PDA

Bekijk Volledige Versie : Tips om iemand te verrassen!



sjnoebel
05-04-10, 10:46
Hallo,

Ik ben op zoek naar leuke tips waarmee ik mijn vriend kan verrassen.
Hij is namelijk jarig als wij in Florida zijn.

We zijn op deze dag onderweg van Key Largo naar Fort Myers. Ik ben dus op zoek naar een leuke dag activiteit en een leuk restaurantje. Dat mag dus ook in Naples ofzo zijn. Mocht er iemand een tip hebben voor iets leuks/romantisch op Key West dat kan ook dan ga ik kijken of ik wat met de planning kan schuiven!

Kosten doen er op zich niet zo toe!

Alvast bedankt voor jullie hulp. O:)

slaapzustertje
05-04-10, 18:45
Hoi sjnoebel.

Ik zit met precies hetzelfde "probleem" :grin:. Ook ik wil graag mijn man verrassen en wij zitten dan op Key West. Ik heb daar een leuke activiteit gevonden, een island tour op de jetski :sun:. Oke, het is niet goedkoop, maar wel iets wat hij graag zou willen doen.

Als restaurant tip in Naples het ik "rib city" \\:D/ (file://\\:D/). Dit schijnt volgens mijn zus (een florida-verslaafde) helemaal geweldig te zijn.

En verder hou ik dit topic even in de gaten of er nog andere leuke tips komen van de andere florida gangers.

mrloes
05-04-10, 18:55
Misschien kun je regelen dat familie/vrienden een kadootje mee geven?
Of een kaart of foto oid?
Mijn broer is tijdens onze Orlando-vakantie ook jarig. Zijn kado aldaar wordt voor hem een verrassing ... tot nu toe houden we t goed geheim.

sjnoebel
05-04-10, 19:41
Dank je wel slaapzustertje, ik vind die jet ski island tour een erg gaaf idee, kan ik dat van te voren kosten en zo ja waar? Ook enig idee wat de kosten hiervan zijn?

Ta2 Gerrit
05-04-10, 19:48
Je moet het i.i.g. even aangeven in het restaurant wat jullie die dag gaan bezoeken.
Bij een boel van de keten-restaurants wordt dan door het personeel aan tafel een aubade gebracht voor de jarige. En misschien wel een complimentary toetje :-)

Voor het jetski gebeuren zou je forummer Marcelg even kunnen PB-en.

Marcelg
06-04-10, 17:50
Dank je wel slaapzustertje, ik vind die jet ski island tour een erg gaaf idee, kan ik dat van te voren kosten en zo ja waar? Ook enig idee wat de kosten hiervan zijn?

http://www.keywest-jetski.com/tour.html

Klompje
07-04-10, 17:17
Dat ziet er leuk uit.

Weet iemand ook hoelang de tour in totaal in beslag neemt?

En als ik het goed lees is het dus ook mogelijk om met zijn tweetjes 1 jetski te nemen en dan betaal je 130 dollar. Je betaald alleen voor de jetski?

Groetjes

slaapzustertje
07-04-10, 18:48
Marcelg, thanx voor de link.
Ik begrijp van diverse websites dat de tour zo'n 1,5-2 uur duurt.
Klompje, de prijs is per jetski, dus niet pp.

ejb
07-04-10, 23:27
Voor het eten zou ik eens Naples kijken voor een restaurantje aan 5th Avenue S, erg leuk straatje!

Klompje
07-04-10, 23:31
Maar het is dus mogelijk om met zijn tweetjes 1 jetski te huren. Toch?

Groetjes

marjoleinenrick
07-04-10, 23:33
Je mag er zelfs met z'n 3en op, of 220 kilo (dus niet 3 mensen van 100 kilo pp :D)

Marcelg
08-04-10, 06:32
Ok de uitleg, inderdaad de prijs is per ski, kost na 1 mei $130, voor 1 mei $120 (Spring Break Special)
3 personen max per ski niet zwaarder dan 460lbs totaal.
(dit is dus echt twee volwassenen en een klein kind of 1 volwassene en twee kinderen, drie volwassenen gaat niet)
De tour duurt ongeveer 1 1/2 uur, iedereen die 2 uur adverteerd liegt, (als je 10 uur tour twee uur zou duren kun je nooit je 12 uur tour op tijd laten vertrekken)

Bij de prijs moet je nog wel 7.5% sales tax optellen, dan heb je de prijs volledig all set and done.

petrajessy
10-04-10, 15:18
Vanaf welke leeftijd mogen ze achterop? De kids bedoel ik?

Marcelg
10-04-10, 16:13
Die leeftijd is niet vast gesteld, dus alles mag, ik zelf zou het op een jaar of 5 houden, ze gaan dan voor je zitten.

slaapzustertje
11-04-10, 15:14
Ik heb net 2 jetski s gereserveerd \\:D/ (file://\\:D/). Nu even wachten tot een bevestiging. Ben wel benieuwd naar het hoe en wat. Ik heb nog nooit op een jetski gezeten. Ik hoop nog wel wat uitleg te krijgen :-k.
Marcelg, heb jij ervaring met dit bedrijf? Ik zag er meerdere jetski verhuurders op Key West. Ze zijn overigens allemaal even duur.

groetjes

Helena

Marcelg
12-04-10, 01:54
Ik guide zelf heel wat tours voor hen, het grootste voordeel van dit bedrijf is dat er nooit van die belachelijkegrote groepen (9 op zijn meest) varen
Anderen varen met over de 20 ski's waar naar mijn mening weinig overblijft voor een goede tour omdat de guides meer bezig zijn om het geheel in goede banen rond Key West te lijden.
Er is dan maar weinig persoonlijke aandacht voor hun klanten.

Je krijgt perfecte instructies, en het is overigens heel eenvoudig om een ski te besturen, maak je niet druk, relax en geniet.

slaapzustertje
12-04-10, 10:45
Oke, ben reuze benieuwd. Misschien kom ik je nog wel tegen bij de island tour als we in mei op Key West zijn. Ik moet zeggen, ik heb er zin in!
Heeft het zin om een fototoestel mee te nemen? Ik zou er wel wat foto's van willen hebben.

pascalbrouwers
12-04-10, 12:30
Heeft het zin om een fototoestel mee te nemen? Ik zou er wel wat foto's van willen hebben.

Dat moet je altijd bij je hebben...:wink:
Al is het maar een goedkoop prulletje..

greetz,
Pascal

Vike32
12-04-10, 15:20
Ik heb van de hele vakantie maar een verrassing gemaakt.

http://travelusa-ben.blogspot.com/

Wij vertrekken op de verjaardag van mijn vrouw, die weet nog nergens van en denkt dat ze dan gewoon naar het werk gaat :-)
Verder in de vakantie wat verrassingen ingebouwd zoals met dolfijnen zwemmen, bootje gehuurd etc. En natuurlijk bij de hotels bloemen voor de kamer geregeld.

Nog twee weekjes en dan is het eindelijk zo ver!

Marcelg
12-04-10, 18:04
Oke, ben reuze benieuwd. Misschien kom ik je nog wel tegen bij de island tour als we in mei op Key West zijn. Ik moet zeggen, ik heb er zin in!
Heeft het zin om een fototoestel mee te nemen? Ik zou er wel wat foto's van willen hebben.

Wie weet, ik guide de tours als het erg druk is en er is een extra hand nodig voor de jongens daar. (ik ben er dus meestal in de weekenden)

Inderdaad zoals iemand al aangaf een goedkope camera meenemen.
Een klein flesje water is ook wel lekker om bij je te hebben op tour.

En zoals er al veel over dit pijnlijke onderwerp is geschreven op het forum, het is heel normaal om je tour guide een tip te geven als je vind dat hij het goed heeft gedaan. (ook guides worden betaald zoals de serveerders in restaurants)

Syllvia
13-04-10, 08:38
Ik zie dat jullie naar het Radisson in Melbourne gaan, daar ga je geen spijt van krijgen :) Zelf gaan we ieder jaar voor een paar dagen in dit hotel:)

Iets verder op aan dezelfde weg ligt een heerlijk ontbijtrestaurantje, het heet de Blueberry Muffin, aan de buitenkant ziet het er niet uit. Van binnen alles keurig en overheeeeerlijk!

slaapzustertje
13-04-10, 09:24
En zoals er al veel over dit pijnlijke onderwerp is geschreven op het forum, het is heel normaal om je tour guide een tip te geven als je vind dat hij het goed heeft gedaan. (ook guides worden betaald zoals de serveerders in restaurants)

Stille hint? Haha, nee geintje. Vorige keer aan de westkust hadden we dit ook al snel door. Wees maar niet bang. Als de jongens het goed doen, krijgen ze van ons een mooie tip :mrgreen:.

@ Marcelg, wij zijn er echter op een woensdag dus ik vrees dat we elkaar mis zullen lopen. Tja, ik hoop toch dat het niet al te druk zal zijn.

Vike32
13-04-10, 12:53
@Sylly;
Dank voor je reactie en de tip!
Eerlijk gezegd was ik over de stop in Melbourne het meest onzeker, ik ken die regio niet erg goed maar het lag mooi op de route van de Keys terug naar Orlando en ik las op Tripadvisor goede recensies over het Radisson.
Heb het idee dat er daar verder niet zoveel te beleven is maar twee daagjes lekker relaxen aan het strand voor we teruggaan is zeker ook niet verkeerd.
De Blueberry Muffin gaan we zeker proberen!

Marcelg
13-04-10, 16:50
Stille hint? Haha, nee geintje. Vorige keer aan de westkust hadden we dit ook al snel door. Wees maar niet bang. Als de jongens het goed doen, krijgen ze van ons een mooie tip :mrgreen:.

@ Marcelg, wij zijn er echter op een woensdag dus ik vrees dat we elkaar mis zullen lopen. Tja, ik hoop toch dat het niet al te druk zal zijn.

Op woensdag ben ik daar alleen maar als er reparaties verricht moeten worden en ik guide toch ook niet echt op een vast schema, ik vind het leuk om te doen als het druk is en het is voor mij gewoon een lekker dagje op het water en even afstand doen van mijn dagelijkse werkzaamheden.
Gelukkig ben ik zelf helemaal niet afhankelijk van tips, ik blijf het een waardeloos systeem vinden, ze zouden gewoon $10 / ski meer moeten rekenen en de guides dan een normaal salaris geven, helaas schijnt dat niet zo te werken in de U.S.

slaapzustertje
20-05-10, 04:04
Net zijn we wezen waterskieën. Ik kan het echt iedereen aanraden!
Wat een awesome experience was dat! Echt een van de hoogtepunten van de vakantie.

De groeten uit Key West.

Vike32
20-05-10, 10:10
Wij zijn inmiddels (helaas) alweer een kleine twee weken thuis. De verrassingsvakantie was een groot succes! In Ft Myers hebben we een dag een boot gehuurd en lekker gevaren voor de kust en bij de eilanden rond Sanibel. Heel veel dolfijnen gezien, sommigen vlakbij de boot. Verder in Marathon naar het Dolphin Research Centre geweest, erg de moeite waard. Het was rustig toen wij er waren, je hebt alle tijd en kunt er met gemak een hele middag doorbrengen.
De hotels waren allemaal prima. BW Beach Resort in Ft Myers gaan we zeker weer bezoeken (de volgende vakantie naar Florida staat natuurlijk alweer in de planning), White Sands Inn op Marathon is een absolute aanrader als je rust zoekt en ook het Radisson in Melbourne was erg goed.
Kortom, geen tegenvallers gehad, prachtig weer en een super vakantie, wat wil een mens nog meer.
Ik zal binnenkort mn blog nog bijwerken en wat foto's plaatsen, kom er maar niet aan toe.
In ieder geval dank voor de vele informatie en tips die ik hier heb gevonden, heb er enorm veel aan gehad!

pumi1000
20-05-10, 11:57
het jet skiën op Key West is zeer in de smaak gevallen!!

Zonaanbidster
13-12-10, 11:54
het jet skiën op Key West is zeer in de smaak gevallen!!

Leuk om te lezen hoe de plannen goed zijn bevallen, ik ben zelf ook van plan om naar key west te gaan en watersport is een van mijn favoriete bezigheden. Ik ben regelmatig op de surfplas te vinden waar ik aan windsurfen doe.
Jetskieen is ook iets dat op mijn lijstje van 'things to do' staat.

pumi1000
14-12-10, 18:00
@zonaanbidster

Jet skiën is inderdaad erg leuk. Wil nu nog even uitzoeken of het aan de kust ook ergens te doen is vanuit Orlando (cocoa - Daytona - of Clearwater). Iemand tips?