PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Dissey (Patricia)



Dissey
18-03-10, 15:29
Hallo,

Ik ben Patricia en ik ga samen met mijn gezin, m'n broertje en zijn vriendin voor het eerst richting de USA. Van 28 april 2010 t/m 13 mei 2010 zullen wij bezoeken: Miami - de Keys - via Everglades naar Naples - Sarasota - Orlando (6 t/m 12 mei).
Florida is gekozen omdat mijn partner hier in zijn jongere jaren al eens is geweest. Daarnaast lijkt het ons natuulijk fantastisch de diverse parken te bezoeken met onze kinderen (leeftijden: 7, 3 en 2).

Alle tips zijn welkom! Zeker wat betreft de kinderen.
Ook qua vlucht ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Wij vliegen met Delta (KLM) en hebben een overstap op Detroit.
De terugweg hebben we maar heel kort de tijd om over te stappen :???:

Goed, ik heb er zin in :p

Teleton
18-03-10, 16:57
Alle tips zijn welkom! Zeker wat betreft de kinderen.
Ook qua vlucht ben ik benieuwd wat jullie ervaringen zijn.


Hallo Patricia & company, van harte welkom hier op het Florida Forum. De parken zijn zeker voor kinderen de moeite waard, al zijn de jongsten voor veel attracties en shows nog erg klein. Maar met een goede voorbereiding en de juiste keuze is het een hele belevenis voor ze. Mickey's Toon Town, Winnie the Pooh en It's a small world vinden ze in ieder geval vast prachtig. Ook in Seaworld is er voor de kleinsten veel te doen. Denk ook eens aan de waterparken, ze kunnen daar de hele dag kliederen en spetteren.

In dat licht gezien kan je je afvragen in hoeverre kleintjes van 3 en 2 aardigheid hebben in een rondreis. De meningen zijn, zoals over veel onderwerpen, verdeeld. In dit overzicht (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8863)vind je een aantal topics die over het reizen met kinderen gaan. Er zit ook informatie bij over het vliegen met de kleintjes. Als ik het goed begrijp, zijn jullie met 4 volwassen en drie kleintjes? Past dat allemaal met bagage in één auto of reizen jullie apart?

Overstappen in Detroit is niet anders dan op elk ander vliegveld in de VS. Zorg dat je goed voorbereid bent, maak je zelf bekend met de procedures en de formulieren waar je mee te maken krijgt. Op de heenweg heb je meer overstaptijd nodig dan op de terugweg. De procedure bij customs and immigration kan tijdrovend zijn en op de terugreis heb je daar geen last meer van. Moeten de kleintjes op schoot of hebben jullie stoelen gereserveerd?

Hoe dan ook, met een reis naar Florida kan je eigenlijk niet stuk. Al was het maar vanwege de heerlijke temperatuur in die periode!

hrjhaan
18-03-10, 18:05
Wij hebben in november 2009 ook een overstap gehad in Detroit. Je moet wel eerst je koffer weer ophalen en dan weer opnieuw inleveren. Zit naast elkaar, dus ging best wel snel. Wij moesten met een soort van metro naar een andere terminal. Al met al hadden we nog een uur over voordat we weer in het vliegtuig konden instappen. Op de terugweg hoef je niet weer eerst je koffer op te halen en opnieuw in te leveren, dat moet alleen op de heenweg. Dus dan is een kortere overstap geen probleem.

Dissey
19-03-10, 23:01
Bedankt voor de tips, ben meteen even gaan lezen.


In dat licht gezien kan je je afvragen in hoeverre kleintjes van 3 en 2 aardigheid hebben in een rondreis

Tja, dat vraag ik mij natuurlijk ook af.
Nu zijn wij al van het rondreizen, al hebben we dit nu enkel nog in Europa gedaan.
Maar ook hier rijden we gemakkelijk zo'n 500 km.
En dan hoor ik ze eigenlijk niet.
Alleen in Key Largo en in Naples blijven we 1 nacht.
Andere locaties 2 nachten, dat geeft die kleintjes wel wat meer rust.

Iedereen vertelt ons ook dat het overstappen op zich geen probleem moet zijn.
40 minuten overstaptijd is ruim voldoende zegt men.
Maar goed, wij hebben dit nog nooit gedaan, dat is de hele issue.
Wel al goede tips hier gelezen, zal idd. niet al te veel handbagage meenemen en heb de plattegrond al wat bekeken.
We gaan vooruit en hebben er nog steeds zin an :D:D:D:D

r.teeuwsen
20-03-10, 09:46
Hoi Patricia,

Ja, normaal is veertig minuten echt geen probleem, ik had laatst op een vlucht van Orlando naar Montreal een overstap in Cleveland van 40 min, en door het weer kwam het toestel al met 30 min. vertraging binnen in Orlando.... De gezagvoerder wist dat er overstappers waren voor Montreal en nog een bestemming en wij mochten er als eerste uit en hadden uiteindelijk nog 15 minuten over, maar gelukt, zelfs de koffer kwam in Montreal gewoon van de band rollen.... ze geven dat in Amerika wel door, misschien wel omdat het de laatste aansluiting was van de dag.
Tenminste dat is mijn ervaring!! Enne... de gezagvoerders kun je gewoon bij de gate aanspreken in Amerika, die staan net als een buschauffeur hier op hun toestel te wachten :-) Ze kunnen je dan al vertellen in welke gate je aankomt en hoe je moet lopen en waar je vertrekkend toestel staat in Detroit naar Amsterdam

Veel plezier in mei, mooi weer gewenst, wij zitten er ook!!

Greetz, Remco Teeuwsen

lindje
20-03-10, 15:14
Hallo Patricia,

Ik ga ook met mijn vriend van 5 mei t/m 16 mei voor de eerste keer naar de USA.
Wij hebben een auto gehuurd en verblijven eerst 5 dagen in een villa in Orlando en dan gaan we met de auto naar Miami en daar ligt de boot klaar voor 5 dagen naar de bahama's.
Ook wij hebben 2 tussenstops met het vliegtuig. En we hebben ook maar een overstaptijd van een uur. Ikzelf maak me daar dus ook nu al druk om.

groetjes Linda

Dissey
21-03-10, 21:19
Hahaha, ik ben zelfs zo erg dat ik mij al druk maak om de reis (ben niet zo vliegheld), maar ja, onderdruk dat heel erg, ook ivm de kids. En ja, wie ergens wilt komen moet wel.

We zijn nu een beetje aan het kijken wat we allemaal precies willen gaan doen de dagen van de rondreis en de dagen dat we in Orlando zitten.
Dagje in één van de waterparken was inderdaad een super tip.
Die kinderen van ons zijn al van die waterratten, dus dat gaan we zeker doen.

Hebben jullie je reis uitgebreid uitgestippeld of zien jullie ter plaatse wel wat jullie gaan doen.

Ik zag al in de lijsten staan dat er in april/mei veel naar Florida gaan.
Leuk!

Linda, twee tussenstops, pfff dat is wel wat
Wij hebben er dan gelukkig 1
Waar vliegen jullie mee??

gr