PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Going to Florida: Genieten van 3 weken Florida 2005



going_to_florida!
07-09-05, 13:20
Hallo allemaal!!

Tjonge wat staat er veel op dit forum zeg! Ik heb me helemaal suf gelezen en nog lang niet alles gehad natuurlijk. Ik heb er in ieder geval veel aan gehad. Ik ga namelijk 24 november t/m 16 december naar Florida met mijn vriend. Hij is een filmfreak en best een beetje een cultuurbarbaar, dus in plaats van een vakantie naar bijvoorbeeld Griekenland, leek het mij een goede oplossing om naar Florida te gaan. Amerika is immers het land van de films en in Florida heb je bijvoorbeeld the Universal studio's en nog veel meer parken waar hij zich wel zal vermaken (ik ook hoor, haha!). Ook de zon speelt wel een rol natuurlijk. Maar goed. Ik wilde eigenlijk even mijn ervaring tot nu toe geven en onze planning laten zien, om te vragen of er dingen zijn die jullie ons aanraden niet, juist wel of anders te doen.

Wij komen 24 november om 18.30 aan in Orlando. Ik heb net via Exitreizen een auto gehuurd voor de hele vakantie voor €598,-. Dat is toch wel netjes? Ik heb het meest uitgebreide pakket genomen, aangezien wij allebei ten tijde van de reis 24 zijn (helaas).

Voor de vliegtickets heb ik echt heel erg lang zitten surfen op internet. Ik wilde namelijk zo goedkoop mogelijk (ja, echte Nederlanders, maar ook nog eens studenten). En ik ben behoorlijk blij met het eindresultaat, moet ik zeggen. Ik heb namelijk via een Belgisch reisbureau (Verdijck Travel Center) tickets geboekt voor een directe vlucht met Martinair naar Orlando, op gunstige tijden (heen vliegen om 14.05 en terug pas om 20.30) voor slechts €375,- incl. per persoon. Das toch mooi?

Maar goed. De 24e komen we dus aan en halen we onze auto op. Voor de eerste week heb ik Seralago Hotel & Suites Main Gate East geboekt. Kent iemand dat hotel? Ik kan namelijk geen recensies vinden op Internet (kan aan mij liggen hoor). Op het net zag het er (uiteraard) wel leuk uit, maar ervaringen vertellen net wat meer natuurlijk.

De eerste week willen we een 4 day Magic Your Way Base Ticket kopen, waar weten we alleen nog niet. We willen dan naar het Magic Kingdom, Epcot, MGM en nog een keer naar één van die drie die ons het meest is bevallen. Ik begreep dat je beter niet twee dagen achter elkaar een park kan bezoeken, daarom heb ik er een week voor uit getrokken. Toch moeten we één keer twee dagen achtereen naar een park, aangezien de dag dat je aankomt niet meetelt en de dag dat we verder reizen ook niet. De andere dagen lekker relaxen en shoppen.

Op 1 december rijden we richting Fort Myers, wat ongeveer 3 uur rijden schijnt te zijn. Ik denk dat we daar van het strand gaan genieten (als het weer het toelaat). Verder weten we nog niet wat we daar precies gaan doen.

Op 3 december rijden we verder richting Florida City voor een bezoek aan de Everglades. Daar willen we een airboattour maken en naar een krokodillenfarm.

Op 5 december rijden we richting Key West.

Op 7 december rijden we naar Miami.

Op 9 december rijden we dan weer verder, maar we twijfelen nog of we dan nog een tussenstop van een dag in omgeving Fort Pierce moeten maken of dat we in één ruk ( ongeveer 6 uur rijden) teruggaan naar Orlando. Daar willen we dan namelijk zo'n flexticket kopen en The Universal Studio's bezoeken en Islands of Adventure en Seaworld. Dat zijn natuurlijk ook weer drie parken, die je niet allemaal achter elkaar moet doen. Je hebt dus wel wat meer tijd nodig. Als we in één keer doorrijden van Miami naar Orlando, komen we daar op 9 december en hebben we nog t/m de 16e om in ieder geval 3 parken te bezoeken en nog wat te shoppen. Ik denk dat dat de beste optie is. Dan heb je er gewoon één autodag tussen zitten. Moet kunnen toch?

Verder hebben we nog geen hotels geboekt, omdat we eigenlijk niet vast willen zitten aan die data. Ik heb begrepen dat het niet moeilijk is om gewoon op de bonnefooi een hotelletje op te zoeken en dan heb je het voordeel dat je ergens toch nog een dagje langer of korter kan blijven.

Wat we in Miami precies willen gaan doen weten we nog niet, net als in Fort Myers en Key West. In ieder geval gaan genieten!!

Dat was het zo'n beetje. Ik ben in ieder geval wel benieuwd of iemand het hotel Seralago kent en of onze planning haalbaar en de moeite waard is.

Groetjes!

Christine

Eric
07-09-05, 14:15
Kijk, zulke mensen helpen we graag.
Allereerst natuurlijk van harte welkom op het forum, waar het momenteel (vanwege het mooie weer?) erg rustig is.
Jullie hebben goed je huiswerk gedaan, en ik lees heel veel zinnige dingen in je verhaal.
Je gaat tenminste niet overhaasten, en neemt de tijd voor de parken.
Ook dat je geen strakke planning maakt, is precies zoals ik het ook doe, dan ben je tenminste nog een beetje flexibel als je iets heeeeel leuk vind, of als het weer een keertje niet meezit.
Het hotel ken ik helaas niet, ik hoop dat iemand anders op het forum het wel kent.
Jullie programma is zeker haalbaar, aan het eind in Orlando houd je wat tijd over want bv. Seaworld (is echt zeker de moeite waard) is wat minder vermoeiend dan bv. de Disneyparken, ook omdat het veel shows zijn waar je lekker zit, dus eventueel kun je na Seaworld weer een dagje ander prtpark plannen.
Ik zou het zo laten, en ter plaatse misschien iets bijstellen, al naar gelang je iets extra leuk vind. Misschien Bush Gardens?
Succes, en veel plezier,
Eric

Eric
07-09-05, 14:17
Oh ja, koop de tickets gewoon daar, met de huidige dollarkoers haal je gewoon te weinig winst om het hier te doen, en je al vast te leggen. Daar halen blijft flexibeler !!
Eric

Ebelix
09-09-05, 15:15
Dat ziet er inderdad fantastisch uit. Ik heb nog wel een vraag over de auto. Wat voor klasse auto heb je gehuurd? Een economy of comfort is waarschijnlijk niet comfortabel genoeg om 3 weken rond te trekken in Florida. Om een beetje comfort en opberg ruimte voor bagage te hebben heb je toch minimaal een intermediate of een full size nodig.

zeekoe
10-09-05, 23:43
Als tip wil ik je meegeven: haal bij een Denny's restaurant of bij een benzinestation een couponboek voor hotels/motels op. In die couponboeken staan heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel aanbiedingen voor overnachtingen. Je krijgt door zo'n coupon een behoorlijke korting op overnachtingen!! Veel plezier met de voorpret en natuurlijk veel plezier in de vakantie.
Groetje van RuudB en Henky