. Maar over het algemeen is die multi spanning.

Overigens ervaar ik het als erg prettig de laptop mee te hebben zodat je altijd in Amerika ook nog even kan surfen en dingen kan opzoeken.

En de rustdagen, die dagen kan je mooi naar de malls ;-)

Want vermoeid zijn de kids pas als ze terug moeten aan het eind van de vakantie, al die mooie parken en mooie dingen in de malls geven ze hartstikke veel energie.:D

cloggie68
07-07-10, 20:03
He Bren, welkom op het forum, nu gaat het bijna echt gebeuren he.... Wel balen hoor dat je dochter ook nog net voor de vakantie haar elleboog breekt, lekkere timing kunnen kids soms hebben he! Ik ga jullie volgen via het blog (als we in Italië online kunnen).

Veel plezier!
Karen