PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met Air France (AF)



slivo
12-04-08, 12:06
Wij vliegen 29 April met Delta naar Orlando via Atlanta. Via de website heb ik al plaatsen besproken voor beide vluchten. Voor de terugweg kan ik niets vinden op de site van Air France / KLM. Als ik het goed begrijp is dit pas mogelijk vanaf een week voor vertrek. Omdat wij geen laptop mee hebben denk ik dat dit een probleem gaat worden. Heeft iemand ervaring met het inchecken bij de balie? Wij zijn met zijn 4en, en willen in ieder geval toch wel 2 bij 2 zitten. Zal dit nog lukken als je op de dag zelf gaat inchecken?

Groetjes Mirjam

calypso
12-04-08, 13:04
Inchecken is op zich heel gemakkelijk ook aan de balie, of je ook 4 plaatsen bij elkaar krijgt is natuurlijk wel een andere zaak.
Wat ik zou doen is als je in een hotel zit, daar hebben ze meestal wel een internet computer staan dan gewoon die even gebruiken om dan daar online in te checken en zo je plaatsen reserveren. of je kunt ze proberen te bellen.

Ps. Waarom doe je dit via de KLM site en niet via de Delta site als je met Delta vliegt?
Ik heb via de Delta site al mijn stoelen gereserveerd ook van de terug weg.

Harm
12-04-08, 15:22
Als je over de juiste gegevens beschikt kun je bij Delta gewoon inloggen en voor de heen en terug weg je stoel reserveren. KLM etc. hebben niets met Delta te maken dus zul je up die sites niets over jouw vlucht vinden.
Harm

Ebelix
12-04-08, 17:28
Om zeker te zijn moet je vroeg aanwezig zijn bij de balie om in te checken. Verder kan je naar bv naar Kinko's gaan om in te checken en je boarding pass uit te printen.

mattrob
12-04-08, 20:35
En een reservering van stoelen is geen inchecken. Dus ook op de heenweg moet je nog bij Delta inchecken aan de balie volgens mij. Ik weet dat ze bezig zijn met het inchecken online ook voor AMS mogelijk te maken, maar volgens mij hebben ze problemen / werkt het nog niet.

Ebelix
12-04-08, 22:09
De vraag is nu vliegen jullie met KLm naar atlanta en vandaar door naar Orlando met Delta of vliegen jullie alles met Delta?

Giacomo
11-07-09, 22:11
Hoi allen!

Wij vliegen in Januari 2010 met AIRFRANCE vanuit Parijs richting Miami:lol:. Ik kan via de zoekfunctie over AIRFRANCE eigenlijk niets terug vinden. Heeft er misschien iemand ervaring met deze maatschappij?

Grtz

Giacomo

Ta2 Gerrit
11-07-09, 22:41
Ik loop al en tijdje mee op het forum, en kan me niet echt herinneren dat Air France al eens voorbijgekomen is.
Misschien ben je de eerste, dus kun je mooi de ervaringsdeskundige worden :-).

didierc
11-07-09, 22:54
Twee weken terug met air france naar new york gevlogen via parijs, mooie nieuwe terminal op charles le Gaulle overgestapt. Vlogen met een Boeing 747 zonder eigen schermpjes pfffff. Eten mwhhhh kortom waren de laatste jaren Emirates gewend nivo halen ze niet.
Veel plezier, oh ja 24 uur van te voren stoelen reserveren!


Didier

Giacomo
11-07-09, 23:58
Didier bedankt voor de reactie, misschien vliegen er richting Miami wel iets gemoderniseerde vliegtuigjes met afzonderlijke schermpje :razz:, hoop doet leven he.

Ik zal zeker mijn ervaringen met airfrance hier melden;)

groetjes

mattrob
12-07-09, 05:14
Vorig jaar zomer zijn wij met Air France vanaf Parijs gevlogen (eerst met KLM vanaf Amsterdam naar Parijs). Is op zich prima bevallen. Was wel een 747, maar service was prima. Wij zaten upper deck als frequent flyers, en daar had je eigen schermpjes, in de gewone economy volgens mij niet .... Je zou mijn weblog nog eens kunnen bekijken voor de ervaringen.

Giacomo
12-07-09, 13:35
Heb net even je blog gelezen Lekker veel informatie Thanks

grtjs

Kitty
09-04-10, 15:11
Heeft er iemand ervaring met vliegen met Air France?
Hoeveel kilo''s (hand)bagage mag je meenemen? En hoe is de beenruimte?
En kan je via internet inchecken?

Alvast bedankt voor de reactie!

Teleton
09-04-10, 16:58
vliegen met Air France?
Hoeveel kilo''s (hand)bagage mag je meenemen? En hoe is de beenruimte?
En kan je via internet inchecken?

Ik zou ook even kijken in het topic over KLM/ Northwest (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=8595) . Inmiddels zijn Air France en de KLM gefuseerd en worden de vluchten en de voorwaarden van deze maatschappijen samen met Northwest en Delta gelijkgetrokken. Vluchten worden steeds vaker in codeshare uitgevoerd. Hoever ze daar precies mee zijn kan je het best op de site van Air France zelf achterhalen. Je kunt dit ook op je iternary zien. Zelf weet je immers precies vanwaar je vertrekt, waar je overstap en wat je bestemming in Florida is.

Kijk voor de (hand)bagageregels altijd even op de site van de maatschappij (http://www.airfrance.us/US/en/common/guidevoyageur/pratique/preparer_bagage_cabine_airfrance.htm)die je vervoert.

Your baggage allowance depends on your destination and travel class. To find out how many baggage items you can bring free of charge, as well as the cost of an additional baggage allowance, complete the fields below:
Voor de beenruimte kijk je op www.seatguru.com (http://www.seatguru.com) . Op je e-tickets of in je reisplan vind je welke vliegtuigen worden ingezet.

Ook voor het inckecken moet je op de site van Air France (https://www2.klm.com/gs/ici/checkin/Main/Checkin?DPS=af&LANG=EN)zijn.

reneefrankrijk
24-03-11, 15:06
Volgens mij is er nog geen topic over Air France en ik vraag me af of er recente ervaringen met Air France zijn?

Wij gaan zelf over 10 maanden vanaf Parijs met de Airbus 380 naar JFK. We zijn erg benieuwd naar het grote vliegtuig.

<<Moderator Michael: Jawel hoor, dat topic is er al. Daar heb ik je vraag dan ook aan toegevoegd.>>

Ebelix
24-03-11, 16:26
Heeft er iemand ervaring met vliegen met Air France?
Hoeveel kilo''s (hand)bagage mag je meenemen? En hoe is de beenruimte?
En kan je via internet inchecken?

Alvast bedankt voor de reactie!

Je mag in economy 1 koffer/tas van 23 kg per persoon ruimbagage meenemen. De handbagage mag niet meer dan 8 kg zijn maar daar wordt niet heel erg streng op gelet zolang je maar binnen de afmeting voor de handbagage blijft.

De beenruimte/seat pitch in economy is 80 cm.

Je kan bij Air France online inchecken.

lvfl
26-05-11, 21:21
Dag iedereen,

Heeft er iemand van jullie ervaring met Air France? Vanaf volgende maand is er een rechtstreekse vlucht naar Orlando vanuit Charles de Gaulle en daar gaan wij in oktober onmiddellijk gebruik van maken (TGV van Brussel Zuid naar Parijs).
De reviews die ik elders op internet gelezen heb, zijn echter niet echt positief te noemen. Hopelijk hebben jullie andere ervaringen.
Ze lijken vooral niet sterk in het omgaan met kinderen, terwijl ik er nu net 2 van die soort heb 8-[. De ene zal dan 13 maand zijn en dus op schoot zitten; heel misschien nog in aanmerking komen voor een bassinet. De oudste zal dan 4.5 jaar zijn.
We hebben met de oudste al 2x naar Florida gevlogen, maar dan steeds met Delta. We waren daar best tevreden van, maar nu ook niet om te zeggen super...
We zijn dus benieuwd!

Groetjes,
Lynn

koenkamphuys
26-05-11, 21:45
Ik was erg te spreken over de service van Air France. Heb een keer gevlogen van Ams-Parijs en Parijs naar Miami. In een good old 747, maar helemaal gemoderniseerd van binnen en van alle moderne gemakken voorzien. Personeel was vriendelijk en servicegericht; de maaltijd echt lekker (en dat tref je tegenwoordig zelden in een vliegtuig). En: de enige maatschappij waar in de economy class bij het eerste drankje een fles champagne meerijdt (gratis) en je bij het hoofdgerecht kunt kiezen uit vier (Franse) wijnen, twee rood en twee wit (ook gratis). 't Is een Franse maatschappij en dat willen ze laten weten.
Vliegveld CdG was daarentegen een puinhoop. Vooral het systeem met busjes tussen de verschillende terminals was op zijn zachtst gezegd chaotisch.
Terug vloog ik met AlItalia en dat was aanzienlijk minder.

Njit
26-05-11, 21:48
Wij zijn vorig jaar met Air France via CdG naar Chicago gevlogen. Vliegtuig was prima, heb geen ervaring met kinderen. CdG was een beetje hectisch qua overstap maar daar hebben jullie geen last van. De controle was irritant - we moesten echt alles wat electronica was eruit halen.

Misschien heb je wat aan de verslagen:

Heenreis: http://usatour2010.wordpress.com/2010/05/24/dag-01-zaterdag-22-mei-schiphol-%E2%80%93-parijs-%E2%80%93-chicago-il-%E2%80%93-tomah-wi/
Terugreis: http://usatour2010.wordpress.com/2010/06/13/dag-20-en-21-donderdag-20-en-vrijdag-21-juni-atlanta-ga-%E2%80%93-parijs-%E2%80%93-schiphol-%E2%80%93-den-bosch/

trails
27-05-11, 07:18
Wij zijn vorig jaar gevlogen met Air France van Nantes naar Parijs met een prima service aan boord. Toen de overstap op CDG van een 2 terminal naar de 1 terminal voor de vervolgvlucht met Continental. CDG is echt het meest vreselijke vliegveld waar ik ooit ben geweest. Zo onduidelijk en chaotisch.
Volgend jaar doen we de hele vlucht met Air France (Nantes-CDG-NYC en alles 2 terminal) met de Airbus 380.
We hebben gekozen voor Air France vanwege de goede service.

We hebben zelf geen kleine kinderen maar hier in Frankrijk is bijna alles gericht op families met kinderen.

lvfl
30-05-11, 20:52
Aha, jullie reacties klinken beloftevol!
Dus goede service met Air France maar CDG is een ramp. Veel tijd hebben we niet om van de trein over te stappen op het vliegtuig, maar in principe zijn we reeds ingecheckt in Brussel-Zuid en hoeven enkel nog de bagage af te geven.
Bedankt iedereen!
Als er nog mensen ervaring hebben met Air France, let me know!

Oh en Njit: bedankt voor de verslagen!

trails
31-05-11, 19:36
Hoeveel tijd heb je om van trein naar vliegtuig te gaan?

lvfl
01-06-11, 21:45
We hebben exact 2 uur en 9 minuten. Als de TGV geen vertraging oploopt, is dat nog goed te doen, denk ik, hoop ik... We zijn natuurlijk niet echt speedy met onze grote koffers, buggy, rugzak, luiertas, speelgoedtas en de 2 kids ;-) Ook al moeten we niet meer inchecken, naar wat ik begrepen heb, is er nog een ferm eindje af te leggen te voet (of met trammetje?)

trails
02-06-11, 08:36
Het treinstation ligt tussen de terminals 2C-D / 2E-F en jullie vlucht zal waarschijnlijk vanaf 2E vertrekken. Dus erg ver hoef je niet en met die 2 uur moet dat te doen zijn.

http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/Access-maps-car-parks/Paris-CDG/maps/

http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/flight-timetable-airline/

Iris02
11-08-11, 21:12
Natuurlijk, er zullen vast allerlei goede redenen aan ten grondslag liggen, en ik zal het wel niet snappen, maar ik vind het toch raar.....

Zoekende naar een leuke prijs voor een vlucht voor het hoogseizoen 2012 kom ik uit bij AirFrance.
Ik kan een vlucht boeken Dusseldorf-Miami met een stop over in Parijs.
Dan zou je toch denken dat je deze vlucht voor hetzelfde bedrag - of liever nog voor iets minder - ook rechtstreeks vanaf Parijs moet kunnen boeken ???? Maar nee, dan is de vlucht 300 duurder !!!!
Het zal ongetwijfeld in de luchthavenbelastingen zitten, maar ik vind het raar !

Njit
11-08-11, 21:17
Vliegtarieven zijn soms gewoon raar.

[verwijderd]
11-08-11, 21:37
Helaas gebeurt dit wel vaker en zijn niet altijd terug te leiden naar de belastingen, maar dit zijn soms bewuste keuzes van de luchtvaart maatschappijen om een bepaalde klantenkring te trekken waar ze wellicht later ook nog andere boekingen van krijgen.

Zo hebben we ook vluchten van Martinair naar Florida gehad die vanuit Duitsland, dan naar Nederland en dan door naar Florida stukken goedkoper waren dan vanaf Nederland.

Ook wil de prijs nog wel eens flink verschillen als je een andere plaats als tussenstop hebt. Het blijft dus altijd goed zoeken en vergelijken met vliegtickets.

Iris02
12-08-11, 08:41
Met Martinair zat het iets anders. Als je boekte via Martinair Duitsland kreeg je de tickets veel goedkoper dan via Martinair Nederland. Ook als je vertrok vanuit Amsterdam (je kon gewoon Amsterdam ingeven ipv Dusseldorf - ik spreek uit ervaring). Dit was uiteraard een "foutje" en is snel hersteld :-(

Overigens misschien wel even leuk om te vermelden; het verschil in prijzen is flink (vertrek 30-6 -2012 en retour 15-7-2012)
DUS-PAR-MIA = 776 euro
AMS-PAR-MIA = 1092 euro
BRU-PAR-MIA = 971 euro
PAR-MIA = 1065 euro

dennis-oostveen
12-08-11, 09:00
De tax heeft te maken met de opstapplaats van de passagiers. Als je opstapt in het buitenland ipv schiphol, dan ben je een transfer passagier en hoeft de airline minder belasting hierover te voldoen dan wanneer je hier opstapt.

En in andere landen is dit waarschijnlijk ook zo geregeld.

Ik heb dit ook meegemaakt met KLM. Ik woon in Maastricht en kon voor 200 euro p.p. goedkoper vertrekken uit Brussel. Uiteindelijk niet gedaan omdat BA nog goedkoper was. (Maar dit is offtopic)

Iris02
26-08-11, 14:26
Ik had het wel bij een ander topic gepost, maar toch ook nog even hier. Wij hebben gekozen voor AF. Vertrek 30-6-2012 DUS-PAR-MCO en retour 16-7-2012 MIA-PAR-DUS.
Rechtstreeks geboekt bij AF via internet. Ik ben overigens zeer te spreken over de klantvriendelijkheid van AF. Ik had nog wat vragen en heb hier telefonisch zeer duidelijk en vriendelijk antwoord op gekregen.
De prijs kon misschien nog iets voordeliger met een andere maatschappij, maar ik ben hier dik tevreden mee. Ik boek graag rechtstreeks en ontvang met e-tickets graag direct in de mailbox ! En ach zo sparen we weer frequent flyer punten :D

Martinos
21-10-11, 00:33
Vorige week AMS - CDG - MIA en retour geboekt voor 530 euro pp in mei/augustus volgend jaar. Ben al eens met Air France in een 777 van Beirut naar Parijs gevlogen en dat was erg positief. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen :)

Liberty
29-10-11, 22:40
Op 8 november gaan we naar Orlando en vliegen met Air France.
Tickets hadden we via KLM wereld weken gescoord, voor 2 personen totaal 925 euro :D

Route AMS - CDG - MCO , het was helaas niet mogelijk om een rechtstreekse vlucht te krijgen en deze combinatie was de snelste qua reistijd.
Ben heel benieuwd hoe de reis gaat verlopen, ik hou jullie op de hoogte:D

Ebelix
31-10-11, 01:10
Hou rekening met veel loopwerk op CDG. Aankomst is op 2F en vertrek op 2E of 2C. wel een goede prijs voor het ticket.

trails
31-10-11, 07:30
Hier kun je de vlucht opzoeken voor de terminal:
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/flight-timetable-airline/airline-and-their-terminal/

http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/flight-timetable-airline/

en hier hoe je moet lopen tussen de terminals:
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/Access-maps-car-parks/guide-connection-flight/

CDG is geen prettig vliegveld.
De vorige keer moesten wij van een 2 terminal naar de 1 terminal (en terug andersom). Vreselijk en je hebt genoeg tijd nodig.
Pluspunt: omdat je alle delen met Air France vliegt, staan ze op je te wachten voor de connecting flight.

In februari gaan wij ook weer maar omdat wij met een binnenlandse vlucht aankomen (van Nantes) en vertrekken is alles in de 2 terminal.

Liberty
31-10-11, 07:57
volgens de vluchtopgave hebben we 1,5 uur om naar de gate 2E te komen. Ik stel me dan zo voor dat we uit het ene direct kunnen boarden voor de aansluitende vlucht.
Dank je wel voor de link voor de terminals!,
Weet iemand of het echt nodig is om 3 uur van te voren op schiphol te moeten zijn ?

Njit
31-10-11, 08:03
3 uur is de standaard tijd. Zie ook http://www.airfrance.nl/NL/en/common/guidevoyageur/aeroport/enregistrement_hle.htm voor de specifieke uitleg.

Het korte antwoord is Nee, je hoeft niet 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Maar als je door omstandigheden je vlucht mist ben je zelf verantwoordelijk.

Liberty
31-10-11, 08:56
ja, daar heb je gelijk in.., dat risico gaan we niet nemen.. :-)

lvfl
04-11-11, 02:09
Vorige zaterdag zijn we met Air France naar Orlando gevlogen. Eerst met de TGV van Brussel naar Parijs en dan rechtstreeks Orlando.

We hadden pech aangezien er net staking van het boordpersoneel was. We konden in Brussel inchecken maar kregen het statuut van wachtlijst. In Parijs hebben voor de balie vastgestaan tot men met zekerheid wist hoeveel personeel er aan boord ging aanwezig zijn. Per ontbrekend personeel waren er een 40 à 80 mensen die niet meekonden.
Wij hebben wel heel veel geluk gehad. Aangezien we met kleine kinderen reisden, zijn we uit elke wachtrij uitgehaald en met voorrang behandeld. Superservice gekregen overal! Idem dito bij douane en security.

Uiteindelijk zijn er 80 mensen geweigerd. We zijn met 3 uur vertraging in Orlando aangekomen. Wij waren gewoon blij dat we er geraakt zijn. Overal werden we ook goed op de hoogte gehouden. Dus ondanks de staking waren wij toch nog tevreden over de service.

trails
04-11-11, 07:05
Tja... sinds we in Frankrijk wonen weten we het zeker: staken is de grootste hobby van de Fransen, helaas!!!

Maar goed dat de reis toch nog goed is gegaan en jullie tevreden waren over de service.

Fijne vakantie!!!

Njit
04-11-11, 07:51
Wij hebben wel heel veel geluk gehad. Aangezien we met kleine kinderen reisden, zijn we uit elke wachtrij uitgehaald en met voorrang behandeld. Superservice gekregen overal! Idem dito bij douane en security.

je zou er bijna kinderen voor krijgen :)

Liberty
27-11-11, 22:23
Op 8 november hebben we een paar uur voor vertrek thuis al ingechecked en de boardingpassen zelf geprint, de bagage afhandeling dmv zo'n automaat verliep heel snel,
security check gehad. 3 uur van te voren was veel te veel, 2 uur was meer dan voldoende geweest. we waren op zoek naar een rookruimte en liepen de verkeerde kant op, waardoor bij de doorgang van onze gate helaas weer een security check kregen.
Zo'n half uurtje van te voren richting gate gelopen, en boarding verliep prima.
Aangezien we een tussenstop zouden maken in Parijs, vlogen we met een airbus, dat is een echt een klein toestel met weinig ruimte. Als verzorging werd er nog even snel een bakkie koffie of fris rondgebracht en een klein uurtje later sta je al aan de gate om over te stappen naar de vlucht naar Orlando.
Wij hadden 1,5 uur de tijd om van de ene gate naar de andere te komen, en natuurlijk moet je dan weer door douane heen en weer een security check. je blijft tijdens deze overstap wel in transit ruimte.
Maar gelukkig hebben ze daar rookruimtes :-)
De vlucht naar Orlando werd uitgevoerd met een Boeing 747, en we hadden goede plaatsen, maar neemt niet weg.. dat je toch het gevoel hebt om opgevouwen te zitten. Helaas hadden we een half uur vertraging, dat is altijd vervelend..
We kregen tijdens de vlucht een warme maaltijd, koffie/fris, en een uur voor de landing een ontbijt. Ook lagen er al een koptelefoon, oogkleppen, en oordopjes op de zitting klaar, zonder extra kosten!
Ook komen ze NIET langs met taxfree spullen, want ik een meerwaarde vindt... hahaha
Het frans/engels is soms moeilijk te verstaan, maar al met al was het zeker niet slecht.

De terugreis via Parijs was vervelender, want je blijft dan niet in Transitruimte, maar wordt via de vertrekhal voor de douane geleid. Voordeel: je kunt even frisse lucht snuiven, maar nadeel: weer securitycheck en douane..

Al met al moeten wij tot de conclusie komen dat we wel weer naar de USA gaan, maar nooit meer een vlucht met een tussenlanding, dat is teveel gedoe..., zo hebben wij dat althans ervaren..

Iris02
31-12-11, 09:23
Afgaande op mijn voorgevoel, vandaag maar eens gekeken bij het vluchtschema van Air France. En ja; onze geboekte vlucht naar MCO is cancelled !
Gelukkig kan je ook op zaterdag met AF bellen (ik wil dat natuurlijk zo snel mogelijk geregeld hebben ;-) ); we stonden op de lijst om te worden gebeld. AF had ons overgeboekt naar een dag later maar dat wil ik liever niet. Nu keurig overgeboekt naar DA en is ons vluchtschema DUS-ATL-MCO geworden (ipv dus-par-mco).

Altijd handig om even zelf je vluchten in de gaten te houden !

trails
31-12-11, 10:38
Waarom was jullie vlucht dan geannuleerd??

Iris02
31-12-11, 12:48
Ik heb werkelijk waar geen idee ! Het gaat om de vlucht van 30 juni parijs-orlando. De vlucht gaat wel op vrijdag of zondag maar niet meer op de zaterdag.
Ik ben toch wel blij dat ik zelf even heb gebeld, want er waren nog maar 2 mogelijkheden in het vliegtuig van Delta om bij elkaar te zitten (5 personen).

knaapje
31-12-11, 13:21
Net als bij bus en spoor, een wijziging in het vliegschema?

Onze vlucht met US Airways in oktober (PHL-MIA) werd ook geschrapt uit het schema op de dinsdag, de dag dat wij vlogen.
Op maandag en woensdag e.d. bleef hij gewoon bestaan.

Knaapje

S@skia
01-01-12, 13:57
Na het lezen van bovenstaande stukken ben ik ook maar eens onze tickets gaan bekijken en jawel hoor. De vluchten van Parijs naar Orlando en terug waren gecancelled, en waarom weten we nog steeds niet.

Ik heb gisteren meteen gebeld en de donderdag vluchten zijn vervallen maar de vrijdag vluchten niet. We gaan nu dus 1 dag later heen en komen 1 dag later thuis. PPfff niet leuk maar wel opgelost (tot nu dan!!).

De gereserveerde stoelen zijn we kwijt maar dat lossen we wel op.

Saskia

trails
02-01-12, 18:03
Vervelend hoor!!! Gelukkig dat het toch nog allemaal is goed gekomen.

Wij vliegen van Nantes-Parijs-JFK en vliegen de dag erna pas door naar MCO met AA.
Wij hebben voor vliegen naar JFK gekozen omdat we eens met de airbus 380 wilden en op deze manier vinden we het wel lekker relaxt.
De vluchten naar/van JFK zijn, gelukkig, niet gewijzigd.

S@skia
02-01-12, 20:33
Nou....goed gekomen!!

Ik dacht vanochtend dat het verstandig zou zijn om eea toch nog even na te kijken en wat denk je? Stond de retourvlucht er helemaal verkeerd in, we vlogen eerst van Parijs naar Köln en dan pas van Orlando naar Parijs :(.

Meteen bellen natuurlijk en mijn geluk kon niet op. Krijg ik een nieuwe medewerkster aan de lijn, niet erg we moeten allemaal leren, maar dit was echt te erg voor woorden. Ik keek via internet mee en kon vluchten vinden die zij niet kon vinden maar even later toch weer wel enzv.

Werd een beetje lachwekkend hoor. Maar dat lachen verging me toen ze ook nog even vertelde dat de rechtstreekse vlucht van Orlando naar Parijs niet meer ging en er een extra overstap in Atlanta of JFK nodig was of we moeten 3 dagen eerder naar huis #-o.

Ik heb toen nog aangegeven dat we ook best vanaf Düsseldorf wilden vertrekken maar toen zag ze het helemaal niet meer zitten. Mijn goede voornemen voor 2012 is dat ik me niet meer wil ergeren over zaken die ik niet helemaal zelf in de hand heb dus ik heb heel netjes het gesprek beeindigd :-#. Vervolgens heb ik mijn man gebeld en hem vriendelijk doch dringend verzocht de boel even over te nemen :oops:.

En jawel, nu gaan we op dezelfde dag van Düsseldorf naar Atlanta en dan door naar Orlando, het kan dus toch\\:D/.

Alleen nu nog 5 maanden zien door te komen zonder wijzigingen van data en/of vluchten. Wedden.....wie biedt?

Saskia

trails
02-03-12, 11:57
Geweldige service van Air France:

We hadden een extra stoel gekocht om wat meer comfort te hebben (we zijn niet de smalsten en ivm kunnen slapen). Nu betaal je voor een extra stoel al een stuk minder omdat je daarover geen tax betaald (de grootste mep van een ticket).

Air France biedt de service dat je het geld voor die stoel terug krijgt als de vluchten niet vol waren.
Dus: wij een mailtje gestuurd en vandaag bericht dat het terug gestort wordt op de creditcard.
Toch netjes!!!

theovg
02-03-12, 12:30
Goed om te horen dat de service goed is ,we vliegen in oktober voor het eerst met Air France van Parijs naar Los Angeles,[met de nieuwe Airbus]
We komen met de trein vanuit Brussel met een overstap van twee uur wel al ingecheckt op Brussel treinstation,maar over die overstap maken we ons wel een beetje zorgen, we zijn nog nooit op Charles de Gaulle geweest.
We hebben wel de tip gekregen om op het treinstation een kruier te nemen die dan precies de weg weet.

Ebelix
02-03-12, 13:04
Bij de KLM werkt dat ook hetzelfde. Daar kan je ook een extra stoel boeken en wanneer blijkt dat het toestel niet vol is krijg ook het geld terug.

@theovg;
De vlucht naar LA zal naar alle waarschijnlijkheid vertrekken vanaf terminal 2E. Goed de borden in de gaten houden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit kruiers op Charles de Gaulle airport heb gezien. Ook niet echt naar gezocht.

Trek wel je wandelschoenen aan want de afstanden zijn behoorlijk om van het treinstation naar de terminal te komen.

theovg
02-03-12, 14:39
Die kruier kan je per email 1 dag van te voren bestellen en staat dan op het treinstation te wachten.
Het schijnt goed te werken ,maar dat weet ik alleen van horen zeggen, zelf nog nooit geprobeerd.

elcrack
05-03-12, 11:04
De vlucht naar Los Angeles vertrekt altijd vanaf Terminal 2E.
Een kruier is hier absoluut niet nodig. Bij aankomst met de TGV neem je de trap naar boven tot je niet meer hoger kan, en dan volg je de borden naar Terminal 2E. Het is absoluut niet ver te voet, kijk maar http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/Resources/3fdff8fb-5939-4b12-b655-1f99da4f0ac8-plangencdg.jpg

donkey
05-03-12, 15:30
Maar zo'n extra stoel kopen. Kun je zeker niet via internet doen? Moet je dan even bellen?
Ik zie op de site van Air France 25% korting voor een extra stoel.
Maar geen tax betalen is volgens mij veel meer korting.
Is dit onlangs soms aangepast?

trails
05-03-12, 16:27
Nee, daar moet je inderdaad voor bellen.
Wij hebben geboekt via www.airfrance.be omdat daar geen ticketkosten in rekening gebracht werden en bij de Franse site wel.
We hebben voor de extra stoel (retour Nantes - JFK) € 279 betaald en die krijgen we nu dus netjes terug. Voorwaarde is wel dat de vluchten niet vol mogen zijn (en dat waren ze bij ons niet).
Bij Airfrance.be spreken ze ook Nederlands en anders in ieder geval ook Engels.

Wij hadden die extra stoel gekocht maanden nadat we de tickets hadden gekocht en je moet dan wel even vragen of ze de reserveringsnummers aan elkaar linken.

Iris02
08-07-12, 16:03
Heeft iemand ervaring met het boeken van extra beenruimte tijden het inchechen via internet? Sinds wij de vluchten geboekt hebben ben ik aan het proberen om de stoelen te wijzigen voor stoelen met extra beenruimte. Schijnbaar kan dit pas tijdens het inchecken (info AF ; het lukt niet via manage your booking). Iemand enig idee of sit goed gaat komen? Heen hebben we met Delta economy comfort gevlogen tot Atlanta. Van Atlanta naar Orlando zaten we economy. Misschien lag het aan het vliegtuig dat we zo krap zaten, maar om zo 9 uur teug te moeten vliegen....

theovg
08-07-12, 17:56
Ik vind de beenruimte op de binnenlandse vluchten in de states ook altijd erg krap,maar op de internationale vluchten heb ik geen problemen.

mattrob
09-07-12, 00:48
Inderdaad, de binnenlandse vluchten zijn altijd wat krapper in de US. United heeft wel Economy Plus stoelen, Delta en anderen volgens mij nog niet. Ik moet zeggen dat de extra klasse van Air France wel erg mooi en prettig is (zie mijn reisverslag, wij zijn er vrijdag mee naar Miami gevlogen; erg goed bevallen), wel ietsje meer dan de standaard Economy Comfort van Delta ! Maar geen ervaring met het bijboeken tijdens inchecken. Ik zou eens via Twitter of Facebook proberen een berichtje bij KLM achter te laten, dat werkt erg goed en snel namelijk. Wie weet wat zij nog kunnen betekenen !

Iris02
09-07-12, 04:45
Ik had al een mail naar de KLM gestuurd en ik kreeg binnen een dag een zeer vriendelijke mail terug dat zij mijn verOek hadden doorgestuurd naar Air France aangezien het niet direct een FLying Blue vraag betrof.... Ja, duh, ik had al bewust mijn fb nummer niet gegeven !!!!!
Wij zijn nu 2 dagen verder en van AF heb ik nog niets gehoord. Ik zal er zelf nog eens een mail aan wagen en anders wachten we het maar af. Voorlopig nog even genieten hier !

theovg
09-07-12, 10:49
Ik moet zeggen dat de extra klasse van Air France wel erg mooi en prettig is (zie mijn reisverslag, wij zijn er vrijdag mee naar Miami gevlogen; erg goed bevallen), wel ietsje meer dan de standaard Economy Comfort van Delta !

Wij vliegen in Oktober met Air France van Parijs naar L.A ,ik ga toch eens uitzoeken hoeveel deze stoelen duurder zijn op deze vlucht.

trails
09-07-12, 11:10
Wij vlogen afgelopen februari met de Airbus 380. In dit toestel zijn de stoelen in economy al breder en we vonden ook dat we meer beenruimte hadden.
We hadden een extra stoel gekocht zodat we gewoon lekker veel ruimte hadden. Bij Air France hebben ze de regel dat wanneer de vluchten niet vol zitten, dat je de kosten voor de extra stoel terug kunt vragen. Dat was bij ons het geval en alles was zeer snel en zeer correct afgehandeld. Zo'n extra stoel is erg goedkoop omdat je er geen tax over betaald.
Dit hadden we ook gedaan met de binnenlandse vluchten in de VS (Delta en AA). We betaalden amper € 60 voor die extra stoel. En het vliegt een heel stuk prettiger, die 3 stoelen voor 2 personen.

theovg
09-07-12, 14:51
Wij vliegen ook met de grote Airbus,als we de overstap van 2 uur 10 van de trein naar het terminal halen zoniet dan hebben we een vlucht later maar dat is een 777 ,als de stoelen al iets breder zijn en de beenruimte normaal is vind ik het wel best dan hou ik gewoon onze stoelen .
We zitten op het bovendek achterin daar zijn vier rijen met een 2-4-2 indeling dus zitten we gewoon samen.

trails
09-07-12, 15:18
De overstaptijd moet te doen zijn. Het TGV station is op het vliegveld zelf.
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/Access-maps-car-parks/Paris-CDG/maps/

Wij zaten op het benedendek.

georgesken
08-10-12, 15:05
Hallo,

wij hebben dit jaar tickets naar Miami geboekt bij air france met vertrek vanuit het zuidstation in Brussel.

Van wat ik al begrepen heb gebeurt de incheck aan een air francebalie in Brussel.
Maar wat ik wil weten is of je baggage ook daar achtergelaten wordt en dat die rechtstreeks op het vliegtuig wordt gezet (sommigen beweren van wel, anderen van niet).
Dit zou voor ons goed uitkomen omdat we met 4 volwassenen en 4 kleine kinderen reizen (dus ook 4 buggy's). Anders zou het nogal een gesleur worden met 8 valiezen en 8 handbaggages en de kinderen in hun buggy's.

En komt de trein in de luchthaven zelf aan of moet je nog een grote afstand van het treinstation naar de luchthaven overbruggen?

Wie heeft hier recent ervaring mee ?

alvast bedankt!

Ebelix
08-10-12, 15:57
Wat betreft de bagage kan ik je niet helpen al denk ik wel dat je die zelf mee moet nemen en op de luchthaven inleveren.

Het treinstation waar de TGV aankomt ligt tussen terminal 2C/E en 2D/F. Je kan overdekt naar de terminal lopen of je kan de shuttlebus nemen. De vlucht naar Miami vertrekt vanaf terminal 2E. De shuttle rijdt via ternimal 2D, 2C naar 2E. Dit duurt ongeveer 20 minuten. Heb je gelijk de bus dan kan het in 10 minuten. Lopen met kleine kinderen is ongeveer 10 tot 15 minuten tot aan het afgifte punt punt van de bagage in 2E. Nogmaals ik weet niet of je zelf met de babage moet zeulen of dat Air France dit voor je doet.

Veel plezier met de voorbereiding.

theovg
09-10-12, 03:02
De bagage wordt op het treinparron gezet dan komen de snuffelhonden erlangs en moet je ze zelf meenemen naar de Air Francebalie.
Je kan ook vantevoren een kruier bestellen op de Air Francesite.

georgesken
10-10-12, 08:09
Waar vind je die info over de kruier op de AF-site? Ik kijk er waarschijnlijk over maar ik vind er niks van terug.

trails
10-10-12, 13:38
Remember to collect your baggage on the platform upon arrival at Paris-Charles de Gaulle TGV station. To check your baggage, proceed immediately upon arrival at the airport to your flight´s check-in counter or the baggage counter.
http://www.airfrance.fr/FR/en/common/resainfovol/avion_train/reservation_avion_train_bruxelles_airfrance.htm
Van een kruier heb ik niks voor je kunnen vinden. Niet op de AF site en ook niet op de CDG site.

Jill
19-02-13, 13:53
Ik heb met Airfrance gevlogen samen met mijn vriend in maart 2012. Nog voor we vertrokken moesten we de heenvlucht herboeken want die was geannulleerd. Maar goed een deal van 415 euro met ook die treinreis van Brussel zuid naar CDG. Op zich moet ik zeggen dat die treinreis etc heel vlot verlopen is. Enige minpunt was de autotrip naar Brussel Zuid, file file file, dus zeker op tijd vertrekken!
Op het station moesten we eerst onze tickets ophalen en met onze koffers naar het loket van Air France. Dan krijg je plaatsen voor de trein en je boarding passen. De koffers hebben wij zelf in de trein gezet (speciaal voorzien voor koffers). Trein stopt vanonder op de luchthaven, eenmaal boven kun je jezelf inchecken en je koffers afgeven aan de balie van Air France. Rechtstreekse vlucht en een heel mooi toestel. Heel modern en ruim. Eten heel verzorgd en zelfs flesje wijn erbij gekregen. Regelmatig drankje aangeboden, gratis! Met terugkeren kwamen we aan op de luchthaven en kwamen we te weten dat onze vlucht geannulleerd was! Niemand had ons verwittigd. Een grote tegenvaller qua service omdat we bij de incheckbalie ook niemand te woord konden krijgen. Mensen begonnen voor te kruipen om toch nog als eerste een oplossing te krijgen ivm andere vluchtopties. Uiteindelijk heb ik zelf met mijn vriend een overnachting geboekt in het Hyatt op de luchthaven zelf via booking.com. (nadat we te weten waren gekomen hoeveel we terug zouden krijgen v Air France) (een ipad en gratis wifi op luchthaven is echt wel makkelijk!). Hyatt is trouwens een prachtige oplossing! Uiteindelijk volgende dag op tijd vertrokken. Na te klagen bij ons reisburo (Connections) ivm die dag vertraging hebben zij voor ons geregeld dat wij ons geld terug kregen v onze overnachting en 2 x 100 euro kortingsbon op volgende vluchtticketboeking bij KLMgroep. Ondanks heel die heisa, zou ik wel terug opnieuw boeken omdat de toestellen geweldig zijn. Maar ik hou wel in mijn achterhoofd dat ze niet 100% betrouwbaar zijn...

thelatinworld
11-03-13, 11:58
KLM biedt vanaf 2 april wifi op één Boeing 777-300ER

SCHIPHOL - KLM voert op 2 april de eerste commerciële vlucht uit waarbij passagiers aan boord gebruik kunnen maken van draadloos internet. De Boeing 777-300ER waarop wifi beschikbaar zal zijn is inmiddels van de benodigde apparatuur van Panasonic voorzien. Bovenop de romp van het toestel heeft KLM Engineering & Maintenance een antenne gemonteerd.

De antenne, een ‘bult’ van 2 meter lang en 1 meter breed, is bevestigd op de PH-BVF, ter hoogte van de vleugels, meldt Wolkenridder Actueel. Ook is het overige technische materiaal aan boord geïnstalleerd. Een team van leverancier Panasonic Avionics was gedurende de modificatie aanwezig om te assisteren.

Animo
In totaal heeft KLM E&M een kleine twee weken nodig gehad om alles te installeren, te testen en te certificeren. De installatie van het systeem gebeurt in het kader van een test die KLM en Air France uitvoeren met wifi aan boord. Gekeken wordt of er voldoende animo is voor de service. Ook bij Air France wordt in het kader van de test één Boeing 777-300ER van het Panasonic-systeem voorzien.

Passagiers op de wifi-vlucht kunnen, tegen betaling, toegang krijgen tot internet met hun smartphone, laptop of tablet pc. Ze kunnen ook sms’en en e-mailen via het mobiele netwerk. Het wifi- en gsm-systeem gaat automatisch aan wanneer het vliegtuig boven 20.000 voet vliegt.

Bron: zakenreisnieuws.nl

Groetjes
Theo
www.vluchtschemas.info (http://www.vluchtschemas.info)