PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Aukje Brand New Nails



Aukje Brand New Nails
18-05-10, 16:25
hallo allemaal, ik ben Aukje en 24 jaar.
ik heb mij hier aangemeld omdat ik hoop dat iemand goeie tips heeft en mij kan helpen om het balletje te gaan laten rollen met het volgende. ik heb hier in mijn woonplaats een zeer goed lopende nagelstudio waar ik veel plezier en het erg gezellig heb en inmiddels 2 meiden bij me in heb zitten vanwege de drukte. toch ligt mijn hart niet hier en trekt het buitenland mij ontzettend erg vanaf kleins af aan al. ( ik heb ook in curacao gewoont) en nu wil ik toch de sprong wagen en dit graag gaan proberen op te bouwen in miami.

ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen, wat is een goede locatie voor een salon, is er vraag naar acrylnagels, hoe zit het met pandjes huren en waar kun je leuk verblijven ect.

Dit zijn zomaar de eerste vragen die bij me opkomen, ik ben 1x in miami geweest maar toen durfde ik er niet van te dromen dat het zo goed zou gaan met mijn studio.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en ik hoor het graag! alvast bedankt:D

Francien
18-05-10, 21:22
Welkom Aukje op dit leuke vakantie Forum. Wij bespreken met zijn allen hier eigenlijk alleen onze Floridavakantieervaringen, maar ik snap dat je eens even komt informeren hoe het zit met werken in de Sunshine State.
Kijk even bij M.Willie die zich voorstelde op 15 mei j.l. Misschien heb je wat aan de reacties die daar binnengekomen zijn.
Het is goed om te dromen en soms moet je je leven niet dromen, maar je droom (be)leven! Het is wel goed om je van te voren in te laten lichten omtrent werk/verblijfsvergunningen etc. Uit ervaring kan ik je wel vertellen dat er in florida op heel veel locaties nagelstudios zijn. Wij hebben een huis in Bonita Springs en ik laat mijn nagels meestal daar doen. Het kost daar n.l. haast niks vergeleken met Holland. Opvullen kost ongeveer 15 euro. Veel Aziatische emigranten beheren de nagelstudios in de Malls. Het fijne van die studios is is dat de deur openstaat en je zo kan binnenlopen. Ik wacht op de eerste studio in Holland waar je zo kan binnenlopen en gelijk ook je voeten kan laten doen.
Misschien moet je toch nog eens een orienterend reisje Miami doen, gewoon om te kijken of je je plan daar ook echt kan gaan uitvoeren?
Succes!!

Ta2 Gerrit
18-05-10, 21:42
Hallo Aukje, en welkom op dit Florida VAKANTIE Forum, met alle informatie die je maar kunt bedenken om een recreatief verblijf in de Sunshine State zo plezierig mogelijk te maken.

Wat jou ambitie betreft zul je hier maar weinig info vinden. Persoonlijk denk ik dat ook water naar de zee dragen is. Afgezien dat het schier onmogelijk is om makkelijk in de US een bedrijf te beginnen (of je moet een bundle of cash meebrengen) zitten er, zoals ook Francien al zei, op bijna iedere straathoek, en/of Wal*Mart, nagelstudio's, die je tegen lage kosten voorzien van nieuwe "klauwen" :-)
Dus of ze daar nog zitten te wachten op jouw bijdrage is maar de vraag

Maar wil je je droom daadwerkelijk doorzetten, kijk dan eens op het AA forum (http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=25&sid=e05a2de7ac3d3ca228f78507991d65c8), waar veel informatie over emigratie staat, en natuurlijk op de US Gov. sites.
Over leuke verblijfplaatsen in Miami e.o. is erg veel te vinden op ons eigen forum (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=14).

koenkamphuys
23-05-10, 20:15
Aukje, als dit je droom is moet je ervoor gaan. De weg erheen is ereen met grote hindernissen die je zult moeten nemen. Reken op vele jaren dat je doorzettingsvermogen op de proef wordt gesteld. Verder denk ik dat het belangrijk is dat je je goed op de markt oriënteert. Een ding moet ik wel kwijt: de inkomsten per uur werken in jouw branche zullen aanzienlijk lager liggen. Als ik vergelijk wat mijn meiden (vrouw en dochters) hier kwijt zijn voor een nagelbehandeling of in Florida, dan praten we toch over minder dan de helft aldaar. Dat betekent heel hard werken voor minder dollars.