PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema igor: eerste keer Florida, 2010



igor
16-03-10, 12:30
Hallo,

Zoals ik bij even voorstellen al heb aangegeven gaan wij 24 augustus voor de eerste keer naar Florida. We hebben alleen nog maar de vlucht en de auto geregeld.

het reisschema ziet tot nu toe als volgt uit:
-dag 1 we vliegen op 24 augustus naar orlando en blijven hier dan 2 nachten slapen. We komen pas rond 7 uur 's avonds aan. We twijfelen of we ter plekke een hotel regelen of dat we dat toch alvast van te voren regelen.

-de 2de dag willen we sowieso seaworld bezoeken en gewoon wat rondkijken in Orlando.

-de 3de dag rijden we door naar Naples en willen we een tussenstop maken in Tampa om bushgardens te bezoeken.

-de 4de dag rijden we van Naples richting de keys en een tussenstop in de everglades. Waarschijnlijk overnachten we dan in key largo, omdat van Naples naar Key west me iets te veel van het goede is om op 1 dag te rijden.
Is dit een goed idee of kunnen we beter ergens ander overnachten?

-de 5de dag rijden we dan door naar key west en blijven hier dan ook overnachten

-de 6de dag rijden we terug naar miami hier blijven we dan ook nog dag 7 8 en een gedeelte van dag 9

-dag 9 rijden we terug naar orlando waar we dag 10 weer terug vliegen :cry:

We hebben dus alleen nog de vlucht geregeld en de auto. Heb gelezen dat het geen probleem is om goede betaalbare hotes/motels te vinden on the road ;)

Hebben jullie nog wat tips wat betreft deze route?

grtz,
Igor

Teleton
16-03-10, 12:52
Hebben jullie nog wat tips wat betreft deze route?


Oei, oei het eerste dat opvalt is dat het een echte asfalt vakantie wordt. Of, zo je wilt: de Herman van Veen route, Opzij, opzij, opzij..... Zonde dat je niet gekozen hebt voor een vlucht naar Orlando, om dan af te zakken naar Miami. Dat scheelt je al enorm in de reistijd.

Zelf zou ik andere keuzes maken en er bijvoorbeeld rekening mee houden dat augustus een zeer warme maand is met drukkende temperaturen. Tel daar bij op dat je met een tijdverschil van zes uur te maken hebt en dat de reis naar de vs vermoeiend kan zijn. Ook kan je veel neerslag in korte tijd verwachten, waardoor je niet echt lekker door kunt rijden. Veel mensen trekken voor een rondreis zoals je die nu voorlegt, drie weken uit. Maar goed, een Florida reis kan eigenlijk niet mislukken......

igor
16-03-10, 13:10
We vliegen toch naar Orlando, en zakken dan naar miami? Alleen vliegen we ook weer terug vanaf orlando omdat er geen goedkope vluchten meer waren vanuit Miami. Maar terug naar orlando hebben we een hele dag om via de kortste route terug naar orlando te rijden..

En volgens mij valt het nogal mee met het rijden. We rijden maximaal 314 kilometer (de rest is nog minder) per dag.
http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=orlando&daddr=naples+to:key+largo+to:key+west+to:miami&hl=nl&geocode=&mra=ls&dirflg=d&doflg=ptk&sll=27.274161,-81.02417&sspn=3.636901,4.927368&ie=UTF8&ll=26.037042,-80.36499&spn=7.34999,9.854736&z=7

En ik zou graag 3 weken gaan, maar helaas redden we dat qua financien en verlofdagen niet.:sad:

en we willen toch een keer naar florida, dus dan maar ff zo. En de laatste paar dagen zitten we in miami en kunnen we lekker uitrusten ;-)

Ta2 Gerrit
16-03-10, 13:15
Hebben jullie nog wat tips wat betreft deze route?

grtz,
Igor

Zoals Ton al zei, maken jullie aardig wat mijlen. Aan de andere kant, dan zie je ook wat.

Ik zou i.i.g. wel vast een onderkomen voor de eerste (2) nacht(en) regelen.
Dat scheelt je een hoop zoekwerk, waar je na en dag reizen niet op zit te wachten.
En je hebt gelijk een adres om in te vullen op je I-94 Visa Waiver formulier.

Verder is het goed te doen om ter plaatse een hotel o.i.d. te vinden. Er zijn er zat.
Voor Key West is het misschien even opletten of er niet iets speciaals, of een feestdag aan de hand is. Dan zijn de accomodaties een stuk schaarser.

Wat de vlucht aangaat; als het nog te veranderen is zou ik van Miami terugvliegen.
Dat scheelt je weer een rit van een halve dag, en dat is pure winst, die je weer ergens anders kunt invullen. Een extra dag Orlando aan het begin bijvoorbeeld.
(Note; zag net de reden waarom terug van Orlando, jammer)

Verder is het prima te doen. Rijden is een eitje in de US, zeker als je het leuk vindt.

A.Hofman
16-03-10, 13:37
Wat mij opviel is dag 3. Orlando- Tampa- Naples . Alleen de reistijd is al een uur of 4 naar Naples. Als je dat dan ook nog wilt combineren met een vermoeiende dag in Buschgardens wordt het een hele zware dag denk ik.Als je om een uur of 4-5 uit het park komt, en je moet dan nog 3 uur rijden kom je zowel laat, als gesloopt in Naples aan. Wellicht kun je een overnachting plannen in Tampa/Clearwater/ St.Petersburg area, en een dag minder in Miami verblijven.


Als ik mocht kiezen zou ik sowieso de hele rondreis skippen, en 10 dagen rond Orlando vertoeven. Een dagtocht naar Buschgardens, strand , KSC, Airboats, natuur, shoppen, en een paar parken en die 10 dagen zijn alweer gevuld, zonder uren op een dag te rijden. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen.

igor
16-03-10, 13:46
Thanks Gerrit.

Ja is wel jammer dat we terug van Orlando vliegen, maar van de andere kant nu kunnen we daar een hele dag van maken zodat we ook de oostkant van Florida kunnen zien.

We gaan voor de eerste 2 nachten alvast een hotel regelen. Deze had ik al gezien http://www.daysinn.com/DaysInn/control/Booking/check_avail?variant=&id=06930&propBrandId=DI&force_nostay=false&tab=tab4

Volgens mij zijn de Days inn ketens best in orde, als ik alle referenties zo lees?

Ook hebben we nu een economy car gereserveerd, maar ik las dat deze makkelijk te upgraden zijn ter plekke. (dit willen we doen omdat we nog niet eruit zijn wat voor een auto we eigenlijk willen)

Heeft hier iemand tips over?

igor
16-03-10, 13:51
Wat mij opviel is dag 3. Orlando- Tampa- Naples . Alleen de reistijd is al een uur of 4 naar Naples. Als je dat dan ook nog wilt combineren met een vermoeiende dag in Buschgardens wordt het een hele zware dag denk ik.Als je om een uur of 4-5 uit het park komt, en je moet dan nog 3 uur rijden kom je zowel laat, als gesloopt in Naples aan. Wellicht kun je een overnachting plannen in Tampa/Clearwater/ St.Petersburg area, en een dag minder in Miami verblijven.


Als ik mocht kiezen zou ik sowieso de hele rondreis skippen, en 10 dagen rond Orlando vertoeven. Een dagtocht naar Buschgardens, strand , KSC, Airboats, natuur, shoppen, en een paar parken en die 10 dagen zijn alweer gevuld, zonder uren op een dag te rijden. Maar dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen.

Thanks voor de tip. Dit gaan we zeker overwegen om in de buurt van Tampa te overnachten.

We hebben voor de rondreis gekozen omdat het de eerste keer is dat we naar de states gaan en dan eigenlijk gelijk wat meer van Florida willen zien dan alleen orlando. We zullen zien hoe onze eerste keer bevalt en dan kunnen we komende jaren onze reis evt aanpassen :mrgreen:

Teleton
16-03-10, 15:33
Volgens mij zijn de Days inn ketens best in orde, als ik alle referenties zo lees?

Even de reviews op tripadvisor (http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g34515-d85288-Reviews-Days_Inn_Orlando_Universal_Maingate-Orlando_Florida.html)nagekeken. 60 % raadt een bezoek niet aan en dit hotel staat op nummer 286 van 351 deelnemende hotels. Op Expedia (http://www.expedia.nl/pub/agent.dll/qscr=dspv/nojs=1/htid=18072/crti=7/hotel-review) zijn de resultaten ook niet hoopgevend; 53 % raadt het hotel niet aan. In het topic hotelervaringen (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422) vind je de ervaringen van Forumleden van hotels in de Orlando Area.


Ook hebben we nu een economy car gereserveerd, maar ik las dat deze makkelijk te upgraden zijn ter plekke. (dit willen we doen omdat we nog niet eruit zijn wat voor een auto we eigenlijk willen)

Heeft hier iemand tips over?

De beste tip is om vooraf te bepalen welke auto je wilt reizen. In vroeger tijden had je dikwijls de mazzel dat een economy car niet beschikbaar was, zodat je, automagically, toch in een ruimer modelletje terecht kwam. Met de kilometers die jullie voor de boeg hebben, wil je, toch graag een lekkere kar onder de kont, toch? Als je naar de kosten in de tarieflijsten van de grote aanbieders kijkt, kost je dat bij vooruit boeken een paar euro per dag meer.

Ter plekke upgraden kan, maar is niet handig. Je onderhandelingspositie is immers niet gunstig, je kent de prijzen waarschijnlijk niet die bovendien ook nog eens exclusief tax zijn. Ik zou mijn keuze hier maken en snel contact opnemen met het bedrijf waar je hebt gehuurd met het verzoek om de categorie aan te mogen passen. Lees ook wat berichten in het topic autohuur (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=10624), dan kom je goed beslagen ten ijs.