PDA

Bekijk Volledige Versie : A1A van Melbourne naar Bal Harbour/Miami



JKG
13-04-10, 00:54
Komende vakantie wil ik eens een andere route nemen naar Bal Harbour/Miami. Ik heb in principe de tijd, dus is mijn plan om de A1A te pakken. Dus de 192 afrijden naar de oostkust, bij Melbourne de A1A op en dan naar het zuiden rijden door allerlei plaatsen heen.

Met Google Maps kom ik uit op 6 uur rijden, hopelijk is dat incl. wachten voor de verkeerslichten. Klopt dit zo'n beetje in de realiteit of ben ik korter/langer onderweg als ik me aan de snelheid houd?
Ik moest wel de hele route verleggen, ondanks dat ik aangeef niet via de snelweg te gaan, brengt ie me elke keer weer op de US1. Maargoed, na veel geklik kwam ik uit op 6 uurtjes rijden.

Daarnaast ben ik benieuwd of er onderweg nog aparte of leuke dingen kan zien/doen daar (even los van waterpret in de zee) :)

Wie heeft deze route wel eens gereden en kan me er iets meer over vertellen? Of kan ik net zo goed de turnpike pakken (lijkt me niet)?

Oh het wordt een half om halfje, half over de snelweg (niet de turnpike) en dan halverwege pas de A1A op.. m'n vriendin vind 6 uur toch wel iets teveel van het goede. :)

koenkamphuys
13-04-10, 22:25
De A1A is een aaneenschakeling van beach communities, sommige shabby en verlopen en andere top notch en poepiesjiek, afgewisseld met stukken duingebieden. Leuk om te doen, vooral relaxed rijden, veel rondkijken, en vlot gaat 't zeker niet. Tussendoor stoppen voor iets te eten en een strandje mee te pikken. Dat is een welbestede dagtocht. Getting there is half the fun en dat geldt niet voor de interstate of de tolweg. Je bent op vakantie.

Let op: de A1A is op een aantal plekken 'onderbroken' door de gaten in de keten eilanden. Je wordt dan een stukje op de US 1 gestuurd (geen snelweg en dus terecht dat de tomtom dat geen snelweg vindt) en je moet zelf erg opletten om weer het vervolg van de A1A te nemen. De US 1 is een weinig opwindende, rommelige weg.

6foot6
13-04-10, 23:10
US1 is een prachtige weg die je alle facetten van het Amerikaanse leven toont.

JKG
13-04-10, 23:57
Bedankt voor de info! US1.. ja het klinkt als een snelweg, maar is het inderdaad niet. Ik zag op Google Maps al dat de A1A diverse keren wordt onderbroken ja.
Maar ik ga denk ik pas in de buurt van Boca Raton de A1A pakken (of hoe het daar ook heet), m'n vriendin vind het anders veelste lang duren.

Maar Koen zegt dat de US1 niets is (snap ik), en 6foot6 geeft aan dat het een prachtige weg is... 6foot6, bedoel je niet de A1A? :)

koenkamphuys
14-04-10, 08:06
Maar ik ga denk ik pas in de buurt van Boca Raton de A1A pakken (of hoe het daar ook heet), m'n vriendin vind het anders veelste lang duren.
Boca Raton zelf is zeker een bezoekje waard.

Maar Koen zegt dat de US1 niets is (snap ik), en 6foot6 geeft aan dat het een prachtige weg is... 6foot6, bedoel je niet de A1A? :)
6foot6 schrijft 'een prachtige weg die je alle facetten van het Amerikaanse leven toont.' - de tweede helft van die zin ben ik het helemaal mee eens.

6foot6
14-04-10, 09:22
... 6foot6, bedoel je niet de A1A? :)

De US1 is een highway die van Keywest helemaal naar Canada gaat.
Soms divided 4 baans, dan weer slechts twee rijstroken, slingert zich door downtowns,suburbs en dorpjes.
Een route66 surrogaat.
Wel veel stoplichten dus veel tijd inplannen.
Tijdnood of losing interest? de I95 is altijd in de buurt.

A1A gaat langs de oceaan, meestal hotels en luxe vila's.
Ook mooi maar telkens die dead ends, als je niet oplet moet je weer een heel eind terug

ekkie50
14-04-10, 16:49
Ik heb een stuk van die kustroute gereden, komend vanaf de oostkant van Lake Okeechobee richting kust, en dan naar het zuiden. Zoals eerder gezegd is het een hele leuke en relaxte kijkroute (anders dan de snel- en tolwegen). In de sjiekere (lees 'rijkere') dorpjes moet je soms stapvoets rijden en dat kan maar beter doen want het stikt er van de cops. Maar als je op wilt schieten kan je eventueel even een oversteekje maken naar een snellere weg.

JKG
14-04-10, 21:28
6foot6; nooit geweten dat ie tot Canada ging joh. Ik maar denken dat ie alleen van Key West naar Miami ging. Dat stuk ken ik wel. Maar als je inderdaad van Key West tot Canada is, dan zie je zeker heel veel van de oostkust van Amerika, ja!

Hmmm stapvoets etc. ja ik denk dan toch maar gewoon I95 of een stukkie US1 en dan bij Boca Raton er af ongeveer. Ik weet nu in elk geval dat ik dus beter toch niet vanaf Melbourn de A1A moet pakken, tenzij ik me echt verveel. :) Misschien wel erg leuk om op de motor te doen op een zonnige middag. :mrgreen:

ekkie50
15-04-10, 09:32
Ja, dan is het echt leuk, als je er de tijd voor kunt nemen.

JKG
15-04-10, 20:52
Ja en een motor kunt huren zonder gedonder. Als het hetzelfde is als bij auto's, dat je in NL eigenlijk al moet huren ivm verzekeringen etc. dan is er geen lol aan. En bovendien, waar vind ik een hoge allroad/offroad 1-cilinder? Daar voel ik me toch het beste thuis op. Niet op een grote zware Harley ofzo.