PDA

Bekijk Volledige Versie : Inheemse of voorkomende dieren in Florida



cynny
05-02-06, 11:29
Hallo,

Ik had gehoord dat er in amerika nogal wat vreemde dieren zijn zoals slangen ed. Wie weet wat ik in orlando aan kan treffen, wat we hier niet kennen? En hoe gevaarlijk ze zijn?

Pectoradin
05-02-06, 11:59
Ik heb weleens gehoord dat er bepaalde muizen in deze omgeving leven. Daar deze niet direct gevaarlijk zijn. Kunnen ze door hun gedrag een bepaalde imitatiedrang uitokken.

Ta2 Gerrit
06-02-06, 09:46
Behalve dat soort gevaarlijke muizen kun je aan het ongevaarlijke soort erg verslaafd raken.
Ook de onderstaande Floridabewoner wil na een fikse regenbui nog wel eens erg dicht bij komen.
En of je daar nou op zit te wachten :?: :!: :?:
http://img55.imageshack.us/img55/4503/aligator6xo.jpg (http://imageshack.us)

marisca
07-02-06, 21:57
En ook uitkijken als je naar Disney's Animal kingdom gaat voor deze insekten ! Groetjes Marisca. :lol:


http://img78.imageshack.us/img78/8683/hopper01rm19tw.gif (http://imageshack.us)

Je vind ze onder in The three of Life !! Veel succes ermee! :lol:

loef1900
11-02-06, 13:11
Heb wel eens een slangetje van een 1,5 meter gezien (werd op gejaagd door een grote vogel) maar echt gevaarlijk zag dat er niet uit. Verder natuurlijk alligators maar daar loop je natuurlijk niet zo maar tegen aan.
Buiten Orlando aan de stranden wel eens kleine hamerhaaitjes gezien en natuurlijk zitten er (meestal verder uit de kust) ook grotere maar het aantal aanvaringen valt gelukkig erg mee.
Richt je liever op de mooie ongevaarlijke dieren die je tegen kan komen, we hebben al 2 x een manatee van dichtbij gezien gewoon langs de kustlijn. En natuurlijk dolfijnen :)

cynny
18-02-06, 22:39
tja, toch gehoord dat een dwergratelslang aardig giftig kan zijn. iemand die ervaring heeft met deze dieren. Waar zitten ze en hoe voorkom je een beet?

Njit
18-02-06, 22:42
tja, toch gehoord dat een dwergratelslang aardig giftig kan zijn. iemand die ervaring heeft met deze dieren. Waar zitten ze en hoe voorkom je een beet?

Zie hier een aantal lijstjes met giftige slangen die in Florida voorkomen:
http://www.floridaconservation.org/viewing/species/snakesv.html
http://www.flmnh.ufl.edu/herpetology/FL-GUIDE/Venomsnk.htm
http://www.aaanimalcontrol.com/snakes.htm

De 'Pygmy Rattlesnake' staat hier ook bij...

paula
18-02-06, 23:38
Slangen, muizen, haaien en aanverwante artikelen ben ik niet zo huiverig voor, maar heb meer problemen met kakkerlakken en spinnen, hoe zit het daar mee, vooral in de vochtige en hete periode als wij gaan.
Ik heb in Californië regelmatig zeer grote spinnen (maar alles in groot in Amerika, dus ook de spinnen) gezien, waaronder ook zwarte weduwe, en de kakkerlakken liepen daar gewoon over de muren in het hotel.
Wie heeft hier enige ervaringen mee.
gr. Paula

Wicked Florida
21-02-06, 01:02
Ik kwam eens uit de Walmart en zag een enorme tor op de stoep, een centimeter of 10 was hij zeker wel! Dat soort insecten zijn verder niet gevaarlijk denk ik. Anders was het toen ik met m'n sandalen in het hoge gras op een bedrijventerrein in Orlando aan het rondstruinen was. Een local attendeerde mij erop dat dat niet erg verstandig was ivm snakes :shock:

Eek, ik heb er geen gezien maar wist niet hoe snel ik van het gras af moest komen :D

marisca
21-02-06, 08:37
Volgens mij was dat dan een Vliegend hert ( Grote tor met scharen ) klopt dat ? Ik heb zo'n beest ook wel eens gezien. :?

http://img65.imageshack.us/img65/7269/13b20mannetje20en20vrouwtje202.jpg (http://imageshack.us)

Hier een afbeelding van het vliegend hert wat ik bedoelde. :D


http://www.geocities.com/thuisindenatuur/vliegendhert.html?200621

Hier een link naar div. soorten , Ze komen veel voor in tropishe gebieden!!

Michael66
22-02-06, 00:19
Oei, Marisca, die foto is erg groot en kost veel tijd om te laden. Volgende toch liever wat kleiner of bijv. via ImageShack.

Wat die beesten betreft, ben ik nogal wat lastige en leuke tegengekomen:

Boomkikker:
Bij aankomst in het huis in Lake Berkley de deur naar het terras open gedaan en er springt een boomkikker binnen, die zich verschanst in een kleine opening in de televisie. Na veel gedoe weer buiten weten te werken. Veel gelachen!!

Mieren:
Ook in Lake Berkley. Heel veel heel kleine miertjes die behoorlijk konden bijten. Overal te vinden, zelfs in bed. Het huis goed schoonhouden (kruimels weg, vuilnis snel de deur uit) hielp. Rotbeesten!!

Lovebugs:
Ook Lake Berkley, maar ook in Disney. Een soort dubbel vliegend insect. Niet kwaadaardig, maar meestal met heel veel tegelijk. Alles onder de insecten. zie ook deze link. (http://www.wonderquest.com/lovebug.htm)
http://www.wonderquest.com/lovebug.gif

Herten:
Ook al Lake Berkley. 's Ochtends waker geworden en vlak buiten het hek staan een stuk of tien herten heerlijk te grazen. Prachtig gezicht!!

Eekhoorns:
Wordt saai: Lake Berkley. Die herten stonden daar niet voor niets: in de bomen erboven waren een tiental eekhoorns aan de takken aan het schudden waardoor allerlei bessen of andere boomvruchten naar beneden donderden. Leuke beestjes, maar wel erg brutaal (komen makkelijk dicht bij de huizen om naar eten te zoeken).

Schildpadden:
Lastige beesten die de horren rond de zwembaden bij de villa's kapotknagen, waardoor alligators het wel eens leuk vinden om in het zwembad te gaan liggen. Opletten! Zelf gelukkig nog nooit last van gehad, maar vrienden van ons in New Port Richey wel!! Brrr .....

Salamanders:
Daar krioelt het overal van. Vooral leuk bij de vele minigolfbanen, daar staan ze nog wel eens in de weg als jij net je balletje wilt slaan.

En dan nog het vervelendste beest: De MENS!!
Waarom zijn er net als ik een keertje naar een attractiepark ga zoveel van die beesten die voor mij in de rij gaan staan ....... :roll:

O ja bijna vergeten: Toen we in Kennedy Space Center waren zagen we bij de uittkijktoren op de eerste stop een enorme spin zitten, met poten van een centimeter of 4-5 lang. Leuk beestje!

marisca
22-02-06, 08:56
Kom je die grote spinnen en slangen ook in orlando tegen ? Ik heb er nooit zo bij stil gestaan maar ik ben zelf ook niet gek op dat soort reptielen en spinnen al helemaal niet. Ik kan nog net de roodwang schildpad van mijn zoon aan, En die vind ik al niets!!
http://img65.imageshack.us/img65/9160/250pxtortoise1cepolina1wince2z.jpg (http://imageshack.us)

En deze komt ook uit florida en kunnen ook best hard bijten! :shock:

A3
23-02-06, 09:30
Marisca,

Bij ons is de 'dierentik' nog erger. Wij hebben maar liefst 17 Floridiaanse schildpadden rondzwemmen in Heesch......(7 soorten). Onze kleinste Floridiaanse vluchteling (zonder greencard) is 3cm en de grootste 30cm.

MVG

A3

Wicked Florida
26-02-06, 00:28
Spinnen in Florida kunnen je in één keer doorslikken, dus zoveel pijn doet dat niet :D

Wij hebben overigens nooit een spin gezien in Florida, wel kakkerlakachtigen. Z'on 100 op een kluitje tijdens zware regenval nabij een afvoerputje van de regenpijp. mooi dat zij buiten zaten en wij binnen. :P

paula
26-02-06, 11:24
Fijn zo, dat stelt me echt gerust, spinnen van echte Amerikaanse maten, zoals in de Harry Potter of Lord of the rings films.
En zolang die kakkerlakken maar buiten zitten en niet door mijn bed rennen met zijn allen kan ik dat nog wel aan.

marisca
26-02-06, 14:39
Over kakkerlakken gesproken kwamen wij een vette tegen in Pondarosa! Wat zou dat betekenen.?? Wij hebben er wel gewoon aangeschoven omdat het ons favoriete restaurant is voor ons ontbijt! Het is daar ook altijd knetter druk! Wij hebben wel eens buiten gestaan.
Groetjes marisca. :wink:

esthercoenluuk
16-03-08, 23:36
Wie heeft er ervaring in de zomermaanden met wespen (i.v.m. een allergisch kind). Wordt je lastig gevallen in de parken of valt het wel mee?

groetjes, Suzanne

corrus
16-03-08, 23:42
Wij hebben eigenlijk er helemaal nooit last van gehad... en we gaan toch toch een behoorlijk aantal malen per jaar, ook zomers)

Yvet
17-03-08, 13:11
Idd ik heb wel eens een wesp gezien maar echt een enkele in al die jaren.
In heel amerika eigenlijk.

Stom is dan weer wel dat er programma's plenty zijn over het gevaar van de killerbee, maar wees gerust dit is echt amerikaanse tv en dus angst opwekken bij de amerikanen.

Ik zou gewoon een epipen meenemen, heeft ze wrs in nederland ook al op zak.
Neem een artsenverklaring en medicijnpaspoort mee, dan is het geen enkel probleem.

Maar echt, ik ben doodsbang voor wespen en ik loop op vakanties in amerika altijd met een gerust hart rond.
Het is absoluut niet zoals de Efteling waarbij je geen afval weg kan gooien in een vuilnisbak omdat het er sterft van de wespen.

FrankS
23-03-08, 15:25
Wespen niet. Wel duizenden "lovebugs", vooral in mei (en ze komen in september nog een weekje terug...)

Dat zijn kleine, langwerpige vlieg-achtige insecten, die het paar-seizoen wel heel letterlijk nemen, want dan zitten er 2 aan elkaar vast en vliegen samen rond.

Kijk eens hier (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=13982&postcount=13).

patspoel
23-10-08, 11:14
Hallo.

Ik ga 4 tot en met 14 december naar Florida en we hebben een villa gehuurd in de buurt van Disney.
Weten nog niet welke, dat komt daar pas.

Mijn vraagje gaat over ongedierte en met name kakkerlakken.
Zijn die in deze tijd veel te vinden in de villa's?

Ik ben zelf 2 jaar geleden met kerst geweest in een hotel waar je ze in 1e instantie zou verwachten, maar het viel me reuze mee. Het was toen ook niet echt een lekkere temperatuur 's avonds.
Mischien dat dit er mee te maken had.

Ik vraag dit omdat we met z'n 4en gaan, en mijn zus helemaal in shock schiet als die beesten er zitten.
Dit door een traumatische ervaring vroeger in Spanje.
Ze gaat trouwens wel altijd gewoon op vakantie, alleen is ze dan in de avond wat "wantrouwig" noemen we het maar.
Vorig jaar zijn we in mei naar Los Angeles, Las Vegas en San Francisco geweest en kwam ze goed mee.

En mochten ze er nou zitten, dan weet ik in welk hotel we de rest van de week zitten.....

PENPE
23-10-08, 11:45
Hee hoi,

Je hebt nooit de garantie dat een villa 'kakkerlakvrij' is #-o.

Heb tot nu toe pas 2x in een villa zelf er een 'gespot', maar als het goed is vindt je hooguit een dode (kakkerlak) in de garage. Probleem toen zelf opgelost door even met een spuitbus aan de gang te gaan en daarna geen last meer.

Maar uit gewoonte controleer ik altijd regelmatig de villa waar we op dat moment inzitten op die beestjes :wink:

Anders kun je altijd nog de managementcompany ter plaatse inschakelen, die laten dan door iemand vd pestcontrol de boel ff kakkerlakvrij maken.

Groetjes,
Pieter

JKG
23-10-08, 12:03
Ben 2x in Florida geweest dit jaar en maar 1x een kakkerlak gezien, in Downtown Disney, de brug over naar de clubs. In Spanje heb ik er veeeeeeeeeeeeel meer gezien.

patspoel
23-10-08, 12:43
Dat is ook het grote probleem, Spanje. Als het maar warmer is dan hier, dan komen gelijk die gedachten in haar op.

En aangezien het 's nachts goed kan afkoelen in Florida, vroeg ik me af hoe het in de winter daar is. Ik weet wel uit ervaring, van 1 keer, dat het meevalt.
Zal in de zomer wel erger zijn.

Bedankt i.i.g., ik ben er voor haar wat geruster op

disney-golf
23-10-08, 15:18
Vraag aan de property manager of er een contract is met een pest control firma voor het huis waar jullie gaan verblijven.
Deze komen 1x per maand het huis behandelen en dan is de kans reel dat er geen "beestjes" zullen zijn.
Heb dat zelf ook en dat werkt prima.
Maar dan nog garanties kunnen niet gegeven worden.
Wat als de vuilbak overvol is en de garage deur heeft kieren...
Zorg ook dat de tafels altijd afgeruimd worden en er geen etensresten achter blijven.
Veel kan je zelf verhelpen en denk erom het is de beestjes om eten te doen en niet om de bewoners zelf.
Als je deze tips volgt zal je wel gegarandeerd een "magical stay" hebben.
Prettige reis!!!\\:D/

fatma30
23-10-08, 19:11
Kakkerlakken hebben we niet gezien tijdens ons verblijf in Florida. Ze zullen er best wel zijn. Wel hebben we veel hagedissen gezien (of zijn dit salamanders? En wat is het verschil?) Ze zaten in de bomen in de voortuin. Op zich kleine beestje (max 10 cm) die redelijk schuchter zijn. Zorg ervoor dat je deuren dicht zijn en de gaasoverkapping bij je zwembad of patio ook dicht is.
Je went er vlug aan.
Succes
Fatma

JKG
23-10-08, 19:43
Volgens mij zijn dat gekko's, daar heb je er heel veel van. Maar als je al naar ze kijkt vluchten ze al bijna weg. Niet te pakken in elk geval.

Maar wat is er dan in Spanje gebeurd Patspoel? Kakkerlak in bed of op haar lichaam?
Vind het ook smerige beesten hoor, ook op Mallorca zat van die beesten gezien, over bankjes heen etc. ze kunnen zelfs vliegen (zeg dat maar niet tegen je zus).

Wel na de eerste nacht in de townhome waarin we zaten in de toilet beneden een of ander raar insect dood op de vloer gevonden. Ik weet niet wat het was, het leek een beetje op een vlinder zonder (of ingeklapte) vleugels... groot zwart beest. Ach, opgepakt en weggegooid ,was toch al dood. Waar je in de zomer wel veel last van hebt, zijn onschuldige lovebugs, maar die zijn er denk ik niet in december.

patspoel
23-10-08, 23:02
Wij verbleven op Tenerife en het was een heel erg mooi complex.
We zagen 1 kakkerlak (zij dan, en toen had ze die fobie nog niet), en toen nog 1 plus nog 2 ergens anders in de hoek.
Toen gingen mijn zwager even achter een kastje kijken, en toen bleek dat er achter de kasten en aan de onderkant van de bedden allemaal eitjes zaten die gedeeltelijk uit waren gekomen of nog aan het ontwikkelen waren.
Denk dat ik er toen wel 100 weg zag kruipen...

Leek net een scene van Aliens.

En toen heeft ze die fobie gekregen en over gehouden.

Vandaar dat ik het even vroeg.

Maar ik vind het een goed iets dat ik dit allemaal lees

PENPE
23-10-08, 23:34
Hoi,

Ik hoop dat wij allen de twijfels bij je weggenomen hebben :-P !!!!

En wat 'JKG' al zegt, je zult wel eens aan de buitenkant tegen de muur een/meerdere gekko's zien zitten maar die glippen altijd snel weg dus daar heb je geen last van.

Waar wij dit jaar wel 2x mee geconfronteerd zijn : ( :-$ niet tegen je zus zeggen )

http://bp1.blogger.com/_itsdkGev1vo/R_rv1c_8oAI/AAAAAAAAAlo/J9oOa6uxZ5o/s1600-h/07-04+DSC_0044.JPG

Zo'n Black Racer ( dat is het soort )vindt ik nog altijd minder erg dan een kakkerlak....

Groetjes,
Pieter & Petra

Syllvia
24-10-08, 08:05
Die gekko's vind ik juist wel leuk:) Probeer er wel eens een te pakken, maar dat lukt je echt niet. (ze lopen alleen buiten hoor, niet door hotelkamers ofzo :) )

Ik weet ook niet of het gekko's zijn? op de plaatjes op google zien ze er anders uit dan in Florida.

In ieder geval niks om je zorgen over te maken.

brrrr wat je daar verteld over die hotelkamer met kakkerlakken, lopen me ook de rillingen over de rug.

groetjes Sylvia

PENPE
24-10-08, 08:48
Hoi Sylly,

Die gekko's (of zouden ze toch anders heten) klimmen ook graag in het gaas rond het zwembad en dat is
toch altijd wel een leuk gezicht en leuk om een foto te maken van een mooi exemplaar :

http://3.bp.blogspot.com/_itsdkGev1vo/SN74AN4i_8I/AAAAAAAABAQ/k0hCSx8UqXg/s1600-h/27-09+DSC_1210.JPG

Op de stoep naar onze voordeur zaten er steevast ook altijd een stuk of vier, maar zodra de voordeur
open ging of we kwamen aanlopen schoten ze snel de struiken in.

Groetjes,
Pieter & Petra

JKG
24-10-08, 10:29
Maar gekko's zijn ook geen beesten die vies gevonden worden. Heb er eentje in de K-Mart gezien... niet te vangen... heb m'n best gedaan.
Verder 's avonds veel kikkers/padden. Die zijn leuk om te vangen, gaat ook niet even makkelijk, maar wel veel makkelijker dan een gekko.

Maar zou er zelf geen moeite mee hebben als ik gekko's in huis had.

Lekker verhaal van Tenerife, werd goed schoongemaakt blijkbaar.. :mrgreen: .
Er is ook een filmpje bij de metro van Japan, in een hal dat een verdelger een put voorziet van chemische troep en er honderden kakkerlakken uit komen en alle kanten op rennen... brrr alle reizers maakten zich toen uit de voeten :)

Marcelg
25-10-08, 05:58
Het lijkt wel of jullie ze niet allemaal tegenkomen.

Betrekking op Key West en omgeving:
Kakkerlakken, Geico's, schorpioenen, slangen, boomratten, leguanen horen hier thuis. spinnen zie je nauwelijks hier, maar die enkele spin die er is kan je wel behoorlijk bijten, het is een klein spinnetje, verkijk je er niet op, voor de helden onder ons, pak ze niet met je blote hand.

Slangen zijn meestal ok, meestal, dus ook niet pakken als je niet weet wat je doet.


Al met al zijn de noseeums het meest vervelend, er zijn er millioenen, je weet het pas als het jeukt, dat ze er waren.

Johandiana
04-12-08, 22:18
wij zaten maart/april 2008 in een villa aan de high gate park.
in de garage lagen allemaal doden kakkerlaken,(waarschijnlijk was pest control net langs geweest)en verder de kleine maar verneinige spinnen.
daarvan hadden wij de zwarte(waarschijnlijk de zwarte weduwe maar weten wij niet zeker)en bruine waarschijnlijk family van de zwarte en dan nog een paar spinnen met op de boven kant van het lijf een soort gezichtje.maar ook hier geldt de regel laat ze met rust en ze doen jou ook niks.
kom trouwens ook maar niet te dicht bij de vijvers als ze niet omheind zijn,anders kan er wel eens een kleine krokko zitten.
ook hebben wij slangen gezien ter hoogte van napels maar of die ook in orlando zitten geen idee.

AlexFL
04-12-08, 23:37
gelukkig nog nooit een van mijn meest gevreesde tegenstanders (black widows of brown recluses spinnen) tegengekomen in onze villa's of thuis (wel hele grote niet harige spinnen in het bos), ik vrees ook als dat gebeurt dat ik meteen begin te schuimbekken... jesus christ wat heb ik schijt voor evt. giftige spinnen hahaha ieder ander insect of beest no problemo..

rembrandt
05-12-08, 12:43
Gekko's zie je overal, maar ook wasbeertjes hebben we gezien en insekten rondom ons appartement in 2006 (gelukkig niet binnen :smile: )
Maar ja, wat wil je, je zit in de tropen :sun:

Marcelg
06-12-08, 05:29
Dat zijn Gators Johandiana, krokko's zitten zo'n 6.000 Km verder.:-\"


Er zitten dus wel krokko's in Florida, samen met gators.
http://edis.ifas.ufl.edu/UW157 Op deze link kun je de verschillen zien



Dit beestje kwam ik vandaag tegen langs de waterkant, prachtig.
Rechts achter de takjes zie je zijn kindje ook nog zitten.
Wij zien de leguanen dagelijks, maar in deze kleuren vond ik het toch wel de moeite om een foto te maken.

http://img177.imageshack.us/img177/9839/leguaangd4.jpg (http://imageshack.us)

Johandiana
06-12-08, 19:21
hahaha heb ik toch nog gelijk.maar allegekheid op een stokje ongedierte kom je overal tegen,of je nou thuis bent of op je vakantie adres.
meestal is het dan ook zo hoe meer je er op gaat letten de meer je ziet,maar laat je vakantie hier niet door verpesten.ik las dat de trauma's zijn gekomen in spanje waar naar mijn mening de accomodaties er ook voor het meere deel slecht zijn onderhouden(hier houden wij als we naar spanje gaan al rekening mee dan kan het er alleen maar beter op worden).maar daarin tegen vinden wij de villas veel beter in onderhoud.vaak is het ook zo dat je wel in de nieuwere villas terecht komt,zo zaten wij de laatste keer in high gate park aan de 27 alles in nieuw staat goed onderhouden tuin en super buurt.ik denk dan ook zo als de meeste hier kunnen beamen dat als je eenmaal bij je villa aankomt dat je totaal verbaast bent in hoe groot en hoe luxe alles is en daardoor de ongedierte in 1 klap bent vergeten.en mocht er toch nog iets tegen vallen kun je altijd nog het manegment bellen.

meisje
07-12-08, 16:02
Wij waren afgelopen oktobre in Florida en hadden een vilaa gehuurd. En wat hadden wij bovenin de omheining van het zwembad?...een slang...was niet echt fijn. Gebeld met de verhuurder en er is iemand gekomen om het beest weg te halen. Niet echt ongedierte maar wel ongewenst gedierte...

meisje

liesje1967
17-02-09, 16:32
Tis mij niet echt duidelijk...of er nu veel kakkerlakken kruipen in Orlando.....
Heb ze wel veel in New Orleans gezien en vind het echt niet prettig....dus wie kan mij daar iets van vertellen.

Ta2 Gerrit
17-02-09, 16:43
Als je roaches in kissimmee bij Google intikt wordt je niet vrolijk :-k

Maar ook dat is Florida, als zovele warme gebieden, maar in al die 20+ jaar dat wij er komen zijn de roaches in de minderheid t.o.v. de jaren.
Het heeft natuurlijk alles met hygiëne te maken, en zo af en toe vinden we een duidelijk verdwaalde in de garage van de villa (waar ook de vuilnisbakken vaak staan) of bij de pool.

Plus het mega exemplaar wat vorig jaar op het dashboard van onze auto zat in de parkeergarage van Alamo, en die ons voor volgende week een mooie upgrade zal bezorgen volgens de station manager.

Valt mee dus, dan was het op de Canarische Eilanden een heel stuk erger.

liesje1967
17-02-09, 16:53
Hopelijk valt het mee in Orlando.....de eerdere 2x dat we daar waren heb ik ze niet gezien....of niet willen zien...
Zo erg als in New Orleans kan het volgens mij niet zijn.....en idd je hebt gelijk...ze wonen nu eenmaal daar.

Die site...tja daar ga ik niet meer op kijken....evengoed bedankt!

Jill
19-02-09, 23:06
Meer dan kakkerlakken, grote sprinkhanen, spinnetjes, dolfijnen, landschildpad en salamanders ben ik er nog niet tegen gekomen. Met uitzondering van een babyslangetje in een haag buiten Watermania.
Soms kan je vanaf de snelweg wel enorme spinnewebben zien in de bomen (vooral bij Kennedy Space Center was me opgevallen).
Maar ook al zijn de spinnen die ik heb gezien klein, toch ben ik er bang van omdat ik niet weet of ze giftig kunnen zijn. Was ooit half verlamd van angst omdat ik een iets groter exemplaar op de badkamervloer ben tegen gekomen. Na veel gegil is iemand die komen verwijderen.
Mijn regel is, laat mij met rust dan laat ik jou met rust :D.

Riverwood
20-02-09, 00:57
Wasbeertjes,bobcats( een grote in het wild levende kat) komen in Kissimmee regelmatig voor.
Bij krabben of beten van deze dieren alrijd een huisdokter voor een injectie bezoeken.

Groetjes,Henke

liesje1967
20-02-09, 11:57
Misschien is het wat om dit onderwerp af te ronden..........hoe meer ik hier over te weten kom......hoe meer jeuk ik nu al krijg......maar thanks voor de informatie.
Ik sluit gewoon mijn ogen als er van die schattige beestjes bij mij in de buurt komen en [-o<[-o<[-o<[-o<

PENPE
20-02-09, 12:04
En vergeet vooral niet even onder de ligstoelen bij je (prive)zwembad te kijken, zoals wij vorig jaar meemaakten :-\"

http://1.bp.blogspot.com/_itsdkGev1vo/R_rv1M_8n_I/AAAAAAAAAlg/WDqlIaEzFQI/s1600-h/07-04+DSC_0039.JPG

http://2.bp.blogspot.com/_itsdkGev1vo/R_rv1c_8oAI/AAAAAAAAAlo/J9oOa6uxZ5o/s1600-h/07-04+DSC_0044.JPG

lelie
23-02-09, 14:40
Hoe komen die slangen daar terecht als je eromheen allemaal gaas hebt? Of zitten daar gaten in waar ze doorheen kunnen? Ik ga in ieder geval goed opletten voor ik in ons zwembad stap over 3 weken.

PENPE
23-02-09, 15:13
Onderin het gaas wil wel eens een scheur(tje) zitten, veroorzaakt door de
grasmaaiers die 1x per week of zo langskomen.
Heel vaak sluit de 'tuindeur' niet goed af aan de onderkant en een opening van een centimetertje of 3 is al voldoende voor 'visite' van een slangetje.

Sinds wij dit vorig jaar hebben meegemaakt is Petra heel voorzichtig met naar buiten stappen en kijkt eerst in het rond of ze niets ziet rondkruipen.
Ook als ze binnendoor de garage ( ook die hebben vaak een kier onder de deur ) in moet doet ze eerst het licht aan en maakt veel lawaai om de 'indringers' af te schrikken.


Groetjes,
Petra & Pieter

Harley
27-02-09, 21:39
Hallo
We zijn reeds 8 keer in Orlando geweest op hotel en hebben enkel eekhoorntjes gezien.
Als je in een villa verblijft is het andere kost,dan kan je eventueel een black widow(gevaarlijke spin,zwart dik lijf,en niet groot) tegen komen,zeer giftig ingeval je erdoor gebeten word,snel reageren is de boodschap=hospitaal tegengif inspuiten.
Als je villa tegen een meer staat,alligators kunnen er ook zitten,daar moet ik geen tekeningetje bij maken zeker?
Slangen,tja,zit er ook.
Van muizen heb ik niet gehoord of gezien,toch niet in het hotel.
Laat ze maar lachen,je vraag is zeker een zeer goede wand velen denken daar niet aan tot ze ermee geconfronteerd worden,die lachebek (haha)zou beter niet lachen,je vraag is zeker terecht.

mvg
Harley

Tielemans
28-02-09, 13:02
ach ja beestjes...
wij hebben er nog niet zo veel gezien.
het stikt er van de schattige hagedisjes
verder hebben we een paar dode kakkerlakken gezien..
en tja ik mag wel zeggen dat ik een insectenfobie heb, dus ik kijk altijd wel goed rond.
ik heb een hekel aan de love bugs die massaal rondvliegen in bepaalde weken.... dus als je een nederlander in WDW rond ziet rennen om van die love bugs af te komen... ben ik dat waarschijnlijk!!! :D

PENPE
28-02-09, 13:41
Er zitten bij de villa's ook veel van die salamanders of Gekko's en dat is toch altijd fijner dan een (verdwaalde) kakkerlak...

http://img11.imageshack.us/my.php?image=poolgekko.jpg

In juni hebben we een villa aan de rand van een meertje, dus zal me benieuwen of we nog gators gaan zien !

Groetjes,
Petra & Pieter

disney fan
28-02-09, 19:14
Wij hebben al verschillende keren een slang in het zwembad bij de villa gehad.
Met het weghalen van onkruid hadden ze een scheurtje in het gaas van de kooi getrokken en de volgende dag zat de slang binnen in de kooi!
Altijd eerst even checken of het gaas dicht is en eventueel een handdoek voor het gat en voor de kier bij de deur van de kooi neerleggen.
Dit werkt altijd perfect!
Verder een paar keer een gordel diertje en wasbeertjes gezien.

Flufjuh
01-03-09, 17:48
Wij hebben vorig jaar juni in onze villa wel last gehad van kakkerlakken. Nadat we het gemeld hadden bij 'het roze huisje', kwam er iemand de villa behandelen en zijn we ongeveer twee weken kakkerlakvrij geweest. De laatste drie/vier dagen toch weer een aantal kakkerlakken in huis aangetroffen. :( Vooral de mega grote op de muur in de slaapkamer bij aankomst staat nog vers in ons geheugen. ;)

an25
05-03-09, 15:29
Ja, over mega grote kakkerlakken kunnen wij mee praten..wij hadden er vorig jaar 1 in ons bed, liep over mijn man's hoofd heen..en aardig wat in de keuken. Heeft ons een ander huisje opgeleverd met gratis internet. In het stroompje/ riviertje bij het huisje aardig wat kikkers, salamanders, en schildpadden gezien.

JKG
05-03-09, 16:04
Smerig zeg!!! Blij dat ik er maar eentje in Downtown Disney zag wandelen... in de beide townhomes waar ik verbleef geen kakkerlakken. In de eerste wel een spin (geen giftige volgens mij, zo wel, ik heb 'm doodgeslagen zonder vlekken achter te laten), in het 2e huis een niet nader te omschrijven insect op het toilet beneden, maar die was al gestorven van ik denk de honger ofzo... ik kan het dier nog steeds niet plaatsen, heb 'm opgeraapt en weggedaan.

Michael66
06-07-09, 12:55
Hier een artikeltje ter waarschuwing. De meeste wat vervelendere beesten zijn niet groot (1-2-3 foot = 30-90cm) maar wel vervelend. Het is daarom aan te raden om vooral ook je kids er van op de hoogte te brengen dat deze beestjes er zijn, en voordat je ze ergens vrij lat spelen de boel even te inspecteren. Ook bij villa's met webbing om de pool: voordat je naar buiten gaat even goed rondkijken!

http://www.tampabay.com/news/humaninterest/article1015958.ece

Lea
07-07-09, 09:19
Oei, spinnen heb ik het ook niet zo op, en mijn zoon al helemaal niet dus ik hou mijn mond maar over al die beesten die we tegen kunnen komen.

Die salamandertjes of wat het ook moge wezen zijn wel grappige beestjes maar inderdaad ontzettend snel. Vorig jaar was er eentje die speelde wel voor fotomodel bleef mooi zitten tot ik em op de foto had gezet.

ed_anja_wesley
07-07-09, 10:27
Wij waren er van 8 t/m 18 juni en hebben echt veel van die salamanders/hagedisjes, of whatever die beestjes ook mogen heten, gezien. Echt heel leuk. Er zaten sommigen tussen met van die inklapbare felgkleurde waaiers onder hun bek/nek. Was echt mooi om te zien. Vooral met de regen kwamen ze te voorschijn. Spinnen, kakkerlakken en zo hebben we niet gezien. Wat we wel veel hebben gezien qua insecten waren joekels van dragonflies (libelles). Oh, en eekhoors, zo tam als wat. Ik heb er 1 op video genomen, ...wilde mijn frietje jatten :) Zal het eens uploaden.

Lea
07-07-09, 10:30
Klopt , daar wordt je letterlijk mee doodgegooid.
Altijd beter dan de wespen hier in Nederland. Gelukkig geen last van gehad vorig jaar. Dat was iets wat me wel was opgevallen en waar ik ook huiverig voor was.

En wat ik ook zo grappig vind ( om te zien dan) zijn de grote leguanen in de tuinen zoals bij ons de katten door de tuinen struinen zie je daar die beesten liggen.
Sommige echt mooi van dat felle groen.

Michael66
07-07-09, 10:46
Wij waren er van 8 t/m 18 juni en hebben echt veel van die salamanders/hagedisjes, of whatever die beestjes ook mogen heten, gezien. Echt heel leuk.Echt heel leuk. Maar ook een signaal!! Een signaal dat er ook andere reptieltjes in de buurt kunnen zitten, zoals van die sissende of ratelende slangetjes. Dus leuk om te zien, maar absoluut ook een signaal!

ed_anja_wesley
07-07-09, 11:41
De eekhoorn :D

http://www.youtube.com/watch?v=-JZ7UazCoAw

JKG
07-07-09, 16:01
Goed tamme eekhoorn, tot die mensen eraan kwamen.

Heb je nu nog geen lovebugs in Florida?

sonja
17-08-09, 20:45
Deze leukerd (http://floridaforum.nl/showthread.php?p=97763#post97763) zat op de screen van het zwembad, ik weet niet wat het was.

JKG
18-08-09, 21:03
Sonja, dat is een Lubber Grasshopper. Lekker giftig :)
http://www.wildflorida.com/articles/Floridas_Giant_Orange_Grasshoppers.php

Ellen&Bas
14-04-10, 23:18
Hey iedereen

Er zijn zo enkele dieren die ik echt graag zou willen zien in Florida en een paar liever toch helemaal niet!
Graag alligators, maar denk dat dat in de Everglades geen probleem zal worden. Wasbeertjes zou ik ook graag zien en een gewone beer (vanop afstand) lijkt me ook echt geweldig, iemand ooit al eens zo'n Florida-panter gezien in het echt? Een zeearend lijkt me ook een geweldig beest!

Enkele dieren die ik zeker niet wil zien: die vieze dikke giftige Florida-spinnen, zoals onder andere de weduwen (niet enkel de zwarte, ook bruine geloof ik!)
Heeft iemand hier al last mee gehad of problemen?

Iemand tips om dieren te spotten en waar je welke zeker tegenkomt.
Had al gelezen bij de cypressen moerassen enzo dat er echt veel dieren zitten! Maar dan nog zullen ze niet meteen aan de paden zitten ga ik vanuit?

Bedankt alvast

Groetjes

baluga
14-04-10, 23:30
In Florida zijn bijvoorbeeld 124 gevallen van beten van de 'brown recluse spider' in zes jaar gemeld, terwijl de spin zelf in een eeuw tijd door spinnendeskundigen maar 11x in Florida is gevonden en er dus nauwelijks voorkomt[2] (http://www.floridaforum.nl/#cite_note-1). In gebieden waar de spin wel in grote aantallen voorkomt, zijn beten eveneens zeldzaam.

Bron: Wikipedia

Ik ben als de dood voor spinnen, dus dacht ga ff googelen. Valt mee, toch?

marjoleinenrick
14-04-10, 23:32
Doe dit ook eens voor van die mega wespen :S
Die zijn pas eng, brrr...

baluga
14-04-10, 23:38
Wil ik dat weten??? Nu word ik nieuwsgierig.... Zitten die daar ook?

ekkie50
15-04-10, 09:39
Waar kan je goed dieren zien: bijvoorbeeld in de Everglades, in Ocala National Park, tijdens een rondje op de Black Point Wildlife Drive (bij Cape Canaveral)........en misschien wel bij de beek naast je huurvilla!

Francien
18-04-10, 13:41
Ons achtertuin is verbonden met de Everglades/ Barefoot Beach Preserve. In onze directe leefomgeving vind je veel soorten slangen. De meest voorkomende slang is de Black Racer (Coluber Constrictor). Deze zwarte slang is ongevaarlijk. Je komt hem overal tegen. Mijn buurvrouw in Bonita vertelde, dat veel mensen een slang als tuindier kopen om het ongedierte te verjagen. Koop je een mannetje en een vrouwtje blijven ze hun hele leven bij je wonen. In bijna elk huis wat wij de afgelopen 15 gehuurd hebben in Florida heb ik ze gezien. Veel verontrustender is het feit dat de pythons uit de Everglades van de winter hun schuilplaatsen verlaten hebben om de zon op te zoeken. De koude winter dreef hen richting woonwijken. Ik hoop dat ze nu inmiddels weer teruggekropen zijn richting Glades, want daar heb ik het niet zo op. http://www.naplesnews.com/news/2010/mar/05/python-captured-rookery-bay/
Verder komt de ontsmettingsdienst 4x per jaar ons huis van binnen en van buiten ontdoen van crawling creatures. De brown widows aan de binnenkant van de lania in de tuin zijn nu weg. Er lopen prachtige herten door de tuin (dat dan weer wel:)) en die worden weer gegeten door.....
Florida = Wildlife. Een grote ZOO zonder hekken waar jij te gast bent. Je moet dus wel een beetje uitkijken, maar wat een schoonheid om je heen! Op Sanibel Island hebben we 2 weken lang 2 alligators in de tuin van ons huurhuis gehad. Ze lagen lekker 's middags tegen de lanai aan. Wij lagen gewoon te zonnen. Een ZOO, maar dan ben jij gekooid, de beesten lopen vrij rond...........

Ellen&Bas
18-04-10, 16:40
Wij doen een rondreis dus in de tuin van onze villa zullen we geen beesten tegenkomen... Ik bedoelde eigenlijk in de parken zelf of op plekken waar je heen kan gaan dat je een grote kans hebt. Vaak zeggen ze jaja in de Everglades zie je zeker alligators... (heb het verschillende keren voorgehad: christoffelpark: zeeeeeker hagedissen en leguanen - heb er geen eentje gezien! Yosemite: zeker beren en wilde beesten - weinig van gemerkt ... )

Francien
18-04-10, 21:26
De Floridians zeggen, dat in elk watertje wat je ziet een alligator zit. Dat is natuurlijk niet helemaal waar, maar toch.... In de gecultiveerde area's zoals Orlando en Miami zul je weinig tegenkomen. Langs de Tamiami trail (41), die dwars door de Everglades loopt, zie je in het moeraswater dat evenwijdig loopt langs de 41, alligators. Stap op elke willekeurige plek uit (kijk dan wel eerst even om je heen:)) en zie daar de kop van de alligator. Ze hebben een schutkleur, dus je moet wel even de tijd ervoor nemen. Een toeristische airboattour gunt je gegarandeerd een blik op gators. Ze worden naar de boot gelokt. Maar overal ter wereld in de wildernis zul je toch merken dat alle beesten banger van jou zijn dan jij van hen. Een rondreis geeft je meestal wat minder de tijd om de natuur naar je toe te laten komen. Want zo zie ik het een beetje. Op het moment dat je in Florida wat langer op 1 plek bent, zul je steeds meer zien, ontdekken en beleven. Vanuit je auto op de 75 een american eagle spotten? Ik geloof dat niet zo. Het beest is niet altijd overal aanwezig, dus moet je de lucht rustig bekijken. Ben je gedurende een week elke dag in zee op Sanibel Island, zie je gegarandeerd roggen, dolfijnen en manatees (op de zandbanken). Een flitsbezoek van 3 uur aan het eiland zal je weinig opleveren. Buiten een zak vol schelpen en de herinnering aan een prachtig eiland. Het Ding Darling National refuge op Sanibel zit propvol met alligators. Misschien moet je daar eens een kano pakken en het avontuur met de natuur aangaan. Spannend..wie weet lig je ineens toch oog in oog....
In Yosemite moesten wij wel ons eten in een mandje doen en ophijsen in de boom als we weg waren of tijdens de nachten. Ik heb daar ook niks gezien in die 2 dagen (alleen koyotes), maar die grote bruine beren zullen toch regelmatig rondneuzen daar denk ik, anders hingen die mandjes er niet. Om ze daar te spotten moet je gewoon een beetje geluk hebben of pech. ...het is maar hoe je het bekijkt........:)

barbarelly
21-04-10, 17:56
Aankomende augustus gaan we voor de 9e keer achter elkaar naar Florida, de afgelopen 8 jaar hebben we heel wat dieren gezien, in het wild maar ook in huis, garage en zwembad.
Zoals een gordeldier, black racer slangen ( waarvan 1 onder ons ligbed kroop in Blizzard beach), diamond back slang over de weg kruipend in onze community, vorig jaar hadden we 4 sand crane vogels bij ons huis die we ook nog gevoerd hebben, deze vogels zijn 1 a 1.20 meter.
uiteraard kakkerlakken van klein tot zeer groot.In Kelly park een aantal wasbeertjes van dichtbij gezien en op het moment dat ik aan het eind van de kreek het water uit wilde zwom er een bruine moccassin slang voor me langs.
Tijdens de afval ophaaldagen zie je ook veel wasbeertjes en gieren.

probits
22-02-11, 20:10
Vorig jaar was ik met mijn fototoestel aan het kijken hoe goed ik de spaceshuttle kon fotograferen vanaf de 'gratis' plaatsen (bij een lancering)...en toen vloog dit voorbij...
http://img191.imageshack.us/img191/9301/34011629.jpg

disney fan
22-02-11, 21:15
@probits;

Wow, wat een fantastische foto!!!!!

probits
23-02-11, 14:35
thanks...dit gaat me ook geen 2de keer meer lukken denk ik...toch wel mijne beste foto ooit...vind ik zelf toch!

koenkamphuys
24-02-11, 20:24
In de omgeving van ons huis in Sebring zien we ook regelmatig allerlei dieren, als is het het laatste jaar duidelijk minder geweest. Tussen ons perceel en het terrein van de Sebring Raceway en het vliegveldje ligt een strookje bos, eigenlijk meer een verwilderde bomenrij, en daarachter een groot stuk niemandsland. Tot voor kort, voordat ze het gebied hebben omgeploegd, was er van alles te vinden:


wasberen (die er veel leuker uitzien dan ze zijn)
massa's konijnen
gordeldieren
eekhoorns (die regelmatig op de papaya's en palmvruchten van mijn zwager afkomen)
herten
slangen
's winters veel adelaars
gieren
en een heus paartje bobcats! Hier een niet al te scherpe foto van het mannetje in de achtertuin van mijn zwager en schoonzus:

http://www.dumpyourphoto.nl/files/upload_images/21174/21174.jpg

De natuur neemt gelukkig het terrein weer over en langzamerhand komen ook de dieren terug al hebben we de bobcats nog niet teruggezien.

In het meertje in ons stuk van de wijk wordt een enkele keer een alligator gespot, die wordt er dan door de Forest and Wildlife Commission uitgehaald en teruggezet naar het Lake Istokpoga, aan de buitenrand van de wijk, dat 'infested' met alligators is; al laten ze zich in het deels met waterplanten overgroeide meer slecht zien. Door de wijk banjeren ook regelmatig grote reigers die erg territoriaal zijn en ons bewoners graag laten weten dat het land niet van ons, maar van hen is.

Rondom het huis regelmatig slangen en heel veel kikkers. Die laatste wisten via de centrale airconditioning en via de kier onder de voordeur regelmatig naar binnen te komen en hadden een voorkeur voor de WC-pot. Die kikkers hebben kameleon-eigenschappen. In de WC-pot werden ze spierwit. Ik ging ze dan vangen met een Walmartzakje en liet ze buiten in het gras los. Daar verkleurden ze na een paar minuten groen! Ook als ze op de muur zitten verkleuren ze wit. In een poeltje in het niemandsland achter de bomenrij worden in de regentijd elke avond kikkerconcerten gegeven. Binnenkomen doe ze niet meer nadat we de toegangspoorten hebben dichtgemaakt.

Net aan de andere kant van de spoorlijn, een mijl verderop,is een groter stuk natuur en daar worden regelmatig beren gezien - en aangereden. Er zijn in twee jaar al twee jonge beertjes doodgereden. Mijn schoonzus moest een keer op de highway 98, onderweg naar huis, stoppen omdat een volwassen beer op zijn dooie akkertje de weg overstak.

db2011
14-03-11, 09:53
Beste forumleden,

Ik ga dit jaar voor het eerst naar Florida in Orlando, maar ik ga een hotel pakken voor 11 dagen.
Nu ik ga wat wandelen en wat mooie dingen bezichtigen, nu wat jullie hier allemaal schrijft over de insecten en zo ik ben daar helemaal niet voor en zeker van slagen en spinnen ben ik enorm bang van,
in de hotel komen die beesten ook hebben jullie dat al meegemaakt?
Volgens mij is een hotel toch veilig niet?
salamanders/hagedisjes ja dat lijkt mij wel leuke dieren maar wil ze toch niet aanraken wel fotograferen zeker dat zijn mooie dieren, zijn die te vinden en waar?

Teleton
14-03-11, 10:06
salamanders/hagedisjes lijkt mij wel leuke dieren maar wil ze toch niet aanraken wel fotograferen zeker dat zijn mooie dieren, zijn die te vinden en waar?

In sommige hotels kan je hiervoor een afspraak maken. Dan zitten de dieren op de afgesproken tijd voor je klaar voor een fotomomentje. Vergeet niet om altijd een handje zout mee te nemen, de mooiste foto's maak je als je eerst wat zout op de staart legt.

Trouwens; toch nooit weg, een korreltje zout. Beter mee verlegen dan om verlegen...:wink:.

hrjhaan
14-03-11, 13:48
in de hotel komen die beesten ook hebben jullie dat al meegemaakt?
Volgens mij is een hotel toch veilig niet?
salamanders/hagedisjes ja dat lijkt mij wel leuke dieren maar wil ze toch niet aanraken wel fotograferen zeker dat zijn mooie dieren, zijn die te vinden en waar?

Ik had vorig jaar iets dat leek op een kakkerlak dat in mij koffer kroop. Gelukkig kroop het er net zo snel weer uit.
Je kunt dus op je hotelkamer best wat ongedierte aantreffen.
Op de gekste plaatsen kom je leuke diertjes tegen.
Wij zagen eekhoorntjes tussen de geparkeerde auto's op de parkeerplaats.

db2011
14-03-11, 14:08
Ik had vorig jaar iets dat leek op een kakkerlak dat in mij koffer kroop. Gelukkig kroop het er net zo snel weer uit.
Je kunt dus op je hotelkamer best wat ongedierte aantreffen.
Op de gekste plaatsen kom je leuke diertjes tegen.
Wij zagen eekhoorntjes tussen de geparkeerde auto's op de parkeerplaats.


Ja maar toch geen spinnen en slangen op dat hotel hoop ik ?:roll::-k
ik pak toch de beste hotel hoor eekhoorentjes geen probleem salamanders ook geen probleem maar die rotte insecten neen hoor :mrgreen:

corrus
14-03-11, 14:42
Nou... vergeet ook niet de Gerritus Tatoeterus
Niet écht inheems maar geimporteerd...
Maakt vaak de omgevingen van Kissimmee en Daytona onveilig.

Wél iets om over na te denken.

Ta2 Gerrit
14-03-11, 16:22
Gedijt alleen bij niet al te warm, en helemaal niet bij te koud, weer.
Dus daar heb je alleen in voor- en najaar hinder van. Te bestrijden met een goed groot glas bier en Cheetos, Jack 'n Coke of een Srewdriver. Does not play well with others !

En, net als de kakkerlak, heel slecht weg te krijgen :lol:.

moonlight91
14-03-11, 19:16
en wat dacht je van die hele grote enge muizen........

Michael
14-03-11, 19:33
Nou, wij twijfelen momenteel hoor. Die aardbeving heeft de aardkorst in Florida opengescheurd en nu zijn er gigantisch veel (giftige) insecten uit het middelste van de aarde omhoog gekomen.
Heb je de vliegreis overleefd, sterf je door een giftig insect.
En als je dat allemaal gelukkig niet mee hebt gemaakt, moet je ook nog eens terugvliegen :roll:

Misschien slaan we een keer over en ga ik mee doen aan het Nationaal Dictee. Heb ik toch iets om naar uit te zien.

knaapje
14-03-11, 19:33
.............om van de alligators en de slangen nog maar te zwijgen...........

db2011
14-03-11, 19:36
zeg mensen,

ben jullie met mijn voeten aan het spelen,
ik vraag gewoon tips he

Michael
14-03-11, 19:36
Jaaa, Alligators en slangen! Die hebben wij overal gezien daar. Voor hetzelfde geld wordt je doodgebeten, brrrr
(opzolderzoekengaatnaartent)

Michael
14-03-11, 19:40
zeg mensen,

ben jullie met mijn voeten aan het spelen,
ik vraag gewoon tips he
Kinky :-\"

koenkamphuys
14-03-11, 19:52
ben jullie met mijn voeten aan het spelen
Op dit forum zijn we altijd bloedserieus. :wink:

OK en dan nog een echte reactie. Lees dit topic eens door. Je vraag wordt daar voldoende mee beantwoord denk ik. Florida zit op de grens van subtropisch en tropisch. Daar horen alle beesten en beestjes bij die in dergelijke contreien voorkomen, zij het dat je in een geciviliseerde omgeving als een Amerikaanse stad niet alles in die mate en aantallen vindt als in, zeg bijvoorbeeld, een natuurgebied als de Everglades. En de malariamug hebben ze al ver in de vorige eeuw geleden uitgeroeid. Die kwam ook in grote aantallen voor - ooit.

Michael
14-03-11, 19:53
Wel wordt er af en toe aan de ketting getrokken.

Tinkerbell
14-03-11, 19:53
@ db2011 (http://www.floridaforum.nl/member.php?u=12071)
Twee jaar geleden kwam in terug van de wasserette in WDW. Op de trap van ons hotel lag een slang gezellig te zonnen.
Gelukkig had ons hotel ook een lift :mrgreen:

Dit is een filmpje van een alligator in WDW . http://www.youtube.com/watch?v=F1ZqrnJkQuQ

Als troost als de alligators te groot worden ,worden ze gevangen en uitgezet in de Everglades.
Ik heb ook al foto's gezien van slangen IN de hotel kamers.
Denk je dat vliegangst een probleem is? Florida is alleen voor de dapperen. :-\"

En nee ik ben niet "met je voeten" aan het spelen. Dit zijn gewoon ware feiten.

Michael66
14-03-11, 19:57
Wel wordt er af en toe aan de ketting getrokken.
RRRRRuuuuuuuk!! [-X

Bij deze.

Michael
14-03-11, 19:58
En dan die orkanen. Let wel op dat je de vluchtwegen goed kent. Gelukkig worden die daar overal goed aangegeven, maar toch. Whoesj en daar ga je.:-({|=

db2011
14-03-11, 20:00
@ db2011 (http://www.floridaforum.nl/member.php?u=12071)
Twee jaar geleden kwam in terug van de wasserette in WDW. Op de trap van ons hotel lag een slang gezellig te zonnen.
Gelukkig had ons hotel ook een lift :mrgreen:

Dit is een filmpje van een alligator in WDW . http://www.youtube.com/watch?v=F1ZqrnJkQuQ

Als troost als de alligators te groot worden ,worden ze gevangen en uitgezet in de Everglades.
Ik heb ook al foto's gezien van slangen IN de hotel kamers.
Denk je dat vliegangst een probleem is? Florida is alleen voor de dapperen. :-\"

En nee ik ben niet "met je voeten" aan het spelen. Dit zijn gewoon ware
feiten.


Ik trek mij daar niks meer van aan
ik zie het wel als ik op dat moment daar ben.
ik laat het van mij afkomen
maar ik pak toch de beste hotel die er is:p\\:D/

Michael
14-03-11, 20:01
You go, girl :sun:

Tinkerbell
14-03-11, 20:16
maar ik pak toch de beste hotel die er is:p\\:D/


Beste hotel? Nou wij betalen gemiddeld 600 euro per nacht voor een kamer maar daar hebben deze beestjes echt lak aan hoor.:mrgreen:
Trouwens ken je de uitdrukking don't let the bed bugs bite you"?

Sommige hotels hebben Bed Bugs infection in hun kamers en dit zijn echt niet de goedkoopste hotels. :-k

Teleton
26-04-11, 15:06
Voor de liefhebbers: Ze zijn er weer! Op Wesh2News:


The love bug is back. The insects seemed to appear out of nowhere over the past few days, and that means plenty of people are heading to the car wash.

Toen wij vorige week vertrokken hebben we al een paar single-riders gezien, maar kennelijk zijn de eerste wolken nu gesignaleerd. Leuk als je een witte auto hebt! Filmpje (http://www.wesh.com/automotive/27665048/detail.html?sms_ss=email&at_xt=4db6b20f344b733e%2C0)

JKG
26-04-11, 22:41
Riding solo :mrgreen:

Nooit geweten dat die beesten zo zuur waren dat je ze binnen 2 dagen van je auto moet halen omdat ze anders je lak aantasten. Ach, met een huurauto.. who cares. :)

carmen1988
29-04-11, 00:08
Ah nee irritante beesten. :(

baluga
02-06-11, 00:10
Hihi, vervelend als je niet tegen achter uit rijden kan;)

koenkamphuys
27-08-12, 22:44
In dit topic heb ik eens bericht dat er een bobcat bij ons in Sebring rondliep... met nieuwe foto's hebben we vastgesteld dat het wel degelijk een panter is! En dat is sensationeel nieuws...

Deze foto's, helaas niet al te scherp, maakten we vanuit het huis. De kat liep in het strookje bos dat bij ons perceel hoort.

http://www.dumpyourphoto.com/files5/134038/glUQ4E6X.jpg

http://www.dumpyourphoto.com/files5/134039/g40rbq.jpg

Syllvia
28-08-12, 09:07
lekker dan, ik ben toch al geen poezenliefhebber.....

koenkamphuys
29-08-12, 19:57
Sylvia, je hoeft geen kattenliefhebber te zijn om te begrijpen dat dit iets heel bijzonders is. Er zijn nog tussen de 100 en 150 Floridapanters in het wild over en dat maakt de soort tot een van de meest bedreigde van Amerika. De populatie is als gevolg van inkrimping van het leefgebied teruggedrongen tot het gebied ten zuiden van de Caloosahatchee river (tussen Lake Okeechobee en Fort Meyers), in het bijzonder de Everglades. Panters ten noorden van die rivier zijn uiterst zeldzaam en onze waarneming heeft dan ook al voor enige beroering gezorgd, temeer omdat de kat kennelijk zijn 'home base' dichtbij ons heeft, want mijn zwager en wijzelf hebben hem al meer dan tien keer gezien in de afgelopen jaren.

Ik proef ook een beetje uit je reactie dat je het niets zou vinden, zo'n grote kat in de buurt. De kans dat een panter je zal aanvallen is absoluut nul. Het beest is enorm schuw en neemt direct de benen als hij mensen ziet.

Ik was altijd al onder de indruk van alle wildlife in de omgeving van ons huis (in de wijk behalve de overal voorkomende wasberen, eekhoorns, armadillo's, konijnen, opossums en kraanvogels ook wilde zwijnen en herten, en maar een paar mijl verderop beren), maar dit is zo bijzonder dat ik er nog niet over uit kan. Het maakt, dat ik het gebied dat wij uitgekozen hebben om ons huis te bouwen, nog veel meer ga waarderen als ik al deed. En voor de bescherming van de plaatselijke natuur zou het een enorme opsteker zijn als dit gebied tot panter habitat wordt verklaard.

Edit:

Ik kreeg juist dit berichtje van de journalist van Highlands Today die een en ander heeft laten verifiëren bij deskundigen. Hij schrijft:

Just wanted to let you know. Those were bobcats. I got that verified from two panther experts.


Dus toch een bobcat. Nou ja, toch nog best cool om dat in je achtertuin te hebben rondscharrelen. En Highlands today wijdt er toch een artikeltje aan, om in te gaan op de verschillen tussen de twee soorten katten.
Een goede vriend die regelmatig Florida wildlife schildert en daarom zei er verstand van te hebben had ons gezegd dat het een panter moest zijn. Zelf ben ik geen deskundige.

Michael66
10-05-13, 02:10
En voor deze handige Harry kun je maar beter ook uitkijken ...

http://img837.imageshack.us/img837/731/89446856097648059009128.jpg
Juniper Springs

Michael66
16-07-13, 20:53
Van de Florida Panters zijn er momenteel nog maar 160. Da's iets meer dan de 30 die er in 1995 nog maar waren. Maar uiteraard nog veel te weinig.
Dus let een beetje extra op als je met je SUV door Florida toert!

En kijk eens naar dit filmpje:


http://youtu.be/t-TiDWndD-4

http://img33.imageshack.us/img33/1389/2jv4.jpg