PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Sosumi (Danny)



Sosumi
02-04-10, 23:29
Een hele goedenavond/nacht!

Ik ben Danny, wonende in Dedemsvaart en 18 jaar jong.

Ga over 5 dagen naar South Carolina, voor een 6 maanden stage in Myrtle Beach. Helaas niet in Florida, maar ach; Amerika is Amerika!

Ik doe als opleiding Vrij & Gastvrij Toerisme. Twee opleidingen in één; voor zowel hotellerie als voor reisbureaus. Niveau 4 & niveau 3.

Heb een vragenvuur afgevuurd, dus is het wel zo netjes om me even voor te stellen!

Zal de toffe verhalen hier wel lezen:wink:

Groetjes.

Francien
03-04-10, 10:54
Amerika is Amerika!

.[/QUOTE]

Hoi Danny! Wat een geweldige uitdaging ga je aan zeg!!!! Het zal je bevallen daar aan de overkant van de plas. South Carolina heeft wel een zelfde soort klimaat als Florida, dus dat is 100% genieten van het heerlijke weer. Toch moet ik even een kleine correctie aanbrengen over jouw opmerking "Amerika is Amerika'. Inmiddels heb ik bijna 30 staten aangedaan en geloof me...elke staat is anders. Jij komt in een "zuidelijke staat" straks terecht. Deze staat heeft een barre oorlog meegemaakt ooit en haar inwoners zijn trots en wat conservatief. De inwoners van Florida komen uit heel Amerika. Deze Sunshine State mag je haast een emigratiestaat noemen. De enige echte oorspronkelijke inwoner is de indiaan. De oostkust van Florida (Miami-kant) wordt bevolkt door overwegend "emigranten" uit het noord-oosten van de US, zoals NY en New England. Ook wonen bijna alle Cubaanse vluchtelingen en veel Mexicaanse emigranten aan deze kant van de staat. De westkust van Florida (de Naples/Sarasota/Tampa-kant) wordt bevolkt door veel lieden uit de MidWest, zoals Indiana en Michigan. Deze laatste groep mensen zijn over het algemeen een stuk rustiger van nature dan de amerikanen uit de noordoosthoek en dat merk je direct wanneer je aan de westkust bent. Er is dus zelfs een groot verschil tussen de oost en de westkust van Florida qua mentaliteit.
Ik ben 2 jaar geleden een huishouden gestart in Naples. Ik sta nu met 1 voet in Naples en 1 voet in Schiedam:) en ik probeer zoveel mogelijk te weten te komen over de amerikaanse cultuur en het gedrag van de inwoners aldaar. Doordat de mensen daar heel sociaal en gastvrij zijn, ben ik na elke trip weer veel verhalen over amerikaanse gewoontes rijker. Zo vertelde mijn buurvrouw van de week (ik ben terug), dat ook de Floridians het een hele onderneming vinden om naar de Oostkant van de VS te vliegen. Het valt ook op dat er veel meer vliegbewegingen zijn in het oosten van de VS dan in het westen. Kijk maar eens op de kaarten in het magazine van de Airlines in het vliegtuig.
Ik kan nog wel een uurtje doorratelen hoor:) over dit onderwerp, maar ik wens je voor nu een hele goede reis en een hele prettige tijd in South Carolina. wie weet doe je nog een "escape" naar Florida tussendoor:mrgreen:.........groetjes

Sosumi
03-04-10, 17:36
Hoi Francien!

Ik begrijp dat alle delen van Amerika (totaal) anders zijn, maar ik bedoelde in mijn context als; Ik ga naar Amerika, beter dan dat ik naar België ga!

Klinkt dat je veel ervaring hebt inderdaad, 30 staten... Jemig! En wat leuk dat je er ook gaat wonen!

Succes met het verhuizen en bedankt voor je berichtje!

Groetjes,
Danny.

Teleton
03-04-10, 17:42
Ik ga naar Amerika, beter dan dat ik naar België ga!
Da's ook wat, voor een student Vrij & Gastvrij Toerisme.......;)

Sosumi
03-04-10, 18:08
Geef me is ongelijk... ;)

belgske
04-04-10, 10:29
Ik ga naar Amerika, beter dan dat ik naar België ga!.

Ik goanekik hier nie op reageren, zulle. :-# [-X [-(

Sosumi
04-04-10, 11:48
Hahaha. Oeps. Ik zeg niks meer. ;)


Ik ga naar Amerika, beter dan dat ik naar [invoer keuze land] ga!;)

Francien
04-04-10, 13:48
kleine correctie: geen emigratie, ons 2de huis. Maar geloof me, het is gewoon een halve emigratie hoor. Je moet je overal als inwoner= secondhomeowner inschrijven en we betalen belasting etc. Ik verplaats alleen zoveel van hier naar daar, dat het een totale verhuizing lijkt. Ik vind de inrichtingen daar zo niet van deze tijd. Er is uiteraard wel iets anders te koop dan de tuttige lampenkapjes met kwastjes, maar ik heb steeds zo weinig tijd daar om leuke winkels te zoeken.
Ik zal mijn gebrabbel nu maar afsluiten anders worden we naar de lounge verplaatst:)!!!! Goede reis hoor! En eh....Belgie en Holland zijn ook leuk, maar ik begrijp wat je bedoelt.