PDA

Bekijk Volledige Versie : Extra batterij voor videocamera



Brechtje1983
30-03-10, 13:57
Ik heb me onlangs een nieuwe videocamera aangekocht. Nu blijkt dat de batterij die erbij geleverd werd, neit héél lang mee gaat. Doordoor ben ik op zoek naar een nieuwe batterij. In België zijn die redelijk duur. Als ik er een in Amerika zou kopen (alle electro is er goedkoop), levert dit dan problemen op met het opladen? (gebeurt rechtstreeks via camera met stekker)? Heeft hier iemand ervaring mee?

cloggie68
30-03-10, 14:01
Wij hebben deze hier in NL via internet gekocht via Saake Shop (even googlen), prima levering en lange levensduur! Ik ken de vergelijkende prijzen in de VS niet dus daar kan ik je niet over adviseren.

Brechtje1983
30-03-10, 14:18
ik heb het meer over de levensduur ivm het opladen? USA zijn andere stekkers dan hier in Europa. Als je amerikaanse batterij oplaadt met belgische oplader, lukt dit? Gaat dit trager, of helemaal niet? Ben nu toch te laat om extra batterij via internet te bestellen, vertrekken zaterdag voor dagje amsterdam en zondag de vlucht...

JKG
30-03-10, 14:35
Een accu is vaak 12 of 18 volt (soms zelfs veel minder nog), dus die past gewoon in je Europese lader, zolang het model waar je 'm voor koopt maar gelijk is aan z'n Europese variant. Kan je ook makkelijk vergelijken door beide accu's naast elkaar te houden en specificaties na te kijken (voltage, amperage etc.). Maar als je dezelfde videocamera in Amerika kan vinden, dan is die accu nagenoeg gelijk hoor en geen problemen met opladen dan, want die 110 en 220v gaat om het laadgedeelte, niet wat er geladen moet worden.

Maar hoe oud is je videocamera? Een batterij moet toch wel 1 jaar garantie hebben op goede werking.

[verwijderd]
30-03-10, 15:09
Zelf heb ik afgelopen jaar gewoon via bestbuy op internet de prijzen vergeleken en dat kwam er op neer dat ik in Amerika de accessoires heb gekocht omdat dat behoorlijk scheelde voor mijn camera.

De accu's zijn gewoon hetzelfde qua spanning en laden even snel op jouw lader als de accu's die je in Europa koopt.

@JKG ik denk dat HIJ bedoeld dat de opname duur van de accu niet zo lang is, meestal zit er maar een kleine accu bij een camera en moet je extra of grotere accu's los kopen.

Brechtje1983
30-03-10, 16:53
@ JKG: is zéér recent: in januari gekocht. (Sony HDR-XR106)

@ verwijderd: ze = hij (Brecht = mannelijk ;-) )

Teleton
30-03-10, 17:34
Brecht = mannelijk ;-) Schitterend, ik heb je ook altijd geslachtelijk verkeerd gerubriceerd.......:-k. Sorry, kerel!

Brechtje1983
30-03-10, 19:40
\\:D/Ja, ik ben da gewend over Nederlanders, jullie hebben een meisjesnaam Brechje ofzo zeker? En ik word door de vrienden geregeld Brechtje genoemd, daarmee dat dit ook m'n gebruikersnaam is ;-)
Grappig wel eigenlijk!

[verwijderd]
30-03-10, 22:12
@ verwijderd: ze = hij (Brecht = mannelijk ;-) )


Oeps, mijn excuses, moeten maar meteen vragen om een geslachts symbooltje bij de namen, lol.

Brechtje1983
30-03-10, 22:27
Haha, goed idee! Maar versta de verwarring hoor! Waarom hebben we in B en NL ook van die namen die voor beide geslachten worden gebruikt hé ;-)