van der Steen 10 mei 2010, 13:05 Beste forumleden,
Ik vroeg mij of jullie mij konden helpen.
We staan op het punt om onze reis te boeken. We verblijven onder andere 6 dagen in Miami en willen dus 1 dag richting de keys rijden.
Welke key raden jullie aan?
We blijven niet overnachten, dus het is op en neer vanuit Miami.
Wat wij zoeken? Een mooie key, rustig, strandje, iets te beleven --> kunnen vissen? (maar niet met dolfijnen zwemmen en duiken).....
Alvast bedankt,
Ed
De dichts bijzijnde key is Key Biscayne. Deze is vanuit downtown Miami direct te bereiken. IK denk niet dat je deze key bedoelt. Key Largo is goed te doen vanuit Miami voor 1 dag.
De dichst bijzijnde Key is Key Largo...
Key Biscayne is een Intra Coastal Island en valt onder Miami en hoort beslist niet bij de Florida Keys...
van der Steen 10 mei 2010, 22:49 bedankt voor de reacties....
maar het mag bijvoorbeeld ook Islamorada zijn etc....
niet perse KEY largo of KEY west......gewoon 1 van de zoveel eilandjes die je onderweg tegenkomt
Ciao
Alle eilandjes die jij bedoelt, liggen juist tussen Key Largo en ey West...
Als naar Islamorada gaat ben je al bijna aan het einde...
Waarom doe je de keys niet gewoon op de bonnefooi? (je gaat er toch niet slapen)
Pak je gewoon wat je tegenkomt... :D
Alle eilandjes hebben wel iets...
Als je niet al te ver wilt rijden dan is Islamorada wel een goede optie. Overdag lekker naar Anne's Beach en de dag afsluiten met een dinertje op het strand bij het Morada Bay Café.
We kunnen de dagafsluiting van Guus bij Morado Bay van harte aanbevelen! We hebben hier gisteravond toevallig gegeten en het was werkelijk fantastisch! Wel een beetje aan de prijzige kant als je het vergelijkt met de keten-restautants, maar de ervaring is geweldig. Je tafel staat op het strand en je hebt 's avonds een prima uitzicht op de ondergaande zon. Het eten is er werkelijk goed (Yellowtail Snapper is aan te raden!) en de bediening en live music zeer prettig. Doen dus, zeker als je de drukte van Miami even wilt ontvluchten.
Voor degene die in het weekend een tafeltje op het strand willen hebben is het zaak om even vooraf te reserveren. Het Morada Bay Café is erg populair bij zowel toeristen als de locale bevolking.
Michael66 13 mei 2010, 05:08 Als aanvulling op de tip van Guus:
Er is een foto-topic over het Morada Bay Café op het forum aanwezig: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4639
Met schitterende foto's (vind ik) van Natasja L.
marjoleinenrick 13 mei 2010, 09:59 Ik ben in 1998 (lang lang geleden) met mijn ouders ook in Florida geweest. Toen zijn we niet verder dan Islamorada gereden.
Nu willen we misschien naar Key west, maar mijn vraag is of het echt de moeite is om daar heen te rijden voor 1 nacht?
Graag uw commentaar :P
van der Steen 13 mei 2010, 12:04 ik zou het echt heeeeeeeel zonde vinden om er maar 1 nacht te zijn in Key West....
vind dat je daar minimaal 2 nachten moet blijven, zodat je ook echt heel Key West kan zien (wij hebben fietsen gehuurd, erg leuke manier om Key West te verkennen)
marjoleinenrick 13 mei 2010, 12:07 We komen om 11 uur ofzo al aan daar, dus dan hebben we de hele dag, en de volgende dag gaan we misschien om 12 uur weer rijden.
Maar het is dus de moeite waard :D
van der Steen 13 mei 2010, 12:16 ook al kom je er om 11 uur aan......je weet nooit waar alles is (en je heb waarschijnlijk al een aardige reis in de benen). Vervolgens moet je je hotel in (is weer een onderbreking van de dag) en waarschijnlijk ga je 's avonds naar Mallory Square (aanrader en wees er op tijd bij).....
de dag/avond vliegt voorbij en op de terugweg in de auto zal je je bedenken; shit waren we nu toch maar 2 nachten gebleven ;)
marjoleinenrick 13 mei 2010, 12:21 Haha ok, nou we komen vanaf Key Largo, dus dat is niet zo'n lange reis, maar je heb gelijk dat je nooit alles weet te vinden. We gaan even kijken of we onze planning misschien iets kunnen aanpassen :D
van der Steen 13 mei 2010, 12:30 wij zaten in holiday inn (als je key west binnenrijd ben je er meteen) en dat is een goed, niet duur hotel.....
en het is echt een aanrader om fietsen te huren en vervolgens, met het lekkere zonnetje, heel key west te verkennen (je komt dan ook makkelijker op plaatsen waar je niet snel komt)........onderweg lig je even op het strand onder de palmbomen, ga je wat drinken bij green parrot bar (echt heel leuk barretje) etc
have fun
marjoleinenrick 13 mei 2010, 12:34 We willen zoiezo overnachten in The Inn, ziet er eerlijk gezegd ook iets beter uit en maar euro duurder :D
Maar ik zal je tips meenemen naar Florida
Thanks!
marjoleinenrick 16 mei 2010, 10:14 We zitten toch nog een beetje te twijfelen of we naar Islamorada of Key Largo willen..
We verblijven er 2 nachten. Waar zouden jullie voor kiezen?
desteijntjes 16 mei 2010, 10:46 Ik zou voor Islamorada gaan Afgelopen 2 weken zijn we in Florida geweest en ook naar de Keys geweest. En Islamorada heeft grote indruk op ons achtergelaten.
We verbleven in Cheeca Lodge (geweldig!!!) en hebben gegeten in Morada Bay restaurant. Een heel leuk tentje waar je op het strand zit met je tafeltje en kunt genieten van het uitzicht op de zee.
Zie anders voor foto's en wat we daar hebben gedaan. Dag 4 en 5 waren we in Islamorada. in ieder geval veel plezier op de Keys
marjoleinenrick 16 mei 2010, 10:54 Ha, ja.. de cheeca lodge, sorry maar 470 euries voor 2 nachtjes is ons een beetje teveel... We hebben wel iets anders daar gevonden; islander resort. (Iemand hier misschien ervaring mee??)
pumi1000 20 mei 2010, 10:01 Wij hebben ook 1 nacht gedaan en dat was prima. We waren er al tegen de middag, 's middags jet ski gedaan en 's avonds gewandeld over duval Street naar Mallory Square. De dag erop weer terug richting Miami. Op de heenweg zijn we ook even gestopt op Islamorada en dat is inderdaad een erg mooie lokatie - Islamorada Bay Cafe is erg mooi. Ook Key Deer bezocht waar we de hertjes gezien hebben.
Wij wilden eerst op en neer rijden in 1 dag, maar we zijn blij dat we 1 nacht in een BB gebleven zijn.
marjoleinenrick 20 mei 2010, 10:22 Waar hebben jullie overnacht en beviel dat?
Groetjes
pumi1000 20 mei 2010, 14:04 Via iemand van het forum heb ik het BB gevonden:
Southern most point guesthouse.
Erg leuk huis ligt helemaal aan het einde van Duval street, je loopt zo naar het plekje waar je de beroemde foto kunt maken met de boei. 's Avonds kun je Duval Street overlopen naar Mallory Square. Wij betaalden voor een kamer 130 dollar incl. tax en dan heb je 2 double beds.
CorrineJ 20 mei 2010, 15:43 Wij hebben hier begin mei ook twee nachten overnacht met onze twee meiden. Echt een aanrader. We hadden de kamer naast de receptie met een keuken en een eigen veranda met schommelbank, Super !
De ligging was inderdaad gunstig. Wel aan Duval Street maar in het rustige gedeelte.
Nikkie1974 20 mei 2010, 16:31 Ik ben benieuwd, wij verblijven in juli 3 nachten in deze B & B.
Natasja L. 24 mei 2010, 17:22 Ik heb er nooit geslapen, maar ken deze B&B wel. Ligt inderdaad aan het einde van Duval Street. Even de straat oversteken en je bent al op Duval Beach. Dit is een klein strandje met palmbomen en een restaurant. De beachboy van de afgelopen jaren (Juan) is er ook nog steeds. De bedjes zijn daar niet duur; 5 dollar per bedje. Geen geld toch? Zeker als je weet wat je er nog meer voor krijgt. Verkoelende doekjes; opgerold komen ze uit de vriezer en je kunt ze dan uitrollen en over je gezicht leggen. Heerlijk, even afkoelen. Ook komt hij altijd met ijsjes langs! Ook lekker! In de middag wederom een verkoelend doekje, met daarna een bakje vers bevroren ananas. Het zijn net ijsjes..., mmm! En dat allemaal slechts voor $5 (plus tip natuurlijk). Veel plezier in Key West!
|