PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Maartje&Bob



maartje&bob
08-05-10, 10:32
Beste forummers,

Leuk om na al die jaren af en toe dit forum gelezen te hebben, eindelijk eens actiever deel te gaan nemen.
Maar goed: eerst even voorstellen.
Wij zijn Maartje (31) en Bob (36), we hebben een dochtertje van 9 maanden oud.
We zijn samen 4 keer in Disneyworld geweest, een keer in Anaheim en een paar keer in Eorodisney. Ik (maartje) ben zelf nog een keer extra in Disneyworld geweest.
De afgelopen 2 vakanties zijn we rond gaan reizen in west Amerika. In verband met mijn zwangerschap dachten we: kom we doen eens wat anders, ik kan toch bijna nergens in (attracties). Maar ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en dus gisteren maar weer geboekt, na lang wikken en wegen.
Want dit is natuurlijk de eerste keer dat we met ons kleine meisje gaan, en tja, dan ga je je toch afvragen of het wel zo'n geschikte vakantie is voor zo'n frummeltje. Maar goed, we zijn vorige maand in Euro Disney geweest en dit vond ze helemaal super en wij ook! Dus die keus was snel gemaakt.

Nou ja, een heel verhaal, maar kortom: echte Disney fans hier die nu al aan het aftellen zijn voor de reis in Oktober!

Francien
08-05-10, 10:44
Hallo Maartje en Bob! Welkom als actieve Forumleden! Goed idee om gewoon lekker een Floridavakantie te boeken met jullie kleine meisje. Wij hebben ook altijd onze 2 koters meegenomen op verre vakanties. Ze worden er flexibel van. Bovendien is alles daar aanwezig in de winkels voor de verzorging van je kindje, net als hier.
Oktober is een heerlijke maand in Florida qua weer en drukte. Hoelang gaan jullie en waar verblijven jullie zoal??

maartje&bob
08-05-10, 14:40
Hoi Francien.

Goed om te lezen dat je je kindjes ook hebt meegenomen en dat het goed gaat. Sommige mensen om me heen zijn toch van mening dat je met een kleintje beter wat dichter bij huis kan blijven. Maar dat zijn meestal de mensen die zelf dus geen verre reizen maken ;)

Maar goed, we hebben besloten om de volle 2 weken in Orlando te blijven (1 tm 17 oktober), zodat we alles lekker rustig aan kunnen doen. We hebben een appartement gehuurd in het Holiday In Club vacations at orange lake resort. Een appartement leek me handig voor het mini meisje en omdat we inschatten dat we nu wat meer tijd op de kamer en het hotel door zouden brengen wilden we het daar een beetje confortabel hebben.

Kortom: we hebben er mega veel zin in en we kunnen niet wachten. Als je nog tips hebt hoe we het voor de kleine ook zo aangenaam mogelijk kunnen maken, hoor ik het graag van je.

Michael66
08-05-10, 15:05
Kijk, that's the spirit. Geen beperkingen zien, maar mogelijkheden. Met een kleintje erbij is het soms makkelijker als je wat vooruit kijkt en daar alvast op anticipeert. Wat vaker op de "kamer"? No problem, maar dan wel een beetje ruimer zodat de muren niet te snel op je afkomen. En in een appartement heb je ook meestal wat meer mogelijkheden met maaltijden (keukentje, je kunt het gebruiken, het moet niet!). Rondreizen niet zo prettig? OK, deze keer op één plaats. Er is genoeg te doen in rlando e.o. Kan ik weten, mijn teller staat inmiddels op meer dan 125 dagen Orlando. En geen moment van verveling gehad.

Onze zoon gaat al sinds zijn geboorte zo beetje mee. De eerste keer was'ie nog maar 6 maanden, en w zaten toen in een hotel, gelukkig maar 10 dagen. Daarna hebben we eigenlijk steeds meer voor de ruimte gekozen: een huis met zwembad. Heeeeeeerlijk. En we gaan nog steeds tussendoor (we huren drie weken de villa) altijd een paar dagen dagen richting kust, naar St. Pete om daar de door mij geeiste honkbalwedstrijden te gaan kijken en daar in de omgeving de scrapbook-shops te ontdoen van hun koopwaar. En overals gaat ons mannetje mee, met veel plezier.

Er staan op het forum al een behoorlijk aantal tips voor Florida met (kleine) kids, WDW met (kleine) kids, vliegen met (kleine) kids etc. Daar kun je een heleboel info uit halen.
Mijn belangrijkste tips zijn altijd:
Maak jullie dagen niet te lang, neem voldoende rust. Vijf dagen Disney? Doe liever 10 halve dagen! Het verschil in prijs tussen de 5- en 10-daagse tickets is beperkt, en je koop met dat bedrag een heleboel rust; vandaag niet gezien/gedaan = misschien morgen wel. Of overmorgen. Nu eerst even rust.
En: Drink genoeg, en laat je kindje veel drinken. In alle jaargetijden kan het warm zijn en ligt de kans op uitdroging op de loer. Je kleine kindje kan nog niet altijd goed aangeven als het wil drinken, dus geef het vaak en in kleine beetjes. Regelmaat. Denk eraan (ook voor jezelf): Als je dorst hebt/krijgt, is het eigenlijk al te laat.
En de R van reinheid .... vul zelf maar in. 8-[

En nu rest me niets anders meer dan jullie een hele fijne voorbereiding op jullie vakantie te wensen.

Veel pelzier gewenst door "paps" Michael

(en morgen voor het eerst een heerlijke moederdag voor Maartje)

Francien
09-05-10, 16:29
Juist, wanneer je de Rust, Reinheid en Regelmaat in acht neemt, gaat alles perfect. Geen gekke dingen doen en niet te lang doorlopen. Niks is zo flexibel als een kind, maar ze houden wel van de 3 R's.
Bij de supermarkten Publix en Wal-mart (je hebt er nog veel meer natuurlijk) kun je exact dezelfde babyspullen kopen als bij ons. Babyvoeding, luiers en nog 2000 andere artikelen op dit gebied. Sjouw niet teveel mee vanuit Holland is mijn advies. Bij Walgreens (soort Kruidvat) vind je alles wat betreft medicijnen en persoonlijke verzorging: http://www.walgreens.com/. Deze keten zit letterlijk op elke hoek van de straat.
Veel plezier met je planning!!!

maartje&bob
10-05-10, 16:12
He Francien en Michael,

Bedankt voor de reacties en de tips.
Ik krijg al weer helemaal zin om door die uitgebreide Wal Marts te struinen!

We hebben inderdaad een 10 dagen ticket genomen, en zonder de extra parken dit maal. Alleen Blizard Beach is geopend en dat park heb ik wel gezien. Als Typhoon Lagoon open was geweest, waren we er waarschijnlijk wel heen gegaan.

Nou ja, we hebben hele mooie zwembaden op het resort, dus daar hoeven we het ook niet voor te doen.

Nogmaals bedankt en groetjes!