PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Ellen&Bas



Ellen&Bas
11-04-10, 18:55
Hey iedereen,
wij zijn een grensoverschrijdend koppel (ik Belgisch, Bas Nederlands) en wij hebben het Amerikavirus opgelopen in 2007 in New York.
In 2009 zijn we dan een rondreis van de westkust gaan maken + weekje Bahamas. Een half jaar later zijn we nog een week naar Vegas gegaan.
Florida wilden we al wel langer doen, maar... naar ons gevoel is hier 'minder' te zien. De Westkust zit vol met grote dingen: Hollywood, Yosemite, Grand Canyon, Vegas, Death Valley ....
Florida lijkt ons toch meer een rust-vakantie. Ik kan natuurlijk pas echt gaan oordelen als ik terug ben. Toch lijkt ons Miami helemaal te gek. Orlando ook wel hoewel we niet teveel parken gaan aandoen.
Eind april vertrekken we voor 23 dagen naar Florida en hopen dat deze reis echt een droomreis wordt. Ook hadden we al veel gelezen hier op het forum en veel aan gehad.

Groetjes

Ellen & Bas

Sunshine State
11-04-10, 20:03
Florida lijkt ons toch meer een rust-vakantie. Ik kan natuurlijk pas echt gaan oordelen als ik terug ben. Toch lijkt ons Miami helemaal te gek. Orlando ook wel hoewel we niet teveel parken gaan aandoen.
Groetjes

Ellen & Bas

Dag Ellen en Bas, welkom op dit leuke forum, Florida hoeft echt geen rustoord te zijn. Je hebt alleen een andere vakantie als anders, je hoeft je echt geen dag te vervelen hoor.

Ben benieuwd als jullie terug zijn, of het beeld nog het zelfde is.
Er is echt genoeg te doen, maar niet iedereen heeft wat met Florida, echter een flink aantal mensen blijft terug komen..

Wij dus ook :-D

Wellicht jullie straks ook :mrgreen:

Ellen&Bas
11-04-10, 21:36
Ik hoop dat we binnekort ook kunnen zeggen dat we het 'virus' op hebben gelopen.
Onze vorige vakantie had gewoon zo'n strak schema met zoveel dingen die we nu zelfs nog niet hebben gezien dat het voor mij nu aanvoelt dat men schema enorm leeg is... hoewel er idd ook enorm veel parken zijn en natuur... Ik denk dat we vooral ook meer tijd gaan krijgen om ook te ontspannen.
En hopelijk een mooi kleurtje en weer een mooie ervaring rijker!

Francien
12-04-10, 09:54
Hoi Ellen en Bas! In 1990 gingen wij met 6 vrienden een rondreis maken door de VS. Begonnen in NY, daarna Miami-New Orleans en de westkust. We wilden allemaal naar Orlando en verder had niemand behoefte om Florida te zien. De camper stond te wachten in Miami, dus moesten we het stuk eerst rijden van Miami tot aan Orlando. We waren allemaal moe van de vliegdag vanuit NY en na de ontvangst van de camper reden we boven Miami langs het strand noordwaards. We besloten een duik te nemen in de zee. Het mooie tropische strand en het warme zeewater betoverden ons allemaal. Wij hadden de strandvakantie eigenlijk gepland in California, maar daar was het kil en koud. De zee ijzig en ruw. We zijn het jaar erop samen teruggegaan 12 dagen om meer van Florida te zien. We deden het bekende rondje Florida (Orlando-Miami_ Key West-Sanibel- Sarasota-Orlando) en waren helemaal totaal besmet met het Floridavirus waar iedereen over praat op dit leuke Forum. Er zijn geen inentingen of pillen voor om er vanaf te komen. Jullie zijn gewaarschuwd:)!!!!

corrus
12-04-10, 11:17
Volgens mij krijg je een camper toch niet mee? Op de dag van aankomst.

JKG
12-04-10, 13:28
Volgens mij krijg je een camper toch niet mee? Op de dag van aankomst.

Misschien niet bij domestic flights waaruit blijkt dat het geen aansluitende vlucht was uit het buitenland?

Francien
13-04-10, 17:05
Wel na een binnenlandse vlucht.

koenkamphuys
13-04-10, 21:09
naar ons gevoel is hier 'minder' te zien.
Oeioei, dat is gedurfd, om dat hier te zeggen... :-\"
Voor mij zijn de Everglades een natuurpark dat qua rijkdom niet onderdoet voor de bekende natuurparken in het Westen. Maar van een heel andersoortige schoonheid: heel erg ingetogen. Ik kan je aanraden daar de tijd voor te nemen en alleen niet de 'tourist traps'-airboot te nemen. Zie het grote everglades-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=303).

r.teeuwsen
14-04-10, 07:17
Hoi Ellen & Bas,

Welkom op dit informatieve forum, wij hopen dat jullie het mooiste weer van de wereld hebben, wij gaan namelijk precies dezelfde periode, alleen wat korter!
Heerlijk vooruitzicht om lekker 23 dagen in de Sunshine State rond te toeren!
De rondreis die jullie gaan maken hebben wij (bijna hetzelfde) begin jaren '90 gemaakt, werkelijk super....

Heel veel plezier met de voorbereidingen!

Greetz, Remco

AngelaNelissen
14-04-10, 14:58
Hoi Ellen en Bas,

Wij gaan eind augustus voor 2 weken naar Florida (Orlando) en weten eigenlijk niet hoe we alles wat we willen zien in die 2 weken moeten proppen. Natuurlijk veel parken, maar die zijn ook zo groot dat je voor ieder park minstens een dag uit moet trekken. Op tussenliggende dagen plannen we een rust of shopdag. En dan gaan we nog eens niet de rest van Florida verkennen. Dus ik denk dat jullie die 23 dagen echt wel vol krijgen met mooie en leuke dingen om te zien.

Groetjes,
Angela

Ellen&Bas
14-04-10, 21:55
Hey hey

met 'minder' te zien bedoel ik natuurlijk dat we op de rondreis westen een heel druk schema hadden monument valley, yosemite, grand canyon, death valley, bryce canyon, lake tahoe, zion, lake powel, antelope canyon, joshua tree NP + al die steden waar nog zoveel te zien is. Bij Florida heb ik het gevoel dat ik ook eens aan het zwembad kan liggen en een strandje kan bezoeken :) Niet dat dat slecht is natuurlijk! bij de westkust hebben we dingen moeten laten vallen omdat het niet mogelijk was...

Maaaaaaaaaaaar ik ben er ook zeker van overtuigd dat we ons hier niet gaan vervelen, de parken natuurlijk en dan de everglades lijken me ook heel mooi! de cypressen daar willen we ook zien. En dan de outlets en de gewone stadscentra lijken me ook geweldig... !!! dus zowiezo denk ik dat het echt wel een topvakantie wordt.
Het is ook leuk om mooie stranden te zien en het altijd warm te hebben + de pretparken + everglades + de art deco van miami en met de auto op het strand bij Daytona... Het zal onvergetelijk worden en uniek!

Bedankt alvast voor de tips en voor de reacties iedereen!

groetjes

andre-daphne
17-04-10, 09:37
Hallo Ellen en Bas,

Ook wij zijn in 2008 in het Westen van Amerika geweest, waarbij we ontzettend genoten hebben van al het moois wat er te zien is. Nu gaan wij dit jaar ook voor het eerst de kant uit van Florida. Alleen wij vertrekken 29 april eerst voor een paar dagen naar New York, daarvan vliegen we door naar Mepmphis, om in ieder geval Graceland te bezichtigen. Op 5 mei vliegen we naar Orlando om dan nog 16 dagen te gaan genieten van al hetgeen wat Florida te bieden heeft. Wij zijn dus net als jullie reuzebenieuwd hoe het daar is.
groetjes Andre en Daphne