PDA

Bekijk Volledige Versie : Dagtrips in/om Miami



Roberto_85
02-04-10, 22:25
hallo allemaal

wij vertrekken eind dit jaar naar orlando toe. En zoals de beschrijving het zo mooi zei, deze trip wordt meestal gecombineerd met een uitstap naar miami.

Nu heb ik al veel over miami gezocht en gevonden. Ik heb begrepen dat het een dikke 4 uur rijden is vanaf Kissimmee. Wij zouden enkel 1 dag kunnen gaan, dus wordt het op 1 dag 8uur rijden. Op zich heb ik hier geen problemen mee. Maar heeft iemand leuke ideeen om op de heen-en terugreis iets te doen, bezichtigen, bezoeken of ergens te gaan eten?

De bedoeling is om gewoon een leuke gevulde daguitstap te maken, zodat de rit niet te lang aanvoelt.

alvast bedankt

Groetjes
Roberto

belgske
02-04-10, 23:10
Je wilt toch Miami gaan bezoeken, hè?
Als je dan onderweg vanalles wilt bezichtigen, zal er niet veel tijd overblijven om iets van Miami te zien.
Mijn raad : rij, via de tolweg, rechtstreeks naar Miami, geniet de rest vd dag van deze metropool (d'r is genoeg te zien aldaar), en rij weer terug.

Eerlijk, dit zou niks voor mij zijn. Dan zou ik toch minstens één of meerdere overnachtingen plannen.

Njit
02-04-10, 23:47
Ik sluit me hier bij aan. Even heen-en-weer naar Miami is net zo ontspannen als even op-en-neer naar Parijs. Je bent er geweest, je hebt wat foto's kunnen maken maar de stad echt beleven zit er niet in..

Roberto_85
03-04-10, 00:40
jullie hebben me overtuigd :D ik zat zelf al met tegenstrijdige gedachten. maar jullie hebben gelijk. 1 overnachting is noodzakelijk. Miami zal voor een andere keer zijn.

Bedankt

Michael
03-04-10, 01:20
En toch is het wel leuk hoor. Wij hebben het ook gedaan. De binnenwegen genomen vanuit Haines City en veel gezien. Wij vonden het heel leuk om door dorpjes en plaatsen te rijden die je normaal niet ziet. Wij reden om een uur of half acht weg en waren er iets na twaalf uur. Natuurlijk zijn er een aantal stops ingelast . Een ijsje of hamburger gaat er altijd wel in. Ook wel eens moeten stoppen voor alligators op de weg. at is juist leuk. De rest van de dag zijn wij tot een uur of half acht gebleven en best wel veel gedaan. Lekker op ons gemak. De rit terug was net zo relaxed als de heenweg met een fantastische zonsondergang. Wij vonden het in elk geval goed te doen en ook erg leuk. Nu moet ik wel zeggen dat wij het zowiezo niet erg vinden om wat langer in de auto te zitten. Als er maar genoeg te zien valt.

Francien
03-04-10, 12:38
"s winters kun je het overwegen, maar midden in de zomer gaat je batterij al gauw op aan Ocean Drive. We hadden vorig jaar 100 graden F en om dan even alles binnen een paar uur te bekijken? Voor mij speelt op zo'n moment het weer ook een belangrijke rol.......

JKG
07-04-10, 11:49
Even inhaken op dit topic; uiteraard ga ik binnenkort ook weer naar Miami vanuit Kissimmee, maar wil het deze keer via de oostkust doen. Ik heb al ervaring met de turnpike en de Tamiami Trail, dit keer is de oostkust aan de beurt. Is daar nog iets om zeker mee te maken/te bezoeken onderweg voor ik uiteindelijk in Miami ben?

koenkamphuys
07-04-10, 22:57
Ik sluit me hier bij aan. Even heen-en-weer naar Miami is net zo ontspannen als even op-en-neer naar Parijs. Je bent er geweest, je hebt wat foto's kunnen maken maar de stad echt beleven zit er niet in..
Meestal doen we vanuit ons Sebring, 3 1/2 uur rijden, op die manier Miami. Vroeg uit de veren en 's avonds na het eten terug. Mijn vrouw blijft wakker om me door het donker heen wakker te houden, en als het niet meer lukt rijdt ze zelf een stukje, kinderen liggen te knorren op de achterbank. Tussen 12 en 1 weer thuis. Ja voor een overnachting valt wel wat te zeggen.:?

Faith1
12-04-10, 13:42
Wij willen (althans onze jongens van 17, 15 en 14 jaar) graag een dagje naar Miami. Wij zitten overigens van de zomer 14 dagen in Kissimee. Als ik de verhalen zo lees dan concludeer ik dat het iig best te doen is 1 dag op en neer rijden naar Miami. Mijn vraag echter is waar rij je dan naar toe? Naar Miami uiteraard en dan? Wat moet ik me hierbij voorstellen? Aankomst is dan Miami centre/ Miami boulevard of zo? Of een of ander winkelstraat ofzo en vandaar uit pik je een terrasje. Het is voor mij nieuw dus misschien zijn de vragen een beetje onnozel, maar het zij zo. Tips obv ervaring zijn welkom.

JKG
12-04-10, 14:20
Faith1, ik zou dan naar Ocean Drive gaan. Auto parkeren in een parkeergarage bij Lincoln Road of Washington Ave in de buurt (zal vast wel parkeergarage zijn daar, ik ga zelf altijd met bus of taxi vanuit Bal Harbour naar South Beach) en dan lekker wat eten en drinken op Ocean Drive, beetje mensen kijken enz. Misschien is een Duck Tours doen nog leuk om iets meer te zien en te weten te komen over Miami.

Maar ik zou zelf niet in 1 dag op en neer willen, te weinig tijd om wat meer te kunnen zien dan Ocean Drive en wat er direct omheen ligt. Mocht je toch dit op 1 dag willen doen: Pak de turnpike. kost je +/- 14 dollar aan tol van Kissimmee tot Miami, maar rijd sneller dan binnendoor.

Faith1
12-04-10, 18:17
@JKG, Thanks voor de info. Ik begrijp dat je in 1 dag niet alles kunt zien. Het gaat ons meer om het idee. Al was het alleen om "de sfeer op te snuiven" en voor die gasten kunnen ze bij thuiskomst aan hun vrienden vertellen dat ze naar Miami zijn geweest. 8 uur drive is 'peanuts' vergeleken met het aantal uren dat we onderweg zijn van Barendrecht - Amsterdam - Washington - Tampa - Kissimmee en dan niet te vergeten onze terugreis naar Barendrecht. Dan zijn wij iig ook een ervaring rijker.
Thanx!