PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: vivalarem (Remco)



vivalarem
17-03-10, 13:14
Hi, ik ben Remco en ga 17 Mei 4 weken een fly/drive doen in grotendeels Florida! We beginnen in New York, vanwaar we naar beneden zullen rijden en dan Florida gaan ontdekken. Dit omdat ik ook Washington wil zien en dan wellicht de Blue Ridge Highway kan pakken. Plus ik vind autorijden gewoon leuk. Hierna hebben we nog een ruime 2 weken voor Florida. Hebben jullie misschien tips vwb motels/hotels??
De route zal ongeveer zijn Daytona - Orlando - Tampa - Naples - Key West en dan eindbestemming Miami. Alle andere tips voor wat we zeker weten gezien moeten hebben in Florida zijn natuurlijk ook van harte welkom!!! \\:D/

Teleton
17-03-10, 16:34
Hierna hebben we nog een ruime 2 weken voor Florida.

Hallo Remco en hartelijk welkom hier op het Florida Forum waar we het vakantiegangers die vreemd gaan, niet al te zwaar aanrekenen. Twee weekjes voor New York, Washington en the Blue Ridge Mountains is best ambitieus, maar daar gaan wij hier niet over. Wel leuk dat je 'naar beneden' rijdt....Meestal wijst dat op een firsttimer, want het eerste dat je al rijdend in de US of A leert, is vooral goed het verschil tussen noord, zuid, oost en west te weten. Maar misschien zit ik er helemaal naast en zijn jullie al in alle staten geweest.

Twee weken Florida, daar hebben we meer verstand van...:wink:. Tips over de accomodaties vind je in het topic hotelervaringen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422) dat hiervoor zo overzichtelijk is ingedeeld door "onze" Michael. Met de zoekfunctie ("Zoeken" in de blauwe balk boven aan iedere pagina) op Daytona, Tampa of Naples rollen de ideetjes zo van het scherm. Kies ook eens voor de optie "berichten tonen". Probeer maar!

Voor tips voor wat je zeker gezien moet hebben kan je misschien wat reisverslagen doorneuzen. D'r is nogal wat aan de hand in Florida en om dat nu allemaal hier op te noemen .........:-k. Bovendien hebben we not the faintest wat "we" leuk vinden en ook niet wie "we" eigenlijk zijn. Pensionado's, vriendenkoppels, newly weds, gezinnen met peuters en/of pubers? Ze komen hier zo maar in alle soorten en maten voorbij en het is handig als je als forumlid een beetje weet met wie je mee denkt, toch?

Hoe dan ook, de vooruitzichten lijken mij prima voor jullie. Dus als aan alle voorwaarden is voldaan en jullie mogen van Tante ESTA aan boord klauteren, staat niets een heerlijke vakantie nog in de weg. Have fun!

vivalarem
18-03-10, 10:19
Hoi Teleton!

Bedankt voor je bericht. Ik ga alle forums eens lekker doorsnuffelen sowieso.

Wellicht dat de reis een beetje overmoedig is, maar ja je bent jong en wilt wat... ;) Ik ga samen met me vriendin, we zijn 26 en 25 jaar oud.
De Blue Ridge staat ook nog niet helemaal vast. Wel Washington (hooguit 3 dagen)
Het is wel de eerste keer dat we gaan rijden, vorig jaar zijn we voor een city trip in NY geweest en wilde dit graag combineren met een trip in Florida.

Greetz Remco

Teleton
18-03-10, 10:40
maar ja je bent jong en wilt wat... ;) ....en gelijk hebben jullie!

Ta2 Gerrit
18-03-10, 10:57
Hallo Remco, ziet er goed uit, jullie planning.
Persoonlijk zou ik in Washington beginnen en dan af zakken. New York naar beneden is op zich niet zo bijster interessant.

De Blue Ridge Parkway is behoorlijk lang, en veel van hetzelfde. Wij hebben daar een deel van gedaan, en dat vonden we wel genoeg :-).
Het (voor jullie) laatste deel in combi met de Great Smoky Mountains, en het was erg leuk.

Wij zijn eigenlijk andersom gereden, Florida > Savannah G . Charlotte SC en toen via de GSM en BRP naar Washington, waar we de laatste 4 dagen doorgebracht hebben.
Het staat op onze reissite onder Rest USA - Oostkust 2008. Misschien heb je er wat aan.

Veel plezier hier op het Forum en met de voorbereiding van jullie trip.

vivalarem
18-03-10, 21:48
Hey Gerrit,

Ik hoef inderdaad niet de hele weg perse te rijden, waar ben jij eraf gegaan, dan kan ik daar er misschien op? Heb je een link van je reissite toevallig? Ben zeer nieuwsgierig of ik daar nog wat tips van kan gebruiken.

Ta2 Gerrit
18-03-10, 22:03
De link van mijn reissite (www.dilligaf.nl (http://www.dilligaf.nl)) staat in mijn handtekening onder ieder bericht.

Wij zijn van onder gekomen en bij Asheville NC de BRP opgereden (laatste 40 mijl) en via Cherokee de GSM door naar Gatlingburg TN, en toen via Pigeon Forge en Roanoke naar DC.
Jullie zouden dat dus andersom moeten doen. Have fun, o.a. op de site.