PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema chalesa: sept/okt 2010



chalesa
17-04-10, 23:02
reisschema chalesa: Orlando - Orlando

Mijn man en ik gaan op 14 september 2010 naar Florida en blijven daar tot 5 oktober.

Aangezien dit onze eerste keer is dat we naar Florida gaan weten we niet precies hoe het reisschema eruit zal moeten zien. We vliegen naar Orlando en vertrekken ook weer vanaf daar.
Een aantal dagen zijn al gepland te weten:

14 september: aankomst +/_ 20.00 uur Orlando en daar ook een overnachting geboekt in een hotel
15 en 16 september: twee overnachtingen in Titusville(i.v.m. de te verwachten lancering van de shuttle op de 16e)
17 september: bezoek Kennedy space center

Nu is het zo dat we natuurlijk niet zeker weten of de shuttle meteen de lucht in gaat of dat het uitgesteld wordt. Mijn man is helemaal fan van shuttles dus we gaan niet weg voor we het gezien hebben.(of de vakantie moet voorbij zijn)
We zitten er dus aan te denken om de eerste week in ieder geval in de buurt van het Kennedy space center te blijven.
Wat is dan beter, om nu al de rest van die week te boeken bij een hotel of op de bonnefooi?
En waar kunnen we dan het best die overnachting doen? Want we willen in afwachting van de lancering natuurlijk ook nog wel wat zien in de omgeving.

We gaan er van uit dat we dus één week daar verblijven. Hoe de indeling van de rest van de vakantie?
Ik heb al heel veel gelezen op het forum over allerlei leuke plaatsen maar kom er toch niet uit hoe we dan het beste kunnen rijden.
We houden niet zo van pretparken maar we willen in ieder geval wel Seaworld bezoeken.
We willen veel zien maar ook wel rust inlassen want het is tenslotte vakantie

Hopelijk hebben jullie tips?
Groetjes Chalesa

Teleton
18-04-10, 17:44
We gaan er van uit dat we dus één week daar verblijven. Hoe de indeling van de rest van de vakantie?
Ik heb al heel veel gelezen op het forum over allerlei leuke plaatsen maar kom er toch niet uit hoe we dan het beste kunnen rijden.
We houden niet zo van pretparken maar we willen in ieder geval wel Seaworld bezoeken.
We willen veel zien maar ook wel rust inlassen want het is tenslotte vakantie

Hopelijk hebben jullie tips?


De belangrijkste tip is misschien dat het erg riskant is om je planning van de vakantie voor 100 % te richten op de lancering van de Spaceshuttle. Kijk de statistieken er maar op na, d'r wordt nog wel eens uitgesteld en afhankelijk van de situatie is dat lang niet altijd een kwestie van een paar dagen. Daarom is ook niet te voorspellen of je beter een hotel vooraf kunt boeken of dat je dit ter plekke regelt. Gaat de shuttle later weg, dan is de kans dat de hotels volgeboekt zijn natuurlijk groter.

Misschien kan je ook wat specifieker zijn over de leuke plaatsen waar je over hebt gelezen? Dan is het voor de forumleden ook wat gemakkelijker om je te helpen. Op basis van de gegevens die we nu hebben (rust, veel zien, Seaworld en KSC) lukt het de grootste kenner volgens mij niet om er een zinnig advies van te maken.Van belang is wat jullie dan wel leuk vinden; strand, kitesurfen, zeilen, jetskieen, winkelen, natuur wandelen, autorijden, lekker eten, musea, dierentuinen, zwemmen met dolfijnen, manatees of dobberen in de Lazy River. En kies je dan voor Kelly Park met gras en beestjes tussen je tenen of voor Disney.....Je snapt het al; Florida is eigenlijk too much......;-)

chalesa
18-04-10, 20:12
Ja, als ik het zo terug lees is het inderdaad nogal vaag:oops:

Wij willen in ieder geval naar Kelly park, de manatees en dolfijnen zien, shoppen, vlooienmarkten bezoeken, wandelen in de natuur, met een boot door de Everglades, de Key Islands bezoeken, luieren aan het strand. st. Augustine moet ook leuk zijn hoorde ik.

En zoals ik al eerder vermeld heb, Kennedy space center en Seaworld.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed geformuleerd heb.

Groetjes Chalesa