PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema vertmaori: Miami - Ft Myers meivakantie 2010



vertmaori
13-04-10, 17:10
Hieronder onze (man, vrouw, zoontje van 7) planning. Idee is om een redelijk relaxte vakantie te hebben.

30 april: rechtstreekse vlucht met AirBerlin: Düsseldorf - Miami, huurauto ophalen (Hertz, SUV) en op weg naar ons hotel: Albion

1 mei: in Miami, tips welkom

2 mei: naar Key Largo, Holiday Inn aldaar

3 mei: op Key Largo, ritje naar Key West?

4 mei: van Key Largo naar Pompano (Beachcomber resort), wat te doen in de middag? Shoppen?

5 mei: van Pompano naar Cocoa Beach (Four Points Sheraton), Kennedy Space Center

6 mei: ochtend of middag naar Orlando (Floridays Resort). wat 's ochtends te doen in Cocoa of 's middags in Orlando?

7 mei: Orlando, 1 van de Disneyparken (Magic Kingdom)

8 mei: Orlando, 1 van de Disneyparken (Epcot)

9 mei: Orlando, shoppen (waar?)/relaxen/iets anders rekening houdend met 7-jarige?

10 mei: Orlando, 1 van de Disneyparken (Animal Kingdom)

11 mei: Orlando, 1 van de Disneyparken (Disney MGM)

12 mei: ochtendritje van Orlando naar Ft Myers, in de middag relaxen

13 mei: ochtend: relxen en in de middag naar Ft Myers Airport voor vertrek

14 mei: landing op Düsseldorf om 11:00 uur.

Zouden jullie de Disneyparken in een andere volgorde doen? Of hebben jullie andere dingen die je gezien/gedaan moet hebben met een 7-jarige? We hebben bewust voor de Disneyparken gekozen, Seaworld, Busch Gardens etc. worden bewust overgeslagen.

Francien
13-04-10, 17:22
haai!!! Leuk schema hebben jullie! Ik kijk even mee:

Miamitips (zie Forum, want ik ben niet zo'n Miamigek)
Key Largo: zeker een ritje maken naar Key West!!
Pompano: ken ik niet, sorry
Cocoa Beach-Orlando: op ochtend van 6 mei naar Disney Down Town gaan. Het grootste openlucht Shopping Centre van Disney. Kom je alvast in de sfeer voor de volgende dag:).
Disney parken: Goede keus en goede volgorde wat mij betreft!
Orlando shoppen: Florida Mall, ook leuk voor 7-jarige. In het Food Court kan je lekker even eten of een natuuuurlijk een waterpark doen.
Fort Myers: waar ga je slapen? Fort Myers Beach is gezellig om te relaxen: pier, terrasjes, shops.

vertmaori
13-04-10, 17:26
Bedankt voor je tips: Downtown Disney is een handige: minder vermoeiend dan aan het einde van zo'n parkdag.

Slapen in Ft Myers: Outrigger Beach resort, jouw aanbevelingen sluiten daar aardig op aan volgens mij.

bluedolph1n
13-04-10, 19:56
Beachcomber in Pompano hebben wij een aantal jaren terug gezeten, als het nog zo goed is als toen, heb je een mooi hotel uitgezocht. Je kan inderdaad gaan shopppen, je zit ook zo in Fort Lauderdale, is leuk om een boottochtje te doen langs al die huizen van miljonairs en bekende personen.

Voor Orlando op de relax dag is een waterpark eventueel ook leuk.

Francien
13-04-10, 22:54
Outrigger ligt midden op het eiland. Je hebt nog wel even de auto nodig om op Times square te komen, het hartje van Fort Myers Beach. We hebben het dan over een kort stukje hoor. Wordt een leuke reis!

vertmaori
14-04-10, 08:14
We hebben aan de hand van een site waar de te verwachten drukte te zien is in de Disneyparken de volgorde van de parken omgegooid. Zie http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14

Volgorde wordt nu:
7 mei: Disney MGM
8 mei: Epcot (ongewijzigd)
10 mei: Magic Kingdom
11 mei: Animal Kingdom

derrobbie
14-04-10, 10:46
Ik weet natuurlijk niet jullie budget, maar ik zou bij het Outrigger Beach resort wel voor de Beach Front Efficiencies gaan.
Het kost wel iets meer, maar de kamer én het uitzicht zijn vele malen mooier.
Voor de rest gewoon een leuk, klein hotel.

vertmaori
14-04-10, 11:12
We hebben inderdaad zo'n wat duurdere kamer geboekt, scheelde niet eens zo heel veel in prijs.

margriet
21-04-10, 15:53
Ik heb geen idee of het binnen budget past, maar op Key Largo kun je GEWELDIG zwemmen met de dolfijnen.
HELEMAAL TOP. Wij hebben het 2 jaar geleden gedaan, ook met 7 jarigen.
Wel snel reserveren, want erg populair.
We zouden eerst alleen gaan tot ons midden, vanaf een platform.
Door andere nederlanders erop gewezen dat je gewoon met ze kunt zwemmen met jonge kinderen. En dat is zoooo de moeite waard geweest.
Ze praten er nog over.

cloggie68
21-04-10, 15:59
Een 7 jarige heeft het natuurlijk helemaal niet zo op shoppen (wij hebben 2 jongens van 6 en 7 mee dit jaar, vorig jaar met 5 en 6 vonden ze shoppen ook niet geweldig). In de florida mall zitten wel een paar shops die zij leuk vinden (Disney Store, Build-a-Bear en de M&M's store) en verder gaat de Nintendo DS mee, er zijn zitjes waar ze wel even een spelletje kunnen doen... en dan ook lekker even lunchen in de Foodcourt. Dan overleven ze het wel :)

In de Premium Outlet hebben we ze met een ijs(je) in een kinderkarretje gezet, daar waren ze eigenlijk te klein voor maar het paste nét.... (die kinderkarretjes zijn autootjes waar ze in kunnen zitten).

vertmaori
21-04-10, 19:59
Dank voor jullie tips. Het zwemmen met dolfijnen hebben we 2 jaar geleden in Mexico gedaan: inderdaad een ervaring die je een keer moet hebben gehad.

Wat betreft het shoppen: onze 7-jarige heeft er geen extreme hekel aan, maar superleuk vindt hij het ook niet. Willen toch een keer een dagdeel gaan kijken in de Florida Mall of Sawgrass. Dat idee van die karretjes spreekt me ook wel aan... eens kijken of hij er in past.

CorrineJ
22-04-10, 13:54
We hebben aan de hand van een site waar de te verwachten drukte te zien is in de Disneyparken de volgorde van de parken omgegooid. Zie http://www.touringplans.com/tp2/UG2_index.php?PageID=14

Volgorde wordt nu:
7 mei: Disney MGM
8 mei: Epcot (ongewijzigd)
10 mei: Magic Kingdom
11 mei: Animal Kingdom

Nog even een tip, op bijgevoegde link staat ook wanneer de vuurwerkshows in de diverse parken zijn.

Spectromagic (= optocht van wagens met disneyfiguren die allemaal versierd zijn met lichtjes die word 's-avonds gehouden en is erg de moeite waard) is nl. niet elke avond en Fantasmic (de vuurwerkshow in MGM) zijn nl. niet elke avond.
http://www.intercot.com/infocentral/calendar/events.asp

Hier hebben we in onze planning ook rekening mee gehouden.

Wij vliegen trouwens ook op 30 april met Air Berlin dus wie weet tot dan !
Op 15 mei vertrekken wij vanaf Fort Myers.

vertmaori
22-04-10, 15:26
Wij vliegen trouwens ook op 30 april met Air Berlin dus wie weet tot dan !
Op 15 mei vertrekken wij vanaf Fort Myers.

Leuk dat jullie ook op 30 april met AirBerlin vliegen. Is ook net zo makkelijk om vanaf Düsseldorf te vliegen als je in de regio woont waar jullie en wij wonen (Arnhem/Nijmegen). Voor het gemak heb ik een taxi geregeld die ons thuis komt ophalen en ons ook weer op komt halen 14 mei in Düsseldorf. (Taxi Toonen uit Nijmegen)

Je link is erg handig! Had zelf al naar zo iets gezocht, maar nog niet kunnen vinden.

CorrineJ
22-04-10, 20:57
Leuk dat jullie ook op 30 april met AirBerlin vliegen. Is ook net zo makkelijk om vanaf Düsseldorf te vliegen als je in de regio woont waar jullie en wij wonen (Arnhem/Nijmegen). Voor het gemak heb ik een taxi geregeld die ons thuis komt ophalen en ons ook weer op komt halen 14 mei in Düsseldorf. (Taxi Toonen uit Nijmegen)

Je link is erg handig! Had zelf al naar zo iets gezocht, maar nog niet kunnen vinden.

Misschien een brutale vraag:

Wat kost zo'n taxirit ongeveer ?

Misschien is dit ook wel iets voor ons.

vertmaori
22-04-10, 21:27
Enkele reis kost 145 euro vanaf Heveadorp door Düsseldorf. Nijmegen staat op de site van taxi Toonen voor 120 euro. Wijchen zal denk ik rond de 130 euro zitten voor maximaal 4 personen. Reis je met meer, wordt het 10 of 15 euro duurder. Zie http://www.taxitoonen.nl/pageID_6412852.html

Voordeel vind ik dat je op de terugweg niet met een jetlag nog eens 140km naar huis moet rijden. Je wordt nu thuis opgehaald en ook weer afgeleverd. Daarnaast heb je altijd een privétaxi en niet een combinatierit met andere reizigers.

groeten Richard

CorrineJ
22-04-10, 21:46
Bedankt voor de info en de link.

Misschien tot volgende week vrijdag.