PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Birgitalards



birgitalards
20-04-10, 22:43
Heeft even geduurd voordat ik een beetje in de gaten kreeg hoe alles werkt op het forum, vandaar mijn late voorstelrondje. Ach, beter laat dan nooit he :wink:. Mijn naam is Birgit, woon in een klein knus dorpje in het zuiden des landes, Doenrade. Voor diegene die willen weten waar dat ligt, lang leven google earth he. Hier woon ik (35 jaar) samen met mijn man (34 jaar) en twee kindjes(3,5 en 7,5 jaar). Als het een beetje mee zit gaan wij volgende week woensdag naar Florida. (hopen dat de vluchtschema's dan weer normaal gaan :-k) Dan vliegen wij vanaf Dusseldorf naar Miami. Van hieruit hebben we een auto gehuurd om naar de everglades te gaan, waar ik me eigenlijk nog steeds van afvraag waar we het beste het park kunnen gaan bezoeken? Tips, graag.... Daarna gaan we een kort kijkje nemen op de Keys. Vervolgens door naar Naples. Dan hebben we nog een paar dagen open staan. Ben nog aan het twijfelen of we dan 3 dagen in Naples blijven of doorrijden naar Sarasota, ook al veel goeds over gehoord. Vervolgens gaan we naar Kissimee waar we 6 nachten zullen verblijven om natuurlijk de pretparken te gaan bezoeken. Zeker gaan we naar Seaworld en Kennedy Space Center. We willen voor de kids ook nog naar een pretpark gaan maar we zijn er nog niet helemaal over uit welke dit zal gaan worden. Disney lijkt mij erg leuk maar is natuurlijk hetzelfde als in Parijs. Mij lijkt Universal ook erg leuk. Wederom...tips...zijn van harte welkom.

Verheug me er enorm op en hoop dat we volgende week lekker in Miami rond wandelen.

Groetjes 8-)

Teleton
21-04-10, 01:54
Heeft even geduurd voordat ik een beetje in de gaten kreeg hoe alles werkt op het forum, vandaar mijn late voorstelrondje.

Hi Brigit en family en hartelijk welkom hier op het Florida Forum. Van een voorstelrondje ben je eigenlijk direct over gegaan naar het vragen rondje. Jammer want hoe kunnen we je nu tips geven als we niet weten hoe de gezinssamenstelling is. Twee kindjes, OK.....:wink:. Hoe oud? Zijn ze geslacht? Hoe oud zijn Pa en Moe? En hoe lang blijven jullie in Florida? Vliegen jullie terug vanuit Miami? En waar gaat de belangstelling naar uit tijdens een rondreis? En wist je dat je Disney PArijs eigenlijk niet kunt vergelijken met Walt Disney World Orlando?

Er staan hier altijd wel een aantal vrolijke forumleden klaar die je willen helpen, maar dan moet je wel zelf iets van een plan hebben. Kort naar de Keys? Een paar dagen Naples...of toch maar Sarasota. It is up to you! Florida is too much, dus jij bent degene die de keuzes moet maken.

De beste tip die je nu kunt krijgen is: Lees de topics over de onderwerpen waar je tips over vraagt eerst eens door. Heb je dan nog vragen, stel ze dan in dat betreffende topic. Zo houden we de onderwerpen lekker overzichtelijk, kunnen ze gemakkelijk teruggevonden worden en hergebruikt. Disney bij Disney enz. enz.

Maak ook een lekker duidelijk overzicht met de dagen, de data en de planning en plaats dit in het topic reisplannen. Op die manier hebben we al heel veel nieuwe forumleden op weg geholpen. Veel werk? Zeker! Maar we hebben wel voor heter vuren gestaan, dus kom maar op!

Njit
21-04-10, 10:36
Van hieruit hebben we een auto gehuurd om naar de everglades te gaan, waar ik me eigenlijk nog steeds van afvraag waar we het beste het park kunnen gaan bezoeken? Tips, graag....

Je hebt de Everglades (natuurgebied) en de zaken eromheen. Wat wil je gaan doen daar? Er zijn binnen de Everglades een aantal Visitor Centers vanwaar je Trails kunt doen (ook bijvoorbeeld met de fiets). Buiten de Everglades zijn veel bedrijven die een Airboat tour aanbieden. Dit heeft weinig met natuur te maken maar is wel erg spectaculair.


Disney lijkt mij erg leuk maar is natuurlijk hetzelfde als in Parijs. Mij lijkt Universal ook erg leuk. Wederom...tips...zijn van harte welkom.

OEI! Ik denk dat het beeld dat je van Disneyworld hebt een beetje moet bijstellen. Dit is vele malen groter en parken als Animal Kingdom en Epcot zul je in Parijs niet vinden. Universal is ook erg leuk (zijn twee parken) en verder heb je nog Busch Gardens, waterparken etc etc..

Orlando:

http://www.trekeo.com/wp-content/uploads/2009/03/walt-disney-world-map-copy.jpg

Parijs:

http://www.iglu.com/disney/images/disney/map-full.jpg

birgitalards
21-04-10, 15:46
Heb me verkeerd uitgedrukt ben ik bang. Ik vergelijk niet het hele park met parijs maar wel magic kingdom en disney parijs lijken mij veel overeenkomsten te hebben. Onze kinderen zijn 3,5 en 7,5 jaar oud. Ben zo bang dat je in Magic Kingdom alleen maar de hele dag in de rij staat te wachten en dat wil ik een beetje voorkomen. Universal studios lijken mij iets minder druk en ook spectaculair. Welke overige parken van disney zijn een aanrader? Van de overige parken willen we zeker Aquatica en Seaworld aandoen.

Teleton
21-04-10, 16:13
Van de overige parken willen we zeker Aquatica en Seaworld aandoen. Goeie keus hoor, dat zijn fijne parken met kids van die leeftijd. Druk is het overal, ook in Universal. Waarvan je je overigens kunt afvragen of dat, gezien de beprkte tijd die jullie hebben, voor de kids een goede keus is. Veel characters zulen ze waarschijnlijk niet kennen. Misschien ligt een bezoek aan het Animal Kingdom (geen dierenpark...!) of Disneys Hollywood Studio'smeer voor de hand. Bij kids heb je, met de shows van The Lion King, Nemo, Little Mermaid en BEauty & Beast gegarandeerd succes.

Francien
21-04-10, 17:01
Maak gebruik van de "fastpass" Birgit. Bij je favorite attractie pak je een nummertje. Daar staat een tijd op dat je terug moet komen. Je loopt vervolgens zo door met je kids op dat tijdstip. Het nadeel is dat als je dat bij verschillende attracties doet, je kriskras door dat park moet gaan lopen. maar op zich werkt het goed. De mensen worden wel een beetje vermaakt hier en daar in de wachtrijen. Eenmaal binnen in het gebouw van de attractie begint meestal de animatie al om de mensen vast voor te bereiden op wat er komen gaat.
Ik begrijp wat je bedoelt met Parijs versus Orlando, maar ga het maar niet vergelijken. Je bent in het hol van de leeuw: DISNEY WORLD ORLANDO!!!! Vergeet Disney downtown niet he? Het shopping center van Disney met de grootste Disney store ter wereld. Helemaal top voor de kleintjes......

birgitalards
21-04-10, 17:18
Dank jullie wel voor jullie enthousiaste reakties. We zullen zien waar we terecht gaan komen.