PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Elpedro



elpedro
10-05-10, 11:33
Hoi allemaal,

Wij zijn Peter, Jolanda en Melanie en willen ons langs deze weg even voorstellen, wij zijn resp. 46, 42 en 7 jaar.
Mijn vrouw en ik zijn al twee keer eerder naar Amerika geweest, waarvan één keer naar Florida (Kissimee)
Toen betrof het een onderdeel van een rondreis waarbij in de laatste 6 dagen een verblijf in Orlando zat gepland.
In 6 dagen 6 parken bezoeken was toen iets teveel van het goede waarbij ik de attracties en parken niet meer uit elkaar kon houden.
Helaas toen geen tijd voor de zwemparken, maar die 'schade' wil ik zeker gaan inhalen.
In de tussentijd werd onze dochter geboren en wij hadden toen al het plan om bij ons 12,5 huwelijk 16 dagen naar Florida te gaan.
Dit ligt dus nu in de planning voor de periode april/mei 2011.
We willen dan een villa huren met zwembad zodat we het parkbezoek wat kunnen spreiden met wat 'rustdagen' ertussen waarbij wij allen even kunnen bijtanken.
Dan is zo'n villa met zwembad, game-room en wat grote winkels in de buurt een leuke afwisseling.
Wij willen deze vakantie los van elkaar (via internet) gaan boeken, dus zonder tussenkomst van een reisorganisatie.

Met veel plezier lezen wij dit forum en wij voelen ons ondertussen al aardig ingelezen en wij leren er erg veel van, waarvoor alvast onze dank.

Onze interesses m.b.t. de voorbereiding van de vakantie, liggen bij dit forum vooral bij info over villa's, vlucht, autohuur, parkpassen en info over de bezienswaardigheden in de directe omgeving.
Wij zijn natuurlijk ook benieuwd wat de dollarkoers gaat doen.

Groeten

Peter, Jolanda en Melanie

goedhartl
16-05-10, 17:57
vertel mij wat! (dollarkoers), ik kijk ook elke werkdag om te kijken of de Euro weer zal stijgen, maar dankzij Griekenland zou mij dit $ 200,- minder kunnen opleveren. Da's dus een paar Uggs! boehoe!

Ik heb nog 7 weken......ben benieuwd

[verwijderd]
16-05-10, 18:09
Welkom op dit forum voor Florummers, veel is hier geschreven omtrent de zaken waar jullie in geïnteresseerd zijn dus je bent op de juiste plek aanbeland voor veel informatie die je zoekt.

Mocht je het niet vinden dan staat vragen geheel vrij en over het algemeen heb je al vrij spoedig antwoord van de kenners hier.

Zeker niet onbelangrijk als je alles zelf los gaat boeken is de reis- en annuleringsverzekering, zorg dat dat goed geregeld is zodat je met een eventuele aswolk of ander nieuw natuurverschijnsel in ieder geval ergens op terug kan vallen.

Chub
21-05-10, 11:14
Wel dat treft. Wij hebben ook het plan om met 2 gezinnen (kids van 9 en 4) in de meivakantie 2011 2 weken naar Orlando e.o. te gaan (kissimee). En als het plan er is dan gaan we ook. Uiteraard wel in een grote villa met zwembad.

Maar waarom zou je apart boeken? Genoeg organisaties met goede ervaringen waarin je het complete pakket kan boeken, t/m huurauto en parktickets aan toe. In denk dat je in totaal nog goedkoper uit bent.

elpedro
21-05-10, 21:58
Maar waarom zou je apart boeken? Genoeg organisaties met goede ervaringen waarin je het complete pakket kan boeken, t/m huurauto en parktickets aan toe. In denk dat je in totaal nog goedkoper uit bent.

Beste Chub,

Leuk te lezen dat wij Hollanders zo rond april/mei 2011 Orlando met ons bezoek 'overvallen'.
Één van de redenen is dat ik het gewoon erg leuk vind alles uit te zoeken, ik leer dan ook gelijk van alle tips welke op o.a. dit forum de revue passeren.
Daarnaast hou ik dan ook de regie van het geheel in handen waarbij ik niet meer afhankelijk ben van organisaties die feitelijk toch ook hun financiële aandeel willen hebben.

Trouwens... hoe gaan jullie dat oplossen met jullie leerplichtige kind van 9 jaar wetende dat een deel van de ze vakantie in april en mei valt.
Bij ons valt deze schoolvakantie in ieder geval niet 2 weken in mei
Dit wordt bij ons (on)geautoriseerd vrij nemen van onze dochter als we toch 2 weken in mei willen gaan!