PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Jasmino: Florida November 2005



Jasmino
26-08-05, 17:14
Hoi allemaal,

Zoals ik al vertelde in mijn eerste berichtje in het "even voorstellen" forum, gaan wij dit jaar in november naar Florida. Het wordt voor ons doen een heel relaxte vakantie, zeker in vergelijking met alle vorige reizen die we hebben gemaakt.

We willen vertrekken op 10 november, en terugkomen op 2 december. We zullen dus zeker 3 weken in Florida zijn, dat wordt genieten!

We hebben nog geen vliegticket geboekt, omdat we nog niet weten met welke maatschappij we gaan vliegen.

We vliegen aan op Miami en we willen daar 3 nachten verblijven om de stad te bezichtigen. Heeft iemand een goed idee voor een hotel? We zijn op zoek naar een leuke stek, misschien in South Beach?

Vanuit Miami gaan we naar de Keys, waar we 2 nachten willen verblijven in Key West. De heen- en de terugreis willen we lekker rustig doen, en een stop maken op de verschillende eilandjes die we passeren. De dag ertussenin is bedoeld om Key West te verkennen en te genieten van een mooie zonsondergang. Waar kunnen we dat het best doen? Weet iemand ook een leuk hotel op Key West? Op de heen- of terugreis zullen we waarschijnlijk ook het John Pennekamp State Park bezoeken, om het koraalrif te bekijken. Hoe kunnen we dat het best doen? We hebben allebei nog nooit gesnorkeld. Is dat moeilijk? Kun je de spullen die je daarvoor nodig hebt huren, of moet je die aanschaffen? Indien het laatste, is dat de moeite waard voor eenmalig gebruik? Ik ben niet zo'n zwemmer (ik kan het wel heel goed, maar ik trek vanwege mijn figuur en gewicht niet zo graag een badpak aan), maar ik ben bereid om dat te overwinnen (als niemand kijkt.....) als het heel erg de moeite waard is. Wat vinden jullie? Zijn er nog andere manieren om het rif te bekijken, en zijn die de moeite waard of zie je dan niet zoveel? Is iemand van jullie al eerder in het Dolphin Research center geweest? Is dat de moeite waard?Kun je daar zwemmen met dolfijnen?

Terugrijdend van de Keys overnachten we in Florida City, zodat we de dag erna vroeg op pad kunnen naar de Everglades en het Big Cypress Nat. Pres. Hoe kunnen we ons bezoek het beste aanpakken? Ik heb gelezen dat de propellerboten niet zijn toegestaan in het park zelf, dus dat lijkt met niet zo'n goed idee, maar wat dan wel? Gewoon met de auto vanuit Florida City dwars door het park naar het zuid-oosten rijden? En af en toe stoppen voor een korte wandeling? Of zijn er betere manieren? Een kano is geen optie, daar krijg je mij met geen 10 paarden in! En het Big Cypress Nat. Pres, is dat de moeite waard? Hoe pakken we dat het best aan?

Na het bezoek aan de Everglades rijden we door voor een overnachting in Naples, en dan is de eerste week om. Voor de tweede week willen we ergens aan de golf van Mexico een huisje huren, liefst met uitzicht op de zee en gelegen aan het strand. Lekker romatisch genieten van de zonsondergangen en het witte strand, lijkt me heerlijk! Heeft iemand een goede tip voor een (betaalbaar) huisje? En waar kunnen we dat het beste huren? Ik denk zelf aan de omgeving van Sarasota, vanwege de ligging bij de bezienswaardigheden, maar misschien zijn er betere opties? We hebben een aantal bezienswaardigheden op ons lijstje staan voor de tweede week: Busch Gardens in Tampa, het Dali museum in Petersburg, het Edison/Ford winter home in Fort Meyers (kan ook onderweg van Naples naar Sarasota), Ca'd'Zan in Sarasota. Maar ook Sanibel en Captiva Island staan op het lijstje, om schelpen te zoeken en een wandeling te maken over het strand.

Daarnaast willen we graag een bezoek brengen aan 1 of 2 van de state parks om o.a. de swamps te bekijken. Welke raden jullie aan? Is het Corkscrew Swamp Sanctuary in Naples de moeite waard? Of het Collier Seminole State Park? En hoe is het Fakahatchee Strand preserve S.P.? En de Myakka River? Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! We hebben waarschijnlijk geen tijd om ze allemaal te bezoeken dus we willen een goede selectie maken.

Een absolute must voor ons is het bezoeken van een plek waar de Manatees komen, eventueel ook om te zwemmen. Waar kunnen we dat het best doen? In Crystal River of in Homosassa Springs?

Is Wakullah Springs de moeite waard? Ik heb gelezen dat je daar in een boot met een glazen bodem de natuurlijke bronnen kunt bekijken in een omgeving dat helemaal behangen is met Spaans MOs. Mooi? Of beter overslaan?

Wat is dan een goede geografische plek, mooi gelegen, om een huisje te boeken aan de Gulf-coast? Dat hangt natuurlijk ook van jullie adviezen af, maar als jullie een leuk huis weten, houd ik me aanbevolen!

En dan de laatste week tenslotten, die gaan we doorbrengen in Orlando, Hier willen we een huis huren met een privé zwembad, dus waarschijnlijk wordt dat Kissimmee. Of weet iemand iets beters? De prijzen voor deze huizen zijn redelijk goed bij American Estates, maar er zijn ook redelijk wat mogelijkheden om rechtstreeks te boeken, daar ben ik nog niet uit. Wat zouden jullie doen? Een gouden tip is natuurlijk welkom!

We zijn niet van plan om de Disney parken te bezoeken in Orlando, maar wel Universal Studios Island of Adventure, en misschien ook Seaworld en een waterpretpark (Wet & WIld, of Blizzard Beach, welke zouden jullie kiezen?). Verder staat ook de International Drive op ons lijstje, en de Florida Mall. Vanuit Orlando willen we ook een dagtocht maken naar Daytona, daar zijn we de vorige keer niet geweest. Is dat de moeite waard? Mijn man is redelijk verzot op racen, wat moeten we dan zeker zien? Ik heb ooit gehoord dat je in de buurt van Daytona ook zelf kan racen, maar waar is dat? Heeft iemand daar toevallig een website van? Misschien is dat een leuk verjaardagscadeau voor hem, hij is in september jarig.

Verder heb ik ergens gelezen over Fantasy of Flight, en ook dat zullen we gaan bezoeken. Het lijkt me leuk om een vlucht te maken in zo'n open vliegtuig, dus dat staat zeker op mijn wensenlijstje.

Na de laatste week in Orlando vliegen we weer terug naar Amsterdam, vanaf Orlando.

Zo, dat waren onze voorlopige plannen, maar er kan van alles veranderen, want er ligt nog niets vast. Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen! Dus laat maar horen!

Groetjes, en alvast bedankt!
Jacqueline

Daniel
26-08-05, 18:45
Een absolute must voor ons is het bezoeken van een plek waar de Manatees komen, eventueel ook om te zwemmen. Waar kunnen we dat het best doen? In Crystal River of in Homosassa Springs?

Ik weet niet of je dit onderwerp al had gezien op het forum: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=7. Daar staat het e.e.a. in over snorkelen met Manatees. Wij zijn dus op en neer gereden naar Crystal River en dat is prima bevallen!

Eric
26-08-05, 19:12
(Wet & WIld, of Blizzard Beach, welke zouden jullie kiezen?).
Jacqueline

Dat zijn heel veel vragen, maar zo te zien heb je zelf al goed rondgekeken wat je wil.
Wet & Wild is een heel ander soort waterpark als de beide Disneyparken, en is vooral geschikt voor de wat oudere jeugd en jong volwassenen.
Met mooi weer is er 's-avonds soms Disco Night met live music aan de rand van het zwembad.
Verder zijn er erg veel (behoorlijk heftige) glijbanen.
Trouwens, als ik zo lees wat jullie willen gaan doen, moet je een combipas kopen (Orlando Flex Ticket) voor Seaworld en Universal, daarmee mag je ook naar W & W., en dat scheelt dan weer flink in de portemonnee.
Eric

knaapje
26-08-05, 20:01
............. Ik ben niet zo'n zwemmer (ik kan het wel heel goed, maar ik trek vanwege mijn figuur en gewicht niet zo graag een badpak aan), maar ik ben bereid om dat te overwinnen (als niemand kijkt.....) als het heel erg de moeite waard is. .........

Groetjes, en alvast bedankt!
Jacqueline


Jacqueline,

Ik ben zelf ook niet bepaald slank, maar in Florida voel ik me af en toe haast mager als ik de Amerikanen zie. Laat je daardoor niet weerhouden te genieten.

Een tip: hier kan ik in de normale winkels nauwelijks kleding vinden, maar als ik in Orlando naar Denim World of in Miami/Lauderdale naar Sawgrass Mills ga voor spijkerbroeken hebben ze zo maar nog 4 a 5 maten groter.
Goede reis,
Knaapje.

Jasmino
16-09-05, 14:42
Bedankt voor de reacties, Daniel, Eric en Knaapje.

Heeft verder niemand meer iets te melden?

Ebelix
16-09-05, 15:04
Fantasy of Flight is leuk als je van vliegtuigen houdt. Is dit niet het geval dan kan je beter iets anders gaan doen.

Wat wel leuk is het vleigen in zo'n open kist. Het is wel flink aan de prijs maar wel leuk. Wij hebben afgelopen voorjaar niet gedaan maar er waren genoeg mensen die de rondvlucht wel gingen maken.

Succes met plannen.

mapsit
16-09-05, 15:09
Hoi, hier nog wat antwoorden.

>> misschien in South Beach?
Lijkt me beste keuze voor miami

>> Zijn er nog andere manieren om het rif te bekijken
Ja, met glasboot, vaart drie keer per dag.

>> Kun je daar zwemmen met dolfijnen?
Kun je op meerder plekken doen, zie elder forum.

>>Ik heb gelezen dat de propellerboten niet zijn toegestaan in het park >>zelf, dus dat lijkt met niet zo'n goed idee, maar wat dan wel?
Lijkt mij zeker geen optie om over te slaan, in everglades zelf mag het niet, maar langs de weg zijn er genoeg locaties waar je het wel kunt.

>>Daarnaast willen we graag een bezoek brengen aan 1 of 2 van de >>state parks om o.a. de swamps te bekijken. Welke raden jullie aan?
Ben hier zelf ook nog wel benieuwd naar.

>>maar wel Universal Studios Island of Adventure, en misschien ook >>Seaworld en een waterpretpark (Wet & WIld, of Blizzard Beach, welke >>zouden jullie kiezen?).
Kies WW, kun je een combi ticket kopen,wat weer wat dollars opleverd.

Veel informatie is ook te vinden via de zoekfunctie van dit forum, via de links van dit forum of op de websites van desbetreffende en via google.

Iron_eagle
17-09-05, 03:01
Hoi allemaal,

Is Wakullah Springs de moeite waard? Ik heb gelezen dat je daar in een boot met een glazen bodem de natuurlijke bronnen kunt bekijken in een omgeving dat helemaal behangen is met Spaans MOs. Mooi? Of beter overslaan?

Groetjes, en alvast bedankt!
Jacqueline

Ik ben zelf vorig jaat oktober nog in Wakullah Springs geweest.
Het is een leuke/mooie ervaring. Je maakt met een boot + gids(boot afhankelijk van omstandigheden een boot met glazen bodem, wordt niet gedaan als het water erg troebel is) een tocht over de springs. De natuur is er prachtig, van die mooie mangrove (?) bomen waar op de wortels tal van vogels zitten. Alligators zie je er ook erg veel, en zelfs schildpadden en herten.
Het water is vaak erg helder ook al wordt er dan niet met de glazenbodemboot gevaren kun je toch nog een stuk 'door' het water kijken.

Groet.

Jasmino
27-10-05, 17:35
Op de valreep heb ik nu eindelijk de huisjes geboekt voor onze vakantie naar Florida, die al over 2 weken begint. Nu wordt de voorpret nog groter.

Voor diegenen die geďnteresseerd zijn, kun je hier alvast wat foto's zien die ik van internet heb geplukt. De 2e week verblijven we in Siesta Key, Sarasota in een huisje op het strand aan de Golf van Mexico en de 3e en laatste week hebben we een huis gehuurd in Orlando, met natuurlijk een privé zwembad en jacuzzi. Dat wordt genieten!

Hier kun je de foto's bekijken: http://www.pixagogo.com/9905874215

Het huisje in Siesta Key heb ik gevonden via de website www.vrbo.com. De eigenaars verwezen me door naar hun managementorganisatie voor de boeking: http://www.vacationrentalsinflorida.com/index.htm. Ze hebben een aantal leuke huisjes aan het strand, misschien ook voor anderen interessant? Ons huisje is trouwens de Fisherman's Cove.

Het huisje in Orlando heb ik via via geboekt. Ik was oorspronkelijk geďnteresseerd in een huisje ook weer via de vrbo-website, maar dat was helaas al geboekt. De eigenaar verwees me toen door naar deze organisatie: http://www.floridasunvacationvillas.com/ . Zij hebben volgens mij huisjes in beheer van eigenaren uit de UK. Hier heb ik een geweldige last-minute deal gekregen, en ze hebben sowieso al goede prijzen, want de prijzen op de site zijn namelijk inclusief tax (en dat scheelt een slordige 13%).

Ook heb ik nu mijn eerste priceline ervaring opgedaan. Ik heb een hotel geboekt op Key West, het Casa Marina Resort. Dit is de website: http://www.casamarinakeywest.com/ . We hebben de kamers gekregen voor $100 (ik had gekozen voor een 4 sterren locatie), terwijl de laagste prijs voor dit hotel normaal $209 is. Goede deal dus. Nu maar hopen dat het nog overeind staat....... Ik zal volgende week eens bellen of alles in orde is en of we er terecht kunnen.

Groetjes,
Jacqueline

Michael66
29-10-05, 17:45
We zijn niet van plan om de Disney parken te bezoeken in Orlando, maar wel Universal Studios Island of Adventure, en misschien ook Seaworld en een waterpretpark (Wet & WIld, of Blizzard Beach, welke zouden jullie kiezen?). Verder staat ook de International Drive op ons lijstje, en de Florida Mall.

De Disney-waterparken Blizzard Beach en Typhoon Lagoon vind ik veel leuker dan Wet 'n Wild. Ten eerste zijn die parken "gethematiseerd" en ten tweede trekken ze een veelzijdiger publiek. W&W trekt vooral veel jongeren en heeft naast de baden en glijbanen in mijn ogen wienig te bieden (ook weinig zitplaatsen).

Maar .... zoals iemand hiervoor al aangaf zit W&W ook in de 4-parken Flex-ticket. Daarmee kun je - naast W&W - twee weken lang onbeperkt naar Universal Studios, Islands of Adventuren en Seaworld. Zelfs al ga je maar één week naar Orlando, dan is deze pas zeer voordelig. Zie bijvoorbeeld de website van UndercoverTourist (http://www.undercovertourist.com/tickets/orlando/universal-orlando-tickets.htm#4). De 4-parken Flex-tcket kost daar nu $ 175 per persoon (incl. alle taxes). Bij een gemiddele park-prijs van $ 65 per dag heb je die pas er al na 3 dagen uit.
Als je binnen een periode van 2 weken ook Busch Garden bezoekt, dan kun je zelfs de 5-parken Flexticket overwegen. Die kost bij dezelfde aanbieder nu $ 210 per persoon, en daar zit dus ook Busch Gardens in.
En wil je toch liever een (mid)dag naar Blizzard Beach .... voor een kleine $ 30 per persoon kun je daar altijd nog naartoe.


Vanuit Orlando willen we ook een dagtocht maken naar Daytona, daar zijn we de vorige keer niet geweest. Is dat de moeite waard? Mijn man is redelijk verzot op racen, wat moeten we dan zeker zien? Ik heb ooit gehoord dat je in de buurt van Daytona ook zelf kan racen, maar waar is dat? Heeft iemand daar toevallig een website van? Misschien is dat een leuk verjaardagscadeau voor hem, hij is in september jarig.

Daytona is zeker de moeite waard!! Je kunt een rondrit (http://www.daytonausa.com/attractions/SpeedwayTour.jsp) maken over het circuit en door de catacomben, en er is een soort race-museum, DaytonaUSA (http://www.daytonausa.com/). Daar staan ook de tijden van de rondrit (http://www.daytonausa.com/attractions/SpeedwayTour.jsp) en de fantastische IMAX-film (http://www.daytonausa.com/attractions/NASCARIMAX3D.jsp) op.
Ik neem aan dat je de website van de racebaan al hebt gevonden. Zo niet: dit is de link (http://www.daytonaintlspeedway.com/).

Zelf racen? Dat kan ook bij op Daytona bij de Richard Petty Driving Experience (http://www.daytonausa.com/new/RichardPettyDrivingExperience.jsp). Is wel behoorlijk prijzig en houd er rekening mee dat je ruim van tevoren moet reserveren.

Waarom krijg ik nou nooit dat soort kadootjes ..... ?? :( :( :( :(

Racen kun je overigens ook bij Disney, daar is ook een circuit met een Richard Petty Driving Experience (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/moreMagic/otherRecDetail?id=OtherRecRichardPettyDrivingExper ienceDetailPage).Ook prijzig, reken voor het goedkoopste pakket (alleen meerijden, niet zelf rijden) op circa $ 175. Ik heb er zelf heel erg over getwijfeld om het te doen en (helaas helaas) andere prioriteiten gesteld.

Ben helemaal jaloers .... ;)

Michael66
29-10-05, 17:54
NB: Als je nu nog tickets vanuit NL wilt boeken voor de parken dan kun je beter kiezen voor het daar ophalen van de tickets. Bijvoorbeeld het Official Ticket Center (OTC) (http://www.officialticketcenter.com/delivery.htm) als Undercovertourist (http://www.undercovertourist.com/) bieden die mogelijkheid (en meestal de laagste prijzen). Voor een dollar of 5-10 willen ze de tickets ook nog wel eens afleveren bij je hotel of villa. En er zijn ook vast nog wel andere organisaties die dit doen.