PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema MarjoleinenRick: 2010



marjoleinenrick
25-03-10, 20:12
We gaan dit weekend onze tickets boeken. Van 2 september tot en met 18 september gaan wij naar Floridaaajajaja!

We vliegen van en naar Orlando.
We weten nog niet helemaal hoe we het gaan indelen. We willen zoiezo naar Seaworld, the Everglades, Miami en Cape Canaveral. Alleen we weten nog niet helemaal hoelang we overal willen blijven.

Dus als jullie leuke tips en ideeen hebben, we horen het graag!!!

aggie
26-03-10, 08:46
Hallo Marjolijn en Rick,
Wat een goed vooruitzicht!! Is het niet handiger om op Orlando te vliegen, langzaam af te zakken en dan terugvliegen vanaf Miami? Het is maar een optie, kost meestal niet veel meer en je hoeft niet op en neer te blijven karren...:roll:
Maar wat het ook wordt, het wordt zeker een heerlijke vakantie :-\"

marjoleinenrick
26-03-10, 09:11
Ja dat is ook nog een optie, maar we willen eigenlijk allebei de kustlijnen gehad hebben, de kant van Tampa willen we op maar ook Cape Canaveral. Dus dan wordt het toch een rondje :-D

aggie
26-03-10, 10:31
Ja, dan lekker een rondje maken, beide kustlijnen zijn zeker de moeite waard, wij hebben dat ook al gedaan. \\:D/ Veel plezier met plannen!!!

Tinkerbell
26-03-10, 10:43
Of je vliegt rechtstreeks naar Miami en rechtstreeks terug vanaf Fort Myers.
Geen overstappen en veel tijdwinst.
Comfort Class aanwezig en alle zitplaatsen gelijk bij boeken vast laten leggen.:mrgreen:

marjoleinenrick
26-03-10, 11:02
Goeie tip, dat ga ik ook even uitzoeken!!

marjoleinenrick
30-03-10, 22:04
Jeeeh!
We hebben net onze tickets geboekt bij Continental Airlines.
En alvast stoelen gereserveerd, nu maar afwachten of we die houden :razz:

Hoe zit het eigenlijk met je naam op je ticket in op je paspoort. Ik kan iets niet goed wijzigen, en nu zit de 'de' van m'n achternaam aan Marjolein geplakt???

marjoleinenrick
05-04-10, 23:28
Ok, hier komt ie dan;

dag1: Vlucht Amsterdam - Orlando via New York
dag2: Orlando - Universal studio's of Epcot? We weten het nog niet, tips zijn welkom
dag3: Orlando - Seaworld
dag4: Orlando - Tampa of Clearwater (nog even zoeken wat het leukst is)
dag5: Tampa/Clearwater - Fort Myers
dag6: Fort Myers
dag7: Fort Myers - Everglades - Key Largo
dag8: Key Largo - Snorkelen
dag9: Key Largo - Key West
dag10: Key West - Miami
dag11: Miami
dag12: Miami
dag13: Miami - .... Nog in tevullen, ergens tussen Miami en Cocoa Beach een plekkie zoeken
dag14: van het nu nog onbekende plekje naar Cocoa Beach
Cape Canaveral bezoeken
dag15: Lancering Space shuttle om 12AM, daarna naar St. Augustine
dag16: St. Augustine - Daytona Beach - Orlando
dag17: Naar huis vanaf Orlando


Dit is em tot nu toe :D

Als jullie tips hebben hoor ik het graag. Misschien willen we nog naar Crystal River voor de manatees maar dan schuift alles iets op en valt de hele dag fort myers af.


Groetjes

marjoleinenrick
10-04-10, 20:25
Vind niemand ons schema leuk? :P

Sunshine State
10-04-10, 22:47
Echt wel, en ik denk ook dat je veel gaat zien zo hoor.

dag1: Vlucht Amsterdam - Orlando via New York
dag2: Orlando - Universal studio's of Epcot? We weten het nog niet, tips zijn welkom Ik zou niet kunnnen kiezen. Wij doen om en om, ene jaar Disney andere jaar Universal.
dag3: Orlando - Seaworld heel leuk
dag4: Orlando - Tampa of Clearwater- Strand Clearwater en de Sea Screamer doen bij Pier 60
dag5: Tampa Bush Gardens ?
dag6: Fort Myers
dag7: Fort Myers - Everglades - Key Largo
dag8: Key Largo - Snorkelen lijkt me leuk
dag9: Key Largo - Key West
dag10: Key West - Miami
dag11: Miami
dag12: Miami
dag13: Miami - .... Nog in tevullen, ergens tussen Miami en Cocoa Beach een plekkie zoeken Cocoa beach is heel lekker
dag14: van het nu nog onbekende plekje naar Cocoa Beach
Cape Canaveral bezoeken
dag15: Lancering Space shuttle om 12AM, daarna naar St. Augustine
dag16: St. Augustine - Daytona Beach - Orlando Shoppen Orlando ?
dag17: Naar huis vanaf Orlando


Ik schiet even uit de losse pols :oops: In het rood mijn kleine input.

marjoleinenrick
11-06-10, 13:39
We hebben de tickets, hotels (bijna allemaal geboekt), auto gehuurd en ESTA geregeld. Vergeten we nou nog iets heel belangrijks??

Hoe doen jullie dat met de dag indelen?
Staat het helemaal vast of kijkt iedereen gewoon hoelaat je ergens heen gaat enzo..
We hebben wel dingen gepland staan op bepaalde dagen, maar verder nog niks geregeld, zoals restaurants enzo? Maar dit is toch ook niet echt nodig? Of lijkt het jullie juist handig?

Groetjes

Teleton
11-06-10, 15:30
zoals restaurants enzo? Maar dit is toch ook niet echt nodig? Of lijkt het jullie juist handig?

Tsja, dat hangt er weer van af. Als je bijvoorbeeld in Epcot lekker uit eten wil, kan je het best vooraf reserveren. Verder is een planning voor mij een basis waar je lekker mee kunt schuiven. Vooral niet te spastisch aan vasthouden als het niet nodig is. Maar ieder plant zijn vakantie weer anders; doe vooral wat je het liefste doet.

Hoe laat wij vertrekken.....? Als de tijd daar is!

goedhartl
13-06-10, 21:11
Ok, hier komt ie dan;

dag1: Vlucht Amsterdam - Orlando via New York
dag2: Orlando - Universal studio's of Epcot? We weten het nog niet, tips zijn welkom

Hoe laat komen jullie aan op dag 1?
Heb je dan genoeg puf om op dag twee gelijk een pretpark te bezoeken?

Ik ben erg benieuwd naar een eventuele jet lag........

goedhartl
13-06-10, 21:17
We hebben wel dingen gepland staan op bepaalde dagen, maar verder nog niks geregeld, zoals restaurants enzo? Maar dit is toch ook niet echt nodig?

Ik heb wel alle restaurants die ik wil bezoeken bij diverse dagen op mijn reisschema gezet met adressen erbij. Niet dat ik persé die dag ga, maar dan heb ik op papier waar ik sowieso wil gaan eten.

Wat voor mij een must is, is Soul food, Cheesecake Factory, Red Lobster (of een ander goed restaurant met seafood), Take out Chinese (om de bakjes) IHOP, een echte Amerikaanse Diner en een goede hamburgertent zoals Five Guys.
Een echt absulute must is natuurlijk Starbucks!!!!!\\:D/

Ta2 Gerrit
13-06-10, 21:23
Jetlag richting de US uit zich vooral in heel vroeg opstaan,
Dus dan ben je mooi op tijd bij de poort (van Universal.....of Epcot, ik kan niet kiezen) :-)

De aankomst, als je niet rechtstreeks vliegt, is i.h.a. eind van de middag tot half in de avond.

marjoleinenrick
13-06-10, 23:19
We komen inderdaad om 4 uur in de middag aan. Dus dan gaan we lekker relaxen en ons hotel opzoeken. Ik wil ook wel wat adresjes opschrijven waar we eventueel kunnen gaan eten maar we gaan toch niks reserveren.

We hebben net ook te horen gekregen dan mijn ouders (bijna 30 jaar getrouwd) ons mee nemen op cruise in januari om dit met ons te vieren! Nog zo'n fijn vooruitzicht!!!! We vertrekken vanaf miami of fort lauderdale, jippie!

marjoleinenrick
03-07-10, 20:32
We hebben weer wat aangepast, omdat de shuttle lancering niet doorgaat van 16 september, hebben we besloten om maar 1 nacht in Cocoa Beach te blijven en dan 1 nacht langer in Orlando in ons laatste hotel.
Dus nu is ie zo:

dag1: Vlucht Amsterdam - Orlando (via New York)

dag2: Orlando - Seaworld

dag3: Orlando - Epcot of Universal Studios, nog niet helemaal uit welke

dag4: Orlando - Treasure Island, overdag naar Busch Gardens (zal wel lekker druk zijn het is dan 5 september, weekend van Labor day heb ik mij laten vertellen)

dag5: Treasure Island - Fort Myers, overdag naar de pier voor de boot met dolfijnen :)

dag6: Fort Myers - Rustdag, naar het strand

dag7: Fort Myers- Key Largo, onderweg naar de everglades toe

dag8: Key Largo - Key West, even een hapje eten bij het Morada Bay Cafe op de weg naar Key West toe

dag9: Key West, gewoon lekker relaxen en Key West verkennen

dag10: Key West - Miami

dag11: Miami, Shoppen

dag12: Miami, South Beach en een beetje rondtouren

dag13: Miami - Cocoa Beach, via Fort Lauderdale, daar willen we misschien heen (leuke dingen om daar te doen, tips??)

dag14: Cocoa Beach - St Augustine, eerst naar Kennedy Space Center en in de middag door naar St Augustine

dag15: St. Augustine - Orlando, in de ochtend St Augustine in en dan in loop van de middag richting Orlando

dag16: Orlando - Shoppen
dag17: Naar huis vanaf Orlando :(


Dit is em voor nu, als jullie nog leuke tips hebben hoor ik het graag!!!!

BertB
07-07-10, 00:00
Misschien http://www.finexpeditions.com (http://www.finexpeditions.com/) in Cocoa Beach, wij gaan het zelf in juli a.s. uitproberen. :lol:

marjoleinenrick
08-07-10, 12:31
Ziet er leuk uit, maar we zijn niet zo lang in Cocoa Beach, dus misschien hebben we er geen tijd voor.

Denken jullie dat ons schema qua tijd (hoelang we overal zijn en de reistijd etc) een beetje goed is?

carmen1988
08-07-10, 20:18
Dat ziet er goed uit. Ik ga ook in September naar Florida en was ook van plan om naar de space shuttle te gaan kijken.

Alleen kreeg ik een mail van nasa met nieuwtjes enz. En helaas gaat hij niet op die datum maar pas op 1 november. :(

Zie>> http://www.nasa.gov/missions/highlights/schedule.html

In ieder geval veel plezier!

Groetjes Carmen

marjoleinenrick
08-07-10, 22:50
Ja daarom hebben wij onze laatste dagen maar gelijk wat aangepast. 1 voordeel dat de lancering niet doorgaat, en dat is een extra dagje shoppen in orlando :P

Hoeveelste september vertrekken jullie??

carmen1988
08-07-10, 23:03
Haha inderdaad een dag extra shoppen is echt geen straf!

Wij gaan van 12 september tot 5 oktober. Heb er zin in!

marjoleinenrick
08-07-10, 23:11
Ja wij ook heel veel!!

Zit nu weer te kijken om naar een sportwedstrijd te gaan. Lijkt me ook leuk om te zien.

carmen1988
09-07-10, 16:36
Denk dat dat zeker apart is om te zien. Heb het zelf nog nooie gedaan daar.. eigenlijk ook nooit aan gedacht haha. Ben eens benieuwt.

marjoleinenrick
12-07-10, 15:38
Kan iemand mij vertellen of we veel tolwegen in ons schema gaan tegen komen?
Ik heb via de link naar wikipedia wel alle tolwegen gevonden, maar die namen :S help!

En zijn er ook nog wegen die je beter niet kan nemen?

Als we van Fort Myers door de everglades naar Key Largo rijden, kunnen we dan het best de 93 / 75 nemen of de 90 / 41??

marjoleinenrick
22-07-10, 10:29
Niemand een idee voor mij? :-k

Teleton
22-07-10, 10:53
Niemand een idee voor mij? :-kMMM...misschien niet het antwoord dat je graag wilde horen, maar als je wil weten of jouw route tolwegen bevat, is dat een hele uitzoekerij.

Ik zou daar zelf echt even voor moeten gaan zitten, met de RandMcNally of met je TOMTOM. Je zou dat prima zelf kunnen doen, het is je toch ook gelukt om een reisschema te maken? Waarom zou een ander forumlid dan de tolwegen voor je moeten uitzoeken? En dan nog, dan weet je straks dat er misschien tolwegen zijn. En dan...? Sla je ze dan over, pas je je route aan?

Het kost soms best wel wat tijd om een vraag te beantwoorden. Als het dan ergens toe leidt, bijvoorbeeld als het de keuzes van forumleden gemakkelijker/ goedkoper maakt, dan is dat helemaal niet erg. Maar in dit geval lijkt het mij zelf een beetje zinloos om daar veel tijd in te steken. Want wat kan je met een antwoord? Vele wegen leiden naar Rome, toch?

Ook je vraag over wegen die je beter niet kunt nemen, is toch eigenlijk niet te beantwoorden? Wat wil je horen? Drukke wegen, smalle wegen, opgebroken wegen, wegen met veel stoplichten? Wedden dat je ze allemaal tegenkomt?

Je hebt nu eenmaal een route bepaald. Die ziet er toch prima uit? Dus ga lekker op pad, laat je verrassen en geniet van je vakantie. Have fun!

marjoleinenrick
22-07-10, 11:01
Ok, tolwegen ben ik zelf ook een beetje aan het uitzoeken.

Maar wat betreft de route van fort myers naar key largo, en als tussenstop de everglades, weet ik echt niet welke weg we beter kunnen nemen.
Het verkeer maakt me niet uit, maar het gaat mij om waar we het beste naar zo'n airboat ride kunnen. Welke van de 2 wegen je er de meeste tegen komt. :)

Teleton
22-07-10, 12:42
Het verkeer maakt me niet uit, maar het gaat mij om waar we het beste naar zo'n airboat ride kunnen.

Hier is best wel het één en ander over te vinden op het forum. Zo schreef derobbie onlangs deze tip (http://floridaforum.nl/showthread.php?p=125822&postcount=234) als antwoord op jouw vraag (!). Pascal Brouwers gaf deze tip (http://www.everglades.com/) , wordt ook genoemd door Pumi1000. Koen Kamphuys weet ook erg goed de weg in de Everglades en beveelt de Loop Road aan. Verder lees je regelmatig over Shark Valley, waar je ook fietsen huren kunt of wandelen. Dr Phlox schrijft op zijn blog over een bezoek aan 'Everglades Safari' en in de middag 'Shark Valley'. Deze liggen vrij dicht bij elkaar. Ze zijn daar de hele dag bezig geweest. Zie hunreisverslag en de foto's www.t-damen.nl (http://www.t-damen.nl) .

Ik zou overigens zelf een keuze maken voor een bepaald adres en daar naar toe rijden. Maak eventueel een reservering. Lijkt me veel handiger dan een bepaalde route rijden waar je er de meeste tegenkomt.

hockey
22-07-10, 12:50
Via de I-75 kom je de loop road niet tegen, dan moet je via de US 41.

carmen1988
22-07-10, 13:45
Wij zijn ook van plan om de route te gaan doen Ft myers oversteek everglades en overnachting Key Largo. Hebben jullie al enig idee welk park in de Everglades jullie gaan bezoeken? Heb er al een paar bezocht maar ben wel benieuwt welke jullie voorkeur heeft.

Greetz

marjoleinenrick
22-07-10, 14:05
Nee nog helemaal niet Carmen. Ik ben 10 jaar geleden ongeveer met mijn ouders ook naar Florida geweest en toen hebben we een hele leuke airboat ride gemaakt en ook in dat moerassige spul gestaan. Misschien ga ik even opzoeken hoe het daar heette.
En anders moet ik nog op zoek, want ik heb het liever uitgezocht voordat we er heen gaan, dan kunnen we in een keer goed rijden.
Weet jij misschien of je van te voren moet reserveren?
En weten jullie al waar je heen gaat in de glades?

Nog 6 weekiessssss!

carmen1988
23-07-10, 21:15
Reserveren hoeft niet. Ik heb dat tenminste nooit gedaan en ben ook nooit gevraagd naar een reservering. Ik zou wel zoals je zegt eerst even uitzoeken waar je heen wilt, zodat je er meteen naar toe kunt rijden. Ik ben vroeger vaak met mijn ouders naar Florida gegaan. Hebben we er veel verschillende geprobeerd in de Everglases. Zoals Billy Swamp Miccosukee village enz. (Sorry weet ze niet allemaal uit mijn hoofd) De Laatste 3 jaar ga ik dan met mijn vriend. Vorig jaar hebben we Alligator Farm bezocht maar dat raad ik je echt af!! Airboat tour was slecht en de beesten wat ze daar hadden werden niet goed verzorgt. Ik zit nu te denken aan Shark Valley. Maar ik ben nog aan twijfelen is zo veel keus he!

Voor ons nog 6 weken en 7 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Begint nu echt te kriebelen.

marjoleinenrick
24-07-10, 09:41
Aligator farm is toch die van everglades.com?

We zijn inderdaad aan het kijken welke we willen bezoeken, want dan kunnen we er direct heen.

carmen1988
24-07-10, 12:00
Klopt is inderdaad die van everglades.com.

Twijfelen jullie nog tussen een paar?? Of nog helemaal geen in gedachte?

marjoleinenrick
24-07-10, 13:54
Nou we hadden eigenlijk bedacht om naar die farm te gaan haha, maar nu twijfel ik weer door jou berichtje.
Heb jij misschien een andere goede tip voor ons?

carmen1988
24-07-10, 14:37
2 jaar terug zijn we naar Billy Swamp Safari geweest. Was wel een leuke sfeer. Heb toen alleen de airboat tour niet kunnen doen wegens onweer. Dan valt het altijd een beetje tegen natuurlijk omdat er dan niet veel meer te doen is. Wel moet je een heel stuk de Everglades in rijden. Vonden wij wel een erg aparte en mooie weg! (onverharde weg)

Vroeger zijn we in veel leuke parken geweest in de Everglades alleen ik weet de namen niet meer :S Heel vervelend! Daarom ben ik nu ook druk aan zoeken haha.

Tja en de Alligator Farm zou ik echt niet meer heen gaan. De keus is natuurlijk aan jullie maar de airboat tour was maar heel kort. En ze stopte niet voor Alligators te spotten, dat doen andere airboat tours normaal wel. En de beeste die daar zaten, slangen, baby alligators enz waren echt niet goed verzorgt daar kan ik me dan aan irriteren. Misschien is dit intussen veranderd maar dat denk ik niet.

marjoleinenrick
24-07-10, 17:48
Ok, nou dank je wel, dan gaan we ook nog even verder zoeken.
Die billy safari doen we denk ik niet, maar dat komt dan door de onverharde weg. We willen geen problemen met de verhuur maatschappij ofzo :)

Als ik nog een leuke vind in de glades dan laat ik het je weten, misschien kan ik jullie dan eens helpen ;)

carmen1988
26-07-10, 11:07
Graag! Alle tips zijn welkom hoor!

marjoleinenrick
27-07-10, 13:08
We weten ook niet zo goed wat we in Miami willen doen.
We zijn er 2 volle dagen en een halve dag (de dag dat we aankomen).
Wat zijn echt dingen die eigenlijk gezien moet hebben? We weten niet zo goed hoe we deze dagen in willen vullen, iemand tips?

hrjhaan
27-07-10, 13:32
In Miami Beach heb je Lincoln Road, Washington Ave, Collins Ave en Ocean Drive.
Deze straten zijn wel leuk om doorheen te wandelen. Bayside Market is ook leuk.

marjoleinenrick
27-07-10, 13:38
Dank je wel, bij de Bayside gaan we ook eten bij het Hard Rock Cafe.
Ik vind het heel moeilijk om te kiezen en we zijn er maar zo kort, dus ik wil alles eruit halen!

marjoleinenrick
28-08-10, 23:17
Nog 5 dagen, begin al zenuwachtig te worden!!!!!!!

mineke
28-08-10, 23:19
Hallo Marjoleinenrick,
Dat worden dan nog spannende dagen, heel veel plezier en een goede vakantie gewenst in het heerlijke Florida.
grtjes Mineke

marjoleinenrick
01-09-10, 10:33
We hebben net ingechecked, nu gaat het echt allemaal beginnen.
We konden nog kiezen voor exitrow seats maar 100 dollar pp vonden we het niet waard.

carmen1988
01-09-10, 12:11
Nu begint het echt op te schieten. Nog maar 1 dag! Heel veel plezier in Florida!

mineke
01-09-10, 12:55
Hallo Marjoleinenrick,
nog een nachtje slapen dus en dan op naar Florida, een hele goede vlucht gewenst en een mega fantastische vakantie.
grtjes Mineke

marjoleinenrick
01-09-10, 14:40
Dank jullie wel.

We gaan geen blog bij houden, maar ik zal als we terug zijn wel het een en ander vertellen.

Groetjes

Chanti
09-09-10, 14:08
Nou inmiddels zijn jullie al weer een weekje weg. Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben!!

marjoleinenrick
09-09-10, 23:09
Hey allemaal,

We hebben het heel erg naar ons zin hier!
En we hebben echt al mega veel gedaan.
Vandaag gezwommen met dolfijnen, was super gaaf!
Nu aangekomen in The Inn op Key west. Hopen op mooi weer morgen, we hebben ook al wat regen gezien de afgelopen dagen.
Morgen Key west verkennen en daarna naar Miami!

Groetjes

mineke
10-09-10, 17:45
Hallo Marjoleinenrick,
Fijn om te horen, dat jullie het naar jullie zin hebben, dat zal zeker super gaaf zijn geweest om met dolfijnen te zwemmen.
Heel veel plezier in Key West en Miami
grtjes Mineke

marjoleinenrick
18-09-10, 18:46
Nou dit was het dan al weer.... :( snik...
We zitten op Orlando Airport te wachten op onze vlucht.
We hebben het super gehad, ik zal binnekort van alle hotels waar we overnacht hebben even een klein berichtje plaatsen. Handig voor de volgende.

groetjes

mineke
19-09-10, 12:04
Hallo Marjoleinenrick
Wat vliegt de tijd toch voorbij, als ik dit schrijf dan zijn jullie al weer thuis.
Ik hoop dat jullie een goede terugvlucht hebben gehad, en dat jullie lekker kunnen nagenieten van jullie heerlijke vakantie.
grtjes Mineke

marjoleinenrick
11-11-10, 22:06
.....ik word niet blij als ik zie dat het al weer meer dan 2 maanden geleden is dat we in het zonnige florida waren... Maar eind januari komen we weer terug, in ieder geval in Fort Lauderdale en Miami, kan niet wachten!!!

Chanti
14-11-10, 15:48
Heerlijk hoor dat jullie al zo snel weer mogen!!