PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Frannie (Francis)



Frannie
05-05-10, 19:08
Hallo Allemaal,

Mijn naam is Francis en ik ben 20 jaar oud.
Heb de afgelopen twee jaar rondreizen gemaakt door Amerika.
Dit jaar ga ik samen met mijn zusje naar Florida.
Dus ik hoop dat ik op dit forum nog wat informatie kan verzamelen.
Alvast bedankt daarvoor!

Ta2 Gerrit
05-05-10, 22:25
Graag gedaan, en vooral welkom op dit fraaie en informatieve Florum.
Je zult hier ongetwijfeld vinden wat je zoekt, zeker als je er naar gaat zoeken.

Zijn er al vastomlijste plannen, qua plaats(en) waar jullie naar toe willen ?
Pretparken pakken, of anders aligators. Of gewoon een zonnetje met cockail op SoBe.
Kortom, om te helpen willen we alles weten ;-). Florummers zijn nog al nieuwsgierig.

Frannie
06-05-10, 10:47
Haha, oke dan zal ik wat meer vertellen.
Aangezien ik pas 20 ben, kan ik geen auto huren.
Wij zullen dus vooral rond Orlando en Kissimmee verblijven.
Dus dat worden inderdaad de pretparken (ook een tripje naar Kennedy Space Center), we willen ook graag zwemmen met mannatees,
we willen een dinnershow bezoeken (waarschijnlijk Arabian Nights), Cirque du Soleil misschien (zijn al twee keer naar een andere show geweest, Ka en O, en was toch wel erg geslaagd). Daarnaast willen we ook nog naar het strand, Clearwater, Coco of Daytona Beach zijn we nog niet uit. En natuurlijk niet te vergeten shoppen! Haha.
Dus zijn heel wat plannen, zijn nu een beetje een schema aan het uitstippelen.
En ga zeker bekijken wat jullie allemaal over deze onderwerpen hebben geschreven!
:)

Njit
06-05-10, 10:52
Hebben jullie al bedacht hoe jullie al die plaatsen gaan bezoeken zonder auto?
De stranden liggen nou niet echt om de hoek bij Orlando..

Frannie
06-05-10, 11:09
We hebben gewoon een hotel op de International Drive, met shuttle busjes naar de pretparken Disney, Universal en Seaworld. Daarnaast wilde we een pas voor de trolley nemen om de international drive zelf te verkennen, en de outlets en allebei de kanten. Daarnaast heb ik nog twee outlets de Florida Mall en Mall at the Millenia wilde we met de bus doen (hooguit half uurtje en opstappllaats vlakbij ons hotel). Cirque du Soleil ligt vlakbij Disney dus dat kunnen we met shuttlebusje doen. Zwemmen met mannatee en Kennedy Space Center worden excursies met vervoer. De dinnershow zullen we met taxi doen. De stranden (we zijn niet echt een strandliefhebber) zal hooguit 1 of 2 keer zijn. Dat zal waarschijnlijk een excursie worden naar Clearwater (met lunch en snorkelen erbij). Is dit te doen denken jullie, of zijn we wel heel optimistisch?

Njit
06-05-10, 11:32
Openbaar vervoer in Orlando bestaat wel maar trek er wel de tijd voor uit.
Zeker als je moet overstappen - het sluit allemaal niet zo netjes op elkaar aan.
Ik spreek uit persoonlijke ervaring :)

Frannie
06-05-10, 12:31
Oke dankjewel, zal er rekening mee houden. Heb ook al een beetje gekeken op de site van Lynx bussen en sommige lijnen sluiten inderdaad niet aan. Zullen we ook proberen te vermijden.

Michael66
06-05-10, 18:06
Op zich is vanuit Int. Drive een heleboel best wel te doen met de I-ride, shuttle bussen en Lynx. Als je maar goed in de gaten houdt wanneer. Door hotel geregelde shuttle bussen van en naar de parken zijn meestal gratis, maar vaak ook erg vol en ze rijden maar beperkt. Je bent dus niet helemaal vrij in de tijden, een latertje wordt lastig. Ook van/naar de dinnershows en Cirque de Soleil, want dat is meestal 's avonds en dan is het maar de vraag of je er komt, en nog terug komt. Dot hoeft op zich geen beperking te zijn, wel iets om rekening mee te houden en af en toe een taxi in te calculeren.

Naar plaatsen buiten Orlando e.o. wordt erg lastig. Zorg dat je dat goed uitzoekt qua tijden en routes, dan kom je ter plekke niet voor verrassingen (of teleurstellingen) te staan.

Als je dan toch wat dingen wilt gaan doen of zien die eigenlijk alleen per auto te doen zijn (bijv. zwemmen met manatees in Crystal River), dan kun je er toch voor kiezen om een auto te huren, al is het maar voor enkele dagen. O.a. bij usareisen.de kun je al een auto huren vanaf 19 jaar. Ook iets om eens goed naar te kijken, even uit te zoeken wat er voor jullie mogelijk (en financieel haalbaar) is.

Veel succes. En plezier. Have fun!!!

Njit
06-05-10, 18:24
O.a. bij usareisen.de kun je al een auto huren vanaf 19 jaar.

Dit was tot voor kort idd zo maar helaas is het daar ook tegenwoordig pas vanaf 21 jaar (http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_u25_so.htm).

Michael66
06-05-10, 22:02
Ben je Pinokkio geworden :---)

Op de site van Alamo.de (http://www.nationalcar.de/rentalpolicies/732/de/AGE/) staat:
USA/Kanada
Um ein Alamo Fahrzeug in den USA anzumieten, muss der Mieter/ Fahrer mindestens 19 Jahre alt sein, in Kanada mindestens 21 Jahre alt sein.
Das Mindestalter beträgt für New York 18 Jahre.
Für diese Mieter/Fahrer bis 25 Jahre wird eine Gebühr erhoben.

Ja, vergezocht, of eerder ver gezocht. Maar dichterbij (Alamo.nl) blijkt net bij een proefboeking ook een ingevoerde bestuurder van 20 jaar te accepteren.

Bij usareisen.de staat inderdaad tegenwoordig 21 jaar.

Frannie
07-05-10, 10:37
Ja zal inderdaad nog eens goed uitzoeken de ritten naar Cirque du Soleil en dinnershow. Zal meteen bij aankomst ook vragen hoelaat de shuttlebusjes gaan, zal voor de zekerheid thuis ook alvast kijken hoe we er anders moeten komen.
Auto huren is denk ik niet haalbaar, vooral ook omdat er natuurlijk een flinke toeslag bovenop komt als je onder de 25 bent. Jammer genoeg!