PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Orlando naar Inverness



Bosyka
29-03-10, 19:43
Hoi ik heb even een vraagje. We gaan naar Inverness en vliegen op Orlando nu moeten we natuurlijk van Orlando naar Inverness zien te komen. Heeft iemand misschien een idee of dit bijvoorbeeld met een bus is te doen of met een taxi. En wat dan de kosten hiervan zouden zijn. Alvast bedankt voor de info.

Gr. Bob

Michael66
29-03-10, 20:19
Het makkelijkst is met een huurauto. M.i. staat het huis van Koen Kamphuys in Inverness en gaat hij steeds enkele reis erheen met een huurauto van Hertz, aangezien daar een inleverpunt van Hertz is.

Maar dat kan Koen het beste zelf even aangeven. :p

Heb je in Inverness zelf geen auto/vervoer nodig dan?

Bosyka
29-03-10, 20:31
We hebben daar een huis tot onze beschikking van een kennis waar al een auto aanwezig is. Dus zodoende maar het kan zo maar zo zijn dat we opgehaald worden ik ben eigenlijk ook gewoon nieuwsgierig wat de alternatieven zijn. aangezien het onze eerste keer is daar naar toe.

Gr. Bob

1250
29-03-10, 23:28
Let goed op de verzekering, een Amerikaan verzekert zijn auto niet maar zichzelf!

Wij zijn meerdere keren naar Inverness geweest, mooie plaats veel rust maar minimaal anderhalf uur rijden van Orlando, taxi lijkt mij geen mogelijkheid.
Er rijden volgens mij geen bussen van Orlando naar Inverness/Ocala...

katjab
30-03-10, 00:04
Er gaat een shuttle van Orlando airport naar Ocala die heb ik toevallig vorige week zien rijden. http://www.shuttleliner.com/

Verzekering moet je idd even goed nakijken. Het kan wel zo zijn dat je er in mag rijden maar het is een uitzondering en niet iets waar je vanuit moet gaan.

A.Hofman
30-03-10, 10:27
Er is ook een Greyhound verbinding Orlando-Ocala, maar of die in Inverness stopt weet ik niet.

Teleton
30-03-10, 10:55
Als ik het goed begrijp, dat als ik in de auto van een ander zou gaan rijden deze niet verzekerd is.

MMmmm, ze geven aan dat je dit heel erg goed moet nagaan voor je in de auto stapt. Vanaf het Forum is natuurlijk niet te zien welke voorzieningen iemand heeft getroffen. Voor het zelfde geld heeft de gene die jou de auto te leen geeft, immers wel de noodzakelijke verzekeringen afgesloten.

Gebruikelijk is daar dat de chauffeur verzekerd is en niet het voertuig, zoals dat bij ons systeem het geval is. Als wij bij familie zijn, kunnen we echt niet in hun auto rijden. Zij mogen weer niet in onze huurauto rijden.......

1250
30-03-10, 23:15
Koen Kamphuys heeft geen huis in Inverness maar in (de regio) Sebring.
Helaas ken ik nog niemand die een huis in Inverness heeft...

katjab
31-03-10, 11:14
Hoi 1250 & Katjab. Als ik het goed begrijp, dat als ik in de auto van een ander zou gaan rijden deze niet verzekerd is.

Gr. BobZo zwart/wit ligt het niet maar navragen is erg belangrijk.
Ik heb vorig jaar 3 maanden in Amerika gezeten en reed gewoon met de auto van de eigenaresse van het bedrijf waar ik zat maar zij had dat bij haar verzekering even aangepast.

koenkamphuys
03-04-10, 11:38
Nou... nou ik toch al over de tong ben gegaan zal ik toch maar eens meekletsen:???: over de oorspronkelijke vraag.

Je kunt een one-way huren bij een autoverhuurmaatschappij. Lang niet alle verhuurmaatschappijen staan one-ways toe, en als zeker niet voor één dag. Daarom huur ik altijd bij Hertz - ook omdat die een verhuurkantoortje bij mij in Sebring heeft (dat voor een belangrijk deel van de one-ways leeft).

Je kunt eenvoudig op de site van Hertz uitzoeken of ze een verhuurpunt in Inverness hebben - inclusief het adres. Huur ook alvast voor de terugweg want vanuit hier is dat goedkoper als ter plekke.

Als je bij Hertz economy huurt, denk er dan aan dat je dan ook echt economy krijgt (tenzij je zoals ik goldmember bent :sun:). Meestal krijg je een volkomen uitgeklede Chevrolet Aveo, die ruim genoeg is voor 2-3 personen + bagage maar wel verstoken van alle luxe behalve airco. Maar 't is maar voor één enkele reis natuurlijk.

O ja, als je op zaterdag reist hou er dan rekening mee dat zulke verhuurkantoortjes op zondag dicht kunnen zijn. Dat kost je dan een extra dag huren.


Let goed op de verzekering, een Amerikaan verzekert zijn auto niet maar zichzelf!
Dat is niet altijd waar. Mijn verzekering dekt wel degelijk de auto i.p.v. de eigenaar. Maar het is zeker noodzakelijk om na te vragen.

Er is ook een Greyhound verbinding Orlando-Ocala, maar of die in Inverness stopt weet ik niet.
Heb destijds ook wel eens de mogelijkheden onderzocht voor openbaar vervoer vanaf het vliegtuig i.p.v. een huurauto. Probleem is dat bus en trein niet vanaf het vliegveld vertrekken, dat vliegtuigen te laat aankomen voor de buslijnen en dat je op het haltepunt bij je bestemming ook maar weer moet zien hoe je verder komt. Amerika is een autoland....

1250
03-04-10, 13:11
Dat is niet altijd waar. Mijn verzekering dekt wel degelijk de auto i.p.v. de eigenaar. Maar het is zeker noodzakelijk om na te vragen.



Dat vind ik interessant om te horen, heb al behoorlijk wat ervaring met auto's in de VS en eigenlijk nog nooit gehoord dat iemands auto verzekerd bij wie heb jij jouw auto verzekerd?
Ergens is het Europese systeem handiger, het Amerikaanse systeem daarentegen vind ik rechtvaardiger.

koenkamphuys
04-04-10, 15:18
(...) bij wie heb jij jouw auto verzekerd?
Progressive. Was toch al de enige die ik kon vinden, die niet-ingezetenen wil verzekeren. Het verzekeringskantoor, dat op billboards claimt iedereen aan een autoverzekering te kunnen helpen, had dus gelijk.