PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Brenda Fritschy



brenda fritschy
22-04-10, 11:18
Hoi ik ben Brenda en ga deze zomer met man en kind naar Florida.
We vliegen op Miami en gaan dan snel via cocao beach naar Orlando.
Na 6 dagen pretparkgeweld zakken we via de oostkust (Lido Islaand en Cape Corral) relaxt af naar Key Largo.

Dan terug naar Miami waar we de vakantie afsluiten met een cruise naar de Bahama's.

We twijfelen of we de rit naar Key Largo via de Tamimi of toch door de Everglades (hou absoluut niet van muggen en enge beesten)
Heeft iemand hier tips en tricks voor? alvast bedankt

gr. Brenda

Francien
23-04-10, 16:55
Hoi Brenda! Welkom in ons midden! Waarschijnlijk bedoel je dat je via de westkust afzakt naar Key Largo? Lido Key (Sarasota) en Cape Coral (Fort Myers)??
De Tamiami trail (de 41) loopt dwars door de natuur van de Everglades, maar als je niet uitstapt zul je niet veel tegenkomen aan enge beesten onderweg. De Alligator Alley (75) is een tolweg die loopt van Naples tot aan Fort lauderdale. Kom je ook niks tegen hoor. Het maakt dus niet zoveel uit. Via de 41 komt je iets zuiderlijker uit (net ten westen van Miami) en schiet je wat sneller Key Largo op. That's all!
Waar ga je allemaal logeren Brenda? We willen nu wel alles weten. Erg nieuwsgierige peoples hier op het Forum....:)

brenda fritschy
23-04-10, 23:00
HFrancien,
Bedankt voor je reactie, natuurlijk bedoel ik de westkust, ik haal dat altijd door de war.
Waar we allemaal gaan logeren? Komt ie
de 1e dag gaan we op de bonnefooi, we wiilen zo snel mogelijk naar boven en hopen West palm beach te bereiken.
Ik ben bang dat dat na de lange reis erg ambitieus is, maar we zien wel waar we belanden. Daarna op naar de pretparken,
6 nachten in Orlando-Continental plaza Kissimmee
3 ncht. Lido islander vacation rental op Lido island
3 ncht. Resort at Marina village in Cape Corral (lekker luxe tegen zeer goede prijs bij Expedia geboekt)
Daarna willen we nog een dag naar Key Largo alvorens we een cruise naar de Bahamas gaan maken. Als ik het zo opsom klinkt hert erg decadent, maar we hebben er lang voor gespaard en gaan er helemaal voor.\\:D/
Ik ben s';nachts (in mijn dromen) al regelmatig in Florida en kan niet wachten.

corrus
23-04-10, 23:07
We willen nu wel alles weten. Erg nieuwsgierige peoples hier op het Forum....:)
WE????

Je bedoelt "IK"... :D

Francien
24-04-10, 11:48
Oke "IK" vind het hartstikke leuk om je route te lezen Brenda:)!!!!! (wedden dat Corrus meeleest??). Je hoeft je niet te excuseren voor alle luxe waar je je straks in gaat baden. Het is gewoon fantastisch dat je dat gaat beleven. Ik heb uiteraard even naar binnen gekeken in het Marina Village resort. Wouw!! Het enige minpuntje (ongevraagde mening) vind ik de ligging. Cape Coral is een eiland en behoort tot Fort Myers. Wil je naar de stranden (Sanibel, Captiva, Fort Myers Beach) moet je eerst de Cape Coral Bridge over en vervolgens heel Fort Myers door. Je bent dan al gauw 3 kwartier of langer onderweg. Maar misschien wil je helemaal niet naar de stranden en is dit een dus een slechte tip. Cape Coral ligt wat geisoleerd, maar je bent wel snel in het Edison-Ford museum:) of in the Edison Mall!!

brenda fritschy
24-04-10, 23:34
Francien ik ben blij dat "JIJ" onze route wel interresant vind, het is voor een "NEWBIE" als ik erg leuk als je reacties krijgt.:-D=D>

Tja dat het Marina resort afgelegen ligt is idd misschien niet zo handy.](*,) We willen toch wel 1 a 2 dagen naar Sanibel en FMB. Dat wordt dus wat vroeger opstaaan :( en hopelijk genieten van de mooie route.:wink:
Oh en bedankt voor de tip voor het Edison museum en of -mall. (zijn gek op shoppen)
Ik vind het plannen van zo'n vakantie ook best wel moeilijk, want door het internet kun je gelukkig heel veel informatie krijgen, maar soms zie je na avonden 'surfen' door de bomen het bos niet meer en dan zie je dit soort dingen dan toch weer over het hoofd.
Ik ga nog maar even in beraad, :-k want volgens mij kunnen we zo omboeken bij expedia. Nou ik ga maar weer eens googelen.
Oh ik ga morgen misschien naar een USA beurs in Houten (nog meer informatie) om nog meer in de sfeer te komen.

r.teeuwsen
24-04-10, 23:38
Nou, ik zou lekker vande zon genieten, ben vandaag geweest maar er is bijzonder weinig aan. Er zijn meer standhouders dan gasten, en de stands die er zijn... je moet er van houden, niet om een vakantie te plannen of ideeën op te doen, helaas.
Meer van die dingen die je aan je muur kunt hangen, prularia...

Greetz, Remco

brenda fritschy
25-04-10, 22:16
Hoi Remco,

Ik lees je bericht zondagavond pas, maar heb vandaag toch lekker van het zonnetje genoten, zij het met een knagend gevoel dat ik misschien toch had moeten gaan. Ik ben blij dat ik nu weet dat er niks aan was (had er toch een beetje voorgevoel van)

brenda fritschy
06-05-10, 23:01
Daarna willen we nog een dag naar Key Largo alvorens we een cruise naar de Bahamas gaan maken.


Ik heb nog even een aanvullende vraag.
Wij als echte snorkelfanaten twijfelen of we op Key Largo gaan snorkelen, of dat we ons de rit besparen en op de Bahama's te snorkelen.Weet iemand waar het mooier is of er ervaring mee heeft?
Tijdens de cruise gaan we naar: Grand Bahamas, Nassau en Great Stirup Cay.
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, ik hoor het graag.
En laten we met zijn allen hopen dat de olietoestanden zo snel mogelijk wordt opgelost.

Njit
07-05-10, 08:35
Bij Key Largo duik je in het John Pennekamp Statepark. Dit is een heel bekend gebied.
Wij wilden daar ook duiken in 2007 maar helaas was het weer toen te slecht.
Van wat ik er van gezien heb is het een erg mooi gebied om te duiken. Snorkelen kan daar ook.

Kan helaas niet zeggen waar het mooier is - ik heb daar dus niet gedoken (op de Bahama's ook niet).

brenda fritschy
08-05-10, 09:31
Thanx voor je reactie, we laten ons daar wel leiden. 'Go with the flow', want je moet inderdaad maar afwachten wat het weer, gelekte olie, aswolken en wat al niet meer voor ons in petto hebben.
But we keep on thinkin possitive.