PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Patgooss en Frans45: april/mei 2010



patgooss
21-04-10, 19:19
We hebben besloten de laptop mee te nemen om het thuisfront op de hoogte te houden van onze vakantie!
Dit houd in dat ik ook de mensen van het forum de kans wil geven mee te genieten van onze reis.
We zullen proberen dagelijks een stukje te schrijven.

Onze reis is eigenlijk begonnen op vaderdag. Toen kwamen mijn vrouw en mijn schoonmoeder op het idee om de drie!! weken vakantie die onze kids nu hebben nuttig te besteden.
Na een kort overleg was het besluit FLORIDA al snel genomen. De broer van mijn schoonmoeder was net terug van zijn 23ste trip naar Florida. De tickets zijn na een maand of 3 gekocht (british Airways, vandaar dat wij tot vanochtend in de zenuwen hebben gezeten of we nog gingen!)
De tickets van Disney zijn binnen(10 dagen pas met waterpark)
De SUV's zijn gehuurd via USAreisen (2 midsize bij Alamo)

Wij zijn er 10 jaar geleden ook een keer geweest en hebben altijd geroepen dat we nog een keer terug gaan. Nu de kinderen 7 en 9 zijn, en de oudste naar zijn voorhoofd staat te wijzen als ik hem vertel dat er lang de kant van de weg een aligator kan liggen, gaan we weer.

Ik hoop dat er mensen zijn die gaan meegenieten van deze reis!

<<Michael66: Opgenomen in overzicht reisverslagen.>>

patgooss
22-04-10, 05:08
Daar zit je dan, om 04:00, omdat je geen oog meer dicht doet! Zoals zo vaak op het forum te lezen is hebben ook wij het probleem met de "nacht ervoor" zenuwen. Om 03:00 waren we wakker. We gaan om 05:30 naar schiphol.
Ik hoop dat we vandaag in het vliegtuig nog een klein beetje slaap kunnen pakken.
We houden jullie op de hoogte!

patgooss
23-04-10, 17:01
:)He He, daar gaan we dan.:)

Laten we eerst even iets over de hele reis vertellen. Ik had de melding dat we er vroeg uit waren al gemaakt. Om 05:30 zijn we richting schiphol vertrokken. De reis daarheen ging prima. Vlak voor schiphol was nog wel een behoorlijk ongeluk gebeurt maar we waren er snel voorbij.
Aangekomen op schiphol hebben we ons af laten zetten in hal 3. Er stond een redelijke rij voor de incheck balie van British airways maar dat mocht de pret niet drukken.
Toen we een minuut of 10 in de rij stonden zag een medewerkster dat we met boardingpassen in de hand stonden. Ze haalde ons uit de rij en we konden direct de koffers dumpen!

Achter de incheck een kop koffie en een broodje gedaan. Daarna wachten op de boarding. Ook dat verliep voorspoedig. We hadden natuurlijk thuis al gezien waar we zouden zitten dus dat was geen verrassing!

De eerste vlucht naar Londen Gatwick ging zo voorbij. De kinderen vonden het fantastisch! Vooral het opstijgen en dalen. Toen we aankwamen op Gatwick moesten we wel behoorlijk doorlopen. Wat is dat een giga vliegveld! We dachten dat het klein zou zijn. Foutje dus. Snel naar de boarding en net voor we door mochten gingen de koffertjes (handbagage) van de kinderen door de scan. PIEP PIEP PIEP. Helemaal vergeten dat de anti-klit fles van dochter lief op het laatste moment in haar koffer is gegaan. Op Amsterdam geen problemen maar hier moesten de koffertjes open. Fles in de vuilnisbak en snel door! Achter ons kwamen de laatste 2 mensen het vliegtuig in. (we waren dus op tijd!) Nog geen 20 minuten laten waren we vertrokken.

Onderweg heeft zoon lief een nieuwe roeping gevonden: Drank uitdelen aan iedereen die dorst heeft! De dames van British Airways vonden het fantastisch! Hoe ver je kan komen met een paar woorden engels op je 9e jaar!

Aangekomen in Orlando, 20 minuten vroeger, om 15:15 (us time) de douane door. De verhalen die we hebben gelezen hebben het altijd over hele lange tijden en veel moeilijke vragen. Om eerlijk te zijn ben ik nog nooit zo snel een land in gekomen.
In 20 minuten !!!!! er door, inclusief het vingerafdruk verhaal en de foto. Misschien hadden we mazzel dat de man achter de balie 4 jaar in Nederland heeft gewoond?
Snel door naar Alamo, je raad het al, geen rij!!!! Na ook hier het invullen van de papieren te hebben gehad, wat iets langer in beslag nam omdat we 2 SUV's namen en met 4 man in beide auto's willen kunnen rijden, snel een auto oppikken in de garage. We waren er van uit gegaan dat we met een Kia Rondo weg zouden gaan. Wat gebeurde er: de beste man pakt ons papiertje, kijkt, en zegt: take one on your left hand and enjoy your stay!

We gingen naar buiten met een Ford Edge en een Chevrolet Traverse!!!!!
Snel de navigatie op de ruit en door naar de villa!
In de villa even bijkomen en boodschappen doen bij de Publix. Hierna waren we allemaal behoorlijk moe en besloten we de kinderen in bed te leggen.
We hebben in de tussentijd een sms gehad van "oom, zwager, broer Ruud en Hennie dat ze geland waren. Om 22:00 zijn ze nog even langs geweest om een drankje te doen. Daarna gingen bij ons allemaal de lichten uit.

Vanochtend om 04:30 waren de kinderen wakker. Wij niet veel later. Koffie gezet en rustig gewacht tot opa en oma ook wakker zouden zijn. Die kwamen een half uurtje later uit bed. Rond een uur of 6 zaten we aan een heerlijk ontbijt en om 7 uur lagen de kinderen in het zwembad.

Morgen weer een nieuwe aflevering van Patgooss en Frans45 in Florida!

patgooss
24-04-10, 14:56
Goedemorgen!
Het is hier nu 07:50 en we hebben net een heerlijk ontbijt op.
Net even contact gehad met American Pro Dive voor een Manatee tour morgen ochtend.
Even wachten tot ze terug bellen. Afspraak maken voor 6 volwassenen en 2 kinderen! We hebben er zin in.

Gisteren hebben we het lekker rustig aan gedaan, nou ja, tot een uur of 11. Daarna zijn we naar de mall geweest om even te shoppen! De kofferbak van de auto was vol! Wat hebben ze hier gave kleding voor prachtige prijzen!
We proberen nog een keer foto's te plaatsen maar gisteren is dat niet gelukt.

Na het shoppen hadden we afgesproken bij oom/broer Ruud. Daar even een koude Bud gedroknen en een heerlijk hapje weze eten in de Golden Corral. Lekker veel keus, niet duur, heerlijk mensen kijken!

Na het eten even naar de Target om een TomTom en een nieuwe fotocamera te kopen voor Frans.
Vandaag alles uitproberen in Seaworld. We gaan zo weg!

Groet en tot snel, Patgooss en Frans45

patgooss
25-04-10, 23:54
He he,
Vandaag om 03:30 opgestaan. En dat op je vakantie!! Nou ja, je moet er wat voor over hebben om te zwemmen met de manatee's. Daarover straks meer.

Seaworld!
Wat een park! Bij binnenkomst direkt 4 nieuwe kaarten voor een 2e gratis entree gehaald! Wanneer we gaan zien we wel. De kaarten zijn in huis. :-D
Als eerste naar de Manta. Wat een ride! toppie. Armen naar voren en lekker laten gaan. Echt een heerlijke opwarmer voor wat ons verder deze vakantie nog te wachten staat. Na de Manta zijn we eerst naar Journey to Atlantis gegaan. De kinderen vonden het prachtig. Heerlijk gillen en glijden! Na het uitstappen is opa Frans bij de kinderen gebleven en zijn wij met z'n vijven snel doorgegaan naar de Kraken! Dit is ook al zo'n topper. Het onderbuik gevoel blijft toch onbeschijfbaar! Een en al genieten.
Door naar Shamu stadium voor een show die helaas erg is ingekort. Viel een beetje tegen. Dit is erg veranderd na het ongeval.
Na een lekkere lichte lunch door naar het Sea lion en otter stadium voor een leuke show. Prachtig gedaan en de kids loved it!
Omdat mijn vrouw helemaal gek is van Manatee's zijn we naar het Manatee care center gegaan waar ze gewonde Manatee's hebben. Ze lagen heerlijk in de zon en bewogen maar weinig. Wat wil je met bijna 30 graden.
Hierna zijn we de Whale en Dolphin show gaan bekijken. We hadden een soortgelijke show in Miami seaquarium gezien maar hier is het toch allemaal een heel stuk echter en mooier! Duiken vanaf grote hoogte en een heleboel actie in de lucht. Volgende keer gaan we hier zeker weer naar toe en dan gaan we wat hoger op de tribune zitten om een beter zicht te hebben op alles wat er om je heen gebeurd. (tip!)

De dag was zo vol en iedereen was erg moe. We zijn met z'n alle naar onze villa gereden en hebben een paar pizza's in de oven gedaan. Geen zin meer om nog weg te gaan dus dit was een prima oplossing.:wink:

Ruud en Hennie zijn na het doornemen van de dag en het opeten van de pizza's naar hun eigen cabin gegaag en wij lagen er redelijk vroeg in. We wisten dat we weer een langa dag in het water zouden gaan maken.

Manatee time!!!!!

Vanochtend vroeg op, Koffie gezet, kopje thee, de broodjes zouden Ruud en Hennie halen en wij namen beleg en de koelbox met drinken mee.
Willen we gaan, zijn we de sleutel van de villa kwijt!!!!!
Gisteren in de keuken op het blad neergelegd en nu niet te vinden. Zonder de deur op slot te doen weggaan is geen optie.
Goede raad is duur, hoe gaan we dit oplossen?
Na een kwartier zoeken besloten om de voordeur op slot te doen van binnen uit en dan aan de achterkant bij het zwembad door het raam. Raam omlaag en net niet op slot. Wat een oplossing!!!! Dat verder zoeken naar die sleutel komt later wel weer. Op tijd komen bij de Manatee's is veeeeeeel belangrijker, toch?

Na een rit van 2 uur waren we bij American Pro Diving voor de swim tour!
Eigenlijk toch wel erg handig zo'n TomTom! Met z'n alle in de wetsuites en de snorkels en flipper mee in de auto.
Eenmaal op de boot zijn we de river opgevaren richting de spring. Na een klein kwartier varen hadden we de eerste manatee al gevonden. Boot op het anker en het water in!!:-D:-D
Het enige nadeel was dat het water een beetje troebel was. Mocht de pret niet drukken.
We zijn een behoorlijke tijd met de prachtige zeekoeien bezig geweest. In totaal zaten er een stuk of 4 waarvan we en een paar hebben kunnen aaien.

Na een uurtje of 2 zijn we met de boot verder gegaan naar een andere spring. Daar hadden we echt heel mooi helder water. We hebben op die 2e locatie heerlijk gezwommen en naar de vissen gekeken. Rond een uur of half 12 zijn we terug naar de shop gevaren. Daar kregen we de film te zien die we graag wilden hebben. Bij het kijken naar de film zagen we heeeel veeeel groen, en groen, en groen, en was dat een manatee?
Helaas, de camera man moest vertellen dat het water erg troebel was. We hebben de film niet genomen. Jammer dan! De ervaring maakt alles goed.

Na een rit naar huis van natuurlijk weer 2 uurtjes zitten we nu aan het zwembad om lekker uit te rusten.

Morgen hebben we een rustdag???? Denken we!!!!

Groet en tot snel, Patgooss en Frans45

NB: Sleutel gevonden!!!! was van het blad opzij geschoven en zat een goed verstopt tussen het fornuis! Hennie bedankt voor het vinden!
Ha ha. Wat een opluchting!

patgooss
28-04-10, 16:23
Zo, daar zijn we weer!!

De rustdag was heeerlijk. Lekker relaxen. In de ochtend heerlijk bij de villa gehangen. Kids in het zwembad en wij een beetje onderuit.
In de middag zijn we naar de Walmart gegaan. Lekker om even rond te lopen en eens te kijken of we nog wat kunnen gebruiken.
We hebben er een aantal dingen die we nodig hadden meegenomen en verder niet zo veel gedaan.

Na het Walmart bezoek eerst een even lekker bij Starbuck een goede bak koffie gedronken met daarbij natuurlijk de nodige variatie aan snoeperijen!
Wat hebben ze hier toch lekkere dingen. Vooral met een Frappucino en de chococake's.
Daarna lekker terug naar huis en verder relaxen.
In de avond zijn we naar Outback geweest om daat eens heerlijk te gaan eten. We moesten natuurlijk de beroemde Blooming union proberen! Echt heel leuk en nog lekker ook! Verder na iedereen een lekker stuk vlees. Frans en ik hadden de New York Strip! Aanrader!!!

Gisteren zijn we naar Magic Kingdom geweest.
Dat was een hele lange dag! We waren op tijd voor de echte opening door alle Disney figuren!:grin::grin:
Dit is een aanrader! Om kwart voor negen komt er een leuke show voor de ingang waar je heerlijk van staat te genieten!
Na binnenkomst (eerst de vingerafdruk) zijn we naar Spacemountain gegaan. De kinderen (en wij) vonden het geweldig!
We hebben de hele dag allerlei verschillende atracties gedaan en hebben als langste wachttijd 20 minuten gehad. Dat was bij Peter Pan.
Ook de mensen van Disney vertelden dat het echt off season is dus mazzel!!!!:-D

Rond een uur of vier zijn we terug gegaan naar de villa om even een beetje uit te rusten. Op de terugweg langs de Publix voor wat eten en thuis lekker een gebakken ei met brood, spek en kaas gemaakt.

Om 8 uur terug naar Magic Kingdom.
De show van 9 uur wilden we zien en natuurlijk het vuurwerk! Ruud wist de beste plaatsen voor het vuurwerk en dat hebben we geweten! Wat een uitzicht!!! Prachtig zo'n show!
Om een uur of 11 waren we thuis. De kinderen waren helemaal op en zijn half slapend uit de auto gehaald en in bed gezakt.
Na een lekkere borrel hadden wij het ook wel gezien.

Het is nu een uur of 9 in de ochtend. We hebben weer een rustdag in de planning staan. Vrouw lief en oma gaan naar de pedicure/manicure. Ik ga met zoon lief even naar de kapper (hard nodig) en verder staat er niet zo veel op het programma.
Misschien dat we later vandaag nog even een tour zonder doel gaan maken. Het is echt een heerlijke bak om in te rijden dus waarom niet!

Groet en tot snel! Patgooss en Frans45

patgooss
29-04-10, 05:05
Even een berichtje van Marjolijn voor Elly en Ruud!!!
Ga naar http://goowouflorida2010.web-log.nl
Op deze site houdt oma ook een weblog bij.

Goedemorgen!

vandaag weer lekker vroeg op. Heerlijk ontbijtje op en een goede bak koffie. We gaan naar Epcot.
Het is hier nu een graad of 16. Best een beetje koeler dus. Geeft niets, heerlijk geslapen.
Er komen hier allemaal lucht ballonnen langs. Prachtig gezicht.
Net een telefoontje gehad van opa en oma uit Nederland. Toch wel lekker om zo even aan de lijn te hebben.

Allemaal de groeten en het verslag van Epcot komt!

Patgooss en Frans45

patgooss
30-04-10, 04:37
Hallo Florumers!

Vandaag zijn we naar Epcot geweest. Prachtig park!:razz:
We zijn begonnen met een rit in Spaceship Earth. Prachtig om te zien en mee te maken. Leuk dat je na afloop een mail met foto kan versturen als herinnering of om de thuisblijvers jaloers te maken!:-$
Hierna snel door naar Mission: Space. Prachtig om te doen. We hebben hier de oranje advanced training genomen. Hoe harder hoe beter toch?
Prachtig om zo afgeschoten te worden en al die krachten te voelen. Ook de kinderen gingen helemaal uit hun dak!
Daarna door naar Fast Track. Daar hadden we op het bord een wachttijd waar wij ons niet aan wilden wagen. De oplossing: Fastpass!
Na een aantal andere dingen te hebben bekeken terug naar Fast Track. Wij ff pech zeg! staan ze net stil, iedereen eruit. Hij doet het niet meer!:idea:

Gelukkig vertelden ze ons dat de pas verder de gehele dag gebruikt kon worden. Na een toer door de landen, een lekkere koude klets bij Duitsland en wat shopjes kijken zijn we er alsnog in geweest. Wat een snelheid en een kracht! Heerlijk.

Na een extra rondje zijn we geeindigd bij Soarin!:-o! Dit is een aanrader!:-o!
Wat is het heerlijk om te zien dat je er zo in meegaat dat je je voeten omhoog doet om maar niet de boomtoppen te raken!

Einde van de dag lekker naar huis en oma heeft een enorme stapen pannekoeken staan bakken! Feest dus.
We gaan nu nog even lekker relaxen en dan is er morgen weer een rust, shop dag in de planning!

Groet en tot snel,
Patgooss en Frans45

patgooss
01-05-10, 16:49
Goedemorgen!

Het is vandaag weer een heerlijke dag. We zagen net op de thermometer dat het al weer 27 graden is. En het is pas half tien! Ze geven voor vandaag 33 graden op. Dat is behoorlijk toch?

Gisteren zijn we rustig opgestart. We zijn in de ochtend lekker rond het zwenbad blijven hangen.
Frans en ik zijn nog even de auto's wezen wassen. Ze waren behoorlijk geel van de bomen voor de villa.
Later op de dag zijn we naar de Prime Outlet gereden. Ik durf het bijna niet te vertellen, kofferbak vol!!! Weer een heleboel leuke dingen gekocht. Nu hebben we ook dochter lief voorzien van een hele nieuwe garderobe.

Na het shoppen zijn we achter elkaar aan gereden om te gaan eten bij de cracker barrel. Bij het 2e stoplicht kon Frans nog net mee en stond ik er voor.=D> Gelukkig hadden we afgesproken dat we vlak bij huis zouden gaan eten. De kids zaten bij opa en oma in de auto en wij zijn doorgereden naar de cracker barrel bij ons om de hoek. Daar aangekomen kwam de rest van de familie na een minuut of 10 ook de parking op. Heerlijk gegeten. Ik heb samen met frans een Rib Eye Steak genomen. AANRADER!

Vanochtend hebben we een modeshow gehad van de kleine girl. Helemaal blij en tevreden met al die nieuwe kleding! Wat een heerlijk gezicht zo'n glimlach van oor tot oor!:cool:

Vandaag gaan we nog even langs de levi's store voor mijn broer en natuurlijk ook een beetje uit eigen belang. :-$
Later op de dag gaan we naar Down Town Disney om rond een uur of half acht af te zakken naar het vuurwerk in Epcot.

Zo, de dag is weer vol.
Groet,
Patgooss en Frans45

patgooss
02-05-10, 16:29
Goedemorgen!

Wederom heerlijk geslapen. Gisteren avond tot diep in de nacht aan de rand van het zwembad gezeten. Wat een perfecte temperatuur! Was gewoon 24 graden rond een uur of 12.

In de Levi's store zijn we goed geslaagd. Spijkerbroeken voor mij, mijn vrouw en de kids gekocht. Weer lachen om de prijzen. 30 dollar voor een broek! Da's geen geld. Ook voor mijn broer nog een broek meegenomen. Kreeg vanochtend om 05:50 een sms van hem terug dat hij er blij mee was. Ik iets minder! Volgens mij was hij vergeten dat er 6 uur tijdsverschil is!

Later op de dag zijn we naar Down Town Disney geweest. Hier gaan we nog een keer naar toe. Heel leuk om te doen. Leuke winkels en veel te doen voor de kinderen. We hebben zitten eten bij Bongo's. Een heel leuk restaurant met een perfecte bediening. Goed vlees en ze zijn er gek op het bijvullen van de drank!
Kan iedereen aanraden het daar eens uit te proberen.

Na Down Town zijn we (iets later dan de planning was) doorgereden naar Epcot. We konden nog net 1X in Mission: Space. Kinderen weer helemaal gelukkig. Heerlijk om die G-krachten te voelen. Zelfs net na het eten!
Toen we er uit gekomen zijn hebben we even een bak koffie gedronken en daarna met de hele familie (Ruud en Hennie waren ook naar Epcot gekomen) een plekje voor het vuurwerk gezocht. Ruud zei dat het mooiste uitzicht ter hoogte van Mexico was.
Hij heeft gelijk! Prachtig om alles te zien. Zeker met zo'n mooie heldere hemel.

Vandaag gaan we na een rustige opstart en een goed ontbijt door naar het eerste Disney waterpark. Waarschijnlijk Typhoon Lagoon.

Groeten,
Patgooss en Frans45

patgooss
03-05-10, 15:00
Goedemorgen!

Vandaag vroeg wakker. Niet omdat het moet maar omdat we gewoon wakker werden!
Koffie gezet, vuilnisbak aan de kant van de weg gezet, mijn vrouw heeft de deur van de garage open gezet en staat in de garage te strijken:mrgreen:. De grote vreemde (kraan?)vogels kijken toe.
Het is net of je thuis bent toch?

Gisteren zijn we naar Typhoon Lagoon geweest.:-D
Wat een superpark! De golven die ze daar kunnen maken zijn echt MEGA=D>. Toen we net binnen waren hadden we er een aantal gezien die wij al behoorlijk vonden. Na een tijdje kwamen er allerlei toeters en bellen en kregen we een soort van golf slag bad zoals wij dat in Nederland ook kennen. Na een minuut of 5 rustig kabbelen en dobberen hielden alle golven op.:-k Even later klonk er een zware scheeps hoorn en al die Amerkanen gingen gillen!! Daarna begrepen wij waarom. What a wave!:twisted:
Ik ben best een behoorlijke vent maar ik bleef niet op mijn voeten staan!

Natuurlijk zijn we ook een aantal keer in de Lazy River geweest. Lekker dobberen in een band, beetje natgespoten worden en genieten van de zon. En die zon hadden we! 33 graden!! vandaag zelfs op naar de 34!!
Sorry Nederland:mrgreen:
Met oma en de kids nog wat glijbanen gedaan. Ook heel gaaf.

We gaan vandaag een ontbijtje eten bij een of ander pannekoeken restaurant. (IHOP?)Opa had op het forum gelezen dat ze hier een prima ontbijt voorschotelen! Uitproberen dus.

Na het ontbijt gaan we op het gemak naar St Petersburg. Lekker lopen over de pier. Wij zijn daar 10 jaar terug geweest en oma 20 jaar terug. Eens kijken of we er met een boot dolfijnen kunnen spotten!
De planning is om ook nog even naar het strand in Clearwater te gaan. Hier is echt het bounty zand!:-D Weten we uit ervaring want de laatste keer konden we er al niet overheen lopen. Veel te warm als de zon er op staat te branden. Deze keer dus de slippertjes mee! Wit zand en een groen/blauwe zee! De droom van iedereen toch?

Groet en tot schrijfs,
Patgooss en Frans45

patgooss
04-05-10, 16:39
Goedemorgen!

Gisteren zijn we naar St. Petersburg geweest. Prachtig weer (34 graden) en een heelijke ritje met onze bolides.\\:D/
We hadden de rit naar de Pier zo gemaakt. Op het gemak een beetje rond gelopen en van het uitzicht genoten. Strak blauwe lucht, heel helder water. Dat hadden we zo moeten hebben toen we met de manatee's zijn gaan zwemmen. Maar ja, je kan niet alles mee hebben.
Na ons bezoek aan de Pier zijn we doorgereden naar Clearwater Beach.
Wat is het zand toch wit! Net of je een vogelkooi binnen stapt!:-o

Na een heerlijk ijsje een een wandeling terug naar huis.
Bij aankomst in de villa zijn de kids het zwembad in gegaan. Even een uurtje dippen!
Daarna even omkleden, opfrissen en door naar de Golden Correl. Daar hadden we afgesproken met Ruud en Hennie.
We hadden een prive ruimte met eigen bediening (ahum!:-o)
De serveerster wilde zelfs nog wel even voor ons op de tafel een buikdans show opvoeren alleen was mijn vrouw het daar niet helemaal mee eens![-X
Heerlijk zitten eten en na het eten even aan de overkant bij Pirate's Island een balletje geslagen. Een midget golf baan waar je echt even leuk bezig bent. 18 holes en alles om een grote piraten boot heen gemaakt.

Daarna naar huis, koude klets uit de koelkast:razz:

Groet en tot schrijfs,
Patgooss en Frans45

@Belgske:
we hebben aan de rand van de vijver schuin tegenover Marokko gestaan. Links van de aanleg steiger.

patgooss
05-05-10, 03:59
Vandaag (dinsdag):

Na een rustige opstart en een heerlijk ontbijt zijn de dames naar de Publix gereden om de koelkast aan te vullen. Dit is zo af en toe nodig toch?:-o

Om een uur of 1 zijn we in de auto gestapt en zijn we naar Daytona gereden. Daytona Beach om precies te zijn. Toen we daar jaren geleden waren wilden we heel graag de Daytona international speedway op maar die was toen gesloten.:cry:
Nu was hij open!\\:D/
Wat een machtig gezicht als je over de baan gaat in een tour! Hoe steil de helling is waar die auto's overheen rijden!
We hebben hele gave foto's van de Victory Lane gemaakt. De fotograaf van de speedway maakt ze met zijn camera en ook met je eigen camera. Die van ons waren goed gelukt maar de foto van de fotograaf konden we toch echt niet laten liggen! 3 foto's voor 21 dollar. Valt best mee. Het is echt een heel leuk aandenken aan een onvergetelijke ervaring. De kinderen vonden het helemaal geweldig.
We zijn binnen in een Nascar gestapt (simulator) en hebben daarmee 5 rondes over het circuit gereden. Die auto gaat echt heen en weer en als je een crash hebt schut hij je door elkaar!
Later zijn we in een 3D Imax geweest waar we de belevingen van de rijders meemaakten. Prachtig en net echt!:-o
Er vloog een wiel van een auto en zoon lief dook omlaag omdat hij er helemaal in op ging!\\:D/

Na de speedway zijn we natuurlijk doorgereden naar Daytona Beach om over het strand te rijden en heerlijk door het water te lopen.
Voor we daar heen gingen even een stop bij de SubWay voor wat heerlijke broden! (ik had de SubWay special, aanrader!)
Na de strandwandeling rustig naar huis gereden en nu is het tijd voor een koele versnapering!:cool:

Tot schrijfs,
Patgooss en Frans45

patgooss
07-05-10, 04:29
He he,
eindelijk weer tijd om te schrijven!:-o

Toch raar, ben je op vakantie heb je geen tijd over om je log te maken. Heel Nederland in rep en roer, allerlei vragen of er iets aan de hand is.:razz:
Nou, dat is er zeker!

Gisteren zijn we na een relax opstart naar Hollywood Studio's geweest.
De eerste atractie die we wilden gaan doen was "De tower of Terror"
Omdat we eerst even snel fast passes voor de Rocking Roller Coaster wilden halen moesten we even wachten voor we er in konden. De dames haalden de passen en wij gingen daarna passen trekken voor een tweede ronde in De Tower!
Dat kan dus niet:cry:
Er kwam een dame van Disney die de 3 pasjes die we hadden in nam en ons vertelde dat we een uur moesten wachten. Ruud gooide zijn liefste glimlach in de strijd en dat in combinatie met die ene pas die oma had voor De Tower resulteerde in 3 extra kaarten!\\:D/

We hebben de tijd van ons leven gehad. Ooit wel eens een 7 jarige dame horen gillen van plezier en na het uitstappen maar roepen: ik wil nog een keer?
De andere actracties waren natuurlijk ook gaaf om te doen. We hadden ons voorgenomen om naar Fantasmic te gaan om 9 uur. Afgesproken dat we een uur voor de aanvang in de rij zouden gaan staan. Op weg naar onze 2e rit in de coaster liepen we 2 uur voor tijd langs de ingang van Fantasmic. Stonden er al hele rijen te wachten!:-s
En dit alles met een temperatuur van rond de 35 graden!

Goede raad is niet altijd duur! We zijn lekker vertrokken naar Down Town Disney!:razz:
Heerlijk een pils op het terras, lekker winkeltjes kijken en natuurlijk met de kids naar de Lego store. Prachtig om te zien wat ze daar allemaal hebben gemaakt.

We waren laat thuis. Geeft niets, morgen zijn we toch vrij (ha ha)

Vanochtend heerlijk uitgeslapen en om half negen hadden we opa, oma en mijn broer uit Nederland aan de telefoon. We hebben afgesproken dat ze iedere donderdag ochtend even naar de villa bellen en dat werkt prima.
Gelukkig was daar (op het weer na) alles goed.

Later in de ochtend zijn we naar de Premium Mall gegaan. Daar zit een Bose winkel en die hadden 10% extra korting op de iPod sound systemen. Wat een geweldig geluid! Hij staat hier in de villa prachtig en straks thuis nog mooier!!!\\:D/
Op advies van de Bose dame even door naar de Florida Mall voor de juiste iPod classic. Pracht van een Apple store. Ik heb echt vol verbazing staan kijken hoe veel er over de toonbank gaat. Die mensen hebben geen tijd om uitleg te geven over de verschillende dingen die ze verkopen!

Na het shoppen (weer!) zijn we terug gegaan naar de villa en hebben we met z'n alle lekker in het zwembad gelegen. Even onder de douche en door naar Olive Garden. Aanrader!!! Wat een heerlijk Italiaans eten.

Nu een borrel en dan, sssssst!

Tot morgen,
Patgooss en Frans45

patgooss
08-05-10, 17:13
Gisteren,
om 9 uur waren we bij Amimal Kingdom. Dit blijft voor ons toch een van de leukste parken. Veel groen, erg mooi opgezet en met de huidige temperatuur zeer goed uit te houden!
We zijn na binnenkomst direct naar de safari toer gegaan. Was maar 5 minuten wachttijd. De meeste dieren waren nog een beetje actief. Leuk om te zien. De leeuwen lagen natuurlijk weer heerlijk op hun rots van de zon te genieten. De show van de Lion King was geen steek veranderd na de laatste keer dat wij hem hebben gezien. De kids vonden het geweldig. We zaten op de hoek van de 2e rij en ze kregen alle aandacht!
Ook de nieuwe achtbaan Mount Everest is fantastisch! 2X van genoten en de kleine meid bleef maar gillen van plezier!

Rond een uur of 4 zijn we hier weggegaan. Rustig naar huis en de kids in het zwembad. Blijft toch een van hun lievelings plekjes hoor!
Ik ben met Frans even de koelkast aan gaan vullen (boodschappen doen dus) Een Amerikaanse koelkast zonder inhoud is geen gezicht.
Rond een uur of 7 zijn we naar Ponderosa gereden waar we hadden afgesproken met Ruud en Hennie. We hebben weer heerlijk zitten eten!

Na het eten zijn we de weg over gestoken naar Old Town. Prachtig om te zien! Allemaal winkeltjes en net een hele grote kermis. Muziek door de straten en een auto show. De kids zijn met Ruud en oma nog een keer in een achtbaan geweest. Een echte stuiterbak!
Op de vraag of dochter lief (7 jaar!!!)nog in de draaimolen wilde kregen we een vreemde blik met daarbij de woorden: ja dag, da's voor kinderen!

later lekker naar huis voor een afzakkertje.

Vandaag naar Down Town Disney en naar Fantasmic in Hollywood Studio's

Tot schrijfs,
Patgooss en Frans45

patgooss
09-05-10, 04:22
Vandaag:
Na wederom een rustige opstart zijn opa en oma naar de Fleamarket geweest. Wij hadden besloten naar Disney Quest te gaan. De kids "loved it!" Gamen en thrillen zoveel als je wilt.
Ik had daar mijn eigen favoriet: je eigen achtbaan maken en die virtueel in een prachtige ronde capsule doen.\\:D/\\:D/
Samen met mijn kleine meid hebben we een echte thriller in elkaar staan bouwen via de PC.
Hoe harder hoe beter! Jaren geleden heb ik dit een keer in Parijs gedaan. Helaas is hij daar weg.
Mijn vrouw ging met mijn zoon en we mochten na elkaar in dezelfde capsule. Dit is prachtig want dan kan de partij die staat te wachten meekijken op een beeldscherm naar de baan en natuurlijk de gezichten van de mensen die er in zitten!!!:lol:
Toen onze rit klaar was is mijn vrouw gegaan met onze knul. Heel leuk om die gezichten te zien tijdens hun rit!

Na Quest zouden we doorgaan naar Hollywood Studio's om daar naar Fantasmic te gaan. Wij zouden rond een uur of half acht plaatsen zoeken en opa en oma zouden langs de SubWay gaan en ons dan blij maken met heerlijke broden.:razz:
Om half zeven kwamen we aan bij het park. Parkeer geld niet nodig:razz:
Auto bijna vooraan op de parking:razz:
Naar de ingang gelopen en onderweg toch wel erg veel mensen die het park uit kwamen:-k
Toch net voor de ingang maar even vragen of Fantasmic wel komt. Vertellen ze me daar dat het park om zeven uur dich gaat. We hadden nog 30 minuten!:-?
Geen Fantasmic dus! Snel een SMS naar oma. We komen naar huis en we halen wel even de broden om ze thuis op te peuzelen!
Fantasmic is op woensdag en zondag avond.

Nog even vermelden: We zijn vandaag nog naar een echte western zaak geweest.(Way out West) Ik heb er een paar echte Western laarzen gekocht, dochter lief een paar prachtige Minnetonka's en mijn vrouw ook een paar moccasins van Minnetonka. Wat een partij laarzen hadden ze daar zeg! Hand gemaakt, kroko leer, in alle kleuren, noem het en het is er!

Morgen is het moederdag. We hebben besloten dat dat een prima dag is om de BBQ aan te steken. Ik ga met opa Frans vlees inslaan. (we hebben prachtige steaks gezien!!\\:D/)
Het bier ligt koud, de stokbroden en de salades nemen we morgen ook lekker vers mee. We gaan (weer) genieten!

Groet en tot schrijfs,
Patgooss en Frans45

patgooss
11-05-10, 04:09
Gisteren,
Een lekkere relax dag. Ik ben met Frans in de loop van de ochtend naar de Way Out West geweest. Hij vond mijn laarzen zo fantastisch dat hij er ook wilde gaan kijken. Vooraf had hij al een keer verteld dat hij ook graag laarzen wilde hebben. Na wat pas werk en eigenlijk maar heel weinig zoek werk had hij zijn boots gevonden!
Een paar Ariat boots, waterproof. Echte heerlijke stampers voor onze weersomstandigheden!;-)
Na de laarzen moest daar de bijpassende Belt bij! Ook die is gevonden. Een echte grote met de Amerikaanse adelaar. Pracht riem.
Later bij thuiskomst is opa met oma nogmaals naar de Way Out West gegaan! We worden daar vaste klant! Ook oma is inmiddels voorzien van een paar prachtige CowGirl Boots!!!

Na het shoppen zijn we doorgereden naar de Target. Er zit er een recht tegenover de Way Out West. Een hele nieuwe. We wilden er heerlijk vlees gaan halen voor de BBQ die we gaven. Helaas, de hele vers afdeling was in aanbouw. Meer dan de kooltjes en een paar tangen om vlees te draaien hebben we er niet kunnen krijgen.:-(
Op naar de Publix bij ons om de hoek. Heerlijk vlees, stokbrood, salade, enz gekocht.:D
Ruud en Hennie hebben die avond bij ons heerlijk zitten smullen!

Vandaag zijn we naar Blizzard Beach geweest. Een prachtig waterpark van Disney. Heerlijk glijbanen gedaan dus!:lol:
Er was er echter een bij die we allemaal overgeslagen hebben. Ja ja, ik weet het, het is DE topper van Blizzard Beach:!:
Toch kreeg iedereen van ons de kriebels bij de hoogte en de steilheid van die baan. Voor geen goud dat we daar van af gaan!
Hij zie er uit als een prachtige schans maar hij gaat als een raket zo steil omlaag door een gebouwtje heen.
Nee, laat maar. Er was voldoende keus dus we hebben ons niet lopen vervelen.
Dit was ons laatste Disney avontuur van deze vakantie. De kaarten lopen af dus helaas. Ik moet zeggen dat we er heerlijk van genoten hebben.

Morgen gaan we naar Daytona Beach. Lekker zwemmen in de zee en strand kastelen bouwen. (als dat gaat met dat harde zand)

Tot schrijfs,
Patgooss en Frans45

patgooss
12-05-10, 04:53
Vandaag: (dinsdag)
We zijn naar Daytona Beach geweest. Heerlijke temperatuur! Stond een stevige wind. We hadden zelf de stoelen en de parasol in de auto's gedaan. Helaas krijg je daar de steel van de parasol echt de grond niet in. Dit was vrij snel opgelost:D Er zijn prachtige ligstoelen met parasol en tafeltje voor 30 dollar te huur. Niet moeilijk doen dus! Gewoon een paar huren en je eigen stoelen erbij zetten zodat we alle 6 konden zitten. En nog in de schaduw ook! (voor degene die dat wil natuurlijk)

We hebben ons daar heerlijk vermaakt, met de bal overgooien, zwemmen in die heerlijke zee, zonnen, zonnen, zonnen, en een Squad gehuurd en een uur met de kids, daarna oma, opa en mijn vrouw rijden.
Rond een uur of vier zijn we er weer vertrokken. Eerst nog even een pracht van een Ford Cobra 4.8 geholpen uit het iets te mulle zand. En wij natuurlijk blij dat we 2 van die behoorlijke hoge bakken hadden. We reden zo weg!:lol:

Bij thuiskomst zijn de kids onmiddelijk in het zwembad gesprongen. Wij sprongen ook, maar dan onder de douche!
Daarna lekkere gebraden kippen wezen halen bij de Publix. en nu zitten we nog even lekker na te genieten met een borrel.

Tot schijfs,
Patgooss en Frans45

@pascalbrouwers
Ik heb een andere optie gevonden! De kleine foto links bij mijn naam!
De licht bruine boots zijn van mij, de middelste van opa, dan oma, voorop eerst de Minnetonka moccasins van mijn vrouw en dan de Minnetonka boots van dochter lief!

voor een grotere afbeelding kan je kijken op www.goowouflorida2010.web-log.nl (http://www.goowouflorida2010.web-log.nl)

patgooss
13-05-10, 16:13
Gisteren,
na wederom een rustige opstart hebben we besloten om de laatste mall te bezoeken. De overgebleven dollars moeten op. Hij is de afgelopen tijd zo omlaag gegaan dat inwisselen niets opleverd:---)
Ik ben nog een paar mooie Timberland schoenen gaan halen. Dat moest wel, mijn oude blijven morgen hier op Orlando Airport staan.;)

De Premium Mall is toch wel een favoriet geweest dus dat was gisteren ook weer de keuze. Ik schoenen, mijn vrouw nog op de valreep een prachtige jurk en 2 broeken bij DKNY.
Het enige GROTE nadeel van deze mall is dat er in de Food Hall geen Five Guy's is!:-( Helaas waren we dus aangewezen op de Starbucks ipv een heerlijke hamburger!

Gisteren avond zijn we nog lekker wezen eten bij Bongos in Down Town Disney. Het was het laatste maal met Ruud en Hennie. Die gaan vandaag richting Daytona Beach en hebben daar nog een hotel voor hun laatste dagen. Zitten ze lekker dicht bij Space Center ivm de lancering morgen (14 mei) Met een beetje mazzel zien wij hem ook vanuit de villa hoog in de lucht. De tijd om er dichterbij te komen hebben we helaas niet. Maar ja, je kan niet alles hebben toch?

Vandaag gaan we de koffers inpakken, zonnen en een beetje opruimen. Gisteren hebben opa en oma nog een koffer weegschaal gekocht om te voorkomen dat we op het vliegveld een probleem hebben. We denken dat we het wel gaan redden met die 3 lege koffers die we meegenomen hebben op de heen reis. En anders moeten we nog een keer naar de Mall;)

Tot schrijfs,
Patgooss en Frans45

patgooss
15-05-10, 18:26
Thuis:-|

Met gemengde gevoelens zit ik hier het laatste deel van deze vakantie te tikken.
We hebben 22 super dagen gehad:grin:
We hadden er 22 meer willen hebben:wink:
We hebben de 22 dagen van plezier, vertier en rust tot ons genomen en kunnen daar voorlopig op teren.

De terugreis is prima verlopen. Eerst Frans, de kids en mijn vrouw afgezet bij de check-in.
Ik met oma achter mij aan een rondje gereden en we hebben de auto's "leeg" ingeleverd;-) Netjes de rekeningen op "0"
Het afgeven van de bagage was zo gedaan. Opa en oma hadden 4 koffers, wij met z'n vieren 5. Alles netjes binnen het gewicht. Opa had natuurlijk niet voor niets die koffer weegschaal gekocht!
Ook de checks verliepen voorspoedig. De stoelen in het vliegtuig stonden wel dichter op elkaar dan op de heenweg. Nou ja, komen we ook wel weer overheen.
Het overstappen in Gatwick ging rustiger dan op de heenweg. We hadden 50 minuten meer tijd. Lekker een bak koffie erbij dus.
In Amsterdam ook niets aan de hand. Ondanks dat ik me vooraf wat zorgen maakte door het Bose systeem in mijn handbagage konden we zo naar buiten lopen.
Buiten stond opa Wim ons op te wachten met de personen bus. Instappen en wegwezen dus!
Op dit moment zijn de koffers bijna uitgepakt, de hond kent ons weer, de vissen in de vijver willen eten en de kids zijn in geen velden of wegen te bekennen, te lang gescheiden geweest van het speelgoed op de kamers!

Ik hoop dat de lezers van ons vakantie verhaal genoten hebben. We hebben ons best gedaan!;-)

Tot ziens,
Patgooss en Frans45

patgooss
16-07-10, 23:50
Alles ligt vast!!! Volgend jaar, zelfde periode 18 dagen. Tickets zijn geboekt (frans en marjolijn bedankt!), Villa staat vast! Wat gaan we weer een lol beleven!!!