PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: m.willie (Melanie)



m.willie
15-05-10, 17:07
Hallo Allemaal,

Ik ben melanie en 34 jaar. Ben getrouwd en heb een geweldig zoontje van 2 jaar oud. Met toeval ben ik op deze forum site terecht gekomen. Mijn man en ik hebben in Nederland te veel mee gemaakt de afgelopen jaren en hebben de knoop doorgehakt om Nederland te verlaten. Om een heel nieuw bestaan op te bouwen. Heel graag willen we verhuizen naar Florida. Het hoe het was is voor ons nog zo een raadsel. Kan iemand ons adviezen geven hoe we kunnen emigreren naar Florida?

Teleton
15-05-10, 18:15
Heel graag willen we verhuizen naar Florida. Het hoe het was is voor ons nog zo een raadsel. Kan iemand ons adviezen geven hoe we kunnen emigreren naar Florida?

Ik zou me om te beginnen heel goed voorbereiden. Adviezen zijn leuk, maar je neemt zo'n besluit natuurlijk op basis van kennis die je zelf hebt verzameld. Dit kost je veel tijd en energie en het is een goede oefening om uit te vogelen of je geschikt bent voor de emigratie. Je komt hier straks immers ook voor allerlei zaken te staan waar je nog nooit mee te maken hebt gehad en die je zelf moet oplossen?

Daarbij kan het best leuk zijn om ook op een vakantieforum informatie in te winnen, maar daar vind je niet de informatie die je eigenlijk zoekt. Hier gaat het immers om vliegtickets, leuke reisbestemmingen, autohuur, hotels etc. Bij jullie gaat het om sociale zekerheid, verzekeringen, pensioenen, visa, huisvesting en werkgelegenheid. Om maar eens een paar kleinigheidjes te noemen.

Verder is van belang waarom je naar Florida wil verhuizen? Vanwege het mooie weer is een slecht motief. Waar het om gaat is wat je hier verwacht en wat je te bieden hebt.

Voor emigratie kan je misschien beter terecht op het Alles Amerika Forum. Maar ik zou eens beginnen om uit te zoeken of je je wel kwalificeert om tot de VS te worden toegelaten. Op de site van de Ambassade vind je alle informatie hier over.

Njit
15-05-10, 18:56
Welkom Melanie. Mooie plannen heb je. Maar ik ben het met Ton eens dat het het beste is om alle informatie te verzamelen en dan na te gaan of je plannen haalbaar zijn. Ik raad je hier het AA forum voor aan: Emigratie naar Amerika (http://www.allesamerika.nl/forum/viewforum.php?f=12&sid=9ce5d8320f93559265458f3427f78be3) . Hier zitten ook mensen die zelf geëmigreerd zijn - met ervaring dus.

Francien
17-05-10, 14:56
Hoi Melanie! Ik kan me helemaal verplaatsen in jullie. Florida is een heerlijke staat om te wonen en te werken. Helaas zit de VS op slot voor emigranten. Er zijn uitzonderingen zoals werk aangeboden krijgen wat door een Amerikaan niet kan gedaan kan worden, een firma oprichten en dus werkgelegenheid creeren voor Amerikanen, 500.000 dollar storten in het goede doelenpotje of aan de Green Card loterij meedoen. Mijn voorbeelden zijn grof geschetst hoor, maar zo moet je ongeveer denken. De Ambassade van de VS kan jullie idd misschien wel verder helpen. Succes!!!

koenkamphuys
23-05-10, 20:23
(...) Er zijn uitzonderingen zoals werk aangeboden krijgen wat door een Amerikaan niet kan gedaan kan worden(...)
Hoi Melanie, Mijn vrouw en ik zitten in een procedure om via werk een green card te kunnen krijgen. Dat is een proces van vele, vele jaren maar een van de weinige opties als je niet een grote zak geld naar de USA meebrengt. Werk je in de goede branche en het goede gebied en vind je een werkgever die zodanig omhoog zit met personeelsgebrek dat-ie bereid is om een langetermijninvestering te doen in een werknemer die ze nog amper kennen - ik weet het, dat klinkt onwaarschijnlijk maar dat is ons gelukt - dan zijn er kansen. Contact me via persoonlijk bericht.