PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met US Airways



Pagina's : [1] 2

Ebelix
20-09-04, 12:57
US airways heeft de chapter 11 status ook al eerder gehad. Dit was vlak na 9-11

Geertk
26-02-05, 10:36
Beste forummers,

Wij vliegen dit jaar voor het eerst met us airways naar orlando en hebben een overstap in philadelphia. Wie kan mij iets vertellen over de gang van zake mbt het overstappen in Philadelphia.

Worden de koffers al doorgelabeld in ams?
Is er op de airport wat te doen, want wij hebben een transfertijd van ongeveer 3 uur en onze zoon van 4 jaar gaat ook mee?
Is de immigration dienst daar goed geregeld, want wij vliegen in het hoogseizoen ivm drukte en wachttijden?
Ik neem aan dat je in philidelphia ook een irisscan krijgt en een vingerafdruk moet maken of gebeurt dit al in amsterdam?

Zijn er dingen waar je moet op letten voor de juiste aansluiting naar Orlando.

alvast bedankt voor jullie reactie :)

gr, geertk

SpaceAce
26-02-05, 12:39
Eens even kijken. Ik kan je een paar dingen maar vertellen, omdat wij vorig jaar januari met US Airways naar Orlando zijn gevolgen en dus nog geen irisscan hebben gehad.


Worden de koffers al doorgelabeld in ams?

Yep. Als je dan aankomt, ga je eerst door de douane voor een stempeltje in je paspoort :) (en ik gok dat nu daar ook de irisscan gemaakt wordt, maar dat weet ik dus niet). En daarna ga je je koffers ophalen van de band en levert ze bij de volgende douane weer in (op zo'n scanband neerzetten en vervolgens verdwijnt deze weer om zo weer in het vliegtuig te belanden).

En daarna ga je weer door een poortje van de douane. Wij moesten toen daar onze schoenen uit doen en bij m'n vriend moest de riem ook af.


Is er op de airport wat te doen, want wij hebben een transfertijd van ongeveer 3 uur en onze zoon van 4 jaar gaat ook mee?

Je zal ongeveer het eerste uur druk bezig zijn met de afhandelingen omtrent de douane enzo. Daarna kunnen jullie mooi even wat eten :) De binnenlandse vlucht biedt namelijk geen eten aan. Dat wil zeggen, je kan het wel kopen. Maar zeg nou zelf, waarom vliegtuigeten kopen als je op Philadelphia Airport lekker kunt eten? :)

Ze hebben daar een foodcorner met allerlei lekkere broodjes, frietjes, chinese hapjes (weet niet of deze mevrouw er nog steeds staat, maar telkens als we er langs liepen, kregen we een stukje kip aangeboden)

Verder is er ook nog een klein straatje met wat winkels. Niet zo groot als Schiphol hoor, maar wel leuk om even gezien te hebben natuurlijk...


Zijn er dingen waar je moet op letten voor de juiste aansluiting naar Orlando.

Dat wijst zich eigenlijk vanzelf. Op Schiphol krijg je je tickets al met je vluchtnummer, tijd en gatenummer. Hoe dat nu gaat met de E-tickets, weet ik ook niet. Dat wordt in april ook onze eerste keer :)

Daniel
28-02-05, 06:32
Worden de koffers al doorgelabeld in ams?

Ja, je koffers worden doorgelabeld, maar je moet wel je koffers ophalen in Philadelphia en er mee door de douane gaan. Direct na de douane kun je je koffers weer kwijt.


Is de immigration dienst daar goed geregeld, want wij vliegen in het hoogseizoen ivm drukte en wachttijden?

Met drie uur overstaptijd hoef je niet bezorgd te zijn dat je het niet gaat redden. Het kan wel eens voorkomen dat je een half uur tot een uur in de rij staat, maar ik moet zeggen dat mij dat zeer zelden is overkomen.


Ik neem aan dat je in philidelphia ook een irisscan krijgt en een vingerafdruk moet maken of gebeurt dit al in amsterdam?

In Philadelphia worden er 2 vingerafdrukken gemaakt (linkerwijsvinger en rechterwijsvinger). Tevens wordt er een digitale foto van je gemaakt. Er wordt geen irisscan gemaakt voor zover ik weet. Voor je vertrek op Schiphol krijg je een security interview met vragen als: "Wie heeft je koffers ingepakt?" en "Hoe lang blijf je?" etc.


Zijn er dingen waar je moet op letten voor de juiste aansluiting naar Orlando.

Je krijgt op Schiphol een instapkaart voor de vlucht naar Orlando. Daar staat zeer ws. de gate waar je naar toe moet in Philly al op. Bij aankomst in Philly zou ik dit zeker nog even verifieren mbv de monitors die overal hanger. Verder zou ik min. een half uur voor de vlucht vertrekt bij de gate aanwezig zijn!


alvast bedankt voor jullie reactie :)

Graag gedaan!

Daniel

poco
15-01-06, 11:49
Hoi,

Komende zomer gaan we weer naar florida en overwegen te vliegen met US airways. Wie heeft ervaring met ze (Ruimte,service etc)?

Bedankt!

sonja
15-01-06, 19:09
Slechte ervaringen, twee x met ze gevlogen, weinig beenruimte, oude toestellen, gammele stoelen, zeer matige service, geen tv-schermpje,
nooit meer.

Barry1401
16-01-06, 21:04
US Airways

Heb weleens noodgedwongen moeten vliegen, redelijke service, stoelen nét zo ruim of klein als Martinair, en inderdaad... oude kisten, maar mankeert niet écht wat aan...

Maar als ik NU op dit moment, zou moeten kiezen tussen Martinair en US Airways, zou ik met US Airways vliegen, zeker nu martinair de nieuwe stoelconfiguratie heeft, nee nooit meer martinair. rechtstreeks vliegen is mooi, 9 uur lang opgevouwen zitten... met IMO een matige service, nee dank u...

Ik weet dat je voor "slechts" 98 euri beter kunt zitten, maar deze "extra service" heb ik bij UA gratis... slechte zet Martinair...

Normaliter vlieg ik met UA via IAD naar MCO, geeft me nog miles ook...

sonja
16-01-06, 22:15
In december/januari 06 met United van Adam via IAD naar Tampa gevlogen, in Adam hebben we € 65,-- bijbetaald voor economy plus en in de VS $ 79,-- , in het verleden had je nog wel eens het geluk dat je (bij vroeg inchecken) gratis een stoel in plus kreeg, maar dat is voorbij.
Overigens is het m.i. niet te duur voor die extra beenruimte.
Ben ik off topic?

Barry1401
18-01-06, 04:09
Ik geloof niet dat je ECHT off-topic bent... alhoewel?? :) :) :)

Doordat ik gemiddeld 50.000 mijl per jaar vlieg, is het sinds kort, voor mij niet meer nodig om te vragen om Economy plus...
ik krijg het nu automatisch zonder verdere kosten, en da's toch wel fijn... Thanks United :D

sonja
18-01-06, 20:38
Moet je daar miles voor inwisselen of is het echt gratis? Mij is niet duidelijk hoe je met je miles een upgrade kunt krijgen.

jesper
05-03-06, 08:13
Wij vliegen 14 juli met US Airways van A'dam naar Philadelphia en van daaruit naar Orlando, ik lees verschillende (postief en negatief) reacties over deze maatschappij, heeft iemand nog actuele info of ervaring.

Marcelg
07-03-06, 07:32
Ik vlieg veel binnenlandse vluchten met Us air, geen klachten, ik ben een makkelijke vlieger, lekker slapen.
Daardoor maakt het mij ook weinig uit met wie ik vlieg zolang het natuurlijk voor mij wel een erkende maatschappij is.
En dan toch nog Nederlander zijnde, dus de goedkoopste.(lol)
Geintje ik spandeer meer dan genoeg aan vliegen, al hoewel het vaak goedkoper is dan met de auto te gaan, moet je zeker niet naar de reis tijden kijken.

JariLitmanen
24-10-06, 18:56
En van Orlando naar Amsterdam, overstappen in Philadelphia.
Hoeveel tijd heb je dan nodig voor douane etc?
Moet je je koffers ophalen of gaan die automatisch door?

gr.Jari

Jan en Jolanda
24-10-06, 20:23
Wij hebben een aantal jaren met US Airways via Philadelphia naar Orlando gevlogen. Ging altijd prima. Genoeg tijd om alles te doen.
Als je aankomt, moet je dus eerst door immigration. Daar nemen ze dan een foto en moeten ze vingerafdrukken hebben. Voor kinderen tot 12 jaar is dat niet nodig (met als gevolg dat mijn dochter dus haar vinger voor niets uit stond te steken =; de eerste keer toen dat nodig was). Dan moet je je koffer halen en na de douane kun je die meteen weer op de band zetten. Daarna een securitycheck en dan kun je lekker wat gaan eten en winkelen. Mijn dochter heeft die luchthaven op verschillende leeftijden gehad, en heeft zich daar nooit verveeld. Hier op schiphol krijg je al instapkaarten voor Philadelphia, dus je weet dan al bij welke gate je moet zijn. Wel effe controleren op de schermen want ze wisselen nogal eens van gate (tenminste, dat is onze ervaring).
De terugweg is nog makkelijker, want dan hoef je in Philly je koffers niet meer te pakken. Die gaan meteen door. Als je dan uit het vliegtuig komt hoef je alleen maar naar de volgende gate te lopen....
Ik weet alleen niet of je moet "uitchecken uit de VS" in Philly. Toen wij dit jaar via Atlanta naar Amsterdam gingen, moesten wij ons paspoort door een apparaat halen en daar ook weer je vingerafdruk laten maken en een foto. Dan ben je dus uit het land "uitgechecked".

Jolanda

monique2331
24-10-06, 20:51
hallo

Ik ben een paar weken teruggekomen uit orlando via atlanta en hoefde helemaal niet uit te checken met vinger afdruk en foto. bij het instappen werd alleen je groene kaartje er uitgescheurd en het paspoort langs een apparaatje gehaald door de stewardes.

Eric
25-10-06, 00:16
Het electronisch uit checken is nog een proef, maar kan al op veel luchthavens.
Ik doe het al 2 jaar op die manier.
Eric

corrus
25-10-06, 02:13
Nog niet één keer meegemaakt... welke luchthaven(s) als ik vragen mag???

Eric
25-10-06, 04:36
In ieder geval Miami en Newark.
In Miami aan het begin van de pier, aan de rechterkant, maar de meeste mensen zagen het apparaat niet staan en liepen gewoon er langs.
Eric

Ta2 Gerrit
25-10-06, 09:39
In ieder geval Miami en Newark en Atlanta, int. concourse (C ??) halverwege a/d rechterkant.
In Miami aan het begin van de pier, aan de rechterkant, maar de meeste mensen zagen het apparaat niet staan en liepen gewoon er langs (idem).
Eric

Even de vrijheid genomen om het aan te vullen.

JariLitmanen
25-10-06, 10:00
Nu heb ik begrepen dat je bij USA vmaatschappijen gratis kan upgraden naar een hogere klasse, kan dit ook bij US Airways en hoe dan?

Alvast wederom bedankt Jari

Ik denk dat we voor de retour vlucht gaan voor de vlucht met 1 uur en 5 minuten overstap (verstandig??)

Eric
25-10-06, 12:12
Nu heb ik begrepen dat je bij USA vmaatschappijen gratis kan upgraden naar een hogere klasse, kan dit ook bij US Airways en hoe dan?
Ik weet niet waar je dat hebt gelezen, maar (helaas) heb ik dat nog nooit meegemaakt. Trouwens, dan zou toch iedereen het doen?



Ik denk dat we voor de retour vlucht gaan voor de vlucht met 1 uur en 5 minuten overstap (verstandig??)
Dat moet normaal gesproken meer dan voldoende zijn, zelfs een half uur is genoeg, maar dan heb je een kans dat de bagage het niet haalt (en dus met een volgende vlucht meekomt, en gratis wordt thuisgebracht)
Eric

corrus
25-10-06, 21:59
Een Upgrade is vrijwel altijd mogelijk... maar helaas, de portomonee moet er wel voor open... :mrgreen:

JariLitmanen
26-10-06, 12:00
Wat kost een upgrade? en wat krijg je ervoor terug?

gr

Eric
26-10-06, 14:22
Dat is per maatschappij verschillend.
Wat je ervoor terugkrijgt? Meer beenruimte (meestal)
Kijk eerst maar eens op de site van de mij waarmee je vliegt.
Eric

Eric
18-11-06, 20:52
Het systeem met de paspoort en vingerafdrukscan bij vertrek is dus een proef, en verder niet van belang.
Wel is het altijd raadzaam even te controleren of je groene kaartje bij vertrek wordt ingenomen.
Eric

Daan
20-11-06, 09:27
En als je groene kaartje niet ingenomen is, dan kan je hem altijd later zelf opsturen. Bij mijn vorige trip naar amerika hadden ze mn kaartje ook niet ingenomen. Maar afgelopen trip geen problemen mee gehad. Dit keer hebben we in detroit maar gevraagd wat we met het kaartje moesten doen, en die hebben ze bij de gate ingenomen.

cupra
18-10-07, 16:12
Heeft iemand ervaring met us airways?
ik ken deze maatschappij niet, en vlieg volgende week voor het eerst naar florida.
Nog een vraagje kan je in het toestel nog met euro's betalen of ook al meteen dollars?
Krijg je drinken/eten tijdens de vlucht of kan je dat in het toestel kopen?

Ta2 Gerrit
18-10-07, 16:37
Eten en drinken krijg je i.i.g. op de transatlantische vlucht van US.
Alcoholische dranken (en taxfree spullen) kun je betalen met $$ of €€.

Michael66
18-10-07, 16:47
Ja, ik heb er "ervaring" mee ....

Kijk maar eens wat ik allemaal heb meegemaakt: http://florida.chantalsweb.nl/2007_index.htm

Vooral 30-07-2007 zal me nog lang bijblijven ....
Alhoewel .... ik ben het eigenlijk al weer vergeten. Maar één ding weet ik wel: Voor ons nóóóóóóóóóit meer US Airways!!

Had echter zomaar ook met Delta, United, Martinair of welke andere maatschappij kunnen gebeuren.

cupra
18-10-07, 20:04
jeetje wat een gedoe zeg, vervelend hoor......
We wachten het maar af, als het goed is hebben we wel een groter toestel.
Even nog een ander vraagje, mag je nou wel zelf een flesje drinken mee nemen?
Dat je dat na de douna koopt voor je het toestel in gaat?

mafo
18-10-07, 20:13
Ben vorig jaar voor het eerst met USairways gevlogen, in Philadelphia vertraging opgelopen van een uur of 2. Een e-mailtje gestuurd dat ik dit vervelend vond, met als gevolg dat ik 2 vouchers voor $ 150,00 heb ontvangen. Dus op zich reuze netjes opgelost, het was alleen lastig om een reisbureau te vinden die ze wilde inwisselen. Bij D-reizen kon dit wel uiteindelijk alleen door het verschrikkelijke geklooi bij D-reizen een andere vlucht geboekt niet bij US-airways die was al goedkoper zonder vouchers.

Verder ben ik best tevreden met US-airways vertragingen en pech kun je met alle maatschappijen hebben. De afhandeling hiervan is voor mij belangrijker en dat deden ze prima.

Eric
18-10-07, 21:09
mag je nou wel zelf een flesje drinken mee nemen?
Dat je dat na de douna koopt voor je het toestel in gaat?Soms wel...soms niet.
Op Schiphol mag je het meestal niet meenemen het vliegtuig in, maar vaak in Amerika wel, maar je moet het openmaken...
Overigens krijg je bij elke mij voldoende drinken.
En anders neem je toch op de luchthaven een flesje mee, het ergste wat je kan gebeuren is dat je het moet inleveren.
Eric

jaap
19-10-07, 11:46
Wij hebben in juli/augustus gevlogen met US Airways. Op schiphol mag je geen flesje drinken meenemen in het vliegtuid. Op de terugweg in Orlando geen probleem en bij de overstap in Philadelphia ook niet (flesjes gekocht na de douane).

cupra
06-11-07, 14:54
wij zijn momenteel in Florida, en met US Airways gevlogen.
nou in 1 woord perfect!
We vlogen met een 767, en we zaten heerlijk met zn 2-en.
De service was ook heel goed, zeer regelmatig kwamen ze met wat eten en drinken.
En als je nog meer wilde kon je het halen.
Enige wat jammer was, dat het geluid van de tv af en toe even weg viel.
Geen vertragingen. Leuke bemanning.
De heen weg is helemaal niet tegen gevallen.
Nu de terug weg nog!

Lannie
06-11-07, 16:53
Wat wel mag is lege flesjes meenemen en dan vullen met water als je door de security check bent bij het boarden van het vliegtuig. Dan mag het wel mee het vliegtuig in!

Mickey99
07-11-07, 16:43
Ik wilde hetzelfde doen en had ook een leeg flesje in mijn tas gedaan maar wij moesten het lege flesje inleveren (op Schiphol).

cupra
26-11-07, 21:01
Zeker wat drinken betreft is het eigenlijk ook niet nodig om het zelf mee te willen nemen in het toestel.

Er wordt regelmatig drinken aan geboden en als je meer wil kan je er ook nog om vragen of het halen.

Michael66
26-11-07, 21:05
Er wordt regelmatig drinken aan geboden en als je meer wil kan je er ook nog om vragen of het halen.Da's "anders" dan mijn ervaring bij US Airways. Eén keertje drinken aanbieden vonden ze toen blijkbaar genoeg, de rest van de reis was erg "droog"... Maar ja, da's mijn ervaring.:-P

Njit
26-11-07, 21:16
Da's "anders" dan mijn ervaring bij US Airways. Eén keertje drinken aanbieden vonden ze toen blijkbaar genoeg, de rest van de reis was erg "droog"... Maar ja, da's mijn ervaring.:-P

'Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'

:)

corrus
26-11-07, 21:53
Da's waar... maar wij zijn slechts 1x met US Airways geweest, meteen ook de laatste...
Toen wij in Philadelphia instapten naar amsterdam, zag ik na bij m'n stoel te zijn aangekomen dat er geen deken en kussentje op mijn stoel lag...

Toen ik hier om vroeg werd er gezegd dat ik er maar ééntje van iemand anders z'n stoel moest pikken die er nog niet was... :shock:

Verder hebben ook wij niet zoveel te drinken gekregen toen. :(

hermanwissink
02-04-08, 15:28
net terug uit miami.
Kijk uit met US airways. Naar europa toe echt onvriendelijk. Urenlang wachten op schiphol. Urenlang wachten in het vliegtuig op philadelphia. Terugreis. wachten op miami. Komt er een melding dat er vanwege prioriteiten koffers uitgeladen en ingeladen moeten worden. Een amerikaase reizigster geeft dan al aan dat dat risico's meebrengt dat de koffer niet meegaat naar europa. In philadelphia vraag ik of de koffer er wel bij zit: Geen probleem wordt gewoon overgezet.
In amsterdam wordt het al snel duidelijk: Geen koffer. alle waardevolle zaken zitten er in : o.a. sleutels auto en huis etc etc..... Kan ik met d etrein. Moet ik maar geen spullen in die koffer doen wordt me verteld. Ik reis al zeer lang nog nooit meegemaakt dat men koffers weer uitlaadt!
Met de trein naar huis sleutel thuis bietsen en nu maar afwachten of en wanneer de koffer komt.
Als iemand tips heeft hoor ik ze graag......
Ik ga iig niet meer met US Airways

Marcelg
02-04-08, 16:13
Ik durf wel te zeggen dat ik veel vlieg en vlieg met al de verschillende mij'en, dit zijn typische problemen die bij allen voorkomt en heeft niets met US airways te maken, zoals Njit al zegt, gewoon pech.

Ik denk dat dit een goed onderwerp is om gelijk de mensen die niet zo vaak hebben gevlogen duidelijk te maken om belangrijke spullen in de handbagage te houden.

rolthof
02-04-08, 16:19
Niet alleen belangrijke spullen, maar ook de duurdere, zoals camera's en sieraden. Als je zeker wilt weten dat het op de aankomst luchthaven nog in je bezit is / aankomt , in de handbagage er mee !

Ta2 Gerrit
02-04-08, 16:25
Het is natuurlijk erg lullig wat er gebeurt is, al ben ik ook van mening dat dat niet speciaal aan US Airways hoeft te liggen.
Maar ik snap wel dat je dan niet meer zit te trappelen om een reis met hun.

Wat ik wel vindt (en je ziet dat ook regelmatig voorbijkomen op de diverse airline TV programma's) is dat het een beetje licht simpel is om je auto- en huissleutels in je checked bagage te stoppen. Maar dat is mijn mening.

Marcelg
02-04-08, 19:41
Volledig mee eens, camera's en dat soort dingen laat ik vaak wel in mijn koffer, behalve mijn SD kaartje op de terug weg, dat soort dingen zijn toch verzekerd en vervangbaar.
Sleutels, reisdocumenten, portefeuille, telefoon en een balpen (naar de U.S).
Nu weten jullie wat mijn handbagage is, ik kan me wel goed voorstellen dat als je niet vaak vliegt dat je ook nog wel wat wilt fotograferen tijdens de vlucht, als je met kleine kinderen reist dat je ook veel meer nodig hebt, maar die mensen die van die koffers mee nemen zodat ze een gevecht aan moeten gaan om de bagage bakken dicht te krijgen daar snap ik niets van,
"Je hebt ze wel eens gezien denk ik"

JKG
02-04-08, 19:43
Een koffer kan bij elke maatschappij kwijtraken of later aankomen (zie Heathrow nu bijv!), maar je auto- en huissleutels in de koffer stoppen is gewoon dom. Maargoed, dat zal je nu ook wel geen 2e keer meer doen ;)

Bovendien is het meestal goedkoper om met de trein naar Schiphol te gaan ipv lang parkeren. Ik zet de auto gewoon neer in de parkeergarage van het werk van m'n vriendin en we pakken dan voor nog geen 9 euro de trein naar Schiphol. Staat ie toch niet thuis waar ze de ruitjes kunnen intikken.

Hopelijk komt je koffer natuurlijk wel snel thuis! Sterkte er mee!

rreedijk
02-04-08, 22:36
Dat is de belangrijkste reden dat ik alleen rechtstreeks wil vliegen, ik heb zo'n hekel aan dat wachten en overstappen. Heb geen ervaringen met US airways.
Hoop wel dat je snel je koffer terug hebt, voortaan de belangrijkste zaken in de handbagage dat voorkomt een hoop ellende. Hopelijk heb je wel een hele leuke vakantie gehad!?

BroWorld
02-04-08, 22:56
Ik denk dat iedereen wel genoeg heeft vermeld betreffende de sleutels ed. :-D

Maar denk inderdaad dat je gewoon pech hebt gehad en dit niet perse an je airline hoeft te liggen, kan je met KLM of welke andere maatschappij ook gebeuren denk ik. Idd hoop dat je leuke vakantie hebt gehad en over een tijdje kun je met je ervaring lachen denk ik. Weer een ervaring rijker en dat maakt het leven toch o zo leuk

Seca
03-04-08, 00:01
Kan idd bij elke maatschappij gebeuren. Toch al heel wat gevlogen naar USA alleen die ene keer met US Air koffers kwijt! Wel een toilettas gekregen en kon eerste schone kleding declareren. De volgende dag werd de koffer overigens netjes in het hotel gebracht.

Suc6.... zou gewoon nog even met ze bellen.

mac
03-04-08, 12:45
wij hebben vorig jaar met US Airways gevlogen. heen via Orlando en terug via Miami. Op de heenvlucht en terugvlucht vertraging opgelopen.
En op de terugweg kwam 1 koffer niet aan. Die koffer is na ong 3 maanden weer opgedoken!
Ik had er ook souveniers in en een spiegelreflexcamera en een hele hoop
andere dingen.
Was erg blij dat ie weer boven water kwam:grin:

Groet Mac

Njit
03-04-08, 12:48
En op de terugweg kwam 1 koffer niet aan. Die koffer is na ong 3 maanden weer opgedoken!
Ik had er ook souveniers in en een spiegelreflexcamera en een hele hoop
andere dingen.

Sorry hoor maar dat vind ik toch wel erg onverstandig. Behalve dat je koffer kwijt kan raken wordt er ook veel mee gegooid en gesmeten. Dat is niet echt goed voor je camera.

Dure spullen horen gewoon niet in je koffer. Onvervangbare zaken ook niet.

astridoskam
14-04-08, 14:42
Wij willen rechtstreeks boeken op de site van US Airways.Wie heeft er ervaring met US Airways? en kunnen we wel eigenlijk rechtstreeks boeken in Amerika. Volgens mij voorkomen we dan de extra belastingen die per 1 juli ingaan.
gaarne jullie ervaringen.



gr astrid

Saskiac1977
14-04-08, 15:07
Nou ervaring daarmee heb ik niet...maar de tax omzeil je niet, het gaat om de plek van vertrek, als dat Amsterdam is na 1 juli dan moet je de tax toch betalen, ook als het een amerikaanse maatschappij bereft.

laanvdj
14-04-08, 15:09
hallo

Met US Airways kun je rechtstreeks boeken, maar niet naar Florida.
Wij hadden een tussenstop in Phillidelphia. Of bedoel je op een amerikaanse site boeken?
De vliegtax of milieubelasting kun je alleen ontlopen als je niet vanuit Nederland vertrekt.
Veel succes

Michael66
14-04-08, 16:55
Ervaring met US Airways? Ja, die heb ik, maar helaas een heel erg slechte. Kijk maar eens in mijn reisverslag van 2007.

Yvet
14-04-08, 17:00
Rechtstreeks op de site boeken kan alleen als je een worldwide site gebruikt, als je via de gewone (amerikaanse) site boekt kan dit vaak niet vanwege dat ze geen andere landen creditcards accepteren.

Ik heb met de maatschappij zelf geen ervaringen.

Tax omzeil je niet, die moet je dan gewoon bij het inchecken alsnog betalen want zoals al gezegd, het gaat om de plaats van vertrek en betalen moet je zowieso.

rolthof
14-04-08, 17:10
Er is een speciale EU site : http://www.usairways.com/awa/content/international/en-EU/default.aspx , daar kun je ook boeken.

Wij vliegen de 25e , vanaf Frankfurt met een tussenstop in Philadelphia. Ik hou nu ruim een maand op dagelijkse basis "onze" vluchten in de gaten, en tot nog toen zou ik elke keer zonder vertraging aan zijn gekomen.

Lijkt dus op dat gebied een prima maatschappij te zijn, al bieden resultaten uit het verleden ........

sj_nl
14-04-08, 21:46
Wij wilden ook boeken bij US Airways, maar uiteindelijk bleek boeken van de US Airways vlucht via D-Reizen verreweg het goedkoopste.

mickey
15-04-08, 10:45
Wij hebben ook eerder met US airways gevlogen,alles prima verlopen.
Geen vertragingen en een vlot verloop.

corrus
15-04-08, 21:52
Ik vind het helemaal niks...hebben 3 jaar geleden véél te lang moeten wachten voor de vervolgvlucht... de bagage afhandeling liep ook al achter... die kregen we pas een dag lateri...
Nu vindt ik Philadelphia geen lekker vliegveld... en had cabine personeel kennelijk ook al een chagrijnige bui...

US Airways??? Nee... voor mij niet meer...

cupra
27-04-08, 21:11
Nou hier iemand die zeer positief is over us airways, soms denk ik ook wel dat mensen te veel verwachten, de wel bekende gezegde voor dubbeltje op de eerste rij willen.

Us Airways was de goedkoopste vlucht voor ons en prefect verlopen!!
goede service, zeer vriendelijk personeel, deed moeite woordjes nederlands te praten.
We kregen zeer regelmatig eten en drinken aangeboden en als je meer wil kon je het gaan halen. Dekentje kussens alles was er. Genoeg afleiding met films en muziek.

Niks op aan te merken, geen vertraging, goede en vriendelijke service.
Wij gaan ook nu weer met Us airways.
tuurlijk kan er wat mis gaan maar dat gebeurd bij elke maatschappij.

rolthof
11-05-08, 15:46
We zijn vandaag teruggekomen, we hebben vanaf Frankfurt naar Philadelphia naar Orlando gevlogen en terug.

Alle vluchten waren te vroeg op hun bestemming, tot zelfs bijna 45 minuten op de vlucht FRA-PHL.

Bagage was zeer vlot op de band, in alle gevallen ook compleet.

Beenruimte dik in orde.

Cateriing prima !

Wat ons betreft een prima maatschappij , "Would fly them again !"

Bodacious
12-05-08, 21:12
Wij zijn vorig jaar met US Airways richting Vegas gegaan.... Alles bij elkaar 7 uur vertraging...... Ik moet er wel bij vermelden, dat dit kwam doordat vliegtuigen niet mochten vertrekken ivm een stormfront.

Catering e.d. was goed voor de prijs die we betaalde. Dus, wil je low cost vliegen.... US A is ok

sj_nl
14-05-08, 18:22
Wij zijn vandaag teruggekomen. Doordat het slecht weer was in Philadelphia konden we maandag niet van Orlando naar PHI, misten we de vlucht PHI-Brussel, en moesten we een dag extra blijven. Uiteindelijk vlogen we dus 24 uur later pas...
Het kwam door het slechte weer, US Airways wilde niets compenseren, geen mealvouchers, geen businessclasslounge, geen upgrade. Bad weather? No compensation sir.
Voor de rest: US Airways, het is niet goed, het is niet slecht. Heel gemiddeld.

Tielemans
30-05-08, 16:57
Hai,

Wij zijn net vandaag terug gekomen vanuit orlando... ook wij hebben gevlogen met us airways.
Zowel op de heen als op de terugweg geen vertraging.
Wel wat andere minpuntjes:
- Bij 2 van de 4 vluchten (tussenstopvlucht) hadden ze onze zitplaatsen gewijzigd terwijl wij nog extra enkele dagen voor tijd hadden gebeld met us airways en zelfs dedag voor vertrek nog hadden gecheckt. Ze hadden ons zelfs een keer uit elkaar gehaald, maar dankzij een welwillende amerikaan =D>kon dat gelukkig opgelost worden. niet dankzij us airways trouwens want die wilden helemaal niks eraan doen. :x
- de stewardessen waren op de terugvlucht absoluut niet klantvriendelijk. ze keken erg verveeld en waren te beroerd om "excuse me" te zeggen als ze weer eens tegen de schouder van mijn vriend aan botsten. Ook kreeg een stelletje nederlanders een grote bek :-svan de sterwardes toen ze op de zitplaatsen gingen zitten die op het inchechkkaartje stonden.... het bleek dat die plaatsen bedoeld waren voor de stewardessen als slaapplek. Ook hier weer weinig welwillend om de mensen te helpen.
- hetzelfde geldt voor de bagage in de bovencompartimenten. ze riepen gewoon naar iedereen dat ze zelf maar een plekje voor hun bagage moesten zoeken als de compartimenten vol zaten (tis niet gek dat ze vol zitten als amerikanen 5 tassen meenemen trouwens...](*,))

Voornamelijk het tweede punt heeft ons doen besluiten om niet meer met us aiways te vliegen. ik wil gewoon een leuke reis hebben en niet naar zo'n verveeld kauwgomkauwende stewardes moeten kijken. Dat stoorde me enorm.... dit was overigens onze eerste amerikaanse maatschappij......

Teleton
30-05-08, 17:32
Oeps, bijna bij ze geboekt deze week omdat de tickets nog geen 500 euro kostten.......Toen ik de volgende dag wilde boeken was deze prijs niet meer beschikbaar. We hebben Martinair meerdere malen "doorstaan" en ik had (gezien de ticketprijs) US Airways ook wel eens willen proberen.

Voorlopig zullen wij het dus niet te weten komen. Nu zijn we weer eens bij onze (bejaarde ??\\:D/\\:D/) vrienden/vriendinnen van Delta Airlines terechtgekomen. 't Schema ziet er in ieder geval perfect uit, 13 uur heen en 13 uur terug, inclusief de overstap in Atlanta[-o<[-o<.

"Wij zullen zien", zei blinde Piet.

petra-vlie
20-06-08, 21:01
Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met US Airways?
Wij vliegen in november naar Orlando via Philadelphia.

<moderator Michael66: Toegevoegd aan US Airways topic>

Leentje
18-07-08, 01:55
Heb een vraagje wat ik mbv de zoekfunctie niet echt beantwoord kreeg: M'n kids nemen een DVD-speler mee op onze vlucht naar Orlando. Nu heb ik me laten vertellen dat je die mogelijk op het vliegtuig kan opladen mbv de sigarettenaansteker? Ik heb hier zelf nog nooit van gehoord (ook nog niet nodig gehad). Op het forum las ik ergens dat dit enkel kan bij business class. We vliegen uiteraard in Economy. Is iemand hiervan op de hoogte? We vliegen met US Airways.

Harm
18-07-08, 08:06
Veel mensen nemen dvd spelers mee. Laat de kids maar zuinig met de power omgaan want opladen is er niet bij. en roken is er ook verboden dus zijn sigarettenaanstekers overbodig.

Njit
18-07-08, 09:26
Zie ook hier: http://www.usairways.com/awa/content/traveltools/intheair/businesstools/laptop.aspx


Laptop Power

Select US Airways' Airbus A319, A320, A321 and A330 aircraft are equipped with in-seat laptop power ports.

A 15-volt power supply is delivered via an in-arm connector
An adapter is necessary to take advantage of the in-seat power
These adapters can be found at most major electronics stores and will vary based on the specific requirements of each laptop

Als ik op Seatguru kijk kan ik er niet uithalen dat Empower enkel in de Business Class aanwezig is. Lijkt erop dat het in de andere stoelen ook zit.

http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Airbus_A319.php
http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Airbus_A320.php
http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Airbus_A321.php
http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Airbus_A330.php

Zie ook hier voor uitleg van Empower: http://www.seatguru.com/articles/in-seat_laptop_power.php

Je hebt een verloopstukje nodig van je sigaretten-aansluiting naar Empower.

http://www.harmony-central.com/articles/tips/tips_for_the_laptop_studio/adapter.jpg

-----

Je zult dus moeten nagaan met welk type vliegtuig je vliegt. Ze vliegen ook met Boeing 757-200 en Boeing 767-300 en die hebben het niet. En er staat ook nog 'select aircraft'. Dus waarschijnlijk ook niet allemaal...

Tielemans
19-07-08, 19:00
Wij zijn in mei geweest met US airways maar ik heb deze aansluiting in geen van de 4 vliegtuigen gezien. Alleen een aansluiting voor de koptelefoons is aanwezig in Economy. Dus inderdaad zuinig aan doen met de stroom :)

reneefrankrijk
22-07-08, 21:51
Zitten er dan geen schermpjes in de stoelen voor je?

Tielemans
22-07-08, 21:58
haha nee helaas, ze hebben een paar schermen in het vliegtuig hangen en wij hadden het geluk op 3 van de 4 vluchten dat ze zelfs de films opnieuw moesten beginnen omdat die vastliep. En tijdens de films delen ze het eten uit, ook perfecte timing ;)

Leentje
23-07-08, 02:46
Ok, alvast bedankt voor de antwoorden. Ik ga nog proberen te achterhalen met welk type we nu precies vliegen, maar dat zal waarschijnlijk niet eens meer nodig zijn, want de antwoorden zijn hier eigenlijk al gegeven. We zullen het zuinig aan moeten doen met de stroom dus...

rolthof
24-07-08, 19:58
Hoi,

We hadden in mei met US aiways een Airbus A330 over de grote plas en een A321 van PHL naar MCO. alle vluchten hadden empower aansluitingen in economy , en ik heb het gebruikt ook.

In de A330 is het even zoeken , want het zit een beetje verstopt, maar het zit er wel degelijk.

Leentje
28-07-08, 02:06
Ik ga morgen m´n tickets ophalen dus vraag het op het reisbureau even na. Enne... voor het geval we met hetzelfde toestel vliegen, zou het handig zijn dat je me kan vertellen WAAR het dan wel verstopt zit ;) ...scheelt mij dan alvast wat zoekwerk :razz:

Jhing.nl
31-07-08, 04:29
Weet iemand waar ik bovenstaand verloopstuk kan kopen?

Jhing.nl
04-08-08, 03:04
niemand die het weet?

FMB
04-08-08, 21:17
Amazon.com

Conrad heeft een lader die je ook in het vliegtuig kunt gebruiken.
Krijg link niet geplaatst.
Zoek bij www.conrad.nl
naar:
510512 - 89

Jhing.nl
05-08-08, 11:33
Thanks,

Bij Amazon had ik hem dus ook al gevonden.

Vroeg me alleen af of de connector ook in Nederland te rkijgen was.
Die 2e optie is niet van toepassing, ik wil namelijk mijn Ipod touch aansluiten en met die connector kan ik mijn autolader USB converter (ene kansigaretteaanstekeraansluiting en andere kant USB) aansluiten.

Heeft iemand deze al een in nederland aangeschaft (bijvoorbeeld op schiphol)?

FMB
05-08-08, 16:34
Ik heb een connector gekocht op Ebay voor mijn Macbook.
Dingen komen uit Hong Kong, kosten een paar dollar.
Verzendkosten zijn hoger.
Al verschillende dingen gekocht, binnen 10 dagen in huis.

Nicole
12-08-08, 20:36
Wij zijn al een aantal keren met US Ariways gevlogen en geen probleem hoor. Met kleine kinderen mag je ook altijd als 1 van de eerste in heet vliegtuig stappen.

chantalm88
13-08-08, 10:52
Hallo lyne,

Wat een leuke trip... en een troost misschien voor je afgelopen week, gingen beide vluchten erg optijd weg!! Ik werk op schiphol en hou het ook regelmatig in de gaten!

Een tip tegen pijn in de oren bij kinderen, kijk of je een flesje leeg mee naar binnen kan nemen en het dan met water kan vullen(na de security, want die gooien flesje met drinken weg, tenzij je kan aantonen dat het om babyvoeding gaat), en laat hun dit tijdens de opstijging drinken... dan doen de oren vaak niet zoveel pijn!!

gr. Chantal

mirjam-p
15-08-08, 10:54
Wij hebben afgelopen zomer met US Airways gevlogen. Op zich zijn wij tevreden. Vliegtuigen zijn alleen niet zo groot, stoelen zaten prima. Vriendelijk personeel, zowel op heen- als terugreis een Nederlandse stewardess aan boord.
Vertrokken op tijd. Op terugweg hadden wij een korte overstaptijd in Philadelphia. Volgens reisbureau kon dit wel. We waren bijtijds op vliegveld in Orlando en medewerkster US Airways vond overstaptijd ook kort. We werden op een eerdere vlucht gezet en kwamen tot onze verbazing (met 7 personen) in de business class.
Ik had ook voor het boeken de ervaringen van anderen gelezen maar wij hebben zelf bijv. een slechte ervaring met Martinair. Omdat wij met 7 personen gingen, gaf het voordelige tarief voor ons toch de doorslag en we hebben er geen spijt van.
Hopelijk stelt dit je gerust.

yviera24
25-08-08, 21:40
Haha das grappig, misschien ben ik wel degene die jullie gaat inchecken bij us airways, ik ben grondstewardess en doe dus de check in voor us airways ! Idd moet je even aangeven dat jullie rolstoel assistentie nodig hebben, hierna zullen we jullie doorsturen naar de axxicom balie (check in rij 21) waar je misschien Chantalm88 tegen komt hihi !!!

De check in rij van us is ook balie 21 check gaat open 7:55 !!

Have fun ...

Lyne
31-08-08, 21:45
Hoihoi,

Heel fijn zaken doen met usairways. Er staat op de site van usairways dat een 'kind zonder seat' 1 koffer van 23kg mag meenemen en elders staat er weer dat ze alleen handbaggage (luiertas) en een buggy mogen meenemen. Hinderlijke airline is dit zeg.
Maar goed, 10kg is het dus. Weet je ook hoeveel handbaggage mijn infant mee mag nemen?
Nou goed dat je het zegt! Wij gaan idd makkelijk over de 32kg heen hoor, dus daar zullen we op letten :-)!!

yviera24
01-09-08, 10:49
Hmmmm bij de meeste airlines heeft een infant 10 kilo en niet meer, voor handbagage geld een luiertas en een kinderwagen.

Heb net ook even op de site gekeken en het kan best dat een infant 23 kilo mee mag nemen, ik hou me altijd aan de 10 kilo, komen er toch niet vaak overheen.

Sommige mensen denken he, laat ik eens een troley van 18 kilo meenemen voor me infant, lekker krom een infant kan niks tillen. Maar als ik jou was zou ik gewoon dat stukje uitprinten wat op de site staat en dan 23 kilo mee nemen voor de infant!

Succes

Michael66
16-01-09, 03:29
Ik zou de titel van dit topic ook kunnen veranderen in "Zwemmen met US Airways".

http://img232.imageshack.us/img232/1793/53822099dm3.jpg (http://imageshack.us)

Zie nu.nl (http://www.nu.nl/algemeen/1900387/vliegtuig-in-hudson-river-new-york.html), tampabay.com (http://customwire.ap.org/dynamic/stories/P/PLANE_IN_RIVER?SITE=FLPET&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2009-01-15-15-55-07).

Marcelg
16-01-09, 04:35
Inderdaad zwemmen met US airways, ik vind dat de piloten wel een behoorlijke pluim verdienen met de landing vandaag op de Hudson River.

Dit had met menig piloot heel anders af kunnen lopen.

Een paar mensen onderkoeld en 1 gebroken been is wat ik tot nu toe heb gehoord.

mafo
16-01-09, 07:49
Ongelofelijk dat alle mensen dit hebben overleefd, ook bewonderenswaardig hoe snel er van alle kanten hulp kwam. Iemand ooit gevlogen in dit toestel de N106US (http://www.airliners.net/search/photo.search?engine_version=6.0&search_active=1&search=&sheadline=&domains=Airliners.net&sitesearch=Airliners.net&client=pub-8297169501225184&forid=1&channel=1924797129&ie=ISO-8859-1&oe=ISO-8859-1&cof=GALT%3A%23E6E8FA%3BGL%3A1%3BDIV%3A%23000000%3B VLC%3AE6E8FA%3BAH%3Acenter%3BBGC%3A45678C%3BLBGC%3 A45678C%3BALC%3AE6E8FA%3BLC%3AE6E8FA%3BT%3AC4C8CC% 3BGFNT%3AC4C8CC%3BGIMP%3AC4C8CC%3BLH%3A36%3BLW%3A6 39%3BL%3Ahttp%3A%2F%2Fcdn-www.airliners.net%2Fgraphics%2Fopen_file_header_im age.jpg%3BS%3Ahttp%3A%2F%2Fwww.airliners.net%3BFOR ID%3A1%3B&hl=en&search_field=datedesc&q=n106us&submit=)??

http://farm4.static.flickr.com/3433/3200148131_915315567a.jpg (http://www.flickr.com/photos/adamtrilling/3200148131/)

mattrob
16-01-09, 08:25
Ik niet, ik begreep dat hij vanaf LaGuardia vloog, die wordt door 'buitenlanders' maar heel zelden gebruikt volgens mij ....

Michael66
16-01-09, 08:44
US Airways zet dit vliegtuig echter wel in bij vluchten richting Florida. Niet vaak, maar af en toe. Meestal zijn het de Boeing 737/757/767 of Airbus 319/321.

goerik
16-01-09, 09:04
Volgens mij moet dit de 1e keer zijn dat een landing op water daadwerkelijk 'goed' is afgelopen ! Of er vielen meerdere slachtoffers of de constructie van het vliegtuig was grotendeels verwoest.

Dit is een zeer bijzondere gebeurtenis en ongekend.. !
Getuigenis van een passagier was ondermeer dat de captain keurig de tijd nam om het toestel volledig te controleren van achter naar voren, alle toiletten etc etc om er 200% zeker van te zijn dat er niemand was achtergebleven.

Extra mazzel is natuurlijk de druk vaarweg de Hudson.. in notime reddingsboten in alle vormen en maten aanwezig !

FrankS
16-01-09, 15:40
Over 3 weken vlieg ik met US Airways, via Philadelphia, naar MCO. Over de kwaliteit van de piloten maak ik me in ieder geval niet druk...

mafo
16-01-09, 15:58
De drukte op de Hudson had ook tot een ramp kunnen leiden. Heel erg knap dat hij het toestel zo recht heeft kunnen houden en heeft voorkomen om tegen een boot aan te vlieg/varen. Als een van zijn vleugels het water als eerste had geraakt was de ravage enorm geweest vrees ik.

mattrob
16-01-09, 20:43
Extra mazzel is natuurlijk de druk vaarweg de Hudson.. in notime reddingsboten in alle vormen en maten aanwezig !

Ook weer 'geluk' dat die niet een paar boten heeft meegesleurd zeg ... Als hij nog een veerboot had meegepakt, had dat ook nog wel een effect gehad ...

mafo
17-01-09, 13:57
IwXsZJxfuEgHier een video-opname van de "landing".

Arie
18-01-09, 00:14
Mazzel inderdaad dat het een winterdag is met relatief minder verkeer op de rivier het had zomaar heel anders uit kunnen pakken.
Overiges kan ik me het toestel niet herinneren evenals de piloot.

On Dec. 20, a Continental Airlines plane veered off a runway and slid into a snowy field at the Denver airport, injuring 38 people. That was the first major crash of a commercial airliner in the United States since Aug. 27, 2006, when 49 people were killed after a Comair jetliner mistakenly took off from the wrong runway in Lexington, Ky.

Bron:MSNBC.COM
http://www.msnbc.msn.com/id/28678669/

FrankS
15-02-09, 15:59
Ik vloog op 5 februari met US Airways naar Orlando, via Philly. Op de heenweg werden we welkom geheten namens "Captain Jean Luc Picard". Hilariteit alom uiteraard, met opmerkingen als: "waarom worden we niet gebeamd". Op de terugweg (op 9 februari) was de naam van de gezagvoerder: "Captain Kirk". Toen kreeg ik toch het vermoeden dat ze niet helemaal serieus waren...

mattrob
15-02-09, 21:38
Hoe waren jouw ervaringen met US Airways ?

dennis_diana
15-02-09, 21:48
Hoe waren jouw ervaringen met US Airways ?
[-o<[-o< it better be good........[-o<[-o<
(k ga er in juli voor t eerst mee vliegen.....)

mattrob
15-02-09, 23:01
Ik ben beetje huiverig .... Wij vliegen voor het eerst met ze in april ... Maar goed, het was ZOOOO goedkoop 8-[

Ta2 Gerrit
15-02-09, 23:43
Ook wij gaan in Oktober met US, maar hebben al eerder met ze gevlogen.
Vraag me niet wanneer, maar ik heb er i.i.g. geen klachten over en eigenlijk geen verschil ondervonden met enige andere US airline.

Wat me nog wel bijstaat is dat ik Philly airport een frisse (in schone zin) airport vond.

Syllvia
16-02-09, 07:28
Leuk om te horen, wij gaan eind sept. voor het eerst met Us airways.

paula
16-02-09, 12:59
Ik ben beetje huiverig .... Wij vliegen voor het eerst met ze in april ... Maar goed, het was ZOOOO goedkoop 8-[
Wij hebben zoals je weet 15 maart de primeur met US Airways, ik laat het wel even weten.:wink:

mattrob
16-02-09, 13:58
Inderdaad, dat ga ik volgen natuurlijk ;-) !

FrankS
16-02-09, 21:52
Het beviel me vrij goed. Geen noemenswaardige vertragingen. Alleen het eten was erg slecht. Slechter dan ik ooit heb meegemaakt bij welke maatschappij dan ook.

Philly airport heeft 1 levensgroot voordeel: échte Philly cheesesteaks!

miriam
07-07-09, 13:32
Even een andere vraag (hoop dat het hier kan)

Ik land om 15.30 in philadelphia en vertrek naar orlando 18.10...heb ik genoeg tijdsruimte, dit ivm strenge controles?
Als blijkt dat ik door de strenge controles mijn vlucht niet haal, hoe lossen ze het dan op?

shockblade
07-07-09, 14:16
Miriam, dat moet tijd zát zijn.

Maar wat als je toch de verbinding niet redt? Geen zorgen. :-) Je gaat naar de balie van de airline waar je mee vliegt en zij zullen je omboeken naar hun volgende vlucht richting Orlando. Zijn hele simpele procedures, daar dealen ze echt dagelijks veelvuldig mee.

Enige punt zou hooguit zijn dat je wilt proberen jezelf zsm bij de airlinebalie te melden. Stel er zijn 20 mensen die diezelfde verbinding gemist hebben, dan vertelt logica ons dat de 1e passagier makkelijker om te boeken zal zijn dan een 20e plekje vinden naar dezelfde bestemming. Been there, done that. ;) Was de 1e bij de counter en werd op een zeer gunstige vlucht omgeboekt. Er waren echter twintigtal mensen die dezelfde vlucht gemist hebben, en alhoewel ze allemaal omgeboekt zijn konden ze niet alle 20 omgeboekt worden naar de meest gunstige verbinding.

cloggie68
07-07-09, 14:20
Ja, in principe heb je dan wel genoeg tijd, ruim 2 uur. Mocht je het niet halen dan zetten ze je vast op een volgende vlucht. Maar op dit forum zijn wel een aantal 'ervaringsdeskundigen'.

miriam
07-07-09, 17:59
Dank jullie wel, jullie hebben mij gerust gesteld, ik was er toch wel een beetje benauwd voor.

Micktomar
24-01-10, 13:32
Hoe zit het eigenlijk met de voorzieningen, heb je bij de 752 toevallig ook allemaal een eigen scherm in de voorstoel?
Voor nu zijn de prijzen met Us het goedkoopste voor Juli/Aug, maar het zou toch wel erg lekker zijn als je je eigen filmpje kan kiezen

Teleton
24-01-10, 17:16
Hoe zit het eigenlijk met de voorzieningen, Kijk voor informatie over de toestellen op seatguru (http://www.seatguru.com/)of seatexpert (http://seatexpert.com/seatmap/326/United_Airlines_Boeing_777-200_(International_1)/UA-951-20091130-BRU-IAD-836/).

Niels82
11-03-10, 23:58
Ook wij reizen via US Airways in April. Ik hoop dus dat het goede vluchten zijn.

Op de heenweg hebben we dezelfde vlucht maar een wissel van vliegtuig (van een 757 naar een 737) ik neem aan dat ik daar niet bang hoef te zijn dat we het niet halen aangezien het vluchtnummer hetzelfde blijft.

Op de terugweg hebben we maar 1 1/2 de tijd om over te stappen, is dat niet te kort?

Ta2 Gerrit
12-03-10, 00:11
Evenals bij andere maatschappijen is ook bij US 1 1/2 uur voldoende voor de terugweg.
Ik neem aan dat je via Philladelphia vliegt ?

Niels82
12-03-10, 00:41
Yep, zowel heen als terug

koenkamphuys
17-03-10, 21:00
Us Airways is wat ons betreft echt de laatste keus van de Amerikaanse maatschappijen en verdikkie, we zijn er al heel wat keren terechtgekomen. Steeds gevalletje van laat boeken en dan bleek alleen US Airways nog betaalbaar.

Het vliegtuigje dat de oceaan over gaat is echt aan de kleine kant voor zo'n lange reis (en dan vooral de voorzieningen aan boord). Eén gang in het midden met oude monitoren in het plafond waarvan de helft stuk was. Norse, humeurige stewardessen en het eten houdt niet over. Meermalen een rampzalig vluchtschema gehad met uren en uren wachten op Philadelphia.

Ander rotgeintje: mijn vrouw reisde alleen en op de terugreis zou ze volgens vluchtschema direct van Orlando naar Manchester vliegen en van daaruit met de KLM naar Schiphol. Mooi niet natuurlijk, gewoon toch een tussenstop op PHL. 'Om marketingtechnische redenen' heeft de vlucht MCO-PHL hetzelfde vluchtnummer als PHL-Manchester zo legde de grondstewardess me uit. Dat heet gewoon klanten bedotten, een reis met overstap verkopen als rechtstreekse vlucht.:evil:

Maar goed, het vliegt - en vliegen is nooit mijn favoriete bezigheid geweest en als je toch probeert een uiltje te knappen heb je geen boordentertainment nodig. En Philly is een prima airport om over te stappen. En nee ik neem dan geen cheesesteak - gatsie met die kaas [-(

Niels82
17-03-10, 22:42
Hmmm... Dat klinkt niet zo heel erg positief.

Syllvia
18-03-10, 07:35
En dan hier weer een positieve reactie.....
Vorig jaar met US airways gevlogen. Alles op tijd, geen problemen.
Aardige stewardessen. Alleen geen schermpje voor in je stoel, maar gewoon in het midden hangt er een scherm.

Michael66
18-03-10, 09:16
Hier een zeer slechte ervaring. Kan eigenlijk aansluiten bij koenkamphuijs. Capaciteit vliegtuig te klein voor intercontinentale vlucht (toiletten "vol" halverwege), personeel slecht gehumeurd, vertragingen, non-communicatie, kapotte vliegtuigen, omwegen, en een superslechte afhandeling bij het ontbreken van onze 4 (vier!) koffers op de heenweg.

Wat een drama. Nooit meer US Airways voor ons.

O ja, ik kan één goed ding opgeven: Philadelphia. Op die luchthaven (de hub van US Airways aan de oostkust) ging alles qua afhandeling zeer goed. Immigrations, customs, kofferafhandeling .... alles snel en goed. Binnen een 30-40 minuten na de landing stonden we al bij de volgende vlucht.

En ik het er lekkere philly cheesesteaks gegeten. (ja Koen, met heel veel kaas, ik ben nou eenmaal een Gouwenaar!).

Ta2 Gerrit
18-03-10, 10:25
Ook wij zijn vorig jaar Oktober verleidt door het gunstigste tarief (€15,- minder dan bij United :-\"), maar hadden beter moeten weten.
Zelfde ervaring als de voorgangers. Te klein vliegtuig, met als bonus een omweg om te tanken via Bangor, Maine die meer dan 2 uur in beslag nam.

Daardoor uiteraard de aansluitende vlucht gemist, iets wat door US Airways dan wel weer uitstekend opgelost is.
En over het personeel ook niets dan lof, al projecteerde zich dat vooral op de goede behandeling van een meereizende rolstoeler.

Maar de algemene ervaring was niet positief, dus is het nu weer gewoon United.
Gelukkig hebben we de mijlen nog :lol:.

koenkamphuys
19-03-10, 08:04
Ook wij zijn vorig jaar Oktober verleidt door het gunstigste tarief (€15,- minder dan bij United :-\"), maar hadden beter moeten weten.
Voor 15 euro verschil ga ik niet met US Airways vliegen. Nee, wij kwamen steeds op verschillen van 100-200 euro uit en daarvoor wil je wel wat ongemakjes voor lief nemen. De service van United gaat ook rap achteruit, zo is hun eten intussen ook niet meer te kanen. Vliegen is gewoon niet mijn hobby, wat mij betreft moesten ze scotty beam me up maar eens uitvinden. Dat we nou anno 2010 ons nog steeds analoog moeten verplaatsen is eigenlijk te gek voor woorden. :-)


Op de heenweg hebben we dezelfde vlucht maar een wissel van vliegtuig (van een 757 naar een 737) ik neem aan dat ik daar niet bang hoef te zijn dat we het niet halen aangezien het vluchtnummer hetzelfde blijft.
Ik vermoed dat dat hetzelfde geintje is als de Manchester-overstap die ik een paar posts terug (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=118128&postcount=117) beschreef. Reken maar op een volledige overstap en vermoedelijk moet je ook nu van het internationale gedeelte van het vliegveld door naar de terminals met de binnenlandse vluchten. Een vluchtnummer met twee verschillende typen vliegtuig - dat zegt eigenlijk al genoeg toch?

Ta2 Gerrit
19-03-10, 09:34
Voor 15 euro verschil ga ik niet met US Airways vliegen. Nee, wij kwamen steeds op verschillen van 100-200 euro uit en daarvoor wil je wel wat ongemakjes voor lief nemen. De service van United gaat ook rap achteruit, zo is hun eten intussen ook niet meer te kanen.

Normaal zou ik ook niet switchen voor het kleine verschil, maar we reisden met anderen en wij organiseerden, dus dan probeer je aan hun portemonnee te denken, iets waar we nu definitief van afgestapt zijn ](*,).

Het voedsel in de vliegtuigen wordt sowieso (ook letterlijk) minder, hoewel het afgelopen keer redelijk weg te krijgen was.
Voor goed voer moet je naar Business of First, maar voor dat prijsverschil kun je ook een 7-gangen picknickmand van Jonnie Boer meenemen :mrgreen:.

theovg
19-03-10, 10:39
Na al een tijdje te lopen zoeken naar tickets voor Orlando voor 27 November t/m 16 December, kunnen we nu bij Usairways boeken voor 440 euro vanaf Brussel [vanaf Rotterdam niet veel langer] via Philadelphia en ook wel redelijke tijden.
De rest is allemaal rond de 570 euro van Brussel of Amsterdam.
Maar door de voorgaande verhalen gelezen te hebben twijfel ik nu toch wel.
Weet iemand of je bij de boeking ook gelijk de stoelen vast kan zetten.

Theo

Ta2 Gerrit
19-03-10, 10:52
In principe zou je dat met je reserveringbevestiging (confirmation number) direct op hun site kunnen doen. Dat ging mij ook direct goed af, tot het afsluiten.
Of het aan mij lag weet ik niet, maar de site weigerde alles op te slaan.

Dus heb ik de ouderwetse telefoon maar gegrepen, waar US mederwerker Gary bevestigde dat het wel overgekomen was, en mij ter bevestiging een mailtje met de juiste zetels stuurde. Prima behandeling, jammer van de kleine vliegtuigen.

corrus
19-03-10, 11:08
Weet iemand of je bij de boeking ook gelijk de stoelen vast kan zetten.

Stoelen staan nooit ECHT vast en/of gereserveerd...
Dit is en blijft altijd een optie... Airlines willen dit nog weleens te pas en te onpas zomaar wijzigen...

Teleton
19-03-10, 11:52
Maar door de voorgaande verhalen gelezen te hebben twijfel ik nu toch wel.


Zou ik ook doen, Theo. Maar, zoals Koen ook al schreef, voor een verschil van 130 euro de man, wordt men wat inschikkelijker......;). Er zit een zeker risico in, maar Connections heefts straks vast ook nog een aanbieding als het vakantiegeld binnen is. Maar je weet het, resultaten uit het verleden........:-&

Persoonlijk zou ik het risico nemen en even wachten op hun United (?) aanbiedingen. De gouden tijden lijken voorbij, de koopjes worden schaars, hoewel er pas weer iemand voor de meivakantie bij Orbitz voor 383 euro (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9833)heeft geboekt.

Misschien toch ook nog even Orbitz checken? Ik zag deze tickets onder de €400, maar kon niet verder boeken dus heb ik geen inzicht in eventuele andere kosten, kreeg pop up: call the airline.


http://img715.imageshack.us/img715/9599/orbitz.jpg (http://img715.imageshack.us/i/orbitz.jpg/)




You must purchase this flight directly from the airline because Orbitz is unable to process the reservation request for one or more of the following reasons:
Flight departs in less than 6 hours.
Flight requires paper tickets and there's insufficient time to process/ship the tickets before departure.
The airlines do not have ticketing agreements with each other.
The airline requires that reservations be made directly with its agents.
The U.S. government prohibits Orbitz.com from selling flights to that destination country.

theovg
19-03-10, 12:48
Hallo Ton

Net even geprobeerd op Orbitz,kom op 539 euro incl.
We blijven toch nog maar even wachten ,ik had nu ook niet verwacht dat de prijzen nog zouden zakken naar 440 euro [Usairways].
Dus wie weet wat er nog bij de andere maatschappijen gebeurd.
We kunnen ook met Aerlingus vanaf Amsterdam voor 540 euro met heen wel gunstige tijden maar terug door de tussenlanding in Dublin kom je pas om 12.00 uur op Schiphol aan .
En het voordeel is dat je geen tussenlanding hebt in het noorden als het toevallig slecht weer is.[terugvlucht in December]
Maarja we wachten voorlopig toch maar even af .

mattrob
19-03-10, 15:16
Ik zou US Airways niet kiezen als er geen prijsverschil was; maar voor de rest hebben wij een prima ervaring met ze. Het ligt er ook maar aan waar je naar kijkt; ik kijk zowiezo niet echt tv in een vliegtuig. Ik lees veel en op de terugweg slaap ik. Ik vond het vliegtuig van United vanaf AMS afgelopen februari ook niet echt groot. En eten doe ik standaard niet in een vliegtuig :-\"! Dus voor zo'n prijsverschil, zeker 130 euro p.p., zit ik volgende keer gewoon weer in US Airways. Ik vond de service verder prima, geen verschil tov andere maatschappijen. Voor ons zeker geen slechte ervaring, afgezien van het fout dat het wat oudere en kleinere vliegtuigen zijn.

Niels82
21-03-10, 01:36
Misschien een domme vraag.
Als ik kijk naar het bagage beleid van US airways (http://www.usairways.com/en-US/traveltools/baggage/baggagepolicies.html) dan zie ik dat je voor internationale vluchten niets betaald. Ik moet echter overstappen op phil airport. Moet ik dan voor een locale vlucht alsnog extra betalen voor mijn koffers naar miami of werkt dat niet zo?

Marco Stern
21-03-10, 02:56
Ik moet echter overstappen op phil airport. Moet ik dan voor een locale vlucht alsnog extra betalen voor mijn koffers naar miami of werkt dat niet zo?

Neehoor dat hoeft niet zolang je de gehele reis in 1 ticket geboekt hebt. Dan wordt de gehele reis gezien als internationaal en mag je tot aan je eindbestemming (Miami) je koffers meenemen. Ik neem aan dat US Airways ook 1 koffer per persoon toelaat, dus die mag je dan tot aan Miami zonder extra kosten meenemen.

Niels82
04-04-10, 16:45
Misschien dat mensen die ervaring hebben met vliegen met US airways toevallig weten vanaf wanneer en hoe je je stoelen kun kiezen?
Ik zie bij andere maatschappijen dat je dit vrij vroeg van te voren kunt opgeven of reserveren.

Teleton
04-04-10, 17:07
hoe je je stoelen kun kiezen?


Je hebt daarvoor wel wat gegevens nodig:

If you know your confirmation number, ticket number, flight number or Dividend Miles number, you can look up a specific reservation.
Als je die gegevens hebt, ga je naar de site van usairways (http://reservations.usairways.com/Default.aspx), kiest traveltools en vervolgens manage flights. Ik vermoed dat het zich dan vanzelf wel verder wijst.

Lees ook even bericht 125 uit dit topic van TA2 Gerrit. Hij liep tegen wat complicaties aan en heeft het toen telefonisch geregeld.

Sosumi
04-04-10, 20:29
Zo heb ik het inderdaad ook gedaan en heb zo ook (eergisteren al!) mijn stoelen kunnen regelen. Of het dan ook echt je stoelen worden, geen idee... Weet wel dat mijn laatste vlucht al helemaal vol zit en ik dus wel de goede stoel heb nu... Gelukje.

Niels82
05-04-10, 00:58
Ik heb het net geprobeerd en kreeg de melding dat de service voor seatcheck onbeschikbaar is :(

We can't open that seat map. Please try again later, or we'll assign your seats at the airport.
Our seat map for this flight is unavailable. We'll assign your seats at the airport.

Sosumi
05-04-10, 01:23
Wanneer vlieg je dan? Ik kon het sowieso een week van te voren checken en stoelen aanwijzen. Dit opslaan en dan was het veranderd. Of het ook echt doorgevoerd word weet ik niet, maar lijkt me dan wel... Kan altijd zijn dat ze je toch andere stoelen geven.

Misschien is dat per vlucht ook wel anders... Misschien dat iemand daar meer informatie over kan geven.

[Edit]

Ik zie dat je over 22 dagen vertrekt... Misschien dat het pas bij de laatste 14 dagen beschikbaar is. Je kunt altijd bellen natuurlijk.

Teleton
05-04-10, 10:10
Ik heb het net geprobeerd en kreeg de melding dat de service voor seatcheck onbeschikbaar is :(

Met welke maatschappij vlieg je dan? Je kunt bij us airways geboekt hebben, maar misschien is het wel een codesharevlucht die door een andere maatschapij wordt uitgevoerd.

Niels82
05-04-10, 16:21
Vlieg volgens cheaptickets toch echt via US airways.
De code enzo werkt allemaal. Alleen de seatcheckservice werkt niet.

Teleton
05-04-10, 17:20
Vlieg volgens cheaptickets toch echt via US airways.
Nog één keer proberen: stappen jullie in Philadelphia over?

Niels82
05-04-10, 19:57
Nog één keer proberen: stappen jullie in Philadelphia over?

hehehe, zo komt het wel heel dom over wat ik heb geantwoord :P

Ja, zowel heen als terug stappen we over op philadelphia airport.
Wat ik zie staan op de site van US airways (na inloggen) is 4 vluchten. Bij de 1e vlucht zie ik (denk ik) iets van stoelen staan.
Voor mij bv 23A 15A en mijn vriendin (dan vrouw) 23B 15B.
Bij de andere 3 vluchten (2x miami<-> Phil en 1x phil-> Amsterdam) staat er alleen een woord seat. Als ik op de stoelen klik krijg ik de foutmelding. Als ik op de knop Seat druk dezelfde foutmelding.

rolthof
06-04-10, 00:20
Ik heb het net geprobeerd en kreeg de melding dat de service voor seatcheck onbeschikbaar isIk had dit destijds ook. Heb ze gewoon gebeld, op een USA Nummer, en werd keurig geholpen met het vastleggen van de plekken.

Niels82
11-04-10, 20:41
Hmmm.... Werkt nog steeds niet :(

Denk dat ik gewoon iets extra betaal bij het inchecken (5 d pp) voor voorkeursplaatsen.

Micktomar
21-04-10, 16:46
3 passengers .00 EUR
Taxes and fees 219.72 EUR

Total 219.72 EUR

Dit is wat er nu staat onder mijn "manage my booking" op de site van US Airways
Wat betekend dit, is dit nog iets wat wij achteraf moeten gaan betalen, is iemand hier bekend mee?

Niels82
21-04-10, 19:21
Staat er bij ons ook bij. Ik heb volgens mij een all-in ticket gekocht dus ik wacht wel af.

Over 7 dagen kan ik het je vertellen :)
De stoelkiesfunctie werkt nog steeds niet *zucht*.
Ik doe het dan maar bij het inchecken zodat ik voor die 10 dollar een definitieve keuze kan maken. Ik heb inmiddels wel gebeld en ze hebben mij stoelen gewezen, het leuke hiervan is trouwens als iemand voor deze stoelen wil betalen ik naar andere stoelen kan worden verplaatst. HEt kan dan zelfs zo zijn dat ik voor in het vliegtuig zit en mijn vrouw achterin. Lijkt me niet voor een huwelijksreis.....

Micktomar
21-04-10, 20:01
Wat raar is dat, waarom krijgt de een wel al zijn stoelnummers bij het boeken en de ander niet.
Nee, ik kan me voorstellen dat je op zo'n afstand lekker "romantisch" bij elkaar wil zitten, wij zijn al zo lang samen, dat maakt ons niet meer uit!!:p( nee hoor grapje!)
Jammer genoeg hou je geen blog bij, maar laat in ieder geval even weten wat hier nu de bedoeling van is!
Is het trouwens ook bij US mogelijk om een soort van upgrade te nemen, iets van comfort seats??

mattrob
21-04-10, 21:27
Is het trouwens ook bij US mogelijk om een soort van upgrade te nemen, iets van comfort seats??

Alleen naar business class, maar dat is vrij prijzig ](*,)

Niels82
21-04-10, 21:37
Klopt,

Je hebt wel choice seats, kost 5 dollar PP extra en daarmee kun je kiezen waar je wilt zitten (als deze niet al zijn gereserveerd.

En ik hou geen blog bij idd, wil vol van de vakantie genieten en ben niet zo'n schrijver :P
Ik zal wel regelmatig op het forum zitten op vakantie en zal naderhand een verslag schrijven.

Micktomar
21-04-10, 21:41
Alleen naar business class, maar dat is vrij prijzig ](*,)

Nou, laat dan maar zitten, gelukkig zijn we niet super lang, en ach...je zit zowiezo nooit lekker, nou ja, misschien in business dan wel weer...

En Niels82, een blog bijhouden is inderdaad best wel tijdrovend als je er een beetje werk van maakt, maar mijn blog van vorig jaar lees ik toch wel heel vaak terug, en dan zit je meteen weer in de stemming.

Niels82
26-04-10, 13:16
Begint al goed.
We proberen vandaag online in te checken en dat werkt niet.
In eerste instantie werkt de seatmap nog steeds niet waardoor we de choiceseats niet kunnen aangeven. Nu lijkt de rest van het inchecken ook niet te werken omdat ze geen controle op paspoorten kunnen uitvoeren.
Nu kunnen we dus morgen heel vroeg ons melden op schiphol om in te checken. Met de hoop dat iedereen met check in hiermee te maken heeft en we niet zometeen de "left overs" van de vlucht hebben.

leuk.....

Michael66
26-04-10, 15:00
Waarom druk maken en wachten tot morgen.:| Er bestaat ook nog zoiets als een telefoon! \\:D/

Niels82
26-04-10, 15:16
Ik heb gebeld,
Ze wisten ook niet waardoor het niet werkt op dit moment. We konden ook niet telefonisch choice seats nemen want dit was alleen voor online toepassingen. Het enige wat ik maar moest doen is morgen vroeg op schiphol melden en hopen dat het niet te druk is.

goede service tot nu toe :S

Micktomar
27-04-10, 23:56
Nou, je bent in ieder geval onderweg...of misschien ben je er net.
Ik ben nu toch wel benieuwd of jullie wel bij elkaar konden zitten en of je nog moest betalen...
Geniet in elk geval maar flink.

Groetjes Marja

Niels82
07-05-10, 20:00
Alles uiteindelijk goed gegaan, we hadden op de heenvlucht de exit seats wat goed beviel.
Op de terugvlucht alleen op de MIA -> Phil vlucht de exit seats.

Het zijn wel wat oudere vliegtuigen van US Airways. We konden gelukkig bij elkaar zitten en zijn vriendelijk geholpen (zelfs champagne gehad omdat het onze huwelijksreis was :))

Micktomar
08-05-10, 12:08
Jeetje zeg, het zit er alweer op voor jullie...hebben jullie eigenlijk nog moeten bijbetalen voor de Tax? ( dat stond bij mij nl. onderaan mijn boeking op de site van Us)
Volgens mij hebben jullie prachtig weer gehad, en ik ben blij dat jullie tijdens de vlucht gewoon bij elkaar konden zitten, ik denk zelfs dat ik ook maar ga melden dat we pas getrouwd zijn...moet ik wel even die puber wegmoffelen:D
Groetjes

Niels82
08-05-10, 19:37
Nope, niks hoeven te betalen aan tax voor de vlucht. Je kunt ook gewoon om de exit seats vragen zonder te hoeven trouwen :P.

Het zit er idd alweer op, morgen maak ik een uitgebreid reisverslag voor dit forum.
Heb al wat foto's verzameld zoals deze (ons vliegtuig US intercontinentaal):
http://i23.photobucket.com/albums/b392/icerider82/Huwelijksreis_1015.jpg

shirley_jojo
06-02-11, 17:30
Wij hebben geboekt bij US Airways,
Nu wil ik heel graag ervaringen weten, hoe het vliegtuig is, stoelen of er wel schermpje's in de stoelen zitten, wel erg handig met de kids eten, ect.:???:
Ik hoor het heel graag.

knaapje
06-02-11, 17:50
Er bestaat al een heel topic over;
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11084&highlight=airways

Voor de seats en overige voorzieningen kan je bijv. kijken op:
www.seatguru.com (http://www.seatguru.com)

Goede reis
Knaapje

knaapje
06-02-11, 18:08
Zijn er nog forummers met recente ervaring met US Airways en dan speciaal op AMS-PHL-MIA en MCO-PHL-AMS ?

Knaapje

marijke8
06-02-11, 21:10
Mijn nichtje was afgelopen kerst met us airways gevlogen heen AMS-phl-mco en terug omgekeerd had zelf op de terug weg 3 stoelen voor haar zelf. Heb geen klachten gehoord van haar.

Micktomar
06-02-11, 21:18
Ook wij hebben geen klachten, hebben vorig jaar Juli heen en weer naar Mco gevlogen.
Ik had wel het idee dat de toestellen wat verouderd waren, geen eigen schermpje in je voorstoel en dat vond ik op de lange vlucht toch wel jammer, vooral op de terugweg als je niet kan slapen en er maar 1 film wordt vertoond.
Wat me wel op viel was de beenruimte, die vond ik best wel groot.

shirley_jojo
07-02-11, 21:39
Bedankt,
Nou ik zie het wel, is toch al betaald dus ga me er maar niet druk over maken.
Als het maar geen enge toestellen zijn hahah.

corrus
07-02-11, 22:17
Het zijn altijd héél gezellige vluchten...

Iedereen trapt z'n eigen partijtje mee...
De pedalen zijn verstelbaar...

Hoe dan ook... prettige en vooral een windstille vlucht gewenst... :D

Nixo
28-03-11, 15:47
Wij vliegen 25 mei met US Airways van Brussel via Philladelphia naar Orlando.
Ik heb ergens gelezen dat ze intercontinentaal vliegen met een Boeing 757 en dat dit nogal aan de krappe kant is.
Nu hebben ze dat wel veranderd want er is een boeing 767 in de plaats nu, dus gelijk alle andere maatschappijen.
Ook zit US Airways mee in de Star Alliance groep waar toch heel wat grote namen bij zitten (oa United Airlines en Brussels Airlines). Het is zelfs zo dat als je een vlucht boekt (brussel - Philladelphia) op de site van brussels airlines dat je automatisch geboekt wordt met die van us airways.
Ik ben eens benieuwd wat het gaat worden in mei, iemand nog meer recentere ervaringen met hun?

Minneke
28-03-11, 20:02
Hallo,
Wij zijn vorig jaar in april met US Airways naar Orlando via Philladelphia gevlogen (US1027 - Boeing 757). Vertrek vanuit Brussel. Indeling in toestel is 3-3, 1 gangpad. Geen individuele schermpjes voor film enzo. Plaatsruimte was voldoende. Idem dito voor de terugreis. Verder geen opmerkingen. Was toen voor ons de goedkoopste maatschappij. Hebben in het verleden al gevlogen met Delta Airlines, American Airlines en United. Deze zomer reizen we met British Airways via Londen naar Tampa (458 EUR/persoon!).

Ineke49
04-04-11, 16:44
Wij zijn vorige maand met US Airways via Philadelphia naar Orlando gevlogen en dat is ons helemaal niet tegengevallen.
Heenreis: op tijd uit A'dam vertrokken, half uur eerder geland in Philadelphia, toestel helemaal vol. Ruime stoelen met verrassend veel beenruimte. Na 1 uur vliegen werd dinner geserveerd (aardappelpuree, spinazie á la creme, kipblokjes, salad, mini broodje en een mini appelgebakje). Uur voordat we gingen landen een warm kalkoen/kaasbroodje, dat best lekker was. Met drinken werd niet rondgegaan, maar als je wilde kon je wat in de pantry halen, bijv. blikje drinken. Vlucht naar Orlando verliep minder voorspoedig. Boarden begon al later, toen bericht dat er een mechanische storing was, waaraan gewerkt werd, 20 minuten geduld, daarna half uur en nog een half uur, uiteindelijk iedereen toestel weer uit, met 3 uur vertraging met ander toestel vertrokken. I.p.v. 20.50 landden we om half 12. We waren dolblij dat we al bij Hyatt Airport gereserveerd hadden, we konden zo doorlopen naar bed.

Terugreis zonder problemen en vertraging. Vanaf Philadelphia naar A'dam best veel lege plaatsen, veel 3 stoelen, die door 2 gebruikt konden worden (waren wij natuurlijk erg blij mee). Ook na 1 uur weer dinner geserveerd: chicken in bbg mangosaus, geb. aardappelblokjes en sperziebooontjes, salad, mini broodje en mini cakeje. Drinken hetzelfde als op de heenreis, alleen als je het zelf ging halen. Uur voor de landing werd nog een vreselijk smerig en mierzoet koffiebroodje als ontbijt uitgedeeld.

Personeel was best vriendelijk, op een enkele uitzondering na.

Als het zo uitkomt zullen wij zeker nog wel eens met US Airways vliegen.

mijn reisverslag: http://www.inekevakantie.web-log.nl/ (3 weken rondreis zonder pretparken)

koenkamphuys
04-04-11, 20:49
Personeel was best vriendelijk, op een enkele uitzondering na...
Zo kan het dus kennelijk ook. Mijn zus die in L.A. woont, had een Amerikaanse stand-up comedian zien uitbeelden hoe de stewardessen de maaltijden door het vliegtuig gooiden en vond haar vlucht daar wel wat op lijken. Mijn ervaringen houden ook niet over. Je moet het kennelijk treffen; en dat geldt voor de andere maatschappijen ook.

Ineke49
04-04-11, 22:59
en die steward, die het allervriendelijkst was..... was een Nederlander (met een Amerikaans accent) :-)

Nixo
05-04-11, 14:35
Met drinken werd niet rondgegaan, maar als je wilde kon je wat in de pantry halen, bijv. blikje drinken.

Was de drank dan ook gratis op de vlucht naar PHP? En weet je nog wat voor een toestel het was? 767 of 757?

Ineke49
05-04-11, 16:35
Was de drank dan ook gratis op de vlucht naar PHP? En weet je nog wat voor een toestel het was? 767 of 757?

Nee, alcoholische drankjes waren niet gratis.

Zowel op heen- en terugreis een 757-200.

PHP-MCO een 767 en MCO-PHP een Airbus A320.

Geen personal entertainment schermpjes dus.

ellen.kr
03-05-11, 15:04
Ik moet nog boeken voor de Kerstperiode, en keek bij US Airw.: het lijkt net of het heen een rechtstreekse vlucht is, want er is maar 1 vluchtnummer. Er staat wel dat er een tussenstop in Phil. is. En de totale vlucht duurt 14 uur. Wat is dit misleidend zeg!
Moet ik van vliegtuig wisselen? En ga ik in die tussentijd wel door Immigration en de bagagecheck?
Ik schat dat ik iets van ruim 4 uur in Phil. heb hiervoor?

knaapje
03-05-11, 15:11
Komt misschien omdat het hele vluchtschema voor die periode nog niet bekend is.

Ik vlieg in oktber ook naar PHL met de 799 en dan door naar Mia met de 751. Tijdens het zoeken naar een vlucht heb ik voor MCO ook zoiets voorbij zien komen.
Je moet echter vrijwel zeker in PHL gewoon door de immigration en douane en overstappen.

Knaapje

dennis-oostveen
03-05-11, 15:11
Aan het vluchtnummer zou je inderdaad denken aan een rechtstreekse vlucht, maar je hebt een zogenaamde "plane change" in Philly.

Hier moet je inderdaad door de immigrations en customs en daar heb je met 4 uur ruim de tijd voor. Het vliegtuig kan zelfs nog een beetje vertraging hebben.

Voordeel is wel dat je de rest van de reis een binnenlandse vlucht hebt en bij aankomst niet meer door de imm. en cust.

Alvast veel plezier met de voorbereiding en kijk voor zeer nuttige en bruikbare tips eens rond op het forum.

kimm82
03-05-11, 16:51
je hebt geen persoonlijke schermpjes in de stoelen, maar kan je wel los zo'n entertainment schermpje huren? Zo ja, hoe duur is dat?
En wij stappen ook over in Philadelphia (dan door naar Miami), moeten we dan eerst onze koffers ophalen om die dan daarna weer af te geven?
Wijst dat een beetje vanzelf?

dennis-oostveen
03-05-11, 22:10
@kimm82

Of je entertainment kan huren weet ik niet, maar misschien is er iemand anders die dit weet.

Bij de overstap in Philly moet je inderdaad eerst door de immigrations en daarna kun je je koffer van de band halen, vervolgens ga je door de douane en lever je je koffer weer in. Alles spreekt voor zich.

Mocht je het niet meer weten, vraag dan aan de medewerkers of ze je informeren, ze zullen hier niet moeilijk over doen. Je bent niet de eerste.

Minneke
03-05-11, 22:18
Wij zijn vorig jaar in april met US Airways naar Orlando via Philadelphia gevlogen.
Er zijn geen privé-schermpjes enkel grotere TV-schermen boven je hoofd. Je moet dan met een aantal personen naar het zelfde scherm kijken. Ik denk niet dat je iets kan huren. Dat hebben wij in ieder geval niet gezien.

ellen.kr
03-05-11, 22:44
Tnx mensen, voor de nuttige info!!!
Ben nog aan het orienteren hoe ik zal vliegen, een overstap in V.S. brengt ook risico's met zich mee wat betreft vertragingen vanwege het slechte weer in de noordelijke plaatsen. (Maarja, afgelopen winter was ook in Europa bar en boos.) Toch zit ik ook te denken aan een overstap in Memphis of Atlanta.

1250
04-05-11, 07:55
En daar onweert het weer vaak (zeker in de zomer...). Ik zou met het weer weinig rekening houden voor welke plaats je gaat overstappen, ik zou dan eerder naar de 'On Time Peformance' kijken van de airlines.

ellen.kr
04-05-11, 19:58
Ik ga dus in de Kerstvakantie. De beste verbinding met de beste aansluiting met kan ik momenteel alleen op de site van US Airways zelf vinden. (had al op Expedia.nl gekeken). Heeft iemand ervaring met boeken op hun site? Ik kan daar via Paypal betalen geloof ik.

koenkamphuys
06-05-11, 15:06
het lijkt net of het heen een rechtstreekse vlucht is, want er is maar 1 vluchtnummer. Er staat wel dat er een tussenstop in Phil. is. En de totale vlucht duurt 14 uur. Wat is dit misleidend zeg!
Zie ook mijn post met de manchester-truc (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=118128&postcount=117).

Mijn vrouw reist ook dit jaar weer alleen en ja hoor, weer alleen nog US Airways beschikbaar. Nou, zo langzamerhand heeft ze alle schommelstoelen op het vliegveld van Philly uitgeprobeerd...

Jojes
06-05-11, 18:24
@ Kimm82
Wij gaan ook in oktober van Brussel naar Philladelphia ((vlucht US751) en dan door naar Miami op US755.
Op het reisbureau vertelden ze ons dat je in Philadelphia het hele immigration-gedoe hebt, incl. het uit- en weer inchecken van bagage. Maar dan ben je er idd wel van af.
We hebben op de tussenlanding 4u35 tijd, dus meer dan genoeg om alles afgelopen te krijgen. Op zich best wel lang, maar we hebben 2 kinderen van 3,5 en 5,5 bij ... en dan gaat alles natuurlijk wat trager ...

Jojes
06-05-11, 18:29
Hoe zit het eigenlijk met de afmetingen voor de handbagage en de ruimbagage ... zijn ze bij US Airways erg streng op afmetingen en gewicht ?
Niet dat je er 10kg meer of zo insteekt, maar wordt er echt gekeken op bv. 1 kg en een paar cm ?

Ta2 Gerrit
06-05-11, 18:34
Centimeters niet zo heel erg, maar een paar pounds extra wil nog wel eens tot wat overpakken leiden. De koffer moet nl. altijd op de schaal, maar een meetlint hebben ze vaak niet bij de hand.

dennis-oostveen
06-05-11, 18:40
Is het dus zo bij US dat als je bijv. 23 kilo p.p. mag meenemen , je dus per koffer 23 kg mag hebben en niet 1 koffer 20 en de ander 26.

In NL gaan ze gezamenlijk op de weegschaal en bij BA in Miami ook per 2.

Ik heb al gelezen dat er mensen waren die alles van de ene in de andere koffer moeten doen.
:?::oops:

knaapje
06-05-11, 19:20
Kijk een in het topic: Vliegen naar Florida-bagage-maten en gewichten.
Is al uitgebreid over gediscussieerd.
Komt er op neer, dat als het gaat je geluk hebt, als je moet bijbetalen, niet zeuren.
Knaapje

Teleton
06-05-11, 20:42
Komt er op neer, dat als het gaat je geluk hebt, als je moet bijbetalen, niet zeuren.


Nou, niet zeuren.... Ik ken de regeling van de verschillende maatschappijen niet. Maar bij United rekent men 200 dollar voor een te grote koffer met overgewicht.

Bij United in Orlando wordt iedere koffer apart gewogen voor je kunt inchecken. De maat wordt niet opgenomen, maar ze zien echt zo wel of de maat in orde is. Alle koffers hebben immers min of meer een standaardmaat.

Ik zie de moeder van het gezin voor ons nog van kleur verschieten, hun bagage was tientallen kilo's te zwaar. "En wat kost het als je een kilo overgewicht hebt?" probeerde moeder nog. "Oversized kost 100 dollar, overgewicht kost 100 dollar.....sorry". Een extra koffer kost 50 dollar, daar zou ik zeker niet over zeuren.

Voor liefhebbers: Op Seatguru vind je de tarieven per maatschappij.

knaapje
06-05-11, 20:55
Nou wat ik bedoelde was, dat iedere maatschappij zijn regels heeft en die staan uitgebreid op hun site en meestal ook op de ticket. Lees het en je weet welk risici je loopt.

In de aangehaalde discussie ging het regelmatig op zijn Nederlands om: Ja, maar een paar centimeter groter of ja, maar een pondje te zwaar, dat moet toch kunnen.

Het is net als 55 rijden waar 50 mag, als ze niet flitsen heb je geluk als je pech hebt een bon.

Knaapje

koenkamphuys
06-05-11, 22:36
Is het dus zo bij US dat als je bijv. 23 kilo p.p. mag meenemen , je dus per koffer 23 kg mag hebben en niet 1 koffer 20 en de ander 26.
Dat mag inderdaad niet en als ze niet opletten heb je geluk. Het geldt voor alle Amerikaanse maatschappijen en ik dacht zelfs voor alle vluchten naar Amerika. Heeft te maken met Amerikaanse voorschriften.

dennis-oostveen
07-05-11, 23:36
@knaapje
Ik bedoelde dat als je met 2 pers. gaat je dus niet 1 koffer met 26 en de ander met 20 kilo mee mag nemen. Wij hebben namelijk een grotere en een kleinere koffer meegenomen en bij BA en KLM, en waarschijnlijk meerdere airlines, doen ze het gewicht bij elkaar.

Ik vond het dus vreemd om te horen dat ze elke koffer apart wegen.

ALs ik weet dat ik overgewicht heb dan ben ik ook bereid om hiervoor te betalen net als mijn boete van CJIB van 4 KM

Teleton
08-05-11, 10:14
Wij hebben namelijk een grotere en een kleinere koffer meegenomen en bij BA en KLM, en waarschijnlijk meerdere airlines, doen ze het gewicht bij elkaar.

Uit de informatie op de KLM site over de bagageregels (http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm):
U mag 2 stuks ruimbagage meenemen, elk tot 23 kg (50,5 lbs),
max. 158 cm (62 inch) l + b + h: Op de luchthaven wordt elk bagagestuk apart gewogen. Indien uw bagage de toegestane vrijstelling (aantal, afmetingen, gewicht) overschrijdt, wordt dit beschouwd als overbagage. U kunt deze bagage tegen betaling van een overbagagetoeslag meenemen Op de site van BA vind je dezelfde regels voor bagage van World Traveller (Plus) tickets; per koffer 23 kilo.

Misschien zijn jullie een keer gematst, good for you. Maar dat wil niet zeggen dat dit de regel is. Het maximale gewicht van 23 kilo per koffer is er voor de mensen die de afhandeling van jouw koffer verzorgen.

sonsi
08-05-11, 20:36
het schijnt zo te zijn dat het Arbo technisch niet mag, men mag niet meer dan 23 kg tillen

knaapje
08-05-11, 20:50
het schijnt zo te zijn dat het Arbo technisch niet mag, men mag niet meer dan 23 kg tillen

Denk je dat ze een koffer van 25 kg dan met z'n tweeen optillen?
Het zal hoofdzakelijk wel om geld gaan.
Hoeveel denk je dat die $ 50/EUR 50 extra voor een zwaardere koffer per dag in totaal opbrengt?

Knaapje

Njit
08-05-11, 23:33
Daar kun je over twijfelen maar als een werknemer dan door z'n rug gaat is het z'n eigen schuld. Hieronder het ARBO stuk:


Nieuw arrest in Arbo wetgeving: niet meer dan 23 kilo tillen

Bron: FNV Voorlichting | Datum van publicatie: 18-06-2007
Werkgevers mogen voortaan hun personeel niet meer dan 23 kilo handmatig laten tillen. Doen ze dat wel, dan lopen ze het risico aansprakelijk gesteld te worden voor bijvoorbeeld rugletsel bij een werknemer. Dat is het gevolg van een uitspraak van de Hoge Raad. De vakcentrale FNV en haar Bureau Beroepsziekten spreken van een historische doorbraak.

De impact van het arrest is groot, omdat in Nederland naar schatting zo'n 2,6 miljoen werknemers regelmatig zonder hulpstukken meer tillen dan 23 kilo. Aandoeningen van het bewegingsapparaat, waaronder rugklachten door zwaar tillen, zijn verantwoordelijk voor 39 procent van de kosten van arbeidsuitval en werkgerelateerde gezondheidszorg.

De FNV is buitengewoon verheugd over de uitspraak. Wel blijft zij voorstander van opname van een tilnorm in de wet. Dat schept meer duidelijkheid en het voorkomt ook dat individuele werknemers naar de rechter moeten stappen. Die hebben nu wel het arrest van de Hoge Raad als wettelijk geldende ruggesteun. Voor de uitspraak was er niets geregeld over tillen, behalve in enkele cao's zoals die van de bouw en de kinderopvang.

De bal kwam bijna tien jaar geleden aan het rollen. Toen werd een werknemer in een restaurant gevraagd te helpen met het tillen van een zware oven die in het restaurant moest worden geïnstalleerd. Hij tilde de oven van 200 kg met drie collega's. Enige tijd later kreeg hij rugklachten (hernia, rugoperaties, volledige arbeidsongeschiktheid).

Vervolgens stelde hij de werkgever daarvoor aansprakelijk, die echter weigerde te betalen. De kantonrechter gaf de werknemer gelijk en veroordeelde de werkgever tot vergoeding van de schade. De werkgever ging daarop in hoger beroep en kreeg gelijk van het gerechtshof. Dat vonnis is nu door de Hoge Raad vernietigd.

De Hoge Raad volgt in zijn arrest het advies van de plaatsvervangend procureur-generaal. Die merkte op dat de toelichting op het zogeheten Arbobesluit verwijst naar de NIOSH-formule om te kunnen beoordelen of bepaalde tilsituaties risico's met zich brengen voor de veiligheid en gezondheid van de werknemers. De NIOSH-formule is een uit de VS afkomstige en ook in Nederland reeds veelvuldig gebruikte rekenmethode die uitkomt op een tilnorm van maximaal 23 kg. Met deze uitspraak stelt de Hoge Raad vast dat er wel degelijk een gezondheidskundige, wetenschappelijk verantwoorde tilnorm bestaat.

Nixo
25-05-11, 09:33
Ja, hier even een update van onze reis naar Orlando. We zitten nu in de business lounge van US Airways op de luchthaven van Brussel. ( We hebben een update gedaan naar envoy class voor *maar* 400 dollar). Nu is het nog bang afwachten of als we kunnen vertrekken met die aswolk. Naar het schijnt gaat de luchthaven dicht om 14 uur, maar zonet gezien dat de vlieger van US Airways is geland...

MrBean14
08-06-11, 14:42
Even een update geven na het laatste bericht van Nixo.

Onze eerste ervaring met Envoy was geweldig. Zelfs zo geweldig dat we het opnieuw gedaan hebben bij de terugreis. En misschien maar goed, want we hebben het volgende aan de hand gehad toen :

De vlucht van Orlando naar Philadelphia ging goed. Eénmaal in Philadelphia gingen we snel naar de lounge voor een hapje en een drankje. 15 Minuten voor vertrek werden we netjes gevraagd naar de gate te gaan, alhoewel die veranderd was van A10 naar A13.

Aan de gate zagen we opeens dat de vertrektijd veranderde van 18u10 naar 19u55. Niet leuk natuurlijk.

Na een tijdje kregen we de oproep via de speakers dat er een probleem was. Blijkbaar had de firma besloten een DOWNSIZE te doen van het vliegtuig... Alles moest veranderd worden, het eten, de koffers, maar ook ALLE check-ins moesten opnieuw gebeuren aan de gate.

Al snel hadden we in de gaten dat het niet goed ging. Enerzijds hoorden we Fransen al zeggen dat ze bezig waren met mensen weg te sturen. Met eigen ogen zagen we ook enkele jonge kerels met de purser vertrekken richting hotel.

Nixo ging aanschuiven in de rij en na een tijdje zag ik de discussie aan de balie en riep hij mij ook. Bleek dat op het downsized toestel geen Envoy was en dat we dus verplicht een dag langer zouden moeten blijven. Aangezien dit vanwege verschillende redenen niet kon, zijn we blijven zeuren en hebben duidelijk gemaakt dat we zoveel geld betaald hadden en dus een oplossing verwachtten.

Na een tijdje kwam de supervisor die ons geval volledig begreep. Na wat tokkelen op de computer kregen we opeens 2 nieuwe tickets, dit maal voor een vlucht naar Madrid die ook STANDE PEDE vertrok. Dus we moesten nog serieus lopen naar de andere kant van de gates om dat vliegtuig te kunnen nemen.

Volledig de kluts kwijt, kwamen we dan aan in Madrid. Geen idee wat ons te wachten stond. Uiteindelijk, na eerst een negatief antwoord, bleek dan toch dat ze in Philadelphia ons op 2 toestellen richting Belgie hadden geboekt. We konden dus nog kiezen : Iberia of Brussels Airlines. Aangezien Iberia als eerste vertrok kozen we die.

Helaas was er geen plaats meer in Envoy... Gelukkig was het maar een korte vlucht.

Iemand enig idee of we trouwens hiervoor een klacht kunnen indienen ?

Groetjes,

Davy

Ta2 Gerrit
08-06-11, 15:14
Een klacht indienen kan altijd, maar of dit in jullie geval veel uithaalt val nog te bezien.
Ze hebben jullie immers keurig, ondanks de omweg, thuisgebracht.

Wel wat de Envoy betreft, natuurlijk, en die wordt vast wel gehonoreerd, bijv. d.m.v. upgradevouchers voor een volgende keer. Heb je wat om naar uit te kijken :-)
Gewoon het complete verhaal voorleggen aan customerservice.

corrus
08-06-11, 21:12
Een klacht indienen kan altijd, maar of dit in jullie geval veel uithaalt val nog te bezien.
Ze hebben jullie immers keurig, ondanks de omweg, thuisgebracht.Sterker nog... Ze zijn akkoord gegaan met een aangeboden regeling... Dan is het voor de airline afgewikkeld! :shock:

MrBean14
09-06-11, 11:34
Hoi, bedankt voor het antwoord.
Wij zijn idd akkoord gegaan met de aangeboden regeling. Het enige waar we over kunnen klagen is de "niet-Envoy" trip vanuit Madrid.

Iemand een directe link naar de customerservice van US Airways ?

jarjarbinks
09-06-11, 12:18
Hoi, bedankt voor het antwoord.
Wij zijn idd akkoord gegaan met de aangeboden regeling. Het enige waar we over kunnen klagen is de "niet-Envoy" trip vanuit Madrid.

Iemand een directe link naar de customerservice van US Airways ?

Zou leuk zijn voor de volgers van dit topic om nu ook te weten wat de regeling is geworden, hebben misschien anderen ook nog wat aan.

MrBean14
09-06-11, 12:31
Hallo,

ik dacht dat dat duidelijk genoeg was in mijn eerste stuk tekst ?


Na een tijdje kwam de supervisor die ons geval volledig begreep. Na wat tokkelen op de computer kregen we opeens 2 nieuwe tickets, dit maal voor een vlucht naar Madrid die ook STANDE PEDE vertrok. Dus we moesten nog serieus lopen naar de andere kant van de gates om dat vliegtuig te kunnen nemen.

Volledig de kluts kwijt, kwamen we dan aan in Madrid. Geen idee wat ons te wachten stond. Uiteindelijk, na eerst een negatief antwoord, bleek dan toch dat ze in Philadelphia ons op 2 toestellen richting Belgie hadden geboekt. We konden dus nog kiezen : Iberia of Brussels Airlines. Aangezien Iberia als eerste vertrok kozen we die.

Al bij al hebben ze gewoon een andere vlucht aangeboden naar Europa en daarna de vlucht naar Brussel. Niets meer of minder dan dat... :-)

groetjes,

Davy

jarjarbinks
09-06-11, 12:35
Hallo,

ik dacht dat dat duidelijk genoeg was in mijn eerste stuk tekst ?

Davy

Sorry Davy, dacht dat je daarnaast nog een klacht had ingediend en daar ook een regeling voor gekregen had. Vandaar mijn vraag. :oops:

MrBean14
09-06-11, 12:50
Hoi hoi,

het was niet negatief bedoeld hoor. :-) Sorry als het wel zo overkwam.

We hebben (nog) geen klacht ingediend. Ik weet ook niet of we echt een klacht kunnen indienen aangezien ze ons wel verder hebben geholpen.

groetjes,

Davy

knaapje
22-07-11, 16:50
In januari een vlucht voor 4 oktober a.s geboekt AMS -PHL -MIA met 2.10 uur overstaptijd.
Afgelopen weekend bericht gekregen, vlucht vervallen nu zo'n 5 uur overstaptijd.
Dit betekent dat wij pas 21.19 uur op MIA zijn, dat wordt dus middernacht lokaal in het hotel.

US airways wil geld terugbetalen, vlucht naar andere dagen zetten, maar ik moet intercontinentaal met US blijven vliegen.
Daardoor vervallen de meest aantrekkelijke opties om een betere vlucht met een andere mij. te krijgen. Uiteraard kan ik na terugbetaling een andere vlucht boeken, maar dat kost mij momenteel minimaal EUR 125 p.p. extra.

Heeft iemand ervaring hiermee?

Knaapje

Ebelix
22-07-11, 17:05
In dit geval is het stikken of slikken. De luchtvaartmaatschappij heeft het recht om vluchtschema's te wijzigen en ze bieden je daarbij een alternatief. Je kan proberen om binnen Star Alliance beter vluchten te vinden en dan proberen of US airways welwillend is om het ticket om te boeken. Kijk daarbij ook naar Brussel en Frankfurt. Dit zijn hubs binnen de Star Alliance.

Succes.

knaapje
22-07-11, 17:41
.................Je kan proberen om binnen Star Alliance beter vluchten te vinden en dan proberen of US airways welwillend is om het ticket om te boeken...........

Ja dat bieden ze aan, mits ik intercontinentaal maar met US airways blijf vliegen.
Uiteindelijk stelt het dus niet veel voor.
Voorlopig berust ik er maar in, als er op de heenreis intercontinentaal vertraging optreedt ben ik er misschien later nog wel blij mee.

Knaapje

Ebelix
22-07-11, 17:46
Je kan altijd nog de Liberty bell gaan bekijken in PHL.

knaapje
22-07-11, 17:49
Daar is het net te kort voor en ik heb hem al gezien.
Heb voor een US comp. gewerkt met HQ in Philadelphia vandaar.

Knaapje

theovg
23-07-11, 08:41
Bij ons is het net andersom.
We hadden eerst een overstap op Chicago van vijf uur en nu van drie uur .
Ik vond al dat er veel tijd was tussen de vluchten die op die middag van Chicago naar Orlando gingen[United] maar dat hebben ze nu gunstig voor ons veranderd.
Maar misschien veranderd het voor jullie nog wel een keer.

Michael66
30-07-11, 20:53
<<De (algemene) discussie over maten en gewichten van koffers is verplaatst naar ... Bagage: Toegestane maten en gewichten van koffers / tassen (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3848).>>

Briggy
12-09-11, 17:09
Ik snap het niet, als ik bij cheaptickets.nl eens kijk voor een vlucht van Amsterdam naar Orlando, krijg ik dit: US Airways.
zo 15/01 13:00 Amsterdam
zo 15/01 20:56 Orlando,Intl
Reisduur: 13h56! Dit kan toch nooit zo lang duren?

trails
12-09-11, 17:49
Gewoon even kijken op www.usairways.com voor de vluchtgegevens...
Je maakt een tussenlanding in Philadelphia.

Je komt aan in PHL om 15:40 en vertrekt weer om 18:15 naar MCO

Zo simpel is het dus...

Ook altijd verstandig om de prijs te vergelijken met US Airways zelf.

knaapje
21-10-11, 14:26
Vervolg op de vluchten met US airways.
Gelukkig was de domestic flight naar MIA te vroeg en ging bij Alamo alles zeer vlot, geen wachtenden voor mij. Uiteindelijk toch om 23.00 uur in het hotel.

De vluchten met US liepen op tijd en vlot.
De verzorging op de vluchten begint minimaal te worden, weinig te eten, niets te snacken of tegen betaling van abnormale prijzen.
Frisdrank enz. gratis en evt. te halen. Bier bijv. $7 per blikje.
Maar ja voor zo'n EUR 490 retour, kan je ook haast niets meer verwachten.

Helaas had het personeel meer interesse in hun in prive meevliegende collega's dan betalende passagiers. Het is me nu ook duidelijk waarom je als gewone passagier haast nooit met extra beenruimte kan reserveren. Deze plaatsen waren door prive vliegende collega's bezet.


Al met al voor de prijs zeker niet slecht. Had bovendien het geluk op de terugvlucht van PHL-AMS 3 stoelen ter beschikking te hebben.

Knaapje

cindy74
06-06-12, 16:36
Heb juist ontdenkt dat de prijs van een kinderticket tot 14 jaar is wat hoog is tegenover de ander maatschappijen tot 12 jaar .

knaapje
12-07-12, 20:25
Zijn er nog recente ervaringen met US airways op het traject AMS-PHL-MCO of AMS-PHL-MIA ?

PENPE
12-07-12, 21:05
Zijn er nog recente ervaringen met US airways op het traject AMS-PHL-MCO of AMS-PHL-MIA ?

Wij hebben een paar weken geleden gevlogen met US-Airways op traject AMS-PHL-MCO en MCO-PHL-AMS en alles aan boord was prima verzorgd.
Op alle vluchten exit-row gekregen dus lekker extra veel beenruimte, aan boord van de 757-200 op AMS-PHL en PHL-AMS op de enige stoelrij met 2 stoelen, wel zo lekker :D

http://img850.imageshack.us/img850/3329/1506inair.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/850/1506inair.jpg/)

laanvdj
13-07-12, 15:55
Wij hebben in juni ook met Us airways gevlogen. We hadden een nieuwer toestel met eigen dvd scherm. Wat vertraging gehad op de terugreis ivm de tropische storm, maar voor de rest goed te doen. Niet slechter als United en wij vonden het beter als AA.

Florida Keys Go-er
20-07-12, 20:38
Ik heb 2x met US Airways gevlogen naar Florida, beide keren AMS > PHL > MCO, MCO > PHL > AMS. Mijn ervaringen met US Airways is gewoon iets minder dan andere luchtvaarmaatschappijen. Het is geen "slechte" luchtvaartmaatschappij en heeft prima services, jammer dat ze meestal met zulke kleine vliegtuigen vliegen tussen Philadelphia en Amsterdam. Ook geen entertainment systeem, maar daar betaal je natuurlijk ook wel meer voor als je met andere maatschappijen vliegt. Maar beide keren dat ik met US Airways had gevlogen, kwam er ook een negatieve ervaring bij.

1e, hoe kon US Airways niet zoveel aan doen. Dus ik geef hun ook niet de schuld en hebben me zelfs nog een dienst verleend. Maar goed op 22 augustus 2010 vloog ik van Orlando via Philadelphia naar Amsterdam. Helaas had het vliegtuig vertraging opgelopen door die gebruikelijk middag buien in Centraal Florida. Het was helaas te veel om mijn verbinding te halen naar Amsterdam. Op Philadelphia werd iedereen overgeboekt die haar of zijn verbinding had gemist. Dat waren er behoorlijk veel destijds. Ik werd uiteindelijk overgeboekt op de vlucht van 23 augustus naar Frankfurt rond 16:00 en daar moest ik overstappen naar Amsterdam. Dus heb de nacht doorgebracht op de luchthaven van Philadelphia. De volgende middag zou ik dus eigenlijk naar Frankfurt vliegen, maar voor het boarden van die vlucht. Deed ik toch nog een poging om met een direct vlucht naar Amsterdam te nemen. Dus was me gelukt en had een nooduitgang stoel met extra veel beenruimte.
Dus om nou te zeggen negatief is te sterk uitgedrukt, gewoon een ervaring erbij zou ik moeten zeggen.

Helaas de 2e ervaring was wat minder symphatiek.
Tijdens mijn laatste reis naar Florida vloog ik op 25 december met US Airways ook via Philadelphia. Door een klein vliegtuig en misschien iets te veel tegenwind óf te dure kerosine prijzen hier in Europa. Maakte dit vliegtuig nog een tussenlanding op Bangor in de staat Maine om hier bij te tanken. Dit stond niet in de boeking en werd er pas over geiinformeerd per e-mail, 3 uur voordat de vlucht naar Philadelphia vertrok. Ik had expres voor een lange overstap gekozen mocht er iets mis gaan, ik heb deze overstap naar Orlando nog maar nét gehaald. Helaas mijn bagage had minder geluk en kwam een vlucht later, dus heb toen nog anderhalf uur moeten wachten op de luchthaven van Orlando.

In vervolg kies ik voor een maatschappij met grotere vliegtuigen, of tenminste probeer dat te doen. Over het algemeen heb ik niks tegen kleine vliegtuigen voor Trans-Atlantische vluchten maar dit is toch een beetje slordig. Maar goed over het algemeen wel een goede ervaring, maar persoonlijk vlieg ik liever met United.

rolandino
20-07-12, 21:26
Je laatste geval heeft niet alleen US Airways, maar ook United (http://www.cbc.ca/news/world/story/2012/01/11/airline-refueling-winds.html)(en volgens mij ook nog andere maatschappijen). Ook zij vliegen met de kleine 757, en heeft vooral in de wintermaanden geregeld moeten landen op één van de vliegvelden in groenland/canada/noord VS, soms zelfs met nog maar een half uur vliegen naar bijvoorbeeld NewYork of Washington (zie hier (http://www.gcmap.com/featured/20120119) voor een kaartje). Dit komt doordat de afstand tegen het maximale bereik zit van de vliegtuigen, en met wat tegenwind wordt het dan lastig. Gelukkig heb je het nog wel gered. Je koffers had je volgens mij ook kunnen laten bezorgen bij je verblijfplaats. Maar goed 1.5 uur wachten is nog te overzien.

Florida Keys Go-er
20-07-12, 22:20
Op zich heb ik niet zoveel moeite met de tussenlandingen, het is alleen minder dat je dit op het aller laatste moment krijgt te horen. Gelukkig had ik een ruime overstap geboekt, waardoor het nog wel mogelijk was. Inderdaad jammer van de bagage, maar het is allemaal goed gekomen. Ik zal dus gaan kiezen voor vluchten (vooral in de winterperiode) met ruime overstaptijden om een eventuele tussenlanding te veroorloven.

PENPE
21-07-12, 01:09
Op zich heb ik niet zoveel moeite met de tussenlandingen, het is alleen minder dat je dit op het aller laatste moment krijgt te horen.. Inderdaad, wij hebben vorig jaar op de vlucht AMS > IAD ook een tankstop gemaakt op Bangor, dit werdt onderweg op zo'n kleine 2 uur van tevoren pas medegedeeld. Desondanks waren we evengoed op tijd op IAD voor de aansluitende vlucht naar MCO. De vlucht was overigens met een United B757-200.

Ta2 Gerrit
21-07-12, 12:27
Best leuk om een keer in Bangor, Maine te zijn geweest, hometown van Stephen King, waarvan ik graag een boekje mag lezen.
Maar niet voor een onverwachte tankstop, waarvan wij de mededeling pas kregen bij het afduwen op Schiphol.

Voor ons een reden om niet meer met US Airways te vliegen. Dat en de configuratie van de 757. Vandaar dat we ook niet meer met onze favo United vanaf AMS gaan vliegen. Dan is de prijs maar niet het bewijs :cool: Oktober mag Delta ons brengen (vanaf BRU), maar in Maart gaan we weer met de groene brigade.

PS. Maine is overigens wel de moeite waard, weten we inmiddels ;)

ttubbie
21-07-12, 14:39
Beter vliegen vanaf Brussel, daar heb je 767 met US Airways, dus geen zorgen om tankstop.

verbeek
22-07-12, 08:27
Hallo,

US airways vliegt vanuit Brussel op bepaalde dagen wel met 757.
Wij gaan in oktober en de heenvlucht is 757.

Mvg

cindy74
04-08-12, 23:33
Zijn de vliegtuigen van us airways nu met een tv schermpje voor je of niet ? Of zijn het alleen de 767 en niet de 757 ?

PENPE
05-08-12, 00:08
Zijn de vliegtuigen van us airways nu met een tv schermpje voor je of niet ? Of zijn het alleen de 767 en niet de 757 ? De 757 die wij hadden van Amsterdam naar Philadelphia had geen eigen schermpjes.

verbeek
05-08-12, 09:36
Volgens de informatie die wij hebben zijn de vluchten met 757 vanuit Brussel ook zonder persoonlijk videoschermpje.

Suzie
05-08-12, 10:18
Wij vliegen ook met de 757-200 van Amsterdam naar Phil., zijn die altijd zonder schermpje? Ik dacht gelezen te hebben dat sommige wel eigen schermpjes hadden? (of wilde ik dat alleen lezen? ;-))
wel balen, dat voelt niet meer als van deze tijd zeg

verbeek
05-08-12, 14:45
Geen enkele 757 van US is uitgerust met individuele schermpjes.
Is inderdaad niet meer van deze tijd maar daarom is de prijs ook lager.
Vervanging 757 US airways is ten vroegste voor 2017 en wordt waarschijnlijk zelfs 2019.
Men zou met de A320neo willen vliegen maar er zijn twijfels of deze de afstand over de plas wel aankunnen.
Ook A350 in bestelling maar daar zit nu al minstens een jaar vertraging op.
Nog even volhouden of een andere maatschappij,maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak en vooral budget.
Wij vliegen voor het eesrt met US airways en is volgens mij niks mis mee.(wij speurden internet af naar stiptheid wat voor ons belangrijk is)
Vlogen al met American Airlines,United,Continental,Virgin Atlantic,Martinair en nog een paar die ik vergeten ben?
Het blijft een kwestie van zoeken en afwegen.
Beste vonden wij Virgin Atlantic maar Manchester Airport viel dan wel dik tegen.
Zolang we geen al te grote vertragingen hebben zijn we al tevreden.

Mvg

Suzie
05-08-12, 19:55
:-( jammer, maar het was idd wel een goedkope vlucht. Dan maar extra tijdschriftjes meenemen en de ipad om kindlief tevreden te houden :rolleyes:

Livia_
20-08-12, 19:24
Hmm... Bij mij is er wat onduidelijkheid over het vluchtschema van US Airways. We hebben de tickets gekocht via Worldticketcenter als rechtstreekse vlucht; zo staat het ook op papier: BRU --> MIA US751 (zat. 22 dec 2012). Onze retourvlucht is MIA --> BRU US750 (vrij. 4-5 jan 2013). Op de website van US Airways staat ineens dat we een stopover in PHL hebben. Hier zijn we dan ook niet blij mee, omdat we duurdere tickets hebben gekocht juist vanwege het "non-stop" gemak. Hadden we dit geweten voor het boeken, dan hadden we ook voor tickets kunnen kiezen die zo'n €200 p.p. goedkoper waren. Beetje jammer dus.

Maarrr..... Is deze stopover nou een technische stop, wisselen van vliegtuig of moeten we helemaal uitchecken, door immigration en weer inchecken? Ik lees hier wat wisselende verhalen over, dus het is me niet helemaal duidelijk wat ik hiervan moet verwachten.

Zou het ook nog lonen om contact op te nemen met WTC hierover?

knaapje
20-08-12, 19:40
Helaas.................... zoals al tientallen keren op dit forum naar voren gebracht zijn er geen rechtstreekse vluchten meer van AMS en voor zover ik weet ook niet van BRU, op Miami of Orlando.
Ook Arkefly, die nog adverteert met rechtsteekse vlucht van AMS is het gewoon niet. Je moet ook bij hen altijd een tussenstop maken.

Maar over US Airways, je heb een komplete uitstap. immigration en douane stop op, in dit geval PHL, en daarna een ander vliegtuig.
Het is niet anders. WTC zal er ook niets aan kunnen doen, de vluchten bestaan gewoon niet.

Nog een tip: Je goed inlezen op dit forum.

Goede reis.

trails
20-08-12, 19:45
Philadelphia is de aanvlieghaven (hub) van US Airways,
Je zult ook 2 vluchtnummers hebben op zowel de heen- als de terugreis. In Philadelphia ga je door immigrations en moet daar dus ook overstappen. Je hoeft niet opnieuw in te checken maar krijgt de boardingpassen tot de eindbestemming.

verbeek
20-08-12, 21:03
Klopt inderdaad.
Vanuit Nederland of België gaat enkel Arkefly(NL) rechtstreeks naar Orlando en terug is dan ook nog met tussenstop Miami.
Dit forum inderdaad goed lezen en zeker vragen stellen dat heeft ons al honderden euro opgeleverd en veel kopzorgen bespaard.

Mvg

ttubbie
20-08-12, 21:06
Om het eenvoudig uit te leggen :
- heenreis : inchecken in Brussel, waar je je instapkaarten voor de twee vluchten (Brussel-Philadelphia + Philadelphia-Miami krijgt; uitstappen in Philadelphia, grenscontrole, koffers van de band halen en op de transferband leggen voor de tweede vlucht naar Miami; instappen in het tweede vliegtuig dat je naar Miami brengt.
- terugreis : inchecken in Miami, koffers worden doorgelabeld tot Brussel en zie je pas daar terug; uitstappen in Philadelphia; geen verdere pascontrole; instappen in he tweede vliegtuig dat je naar Brussel brengt.

Livia_
22-08-12, 16:40
Helaas.................... zoals al tientallen keren op dit forum naar voren gebracht zijn er geen rechtstreekse vluchten meer van AMS en voor zover ik weet ook niet van BRU, op Miami of Orlando.
Ook Arkefly, die nog adverteert met rechtsteekse vlucht van AMS is het gewoon niet. Je moet ook bij hen altijd een tussenstop maken.

Maar over US Airways, je heb een komplete uitstap. immigration en douane stop op, in dit geval PHL, en daarna een ander vliegtuig.
Het is niet anders. WTC zal er ook niets aan kunnen doen, de vluchten bestaan gewoon niet.

Nog een tip: Je goed inlezen op dit forum.

Goede reis.
Toch jammer van je "tip" want ik doe al een paar maanden niets anders dan me inlezen voor deze vakantie. Is dit de manier waarop je mensen benadert die een vraag hebben? Lekker dan. Als mijn vraag irritaties bij je oproept, dan hoef je hem niet te beantwoorden hoor.

Zoals je kon lezen, is er bij mij verwarring over het vluchtschema juist door die tegenstrijdige en wisselende berichten. Natuurlijk heb ik hier op het forum gelezen dat je door de immigation moet; sterker nog, dat staat zelfs in dit topic. Maar op de website van US Airways staat dat het een vliegtuigwissel is, een andere website (waar je vluchten kunt tracken) heeft het over een korte technische stop en WTC heeft het over een rechtstreekse vlucht (en het als zodanig verkocht).

In ieder geval bedankt voor je informatie. Wij vliegen vanaf BRU en niet vanaf AMS.

Livia_
22-08-12, 16:41
Om het eenvoudig uit te leggen :
- heenreis : inchecken in Brussel, waar je je instapkaarten voor de twee vluchten (Brussel-Philadelphia + Philadelphia-Miami krijgt; uitstappen in Philadelphia, grenscontrole, koffers van de band halen en op de transferband leggen voor de tweede vlucht naar Miami; instappen in het tweede vliegtuig dat je naar Miami brengt.
- terugreis : inchecken in Miami, koffers worden doorgelabeld tot Brussel en zie je pas daar terug; uitstappen in Philadelphia; geen verdere pascontrole; instappen in he tweede vliegtuig dat je naar Brussel brengt.
Hartstikke bedankt voor je reactie (dit geldt ook voor trails)! Wij hebben ongeveer 2 uur (heenreis) de tijd om over te stappen. Is dit een realistische tijd om het te doen of gaat het krapjes worden?

Livia_
22-08-12, 16:45
Klopt inderdaad.
Vanuit Nederland of België gaat enkel Arkefly(NL) rechtstreeks naar Orlando en terug is dan ook nog met tussenstop Miami.
Dit forum inderdaad goed lezen en zeker vragen stellen dat heeft ons al honderden euro opgeleverd en veel kopzorgen bespaard.

Mvg
Dan kom ik terug op mijn tweede vraag; zou het zin hebben om contact op te nemen hierover met WTC? Nu is ons immers een verkeerd ticket verkocht.

Goed lezen en onderzoeken heb ik al gedaan en heeft ook bij mij al voor vele euro's aan besparing en leuke uitjes gezorgd.

corrus
22-08-12, 17:08
Hoezo een verkeerd ticket verkocht...

Je hebt duidelijk verkeerd gelezen.

Non-Stop betekent zeker niet rechtstreeks.

In dit geval treft WTC beslist geen blaam.
En tickets op 22 december voor 200,- minder lijkt mij nog al moeilijk, want het is dan hoogseizoen.

Overstappen op Philadelphia met US Airways:
Van International naar Domestic staat 90 minuten voor.
Dus zelfs nog tijd voor koffie. ;)

ttubbie
22-08-12, 18:20
Hartstikke bedankt voor je reactie (dit geldt ook voor trails)! Wij hebben ongeveer 2 uur (heenreis) de tijd om over te stappen. Is dit een realistische tijd om het te doen of gaat het krapjes worden?

Geen enkel probleem, zeker niet in Philadelphia, die niet bij de reuzegrote luchthavens hoort.

Fleurida
22-08-12, 20:32
Livia heeft wel een beetje gelijk, WTC zet het volgende op haar website en dan moet je in de vluchtdetails kijken om te zien dat het niet rechtstreeks is, je wordt een beetje op het verkeerde been gezet.



Maatschappij
Rechtstreeks
1x overstap
2+ overstap






https://vliegtickets.worldticketcenter.nl/shared/logos/airlines/th_AA_ic.gif
American



-
€ 831,-
bekijk vlucht
€ 801,-
bekijk vlucht





https://vliegtickets.worldticketcenter.nl/shared/logos/airlines/th_BA_ic.gif
British Airways



-
-
€ 835,-
bekijk vlucht





https://vliegtickets.worldticketcenter.nl/shared/logos/airlines/th_SN_ic.gif
Brussels Airlines



-
€ 931,-
bekijk vlucht
€ 1051,-
bekijk vlucht





https://vliegtickets.worldticketcenter.nl/shared/logos/airlines/th_LH_ic.gif
Lufthansa



-
€ 998,-
bekijk vlucht
-





https://vliegtickets.worldticketcenter.nl/shared/logos/airlines/th_AC_ic.gif
Air Canada



-
-
€ 1062,-
bekijk vlucht





https://vliegtickets.worldticketcenter.nl/shared/logos/airlines/th_US_ic.gif
US Airways



€ 1368,-
bekijk vlucht
€ 1077,-
bekijk vlucht
-

Livia_
22-08-12, 21:26
Hoezo een verkeerd ticket verkocht...

Je hebt duidelijk verkeerd gelezen.

Non-Stop betekent zeker niet rechtstreeks.

In dit geval treft WTC beslist geen blaam.
En tickets op 22 december voor 200,- minder lijkt mij nog al moeilijk, want het is dan hoogseizoen.

Overstappen op Philadelphia met US Airways:
Van International naar Domestic staat 90 minuten voor.
Dus zelfs nog tijd voor koffie. ;)

Ik heb beslist niet verkeerd gekeken (zie Fleurida, waarvoor mijn dank!), er wordt zelfs het woord "rechtstreeks" gebruikt. Hoe duidelijker wil je het hebben, zou je denken....? En ja, er waren tickets te koop met één overstap die zo'n 200 euro goedkoper waren op het moment dat wij tickets kochten (begin april dit jaar), onder andere bij Iberia en Air Berlin. Ik vind het dus best wel misleidend, maar je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn :p

Verder bedankt voor je informatie. Lucht wel een beetje op dat we, als alles goed gaat, tenminste niet hoeven te rennen.

verbeek
23-08-12, 08:21
Staat inderdaad rechtstreeks.
Misschien toch even navragen en wat compensatie/korting vragen,al is het maar bij een volgende boeking.
Je kunt maar proberen.
Verder veel succes met de planning.

Grts

76-er
24-08-12, 13:18
In de reiswereld leiden de termen "rechtstreeks" en "non-stop" erg vaak tot verwarring en niet ten onrechte.

"Rechtstreeks" betekent NIET hetzelfde als "non-stop". "Rechtstreeks" kán "nonstop" zijn, maar het hóeft niet. "Rechtstreeks" betekent in dit geval een tussenstop om in te klaren, om daarna met het zelfde toestel en/of vluchtnummer door te vliegen naar je eindbestemming. Is dit niet van toepassing, dán is er pas sprake van een "overstap".


Verwarrend? Ja. Misleidend? Ook wel. Komen de maatschappijen er mee weg? Ja.

Livia_
24-08-12, 19:43
Bedankt voor de informatie, 76-er. Dat maakt veel duidelijk. Ik ging er klaarblijkelijk vanuit dat rechtstreeks zou betekenen: instappen in BRU en uitstappen in MIA. Jammer dat luchtvaartmaatschappijen dit soort termen zo "misbruiken". Hoewel ik al veel vaker heb gevlogen, is dit nieuw voor mij, omdat ik meestal koos voor een goedkoper ticket met overstap. Ik zal er de volgende keer extra op gaan letten.

Verbeek: bedankt voor je reactie. Ik zal er eens een telefoontje aan wagen. Mocht er nog een verrassende uitkomst zijn, dan zal ik die hier melden :)

Fleurida
24-08-12, 19:49
Als ik naar Amerika vlieg en ik moet het vliegtuig uit, door de immigratie en customs is het voor mij een overstap of ik nou met hetzelfde toestel verder vlieg of niet. Als ik uit het vliegtuig moet moet ik alles meenemen ondanks dat ik met hetzelfde vliegtuig verder vlieg. En wat voor vluchtnummer er dan aan de vervolgvlucht zit maakt me niks uit. In mijn ogen is dit een overstap.

Ebelix
24-08-12, 22:59
De magie van het vluchtnummer. United heeft/had ook van die vluchten. Beginnen in Amsterdam en eindigen in Orlando. Alleen is het wel met een tussenstop op Washington, Newark, etc. Delta doet dat ook.

De KLM doet het ook naar Azie en de Antillen. De vlucht naar Jakarta heeft een tussenstop van een uur op Kuala Lumpur. Zowel heen als terug.

Goed lezen en altijd de timetable nakijken.

ellen1977
07-09-12, 11:46
Hoi allemaal, wij vliegen a.s. vrijdag (YES) met US Airways. Wij hebben een kind bij ons (eigen stoel), twee koffers en twee stuks handbagage. Dat betekent dat ons kind geen koffers en/of handbagage bij heeft. Weten jullie of wij voor hem EN een autostoel EN een buggy mogen meenemen? Op de site krijg ik het niet echt gevonden.

trails
07-09-12, 12:31
Dit staat op hun site:

You're also allowed:

Required mobility assistive devices, such as wheelchairs, canes or crutches (to check or carry on)
Infant assistive device (stroller or car seat).

http://www.usairways.com/en-US/traveltools/baggage/baggagepolicies.html

Er staat wel "OR" maar jij mag er eentje meenemen en je man ook.
En anders voor de zekerheid even bellen: 020-2013550 (NL) of 0781-50026 (B).

ellen1977
07-09-12, 14:26
Bedankt voor je antwoord! Ik heb inmiddels gebeld en ik mag er maar eentje meenemen (of een tweede tegen betaling). Helaas! Nu nog even kijken wat we het liefst meenemen.

Ebelix
07-09-12, 14:53
Je kan toch 1 van de 2 inchecken? Je hebt tenslotte maar 2 koffers waar je er 3 mag hebben. Indien je een Quinny Zapp hebt dan kan je deze voor handbagage door laten gaan van het kind. Je moet de Zapp dan wel in zijn tas doen. Hij past makkelijk in de overhead bins.

Succes.

angelique100
07-09-12, 14:58
Je was me net voor,.....je hebt 3 tickets geeft toch gewoon recht op 3 koffers en een zitje of kinderwagen per ticket of denk ik nu heel raar. WIj hebben altijd de hele mikmak meegenomen toen de kids klein waren en er is nooit moeilijk over gedaan. (Wel kwam vaak de bugy niet aan maar dan kregen we er altijd 1 te leen, dag later werd onze eigen netjes afgeleverd)