Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bas Nijboer: Jacksonville-Miami 2010

Bas Nijboer
06-05-10, 18:54
Beste Florida kenners en fanaten:)

Na 10 jaar backpackend de wereld rond getrokken te hebben ben ik nu met huisje boompje beestje en baantje verplicht alles net iets strakker in te plannen dan vroeger..

Dit heb ik geprobeerd alleen ik kom wat dagen (weken) tekort als we "alles" willen zien.

Daarom mijn vraag of wat ik nu heb ingepland haalbaar is (daarmee bedoel ik relaxt haalbaar) en of ik misschien wat dingen zou moeten aanpassen.. toevoegen eh skippen?

Dag 1-> 3 NYC
Dag 4 Jacksonville beach (wonen vrienden van me dus daar zeggen we even hoi onder het genot van een drankje)
Dag 5 met huurauto langs de oostkust (st Augustine etc )naar Orlando s om avonds een beetje rond te wandelen en lekker te eten. Misschien outlet..
Dag 6 Universal studio's en island of adventure (fastpas??)
Dag 7 Seaworld
Dag 8 Lekker rustig naar Clearwater cruizen en daar de middag en avond strand / drankje
Dag 9 langs de kust richting fort myers / napels (welke van de 2?) ook weer strand en drankje
Dag 10 door de everglades (misschien ergens uurtje everglades tour doen) naar key marathon (lange rit?)
Dag 11 van key marathon naar key west daar gezellig genieten van het avond / nachtleven
Dag 12 naar Miami south beach en relaxen tot dag 15

We willen zwemmen met die manatees (waar kan dat het beste/ mooiste)
Als we niet aan het rijden zijn willen we rondwandelen, drankjes doen en strand.. gaat dit lukken?
Shopping mall moeten we ook meepakken maar dat komt onderweg wel een keer goed..
Tot nu toe geboekt:
3 dagen NYC
En bijna geboekt: 3 laatste dagen in Miami south beach.. De rest zien we wel… toch? Of key west ook boeken van te voren? Ik dacht aan laptop mee en daar paar dagen van te voren boeken?

Wat vinden jullie kenners van dit schema?

Graag al jullie leuke of niet leuke reacties..
Groetjes Hanneke en Bas

knaapje
06-05-10, 20:09
Tip voor Jacksonville, als zoiets je interesse heeft, bezoek de Budweiser brouwerij.

Goed reis
Knaapje

Michael66
06-05-10, 21:29
Niet zo zeuren knaapje; via de westkust is best te doen, zie http://tinyurl.com/2vhgs6c. Voor een echte globetrotter als Bas is ruim 6 uur zonder stops en ander oponthoud een peuleschil. 8-[

Voor de rest ga je vooral heel veel autoweg zien, gezien de aanzienlijke afstand die je bijna dagelijks wilt gaan afleggen. Da's een keuze (zou niet de mijne zijn). Het nadeel van zo'n schema is dat je weinig echt "meemaakt", niet echt beleeft op die manier.

Terugkomend op je vraag: Is het (relaxed) haalbaar? Ja, nee, misschien.

Ja, alles is haalbaar. Als je wilt kun je zelfs in een week helemaal rond 25 steden aandoen. Maar veel verder dan auto inladen, rijden, tanken, stoppen, lunchen, rijden, stoppen, hotel zoeken, dineren en een biertje drinken in je hotel of elders zul je dan waarschijnlijk niet komen.
Reken zelf eens met Google maps uit wat je dagelijkse reistijden zijn. Stel dan voor jezelf vast om welke tijd je denkt te kunnen vertrekken (rustig opstaan? Kort of uitgebreid ontbijten? Spullen in de auto laden, drukte op de weg rond die tijd etc), waar je wilt lunchen (broodje onderweg of uitgebreid op een mooi, speciaal plekje), waar je onderweg wilt stoppen om iets te doen of te bezichtigen en hoeveel tijd je daarvoor denkt uit te trekken, hoe laat je op de bestemming van die dag wenst aan te komen om daar misschien nog iets te doen (hoe lang?), te eten en te relaxen. En de volgende dag weer.

Nee, wat mij betreft is het niet haalbaar. Voor een dergelijke korte periode in Florida kun je m.i. beter keuzes maken. Als je al weinig dagen hebt, breng dan zoveel mogelijk tijd daarvan door met leuike dingen zien en doen. In mij ogen is het van A naar B doorbrengen in de auto daar zeker geen onderdeel van. Een middenweg: Kies 2-3-4 plaatsen en breng daar quality-time door. Jacksonville is 1, Orlando is 2, een plaats aan de Golf van Mexico is 3 en Miami óf Key West is 4. Er is in die plaatsen samen al meer te zien dan je in 100 dagen bij elkaar kunt kijken.

Misschien. Ik weet het niet. Ik weet niet hoe jij en de jouwen (zijn er ook kids bij?) een vakantie het liefst invullen. Als je aan het eind van en vakantie blij bent te kunnen zeggen dat je in 12 dagen op 12 verschillende plaatsen 's avonds een biertje hebt gedronken, en dan tevreden het vliegtuig naar NL instapt, ja, dan wel.
Misschien heb ik het helemaal mis, ben ik wat kritisch, maar zie het niet als kritiek, hooguit opbouwend. Ik hoop alleen maar dat jullie een leuke vakantie zullen hebben. Waarvan je achteraf kunt zggen dat je er op julllie manier alles uit hebt gehaald.

Tjeetje, ik ben op dreef vanavond ..... :oops:

Bas Nijboer
07-05-10, 09:56
Hi Michael66,

Als allereerst super bedankt voor de moeite die je genomen hebt te reageren.
Uiteraard heb ik via google maps uitgezocht wat onze reistijden zullen zijn en besef me dat die tijden gebaseerd zijn op ideale omstandigheden. Zo had ik het ong. in gedachte:
Jacksonville --> st Augustine = 30,1 mijl – ca. 46 min. Daar rondwandelen, lunche etc
st Augustine --> Daytona = via de kustweg = 53,5 mijl – ca. 1 uur 19 min.
Daytona --> Orlando = 55,9 mijl – ca. 1 uur 3 min.
Zeer goed en relaxt te doen lijkt me..

Dan na 3 nachten Orlando en ons portie pretparken richting clearwater
106 mijl – ca. 1 uur 50 min. dus rond 12 liggen we op het strand :)

Volgende dag ontbijten en richting Fort Myers of daar ergens in de buurt (wat raden jullie aan) 128 mijl – ca. 2 uur 12 min

Volgende dag richting de key Marathon en onderweg boot tochtje everglades doen (als we daar dan zin in hebben) Langste rit van de vakantie 254 mijl – ca. 4 uur 15 min.

Volgende dag nog een klein uurtje naar Key west en dan nog 3 daagjes relaxen in Miami south beach..

Als ik het zo lees vind ik persoonlijk dat het niet super gehaast is..
En we boeken niets van te voren dus we kunnen het plan altijd nog veranderen indien nodig..

Even in het kort mijn vraagjes:
Clearwater of Tampa? (we houden van strand en retaurantjes)
Fort Myers of Napels?
Everglades tour in Miami of vanuit fort Myers doen?
Marathon en Key west of een van die 2 skippen en dag langer op een van die 2 (welke skippen)

Bedankt weer!!

Michael66
07-05-10, 11:04
st Augustine --> Daytona = via de kustweg = 53,5 mijl – ca. 1 uur 19 min.Optimistisch. Zeker de kustweg is vaak stoppen / langzaam rijden. En als je even stopt om iets te bekijken ...
Reken op het dubbele. Dan kan het alleen maar meevallen.
Daytona --> Orlando = 55,9 mijl – ca. 1 uur 3 min.Erg optimistisch. Heel erg zelfs. Want:
1. Waar in Orlando ga je ergens heen? De plaatsen waar de meeste toeristen-accommodaties zijn liggen aan de onderkant van Orlando: International Drive, Kissimmee, Lake Buena Vista, Davenport.
2. De "snelste" weg is de I4, en daar kan het soms spoken. Zeker in de spitsuren (vanaf een uur of 4 PM) loopt het vaak vast, vooral in/om Orlando. Ga uit van 1u45, misschien langer.
Dan na 3 nachten Orlando en ons portie pretparken richting clearwater, 106 mijl – ca. 1 uur 50 min. dus rond 12 liggen we op het strand :)Zonder stops klopt dat wel zo'n beetje. Maar als je van vliegtuigen houdt ... halverwege in Lakeland is Fantasy of Flight. Of wilde je nog naar Busch Gardens in Tampa met z'n vele rollercoasters? Dan ben je de hele dag zoet en lig je pas laat met je billen in het mooie witte zand.
Volgende dag ontbijten en richting Fort Myers of daar ergens in de buurt (wat raden jullie aan) 128 mijl – ca. 2 uur 12 minLeuke weg is de kustweg, Gulf Boulevard. Tussen de weg en de zee staan echter de (veelal hoge) hotels en app.complexen.
Onderweg kom je nog langs St. Pete Beach (of St. Petersburg met The Pier en wat musea). Stopje waard?
Neem je de kustweg, ga er dan vanuit dat je veeeeel langer dan 2 uur onderweg bent. Veel stoplichten, veel langzaam rijden (enkelbaans).
Volgende dag richting de key Marathon en onderweg boot tochtje everglades doen (als we daar dan zin in hebben) Langste rit van de vakantie 254 mijl – ca. 4 uur 15 min.Inderdaad een lange rit. Ga er maar vanuit dat je met alle stops de hele dag onderweg bent.
Volgende dag nog een klein uurtje naar Key west en dan nog 3 daagjes relaxen in Miami south beach.Reken op vier uur van KW naar Miami Beach.
Als ik het zo lees vind ik persoonlijk dat het niet super gehaast is.Dan is het goed. Alleen jij kunt dat beoordelen voor jezelf. Ieder z'n ding in Florida.
En we boeken niets van te voren dus we kunnen het plan altijd nog veranderen indien nodig.Bonnefooien kan heel goed in FL; genoeg hotels. Alleen voor Key West in het weekend of rond de bank-holidays is het aan te raden alvast wat te reserveren. Dat kan zelfs één tot enkele dagen vantevoren nog heel goed.

Clearwater of Tampa? (we houden van strand en retaurantjes)Tampa in ieder geval niet. Of wil je uitgaan in Ybor City?
Keus zou bij mij gaan tussen St. Pete Beach en Clearwater Beach. Zie daarover een heel topic met iets over Golf van Mexico: welke plaats kiezen of zoiets in de titel.

Fort Myers of Napels?Ft. Myers met hele mooie stranden in de buurt (Sanibel Island, Marco Island) en twee leuke musea, Naples met vele leuke restaurantjes en relaxter. Aan jou de keus. Zie ook genoemd topic.
Everglades tour in Miami of vanuit fort Myers doen?Onderweg naar Miami doen. Neem dan wel de Tamiami Trail, de 41 dwars door de Everglades.
Marathon en Key west of een van die 2 skippen en dag langer op een van die 2 (welke skippen)Gezien de afstand zou ik KW skippen. Maar da;s wederom een persoonlijke keuz. Anderen zullen je absoluut vertellen dat je pas dood mag gaan als je KW hebt meegemaakt, maar ik dus niet. Waarom niet? Ben er nog nooit geweest, en het trekt me gewoon niet zo, mede door de afstand. En er is nog zoveel meer te zien in FL.

Waarom eigenlijk voor Marathon Key gekozen?

Bas Nijboer
07-05-10, 14:04
Haa die Michael,

Bedankt weer voor je uitgebreide reactie..

Ik ben mijzelf ervan bewust dat die tijden van google maps alles behalve te halen zijn maar ik tel overal het dubbele of 3 dubbele en dan is het alsnog goed te doen. We houden wel van lekker rondrijden en een open dakje maakt het dan net iets leuker. (als het niet regent natuurlijk):o

In Orlando weten we eigenlijk niet waar we naartoe gaan. We wilden ook misschien een paar daagjes voor de grap kamperen maar hier zien we toch maar van af. Tent mee sleuren, opzetten en afbreken terwijl hotelletjes echt niet veel hoeven kosten.. Ook had ik in Orlando het universal hard rock hotel gezien alleen die was helaas al vol geboekt. Jij nog enige suggesties om te verblijven? Ik denk dat we gewoon iets pakken dichtbij de parken..

Een fastpass kun je het beste online bestellen?
Is er een combi ticket voor: universal studios, island of adventure en seaworld?

Bush gardens is misschien wel leuk alleen we hebben er dan net al 2 dagen parken opzitten. Hanneke is dierenarts dus misschien is het leuker om i.p.v. Seaworld Bushgardens te doen en dan 2 dagen clearwater ipv 1 bijv.??

Nou even over de Key's.. Hier heb ik zo veel tegenstrijdige dingen over gehoord.. pfff.. Vriendin van mij die in Jacksonville woont vind Miami southbeach niets en veelste trendy en vol met wannebee figuren en die zegt ga toch lekker naar Marathon key (daarom ook dus dagje Marathon) andere vriend van me vindt Key West veelste overated en vond het te ver rijden vergeleken met wat hij ervan vond..

Maar goed ik persoonlijk wil het eerst met eigen ogen zien en dan oordeel ik wel..

Ben in mijn backpack tijd niet verder dan Miami geweest dus ik heb hier nog geen mening over,,

als laatste, Waar kun je goed met van die Manatees zwemmen en is dat het zelfde als met dolfijnen (niet normaal duur en heel commercieel)

Bedankt weeeeeer :D

Bas Nijboer
10-05-10, 18:52
Nog even een vraagje over de pretparken, Wij willen dus 1 dag universal en 1 dag seaworld doen.
Hebben ze daar in Orlando ook allemaal aanbiedingen of kun je beter online boeken en wat zou ik dan moeten boeken. Ik zie allemaal combi tickets behalve een 2 day seaworld universal ticket.

Alvast bedankt voor de reacties

Michael66
11-05-10, 01:07
SeaWorld en Universal zitten alleen gecombineerd in de Orlando Flex Tickets (5- of 6-parken). Ze vallen niet onder dezelfde organisatie.
SeaWorld = SeaWorld Parks & Entertainment, met o.a. Busch Gardens en Aquatica.
Universal = Universal Studios, met o.a. Islands of Adventure en Wet 'n Wild.

Dus voor één dag elk heb je helaas pech: geen combikaart momenteel.

De gunstigste prijs voor enkele tickets krijg je op dit moment op de websites van deze parken zelf. Bij SeaWorld met een gratis 2e dag.

Bas Nijboer
11-05-10, 12:28
Hoe werkt die 2de dag gratis dan? Want ik neem aan dat er meerdere zijn die 2 dagen hebben en maar tijd voor een. Dan neem ik graag dat kaartje over natuurlijk. Of gaat het op naam en is het niet te omzeilen?

Bedankt weer!!

Ta2 Gerrit
11-05-10, 15:10
Die 2e dag gratis kun je met je dagkaart halen bij guestservices.
Die dagkaart wordt dus verlengd a.h.w.
Volgens mij (nooit op gelet eigenlijk) is de kaart verder niet persoonlijk.

A.Hofman
11-05-10, 15:39
Als ik het mij goed herinner word er bij het aanvragen van de 2nd day ticket een foto gemaakt van de bezoeker, en moet je je id tonen bij binnenkomst met je 2nd day ticket.

Het zou ook een mooi handeltje worden als iedereen het 2nd day kaartje zou verpatsen.

Michael66
11-05-10, 19:46
...(nooit op gelet eigenlijk)...DAT WORDT HET WEL EENS TIJD DAT JE DAT WEL DOET !! &$$@$@@%$$$##!!!!! :-$ Duizend bommen en granaten!!

Niet doorvertellen: Hoe dat werkt staat meerdere keren uitstekend beschreven in het topic over SeaWorld. Echt niet doorvertellen hé?!