PDA

Bekijk Volledige Versie : Inchecken: Online / aan de balie



Saskia
17-02-05, 15:51
Hallo,

Ik zag bij B.A dat ik 12 uur van te voren kan inchecken online. Heeft iemand dit al eens gedaan? Hoef je dan niet 2 uur van te voren op schiphol te zijn? Hoe gaat dit???????

Groetjes Saskia

Njit
17-02-05, 16:28
Ik zag bij B.A dat ik 12 uur van te voren kan inchecken online. Heeft iemand dit al eens gedaan? Hoef je dan niet 2 uur van te voren op schiphol te zijn? Hoe gaat dit???????

Gok dat je het over dit verhaal hebt? https://www.britishairways.com/checkin/ciLogin.jsp

http://img205.exs.cx/img205/8900/ba5iw.png

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt.

(1) Check-In bij de balie
(2) Airport Check-In

Je kunt dus 12 uur van te voren Online je stoelen reserveren maar je zult nog wel steeds gewoon op tijd op het vliegveld dienen te zijn...

Danny
17-02-05, 18:13
Yep....de tijd van het inchecken ben je kwijt maar je moet toch nog je koffers afgeven, security checks doorlopen enz.......

Saskia
17-02-05, 20:54
dat is dan jammer, gewoon om 5 uur mijn bed uit dus. :(

rvd4always
19-02-05, 17:19
Bij BA krijg je een e-ticket en je kan je stoelen zelf online kiezen (mits niet bezet) en je kan zelf inchecken middels het fast drop systeem, zie voor meer info: :arrow:

http://www.britishairways.com/travel/etickt/public/en_?prim=plantrip

Saskia
19-02-05, 18:50
Rene, help eens (mijn engels is...................... dat word nog gezellig in florida :( ) staat hier nou echt dat we uiterlijk 30 minuten voor vertrek aanwezig kunnen zijn met het e-ticket of snap ik het echt niet? Wat is minimum check-in times? Alvast bedankt, groetjes Saskia


No need to wait for paper tickets to arrive in the post.

e-tickets cannot be lost, forgotten or stolen.

e-ticket lets you amend your flight details up to 30 minutes before minimum check-in times, subject to the normal fare restrictions.

Njit
19-02-05, 19:00
No need to wait for paper tickets to arrive in the post.

e-tickets cannot be lost, forgotten or stolen.

e-ticket lets you amend your flight details up to 30 minutes before minimum check-in times, subject to the normal fare restrictions.

Dit betekent dat je tot 30 minuten voor je minimum incheck-tijd nog details van je vlucht kunt wijzigen. Het gaat hierbij denk ik om zaken als stoelen, eten-voorkeur etc..
Maar je dient gewoon op tijd te komen hoor :) Dat is meestal 3 uur van te voren..

Zie ook dit stukje van de Consumentenbond over e-tickets: E-ticketing: einde aan papieren vliegtijdperk (http://www.consumentenbond.nl/acties/409675/410017/463138?ticket=nietlid)

Saskia
19-02-05, 19:06
Bedankt voor de uitleg :D
Groetjes Saskia

rvd4always
26-02-05, 14:05
Wat Nijt zegt is inderdaad waar.

Wij hebben verleden jaar tickets besteld bij BA en met zo'n e-ticket kan je zelf je stoelen uitkiezen tot 30 minuten voor vertrek.

Gewoon zo'n 2 á 3 uur van te voren aanwezig zijn op de airport voor vertek! :wink:

reneefrankrijk
08-05-07, 15:57
Ik las dat iemand on-line heeft ingecheckt voor de vlucht naar Florida. Kan dat bij elke maatschappij? Wij vliegen met Martinair.:-\"

calypso
08-05-07, 17:33
Dit kan niet voor elke maatschappij, weet niet of Martinair dit al heeft, heb je al eens op hun homepage gekeken hiervoor?

debora79
08-05-07, 20:04
Ja bij Martinair kan dit ook!!
Moet er zelf alleen nog achter komen
hoe het precies werkt.

groetjes Debora

reneefrankrijk
08-05-07, 20:24
Ik heb nog niks kunnen vinden op hun website.
Debora, mocht je het vinden, laat je het dan even weten?

calypso
08-05-07, 20:33
Weet je zeker dat dit kan, op de site van Martinair zie ik nergens waar je kunt inloggen en dus dit kunt regelen??

Dit staat trouwens op hun site:

2. Waar en wanneer kan ik inchecken?

De vluchten van Martinair worden ingecheckt in Vertrekhal 3, balierijen 20 en 21. We verzoeken u zich minimaal 2 uur voor de vlucht te melden bij de Martinair incheckbalie. U wordt tijdens de check-in en het instappen geconfronteerd met meerdere veiligheids-controle punten t.a.v. uzelf en uw bagage. De check-in balie is voor alle Europese vluchten 3 uur van te voren geopend; voor intercontinentale vluchten is dat 4 uur voor vertrek van de vlucht.

Lijkt mij dat je dus niet online kunt inchecken met MartinAir.
Maar ik kan het verkeerd hebben?

debora79
08-05-07, 22:24
Ik heb net even contact gezocht met het
reisburo om na te vragen over het inchecken.
En wat denk je, ze hebben het afgeschaft[-X
Dit vanwege de veiligheid!!
dus we moeten in de rij gaan staan..

groetjes Debora

patspoel
15-01-08, 15:57
Ik ben nu 2 keer naar Amerika gegaan en 2 keer ging het inchecken op de terugvlucht niet goed.

De heen vlucht zaten we allemaal bij elkaar, ook na overstappen, maar op de terugvluchten na het overstappen niet meer.
Wel de mensen met dezelfde achternaam maar bijv. mijn vriendin en mijn zwager zaten elders in het vliegtuig.

De 2e keer vroegen we of dat mogelijk was, nog voordat we op de binnenlandse vlucht ingecheckt hadden, maar toen zei die vrouw dat ze daar niks aan kon doen.

Ik vind het wel fijn om op de lange terugvlucht ook bij elkaar te zitten.

En we hadden genoeg overstap tijd want we waren meestal als 1e op het vliegveld, maar toen was het vliegtuig al ingedeeld.

1 keer vloog ik met Delta en 1 keer met United

Dr. Phlox
15-01-08, 16:07
Wij vliegen met United Airlines en hebben via AV alle stoelen al gereserveerd. Dus moet nog even afwachten of alles goed gaat, maar normaal gesproken zou het geen problemen moeten geven.
Grz
Ton

Eric
15-01-08, 16:24
Wachten tot je gaat inchecken is veel te laat.
Je kunt je stoelen meestal bij het bestellen van de tickets reserveren, of anders op het internet, maanden van te voren.
Mocht dat om een of andere manier niet zijn gelukt, kun je ook nog bij het inchecken voor de heenreis, op Schiphol dus, de stoelen vastleggen.
Eric

[verwijderd]
15-01-08, 21:21
Ik vlieg in september ook met Delta maar heb begin januari geboekt en plaatsen in het vliegtuig via Delta.com uitgezocht en bevestigd. Dus ik ga er van uit dat ik die stoelen ook krijg. Je kan ook volgens mij één dag van tevoren al inchecken via Internet, dan weet je het zeker !! (Neem ik aan)

Yvet
15-01-08, 23:17
100% zekerheid heb je nooit, tenzij je een medische verklaring hebt.
Ze kunnen altijd ten allertijde de stoelen omgooien en mensen uit elkaar halen, als dit gebeurd is het vaak bij de mensen met een andere achternaam, mensen met dezelfde achternaam houden ze sneller bij elkaar.
Je kan er niks aan doen.

Maar van te voren vastleggen en bij inchecken goed navragen scheelt al een hoop. En 9 van de 10x gaat het dan ook goed.

koigekken
22-01-08, 15:46
Weet iemand hoeveel uur je van te voren aanwezig moet zijn voor de terugreis :( We vliegen eerst naar Washington.

Ta2 Gerrit
22-01-08, 15:56
2 uur, want je checked in als internationale vlucht, en het kan soms druk zijn.
http://img341.imageshack.us/img341/3474/checkinkq4.th.jpg (http://img341.imageshack.us/my.php?image=checkinkq4.jpg)

Dit staat op de site van United (ik neem aan dat je daar mee vliegt)
Kon helaas via Imageshack alleen de thumbnail krijgen, vandaar zo klein. Gewoon even klikken

Michael66
22-01-08, 16:42
Zoals in het stukje van Gerrit is aangegeven kan het nog wel eens druk zijn. Eerst inchecken (misschien te zware koffers en dus nog wat tussen de koffers uitwisselen?), dan de koffers afgeven voor controle etc., naar de veiligheidscontrole (daar kunnen de rijen nog wel eens lang zijn), naar de terminal met de monorail en dan naar de juiste gate.

Twee uur is dan zeker aan te bevelen. En heb je tijd over? Er zit een Starbucks in beide terminals! Nog even als laatste genieten van een kopje goede koffie!!

Teleton
22-01-08, 18:11
http://www.flightstats.com/go/Airport/securityWaitTimesChart.do?date=2008-01-22&securityCheckpointName=EAST Checkpoint&securityCheckpointId=845&hourOfDay=10&airportCode=MCO

Helemaal eens; United geeft aan twee uur voor vertrek inchecken en het kan druk zijn bij het inchecken en de security. Wij hebben zeer goede ervaring met United, in september 2007 was het zelfs mogelijk om zelf in te checken bij de automaat. Wanneer er echter ergens in het land vertraging ontstaat, heb je de poppen aan het dansen met overboekingen van passagiers. Of je hebt veel slimpies voor je die de ene koffer veel te zwaar en de andere te licht hebben gemaakt en die dan in paniek de hele zooi opnieuw moeten inladen. Zeg niet dat het niet gebeurt....De wachttijd bij de incheckbalies loopt dan snel op. Voor security geldt zolang de code Orange is, loopt het redelijk soepel door, zie graphic. Er is niet veel voor nodig om de code te wijzigen en dan zijn de rapen gaar. Ieder tasje wordt dan weer binnenstebuiten gekeerd.

Twee uur lijkt mij echt het minimum. Als je je aansluiting in Washington mist, ben je echt zuur....

ietie
22-01-08, 18:18
wij vliegen in de mei vakantie met united airlines via wasinghton naar orlando nu lees ik hier en daar dat je 3 uur voor vertrek aan wezig moet zijn op schiphol, op onze reis papieren staat echter 2 uur, hoe laat gaat de bali nu echt open? en is 3 uur van te voren beter als je een goede plek wilt hebben?

Michael66
22-01-08, 18:25
Hoi ietie,

Alleereerst een verzoekje: Kun je a.u.b. wat meer gebruik maken van hoofdletters en leestekens in je bericht? Dat maakt het voor ons wat leesbaarder en de kans dat je een goed antwoord krijgt op je vragen wordt ook een stuk groter.

Op Schiphol gaat de balie drie uur vantevoren open. De rij van wachtenden is dan meestal al behoorlijk lang, dus je kunt ervoor kiezen om iets eerder aanwezig te zijn. Als er op je reisbescheiden twee uur staat: onzin!! Kijk ook maar eens op de website van Schiphol, daar staan de adviestijden ook op.

Wil je keuze qua zitplaats: check vroeg in! Bij veel maatschappijen is het al mogelijk om eerder in te checken, online! Dan heb j vaak nog keuze v.w.b. zitplaatsen. Gewoon even via de website van de maatschappij waarbij je hebt geboekt kijken.

Yvet
22-01-08, 18:26
Voor een goede plek in het vliegtuig raad ik je aan om je stoelen van te voren te reserveren en niet pas bij inchecken.

Geadviseerd wordt 3 uur van te voren aanwezig te zijn voor Amerika, dit omdat je ook bij de gate nog een heel vragenvuur over je heen krijgt en je opnieuw door tassencontrole moet.

Teleton
22-01-08, 18:28
Bij wie heb je geboekt? Het is vrijwel altijd mogelijk om je stoelen te reserveren. 100 % zekerheid heb je nooit maar het reist wel relaxed als je weet waar je zit. Als je op de site van united kijkt, kan je zien welke plaatsen er nog vrij zijn op jouw vluchtnummers. Niet schrikken als alles vol lijkt, niet alle stoelen zijn zichtbaar.

Bel United anders gerust op voor hulp, je wordt bijzonder vriendelijk geholpen.

Wat inchecken betreft: Ik ben een voorstander van ruim op tijd. Meestal zijn de balies vier uur voor vertrek al open. Loopt bij United en Delta op Schiphol zeer soepel en vlot.

ietie
22-01-08, 18:50
Wij hebben alles geboekt via american estates .Ik heb gekeken op de site van ua maar kan de goede informatie niet vinden, onder welke link zoek ik op de site?

Teleton
22-01-08, 18:57
Bel of mail Hans van AE zou ik zeggen, hij weet waarschijnlijk al wat de stoelnummers zijn.

Zelf kijken? Op de volgende site doe je net of je de reis wil boeken (niet bevestigen natuurlijk). http://www.unitedairlines.nl/core/english/index.html Vul de datum van vertrek in en het wijst vanzelf. ALs je de vluchten aangeboden krijgt kan je de verschillende mogelijkheden. Kies jouw vluchtnummer en klik op "view seat map".

mafo
22-01-08, 20:51
Ik weet uit ervaring dat als je een vroege binnenlandse vlucht hebt je "gerust" te laat kan komen bij United. Ok je hebt wel even de stress als ze zeggen dat je op standby staat voor de volgende vlucht, maar als het dan toch kan kost het je niks extra... Misschien een beetje veel stress :(

Je moet het natuurlijk niet doen als je een hele krappe aansluiting in Washington hebt, want vluchten naar Nederland gaan niet zo vaak.

maat
23-01-08, 12:59
Wij hebben bij klm rechstreeks geboekt wij moeten in Detroit overstappen en vliegen met north west. Ik heb contact gehad met klm maar wij kunnen de plaatsen pas 90 dagen van te voren bespreken. Kunnen wij ook als we bij klm geboekt hebben rechtstreeks bij north west de stoelen reserveren???

moniqueo
23-01-08, 13:38
KLM handelt north west af en ook dan geld dat je max 90 dgn van tevoren stoelen kan reserveren. Eerder wordt het niet open gezet (ook niet bij touroperators).

Monique

Saskiac1977
04-02-08, 07:52
Maat, ik heb hetzelfde gehad....kan gewoon op de site van NW het boekingsnummer van KLM invoeren en dan krijg je jouw vluchtgegevens te zien, met een boekingsnummer van NW.
FF naar seatassignment gaan en voila...
Dit terwijl KLM mij telefonisch vertelde dat ik hen moest bellen....je kan ook op deze pagina nog extra dingen vast leggen zoals een kindermaaltijd enzovoorts....succes.

vanrijswijkjes
05-02-08, 14:04
Wij vliegen met Martinair en ik zag bij hen op de website dat stoelen niet vantevoren kunnen worden gereserveerd. Helaas. Er staat inderdaad minimaal 2 uur vantevoren aanwezig zijn, maar ook dat je al vier uur vantevoren kunt inchecken.

Dat gaan wij dus maar doen, want mijn achternaam is anders als die van man en kind en we willen toch echt wel samen zitten!

Pjotr27
05-02-08, 14:24
Wij vliegen met NWA , volgens de site (je wordt naar de KLM site verwezen met onze beokingsnummers ) kan je pas 24 uur van te voren inchecken. Doe ik ergens iets fout?

Yvet
05-02-08, 14:39
Inchecken - dat kan pas binnen de 24 uur van te voren.
Stoelen vastleggen - dan moet je een ander inlogscherm gebruiken dan voor inchecken....

Op de klm site staan bovenin mogelijkheden 1 ervan is manage mijn boeking (die moet je hebben vlg mij) en daarnaast inchecken, die moet je zeker niet hebben.

Hopelijk helpt dit iets...

petrajessy
30-04-08, 01:06
Vraagje:
Ik heb zojuist online ingechecked bij Continental airlines en heb alles ingevuld etc. Nu wou ik mijn boardingpassen uitprinten: zijn mijn cartridges bijna leeg.
Nu moet ik mijn koffers nog afgeven. Kan ik daar de boardingpassen uit laten printen of moet ik dan naar een andere kiosk desk van Continental gaan zoeken voor ik mijn koffers afgeef. Ik loop daar met 3 kids dus we willen graag voorbereid op schiphol staan.......grrrrrr:shock:stomme printer

Njit
30-04-08, 01:12
Bijna leeg is niet helemaal leeg. Gewoon op Economy stand printen :)

Syllvia
30-04-08, 10:08
Hoop dat het het alsnog gelukt is, zul je ook altijd zien zeg!

Kun je bij Ubited dat ook al van te voren doen? boarding passen uitdrukken ?

groetjes Sylvia

corrus
30-04-08, 10:15
Hoop dat het het alsnog gelukt is, zul je ook altijd zien zeg!

Kun je bij Ubited dat ook al van te voren doen? boarding passen uitdrukken ?

groetjes Sylviahelaas... dit is niet mogelijk...

[verwijderd]
04-05-08, 22:39
Wij hadden laatst bij een andere maatschappij de tickets netjes uitgeprint, hadden we op schiphol alléén onze paspoorten nodig en werden er vervolgens originele boardingpassen uitgedraaid. Ik neem aan dat dat overal zo werkt.

Anders even contact opnemen met de maatschappij voor de zekerheid, maar ik verwacht géén probleem.

petrajessy
05-05-08, 03:47
Nou het werd nog een heel ander verhaal.
Ik kwam dus aan d ebalie van united en vertelde mijn verhaal. Daar hoorde ik dat onze vlucht twee uur vertraging had. Daardoor zouden we onze stop-over missen. Omdat er daarvandaan pas de volgende dag vluchten waren naar Orlando hadden ze ons overgeboekt. We vlogen zelfde tijd maar dan naar Toronto. Een kortere vlucht maar wel lnagere wachttijd op het vliegveld daar. Daarna nog twee uur en 15 minuten om naar Orlando te vliegen. Uiteindelijk waren we er een half uur later dan de officiele planning! Goed geregeld van united!
Eesrte vlucht was nu met KLM en de tweede met Canadian Airlines.

Dr. Phlox
05-05-08, 09:57
Goed te lezen dat alles netjes is geregeld. Fijne vakantie.

JKG
05-05-08, 23:25
Dat is weer eens wat anders vliegen dan met United ;)

spruitjes
06-08-08, 20:31
Hallo Allemaal
Nog 3 dagen en dan is het zover !!!! Dan vertrekken wij naar Florida !:razz:

We vliegen met Delta en hebben de tickets al binnen.

Nu mijn vragen:
Hoe gaat het online inchecken precies. En wat zijn de voordelen hiervan.
Je logt in en checkt in (lijkt mij, dat de site zichzelf de weg wijst)
Maar dan???

Moet je je nadat je online hebt ingecheckt nog melden en waar laat je je bagage??

Wij zijn absolute nono's op gebied van vliegen, dus alle tips en antwoorden zijn welkom!

Groetjes van de Spruitjes !

theovg
07-08-08, 12:43
Je instapkaarten print je thuis uit .
En je bagage geef je op schiphol af bij de delta balie aan het bagage afgiftepunt

spruitjes
07-08-08, 21:00
Hoi hoi

Hoef je dan niet meer in de rij te gaan staan bij de incheckbali?

Dus met andere woorden, hoeven we niet 3 uur van te voren aanwezig te zijn?

Je ziet 't ik heb echt geen idee...:?

Alvast bedankvoor het antwoorden!

Groetjes Saskia Spruit

C. Minnaard
07-08-08, 22:24
Hoi, je hoeft inderdaad niet drie uur van te voren aanwezig te zijn, maar de meeste mensen checken tegenwoordig thuis al in, dus bij de bagageafgifte heb je nog wel een rij, maar het gaat allemaal wel vlot. Succes en veel plezier, Carla

spruitjes
07-08-08, 22:53
Hoi hoi

Heb je dan een idee, hoeveel tijd we van te voren aanwezig moeten zijn ?

Je hoeft, je dus verder helemaal niet meer te melden, behalve de bagage af te geven?

Alvast bedankt voor het antwoorden.:-P:-P

Saskia

Teleton
08-08-08, 11:52
Heb je dan een idee, hoeveel tijd we van te voren aanwezig moeten zijn ?

Voor Amsterdam: If you're checking bags, your baggage must be checked in at least 60 minutes before your scheduled departure time

Gezien het feit dat jullie, naar eigen zeggen, nono's zijn, handig om de site van Delta even te bekijken voor je vertrekt? De regeltjes voor de terugweg verschillen per luchthaven; globaal kan je ook en uur voor inchecken aanhouden en een kwartier vooraf bij de gate. Hou rekening met een forse tijd voor security.....ennne, ook handig; bestudeer de plattegrond van de luchthavens waar je overstapt en vertrekt , know where to go...:-\"

raygwencaith
08-08-08, 19:58
Ook bij United kun je online inchecken.

Yvonnever
12-08-08, 22:46
Oh, hoe werkt dat dan? Ook ik ben een kleine NONO.
Verder nog een andere vraag: Als je met je partner wil communiceren via je mobiel (bijvoorbeeld als je elkaar kwijt bent in een park of zo) kun je dan het beste een pre-paid kaart kopen of is er een slimmere oplossing?
groetjes Yvonne

Ta2 Gerrit
12-08-08, 22:50
Verder nog een andere vraag: Als je met je partner wil communiceren via je mobiel (bijvoorbeeld als je elkaar kwijt bent in een park of zo) kun je dan het beste een pre-paid kaart kopen of is er een slimmere oplossing?
groetjes Yvonne

Een oplossing is om bij bijv. de Wal*Mart walkie-talkies te kopen. Kosten weinig en hebben een behoorlijk bereik.
Die oplossing is hier al vaker voorbij gekomen, zodoende wist ik hem nog :-)

Bijv. deze http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=10038359

marcelis10
12-08-08, 23:16
Online inchecken bij United kan inderdaad. Alleen let goed op de plaatstoewijzing. Bij ons waren de plaatsen vanuit Orlando naar Washington gewijzigd en op de vlucht van Washington naar Orlando waren er helemaal geen stoelen meer beschikbaar dus zaten we her en der verspreid door het vliegtuig. Mocht dit zo zijn dan kun je dat meestal wel regelen aan de gate in Orlando/Washington en hier bij het afgeven van de bagage. Het is dus raadzaam om toch op tijd aanwezig te zijn. Verder moet je op het vliegveld in Orlando zelf inchecken middels een computer en dat is ook niet altijd even simpel. Dus mijn advies ben gewoon minimaal drie uur van te voren aanwezig. Door de douane gaan is ook nog een crime en vergt ook veel tijd.

Groetjes Monique

Leentje
14-08-08, 17:26
Wij zitten nu in Orlando, we zijn op 10 augustus vertrokken en ik had ook online ingecheckt met US Airways. Op de eerste vlucht hadden we netjes 3 stoelen naast mekaar, maar bij de aansluitende vlucht en de terugvluchten niet. Heb dan even met US Airways gebeld, zij vertelden me dat dit niet wilde zeggen dat er geen andere plaatsen meer vrij waren, omdat maar 70% van de plaatsen online kan geboekt worden en we dit op de luchthaven nog zouden kunnen laten aanpassen. We mochten dan op de luchthaven meteen in Business Class inchecken, en we hadden gelijk het gevoel dat we een Fastpass hadden :razz: Terwijl er bij de Economy rij wel 30 man stond aan te schuiven, stond er bij Business Class welgeteld 1 iemand voor ons, en hadden we in een mum van tijd onze bagage afgeleverd. We moesten dan nog wel even langs de balie van US Airways, waar ook niemand stond, dus dat was ook zo gefixt. Wij waren 2u 15min op voorhand daar en dat bleek in ons geval meer dan voldoende.

mc.kunst
15-10-08, 16:43
Wij hebben nog maar heel weinig gevlogen en al helemaal nooit met een overstap. Maar ik heb begrepen dat als je incheckt, je ook al je boardingpass voor de vlucht van Washington naar Orlando krijgt. Klopt dat? En zo ja, wanneer je online incheckt, kan je dan dus ook de boardingpass voor de vlucht Washington-Orlando alvast uitdraaien?

En als je online incheckt kan je dan nog van plaats wijzigen? Of krijg je gewoon de plaatsen die op de uitdraai van het vluchtschema staan. Heen hebben we prima plekken, maar terug niet, die zijn veranderd. Dus terug iig maar vroeg naar het vliegveld?

Groeten, Claudia

Groeten, Claudia

Syllvia
15-10-08, 17:07
Wij hebben nog maar heel weinig gevlogen en al helemaal nooit met een overstap. Maar ik heb begrepen dat als je incheckt, je ook al je boardingpass voor de vlucht van Washington naar Orlando krijgt. Klopt dat? En zo ja, wanneer je online incheckt, kan je dan dus ook de boardingpass voor de vlucht Washington-Orlando alvast uitdraaien?

Ja dat kan, als je online incheckt, krijg je ook je boardingpass voor de volgende vlucht.

En als je online incheckt kan je dan nog van plaats wijzigen? Of krijg je gewoon de plaatsen die op de uitdraai van het vluchtschema staan. Heen hebben we prima plekken, maar terug niet, die zijn veranderd. Dus terug iig maar vroeg naar het vliegveld?
Op deze vraag kan ik niet antwoorden, wij hadden goede stoelen, dus we hebben online in het hotel weer ingecheckt. Geen idee of je die stoelen kunt veranderen.
Maar dat kun je op de heen weg even vragen, als je je koffers afgeeft.

Groeten, Claudia

Groeten, Claudia

Groeten Sylvia

cvr
15-10-08, 22:53
Tijdens online inchecken kun je zelf de stoel aanwijzen (tot zekere hoogte) en boarding passen printen de heen- of terugvlucht(en).

Ik kan je zeker aanraden om toch langs de balie te gaan, zelfs als je online bent ingechecked en de boardingpas hebt uitgedraaid. Je gaat dan naar de balie met de tekst "bagage drop off" dit is vaak een business class balie en daar is het meestal niet zo druk. Ik zeg altijd "ik ben wel ingechecked maar ik kon de boardingpas niet printen". Het voordeel hiervan is dat je nog een keer je stoel bevestigd krijgt (stel dat deze toch is gewijzigd dan kun je beter aan deze balie dan bij de gate proberen de wijziging ongedaan maken). Ook heb ik de ervaring dat ze bij deze balie vaak wat klantvriendelijker zijn (je staat meestal in de business class rij) dus kun je hier nog een keer proberen om een betere plek te krijgen (als je dat zou willen).

Wat je vraag over vroeg op het vliegveld betreft: het kan nooit geen kwaad maar speciale plekken (extra beenruimte, nooduitgang etc etc) geven ze vaak nog niet weg als de check in net open is. Ze willen voorkomen dat alle speciale plekken heel snel zijn vergeven en dat er later een passagier komt die bijvoorbeeld om medische redenen een speciale plek echt nodig heeft.

mc.kunst
15-10-08, 23:13
Bedankt voor je reactie, cvr! Maar print jij de boardingpassen dan wel uit of doe je dat gewoon helemaal niet, omdat je toch langs de balie loopt? Bedankt voor je tip, ik denk dat ik het ook gewoon zo ga doen. Heb je toch nog even een extra bevestiging.

Ik hoef niet eens echt speciale plekken, hoor, maar m'n kinderen vinden het gewoon leuk om bij het raam te zitten en we zitten nu ongeveer achteraan, dus ik probeer een aantal rijen naar voren stoelen te krijgen.

Groetjes, Claudia

Syllvia
16-10-08, 10:02
Wij hadden thuis de boarding passen uitgeprint.

Dat ging voor de terug weg niet lukken dachten wij. Maar de dame aan de balie zei dat je dan wel kunt inchecken, en dan printen zij aan de balie de boardingpas uit.

Uiteindelijk hebben we ze toch uitgeprint meegnomen, want in het hotel konden we printen. ($1 per vel papier).


Op de terug reis check je in orlando zelf je koffer in, je bent zo klaar

groetjes Sylvia

kimvaarle
08-08-09, 22:36
Hallo allemaal,
Het wordt spannend hier; we gaan bijna! De kinderen zetten elke morgen als eerste een kruisje op de kalender om af te tellen, heel schattig.
Had wat onduidelijkheden hier. Misschien dat jullie me kunnen helpen.
WIj vertrekken dus op woensdag 19 augustus vanuit Belgie. Het staat echter een beetje raar op de e-tickets:

Vertrek:7:15 Brussel, België - Antwerpen Brussels North woensdag 19 augustus 2009 bevestigd

Het geeft ook geen extra info over het vliegveld. We vliegen trouwens met Virgin vanaf Manchester en met VLM dus vanuit antwerpen of Brussel. We landen op de terugweg trouwens wel in brussel. Zijn er nog meer mensen die op deze tijd gaan? Lijkt me leuk.
Verder vroeg ik me af hoeveel tijd ik van te voren op het vliegveld in belgie moet zijn en of ik hiervoor van te voren online kan inchecken.
Ook had ik nog een vraag over het inchecken met virgin. Ik las bij supersaver dat het 24/48 uur van te voren kan maar op een forum begreep ik van mensen dat zij al veel eerder hadden ingechecked. Dat zou betekenen dat wij nu dus te laat zijn en her en der verspreid door het vliegtuig zitten. Niet echt handig met 3 kleine kinderen. Hopelijk heeft iemand ervaring hiermee.
sorry voor het langte bericht maar bedankt alvast voor alle hulp

Njit
08-08-09, 23:01
Je hebt het zelf geboekt neem ik aan dus dan weet je toch vanaf waar je vertrekt?
Heb je de tickets als 1 reis geboekt of zijn dit twee losse vluchten?

Je kan proberen of je met je e-ticket nummer kan inloggen op http://www.checkmytrip.com . Daar staat dan je complete reisschema op.

kimvaarle
08-08-09, 23:42
ja ik heb zelf geboekt. Als 1 reis. Ik heb ook al gecheckt op checkmytrip.com daar staat het juist zo onduidelijk op! Ben er altijd vanuit gegaan dat we vanaf Brussel vlogen totdat ik dit een tijdje geleden zag. Ben dus nu in de war en vroeg me af of iemand anders dit toevallig ook heeft gehad met virgin?

Ebelix
09-08-09, 00:35
Volgens mij vliegt de VLM alleen van Antwerpen naar Manchester. Je kan dit navragen bij VLM met behulp van je ticketnummer. Ook kan je de site bellen waar je de tickets geboekt hebt om duidelijkheid te krijgen.

USAnneke
09-08-09, 00:38
Even gegoogled: sinds medio 2007 Is Antwerpen - Brussels North de nieuwe naam van de luchthaven van Antwerpen / Deurne. Mocht je geboekt hebben via het echte Brussel, dan zou ik toch maar even gaan bellen met de maatschappij ...

Teleton
09-08-09, 11:13
Verder vroeg ik me af hoeveel tijd ik van te voren op het vliegveld in belgie moet zijn en of ik hiervoor van te voren online kan inchecken.

Je maakt het inderdaad wel spannend....[-o<Allereerst vraag ik mij af hoe het komt dat je niet precies weet van welk vliegveld je vertrekt, maar wel zeker weet dat je via Zaventem terugkomt? Maar goed, in de VLM timetable staan overigens geen vluchten vanaf Brussel naar Manchester, dus ik ga er van uit dat je vaf Antwerpen vertrekken zult. Is je vluchtnummer VG191 bij vertrek? Deze vlucht vertrekt iig om 7:15 uur vanaf Antwerpen. Maar er zal toch vast wel een airportcode bekend zijn? Staat er ANR op je e-ticket? Ik zou zeker ook nog eens navragen waar je op de terugweg aankomt, want in hun timetable staan ook geen vluchten van Manchester naar Brussel......

Inchecken bij VLM is simpel: 24 uur van te voren op hun site (http://www.flyvlm.com/emc.asp?pageId=1115). Daar vind je ook alle informatie over het inchecken, een kort citaat om je op weg te helpen:

In response to ever increasing demand for greater flexibility, we have introduced internet check-in at the majority of our departure airports. Internet check-in allows you to check-in from the comfort of your own home or office, select your seat and print off the boarding card that will take you straight to the gate.
Checking-in online can be done from 30 hours to two hours prior to departure, helping you to avoid possible queues and streamlining your passage through the airport.
All you need to do is follow four simple steps:
1. Enter last name, reservation number, flight number and select airport of departure and departure date.
Note: for some departure airports you may need to fill in your passport number and select your nationality because of air passenger regulations.
2. Tick your preferred seat
3. Tick the terms and conditions box
4. Print your boarding pass


Inchecken bij Virgin kan volgens hun eigen site (https://www.virgin-atlantic.com/en/gb/manageyourflights/diycheckin/index.jsp)24 uur voor vertrek:



Online check in opens 24 hours before the scheduled departure of the flight and closes 2 hours before. To check in online you will need: An e-ticket number or booking reference and flight details - how to find the booking reference (http://www.floridaforum.nl/popup/brn.jsp)http://www.floridaforum.nl/tridion/images/popup_trans_tcm4-32584.gif

Your passport for travel to the USA, the Caribbean, China, Australia, South Africa or Dubai
If you are a Non US resident visiting the USA you will need to supply details of where you are staying on your first night in the USA.
Je kunt hier (https://www.virgin-atlantic.com/en/gb/manageyourflights/updatebooking/index.jsp) je vlucht van Virgin managen als je dat wilt. Je kunt preferenties opgeven. Waarschijnlijk kan je daar ook de stoelnummers vooraf vastleggen. Ik begrijp dat je dit nog niet hebt gedaan, 'k zou het maar snel eens proberen.

kimvaarle
09-08-09, 21:47
het is vertrek in antwerpen met vlm (is inderdaad deurne, brussels north, hoe ze het nu noemen) naar Manchester en terug vanaf orlando naar Manchester en dan naar Brussel met Brussels airlines. Heb wel even een mail gestuurd naar Supersaver. Daar zal ik morgen hopelijk wel iets van horen. Ook iets van de toegewezen plaatsen hoop ik want dat krijg ik maar niet voor elkaar.

mrloes
02-04-10, 16:48
hallO

Oke, heb de e-nummers van mijn tickets maar de vraag is nu: ga ik online inchecken of ga ik zoals vroeger braaf naar de balie op Schiphol? Volgens de reisburo medewerkster maakt het weinig uit. Als je online incheckt kun je de bagage bij een speciale balie afgeven op Schiphol. Als iedereen thuis online incheckt is die rij vaak erg lang ...
Als je niets doet, thuis/online, ga je gewoon naar de balie van je vlucht en check je daar in en geef je ook daar de bagage af. De rij schijnt daar vaak korter te zijn.

Iemand ervaring? Een tip? Goede raad? Voor/nadelen?

Teleton
02-04-10, 16:56
Volgens de reisburo medewerkster maakt het weinig uit. Als je online incheckt kun je de bagage bij een speciale balie afgeven op Schiphol. Als iedereen thuis online incheckt is die rij vaak erg lang ..

Tsja, de voor- en nadelen staan eigenlijk al mooi op een rijtje.Een ander voordeel is dat je nog eens ziet of de gereserveerde stoelen niet gewijzigd zijn. Het kan een laatste kans zijn om e.e.a. nog eens recht te breien. En je weet zeker dat al je API gegevens zijn genoteerd en verwerkt.

Ervaring? Gewoon altijd digitaal in checken! Waarom niet?

Ta2 Gerrit
02-04-10, 17:28
Onze ervaring is dat de Bag-drop line altijd nog korter was dan de "normale" incheck balie.
Dus, gewoon doen ! :-)

Marco Stern
02-04-10, 17:38
Vaak maakt het weinig uit, maar baat het niet dan schaadt het niet. Kies vervolgens op de luchthaven gewoon voor de rij die jou het meeste aanstaat. Bag drop-off klinkt snel, maar in de praktijk sta je vaak net zo lang te wachten als bij de normale incheck balie.

mrloes
02-04-10, 17:49
Vaak maakt het weinig uit, maar baat het niet dan schaadt het niet.

Je bedoelt hier t online thuis inchecken mee?


Kies vervolgens op de luchthaven gewoon voor de rij die jou het meeste aanstaat.

Maar als je thuis al online hebt ingecheckt is t toch niet de bedoeling dat je in de gewone rij gaat staan met je bagage? Bedoel, daar is toch de bag drop off voor?

Kijk als ik eerlijk ben check ik t liefste online thuis in, ivm de stoelen.
Vervolgens zou ik dan t liefst op Schiphol naar de gewone balie gaan, daar nog eens navragen hoe t zit met de stoelen en dan dus meteen daar de bagage afgeven.

Maar of dat de bedoeling is .. ????

shockblade
02-04-10, 17:50
Het hangt ook erg af van jouw eigen 'patroon'. Ben je relatief wat later op de luchthaven, dan is de situatie anders dan wanneer je er vroeg bent. Reisklasse heeft invloed, ff-status kan invloed hebben, reizen met speciale baggage kan van invloed zijn, bepaalde zitplaatsen wensen kan van invloed zijn, wie is er voor je (zowel bij balie inchecken als droppen bagage) en noem het maar op. Zelfs airline waarmee je vliegt kan van invloed zijn -meerdere vluchten relatief kort op elkaar ingedeeld op dezelfde incheckbalie versus balie die dag alleen gebruikt voor enkele vlucht-.

Omdat ik niet online in kan checken -voldoe niet aan de criteria- check ik altijd op de luchthaven in. Geen enkele pijn overigens. Ik ben eigenlijk altijd op tijd op de luchthaven, vaak (vlak) voor opening van de balie. Ik houd niet van 'gehaast' en het geeft me tevens de tijd om wat extra dingen te regelen als dat onverhoopt niet al gebeurd is. Als gevolg van het vroeg aanwezig zijn, is een rij me eigenlijk vreemd. Vaak ben ik de enige. ;)

Beide opties hebben potentiële voor- en nadelen. Het is maar net wat je zelf prettig vindt en wat jouw persoonlijke 'patroon' is. Linksom of rechtsom, op de vlucht kom je toch wel tenzij je zelf rare dingen doet, en dat is het belangrijkste. :D

Teleton
02-04-10, 18:05
Kijk als ik eerlijk ben check ik t liefste online thuis in, ivm de stoelen.Vervolgens zou ik dan t liefst op Schiphol naar de gewone balie gaan, daar nog eens navragen hoe t zit met de stoelen en dan dus meteen daar de bagage afgeven. Maar of dat de bedoeling is .. ????

Hoe je ook wendt of keert, je barcodes zullen toch uitgeprint moeten worden, je zult toch je koffers moeten laten wegen enz. enz. De bag drop is in veel gevallen slechts een bord "Bag drop". Verder is het een gewone counter.

Wie of wat houd je tegen om thuis in te checken? Er zijn maar genoeg passagiers die na het inchecken ook nog eens bij het boarden gaan vragen of er soms nog alternatieven zijn voor de stoelnummers. En geef ze eens ongelijk als je net een beetje l*llig zit.

JKG
02-04-10, 21:09
Ik check thuis in, vergeven ze in elk geval niet direct mijn plek als ik wat later ben (als het maar op tijd is voor de baggage af te geven). In Nederland heb ik die baggage dropoff nooit gezien bij United, wel in Amerika. Maar dan nog, of ik nou 20 minuten in de rij sta om als nog mijn koffers af te geven of 20 minuten loop te slenteren door de veelste dure winkeltjes... laat mij maar in die rij staan dan.

ruthytje
02-04-10, 21:19
Ik wou dat ik online kon inchecken :( Delta laat dit toe, maar blijkbaar niet voor belgische vluchten. Vanmorgen wou ik het doen (morgen is D-day) maar kreeg:
1. de melding dat er overboeking was en ze vrijwilligers zochten voor aanpassingen mits compensaties (NOT dus)
2. dat er een probleem was en niet via online kon gecheckt worden.

Ik was in de buurt van zaventem en zo nerveus als iets, gekoerst naar de luchthaven waar een delta-madam me vertelde dat er voor mijn vluchten geen oversales was enkel een proppe-volle vlucht :twisted:
+ dat mijn zetels relatief veilig waren op voorwaarde dat ik er ten laatste om 7,30 's morgens zou inchecken.

So there goes het gemak van online inchecken...

Het stomst is ik krijg een mail van Delta dat "It's time to check in".
damn...

twinmom1995
02-04-10, 22:56
Hoe laat gaat dan meestal de balie open?
Wij vliegen met United Airlines.
Wij zijn ook van plan om ruim op tijd aanwezig te zijn op schiphol. Als we dan het voordeel hebben dat de rij nog niet zo lang is , is het mooi meegenomen:D

Niels82
02-04-10, 23:10
Bij US Airways kun je ook 24 uur van te voren online inchecken. Voor 5 dollar PP kan ik dan online ook mijn plaatsen reserveren en eerder naar binnen in het vliegtuig.

mineke
03-04-10, 00:02
Hallo Twinmom 1995,

Wij waren vanmorgen op Schiphol, en hebben dat toevallig gevraagd, wij vliegen 08 mei met United Airlines om 12.20 en de balie gaat om 8.15
grt.Mineke

shockblade
03-04-10, 01:02
Hoe laat gaat dan meestal de balie open?Verschilt wat per airline, maar vaak een uur of 3,5/4 van te voren. Het schema van die dag kan van invloed zijn. Zijn er meer vluchten op dezelfde balie ingedeeld, dan kan het zijn dat je vroeger terecht kunt. Stel; normaal zou men om 10 uur beginnen met de incheck voor een vlucht naar Atlanta. De incheck voor de vlucht naar Washington sluit om 9.50 uur bij diezelfde balie. Jij hebt als 1e vlucht die naar Atlanta en komt om 9.30 uur op Schiphol. Afhankelijk van de dagelijkse dingen -en soms humeur medewerker ;-) -, kun je dan ook al inchecken, ook al is de balie nog niet officieel voor die incheck geopend. Hier zit uiteraard wel een grens aan, té lang van te voren inchecken is ook niet meer wenselijk i.v.m. handeling bagage etc.

Ik hanteer voor mezelf altijd rond de 3,5 uur van te voren dat ik aanwezig wil zijn. Wordt vaak wel ietsjes vroeger, we houden ook qua rijden rekening met eventuele tijdslurpers. Op Schiphol kan ik voor de vertrekhal parkeren, dus kwestie van bagage op karretje laden en naar de incheckbalie. Deze is dan meestal net open of wordt geopend omdat men me opmerkt.

mrloes
03-04-10, 01:06
Wij vliegen om 10.10 u met Continental, denk dat we rond 6.30 u aanwezig zijn.
We worden voor de vertrekhal afgezet (taxi) dus lijkt me tijd genoeg.
Ik vind wachten zonde vd tijd maar waar je dan moet wachten doet er niet veel toe nee, in een rij ... op een stoel ... mensen kijken ... iets snoepen ...
Je weet dat de dag van de heen/terugreis niets meer is dan wachten, in feite.
Probeer er mezelf aan over te geven.

Sosumi
03-04-10, 12:12
Bij US Airways kun je ook 24 uur van te voren online inchecken. Voor 5 dollar PP kan ik dan online ook mijn plaatsen reserveren en eerder naar binnen in het vliegtuig.
Ik las dat dit gratis was, wat betreft de stoelen? Dat werd me hier gezegd, voor US Airways.

Ik ga me denk ik ook online inchecken, misschien dat dit handiger is voor me. Ben al helemaal niet bekend op Schiphol!

De Bag-dropoff word wel duidelijk weergegeven mag ik hopen?:-k

[Edit]

Ben nu stoelen aan het wijzigen, wil namelijk graag aan het gangpad zitten. Dit kan gewoon gratis voor US Airways, en kan ik nu al doen. Nog ruim beschikbaar ook. Super dit!

Niels82
03-04-10, 13:46
Volgens mij kan dat nu nog niet Sosumi.
Er staat ook departure date bij welke op today of tomorrow staat.
Aangezien jouw vertrektijd 5 dagen in de toekomst ligt kan dit niet overeen komen (of ik zit er goed naast).

Sosumi
03-04-10, 13:50
Ja, vond het al vreemd; maar kon wel gewoon mijn zitplaats wijzigen en opslaan... En als ik vervolgens terugkwam bij Seat Map, zat ik op de plaats die ikzelf heb aangewezen...

baluga
04-04-10, 16:17
We vliegen met KLM naar Manchester en van Manchester naar Orlando met Virgin Atlantic. Als we op Schiphol ingecheckt hebben bij KLM moeten we dan op de luchthaven van Manchester nog een keer bij Virgin inchecken cq. online?????

Er zijn vast wel ervaren vakantiegangers die hier raad mee weten.....

Marco Stern
04-04-10, 18:38
We vliegen met KLM naar Manchester en van Manchester naar Orlando met Virgin Atlantic. Als we op Schiphol ingecheckt hebben bij KLM moeten we dan op de luchthaven van Manchester nog een keer bij Virgin inchecken cq. online?????

Heb je 1 ticket gekocht voor de trip AMS-MCO of zijn het twee losse tickets? In het laatste geval moet je twee keer inchecken en ook tussentijds nog je koffers van de band halen en weer inleveren bij de incheck balie.

Lindaa
04-04-10, 19:29
Bij Air Berlin kun toch pas 30 uur van te voren je stoel uitkiezen?
Of kan dat wel eerder?

baluga
04-04-10, 22:20
Heb je 1 ticket gekocht voor de trip AMS-MCO of zijn het twee losse tickets? In het laatste geval moet je twee keer inchecken en ook tussentijds nog je koffers van de band halen en weer inleveren bij de incheck balie.

Nee, we hebben elk 1 e-ticket, eigenlijk dus ams-mco met 1 tussenstop Manchester. Moeten we onszelf dan toch nog ergens melden/inchecken, of kunnen we meteen door naar de gate.... en zien we onze koffers in Orlando?

Sosumi
04-04-10, 23:09
Oh dat is wel een goede vraag... Dat vraag ik mij ook af. AMS - Philly - Charlotte - Myrtle Beach. (2 tussenstops)

Ebelix
05-04-10, 09:54
Sosumi, Jij ziet je koffers voor het eerst terug in Philly om deze door customs te nemen. Na custums kan je ze weer afgeven bij de balie van US Airways en dan zie je ze weer terug in Myrtle Beach.

Baluga, jij ziet je koffers weer terug in Orlando.

Op je point of entry binnen de USA zie altijd je koffer(s) terug. Je gaat daar namelijk door Immigrations en Customs.

mrloes
29-04-10, 00:03
Morgenvroeg kan ik online inchecken voor de vlucht van Houston naar A'dam, 24 u van te voren.
Vanuit Houston gaan we naar Orlando maar da's weer zoveel uren later.
Kan ik morgen al voor de gehele heenreis inchecken?
Of moet ik de klok en t tijdsverschil in de gaten houden en dat deel vd reis dan pas doen?

En ... de terugweg? Dat kan ik vanuit Orlando doen, wederom 24 u van te voren maar we hebben geen printer in de villa. Wat dan gedaan????

Ta2 Gerrit
29-04-10, 00:16
Je kunt de hele reis inchecken, en ook gelijk al je boardingpassen uitprinten.
Voor de terugreis idem, alleen zul je dan je boardingpassen op het vliegveld moeten printen, bij een kiosk, zo'n computer op een paaltje.

Dat is zowiezo handig, want daar moet je toch heen voor je bagagelabels, die een medewerker van de airline dan, na weging, op de koffers aanbrengt.
Kind kan de was doen. Goede reis en veel plezier.

mrloes
29-04-10, 09:14
Bedacht me net dat we voor de terugreis ook gewoon op t vliegveld in kunnen checken. We moeten toch de villa uit, willen er op tijd zijn .. de dag v terug reizen is nu eenmaal de harde realiteit van 'back home'.
Maar bedankt weer voor de info, wordt gewaardeerd!

mrloes
29-04-10, 11:26
Nah, ben al 20 minuten aan t inchecken ... maar niet heus.
Pagina geeft steeds een error,v-dorie nog!!

edit:
Heb ik net m'n best zitten doen op t online inchecken ... krijg ik op t eind de mededeling: 'this is not your boarding pass'. En als je verder leest en je je afvraagt waarom je t niet kunt printen staat er 'your documentation needs to be checked at the airport by a Continental representative' maar vervolgens wordt er dan wel stapsgewijs uitgelegd hoe je bij de airport kiosk zelf in kunt checken.
Zucht ... nah, we zien t morgenvroeg allemaal wel.
Ga me er nu niet druk meer om maken!

derrobbie
29-04-10, 15:40
Hadden wij ook. Wel kunnen in-checken maar geen boarding pass kunnen uitprinten.
Maar dat kan inderdaad gewoon op schiphol hoor.

mrloes
29-04-10, 15:56
deRobbie: ook voor morgen naar Houston??

derrobbie
29-04-10, 15:59
Nee, een tijdje geleden al.
Maar het systeem om de boarding passen te versturen via het internet werkte niet, en dit lijkt mij op het zelfde probleem.
Toen wij op schiphol aankwamen bleek dat iedereen die naar Atlanta ging het zelfde had.
Maar je print ze zo uit hoor. No worries...

mrloes
29-04-10, 16:12
Ik had 1st al moeite om op de goede pagina te komen; ben vanaf 10.10 u aan t proberen geweest, iedere x een error. Later maar 'ns op de laptop geprobeerd
en hee, dat ging wel. (rara??) Alleen ja, die is niet aangesloten op de printer ... damn ...
Toen de pc van t bedrijf ingeschakeld en jahoor, de pagina kwam gewoon
up-ge-popt en kon ik alles invullen met als einde: bovenstaand verhaal.

derrobbie
29-04-10, 16:16
Niet te gestrest op vakantie he.
ENJOY en RELAX :)

[verwijderd]
29-04-10, 16:41
En hier idem dito, ook vanmiddag meermalen geprobeerd in te checken bij United maar we moeten ons ook op Schiphol maar gaan melden om in te checken. Want online kreeg ik ook steeds een melding dat ik niet online kon inchecken.

Vanavond nog maar eens proberen en anders morgen op Schiphol.

corrus
29-04-10, 20:16
Zal niet gaan werken...Als UA eenmaal het systeem weigert, weigert 't ook goed... :D

mrloes
29-04-10, 20:31
Misschien heeft t iets te maken met bepaalde veiligheidsmaatregelen?
Of de nasleep van de aswolk?

Michael66
30-04-10, 04:18
Of de maanstand. Of de dag van de week. Of ......

Zoals Corrus al aangeeft: Als 't niet werkt, werkt het niet. Wat de reden ook is, daar verander je toch niets aan. Kwestie van jammer maar helaas, accepteren en de als alternatief geboden manier volgen.

pumi1000
30-04-10, 16:11
En hier ook de melding dat we op schiphol in moeten checken........

corrus
30-04-10, 20:38
Dus? . . .

[verwijderd]
01-05-10, 13:49
En hoe kwam dat nu bij United, ze hadden een ander toestel ingepland voor de vlucht binnen Amerika en het opnieuw inchecken van de mensen in dat toestel bleek niet zo goed te gaan, waardoor veel mensen geen tickets kregen voor die aanvullende vlucht en deze allemaal op Washington - Dulles nog moesten gaan halen. Maar goed, wij hebben ons direct na aankomst gemeld bij een medewerkster die weliswaar bij een andere gate stond maar deze was zo vriendelijk onze tickets uit te printen voor het vervolg.

JBA
25-07-11, 14:26
Ik heb net online ingecheckt. Ik 'mag' voor mezelf geen boardingpass printen, voor de andere vier gezinsleden kon het wel. Weten jullie hoe dat komt?

Teleton
25-07-11, 16:10
. Weten jullie hoe dat komt? Kan zijn dat je voor een speciale beveiligingscontrole in aanmerking komt. Komen er 4 S-jes op je boardingpass te staan en word je extra gecontroleerd. Schone broek aan, dus......

JBA
25-07-11, 17:25
Dank je wel Teleton voor de uitleg .... en dat op mijn eerste vliegreis [-(

sonja
25-07-11, 19:20
Laat je niet gek maken hoor;), het kan maar hoeft niet, het kan wel iets simpels zijn en dan wordt het aan de balie opgelost.

Mocht je wel $$$$ op je boardingpass hebben dan krijg je die extra beveiligingscontrole, maar die vindt plaats in het openbaar, dus no worries.

Lekker op tijd naar de luchthaven, alvast goede vlucht en fijne vakantie.:D

Teleton
25-07-11, 19:46
maar die vindt plaats in het openbaar, dus no worries. ....een reden te meer om het advies over die broek ter harte te nemen.............:-D.

[verwijderd]
25-07-11, 21:49
Dank je wel Teleton voor de uitleg .... en dat op mijn eerste vliegreis [-(

Misschien wel juist daarom :D

Bqtje
25-07-11, 22:58
....een reden te meer om het advies over die broek ter harte te nemen.............:-D.

Ha ha , deze vind ik leuk . ](*,)
Maak je echter geen zorgen , 't is routine !

Jfn
13-09-11, 10:49
Ik vlieg vandaag met United (Continental) via Washington naar Orlando.

Inchecken gisteren via internet leek te lukkken. Vervolgens krijg je een e-mailtje met een PDF aanhangsel met de opmerking '... Dit is geen boarding pas! ...'.

En vervolgens moest ik vandaag alsnog 'in persoon' inchecken op Schiphol. Ik heb gevraagd waardoor dat kwam en het schijnt met ESTA te maken te hebben. Blijkbaar kan die controle nog niet online plaatsvinden en moet dat perse op Schiphol gebeuren.

Gelukkig heb ik alleen handbagage en stond ik vooraan in de rij, dus binnen no-time bij de gate :razz:

Als er mensen zijn die met United / Continental vliegen en die het wel gelukt is om via internet in te checken dan hoor ik dat graag!

Nu nog 2 uur wachten totdat het vliegtuig vertrekt ...

JKG
13-09-11, 11:32
Bij United kan je wel je boarding pass naar je mobiel halen en via je mobiel inscannen (bij de gate) als je de barcode op het scherm tovert. Ik haal altijd nog mijn boardingpasses, moet toch de koffers inleveren en bovendien als de batterij leeg gaat onderweg ofzo (spelletjes, muziek, video etc), dan sta je daar bij de gate.... :)

ietie
13-09-11, 16:39
Is dit nieuw?
De vorige keer kon ik gewoon online inchecken en de boarding passen printen, dit was in oktober 2010.

sonja
13-09-11, 18:32
Hier begrijp ik niets van, wij checken al jaren online in, de laatste keer was in mei, geen enkel probleem.

JKG
13-09-11, 22:46
Laatste keer voor mij met United was in juli. Dan krijg je ook per PDF de boardingpasses met dus de barcodes (die je dus ook met je smartphone op het scherm kan toveren). Maar ik print ze nooit uit, als ik dus bij een Easy-Checkin unit sta, print ik ze daar wel uit. Ben dus benieuwd hoe het bij Jfn zit.

Jfn
14-09-11, 17:41
Ik kon de procedure voor het online inchecken volledig doorlopen. Na de keuze voor het e-mailen van de boardingpass kreeg ik dus de melding dat ik geen boardingpass kon krijgen en mij alsnog bij de incheckbalie op Schiphol moest melden.

Voor een extra veiligheidscontrole ($$$$) was ik ook niet geselecteerd en United had mijn (paspoort) gegevens al.

Ik bedenk me nu net: Misschien kon het niet online omdat het een code-shared vlucht was (geboekt bij United en uitgevoerd door Continental; Ik moest ook inchecken bij de Continental balie).

Maar we hebben het gered. 't Is hier lekker warm in Kissimmee, ik vermaak me wel!

ietie
14-09-11, 21:04
Wuj zullen dit ook hebben op onze volgende vlucht, wij hebben geboekt bij continantal maar vliegen met united, volgens mij moet ik dan toch gewoon via continantal online inchecken.?

corrus
16-09-11, 18:56
Inchecken dient ALTIJD te gebeuren bij de uitvoerende maatschappij...

ietie
16-09-11, 22:35
Hoe doe ik dat dan, ik kan nu alleen via de site van continantal kijken naar onze vlucht gegevens en de stoel nummers, als ik bij united kijk zie ik niks staan kan dus ook niet online inchecken neem ik dan aan.

corrus
17-09-11, 08:45
Je hebt vast 2 confirmation nummers...
Eentje van Continental Airlines en één van United Airlines...
Indien je deze niet hebt, kun je beide nummers zien bij Continental Airlines...

Jfn
19-09-11, 22:41
Nav mijn eerdere bericht (Inchecken via Internet lukt niet (http://floridaforum.nl/showpost.php?p=154870&postcount=115)): Voor de vluchten terug is het wel gelukt. Het was alleen niet mogelijk om mij via de mail een boardingpass toe te sturen, maar ik kan nu tenminste bij een easy check-in kiosk zelf de boardingpasses uit laten printen.

ietie
20-09-11, 15:10
Heb gekeken en kan met hetzelfde nummer ook bij unted kijken, kan alleen de vluchten op de heen weg zien.

Hanz
03-12-11, 17:33
We vliegen binnenkort naar Orlando via Newark. Krijg ik dan op Schiphol twee instapkaarten of moet ik dat op Newark regelen?
Verder is het kennelijk zo dat je je met bagage en paspoort moet melden bij de incheckbalie van de airline en je niet meer van te voren via internet (of kiosk) moet inchecken. Klopt dat?

trails
03-12-11, 18:20
Vorig jaar met overstap in Parijs via Newark naar Orlando gevlogen (Continental). Bij incheck op het eerste vliegveld kregen we boardingpassen voor alle vluchten.

jarjarbinks
03-12-11, 18:30
Hanz, als je van Schiphol met dezelfde maatschappij door vliegt op Newark krijg je je instapkaart van Newark ook op Schiphol, dat gaat altijd goed.

Klopt je hoeft je nergens meer te melden dan alleen bij de incheckbalie van de maatschappij waarmee je vliegt. Alleen paspoort en koffer en je kunt vertrekken. Vergeet de ESTA formulieren niet en je CC. Dan heb je echt alles.

Ta2 Gerrit
03-12-11, 19:45
Je kunt ook van te voren inchecken via internet, als jou airline die mogelijkheid biedt.
Je kunt dan zelf alle instapkaarten uitprinten en hoeft dan op Schiphol alleen nog maar je bagage te droppen en je paspoort te laten zien.

Daar is een aparte balie voor bij jouw airline.
Overigens is het niet verplicht je ESTA formulieren mee te nemen, maar je zou het voor je eigen gemoedsrust, indien nodig, kunnen doen.
Veel plezier.

riwi
03-12-11, 21:57
Overigens is het niet verplicht je ESTA formulieren mee te nemen, maar je zou het voor je eigen gemoedsrust, indien nodig, kunnen doen.
Veel plezier.

Je kan ook zoals ik altijd doe je Esta formulier ( en al je paspoorten en creditkaarten) scannen en naar je toe mailen. Internet is bijna overal te krijgen en je kan dan jje kopieen laten zien ( of printen), Ook als je je portemonaie kwijt raakt is het handig om al je pasnummers en kopieen bij de hand te hebben waar je ook gaat.
:grin:

knaapje
03-12-11, 22:43
Alle scans, ook die van mijn reisdocumenten, reserveringen, ziektekosten/reisverz., rijbewijs e.d. staan beveiligd op mijn netbook, wat ik bij me heb, en op een beveiligde USB-stick, die ik op mij draag.
http://www.alternate.nl/html/product/Opslagmedia_USB-Sticks/Corsair/Flash_Padlock_2_8_GB/406149/?tn=HARDWARE&l1=Opslagmedia&l2=USB-Sticks
Ook handig, een paar foto's van de bagage, die je bij je hebt.
Als er wat zoek raakt is dat duidelijker aan te tonen dan uitleggen, dat het een grijze koffer is met ronde hoeken.

Knaapje

Ritchie
05-04-12, 22:39
Ik kan nu online inchecken in Orlando.
Alleen de volgende vraag snap ik niet helemaal:

Do you plan to check bags?Yes No/Undecided
https://www.united.com/travel/checkin/img/spacer.gif Clicking "Agree-Finish Check-in" confirms your acceptance and understanding of United's terms and conditions.https://www.united.com/travel/checkin/img/spacer.gif https://www.united.com/travel/checkin/img/spacer.gif

Wat bedoelen ze hiermee, iets met mijn koffers ???

rolandino
05-04-12, 22:40
Ze vragen of je van plan bent om koffers in te checken, ik neem aan van wel? Daarna kun je het aantal koffers aangeven, en bij extra koffers dit ook direct betalen.

Ritchie
05-04-12, 23:06
dank je voor het antwoord, volgens mij is alles netjes gelukt, heb de boardingpassen kunnen uitprinten.
ik had dit voorheen nog niet gedaan, en ga dit zeker in september ook doen, als het weer lukt, ik kreeg nl, netjes een mailtje van de maatschappij dat ik online kon inchecken, scheelt straks toch weer tijd op MCO en in september op Schiphol.

cindy74
15-04-12, 17:04
Ik heb dus ook geen boardingpassen kunnen uitprinten alleen een document met this is no boardingpass erop .Wij vliegen met united ik neem aan dat wij alsnog moeten aanschuiven bij de incheckbalie of kunnen we dit bij de easy check inn ?

Teleton
15-04-12, 17:58
Wij vliegen met united ik neem aan dat wij alsnog moeten aanschuiven bij de incheckbalie Zo is dat! Succes en goeie reis.

Daan
19-04-12, 09:22
Ik heb dus ook geen boardingpassen kunnen uitprinten alleen een document met this is no boardingpass erop .Wij vliegen met united ik neem aan dat wij alsnog moeten aanschuiven bij de incheckbalie of kunnen we dit bij de easy check inn ?

Klopt. Je moet gewoon bij de incheckbalie aanschuiven. Je krijgt in nederland geen boarding pass omdat ze je paspoortnummer nog moeten controleren. Ik moet zeggen dat het best snel ging. Er waren iets van 10 balies open toen wij weg gingen, en er stond geen rij.

Terug krijg je trouwens wel gelijk je boarding pass. Maar als je koffers bij je hebt, mag je alsnog aansluiten bij de incheckbalie :)

Teleton
19-04-12, 09:35
Klopt. Je moet gewoon bij de incheckbalie aanschuiven. Je krijgt in nederland geen boarding pass omdat ze je paspoortnummer nog moeten controleren.

Hmmm...ik zou zeggen: Klopt niet! Wij vertrekken, net als Cindy, al jaren vanaf Zaventem en kunnen in de meeste gevallen gewoon de boardingpassen vooraf uitprinten. Het printen heeft niets met de controle van je paspoortnummer te maken.

Het kan wel voorkomen dat een van de reizigers een extra security check heeft. Dan staat er SSSSS op je boardingpas en in dat geval kan je hem niet vooraf printen.

Met de geprinte boardingpass schuif je aan in de speciale rij, de ingang bevindt zich tegenover de douane. De lengte van deze rij is afhankelijk van het aantal slimmerikken dat vooraf is ingechecked....[-o<.

Daan
19-04-12, 10:07
Bij ons stond dat toch echt op het printje. Ik heb m hier helaas niet bij me, maar er stond iets in dat je paspoort nog gecontroleerd moest worden. Dit was ook bij een United vlucht. Vanaf Amsterdam. In Orlando kreeg ik toen ik wilde inchecken dat mijn paspoort al gecontroleerd was (toen ik inlogde) en kreeg ik de boarding pass wel gewoon uitgeprint.

Ritchie
06-09-12, 11:16
Maf, in maart kreeg ik de boardingpassen wel uitgeprint via een PDF bestand.
Nu krijg ik een mail met de tekst:

"Please note that we are unable to provide boarding documents for travelers in
this reservation. Please go to an airport check-in kiosk or see a United
representative at the airport to receive boarding documents for these
travelers:"

pfff alle moeite voor niks gedaan, printer aangesloten op mijn laptop, deze moeten installeren, en dat allemaal voor niks :(

Ritchie
06-09-12, 11:24
Je krijgt in nederland geen boarding pass omdat ze je paspoortnummer nog moeten controleren.

Afgelopen maart wel hoor.