PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Chantal1981: Bonita Bay-Everglades-Key West 2010



Chantal1981
14-04-10, 23:21
Hallo Allemaal,

Ik ben bezig met de reisplanning voor onze autorondreis door Florida in juni(met z'n tweetjes).

Wij komen op dag 1 aan in Orlando en zullen daarna dag 2 en 3 in Orlando kunnen doorbengen. Op dag 4 overnachten we aan het eind van de dag in Clearwater, dus moeten we uiterlijk tegen het eind van de middag wegrijden uit Orlando. We hebben dus bijna 3 dagen in te vullen daar.

Wie heeft er tips voor ons? Wat moeten we echt gezien hebben? We vinden het leuk om een pretpark te zien als we er toch zijn, maar zijn er niet helemaal gek van.

Zelf dachten we aan: Disney, Seaworld, Kennedy Space Center en een middagje shoppen in zo'n outlet.

Wat raden jullie aan? Nog tips voor combi-tickets of is dat niet handig in ons geval? Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes, Chantal

Chantal1981
14-04-10, 23:29
Hallo Allemaal,

Wij hebben op 1 dag het volgende in ons reisschema opgenomen:
Bonita Bay (daar hebben we overnacht)- Everglades-Key West (volgende overnachting).

Nu hadden we bedacht, dat wanneer we vroeg wegrijden uit Bonita Bay, we nog in de ochtend een tochtje met de boot kunnen maken in de Everglades en vervolgens na de lunch kunnen doorrijden naar Key West voor de volgende overnachting.

Is dit realistisch? Iemand nog tips?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet, Chantal

Chantal1981
14-04-10, 23:38
Hallo Allemaal,

De dagen in Miami tijdens onze autorondreis hebben we nog niet kunnen invullen. Wie heeft er tips en/of adviezen?

Wij hebben het volgende reisschema:
Op maandag rijden we in de ochtend vanuit Key West richting Miami Beach (hotel hebben we in South Beach geregeld).
Dinsdag hebben we de gehele dag in Miami door te brengen en woensdag vertrekt ons vliegtuig 's avonds rond 19uur (dus tegen 17u moeten we op de airport zijn).

Wat ons allemaal leuk lijkt om te zien:
- South Beach (zitten we met ons hotel al)
- Art Deco District (is toch ook in south beach?)
- Holocaust Memorial
- Coral Gables
- Coconut Grove
- Bayside Market Place
- Sawgrass Mills (Ft Lauderdale)

Wat is de moeite waard als je in Miami bent? Iemand suggesties?
Alvast bedankt!!
Groetjes Chantal

Niels82
15-04-10, 00:20
Space Center ligt niet echt om de hoek als ik me niet vergis.
Hangt er van af hoe ver je wilt reizen.

Wij zijn ook 2 a 3 dagen in orlando en gaan naar Seaworld, Universal studio's en gaan 1 dag outlet-shoppen, misschien zelfs 2 dagen seaworld omdat de 2e dag gratis is :)

pascalbrouwers
15-04-10, 00:41
Ga 1 dag lekker shoppen
1 dag seaworld
1 dag Magic kingdom
bv
dag 1 shoppen
dag 2 MK
dag 3 Seaworld
En vervolgens rijdt je einde middag naar Clearwater Beach = +/- 2,5 uur rijden.

Pascal

cindy74
15-04-10, 22:54
Is het zo dat je dag 1 aankomt in orlando op welk uur en heb je de hele dag nog om iets te doen ?
Dag 2 zou ik zeker een universal studio park doen en dag 3 seaworld dag 4 zou ik gebruiken voor te shoppen . Als je deze 2 parken aandoet kan je een combiticket nemen en als je nog tijd over hebt adventure island doen van universal studios .
disney is leuk maar als je zo weinig tijd hebt mùoet je keuzes maken . Ik vind de universal studios geweldig als je met 2 volwassenen bent .

Chantal1981
16-04-10, 00:16
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb me inmiddels voorgesteld op het juiste forum.

De tip: 1 dag seaworld, 1 dag universal studios of Magic Kingdom (wat is leuker??) en 1 dag shoppen spreekt me wel aan.
Waar kan ik een combi-ticket bestellen voor deze parken? Is dat ook handiger/voordeliger dan de tickets los kopen?

Gr, Chantal

Niels82
16-04-10, 00:22
Seaworld kun je met korting kopen (zie seaworld topic).
Universal of magic kan je natuurlijk daar kopen of via 1 van die brokers. Het is niet echt goedkoper. Wij hebben gekozen voor universal+island of adventures op 1 dag omdat je dan toch iets unieks hebt.
Alleen Magic kingdom zou ik alleen doen als je nooit naar eurodisney bent geweest, maar dat is persoonlijk.

P.s. als je online bestelt voor seaworld krijg je een ticket waarmee je binnen 14 dagen nog een keer gratis naar binnen kunt.

cindy74
16-04-10, 14:50
persoonlijk zou ik ook geen magic kingdom doen of je moet echt van de magie van disney houden . Wel zou ik seaworld en een universal park doen die zijn toch echt wel top zeker als je met 2 volwassen mensen gaat . Shoppen von ik super in de prime outlets
Kennedy space ligt dan weer aan de andere kant en zou ik niet aandoen

Elisa
16-04-10, 16:49
wij gaan dit jaar ook voor het eerst en gaan 3 dagen naar disney. Maar als ik maar 1 dag zou gaan zou ik naar Animal Kingdom of Epcot gaan zeker niet naar Magical Kingdom want dat is gewoon het zelfde als Eurodisney. Maar ik zou als ik jullie was iets doen wat je hier niet hebt, Seaworld en Universal bijv. Ik denk dat dat veel specialer is, ipv je geld uitgeven aan iets wat je hier (op 4/5 uur rijden) ook hebt.
Maar begrijp me niet verkeerd, als je Disney fan bent (zoals wij) snap ik heel goed dat je naar Disney wilt. Overweeg het goed en krijg geen spijt van dingen die je wel/niet hebt gedaan.

Succes ermee!

Njit
16-04-10, 16:51
Bekijk de sites van de parken eens. Want het is heel persoonlijk wat iemand een leuk park vind. Houd je van films (Universal Studios / Hollywood Studios), dieren (Animal Kingdom / Seaworld / Busch Gardens), Educatie (Epcot), Thrills (Universal Island of Adventures), etc etc

Er is niet zoiets als HET leukste park. Er staan ook veel reisverslagen op het forum. Daarmee kun je ook snel een indruk krijgen wat de sfeer in een park is.

Michael66
16-04-10, 18:53
Moderator Michael66:
Ik heb de drie onderwerpen die allen te maken hebben met je reisschema samengevoegd in één reisschema-onderwerp.

Er zijn zoveel leuke dingen te doen in Orlando, Miami en de rest van Florida, veel te veel om zomaar te zeggen welke je "moet" doen of zo. Er zijn een groot aantal onderwerpen hier op het forum over evenzovele bezienswaardigheden, attracties, themaparken, natuurparken, stranden, steden en weet ik veel wat al niet meer.

Genoeg leesvoer. /en genoeg keus. Een keus die je zelf zult moeten maken, op basis van je eigen wensen, gehoeften en eisen.

Een goede strat met al een behoorlijk aantal tips kun je vinden in de volgende onderwerpen:
Eerste keer Florida: Vragen en Tips! (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4393)
Eerste keer Orlando: Vragen en Tips! (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8633)
Eerste keer WDW: Vragen en Tips! (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8948)
Eerste keer Miami (Beach): Vragen en Tips! (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=4391)