PDA

Bekijk Volledige Versie : World of Citrus eco-tour



Joontje
14-05-10, 01:02
Hoi,

Wij zitten nu in Florida (mmm, lekker :-)). Gisteren hebben wij een hele leuke tour gemaakt en volgens mij wordt deze niet eerder genoemd (althans niet recent): de eco-tour van World of Citrus.

Je gaat met een soort monster truck door het gebied (moerassig, sinaasappelgaarden etc.), duurt een uurtje. Wij hebben het heel leuk gehad en mijn peuter vond het superleuk sinaasappels te voeren aan de koeien. De truck werd bestuurd door een krasse oude man die heel erg op Sinterklaas/kerstman leek, ha ha.

Ik kan het van harte aanraden!! Kost USD 20 per volwassene. Je moet even van tevoren reserveren. World of Citrus is te vinden aan de 27 (vlakbij Orange Tree community).

www.showcaseofcitrus.com (http://www.showcaseofcitrus.com) (leuk filmpje van de tour).

In het winkeltje verkopen ze allerlei verse zaken (honing, sinaasappels, grapefruits, gatormeat) en je kunt er zelf plukken.

Groetjes,
Joontje

[verwijderd]
14-05-10, 06:52
Wij kwamen daar afgelopen dagen ook voorbij en hebben de grote hoge bus gezien maar zijn niet gestopt om te kijken wat er te doen was. Maar het zou een leuk iets kunnen zijn als je de parken even zat bent.

Iris02
14-05-10, 09:19
Ik vind het er hartstikke leuk uit zien (en ook wel een beetje spannend, je moet er toch niet aan denken dat je vast komt te zitten ........)

Zeker de moeite waard om te gaan doen als we in Florida zijn !

sjemmie
14-05-10, 16:02
Damn.. had ik dat maar geweten. 4 weken lang er bijna dagelijks langs gereden en nooit gestopt.

ekkie50
16-05-10, 01:25
Leuke tip! Ik had er nog nooit van gehoord. Ik wilde al wat sinaasappelachtigs gaan doen - je bent immers in Florida of niet (ik nu wel) - en hier ruik ik m'n kans.
Thanks!

belgske
16-05-10, 13:29
Ik heb het in ieder geval aan het lijstje toegevoegd. Het is weer eens wat anders dan een airboat. Of we het idd gaan doen, zal de tijd uitwijzen.
Alvast bedankt voor deze tip.

mrloes
16-05-10, 15:53
Hè verdorie, das jammer: we zijn de 14e terug gevlogen en gisteren dus in Nedl geland. We verbleven in High Grove aan de 27 en zijn dus ook 'n paar keer langs dit bedrijf gekomen. Echter geen monster truck gezien anders waren we zeker gegaan.

Alleen, uh ... koeien die sinaasappels eten??

Sunshine State
16-05-10, 22:41
Leuk idee zeg, ons to do list groeit weer gestaag ..

cloggie68
17-05-10, 15:27
Het leek ons alleen al leuk om sinaasappels zelf te plukken maar het is er niet van gekomen.... hopelijk komt er een volgende keer!!

A.Hofman
17-05-10, 17:40
Alleen, uh ... koeien die sinaasappels eten??

Jazeker! In veevoer of krachtvoer worden ook vaak sinaasappels(schillen)
verwerkt. Het afval van de 'OJ' industrie word dus weer nuttig gebruikt. Ik heb gezocht naar de aflevering van 'de Keuringsdienst van Waarde' die hier over gaat, maar kan het nog niet vinden.

tpost
17-05-10, 22:13
Ziet er leuk iid leuk uit. Ik ga zeker kijken of het in ons schema past.

Dat kunnen ook alleen de amerikanen bedenken. Met een monstertruck de boel een beetje plat rijden en het dan een ECO tour noemen :)

ekkie50
27-05-10, 16:12
In m'n tweede vakantieweek ben ik erlangs gereden en het ziet er leuk uit. De monsterbus met zebracamouflage stond vlakbij de 27 geparkeerd...kan je niet missen. Maar ik hou de trip tegoed, ik vond het simpelweg te warm voor buitenactiviteiten, ook al wordt je gereden ;-)
Volgend jaar wellicht.

A3
27-05-10, 17:48
Leuke tip!

Deze kende ik nog niet en het lijkt, zoals een schrijver voor me al schreef, wel een beetje op een airboatride op wielen. Gaaf!

Hebben jullie vooraf gereserveerd, zoals op de website staat, of gewoon op de bonnefooi?

MVG

A3

ekkie50
30-05-10, 15:33
Ik zit zo 's te denken: iets meer sinaasappels voeren en de koeien produceren misschien een nieuw hitdrankje:melk met sinaasappelsmaak!
Lait d'orange ;-)

carolinevdm
31-05-10, 14:43
hey,
dat klinkt leuk om te doen, en iets héél verschillends ivm al die parken...
kan er iemand mij dit adres geven, en hoelang op voorhand zou je ongeveer moeten reserveren?

Micktomar
01-06-10, 09:29
Wij zitten straks in Orange Tree, dus is het eigenlijk een leuk "moetje" dat we een bezoekje gaan brengen bij de buren...
Bedankt voor de tip!

Michael66
01-06-10, 10:37
een leuk "moetje" dat we een bezoekje gaan brengen bij de buren...We verwachten uiteraard een uitgebreid verslag met veel foto's!

(maar een kort berichtje hoe het was is ook al genoeg hoor)