PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Orlando International Airport (MCO)



Michael66
18-01-07, 05:00
Mooi bericht?


Airport shoe scanner disappoints some
By TRAVIS REED
Associated Press Writer

ORLANDO, Fla. (AP) -- New airport screening technology that was trotted out Tuesday was supposed to let passengers keep their footwear on while passing through security.
But several travelers complained they had to kick loafers or heels off anyway, even after standing in a kiosk that reads their biometric information and uses radio waves to test for explosives and metal. The scanners are part of a new program at Orlando International Airport that promises shorter screening lines for those who pass a federal background check and pay a $100 annual fee.
But all shoes with metal must still be removed for additional screening because the agency has not approved the devices' ability to distinguish between safe and unsafe metals, said Shawn Dagg, Verified Identity Pass senior vice president.
"That was a bit disappointing. I thought all the hype was that this was going to let you keep your shoes on," said Clay Breazeale, a salesman who flies about twice a week. "The machine simply detected this little piece of metal, so I had to take my shoes off."
The Clear program is operated by Verified Identity Pass Inc., a New York City company headed by Court TV founder Steven Brill. It debuted in Orlando in June 2005 and has since drawn 30,000 customers. Participants have long been able to bypass regular security lines, but Tuesday was the initial rollout of the shoe scanners.
Dagg said he hopes customers will learn to wear shoes without metal.
Also Tuesday, Clear expanded to a British Airways terminal at New York's Kennedy Airport. The company plans to launch another outpost this week at the Indianapolis airport, and two more next week at the San Jose, Calif., and Cincinnati/Northern Kentucky airports. Verified hopes to expand the Orlando program to 20 airports by the end of the year.
TSA must vet all Clear passengers before they can enroll in the program.
As with the program in general, the shoe scanners will not be broadly used until they receive further TSA approval.

Ta2 Gerrit
18-01-07, 09:41
Als ik het goed lees werkt het dus eigenlijk niet goed en is het niet bedoelt voor toeristen (althans, die zullen niet zo snel in het programma enrollen).
Doen we maar weer gewoon de snelle uitstappers aan i.p.v. de kisten.

Eric
18-01-07, 10:13
Reis al 2 jaar op slippers, in het begin mocht je die zelfs aanhouden, nu niet meer maar het gaat veel maklkelijker dan steeds schoenen aan- en uit...
Eric

bono
18-01-07, 17:06
He luitjes

is dat alleen in Orlando, in Miami moesten we alleen onze schoenen uit toen we terug gingen en niet toen we aankwamen??
Is dat per airport verschillend dan?? :roll:

gr. monique

calypso
18-01-07, 18:53
Doe al jaren meteen mijn schoenen uit als ik bij de check kom, zonder dat ze het vragen spaart tijd en problemen!!
En zoals Eric zei doe slippers aan veel makkelijker!!

marisca
19-01-07, 08:55
Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat in atlanta met overstappen of dat dan ook weer in orlando moet?

gr maris

calypso
19-01-07, 10:03
Als je aankomt in Atlanta zul je door de security check moeten gaan en dus ook je schoenen moeten uitdoen. Tevens moet je het koffer dooor de security check laten gaan aangezien Atlanta de eerst haven is die je aandoet in de USA.

En voor zover ik weet zul je in Orlando aankomt nogmaals door een security check moeten. Zit niks anders op denk ik.

Ta2 Gerrit
19-01-07, 10:06
Als je uit Orlando vertrekt wel, als je aankomt uiteraard niet !
Bij de transfer op Atlanta waarschijnlijk wel (verschilt nog wel eens, ervaring)

Mickey99
19-01-07, 10:09
En voor zover ik weet zul je in Orlando aankomt nogmaals door een security check moeten. Zit niks anders op denk ik.Nee, als je na een binnenlandse vlucht op Orlando (of een USA andere luchthaven) aankomt hoef je niet meer de de security check.

Wij zijn in in oktober vanaf New York naar Orlando gevlogen. In New York voor vertrek natuurlijk de bekende security check maar bij aankomst op Orlando meteen door naar de koffers en de balie van de autohuur. Daar voor de verandering eens geen hele lange rij. Alles ging echt supersnel! Binnen 1 uur na landing waren we in ons hotel :lol:

marisca
19-01-07, 12:12
Kijk dat zijn eens goede berichten....
Dus die stempel douane checkis ook alleen in atlanta zodat je gelijk vanuit orlando airport je koffers kunt halen en door kan lopen?
ideaal dus....en lekker want dat bespaard weer een hoop tijd aangezien we later aan komen op de dag:)
thnks\\:D/

Eric
19-01-07, 13:28
De immigratie (paspoortcontrole/stempels/vingerafdruk/foto) en de douane controle zijn altijd in de P(ort)O(f)E(ntry), oftewel de eerste luchthaven waar je voet op Amerikaanse bodem zet, behalve als je vanaf Aruba vliegt, waar de controles al op Aruba plaatsvinden.
Bij een binnenlandse vlucht (ook al is die in aansluiting op een intercontinentale vlucht) heb je alleen te maken met security controles, dus schoenen uit. Dit is meestal alleen bij vertrek, maar bij sommige luchthavens ook bij aankomst na een internationale vlucht, omdat je dan het "beveiligde" gebied weer in moet na de douanecontrole.
Hopelijk hebben jullie wat aan deze uitleg,
Eric

roos1944
07-03-07, 21:07
Wij 4 volwassenen en 2 kinderen(4 en 7 jaar) gaan een weekje naar Florida hotel in Kissemee en vragen ons af hoe je vanaf het vliegveld het beste in je hotel kunt komen,nazien op de site gaf niet veel duidelijkheid we dachten ter plaatse wel te zien maar hoorden prijzen voor vervoer van 30$ pp dan kun je beter een huren mischien.In het hotel dachten we gebruik te maken van de shutllebus.Na een week vliegen we naar Las Vegas voor een rondreis daar wel auto besproken maar voor Florida weten we niet wat het beste is.Ook nog geen tickets besteld maar uit de berichten maak ik op dat hier kopen voordeliger is(magic your way bv 900 euro all in voor 5 dagen)dan ter plaatse.
Iemand hierover recente ervaringen??

Haper
07-03-07, 21:18
Ik zou, als ik jullie was, toch echt een auto huren voor die week. Ben je wel 150 tot 200 euro kwijt... maar jezelf door Orlando begeven ZONDER auto is bijna onmogelijk. Alles ligt toch wel behoorlijk van elkaar vandaan. Openbaar vervoer is er wel, maar niet zoals hier in Nederland.

Njit
07-03-07, 21:26
Het openbaar vervoer is niet echt veel in Orlando. Met een shuttle ben je erg gebonden aan bepaalde tijden. Omdat jullie maar een week in Orlando zijn en je in Orlando gemakkelijk 3 weken vol krijgt kun je je tijd beter goed indelen.
Ik zou toch nog een keer goed nadenken of je geen auto wilt huren. www.USAreisen.de heeft vaak leuke aanbiedingen. Een minivan (http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&sz=so) voor 7 personen kost je 290 euro per week.

Meerdaagse Disney Tickets kun je beter hier kopen. Tickets voor Seaworld/Universal/Busch Gardens kun je ook goedkoop online bestellen.
Kijk eens bij de bekende aanbieders als American Vactions, American Estates voor de Disney Tickets

Eric
08-03-07, 00:17
Typ bij de zoekfunctie maar eens auto huren, wel of niet, in en je zult zien dat er heel veel pagina's vol zijn geschreven over dit onderwerp.
Uiteindelijk komt het er allemaal op neer, dat het wel kan zonder auto, maar dat je gewoon veel meer aan je vakantie hebt mét auto.
Als je een Mid-SUV neemt met 7 zitplaatsen (die zijn er) dan ben je iets voordeliger uit, maar moet je wel 2 keer rijden van/naar het vliegveld.
Anders heb je inderdaad een minivan nodig.
Eric

Michael66
08-03-07, 03:25
Huur een auto, en regel dat van te voren. Da's de beste aanrader. Minivan is voor 6 personen m.i. het beste.

Voordeel: je haalt je auto op het vliegveld op en bent dan zo bij je hotel, en je bent voor je parkenbezoeken niet afhankelijk van het (beperkte) shuttle-vervoer. Voor een weekje kost een auto maar zo'n €200, dus in vergelijking met taxi (vliegveld->hotel) heb je dat er zo uit!

NB: 1 week met 6 personen in een hotel? Heb je ooit aan een vila gedacht? Da's prijstechnisch gezien en qua ruimte misschien een betere optie.

Syl71
01-10-07, 15:09
Hoi hoi,
ik zit met het volgende.
Vandaag moet ik definitief doorgeven of de optie van onze vliegtickets doorgaat. Dus eigenlijk hoop ik vanmiddag nog op een antwoord van iemand :-k.
Ik bedenk me namelijk ineens dat het misschien wel een mogelijkheid is om van Orlando door te rijden naar New York en dan daar het vliegtuig terug naar huis te nemen. Hebben we gelijk even New York erbij gezien en een nog niet eerder gereden route ernaartoe.
Dus zou het worden, heen: Düsseldorf-Miami, verblijf oostkust en verblijf in Orlando, terug New York-Düsseldorf.
Vraagjes:
1. Is dit een redelijke route of ben ik alleen maar tijd kwijt aan rijden?
2. Zijn er meerdere onder ons die deze route ook wel eens zo gedaan hebben?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken! \\:D/

Sylvia

Njit
01-10-07, 15:51
Volgens mij nemen de meeste mensen een Stopover in New-York op de weg naar Orlando (of op de terugweg). Bij veel amerikaanse maatschappijen is dat gratis.

Het is 1080 mijl rijden. Google geeft 17 uur aan. Dan ben je dus wel een paar daagjes onderweg..

Syl71
01-10-07, 17:35
Bedankt voor je antwoord. Ik had inderdaad zelf ook al Gegoogled. Toch wel een beetje erg ver denk ik om met de auto te gaan doen. Dus we hebben de vluchten maar gewoon door laten gaan nu en New York daarin niet opgenomen.
Ook omdat ik al op forum had gelezen dat de meeste mensen dat stuk inderdaad als overstap hebben en niet per auto aandoen.

Frenckel
01-10-07, 23:35
Weet iemand op welk vliefveld je land als je naar Orlando vliegt?

ik probeer bij Goole Maps me route uit te stippelen. Ik ga zelf rijden dus ik vind het allemaal erg spannend.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes, Frank

pascalbrouwers
01-10-07, 23:38
kijk eens hier:
http://www.orlandoairports.net/main.htm

mafo
01-10-07, 23:49
Tik in Google maps bij je vertrekpunt MCO in, hou er wel rekening mee dat je niet van het vliegveld zal vertrekken maar vanaf je autoverhuurder. Die zitten niet allemaal direct op het vliegveld. Welke autoverhuurder heb je ?

mafo
02-10-07, 00:02
Hier heb je de locatie (http://www.dollar.com/world_locations/city.aspx?state=FL&statecode=FL&citycode=MCO&city=ORLANDO#listTable) van Dollar bij Orlando International (MCO), moet wel heel vreemd gaan wil je niet op dat vliegveld landen namelijk.

Eric
02-10-07, 00:07
Je hebt nog een ander probleem: Auto huren in Florida en achterlaten in NY betekent drop off kosten (zo'n $ 300).
Het is overigens wel een prachtige rit, door georgia, The Carolina's en Virginia.
Als je het echt een keer wil doen, trek er dan een week voor uit !!
Eric

Syl71
03-10-07, 18:25
Bedankt voor jullie tips!! We gaan het toch maar niet doen.
Beter een andere keer waar we dan meer tijd voor New York uittrekken :-\"

Mickey99
03-10-07, 18:33
Een combinatiereis is ook erg leuk (wij gaan het nu voor de 2e keer doen) alleen reizen we niet per auto maar gaan we met een "gratis" tussenstop.

thuisplaat
12-10-07, 16:10
Misschien heb je hier ook iets aan om vanaf de airport naar de I4 te komen. www.kissimmee-us192.com
Vervolgens vind je aan de linkerzijde in rode letters Airport Routes. Als je dit aanklikt kom je op Visitor Guide.
Daar kun je aanklikken wat je eventueel nodig hebt.


Groet Piet

pyca
12-10-07, 20:57
Dat staat in 3 lettercode op je (e)ticket, MCO is Orlando International Airport.

yohn
13-10-07, 11:33
MCO was McCoy Air Force Base, maar is nu Orlando International Airport

jurgo
16-10-07, 14:29
Luitjes,
wie kan mij een goed opvallend herkenningspunt vertellen op airport Orlando?
Aangezien wij daar binnenkort mensen op moeten halen vanuit nederland,zal het zeer makkelijk zijn om een een goed herkenningspunt af te kunnen spreken zodat we elkander niet mis kunnen lopen op het drukke vliegveld.
We zaten in eerste instantie te denken bij de uitgang maar daar zijn er meerdere van geloof ik.
Wie o wie ?

pascalbrouwers
16-10-07, 19:26
spreek bv af bij de balie van alamo.
Deze is heel herkenbaar.

Groet,
Pascal

yohn
16-10-07, 20:15
Where is the best place to meet passengers (http://www.orlandoairports.net/faq.htm#meeting_places) arriving in Orlando?

There are a number of places which are recommended for meeting arriving passengers:
In the Express Pick-Up (http://www.orlandoairports.net/ops/parking.htm#express) location underneath the main terminal
Under the Flight Information Display Boards in either the East Hall (Hotel Atrium) for gates 60-129, or the West Hall (Great Hall) for gates 1-59
By the fountain in the East Hall (Hotel Atrium), which is surrounded with benches
In the baggage claim area for the airline being flown. Please check here (http://www.orlandoairports.net/ops/airlines.htm) to determine which baggage claim is used by each airline
On the Arrivals/Baggage Claim Curb (Level 2) outside baggage claim (please note that cars may not be stationary in this area unless actively loading/unloading passengers and/or baggage, therefore please allow at least 20 minutes after aircraft arrival time to allow for passengers to transfer to the main terminal, and exit the baggage claim area)
In one of the restaurants (http://www.orlandoairports.net/concessions/shops.htm) or bars in the Main Terminal
In McCoy's Bar & Grill, Hemispheres Restaurant, or the lobby of the Hyatt Regency Orlando International Airport at the east end of the Main Terminal Please see the Airport Terminal (http://www.orlandoairports.net/ops/term.htm) page or the Arrivals Walkthrough (http://www.orlandoairports.net/arrive/arrive.htm) page of the web site to find these locations.

Bron: http://www.orlandoairports.net/faq.htm#meeting_places

Dr. Phlox
20-12-07, 16:55
Hallo allemaal,

Ben eigenlijk op zoek naar een plattegrond van de luchthaven van Orlandowaar ook de verhuurbedrijven op staan (Alamo). Via Google kom ik hem 123 niet tegen.

Grz
Dr. Phlox

Ta2 Gerrit
20-12-07, 17:35
Op de heenweg; na ontvangst bagage één verdieping naar beneden, daar zit de checkin van Alamo.
Papierwerk doen, voorstellen checkinagent afwijzen en dan naar de overkant van de straat de auto uitzoeken in de rij van de door jouw gehuurde klasse.

Voor de terug weg; familie en bagage afleveren bij de Luchtmij van jouw keuze (departure terminal A of B), rondje om de parkeergarage naar Return Rental Cars>Alamo. Auto afgeven, recu tje Balance 0 aanpakken, via de tunnel onder de straat door naar de lange roltrap, 2 verdiepingen stijgen, familie opzoeken> inchecken voor de vlucht.
= geschreven plattegrond ;-)

calypso
20-12-07, 17:43
Is toch eenvoudig te vinden op de airport website zelf;

http://www.orlandoairports.net/ops/term.htm

Ta2 Gerrit
20-12-07, 19:00
Op die kaarten staan de balie's van de Rental Cars niet echt aangegeven, behalve dan de lokatie Level 1.
Maar inderdaad, even MCO (of JFK, IAD, ORD etc.)googelen en hij komt tevoorschijn.

Michael66
20-12-07, 19:03
Hier (http://www.orlandoairports.net/images/diagrams/wayfinding_maps.pdf) de kaart in PDF-formaat. Geeft onderaan de eerste pagina een goed beeld van wat er op welke verdieping zit.

http://img207.imageshack.us/img207/599/mcolagenpy0.jpg (http://www.orlandoairports.net/images/diagrams/wayfinding_maps.pdf)

namu
25-07-09, 06:20
Wij zijn nu in Orlando,we gaan zondag een cruise maken,en moeten onze huur-auto weer inleveren,bij Cape Carnavel.
Onze vraag is: als we terug komen van deze cruise,rijden er dan shutle busjes of ander vervoer naar Orlando-Airport?

Groetjes Namu.

disney-golf
25-07-09, 09:06
Bij mijn weten niet.
Het zal dus taxi rijden worden.
Let wel op de prijs dat je daarvoor gaat betalen!
Misschien is het gunstiger een auto te huren in Cape Canaveral, te rijden naar MCO en hem daar inleveren...

Riverwood
25-07-09, 17:56
Wij zelf hebben daar geen ervaring mee, maar er schijnt een SHARED SHUTTLE SERVICE te zijn zie www.aceluxury.com (http://www.aceluxury.com)

Groetjes Henke.

knaapje
25-07-09, 21:05
Misschien is dit iets?;

http://www.mearstransportation.com/CruiseTrans.htm

eiluap
25-07-09, 23:33
wij komen er net vandaan en hebben d ecruise met Royal Caribbean gedaan.
Voordat wij gingen een en ander berekend het is bijna net zo duur om je auto te blijven huren tijdens de cruise en dan uiteraard te parkeren in de garage daar in Port Canaveral.Voordeel is dat indien je de auto nog nodig heb na je cruise je geen rompslomp hoeft te verrichttenander voordeel eventuele overbagage kan je met een gerust hart in de auto achter laten.
Ga je met disney(cruisen) dan rijden er shuttel busjes gratis.
Veel plezier met je cruise wij vonden het waanzinnig

namu
26-07-09, 05:58
Wij gaan ook met de royal caribbean,als we terug gaan vliegen we direct terug dus wij hebben hem niet meer nodig.Kijk wel of ik daar wel wat kan regelen,zullen toch ook meer mensen zijn daarzo met het zelfde probleem.
Ieder geval bedankt voor de informatie:D
gr diana

eiluap
27-07-09, 22:08
Misschien een tip ligt er aan met welke luchtvaart-maatschappij je terug vliegt Op de boot kan je de bagage direct meegeven voordiversen airlines.Geen gezeul met koffers ed die zie je pas in Amsterdam weer terug.
Tuurlijk gaan er taxi ed naar d eAirport maar aan alles hangt een prijskaartje (gemiddeld een 80 dollar)
Zo te zien aan de tijd van mailen zit je er nog hoop dat je wat beter weer als ons heb wij hadden enorm veel regen en zwaar onweer.
Niet op de boot daar was het prachtig-tip 2 genieten
Veel plezier

Vdmeeren
17-03-10, 10:17
Wij vliegen met American Airlines voor de eerste maal naar Orlando en hebben daar een wagen gehuurd met AVIS. Zou er mij iemand kunnen vertellen op welke manier en waar ik mijn wagen kan afhalen. Kan dat op een gemakkelijke manier ?

Teleton
17-03-10, 10:38
Zou er mij iemand kunnen vertellen op welke manier en waar ik mijn wagen kan afhalen.

Haal je koffers van de carroussel.
Zak met de lift of de roltrap 1 etage.
Ga naar de balie van Avis en geef je voucher, je rijbewijs en je creditcard af.
Wijs alle aanbiedingen voor verzekeringen, betaalde upgrades etc. vriendelijk van de hand en controleer op de huurovereenkomst of dit inderdaad verwerkt is. Teken de overeenkomst (http://www.usareisen.de/mietwagen/avis/mb/USA-Broschuere.pdf) pas als je zeker weet dat er geen extra's op vermeld staan .
Neem je papieren in ontvangst, draai je om en steek de weg over naar de garage.
Volg de borden Avis.

Lady-M
17-03-10, 11:33
Ja, het is inderdaad heel simpel. Zelfs ik met mijn geweldige richtingsgevoel liep er in één keer op af. Van tevoren had ik me er al een beetje zorgen over gemaakt en zag mezelf alweer dwalen op dat grote vliegveld, maar het liep allemaal zeer vlotjes.

[verwijderd]
17-03-10, 12:26
En voor het inleveren gewoon de bordjes rental return volgen, auto bij AVIS in de rij zetten en wachten tot je een bonnetje krijgt met daarop de kosten die je nog zal moeten bij betalen, meestal is dat gewoon € 0,-

Vervolgens loop je naar de vertrek terminal en meld je bij de luchtvaart maatschappij met je koffers. Controleer wel goed of de auto leeg is!!

Ta2 Gerrit
17-03-10, 13:02
Vervolgens loop je naar de vertrek terminal en meld je bij de luchtvaart maatschappij met je koffers. Controleer wel goed of de auto leeg is!!

Persoonlijk zou ik voor het inleveren van de auto eerst even de Departures-terminal van de luchthaven bezoeken.

Volg de borden boven de weg naar de terminal van jouw luchtvaartmaatschappij (A of B) , zet bij Departures van jouw airline (staat ook goed aangegeven) de familie met de koffers af, en rij dan een rondje om de parkeergarage om weer bij Rentalcar Return te komen.
Dan lever je de auto af en kunt dan op je gemak, en zonder gesleep, aan de overkant de lange roltrap op.

Vdmeeren
17-03-10, 15:09
Alvast bedankt voor de reactie , Ik ga voor de eerste maal in Orlando landen (20.00 uur begin mei) en zou graag willen vernemen of dan de duisternis al is ingetreden zoniet om welk uur is het ongeveer in Orlando in mei duister, ook zou ik graag willen vernemen welke richting ik moet nemen om met de wagen mijn hotel te bereiken op de universal boulevard nabij de INT.DRIVE. daar het voor mij totaal nieuw is om in florida met de wagen te
touren !

Teleton
17-03-10, 16:17
om welk uur is het ongeveer in Orlando in mei duister, ook zou ik graag willen vernemen welke richting ik moet nemen om met de wagen mijn hotel te bereiken op de universal boulevard nabij de INT.DRIVE. daar het voor mij totaal nieuw is om in florida met de wagen te
touren !Als je om 8 uur landt, mag je zeker nog wel een uurtje rekenen voor je in de auto zit. Dan is het al lang donker, een schema kan je hier (http://www.sunrisesunset.com/calendar.asp) zien. Een handig hulpmiddel om je alvast te orienteren op de wegen richting Orlando is deze site (http://www.kissimmee-us192.com/british/mco_2_kisssouth1.html). Verder zou ik de verkeersregels (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=7753&highlight=verkeersregels) van te voren goed bestuderen en ook, wanneer je dat niet gewend bent, eens na te lezen hoe je met een automaat rijdt. Zolang er nog mensen zijn die denken dat je in een automaat gewoon met je rechtervoet gasgeeft en met je linkervoet afremt, is het misschien geen overbodige tip.......:wink: Laatste tip: Neem je eigen TomTom mee, koop er daar één of huur een auto met GPS!

Ik had het idee dat dat standaard is? Bij wie heb je de auto gehuurd, Marco? Direct bij Alamo of via een broker?

Ta2 Gerrit
17-03-10, 17:47
Ook zou ik graag willen vernemen welke richting ik moet nemen om met de wagen mijn hotel te bereiken op de universal boulevard nabij de INT.DRIVE. daar het voor mij totaal nieuw is om in florida met de wagen te
touren !

Voor een eersteling zou ik, net als Ton, sowieso een navigatie meenemen, of erbij huren.
Als je dit ter plaatse doet zal de baliemedewerker, zo heb ik gezien, het hoteladres al vast invoeren. Dat rijdt een stuk geruster.
Nadeel is dat het best wel prijzig kan zijn, en je dus beter een eigen GPS kunt meenemen, indien in bezit.

I-Drive is het makkelijkst te bereiken via 1 van de tolwegen, de 528 of 417.
Houdt dan wel rekening met de tolgelden, voor de 417 2x $1.25 en 1x $0.50.
De laatste is gepast (2x $0.25) betalen, bij de eerste 2 kun je wisselen.
De 528 is wat goedkoper, en iets meer richting Universal Boulevard.

Beiden komen uiteindelijk uit op de I-4 , dus mocht je de afslag I-Drive missen dan kun je die Eastbound nemen tot één van de 4 afslagen van I-Drive.
Kan niet missen, maar zoals gezegd, een navigatie brengt je wel meer rust.

mrloes
02-04-10, 18:53
Het is toch zo dat je vanaf de gate (waar je aankomt) met een speciaal 'treintje' naar het centrale gedeelte moet? En t maakt niet uit op welke gate of terminal, dat treintje neemt iedereen naar de main hall?

Teleton
02-04-10, 18:58
Het is toch zo dat je vanaf de gate (waar je aankomt) met een speciaal 'treintje' naar het centrale gedeelte moet? Misschien helpt deze site (http://www.orlandoairports.net/arrive/index.htm)met de foto's van de situatie op het vliegveld?

Lea
02-04-10, 19:16
Even ook nog iets er staat international en domestic flights arivals
Wij hebben overstap in Washington komen we dan als domestic aan? of hoe zit dat.

Iris02
08-04-10, 14:12
Even een ander vraagje: ik neem aan dat er bij aankomst trolleys te verkrijgen zijn voor je koffers. Werken deze op muntgeld ?

Iris

corrus
08-04-10, 14:18
Karretjes kun je halen bij de kofferband.
Kosten US$ 1,- (papiergeld)

Michael66
08-04-10, 15:08
Corrus, ik weet niet onder welke steen jij de afgelopen jaren gebivakkeerd hebt, :mrgreen: maar de laatste keer dat ik een karretje uit de automaat trok daar was het volgens mij al $ 3.00 per kar, te betalen met CC of biljetten. En als je hem terugzet in de automaat krijg je een quarter terug.

Karretjes staan inderdaad bij de kofferband, en ook in de garages bij de huurauto's.

dutchcruisers
08-04-10, 23:32
Afgelopen zaterdag nog gebruikt: $ 4,00 per kar.
En inderdaad een kwartje "statiegeld".

Michael66
09-04-10, 00:40
Ja, $ 4 per kar, dat was het afgelopen zomer inderdaad ook al (zag ik net op het CC-afschrift :lol:).

Da's trouwens weer een goede reden om wel niet zonder een CC naar Florida te gaan: elk jaar probeer ik het weer om een karretje te betalen met biljetten van 1 of 5 dollar, en elke keer weer weigeren die ##@%%#$@$^~~~!!!! rotautomaten de biljetten te slikken. Excuse my language. En dan trek ik de CC tevoorschijn en ..... gelukt!

koenkamphuys
09-04-10, 08:11
In de parkeergarage staan her en der verlaten karretjes ... neem er altijd een mee als ik iemand moet ophalen. Voor wie die 4 dollar teveel vindt.:-?

moonlight91
23-02-12, 15:34
wij komen met een binnenlandse vlucht aan in Orlando vanuit Memphis om half 8 s`avonds, en onze vertrektijd daar ligt net niet gunstig om iets op het vliegveld in Memphis te eten
dus willen dan eerst wat eten voordat we naar ons hotel gaan in Kissimmee
anders word het zo laat en vrees dat we dan al wel behoorlijke honger hebben
Nu probeer ik steeds een beeld voor met te trekken waar we dan zouden kunnen eten
als je vanaf de gate naar de monorail loopt om naar bagage claim te gaan
zitten daar eetgelegenheden dat weet ik
MAAR .. als je eenmaal je koffers heb gehaald(wat ik natuurlijk wel eerst wil doen) staat me alleen het beeld voor naar de rental cars, en heb ik geen enkel idee of je daar nog ergens een kant op kan waar je iets kan eten ..ik krijg het gewoon niet voor de geest ..(waarschijnlijk slaapwandel ik dat stuk normaal dan hihi)

Ta2 Gerrit
23-02-12, 15:53
Dan moet je weer naar boven, naar Departures, daar zitten de eettentjes.

rotarynette
23-02-12, 19:58
Is het niet handiger om onderweg naar je hotel wat te eten,je koffers kunnen gewoon in de auto blijven,met een binnenlandse vlucht ben je zo weg van het vliegveld.

koenkamphuys
23-02-12, 20:00
Het valt mij op dat een enorme hoop voorzieningen op het vliegveld om 9 uur 's avonds dicht gaat. Geldt dat dan niet voor de food court?

Ta2 Gerrit
23-02-12, 21:01
@Koen, dan zijn ze nog mooi op tijd


wij komen met een binnenlandse vlucht aan in Orlando vanuit Memphis om half 8 s`avonds,

koenkamphuys
24-02-12, 08:06
ah, niet goed gelezen, ik dacht dat ze om half acht uit Memphis vertrokken. Ik ben regelmatig op de meest onmogelijke tijden in Orlando op de airport geweest. Alsof de boel met kranten is dichtgeplakt.

moonlight91
24-02-12, 16:19
we komen idd om half 8 aan in Orlando
en vertrekken dus om half 5 met delta vanuit Memphis
dus das erg vroeg voor de warme maaltijd
ik wil proberen maar zo laat mogelijk een lunch te doen in de Memphis dierentuin,voor we naar het vliegveld gaan
zodat we bij aankomst in orlando,onderweg naar het hotel kunnen eten
of een take away bij Outback kunnen meepikken
mocht die late lunch mislukken, eten we eerst op MCO

dat de foodcounters op MCO om 9pm sluiten Koen,daar zou je wel eens groot gelijk in kunnen hebben
want wij zijn tot nu toe elke keer om half 9 aangekomen,en dan zijn ze al fanatiek aan het opruimen

sonja
24-02-12, 19:35
Je zou ook op MCO, voordat je je koffers, haalt iets kunnen eten. Daarna op je gemak naar de band om je koffers op te halen en dan naar de autohuur waar dan iedereen is vertrokken en jullie meteen aan de beurt zijn :-)

sonsi
25-02-12, 09:24
Hier mijn eerste eigen opgestarte forum bericht. Vorig jaar al fanatiek meegelezen en tips van het forum gehaald voor onze trip naar Inverness. Dit jaar ook weer lekker aan het meelezen voor onze trip naar Davenport. Omdat dit jaar de familie op andere dagen vliegt wil ik graag weten hoe het ophalen gaat op Orlando airport?

Waar kan ik parkeren?
Waar kunnen we afspreken? Moet een keer ophalen zonder huurauto en een keer ophalen met huurauto bij Alamo.

Wie o wie heeft er tips?

Alvast bedankt,

Linda

www.springbreakorlando2012.blogspot.com

Teleton
25-02-12, 09:36
Hey Linda, het leven is simpel! Parkeren doe je in de parkeergarage (http://www.orlandoairports.net/gt.htm), volg de bordjes en kijk van te voren even goed waar het bezoek aankomt, in terminal A of B. Scheelt een eindje lopen!

Afspreken kan je in de centrale hal van Terminal A of B. Je kunt bij de uitgang van de trein plaats nemen en dan komen alle passagiers voorbij.....Vriendelijk verzoek om niet alle binnenkomende passagiers te omhelzen......[-X.

sonja
25-02-12, 15:25
Je kunt ook voor de luchthaven, op een apart parkeerterrein, wachten op de zg. cell phone lot (http://www.orlandoairports.net/ops/parking.htm). Dit is gratis, het is de bedoeling dat je de passagiers ophaalt zodra ze je gebeld hebben. Je rijdt dan tot voor de ingang en instappen maar.
Als je ze op de luchthaven wilt ontmoeten dan, zoals Teleton zegt, parkeren in de parkeergarage en dan is het naar mijn mening het handigst om bij de bagageband af te spreken. Wij hebben het nu een paar keer gedaan en het is heel simpel.

Michael66
17-05-13, 22:52
Nieuws over "snellere" afhandeling op MCO.
We are happy to announce that we've teamed up with US Customs and Border Protection (CBP) and industry technology leaders on a new system of self-service International arrival processing kiosks! Coming this summer to MCO, the new kiosks will allow arriving international passengers to process themselves through Immigration to augment the standard face-to-face process. Find out more by reading our press release here. http://www.orlandoairports.net/press/2013/20130517.htmBron: https://www.facebook.com/flyMCO/posts/10151419531021625

Critici hebben al aangegeven dat de rijen gaan verplaatsen: van immigrations naar de self-service kiosken.
Coming Soon: Faster International arrival processing!
[QUOTE]Automated Passport Control will eliminate the declaration card by placing all of the necessary questions on the kiosk. Travelers will then receive a printed receipt and show the receipt rather than the hand-written card. Travelers will then show their passport, kiosk receipt and any other travel information to the customs agent for processing.

This is quite a technological investment: the number of kiosks to service incoming travelers is considerable, especially with the ballooning traveler numbers coming in on larger aircraft.

Even though individual handwriting may be difficult to read, the primary advantage of the handwritten cards is that they can be completed during the flight prior to arrival. By creating another line, a mass of incoming travelers waiting to use the kiosks may actually be more frustrating. First, a traveler must stand in line to use a kiosk, and then they must stand in line to wait for the customs agent. Unless there is some sort of mobile deployment, this technology might create a new problem.Bron: http://bit.ly/YP4Ikz

Ebelix
18-05-13, 09:45
Typisch Amerikaans. Na de kiosken moet je ook nog langs de immigration officer. Waarom toch weer dubbel?

Fleurida
20-02-14, 00:06
Als het goed is gaat Orlando airport dit weekend met de douane kiosken beginnen:

http://www.myfoxorlando.com/story/24679037/oia-introduces-first-biometric-kiosks-for-international-travelers

Michael66
20-02-14, 01:19
Zo ziet het eruit:

http://i.imgur.com/ds2jtG8l.jpg
Greater Orlando Aviation Authority Chairman Frank Kruppenbacher, Executive Director Phil Brown and Board Member Dean Asher were joined by Officers from U.S. Customs and Border Protection (CBP) today to unveil Orlando International Airport's(MCO) new Automated Passport Control (APC) kiosks. Living up to its designation as a Model Port, MCO has become the first airport in the U.S. to use biometric, self-service kiosks for overseas, Visa Waiver arrivals. The innovative kiosks will help streamline the traveler inspection process and enable CBP to focus more on inspection and less on administrative functions.
APC adopts a "land, touch, go" concept that allows passengers to complete their Customs Declaration Form on the touch-screen machines by having their passports scanned, fingerprints captured and photograph taken.https://www.facebook.com/flyMCO/posts/10151922916221625?stream_ref=9

JKG
20-02-14, 01:30
Dan moet je wel rechtstreeks op Orlando Intl. vliegen... welke maatschappijen doen dat vanuit NL?

Ebelix
20-02-14, 05:00
Geen enkele maatschappij. Wel vanaf Londen en Frankfurt.

Ta2 Gerrit
20-02-14, 10:23
We gaan het over 2 weken wel even testen. Als het net zo goed gaat als bij de Alamo-kiosk (bij mij iedere keer) dan ga ik wel weer in de rij ;)

corrus
20-02-14, 10:50
Volgens mij is dit "Global Entry" van dit gebeuren dien je lid te zijn.

knaapje
20-02-14, 11:42
Als ik dit lees lijkt mij van niet:

Canadian passport holders are definitely eligible to use these new kiosks. US, Canadian and citizens from the 37 visa waiver countries are all eligible. There is no need to sign up or pre register. We are currently in the process of developing an informational how to video on using the kiosks

Van:
https://www.facebook.com/flyMCO/posts/10151922916221625?stream_ref=9

Geplaatst door MCO

Ritchie
20-02-14, 12:24
Wel mooi, als het uiteindelijk goed gaat werken, zelf zal ik daar in Orlando geen gebruiken van hoeven te maken.

robisjo
20-02-14, 13:42
Ik denk dat wij ons hier eens in gaan verdiepen omdat wij in oktober via FFM naar Orlando vliegen.

Sjjon en Bianca

Njit
20-02-14, 14:52
FFM? Welk vliegveld is dat?

Ritchie
20-02-14, 15:03
FFM? Welk vliegveld is dat?

Frankfurt am Main, google is your friend

Njit
20-02-14, 16:01
Google is al jaren mijn vriend. FFM is geen IATA code voor Frankfurt, da's FRA. En da's toch de standaard lijkt me :p

http://ultraimg.com/images/54wea.png

corrus
20-02-14, 16:21
Inderdaad, FFM wordt eigenlijk nooit gebruikt wél FRA...

Ritchie
20-02-14, 16:28
Wat de code nu is, of niet is, dat maakt verder niks uit, het is toch wel duidelijk geworden, dat wat zij met FFM bedoelde dus Frankfurt Am Main is.

Ik zag deze incorrecte code wel direct in mijn google staan, ook al is het dan niet goed, ik wist wel wat ze bedoelde.

http://imageshack.com/a/img854/9646/ve3r.jpg

Njit
20-02-14, 16:40
Als iemand een drieletter-code gebruikt dan ga ik ervan uit dat men een IATA code gebruikt. Maar goed, ook weer helder :up:
Gelukkig was het wel duidelijk dat het over een vliegveld ging. Anders was het helemaal een raar verhaal:

http://ultraimg.com/images/YJNoy.png

Ritchie
20-02-14, 16:51
Lol,die is goed !!!

JKG
20-02-14, 21:43
Ik denk ook altijd aan de IATA codes, maar op TV bij bijv. Fox News of CFNews13 (weet even niet meer welke, boeit ook niet), ging het ook over delays op OIA ipv MCO. :)

corrus
20-02-14, 21:54
Tja het nieuws... het nieuws zal het écht niet gaan hebben over MCO

Maar wél over Orlando International Airport... hahaha

Familie Rust
02-03-14, 13:20
Lijkt mij ook niet handig met kleine kinderen...

knaapje
03-03-14, 17:58
Ik las dit dan ook in een bericht:
................Er zijn een paar beperkingen: door wetgeving kunnen kinderen tot 13 jaar en senioren van 80 jaar en ouder de scanners niet gebruiken.

sunnyrojo
04-03-14, 14:04
ik heb begrepen dat het ook kan in Miami? heeft iemand daar al ervaring mee?

corrus
04-03-14, 14:06
Voorlopig staan de "kioks" alleen op OIA...

Ritchie
04-03-14, 14:15
en op MCO ;)

b767-300er
04-03-14, 21:11
Op KMCO ook

sunnyrojo
05-03-14, 21:46
hm Orlando dus.

corrus
06-03-14, 00:31
Op KMCO ook
Laten we het nu wel alleen bij IATA codes houden... ICAO codes worden uitsluitend gebruikt door Flight Tracking software :rolleyes:


Maar goed... Back on topic :cool:

Dit systeem is uitsluitend te vinden op Orlando International Airport en helaas niet op de luchthaven van Miami of elke andere luchthaven in de USA.

Ritchie
06-03-14, 12:15
nog ffe offtopic, laten we niet te veel IATA codes gebruiken, of er bij vermelden wat ze inhouden. Want niet iedereen weet wat het betekend, laten we dit soort zaken laagdrempelig houden graag

Ta2 Gerrit
08-03-14, 12:45
Nu maar weer echt on-topic dan (na al dat gesteggel over codes), de kiosk op Orlando International Airport.

Je kunt hier nu kiezen uit 3 rijen; residents, mensen met visa's en visa waiver en/of ESTA mensen. Wij behoren tot de laatste.
Aan het eind van die rij staan een stuk of 10 (kan ook meer zijn, niet goed opgelet) computers op paaltjes met een dakje erboven.

1.Je scant daar je paspoort.

2. Je beantwoord via het touchscreen 4 vragen, van hetzelfde soort dat je ook bij de ESTA aanvraag (of eerder op het groene I-94 formulier) al gehad hebt. In het algemeen dus met NO beantwoorden, kan zelfs met 1 druk op de knop ALL NO voor alle vragen kiezen.

3. Dan kun je kiezen of je de linker of de rechterhand gescand wil hebben op vingerafdrukken en drukt die hand op het bekende groene plaatje.

4. Daarna mag je naar een punt op het scherm kijken en word er een foto gemaakt. Het dakje erboven is de flitslamp van de camera.

5. Als dat allemaal goed gegaan is, krijg je uit de machine een bonnetje waarmee je naar een desk moet waar een Immigrations Officer je nog een paar aanvullende vragen stelt; wat moet je hier en hoe lang blijf je en dan het bonnetje en het blauwwitte inklaringsformulier afstempelt.

Dan ben je klaar voor de volgende ronde, het afhalen van de koffers en het inleveren van het formulier aan de douane.
Mocht één van bovenstaande punten mislukken, zoals bij mij, word je doorgestuurd naar de bekende balies, waar je de normale procedure met een echt mens moet doen.

De machine vervangt dus een deel van het intik, scan en fotowerk van de officers en zal de procedures ongetwijfeld wat versnellen, maar verwacht geen wonderen. De doorgewinterde reiziger, zoals mijn eega, zal door de procedure heenfluiten, en als de scan mijn vingertjes had gepakt waren wij ook zo klaar geweest, maar de meeste mensen uit onze Duitse Jumbo keken ernaar of ze water zagen branden, mede omdat de taalkeuze (vooralsnog) alleen Engels is en moesten beroep doen op één van de assistenten, wat uiteindelijk alleen maar ophield.
Maar ja, velen van hen moesten in de wachtrij ook nog snel het blauwwitte douane invullen, dat bedoel ik maar.

Maar het doel is waarschijnlijk ordinair bezuinigen op Immigration Officers, want dat zal in de toekomst wel gaan gebeuren.

Michael66
21-12-14, 09:32
MCO heeft (ook) een eigen app'je.
In de Play Store: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.orlandoairports.mobile

The MCO app includes a wide variety of features including:

• Flight status
• Customized navigation and directions
• Airport terminal layout and map
• Location of airline counters and gates
• Restaurant and shopping information and locations
• Ground transportation and parking options
• Airport amenities
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1524910_10152488361401625_1291071806792632371_n.jp g?oh=05df017e623b0957c5b68bb14b87907e&oe=550BEB90&__gda__=1430439930_61279a721d02e0d3082d585d90367f5 e

Michael66
01-02-15, 09:48
Orlando International Airport krijgt in de komende drie jaar een grote uitbreiding en verandering, o.a.:
- verandering van de incheckbalies: de hal wordt groter en de balies worden vervangen door self-incheck automaten.
- er wordt een grote nieuwe parkeergarage bijgebouwd, die bereikbaar wordt met een treintje (people mover).
- vergroting van de wachtruimtes waar internatonale reizigers bij customs komen.
- aanleg van een treinstation voor de All Aboard Florida (http://www.allaboardflorida.com/)-lijn die in 2017 vanuit zuid-Florida (zie plaatje) het vliegveld aan gaat doen.

Dit wordt o.a. betaald door een extra fee op elke inkomende en uitgaande passagier: $4.50 pp.


Orlando International Airport starts $1.1 billion expansion

Orlando International Airport is embarking on a $1.1 billion expansion that will do away with the long check-in counters that now greet travelers and replace them with small kiosks, as well as add a new parking garage and train terminal.

It is the most ambitious undertaking at the airport since the early 1990s, when officials spent $828 million on a 19-story atrium opening onto the main terminal, the 445-room Hyatt Hotel, a parking garage, shopping mall and new airside.Lees meer: http://www.orlandosentinel.com/business/os-orlando-international-airport-expansion-begins-20150130-story.html

Route All Aboard Florida (http://www.allaboardflorida.com/) per 2017:

http://s27.postimg.org/lfvju0atf/allaboardflordaroute.jpg

Ta2 Gerrit
01-02-15, 10:25
Weer een hele operatie. We gaan het meebeleven, al zullen wij er weinig mee te maken hebben. De kiosks hebben bij onze voorkeurvlieger United nu al de overhand, parkeergarage, customs en trein maken we geen gebruik van.
Nu maar hopen dat de verkeershinder beperkt blijft, maar die kan met de upgrade van Boggy Creek Road, die al mooi opschiet, alleen maar minder worden.

Holandesa
01-02-15, 10:35
klinkt goed!

Ta2 Gerrit
03-05-15, 02:47
Via de Facebookpagina van onze landlady in FL kreeg ik de volgende link; http://kissimmee-us192.com/british/airport_routes.htm
Ze omschreef de pagina als "How to find your way from Orlando airports for dummies" omdat haar dochter voor het eerst alleen naar Florida gaat en ondanks talloze eerdere bezoeken nog steeds de weg niet weet.

Diverse routes met duidelijke, eenvoudige omschrijvingen en foto's van herkenningspunten om van de Orlando airports in Kissimmee, International Drive, Lake Buena Vista e.a. te komen. Voor mij gesneden koek, ik doe het blindelings, maar voor de nieuwelingen of onzekeren onder ons wellicht een fijn hulpmiddel.

Overigens stond de link als subpagina op een website die ik al jaren koester en gebruik; http://kissimmee-us192.com/ . Met heel veel informatie over Kissimmee en omgeving en de US192 in het bijzonder. Maar die airport routes had ik nog niet ontdekt.

trails
03-05-15, 11:58
Inderdaad een hele fijne site die ik jaren geleden ook al heb ontdekt. Ik denk dat ik deze site zelfs al eens hier heb vermeld. :)

knaapje
03-05-15, 11:58
Ik gebruik deze site ook al jaren, omdat ik altijd pal aan de 192/Hoagland Blvd. zit..
Helaas wordt hij slecht (helemaal niet) bijgewerkt.
De Ponderosa daar is al 3 a 4 jaar dicht en de Days Inn is daar ook al jaren niet meer en staan beide nog steeds op de kaart vermeld.
.

Ritchie
03-05-15, 12:10
Toen ik voor het eerst een auto huurde, heb ik deze site geraadpleegd, en heeft mij toen goed op weg geholpen.

keesvankleef
09-06-15, 14:59
Hallo wij vliegen eerst met Lufthanza van Amsterdam naar Frankfort weet iemand of mijn koffers doorgelebeld worden?
De tweede vraag is bij United heb ik reeds mijn stoelen gereserveerd staan maar nog niet bij Lufthanza is dit ook mogelijk?
Alvast hartelijk dank voor de antwoorden.

corrus
09-06-15, 15:14
Koffers worden automatisch doorgelabeld naar de eerstvolgende bestemming in de VS
Stoelen bij Lufthansa kunnen worden gereserveerd 24 uur voor vertrek bij Lufthansa zélf.

keesvankleef
09-06-15, 15:55
Bedankt voor de informatie.

Fleurida
09-06-15, 19:38
Wij hadden geboekt via United, de vluchten met Lufthansa. We kregen een confirmation nummer van United wat omgezet kon worden naar een Lufthansa nummer. En daarmee hebben we de stoelen vastgezet. En dit een maand of 9 van tevoren. Je moet dan wel een account aanmaken bij Lufthansa. Dit was alleen voor de trans atlantische vluchten. Binnen Europa kon 24 uur van tevoren of pas op Schiphol, dat weet ik niet meer, je stoelen vastzetten.

keesvankleef
15-06-15, 13:44
Normaal hebben wij altijd een tussenstop in de U.S.A. maar nu vliegen we van Frankfurt direct naar onze eindbestemming Orlando.
Hoe zit het daar met de douane formaliteiten lange wachtrijen of valt het mee?

trails
16-06-15, 07:51
Dat ligt aan de drukte op dat moment. We hebben al eens langer dan een uur in de rij gestaan, maar waren er ook al eens zo door heen.

p.haeren
27-06-15, 23:21
Hoi Allemaal nog ff een vraag m.b.t. aankomst op MCO. Ik weet het n.l. niet meer precies hoe het in zijn werk ging , ik ben 1 x direct gevlogen en ik keer via Dul. (het enigste wat ik nog wel weet de 1e keer in '94 met het WK zat Bart Peeters in het vliegtuig zat . de belgische presntator en zanger die toen der tijd een hit had en dacht dat hij ook in states beroemd was, en daardoor dacht een opmerking te kunnen maken over bommen in zijn bagage , nog nooit zo snel iemd geboeud en afgevoerd zien worden wat natuurlijk huilarisch is als je een vliegtuig vol voetbal liefhebbers hebt.)Nu vlieg ik weer via Dulles dus kom ik aan als domestic, kan ik dan direct door naar het treintje of mooest ik eerst weer iets met de bagage doen ?.
Alvast bedankt.

Ta2 Gerrit
28-06-15, 00:30
Als je vanaf Washington (of ieder ander POE in de US) komt kun je direct met het treintje door naar de bagagebanden.