PDA

Bekijk Volledige Versie : Onderhoud en Storingen



Daniel
04-10-04, 14:33
Hallo allemaal,

Zoals jullie wellicht gemerkt hebben is het forum van 10:30 tot 13:30 niet bereikbaar geweest, door een algehele storing bij www.easynet.nl :cry: Gelukkig hebben ze het probleem kunnen traceren en is het inmiddels opgelost.

Daniel

Daniel
31-12-04, 01:37
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist 2 forums verwijderd: het "Universal"-forum en het "Waterpretparken"-forum. De inhoud van deze forums heb ik verplaatst naar het "Overige pretparken"-forum. Berichten mbt Universal Studios en de waterpretparken kun je dus ook kwijt in het laatst genoemde forum!

Alvast een goed uiteinde en een gelukkig nieuwjaar!!

Daniel

Daniel
07-01-05, 15:31
Hallo allemaal,

Vannacht (7-1-2005 op 8-1-2005) zal er onderhoud worden gepleegd aan de server waarop het Florida Forum draait. Dit zal beginnen rond 11:30 en ws. duren tot 03:00. Dit kan nog iets uitlopen, maar als alles goed is kunnen jullie zaterdagochtend vroeg het forum weer benaderen!

Daniel

Daniel
10-02-06, 20:42
Hallo allemaal,

Ik ga vanavond (vrijdag 10-2-2006) van 00:00 tot 01:00 uur proberen het forum te voorzien van een broodnodige update. Gedurende die tijd zal het forum dus niet toegankelijk zijn. Excuses voor de wat late aankondiging!

Daniel

Daniel
11-02-06, 01:47
De update is niet helemaal goed verlopen. Ik zal het later nog een keer moeten proberen. Zodra ik het probleem heb uitgevogeld, plan ik een nieuwe datum en laat ik weten wanneer dat zal zijn.

Daniel

Daniel
02-09-06, 12:49
Hallo allemaal,

Zoals wellicht al een aantal van jullie weten zijn Njit en ik druk bezig om de overstap naar nieuwe forumsoftware (vBulletin) voor te bereiden. Dit alles verloopt goed tot nu toe en vandaar ook deze aankondiging dat het forum volgend weekend (van 8-9 september) zal worden overgezet.

De planning is als volgt: het forum wordt vrijdagavond laat of zaterdagochtend omgezet. De rest van het weekend en de maandag daarop zullen worden gebruikt om het forum verder in te richten. Dit houdt in dat het forum dus volgend weekend af en aan beschikbaar zal zijn. Het kan dan zijn dat er een onderhoudsboodschap verschijnt op tijden dat het forum niet beschikbaar is. Uiteraard doen we onze best om het forum zo snel mogelijk weer beschikbaar te hebben!

Even een paar opmerkingen mbt de overstap:

Alle berichten worden overgezet. Er gaat dus niets verloren!
Slechts een klein gedeelte van de avatars kan worden overgezet. Sla dus voor de zekerheid je avatar op, zodat je deze weer kan instellen op het nieuwe forum!
In eerste instantie is alleen de standaard stijl van vBulletin beschikbaar. Later komt er een (voor Florida toepasselijke) nieuwe stijl. Dit omdat we ons eerst willen richten op het technisch goed overzetten van het forum.
Een voorproefje van de nieuwe forumsoftware vind je hier: http://www.floridaforum.nl/testforum/
Voor vragen of opmerkingen over de overstap of de nieuwe forumsoftware kun je hier terecht: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=2309

Daniel

http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10708;2/st/20060908/e/Forum+Upgrade/dt/6/k/eba6/event.png

Daniel
09-09-06, 20:24
Hallo allemaal,

De overstap naar de nieuwe forumsoftware is geslaagd! Het heeft de nodige uurtjes gekost, maar dan heb je ook wat...:mrgreen:

Je kan dus gewoon inloggen met je huidige inloggegevens en alle berichten zijn uiteraard gewoon bewaard gebleven. Het enige wat jullie als gebruikers hoeven te doen is je avatar opnieuw instellen. Dit kun je doen onder gebruikersinstellingen. Neem dan meteen de tijd om even door de rest van de gebruikersinstellingen te lopen. Er zijn nl. een aantal opties bijgekomen: je kan nu bijv. een geboortedatum opgeven als je dat wil.

De komende dagen moet er nog het nodige gebeuren om het e.e.a. helemaal goed te krijgen. Het meeste hiervan kan onderwater gebeuren, zodat jullie als gebruikers daar geen last van hebben.

Tevens is het de bedoeling dat er de komende tijd gewerkt gaat worden aan een nieuw thema voor het forum welke dan de huidige kleurstelling gaat vervangen. Dit nieuwe thema zal beter passen bij ons geliefde Florida.

Mocht je vragen hebben over het nieuwe forum, schroom dan niet en stel ze gewoon in het 'Suggesties Forum': http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=9

Daniel

Daniel
11-01-07, 22:25
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist het gebruikersbestand opgeschoond. Om precies te zijn, zijn die gebruikers verwijderd die sinds 1 januari 2006 niet meer hebben ingelogd en nog géén berichten hadden geplaatst. Dit laatste criterium is toegevoegd, omdat berichten van verwijderde gebruikers als auteur "gast" krijgen. Het aantal verwijderde gebruikers is 226, waarmee we op een totaal van 1436 komen.

Daniel

Daniel
06-03-07, 21:48
Hallo allemaal,

Zoals jullie ongetwijfeld hebben gemerkt heeft het Florida Forum er een aantal dagen uitgelegen. De oorzaak van deze downtime bleek het werk van een stel onverlaten die kans hadden gezien middels een gat in een stukje software op de server een (D)DoS aanval (http://en.wikipedia.org/wiki/Denial_of_Service) uit te voeren. Dit gat is intussen gerepareerd en we zijn godzijdank geen berichten kwijt geraakt. Tegelijkertijd is de server ook verplaatst naar een ander datacenter alwaar er ook actiever gelet gaat worden op gaten in de software van de server. Hierdoor wordt de kans op downtime zoals we die nu net hebben gehad kleiner.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor jullie geduld en vertrouwen, uiteraard ook namens de moderators!

Daniel

Daniel
06-04-07, 17:49
Hallo allemaal,

Naar aanleiding van de downtime van een paar weken geleden is het nodig om de server waarop het Florida Forum draait opnieuw te installeren. De planning is om hier vrijdag 13 april (ja, ik weet het: het is de goden verzoeken) in de ochtend mee te gaan beginnen. Hopelijk is het FloridaForum tegen de avond dan weer in de lucht, mits er niets tegenzit natuurlijk. Uiteraard worden alle berichten gewoon bewaard. Mocht er voor aanleiding zijn dan wordt tijdens het onderhoud informatie geplaatst op http://floridaforum-info.blogspot.com/ (http://floridaforum-info.blogspot.com/)

Mocht er de komende dagen nog iets wijzigen in de plannen, dan laat ik dat hier weten.

Alvast bedankt voor jullie begrip en geduld!!

Daniel

Njit
12-04-07, 10:10
Even ter herinnering:

morgen is het Forum niet in de lucht!

De eigenaar van de server begint 's morgens met opnieuw inrichten van de server.
Daniel kan daarna de forumsoftware en de database terugzetten. Als alles goed gaat zijn we dan morgenavond weer beschikbaar.
Informatie wordt verschaft via http://floridaforum-info.blogspot.com/. Het is verstandig om deze pagina te bookmarken.

Daniel
16-04-07, 21:59
Hallo allemaal,

Afgelopen weekend heeft de herinstallatie van de server waarop het Florida Forum draait plaats gevonden. Ondanks een wat vertraagde start is het toch redelijk vlekkeloos verlopen, waardoor het forum zaterdagochtend weer in de lucht was.

De herinstallatie van de server was een nog overgebleven actie van het verplaatsen van de server naar het nieuwe hostingbedrijf. Door deze overstap is de situatie wel enorm verbeterd voor wat betreft de stabiliteit en het beheer. Een aantal van de voordelen:
Dagelijkse offsite backups.
Monitoring van de server zodat bij problemen snel kan worden ingegrepen.
Pro-actief beheer van de server waardoor de kans op problemen zoals die zich vorige maand hebben voorgedaan veel kleiner wordt.
Door de herinstallatie is de nieuwe server veiliger en (iets) sneller geworden.
En nog diverse kleine technische verbeteringen.Op dit moment is dus al het grote onderhoud afgerond. De software van het forum moet nog wel worden ge-update, maar dit is slechts een kleine wijziging en zal niet langer dan een half uurtje tot een uurtje in beslag nemen. Ik zal proberen dit laat in de avond te doen, zodat jullie er zo min mogelijk last van hebben.

Daniel

Daniel
08-05-08, 23:40
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist het gebruikersbestand opgeschoond. Om precies te zijn, zijn die gebruikers verwijderd die sinds 1 juni 2007 niet meer hebben ingelogd en nog géén berichten hadden geplaatst. Dit laatste criterium is omdat berichten van verwijderde gebruikers als auteur "gast" krijgen. Het aantal verwijderde gebruikers is 427, waarmee we op een totaal aantal van 4062 komen.

Daniel

Daniel
31-10-08, 11:30
Zoals de meesten van jullie wel gemerkt hebben heeft het forum er gisteren (30-10-2008) het grootste gedeelte van de dag uit gelegen. Dit was te wijten aan een hardwarestoring van de server waarop het forum draait. Intussen is het forum verplaatst naar een andere server met nieuwere hardware en draait alles weer als normaal. Hopelijk is daarmee de kans op dit soort verstoringen ook kleiner geworden. Mocht er nog extra onderhoud nodig zijn waardoor het forum down gaat, dan zal ik dat indien mogelijk van te voren aankondigen.

Njit
18-11-08, 10:20
Het Forum lag er vanaf 17-11-2008 om 00:22 uit. Oorzaak is nog onbekend.
Daniel is op vakantie in het buitenland. Hij is wel gelijk dezelfde morgen op de hoogte gesteld van het probleem maar hij kon daar ook niet veel meer doen dan de beheerder van de server SMS-en. Sinds 9:15 vandaag is de server weer beschikbaar.

Als Daniel terug is komen we hier op terug.

Daniel
27-11-08, 10:15
Hallo allemaal,

Vanavond rond 22:00 uur zal de server waarop het forum draait enkele malen moeten worden herstart ivm onderhoudswerkzaamheden. Als alles goed gaat duurt dit niet meer dan een paar minuten. Het kan dus zijn dat gedurende die tijd het forum niet bereikbaar is.

Daniel

Daniel
05-12-08, 16:31
Hallo allemaal,

Zoals jullie ws. gemerkt hebben heeft het forum er de afgelopen dagen een paar keer uitgelegen. De reden hiervoor is (nog) niet helemaal duidelijk. De beheerder van de server heeft aangegeven dat hij vermoedt dat het gaat om een ddos aanval op de server, maar helemaal zeker is dit niet. Hij is nu aan het uitzoeken wat de precieze oorzaak is. Tot die bekend is en het probleem is opgelost kan het dus gebeuren dat het forum er van tijd tot tijd uit ligt. Zowel Njit als ik zitten er boven op en krijgen automatisch een bericht als het forum down is. We stellen dan alles in het werk om de zaak zo snel mogelijk weer draaiend te krijgen.

Daniel

Njit
15-12-08, 13:09
De storingen met betrekking tot het inloggen zouden nu verholpen moeten zijn. Er is wat aan de instellingen van de server veranderd. Andere problemen die wij als Moderators ook nog hadden zijn daarmee ook opgelost. We hebben nu dus goede hoop dat alles weer normaal is.

Daniel
13-01-09, 18:40
Het blijkt dat elders op de server nog scripts draaien die gehacked worden. Dit gebeurt meestal rond 00:30-01:30. Vervolgens licht ik dan de hostingpartij in die de server reset oid. Dit gebeurt vaak pas in de ochtend...

Njit
27-01-09, 19:00
http://www.floridaforum.nl/ is weer up sinds 2009-01-27 17:38:05, na een downtime van 16 uur en 41 minuten.

Daniel is er zeer druk mee bezig. Helaas treden de storingen buiten zijn schuld op.
We zijn wel aan het zoeken naar een oplossing.

Daniel
27-01-09, 19:01
Hallo allemaal,

Zoals jullie ws. al hebben gemerkt ondervinden we problemen met de bereikbaarheid van de server. Het probleem is dat de server elke keer gehacked wordt en helaas is niet te achterhalen waar dat vandaan komt. Het vermoeden is dat het komt door oude scripts die elders op de server draaien.

Ik heb besloten om het forum nu maar te verplaatsen naar een nieuwe server in de hoop dat daarmee onze problemen zijn opgelost. Op dit moment delen we de server met een aantal andere website van andere gebruikers. Dat is straks niet meer; er draait dan alleen nog het FloridaForum op en een paar kleine sites van mijzelf. Daarmee heb ik wat meer controle over de stabiliteit van de server. Hopelijk kan dit al vanavond worden geregeld maar ik kan daar helaas geen garanties over geven.

Intussen hoop ik dat jullie nog even geduld willen hebben tot ik de server in stabieler vaarwater heb gekregen.

Daniel

Daniel
29-01-09, 19:44
Hallo allemaal,

Vanavond vanaf 22:30 uur ga ik het forum verplaatsen naar de nieuwe server. Het is moeilijk in te schatten hoeveel tijd dit exact in beslag gaat nemen, maar ik gok op een paar uurtjes. In ieder geval zou alles het morgenochtend weer moeten doen... [-o<

Voor de wat technischer aangelegden onder ons:
Aangezien het veranderen van server ook een verandering van ip-adres met zich meebrengt, kan het langer duren voordat het forum weer bereikbaar is. Zo'n (DNS-)wijziging kan theoretisch 24-72 uur duren, maar de kleine domeintjes die ik gisteren ter test heb verhuist waren binnen een paar uur weer bereikbaar. Hopelijk is dat hier ook het geval, maar het kan van gebruiker tot gebruiker verschillen afhankelijk van hoe snel de provider zijn DNS wijzigingen doorvoert.

Wish me luck!

Daniel

Daniel
30-01-09, 00:37
Hallo allemaal,

De verhuizing van het forum is geslaagd en het is ook sneller gegaan dan ik had gedacht. Al met al was het in een uurtje gepiept.

Voor zover ik kan zien zijn er geen problemen en is alles hetzelfde als voor de verhuizing. Mocht je toch iets geks tegenkomen, meld dat dan in dit onderwerp en dan zal ik er zo spoedig mogelijk naar kijken.

Overigens rest mij nu nog 1 ding (voor voorlopig dan) en dat is het upgraden van het forum naar de laatste versie. Ik heb dit gepland staan voor a.s. maandag overdag. Het forum zal dan voor ongeveer een uurtje niet bereikbaar zijn.

Daniel

Daniel
02-02-09, 18:58
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik de forum software (vBulletin) ge-update naar de laatste versie. Tevens heb ik gebruikers die langer dan 1 jaar niet zijn ingelogd geweest én geen berichten hebben geplaatst verwijderd uit het systeem.

Daniel

Daniel
07-05-09, 13:40
Hallo allemaal,

Zoals een aantal van jullie heeft gemerkt heeft het forum er gisteren een halve dag uitgelegen. Dit was te wijten aan een storing bij de hostingpartij. Ik ben in overleg om te kijken of en hoe we de downtime in de toekomst kunnen voorkomen/verminderen.

In ieder geval doet alles het nu weer!

Daniel

Daniel
17-07-09, 19:25
Ik heb zojuist de database teruggezet van het moment van de storing. We hebben dus weer de berichten terug tot dinsdagavond (14-7) rond een uur of 11! Helaas zijn we de berichten kwijt die de afgelopen 2 dagen zijn geplaatst, maar dat is beter dan 5 weken aan berichten kwijt zijn!

Ik ga de komende dagen kijken hoe we dit soort problemen kunnen voorkomen.

Daniel
05-08-09, 00:36
Op dit moment is het versturen van email via het forum niet mogelijk wegens een technisch mankement. Dit houdt dus in dat als het contact formulier wordt ingevuld of als gebruikers hun wachtwoord willen resetten dat deze emails niet aankomen. Hier gaat morgen (5-8-09) naar gekeken worden door de hosting provider.

Voor diegene die zich de afgelopen tijd hebben aangemeld: als het probleem verholpen is gaan we de accounts met de hand activeren en de gebruikers vervolgens via email inlichten hierover.

Daniel
05-08-09, 17:49
Update!

De activitatie-emails worden weer verstuurd! En als het goed is de wachtwoord-reset emails ook. Alleen werkt het contact-us formulier nog niet goed. Hier moet ik nog wat uitgebreider naar kijken. Mochten er nog andere problemen zijn dan hoor ik het graag!

Daniel
08-12-09, 18:08
Hallo allemaal,

Aanstaande vrijdag (11 december 2009) zal er om 10:00 uur onderhoud aan de server worden gepleegd door de hostingpartij. Hierbij worden enkele belangrijke systemen bijgewerkt naar een nieuwere versie. Naar verwachting zal dit 1-2 uur in beslag nemen. Het kan zijn dat gedurende deze tijd het forum van tijd tot tijd niet beschikbaar is.

Daniel

Daniel
15-12-09, 16:05
Zoals jullie al gezien hebben is het onderhoud aan de server goed verlopen. De software is voorlopig weer up-to-date!

Daniel
08-02-10, 00:55
Hallo allemaal,

Vandaag kreeg ik het volgend bericht doorgestuurd van onze hosting provider:


Geachte relatie,

Van de beheerder van het datacentrum hebben we bericht ontvangen dat zij in de nacht van 9 / 10 februari 2010 onderhoud gaan plegen en onderdelen gaan vervangen.
Eliveld Networks zal van die gelegenheid gebruik maken om tegelijkertijd meerdere servers een update te geven. Gepland staan updates voor XenServer 5.5.1 en 5.5.2
Gedurende dit onderhoud zal uw server 1 of 2 keer off-line zijn.

Dit onderhoud is ingepland op:
Start: dinsdag 9 feb 2010, 22:30 CET
Einde: woensdag 10 feb 2010, 03:00 CET

Mocht u nog vragen hebben neemt u dan gerust contact met ons op

Dit betekend dus dat tijdens genoemde tijden het forum niet beschikbaar kan zijn. Hopelijk hebben we hier niet al te veel last van!

Daniel

sonja
05-04-10, 10:49
Ligt het aan mijn pc of is er een storing, soms verschijnt het forum niet en soms uiterst langzaam.

belgske
05-04-10, 12:48
Ligt het aan mijn pc of is er een storing, soms verschijnt het forum niet en soms uiterst langzaam.

Ik heb hetzelfde probleem. 't Zal wel opgelost geraken.

r.teeuwsen
05-04-10, 15:40
Hij is inderdaad heel traag...
Een andere site gaat veel sneller, dus probleem ligt denk ik bij Forum :-(

Greetz, Remco

Michael66
05-04-10, 15:47
Hmmm, diverse problemen vanmorgen en begin van de middag. Problemen met de database volgens "Bob de Bouwer" Daniel.

En toen viel ik in slaap ......ZZzzzzzzzz ......

En dan wordt je wakker ...... en is alles weer aan de gang.
Of heb ik het allemaal gedroomd?

r.teeuwsen
05-04-10, 16:24
Nou hij is inderdaad een stuk sneller dan vanmorgen....
Dus soms heeft een slaapje echt zin :-)

Greetz, Remco

Daniel
05-04-10, 21:54
Nou, zoals iedereen ws. al had gemerkt hebben we sinds vrijdag wat problemen gehad. Het lijkt erop dat de database te groot is geworden voor het geheugen wat in de server zat. Het geheugen is intussen verdubbelt en hopelijk lost dit de problemen op.. Maar dat weten we pas zeker als het forum een paar dagen stabiel draait..

Michael66
05-04-10, 22:00
Afijn, ik zou dus zeggen:

Draaien maar!\\:D/

Dr. Phlox
07-04-10, 09:51
Toch wel Floridageheugen :wink:
Grz
Ton

Daniel
19-06-10, 19:19
Hallo allemaal,

Van onze hostingpartij kregen we de mededeling dat a.s. dinsdag wegens onderhoud het forum af en toe niet te bereiken kan zijn. Het onderhoud begint dinsdagavond om 22:00 en duurt tot woensdagochtend 04:00 uur. Gedurende deze tijd kan het forum dus slecht bereikbaar zijn.

Daniel

koenkamphuys
27-08-10, 08:02
Het lijkt erop dat de automatische mail met nieuwe onderwerpen niet werkt. Hoewel er in discussies waar ik een abo op heb, de afgelopen dagen van alles is besproken, krijg ik al sinds het begin van de week geen mail!

Njit
27-08-10, 08:59
Ik heb Daniel een mailtje gestuurd.

koenkamphuys
28-08-10, 13:34
Het lijkt weer te werken, vanmorgen vond ik berichten in mijn mailbox.

damian08
30-08-10, 17:35
Hoi Daniel,

Kan het kloppen dat ik nog steeds geen berichten ontvang wanneer er een reactie is geplaatst??

Daniel
04-01-11, 22:25
Hallo allemaal,

Vanavond (4 januari 2011) gaat het forum vanaf 22.45u voor een uurtje offline, omdat deze dan verplaatst zal worden naar een snellere harde schijf wat, als het goed is, de performance weer ten goede zal komen. Aan het einde van de avond zou alles het weer moeten doen!

Daniel

koenkamphuys
27-03-12, 01:09
Het valt me op dat sinds de invoering van de zomertijd de tijd bij de berichten niet meer klopt. Dit bericht is toch echt om 0:09 geplaatst (of eigenlijk: 18:09 floridatijd) en niet om 23:09.

Daniel
27-03-12, 17:27
Het is weer opgelost! Dank voor het melden!

koenkamphuys
17-08-14, 20:13
Een tijdje terug werd in de Lounge gemeld dat de avatars niet meer werken. http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16856-Is-er-iets-met-de-avatars. Ze komen alleen "terug" als je ze opnieuw instelt. Is dit bij de beheerder bekend?

Michael66
18-08-14, 04:27
Bedankt voor je bericht Koen.
Ja, ht is bekend. Wij hebben zelf ook de storing ervaren. Er is (nog) geen oplossing voor gevonden. Helaas.

Njit
22-10-14, 17:23
Het gebruikersbestand is weer eens opgeschoond. De laatste keer was in 2008 :eek:

Om precies te zijn, zijn die gebruikers verwijderd die sinds vorig jaar niet meer hebben ingelogd en nog géén berichten hadden geplaatst. Dit laatste criterium is omdat berichten van verwijderde gebruikers als auteur "gast" krijgen. Het aantal verwijderde gebruikers is ca 2500, waarmee we op een totaal aantal van 6.521 komen.

PENPE
23-10-14, 14:50
Om precies te zijn, zijn die gebruikers verwijderd die sinds vorig jaar niet meer hebben ingelogd en nog géén berichten hadden geplaatst. Dit laatste criterium is omdat berichten van verwijderde gebruikers als auteur "gast" krijgen. Doe jullie eigenlijk een check op de IP-adressen ?

Njit
23-10-14, 16:19
Hoe bedoel je dat? Of er meerdere personen met dezelfde IP-adressen zijn?

PENPE
23-10-14, 21:14
Hoe bedoel je dat? Of er meerdere personen met dezelfde IP-adressen zijn? Ja, zoiets

Njit
23-10-14, 21:21
We doen hier geen actieve controle op tenzij we vermoedens hebben in die richting. Dan is het simpel te achterhalen..

Pris32
02-11-14, 10:32
Weet niet of andere dit ook hebben, maar vanaf gisteren worden de aantal berichten die ik plaatst bij mij niet meer opgeteld.

Pris32
02-11-14, 10:32
Hm deze weer wel haha.
Zal dan wel aan mij liggen.

Njit
02-11-14, 11:32
Ligt eraan waar je ze plaatst. Berichten in de Lounge tellen niet mee.

goerik
05-11-14, 18:28
Hoi,
Is het mogelijk dat de forum tijd aangepast wordt? .. het staat nog op zomertijd.

Thanks,
Erik

Njit
05-11-14, 19:00
Dit staat denk ik verkeerd in je eigen profiel. Zie hier: http://www.floridaforum.nl/profile.php?do=editoptions

6foot6
14-11-14, 20:52
Sinds enige tijd heb ik zichtbare html code op sommige website-delen die voor reklame bestemt zijn.
Mogelijk sinds de update van mijn firefox
edit: als ik niet ingelogd ben

zoiets

!doctype html> html> head> /head> body leftMargin "0" topMargin "0" marginwidth "0" marginheight "0"> script> function ){var g this,l function a,b){var c a.split "."),d g;c[0]in d||!d.execScript||d.execScript "var "+c[0]);for var e;c.length&& e c.shift ));)c.length||void 0 b?d d[e]?d[e]:d[e] {}:d[e] b},m function a,b,c){return a.call.apply a.bind,arguments)},n function a,b,c){if !a)throw Error );if 2 arguments.length){var d Array.prototype.slice.call arguments,2);return function ){var c Array.prototype.slice.call arguments);Array.prototype.unshift.apply c,d);return a.apply b,c)}}return function ){return a.apply b,arguments)}},p function a,b,c){p Function.prototype.bind&&-1!

Njit
15-11-14, 01:24
Dat je het alleen ziet als je niet ingelogd bent kan kloppen. Als je inlogt zie je minder reclame. Zal het doorsturen aan de beheerder, wellicht dat het hem wat zegt.

Njit
15-11-14, 13:25
Bericht van Daniel: 'Er is niets aan de forum kant veranderd.. Gok dus dat het ligt aan zijn pc/firefox...'

PENPE
30-11-14, 17:01
Blijkbaar is er onlangs e.e.a. in mijn rechten veranderd : Ik kan namelijk mn berichten niet (meer) wijzigen danwel berichten van een tijdje terug verwijderen .....

Njit
30-11-14, 18:48
Jouw account is niet anders dan anderen.. dit is een beperking die voor iedereen actief is...

6foot6
19-01-15, 09:08
Ik had het volgens mij al eerder gemeld:
Met mijn vakantie netboek (windows 7 firefox) is de inhoud van de laatste bijdrage aan een topic niet te zien.
Alleen de gegevens van de plaatser komen in beeld als mede de eventuele reclame.
Na inloggen wordt de bijdrage wel zichtbaar.

Nu keek ik gisteren, tijdens familiebezoek, met een ipad even op op het forum en zag in de laatste bijdrage (van alle bekeken topics) alle letters onder elkaar,dus één letter per regel,geen spaties.
Ik kon helaas niet inloggen( geen ww)

Dit heb ik ook al eens gehad op mijn eigen apparatuur, maar ik weet niet meer op welke.

Njit
19-01-15, 09:21
Heb je inderdaad al eerder gemeld: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?111-Onderhoud-en-Storingen&p=206773&viewfull=1#post206773
Maar we hebben toen ook al gemeld dat er aan onze kant niks gewijzigd is. Het is voor ons ook ondoenlijk om alle mogelijke combinaties met browsers en apparatuur te testen. Ik heb een test gedaan met Browsershots. Daar zie ik ook verschillen tussen de diverse browsers. Het heeft op Firefox wel gewerkt zo te zien: http://browsershots.org/screenshots/bd9c3fd8215346135104b831c0a9562f

Chrome is in het algemeen de beste keuze.

6foot6
19-01-15, 12:22
Ook nog even getest met mijn telefoon(wat een gepriegel)

Android met meegeleverde brouwser, ook alle letters onder elkaar.

Drie verschillende apparaten met drie verschillende browsers en drie verschillende netwerken, dat kan niet alleen aan mij liggen.

Zodra ik inlog is het probleem verdwenen(niet op alle geprobeerd)


Heb je inderdaad al eerder gemeld: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?111-Onderhoud-en-Storingen&p=206773&viewfull=1#post206773



Dat gaat over code ipv reclame, dat heb ik op meer websites.
Ik heb het nu over de laatste bijdrage aan een topic, onzichtbaar op mijn vakantie pc, onleesbaar op een ipad of telefoon

Kep er verder niet veel last van, ik meld het alleen zodat er weet van is


edit:
Chrome op mijn telefoon geeft een instabiel scherm voor een laatste bericht

edit 2

Het heeft op Firefox wel gewerkt zo te zien: http://browsershots.org/screenshots/bd9c3fd8215346135104b831c0a9562f


Dat is zo te zien met firefox 12, ik ben nu al bij 35

fransje
19-01-15, 13:21
ligt in ieder geval niet aan jou; ik heb hier ook last van op mijn mobiel (android) als ik niet ingelogd ben.

Njit
19-01-15, 16:35
Ik zal het in ieder geval aan Daniel melden. Wellicht dat hij iets kan schuiven met de reclame-posities.

Njit
28-01-15, 16:14
Er is vandaag door Daniel wat onderhoud uitgevoerd. Hiermee zou ook het probleem dat de laatste bijdrage aan een topic onzichtbaar is indien je niet ingelogd bent verholpen moeten zijn.

Sniper
28-01-15, 19:38
Ik ben m`n avatar kwijt en m`n ticker!

edit: avatar toch niet??

Sniper
28-01-15, 20:03
Zo, na veel gepiel alles weer gefatsoeneerd.

Sniper
29-01-15, 16:28
Lol nu heb twee tickers!! Mwah, zo maar laten voor als één na de twee zich vergist:p

6foot6
13-03-15, 14:49
Met mijn vakantie netboek (windows 7 firefox) is de inhoud van de laatste bijdrage aan een topic niet te zien.
Alleen de gegevens van de plaatser komen in beeld als mede de eventuele reclame.
Na inloggen wordt de bijdrage wel zichtbaar.


Nu is dit fenomeen weer verdwenen

Njit
13-03-15, 16:06
Het werkt zoals het moet of juist niet? Op 28 januari had ik namelijk het volgende gemeld:


Er is vandaag door Daniel wat onderhoud uitgevoerd. Hiermee zou ook het probleem dat de laatste bijdrage aan een topic onzichtbaar is indien je niet ingelogd bent verholpen moeten zijn.

6foot6
16-03-15, 17:06
Het probleem met de laatste topic bijdrage is opgelost, de rare reclame-inhoud kwam waarschijnlijk omdat ik scripts onderdruk (firefox/noscript), de vakken zijn nu leeg.

koenkamphuys
29-08-15, 07:33
Het stylesheet van het forum wordt niet geladen (29-8 6:30)

Njit
29-08-15, 10:45
Hier wel. Kan een hikje zijn geweest. Forum is ook niet down geweest volgens mijn informatie.

AlexFL
29-08-15, 11:12
Al sinds gisteravond en nu nog steeds.87

Lizz
29-08-15, 11:28
Idd...hier het zelfde probleem.
Heb ineens heel andere opmaak, dacht al dat ik iets verkeerd had gedaan.

Njit
29-08-15, 12:13
Welke browser gebruiken jullie?

AlexFL
29-08-15, 12:18
Ik nu via ipad/safari.

zie onderaan alleen vb4 default style, maar dat is wellicht correct.

Nootje
29-08-15, 12:26
Ik heb het ook op mijn Iphone, Ipad is wel goed.

AlexFL
29-08-15, 12:33
Met IE10 heb ik het trouwens ook vanop een pc die nog nooit op floridaforum.nl is geweest.

88

Njit
29-08-15, 12:57
Beheerder heeft er naar gekeken en bevestigd dat het probleem er is. Weten alleen nog niet op welke termijn het opgelost wordt.

Voor nu is er een work-around om tijdelijke de mobiele Style te gebruiken. Deze kun je onderaan de pagina kiezen.

AlexFL
29-08-15, 14:20
Hoe kan dit zo opeens gebeuren en dan niet snel op te lossen zijn.

Mobiele style is niet heel erg fijn.

Op mijn gewone pc is het trouwens ook, dus ook daar helpt een mogelijk aanwezig cache me niet. Iedereen die het forum bezoekt heeft er dus last van?

Njit
29-08-15, 16:27
Geen idee hoe dit opeens kan gebeuren. Maar de beheerder is een weekendje weg en wij kunnen er als Mods niets aan verhelpen. Overmacht dus :)

Niels82
29-08-15, 21:09
ik heb het probleem ook sinds vanmorgen. wachten op de admin dus :)

Iris02
30-08-15, 17:09
Ligt het aan mij of is de hele layout van het forum verdwenen ?

Njit
30-08-15, 17:42
Ligt niet aan jou. Zie een paar berichten naar boven.

Njit
31-08-15, 14:14
Probleem is opgelost. Iedereen kan weer het normale thema gebruiken.

Oorzaak onbekend..

http://ultraimg.com/images/hb316b82b.jpg

Iris02
31-08-15, 17:59
Ligt niet aan jou. Zie een paar berichten naar boven.

Maar die kon ik helaas ook niet lezen ;D
Blij dat het weer is opgelost!

Cindy1969
31-08-15, 20:41
Ah, fijn dat het is opgelost, dank! Dacht dat het aan mijn internetverbinding lag, zat een weekje in Spanje.

PENPE
15-11-15, 23:52
Ondanks het feit dat al mn instellingen vwb prive-berichten goed staan ingesteld lukt het mij niet om een antwoord op een prive-bericht van een forumlid te verzenden....

koenkamphuys
11-05-17, 22:06
Verdikkie! Nou zijn de avatars alweer kwijt! Ik heb hem net weer ingesteld, maar dat moet nu waarschijnlijk iedereen weer doen :(

Njit
11-05-17, 22:44
Heb het gemeld aan de beheerder.

PENPE
13-05-17, 14:08
Nieuwe upload vd avatar gedaan : 'problem solved' ;-)

Daniel
15-05-17, 15:44
Het ziet er naar uit dat de custom avatars zijn "omgevallen" bij de upgrade van het besturingssysteem van de server. Ik heb de instellingen nagekeken, maar kan niks verkeerd vinden. Zoals PENPE al opmerkt een nieuwe avatar instellen lost het probleem op. Ik kan helaas niet de oude avatars achterhalen...