PDA

Bekijk Volledige Versie : Diabetes / Insuline



FloridaVerslaafde
25-09-09, 12:56
Sinds een paar weken gebruik ik insuline voor mijn diabetes. Ik weet dat ik het in de handbagage moet doen i.v.m. bevriezing en dat ik het aan moet geven bij een TSA agent bij de security check. Maar moet ik nog wat anders doen of juist niet doen ?
Is er iemand die ervaring daar mee heeft ?


Alvast bedankt,
:cool:
Trouwens.....nog 8 dagen \\:D/

corrus
25-09-09, 13:16
Medicijnpaspoort halen bij de apotheek...
Zorgen dat dáár alles in staat.
Insuline incl. spuiten mogen gewoon mee de cabine in...
Helemaal geen probleem...

flowerscaper
25-09-09, 13:30
Kan ik beamen, Het paspoortje is erg belangrijk.
Ook altijd even een kopietje in je koffer en gaan met die banaan.

Marcelg
26-09-09, 03:20
http://www.justtheplanet.com/round-the-world/travelling-with-diabetes/travelling-with-diabetes.php

Bovenstaande, hoewel het in het engels is, is volgens mij een goed artikel om even door te lezen, insuline over vliegen is 1, om insuline in goed werkende conditie te houden is een heel ander verhaal, zeker met de hoge temperaturen die je in Florida kunt vinden, vooral in de zon.

Let ook op andere zaken zoals zwemmen in de zee, absoluut douchen direct als je er uit komt, de zee lijkt zo schoon hier, lijkt, het is de perfecte bron voor staph infecties, en voor zover ik weet ben je daar extra gevoelig voor als diabetes hebt.

Je eigen niet te veel zorgen maken hoooor, maar wel even op dat soort kleine zaakjes letten.

FloridaVerslaafde
26-09-09, 16:14
Bedankt iedereen voor de tips...

toppiejoppiedan ;-)

:cool:

svenehans
26-09-09, 23:17
Als je insuline voorgeschreven hebt gekregen door een internist, kan je daar ook een (standaard) soort van verklaring opvragen in het Engels. Naast je medicijnpaspoort. Overigens zijn er ook informatiebrochures bij de internist te vinden over insuline-gebruik bij reizen door tijdzones. Je spuit-schema en dosering moet je immers bij het reizen iets aanpassen (naar de USA een langere dag; terugweg sla je in feite een deel over). Een tip van mijn DVK was dat je op reisdagen mag accepteren dat je suikerwaarden nou eenmaal wat hoger zijn dan je normaliter nastreeft.

Denk daarnaast aan een thermo-tas /-kan of zo waar je je insuline in kan doen. Blijft het tenminste redelijk op temperatuur. En zorg dat je reserve insuline in de koelkast van je verblijfplaats hebt liggen.

Voldoende naalden, insuline, controlestrips en lancetten (dus ook voldoende reserve) lijkt vanzelfsprekend...

Overigens ben ik een paar keer via Washington de USA binnengekomen, heb gewoon vermeld bij de controle dat er insuline in de tas zit en ze vinden het prima. Mijn ervaring is dat ze er nooit verder naar hebben gevraagd, dus mij lijkt dat je je daar niet druk over hoeft te maken.

En verder is het gewoon.... GENIETEN!

FloridaVerslaafde
27-09-09, 21:49
Svenehans, ook jij bedankt voor de tips. Heb idd een thermo tas gekocht (Frio). En de verklaring van de dokter en medicijnenpaspoort zijn inmiddels ook in mijn bezit.
Mijn DVK heeft gezegd dat ik op de reisdag geen insuline moet gebruiken, omdat ik maar 1x per dag gebruik kan dat, en gewoon op de eerste volle dag gewoon weer 's avonds moet spuiten.

Ook heb ik al voldoende naalden,controlestrips,lancetten en insuline klaar liggen. Van alles heb ik 15% meer klaar liggen dat ik werkelijk nodig heb.

En verder ga ik idd gewoon...... GENIETEN ;-)

:cool:

eucalypta
12-11-09, 20:43
Dag allemaal,

Wij gaan in de meivakantie naar Orlando, nu heb ik in de discussies gelezen dat er ervaringsdeskundigen zijn m.b.t. diabetes.
Hoe doen jullie dat met insulinespuiten en tijdsverschil?
Ik heb een 24 uurs insuline (dus 1 keer p.d. spuiten)
Ik kan met zoeken hierover niks vinden, wel reacties op het medicijnpaspoort etc.
Ben benieuwd naar jullie ervaring, en hoe lang duurt het voor je om weer in een goed ritme te komen.

alvast bedankt.

mattrob
12-11-09, 22:31
Op zich gaat dat bij mij vrij snel. Ik spuit gewoon in de USA op de tijden zoals ik die in NL ook spuit. Dus als ik om 22uur 's avonds in NL spuit, doe ik dat ook als ik in de US aankom. Dat betekent dat je dus 6uur moet overbruggen, dat zal dan moeten door je snelwerkende insuline te gebruiken in die 6uur. Gaat bij ons altijd vrij snel goed hoor, al is het even de suikerwaardes goed in de gaten houden in die uren.

Andersom geldt het in Nederland. Gewoon je weer gelijk instellen op NL ritme (let dus op dat je in het vliegtuig spuit, omdat je door de nacht vliegt). Op dat moment heb je dus eigenlijk 'overlap' van 6uur, dus even wat extra's eten en suikerwaardes weer goed in de gaten houden !

svenehans
13-11-09, 07:52
Inderdaad, zoals Mattrob al zegt is het goed te doen. Bedenk dat je dag langer duurt als je naar de USA toe reist en dat ie korter duurt wanneer je weer terug komt. Daar kan je je insuline-hoeveelheden op aanpassen; of een keer extra resp. minder spuiten.

Overigens is de tip van mijn DVK geweest om bij het reizen te accepteren dat je suikerwaarden nu eenmaal wat hoger zijn. Dat geeft je een gerust gevoel tijdens de reis.

En inderdaad... blijven controleren! Liever een keer te vaak...

Succes!

mineke
13-11-09, 08:34
Hoi Eucalypta.
Ik sluit me aan bij Mattrob en Svenehans, maar
je kunt het ook met je diabetesverpleegkundige bespreken, toen ik de 24 uurs insuline spoot moest ik tijdens de vlucht kortwerkende insuline bijspuiten, maar voor iedereen is het natuurlijk verschillend.
grtjes Mineke

JKG
13-11-09, 23:35
Ik weet er helemaal niets vanaf hoor, maar gewoon nieuwsgierig;
Kan je niet gewoon de Nederlandse tijd aanhouden, dus stel dat je om 20u 's avonds spuit in NL, dat je het dan altijd om 14u doet in Amerika? Blijkbaar niet als jullie allemaal een andere reactie hebben, maar is daar een reden voor?

Bqtje
14-11-09, 03:56
Om 14u ben je misschien onderweg of ergens in een park , terwijl je om 20u , of nog later , je in je villa bent of hotel . Je hoeft alles dan ook niet mee te sleuren . Mijn vrouw spoot om 22u .

mineke
14-11-09, 11:19
het ligt er natuurlijk aan wat je spuit, ik spuit zelf voor het slapen gaan een langwerkende insuline en dan voor iedere maaltijd kortwerkende insuline, wij gaan aanstaande donderdag naar Florida en ik moet dan tijdens de vlucht mijn suikerspiegel goed in de gaten houden en waar nodig wat extra spuiten.
grtjes Mineke

mattrob
14-11-09, 12:49
Om 14u ben je misschien onderweg of ergens in een park , terwijl je om 20u , of nog later , je in je villa bent of hotel . Je hoeft alles dan ook niet mee te sleuren . Mijn vrouw spoot om 22u .

Inderdaad, dat is ook voor ons de belangrijkste reden, gewoon ritme. Ik spuit ook altijd voor het slapen, ook nog eens in mijn been. Dat is toch allemaal onhandiger om 16uur bijvoorbeeld ergens in een park, op de golfbaan, in een restaurant, etc. De kortwerkende spuit ik voor de hoofdmaaltijden, en in mijn buik. Dat is gewoon allemaal praktischer.

JKG
14-11-09, 13:30
Ok duidelijk, dus meer eigenlijk om het gemak niet de hele rambam mee te hoeven slepen en uiteraard de gewenning om het op een bepaald tijdstip te doen. Heldere uitleg! :)

raygwencaith
14-11-09, 22:23
Ik heb ook 24 uurs en heb op de heenreis in het vliegtuig gespoten (21:00 NL tijd) en daarna me klok verzet en de eerste dag in Florida dus om 21:00 plaatselijke tijd gespoten. Dit alles na overleg met de diabetesverpleegkundige. Er is trouwens ook een folder over die je diabetesverpleegkundige heeft.

Overigens is wel het advies al je pennen in de handbagage mee te nemen (frisokoeltas)

marlenes
19-11-09, 18:51
Het zegt het eigenlijk al he, Novorapid bijvoorbeeld is een snelwerkende insuline die binnen 4 uur werkt en daarna zijn werking afneemt. Lantus solos bijvoorbeeld werkt veel langer, ook insulinetard werkt langer ;)
En je kan beter een te hoge suiker hebben voor een keer dan een te lage... zolang het maar niet dramatisch hoog gaat worden.

Groetjes,
Marlene

eucalypta
19-11-09, 19:45
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Ik wilde het eerst weten van de (ervarings)deskundigen,
en ga ook nog bij de verpleegkundige langs.
Een koeltas mee voor de spuiten, een medipas en genoeg
pillen. En Florida I, come (of hoe zeg je dat het op zijn buitenlands:lol:)

marlenes
20-11-09, 19:28
haha veel succes! ;)

marjoleinenrick
22-03-10, 10:33
Mijn vriend heeft diabetes en heeft dus altijd insuline met kleine naaldjes op zak.
Hij doet dit altijd in zijn handbagage en heeft ook een medisch paspoort, maar mijn vraag is of je dit alsnog ergens moet aankondigen voordat je Amerika ingaat?

mattrob
22-03-10, 10:46
Ik heb zelf ook diabetes, en mijn kinderen ook. Wij hebben eigenlijk nooit problemen; de spullen zou ik altijd in mijn handbagage doen, zeker met de insuline en dat weten ze in de US ook. Gaat allemaal heel makkelijk, je hoeft het nergens aan te kondigen en hooguit als ze het zien op de scan, even toelichten dat je diabetes hebt en dan is het gelijk goed. Natuurlijk goed om je medisch paspoort bij je te hebben, hebben wij ook altijd, maar nog nooit hoeven laten zien !

Teleton
22-03-10, 11:01
mijn vraag is of je dit alsnog ergens moet aankondigen voordat je Amerika ingaat?

Toegevoegd: Haha, vele wegen leiden naar Rome! Maar dit is wat CPB er zelf van zegt:

Medication

Rule of thumb: Bring only the medicines you will
need, no more, no less. If you need medicines that
contain potentially addictive drugs or narcotics (e.g.,
some cough medicines, tranquilizers, sleeping pills,
antidepressants, or stimulants), do the following:


Declare all drugs, medicines, and similar products to the appropriate CBP official.


• Carry drugs, medicines and similar products in their original containers.

• Carry only the quantity of such substances that a person with that condition (e.g., chronic pain) would normally carry for his/her personal use.


Wij reizen ook met injectienaalden aan boord. Bij iedere inspectie geven we even aan dat er medicijnen met naalden in de tas zitten. Dit wordt tot nu toe voor kennisgeving aangenomen en er wordt verder nooit enige aandacht aan besteed.

marjoleinenrick
27-07-10, 15:11
Waar moet je dit aangeven? bij de controle bij schiphol hebben ze er nog nooit naar gekeken, maar misschien naar amerika nu wel.

Nog even een vraagje; in nederland heb je dextro om je suiker weer om hoog te krijgen, maar hoe heet dat in amerika? Bij de walmart site kende ze dextro in ieder geval niet.

Teleton
27-07-10, 15:55
Waar moet je dit aangeven? bij de controle bij schiphol hebben ze er nog nooit naar gekeken, maar misschien naar amerika nu wel.
Volgens mij staat de vuistregel van de site van het CBP toch in het vorige bericht? Verder lees ik hier van twee forumleden de persoonlijke ervaringen. Maar als dat niet duidelijk genoeg is, heb je misschien iets aan de CBP site (http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacation/kbyg/prohibited_restricted.xml)waar alle regelingen mbt het meenemen van medicijnen vermeld staan?

Yvet
27-07-10, 16:41
Nog even een vraagje; in nederland heb je dextro om je suiker weer om hoog te krijgen, maar hoe heet dat in amerika? Bij de walmart site kende ze dextro in ieder geval niet.

Bij de Walmart heb je bij de drogist afdeling een pad waar ze glucosemeters ed verkopen daar liggen ook de verschillende spullen die je zoekt.

Wij zelf hebben de Glucose Tablets van Reli On, die zijn verkrijgbaar in verschillende smaken en kosten (als ik het goed heb onthouden) $0.99 voor een buisje van 10 tablets.

Ze hebben ook naast de tabletten verschilende soorten glucose gel in allerlei smaken.

[verwijderd]
27-07-10, 17:30
En anders zelf een voorraadje meenemen vanuit NL. :smile:

LEOnie211
27-07-10, 18:23
hoi ,

ik lees hier dat mensen het vervelend vinden om alles mee te slepen als men een dagje weggaat. Als je voor de eerste keer naar een land gaat waar de temp enz anders ligt dan in nederland raad ik je zowiezo aan om je glucose meter altijd mee te nemen. Door de warmte en anders eten kunnen je bloedsuikers ontzettend snel dalen.Dan is het natuurlijk wel handig dat je kunt controlleren of dit echt zo is zodat je iets kunt eten. Mijn moeder neemt altijd vanuit nederland een paar pakjes dextro mee, dan heeft ze altijd iets bij de hand.

mineke
27-07-10, 18:29
Ik heb ook diabetes en ik neem altijd alles mee, ik heb nog nooit last gehad, niet hier op Schiphol of op een vliegveld in Amerika.
Neem wel alles mee in je handbagage.
Ook je glucosmeter niet vergeten net wat LEOnie211 al zegt je bloedsuikerwaarden kunnen door de warmte behoorlijk gaan schommelen, je kunt dan in iedergeval wat vaker controleren.
grtjes Mineke

mattrob
27-07-10, 18:50
Wij komen net uit een waterpark en mijn kids en ik hebben allemaal diabetes. Gisteren hetzelfde, toen ging het perfect. Vanmorgen vrij veel schommelingen, dus is geen peil op te trekken. Alledrie vanmorgen een keer te laag ... Dus snel dextro en koeken. Zelfs de kids, beide met pomp, 3 uur zonder insuline, en toch nog te laag komen :-\"!

Wij kopen altijd de Reli On Glucose tablets bij de Walmart. De kids vinden alleen de 'Orange' versie lekker (en ik ook =D>), kosten bij de Walmart $ 4.99 voor 50 tablets ! Wij hebben gelijk alle 6 de dozen gekocht die bij de Walmart stonden. Wij nemen ook altijd weer lading mee naar Nederland hiervan !

marjoleinenrick
27-07-10, 18:51
Ja hij neemt glucosemeter mee en meedere 'pennen' want hij is er wel eens eentje kwijt geraakt op vakantie.

En dextro nemen we ook veel mee, maar het is allemaal gewicht in de koffer.
Maar nu weer ik waar ik moet zoeken in de walmart, dank je wel.