PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Manchester (UK)



yabbadabbadoo
16-05-10, 19:48
Beste forumleden, ik heb een nieuw onderwerp geopend over de luchthaven van Manchester. Dit doe ik omdat ik vermoed dat mijn dramatische ervaringen vandaag niets te maken hebben met de individuele luchtvaartmaatschappijen.
Een relaas van wat ons gezinnetje vandaag is overkomen.

Allereerst vertrok het vliegtuig van Virgin gisteravond een uur te laat uit Orlando. Er waren drie passagiers ingechecked, die toch niet mee gingen op de vlucht. Reden is mij niet bekend. Omdat de koffers uit het vliegtuig gehaald moesten worden, moesten ALLE 450 koffers uit de Jumbo om ze te zoeken. Tja, dat kan gebeuren.

Echter, toen begon de ellende voor mij en vele medepassagiers die een vlucht geboekt hadden van Orlando naar Manchester ( Virgin ) en daarna van Manchester naar A´dam ( KLM ). Sommigen hadden een overstaptijd van 2 uur ingepland in Manchester. Ik moet forumgenoten adviseren dit NIET te doen via Manchester. Je komt namelijk aan bij vertrekhal 2, daarna moet je met de bus naar de Transferhal in vertrekhal 1 om boardingkaarten te halen en daarna terug met de bus van 1 naar 2. Die bus rijdt om de 10 minuten. Je kan dus op je klompen aanvoelen dat je het absoluut niet haalt als je eerste vlucht een uur vertraging oploopt. Bij de meeste luchthavens gaat de transfer redelijk soepel, in Manchester niet. De boardingkaarten voor de KLM vlucht werden zelfs met de hand uitgeschreven omdat de serviceagent van KLM in de Transfer hal geen print automaat tot haar beschikking had.

Als klap op de vuurpijl was het vandaag helemaal een drama omdat het luchtruim boven Manchester om 1400 uur dicht ging vanwege de aswolk. Wij hadden zelf de middagvlucht geboekt die door KLM in schema naar voren was gehaald omdat ze anders de 1400 uur deadline niet redden.
We zijn vanmiddag net op tijd vertrokken, maar een groot aantal passagiers is nu zijn bagage kwijt. Heb er ook rapport van op moeten maken in de bagagehal van Schiphol. Drie van de vier koffers waren wel aangekomen, heel raar, omdat de overstaptijd in Manchester voor mij ruim 4 uur betrof. Ik kan daardoor alleen maar vermoeden dat het fout gegaan is in de transfer bagagehal in Manchester buiten de schuld van Virgin en KLM om.
De moraal van het verhaal......
Een rommelige bagageruimte in Manchester en een amateuristische bedoening bij het uitgeven van boardingspasses voor de 2e vlucht in een andere transfer hal.
Op de heenvlucht verliep alles vlekkeloos via Gatwick. Zowel bagage als boardingpasses. Ik vlieg nooit meer met een transfer in Manchester !

griffioen
16-05-10, 21:40
Hebben er nog meer mensen hier ervaring mee??
Wij vliegen namelijk ook via Manchester, en terug ook..... :-(

hrjhaan
16-05-10, 22:00
http://barbaraensanderinflorida2010.blogspot.com/2010/04/dag-1-rotterdam-amsterdam-manchester.html

Barbara en Sander hebben hier ook een heel avontuur beleefd.

6foot6
16-05-10, 22:09
Alleen op de heenweg, inderdaad met het busje (lopen kan ook)
Staat nergens fatsoenlijk aangegeven.
Onze boardingpasses, gekregen in Dusseldorf(Flybe) moesten wortden vervangen.

kimvaarle
16-05-10, 23:03
Wij zijn vorig jaar ook via Manchester gevlogen met Virgin. Ik moet zeggen dat ik het wel een gedoe vond met dat busje en de koffers ophalen en opnieuw afgeven maar al met al vond ik het best om te doen. Wij hadden wel redelijk veel tijd tussen de volgende vluchten; iets van 2,5 uur.

mail.eve
17-05-10, 01:05
Hebben er nog meer mensen hier ervaring mee??
Wij vliegen namelijk ook via Manchester, en terug ook..... :-(

Onze gegevens:

14 mei'10 Orlando-Manchester VS076 Virgin 18:16 - 07:35
15 mei'10 Manchester- Brussel SN2174 Brussel Airline 10:35 - 11:45 (engelse tijd) 12:45 NL

Online ingecheckt via Virgin, daar kwamen alleen de boardings passen uit van Orlando naar Manchester, deze uitgeprint. Bij aankomst in Orlando luchthaven ben ik gelijk bij bagage incheck gegaan heerlijk rustig, dus niet bij de incheck balie (die was heus grooooot). Daar zijn nieuwe boarding passen aangemaakt inc boardingpassen t/m brussels.

Wij zijn vrijdag van Orlando 18:15 vertrokken naar Manchester met Virgin. We hadden 10 minuten vertraging, niemand die daar over klaagt. Keurig op tijd geland in Manchester, daarna via de transferbus naar terminal 1 gebracht. Daar moesten we nog even wachten, bagage check, en we gingen weer in de transfer naar terminal 3. Daar moet je in de Lounge wachten totdat je ziet bij welke gate je kunt instappen, dit is kort voor vertrek pas bekend. Vanuit Manchester ook keurig op tijd vertrokken, 5 minuutjes te laat. Maar 1 uur en 5 minuutjes later landde we op Brussel.

Op brussel kwamen we voor het eerst onze koffers 3stuks weer tegen, zonder enige wachttijd.

Dus onze ervaring is zeer plezierig geweest.

yabbadabbadoo
17-05-10, 08:30
Twee uur overstaptijd houdt risico's in bij Manchester Airport. Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het afloopt met mijn bagage die ik kwijt ben. Vermoedt dat het nog in Manchester ligt, kan er de komende twee dagen sowieso naar fluiten met die aswolk, want het luchtruim is inmiddels dicht.

Michael66
17-05-10, 11:03
... kan er de komende twee dagen sowieso naar fluiten met die aswolk, want het luchtruim is inmiddels dicht.8XxOh1ChwvI

yabbadabbadoo
19-05-10, 22:29
Forumgenoten, vandaag de laatste koffer ontvangen via de koerier met een waardebon van 25 euro van de KLM. Goede service.
Ik wil graag meer ervaringen horen over transfer in Manchester.

[verwijderd]
19-05-10, 22:58
Je wilt ook niet weten hoeveel koffers er kwijt raken op de luchthavens, of eigenlijk moet ik zeggen zoek. Dat zijn er enorm veel en slechts een klein deel daarvan raakt echt kwijt.

Maar gelukkig komen de meeste snel weer boven water. Wellicht dat je problemen ook mede veroorzaakt worden door 2 maatschappijen waarbij je risico loopt dat Virgin en KLM een andere verlader hebben voor de bagage.

En vertragingen en een vervroegde aansluitende vlucht is gewoon pech hebben, denk aan een mega rij bij de imigratie in Amerika, ook daar kan je niets aan doen als het je overkomt en moet je accepteren en daarna zien toch een andere vlucht te krijgen als je je vlucht mist. Ook dat gebeurt geregeld op luchthavens.

pzomerdijk
20-05-10, 13:18
Vorig jaar de zelfde route gevlogen. Vanuit Orlando was er vertraging en het leek erop dat wij de aansluiting op Manchester gingen missen. Omdat wij vrij vroeg op het vliegveld Orlando waren konden we nog een eerdere vlucht met Virgin mee. BC zelfs, prima geregeld. Het was hard rennen maar toch.... In Manchester bij aankomst met de bus naar andere hal. Niemand aanwezig, dus maar gebeld met de telefoon die daar stond. Daar kwam een beambte en ging op zijn dooie akkertje handmatig de kaarten uitschrijven. Toen nog wachten tot de douane iemand beschikbaar had. Dat is dus nog steeds zo, terwijl ze toen aangaven dat het een tijdelijk iets was.... Toen weer naar de ,,aankomst-plek'' terug met de shuttle. Typisch 2 uur overstaptijd is dan zo voorbij.... Het zou genoeg moeten zijn maar niet in Manchester.... Engels dachten wij.... Stoker op de locomotief zullen we maar zeggen. We hebben met VA ook via Gatwick gevlogen, en daar is het inderdaad beter geregeld. Dus.... Manchester maakte op ons ook een chaotische indruk. Dit jaar toch maar weer gekozen om eens rechtstreeks te vliegen ondanks al het gezanik hier op het forum over Martinair. Moet overigens zeggen dat wij Virgin een prima maatschappij vinden. Maar die overstap.... Laat maar zitten....

yabbadabbadoo
20-05-10, 19:23
Ja, het is echt een ´Manchester´ probleem. Gatwick geen problemen gehad. Van je fouten EN van adviezen van mede forumgenoten leer je, volgende keer zeker geen Manchester meer.

[verwijderd]
20-05-10, 20:04
Ik zie het, meerdere soortgelijke ervaringen.

En ik wilde nog wel een keer met Virgin vliegen om het uit te proberen, of is dat ook af te raden???

yabbadabbadoo
20-05-10, 20:26
Met Virgin vliegen vanaf Gatwick is geen enkel probleem. Ik ben niet in de luxe positie dat ik mijn ervaringen kan opsommen van heel veel vluchten naar de States. Maar de heenweg met Virgin via Gatwick ging prima en de vlucht van Virgin van Orlando naar Manchester ook. Ik kan niks negatiefs melden over Virgin.

[verwijderd]
20-05-10, 21:04
Gelukkig, als ik die vliegtuigen zie op Orlando dan heb ik echt het gevoel van, daar wil ik ook nog eens mee vliegen.

Maar goed, dan moet er eerst een leuke prijs voorbij komen en goede connecties. En nu dan ook NIET via Manchester.

En de kosten van een Florida vakantie tikken inderdaad aan en daar moet voor gespaard worden.

riwi
20-05-10, 21:47
Ook wij hebben problemen gehad op Manchester vorig jaar. Toen we uit Chicago via Orlando ( dat was met US Airways) aankwamen en verder zouden gaan met de KLM bleek dat we opeens in een stukje niemandsland zaten op het vliegveld?? Gelukkig vond ik een stewardess die een telefoon bij een lege desk heeft opgepakt en zij is gaan bellen. De routing is daar helemaal fout. We zijn na een uur met een oudere man via via naar de juiste gate gekomen, maar het was volgens mij via een sluiproute. Vervolgens op Schiphol waren er 3 van de 5 koffers verdwenen. Deze zijn de volgende dag wel gebracht met een waardebon van 25 euro per koffer, maar daar zit je niet op te wachten na een lange reis en 2e overstap.
Dit jaar gaan we gelukkig via Chicago.
:neutral:

Tans4USA
20-05-10, 22:49
Wij hebben al verschillende zeer goede ervaringen met Virgin Atlantic meegemaakt en vinden het fijne vliegtuigen met ontzettend aardig en vakkundig personeel aan boord. Een aantal keren zijn we met de eurotunnel naar Engeland gereden om van daaruit direct naar Orlando te vliegen maar vorig jaar hadden we een terugvlucht via Manchester. De heenweg gingen we via Heathrow naar New York maar terug hadden we een vlucht van Orlando, via Manchester naar Schiphol. Uiteindelijk zijn we met een bus van Manchester naar Liverpool gebracht nou daar word je ook niet vrolijk van, zie reisverslag 2009, http://oostamerika2009.blogspot.com/2009/06/25-juli-aankomst-schiphol-naar-huis_26.html

baluga
21-05-10, 00:04
Wij zijn 29 april naar Orlando gevlogen via Manchester. Alle tickets thuis uitgeprint. Bij aankomst in Manchester ( overstaptijd van 3 u) was het niet helemaal duidelijk. Iemand van de luchthaven aan zijn jas getrokken en die wist het ook niet. Hmmmmm, volgens mij zijn wij niet de eerste die een tussenstop hebben daarzo. Na een paar telefoontjes hadden we de keuze: of we gingen met de bus idd eerst naar een andere terminal, boardingpasses halen en met de bus weer terug ( idd om de 10 min een bus, achterdoor de coulissen van Manchester Airport) of... even door de douane, dan blijf je in dezelfde terminal. \koffers werden doorgelabeld dus daar hoefden we niets aan te doen. Uiteindelijk hebben we voor de 2e optie gekozen. Dat bleek een verstandige te zijn, ware het niet dat er 450 anderemensen stonden te wachten om in te checken. Ik heb daar even de domme toerist uitgehangen en daar iemand van Virgin aangesproken. Vertelde van onze tussenstop, dat onze koffers doorgelabeld zijn en dat ik uitgeprinte tickets had. En ja hoor, wij mochten als echte VIP's langs iedereen af en rustig onze tijd afwachten.

Op de terugweg een ander verhaal, erg druk. En toen moesten we wel met het busje, ant vanuit Amerika had ik niet de mogelijkheid om tickets uit te printen. Het duurde erg lang en toen we aankwamen om de boardingpasses op te halen leek het wel of we 50 jaar terug in de tijd gingen. Alles wer idd met de telefoon en een pen geregeld. Arghhh. Na veel zuchten, steunen en puffen hadden we de boardingpasses en konden we door de douane.

Virgin Atlantic daarentegen is echt een prima maatschappij. Vooral de heenvlucht hadden we bijzonder aardig personeel, op de terugweg was dat wat minder. Maar ja, dan behoor je ook te slapen. Alleen lukte dat niet zo.
Al met al zijn we tevreden en zouden zoweer met virgin vliegen. Alleen niet meer via Manchester.

au3
21-05-10, 15:32
Hallo mede-forummers,

wij hebben dit jaar voor het eerst met KL/Virgin gevlogen via Manchester, na voorgaande jaren altijd met United via IAD of ORD naar USA gegaan te zijn.
Onze reisdata: 30 april heen, 14 mei terug.

Er is wel 1 voordeel en dat is dat je bagage wordt doorgelabeld naar Orlando, maar verder....
- wij hadden op heen- en terugreis ruim 3 uur overstaptijd, wat me van tevoren erg lang leek, maar je blijkt het nodig te hebben op Manchester! Hier kregen wij ook handgeschreven boardingpassen welke voor het boarden weer omgewisseld moesten worden.
- onze buggy op de heenreis verdwenen is en overigens (3 weken later) nog steeds spoorloos is. Virgin belde ons wel netjes bijna dagelijks op om te zeggen dat ze 'm nog niet hadden getraceerd.

Overigens was ik ook niet erg te spreken over Virgin-personeel die op de terugvlucht bijna-slapende passagiers (like myself) wakker hielden met onderlinge praatjes, doorgeven van Dutyfree artikelen tussen de stoelen door...

Volgende keer maar weer met United!

flexer
23-05-10, 23:24
Ook wij hebben afgelopen week een bijzonder onplezierige ervaring op Manchester airport achter de rug. Maandagochtend 17 mei kwamen wij op Manchester aan met de nachtvlucht van Virgin Atlantic vanaf Orlando. Na een tijdje aan het lijntje gehouden te zijn, kwam het hoge woord er uit. Er was die dag geen doorverbinding meer mogelijk naar Schiphol. Oorzaak bleek later de sluiting van Schiphol door de aswolk. Schiphol was dezelfde dag al weer open om 13:00u, maar wij werden door het personeel van de verantwoordelijke luchtvaartmaatschappijen aan ons lot overgelaten. De voor ons eerst beschikbare volgende vlucht was pas twee nachten later op woensdagmorgen. Op onze vraag wat men in de tussentijd voor ons ging regelen was het antwoord kort en simpel: NIETS! Daar sta je dan met 2 kleine kinderen op een vreemd vliegveld na een vermoeiende vlucht. Dit was natuurlijk een enorme domper na een verder fantastische vakantie. Uiteraard zijn we behoorlijk mondig, maar men bleef halstarrig de verantwoordelijkheid ontlopen. We zijn uiteindelijk met bijna twee dagen vertraging thuis gekomen en deze week nog gaat er een zware klachtenbrief de deur uit...

mail.eve
24-05-10, 00:07
Wat me enorm opval dat een ieder die een nare ervaring heeft op deze luchthaven. Ze hebben allemaal een connectie vlucht mat KLM...

Natuurlijk is het, naar, dat er vertragingen zijn, zeker anno 2010.

griffioen
12-06-10, 22:22
Bedankt voor jullie reactie's!
Wij vliegen zaterdag 3 juli, en hebben een overstap van 1 uur en 50 minuten... en zo te lezen wordt dat krap.... Ik zal jullie op de hoogte houden!!

Groetjes fam. Griffioen

looney
30-06-10, 18:40
gebeld met Virgin
als je online incheckt en een boarding pass hebt dan hoef je niet van terminal te wisselen en kan je meteen naar je vlucht toe. 2 uur is dan meer dan voldoende lijkt mij. Wij vertrekken de 1e. Mocht het anders zijn dan hoor je het nog wel.

looney
02-07-10, 15:23
Van vlieger even met bus naar terminal 1 om door de security te gaan. Omdat we al online hadden ingecheckt moesten we niet aanschuiven voor een boarding pass. Konden daarna terug met de bus en meteen inchecken voor vlucht. Oke veel tijd was er niet over maar dat was ook niet nodig, transfer mag zo kort mogelijk duren van mij.

kyra
02-07-10, 23:13
Wij zijn afgelopen week door omstandigheden met Virgin terug gevlogen uit Orlando met overstappen in Manchester.
Overstaptijd 1.50 uur.
Allereerst moet ik zeggen dat ik Virgin heel prettig vond, we hadden wel 3 stoelen voor ons 2.
We begonnen in Orlando met 1.30 uur vertraging, dus zenuwen alom.
In manchester aangekomen moesten wij ook met het "busje". Alleen had de buschauffeur geen werkend pasje dus kwamen we de terminal niet in. Toen dit probleem eindelijk was opgelost, zijn we rennend naar de douane gegaan en toen weer in het volgende busje. Uiteindelijk toch op tijd en toen zaten we tot onze grote verbazing bussinus class bij Brussel Airlines. Prettige verrassing, dit had eigenlijk op onze lange vlucht moeten gebeuren. maarja je kunt niet alles willen.

Assy
03-05-12, 13:40
Hallo,
Ik heb enkele weken geleden tickets geboekt via vliegwinkel.nl.
Vluchten vanuit Brussel met SN naar Manchester en van daaruit met Virgin naar Orlando. Heeft iemand hiermee ervaring? Ik lees wel wat berichten dat het in Manchester allemaal heel onduidelijk is?
Moeten we onze valiezen daar nemen en weer inchecken of loopt dat automatisch? Voor de rest is alle info welkom!
We vertrekken over twee weken al...
Thanks!

Ebelix
03-05-12, 15:09
Kennissen van mij zijn zeer tevreden over deze route. Je checkt je bagage in op Brussel en die zie je weer terug in Orlando. Als het goed is krijg je ook gelijk je boarding pas voor het 2e gedeelte van je vliegreis. Manchester airport heeft ongeveer dezelfde groote als Brussel. Je moet van te voren goed kijken op welke terminal je aankomt en van waar je vertrekt. Let ook op dat je de bordjes transfer volgt en niet in de rij gaat staan om de UK binnen te geraken.

Een goede informatiebron is http://www.manchesterairport.co.uk/manweb.nsf

Veel plezier

elstars
03-05-12, 15:19
Wij zijn twee jaar geleden op de terugweg met Virgin vanaf Orlando naar huis gevlogen, met een tussenstop in Manchester om vandaaruit met KLM naar Amsterdam te vliegen. Geen problemen gehad. Je moet natuurlijk wel altijd zelf goed in de gaten houden waar je aankomt en vanaf welke terminal/gate je weer vertrekt. Je kunt natuurlijk ook altijd nog vragen aan medewerkers die daar rondlopen. Hoewel.... We spraken iemand aan die zo'n moeilijk Manchesteriaans accent had, dat wij het bijna niet konden verstaan. We waren moe, het was 's morgens vroeg na een lange vlucht en dan ben je ook niet op je scherpst. Leuk detail:we kregen in Manchester voor de laatste vlucht handgeschreven boarding passes! Nooit eerder meegemaakt. We moesten ze bij de gate overigens weer inleveren nadat we waren omgeroepen om ze te komen ruilen voor officiële.

laanvdj
03-05-12, 17:01
Wij hebben deze vluchten 2 jaar geleden ook gehad.
Waren hier erg tevreden over. Van Manchester naar Brussel hadden ze ons in Orlando in de eerste rijen gezet. Bleek de businesklas te zijn. Was wel lollig om te zien, gordijntjes gingen achter ons dicht. Wij kregen verse broodjes en jus d'orange, krantje en wat lekkers.
Vlucht had wel wat langer mogen duren\\:D/.
Vlucht van Mco naar Manchester was prima, genoeg entertainment. Iedereen een setje met toiletspullen. Er was een zender op de muziekzender die je in slaap praatte. Je hoorde zachte muziek en een stem die zei: your in a garden with flowers, sleep!:razz:
Ik heb als een roosje geslapen.

looney
05-05-12, 15:42
alleen de transfer op Manchester in waardeloos. Gaat absoluut niet vooruit en zeer onduidelijk aan welke balie je moet aanschuiven (zie ons verslag van 2010 voor meer details)

verbeek
18-05-12, 14:10
Hallo,

Enkele jaren geleden ook Brussel-Manchester-Orlando gedaan en terug.
Vluchten met Virgin Atlantic zijn ons super bevallen,zéér vriendelijk en behulpzaam.Kinderen kregen een verwelkomingspakket op vliegtuig bij instappen,kleurboekje en potloden,kussentje,etc...
Maar inderdaad Manchester is chaotisch omwille van te klein.Er waren uitbreidingen bezig maar weet niet in hoever deze al af zijn of nieuwe gates in gebruik.Feit is dat toen wij er waren het vliegtuig geladen werd op een andere plaats en op het laatst een gate toegewezen krijgt.Je moet dus inderdaad continu kijken naar de infoschermen om te weten waar je terecht moet.
Bij terugkeer werden we opgehaald met bussen wegens geen gate vrij en hebben moeten lopen omdat onze vlucht naar Brussel pas 25 miniuten voor vertrek werd vermeld op het scherm.
Een plaats om te zitten in de luchthaven is er door de drukte ver te zoeken.
Niet onbelangrijk bij het inchecken Virgin mochten wij naar een aparte balie omdat je bagage automatisch doorgaat.Je hoeft dus niet in de lange rij te wachten laat gewoon een medewerker weten dat je een overstap maakt en ze zullen je verder helpen.

Reza
23-02-13, 16:53
Dat zijn geen positieve berichten... Over een paar maanden vliegen wij KLM Ams- Man, Virgin Man- Orlando via Manchester dus . Maar als ik mijn gegevens bekijk kom ik met KLM aan terminal 3 Manchester en vertrek vanuit terminal 2 met Virgin naar Orlando dus overstap van terminal 3 naar 2 en terug vice versa. Heeft iemand dit al gedaan ? Ik lees en hoor trouwens tegenstrijdige berichten over nieuwe board pass of niet, op de heenreis kan ik volgens mij voor beide vluchten online inchecken en heb dan toch al mijn boarding passes en hoef dan toch niet meer verder naar balies oid? Terugvlucht denk ik wel aan gezien ik dan niet online incheck ( geen printer in villa).

elstars
24-02-13, 17:02
Als je geen printer hebt in de villa, kun je toch online inchecken. Je kunt op het vliegveld de boarding passes uitprinten of de boarding pass opslaan en bv bij een UPS store uitprinten. Dat laatste hebben we al twee keer gedaan. De eerste keer kostte dat niets, de tweede keer 15 dollarcent per stuk ( we hadden 4 boarding passes, dus samen 60 cent). Overigens, toen we met Virgin op de terugweg naar Manchester vlogen en met de KLM naar Amsterdam, konden we voor het laatste stuk geen boardingpasses krijgen. In Manchester kregen we toen handgeschreven (!) boarding passes, heel apart. We moesten toen ook van de ene terminal naar de andere met een busje van het vliegveld. Dit ging goed.

Reza
25-02-13, 00:11
Misschien domme vraag maar hoe en waar print ik de boarding passes op het vliegveld? En andere vragen...Wat betreft overstappen in Manchester, was dat een beetje duidelijk aangegeven hoe en waar je van de ene naar de andere terminal moest en waar haal je de boarding passes KLM, bij transferdesk oid ? Ook hier net zoals de heenreis automatisch doorgelabeld ? Is het echt overstappen dus niet meer security checkes? Wij moeten een aardige tijd wachten op onze vlucht naar Amsterdam, is dat een beetje te doen op Manchester? Ik weet het veel vragen maar ik ga reis graag met voorkennis dus wie antwoorden/ervaringen heeft... Laat het horen !

Ebelix
25-02-13, 08:31
Kijk ook eens op de site van Manchester Airport. Daar kan je de meeste antwoorden vinden plus je krijgt een overzicht van de luchthvaven en wa er allemaal valt te beleven.

http://www.manchesterairport.co.uk/airport-information/

Reza
25-02-13, 10:05
Bedankt voor de tip maar die site heb ik al uit en te treuren bestudeerd, helaas niet zo n duidelijke kaart als Schiphol zodat je kan zien waar en hoeveel zitgelegenheden er zijn bv, er staat veel algemene info op maar toch heb ik mijn bovenstaande open vragen...

rolandino
25-02-13, 22:19
Op deze kaart zie ik anders voldoende informatie welke winkels/eetgelegenheden zitten op manchester.
http://www.manchesterairport.co.uk/manweb.nsf/Content/Terminal2Departures

elstars
26-02-13, 08:12
Boarding passes kun je laten uitprinten als je je bagage afgeeft. Dus: koffer afgeven en zeggen dat je je boarding pass niet zelf kon uitprinten, dan wordt het ter plekke gedaan.

Overstappen gaat goed in Manchester en als je er dingen niet duidelijk zijn: gewoon vragen en dan kom je er ook!
Onze boarding passes in Manchester kregen we bij een soort transferdesk. Er was op dat moment wel niemand van de KLM, maar een andere vertegenwoordiger hielp ons. Bagage was doorgelabeld. Bij het overstappen, op welk vliegveld dan ook (London Gatwick/ Heathrow)hebben we altijd weer security check gehad, maar daar hoef je niet bevreesd voor te zijn, het is altijd weer hetzelfde: laptop uit de bagage, denk aan vloeistoffen, riemen, e.d. soms een body scan, maar dat hoort er gewoon bij als je gaat vliegen.

Als je een flinke overstaptijd in Manchester hebt, hoef je niet te stressen, dat is fijn. Ga je ook niet van tevoren druk maken, het komt allemaal vanzelf wel. En: vraag het gerust aan een medewerker als er toch iets niet duidelijk is.

Reza
26-02-13, 22:54
Thank Elstars, van een dergelijke reactie word ik een stuk relaxter in de voorbereidingstijd ! Die overstap tijd zit wel goed heen ruim 3 uur en terug wel 6 uur ;-) . Laatste is de reden dat ik benieuwd was naar zitgelegenheden...

Njit
26-02-13, 23:24
Die zitgelegenheden kom je vanzelf wel tegen denk ik ;)

Reza
30-04-13, 05:43
Jazeker, op het rustige Manchester vliegveld zijn die er zeker.

JenR
12-04-15, 23:33
Hallo,

Wij gaan van de zomer voor de eerste keer naar Florida!
Erg zin in, maar kijken nu wat op tegen de reis...lezen nogal rare verhalen over overstap op Manchester.
We hebben maar een overstap tijd van ander half uur...hopelijk genoeg.
Is ons verteld dat als je incheckt in Brussel, je bagage doorgelabelt word en zie je pas terug in Orlando, klopt dit? Iemand die ervaring heeft met Manchester of soortgelijke vlucht?
We horen graag wat we kunnen verwachten, wel zo fijn met 3 kids :)

lisje
13-04-15, 11:16
Hey JenR,

Ook wij vliegen deze zomer via Manchester naar Orlando. Voor ons is het ook de eerste keer dat wij een tussenstop maken in Manchester maar al de 10de keer dat we naar de USA vliegen.
Eerlijk, ik heb toch ook wat meer zenuwen voor de vlucht nu dan de andere keren. Je hoort inderdaad niet vaak goeds over de luchthaven van Manchester. Ik volg dus graag jouw post en hoop tal van positieve verhalen te mogen lezen :-)
Ik heb vooral zenuwen ivm de valiezen... die zouden inderdaad direct doorgelabeld worden. Pas in Orlando zie je of deze op de band geraakt zijn of niet.
Wat ik altijd doe is in elke valies kledij van iedereen stoppen. Wij zijn met drie (mijn man, dochter en ik) en in elke valies zit er minimum 1 ondergoed setje van de andere en 1 tenue om de eerste dag mee door te komen.
Zo zijn we zeker dat we bij het niet halen van één van de valiezen niet onmiddellijk na het landen al moeten lopen om dit te gaan kopen. Wanneer alle drie de valiezen zouden stranden, hebben we natuurlijk pech....
Wat ik ook altijd doe wanneer we een zeer korte tussenstop hebben waarbij de valiezen doorgelabeld worden, is dit toch nog even extra vermelden bij het inchecken (wij vertrekken steeds in Brussel). Hebben zo toch al 2x voorgehad dat de lieve dame een labeltje extra op onze valiezen hangt waardoor deze als laatste op de vlieger gaan, zodat deze er onmiddellijk kunnen afgehaald worden om zo naar het andere vliegtuig te brengen. (ik weet niet of dit er mee te maken had maar deze twee keren kwamen onze valiezen als eerste op de band, nog een leuk voordeeltje :-) )
Wanneer vertrek je juist?? Wie weet zitten we wel op dezelfde vlieger :-)

Frans1949
13-04-15, 11:21
@JenR, heb je al geboekt? Omdat er van Brussel goedkope mogelijkheden zijn om rechtstreeks te vliegen.
Nou ben ik nooit via Manchester geweest maar je kan er echt wel van uit gaan dat je bagage doorgelabelt wordt.

JenR
13-04-15, 15:00
Hey,

Goeie tip van de koffers, bedankt.
wij vertrekken zondag 5 juli om 9.10, zou toevallig zijn als we dezelfde vlucht zouden hebben :)

JenR
13-04-15, 15:02
Ik heb al geboekt, gelukkig voor een mooie prijs. Hopelijk de moeite waard.... ;)

lisje
13-04-15, 16:54
Hey JenR,

Wij vertrekken 10 dagen later...
Zullen elkaar dus niet tegen het lijf lopen ;)
Maar als je internet hebt op je bestemming kan je me hier mss wel updaten hoe de vlucht geweest is... :)

b767-300er
13-04-15, 22:56
Bagage wordt doorgelabeld en zal geen problemen opleveren.

JenR
14-04-15, 21:20
@lisje
ik zal je op de hoogte houden!
van te voren alles uitprinten, en kijken waar je heen moet scheelt denk ik de helft!
Maar meer ervaringen zijn altijd welkom :)

JenR
08-07-15, 00:35
Het is allemaal goed verlopen!
Bij aankomst Manchester duurde het wel eventjes bij de douane....stond op een gegeven moment op het bord ga naar de gate, maar ja stonden nogin de rij...We werden gelukkig met een bus naar de andere terminal gebracht! Super service!
we dachten thuis online ingecheckt te zijn voor Manchester-Orlando, dus gelijk naar de gate, maar dat was niet voldoende. Gelukkig werd dat bij de gate weer snel opgelost door daar alles bij te werken.
Voordeel van zo'n korte overstap is dat je niet hoeft te wachten.
dit was onze eerste keer naar Florida en ging gelukkig goed maar weet niet of ik het weer zou riskeren. Als er namelijk iets tegen zit dan hang je! Maar uit gaan van het positieve!
Wij zitten al lekker op onze plek, heerlijk.
jullie succes met de vlucht, en fijne vakantie!

lisje
08-07-15, 11:59
Wauw, dank je JenR voor je update!!!
Stelt me toch wel wat geruster :-)
Wij hebben een tussenstop van 2,5 uurtjes dus tijd genoeg voor de douane :-)
Nog een weekje, het is aftellen hoor.
Ik kom hier wel een update'tje plaatsen hoe het bij ons verlopen is.
Heel veel plezier op jullie vakantie!!

JenR
10-07-15, 01:01
Hallo, graag gedaan hoor!!! en 2,5 uur is voldoende hoor als je geen lange vertraging vanuit Brussel hebt tenminste, maar ga daar maar niet vanuit. Wel in Manchester weer naar de balie gaan om in te checken, als je geen tijd meer hebt doen ze dat bij de gate ook nog. Is voor ons ook ter plekke opgelost!
succes!!!! Wij vertrekken morgen al richting Miami! Hele leuke dagen in Kissimmee gehad!
fijne vlucht en fijne vakantie toegewenst.

JenR
26-07-15, 00:47
@lisje;
Hoe is jullie vlucht verlopen????? Ben wel benieuwd
wij gaan morgen alweer terug...:( 3 week erop zitten