PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Flexifuel auto



yabbadabbadoo
06-05-10, 03:52
Heeft iemand hier bij het verhuurstation al een keer een Flexifuel 85 auto gekregen. Wiij wel zaterdag, een Chevy Impala. Zag nergens in de papieren wat er in moest. Ben vandaag voor het eerst gaan tanken bij WMT, ben VOOR het tanken toch eerst gaan vragen. Kort door de bocht kan je alles erin gooien, Octaan 87/92/95, zolang het maar geen diesel is. Benzine was trouwens 2.799 dollar voor een Gallon.

yabbadabbadoo
06-05-10, 03:58
Heb afgelopen zaterdag in Orlando ( MCO ) een Flexifuel 85 auto meegekregen met een Texaans nummerbord.
Heb dat nog nooit meegemaakt en ook hier op het forum nog niets over gevonden.
Kreeg bij Alamo geen info wat je moest tanken, dus ik ben vandaag bij de WMT voor mijn eerste tankbeurt maar even binnen in de kiosk gaan vragen. WMT heeft namelijk 3 soorten Gasoline, met verschillende octaan gehaltes. Uit mijn hoofd Octaan 87, 92 en 95. De dame adviseerde mij er 87 in te doen, maar eigenlijk kan alles erin, zolang het maar geen Diesel is !!

Iemand anders hier al ervaringen mee ?
Alamo kan er ook eigenlijk geen info over geven, omdat ze niet weten welke auto je uit het vak haalt. Ik zag in die donkere parkeergarage niet dat er Flexifuel 85 op de achterkant stond.
Anyway, heb getankt en hij rijdt nog als een zonnetje.

<<Moderator Michael66: Twee (nagenoeg) dezelfde berichten plaatsen in verschillende topics noemen we dubbelposten en is niet gewenst. Daarom heb ik e.e.a. bijeengeharkt in één topic over flexifuel.>>

Chicco68
06-05-10, 04:03
Dat is handig om te weten, hebben inderdaad een Chevrolet Suburban gekregen met Flexifuel 85 en gezien de literinhoud van de motor moet ik morgen tanken.....

Michael
06-05-10, 04:34
Maak je geen zorgen. Wij rijden momenteel ook in een flexifuel auto (Chrysler Town & Country) en regular tanken is goed.

Groet Michael.

yabbadabbadoo
06-05-10, 04:39
Flexifuel is in Nederland nog niet zo'n bekend begrip. Ik meen dat Ford en Volvo inmiddels autos op de markt brengen met Flexifuel, dus ik kan me voorstellen dat er veel meer Florida gangers dit jaar voor het eerst met een Flexifuel auto te maken krijgen.

Michael
06-05-10, 04:59
Hoogstwaarschijnlijk bevat regular al een mix van ethanol.
By federal law, the oil companies are mandated to use a percentage of ethanol in its products by year's end. An initiative that is further supported by the renewable energy bill recently passed by the Florida Legislature and expected to be signed by Gov. Charlie Crist in June. The bill will require all gasoline sold in Florida to contain a minimum of 10 percent ethanol by 2011.

Ta2 Gerrit
06-05-10, 10:13
Wij hebben al vaker een Flexfuel auto gehad, o.a. de laatste Ford Expedition.
Ben dan ook heel flexibel met tanken en gooi altijd de goedkoopste brandstof er in :lol:

Maae dat deden we ook al toen Flexifuel nog niet bestond. 87 Unleaded rules ! ;-)

Njit
06-05-10, 10:49
Because ethanol contains close to 34% less energy per unit volume than gasoline, E85 FFVs have a lower mileage per gallon than gasoline. However, this lower energy content does not translate directly into a 34% reduction in miles per U.S. gallon, because there are many other variables that affect the performance of a particular fuel in a particular engine, though for E85 the effect becomes significant. E85 will produce lower mileage than gasoline, and actual performance may vary depending on the vehicle. Based on EPA tests for all 2006 E85 models, the average fuel economy for E85 vehicles was 25.56% lower than unleaded gasoline.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flexible-fuel_vehicle
Ik gooi er wel gewoon de goedkoopste in :)