Bekijk Volledige Versie : Vliegen met US Airways
En anders: autostoeltje meenemen en evt een stroller bij de Walmart. Daar kun je ze al voor zo'n $ 20 kopen.
Is er geen stroller aanwezig in je accommodatie?
In oktober met US Airways AMS_PHL_MCO v.v. gevlogen.
Alle 4 vluchten netjes op tijd.
Was op de heenreis op PHL binnen 3 kwartier na landing uit het toestel/door immigration/koffer opgehaald/door de douane en weer bij de andere gate voor vervolgvlucht, niets te klagen dus.
Op MCO bleek tijdens PHL_MCO helaas een wieltje van mijn koffer afgebroken, dus dat werd een nieuwe.
Op MCO voor de retourvlucht ging ook alles vlot.
Terugvlucht met 5 kwartier overstaptijd ruimschoots gehaald.
Kleiner model vliegtuig met maar 1 gangpad.
Verzorging aan boord voor de prijs goed.
Eten is matig en drinken alleen alcoholvrij gratis, rest kost $7.
Maar wat moet je gezien de prijs (EUR 618 en daar ging nog pakketkorting af) verwachten ?
Nu 2 keer met US gevlogen en ik vind het aanbevelenswaardig, zeker gezien de prijzen. (Vorig jaar in oktober AMS_PHL_MIA en MCO_PHL_AMS nog geen EUR 500 betaald).
Ook PHL vind ik een prettige, wat kleinere, luchthaven.
Ik ben in okt 2012 met US Airways naar Orlando gevlogen met mijn beste vriendin. Wat een verschrikking was dat! Ik wist niet dat zo'n oude toestellen nog vlogen voor transatlantische vluchten! Wij hadden geen schermen in kopsteunen zelfs niet eens onder de overheadbins! Enkel een groot beemerachtig scherm helemaal van voor int midden waar de scheiding is met een andere klasse. Het personeel was allemaal over de 40 jaar (waar ik geen probleem mee heb) zolang ze maar kunnen lachen! Het waren zombies. Eentje had zelfs Parkinson volgens mij en het was elke keer afwachten of de koffie in het bekertje bleef zitten toen ze het aangaf. Wij hebben ook geen veiligheidsvoorstelling gekregen (ok ondertussen ken ik die wel van buiten). Ik ben heel blij dat ik mijn ipad bij had anders had ik me steendood verveelt op die lange vlucht. Het eten vond ik ook slecht en drinken, krijg je haast niet. Al zijn ze wel een paar keer rond geweest met water (denk ik). Qua op tijd vertrekken kan ik niet slecht spreken, alles is op dat gebied heel goed verlopen. Enkel onze terugvlucht uit Orlando naar onze tussenstop had wat vertraging, maar we hebben geen probleem gehad met onze overstap, tijd genoeg. Ik had hiervoor nog nooit gevlogen met US Airways en als het aan mij ligt vlieg ik er ook nooit meer mee. Maar omdat ze terug een hele mooie deal hadden en mijn beste vriendin perse wou boeken voor september heb ik terug geboekt, al hoop ik dat we dan een moderner vliegtuig hebben! 3 weken geleden heb ik telefoon gehad dat onze heenvlucht geannulleerd was en dus een nieuwe vertrekdatum hebben moeten kiezen. Normaal vertrokken we op maandag maar we hebben dat naar zondag kunnen zetten, zonder een meerkost. Heeft iemand hier al wel een moderner vliegtuig gehad v US Airways?
Vanaf juni 2014 start US Airways naast de vluchten op Philadelphia ook met dagelijkse vluchten op Charlotte(Norh Carolina)
US762 CLT BRU 1630 – 0700 1234567
US763 BRU CLT 1015 – 1345 1234567
Als je doorvliegt naar Orlando zijn de aankomsttijden ongeveer dezelfde als via PHL,
Prijzen zijn op het eerste zicht ook ongeveer hetzelfde.
koenkamphuys
08-05-14, 20:28
http://edition.cnn.com/2014/05/04/travel/us-airways-turbulence/
Mijn zwager zat in dat toestel en zag voor zijn neus een stewardess met haar hoofd tegen het plafond gaan. Ook een aantal passagiers zijn gewond geraakt. Er was behoorlijke schade en het vliegtuig maakte rechtsomkeert naar Philadelphia waar een batterij aan hulpdiensten klaarstonden.
De overige passagiers werden opgevangen in de VIP lounge van US Airways waar eten en drinken klaarstond en waar ze met elkaar over het gebeurde konden praten. Uiteindelijk zijn ze met een ander toestel veilig naar Orlando gebracht waar ze na half een 's nachts landden.
En wie nog vindt dat het maar onzin is om gedurende de hele vlucht bij voorkeur de riem om te hebben, zoals wordt geadviseerd: mijn zwager weet intussen waarom dat is. Hij houdt hem altijd om (ik ook trouwens) en hij was dus ook gewoon in de stoel blijven zitten.
Jaren geleden op een vlucht van Boston naar NYC heb ik ook meegemaakt dat we in een mega luchtzak terecht kwamen. Cola etc. tegen het plafond en je kwam echt los uit je stoel. Het kwam heel onverwacht en was echt schrikken. Gelukkig geen gewonden zoals bij bovenstaande vlucht. Wel een goede herinnering waarom je ook tijdens de vlucht je riem om moet houden! Ik doe mijn riem altijd wat losser na het opstijgen zodat het wat comfortabeler is maar nooit helemaal los. Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen over de riemen vast. Als het vliegtuig nog maar net geland is hoor je al het geklik van riemen die los gaan. Alsof je op de afrit van de snelweg je autogordel ook alvast los doet..... Zal wel aan mij liggen.
Turbulentie heb je bij alle maatschappijen... ;-)
Wij hebben het altijd over US Scare Ways..... misschien wat overdreven maar zit wel een kern van waarheid in..:rolleyes:
b767-300er
03-06-14, 17:05
US scairways. Zolang je zelf enkel passagier bent en geen kennis van zaken hebt kan je dat niet beoordelen. Maar das mijn mening. Zoals gezegd. Luchtzakken en turbulentie heb je overal. Was het ook niet een Martinair 767 PHMCH toestel boven Boston die met een complete electric faillure te maken kreeg? (76-er waar ben je?). Das pas scary shit. En daar hebben de pax weinig van gemerkt tijdens de vlucht.
Ik heb verschillende keren met US airways gevlogen en is niets meer of minder dan Delta, United enz..
Ze vliegen hooguit met wat kleinere toestellen. Voordeel is dat PHL waar ze hiervandaan veel op vliegen een kleinere relaxte luchthaven is.
b767-300er
03-06-14, 17:29
Klopt, alleen die 757 voelt wat propperig als je er lang in moet zitten.
Ta2 Gerrit
04-06-14, 14:39
Dat ook. En hij kan af en toe de overkant (door tegenwind is mij verteld) niet halen wegens gebrek aan brandstof. Zo kom je ook nog een is Bangor-Maine :D. Dat, maar vooral de configuratie (geen tweezitters) is voor ons een reden US Airways te mijden.
Verder met het vliegen weinig mis, turbulentie kun je bij elke vlucht meemaken, ongeacht de maatschappij. Dat hebben we een paar maand geleden wel bij Lufthansa gemerkt. Die is zo'n beetje de oceaan over gestuiterd, en terug totaal geen last.
b767-300er
04-06-14, 15:52
Dan moet ie wel hele straffe tegenwind hebben. Range van de 757-2 is 4000 nautische mijlen. Amsterdam Philadelphia is 3250 nautische mijlen....
In principe zou het nooit een probleem moeten zijn. Of ze hebben gewoon te weinig getankt bij vertrek.....
Over die 2 zitters, dan helpen de Dreamliners met de veelal 3-3-3 configuratie of de 747 met de 3-4-3 configuratie ook niet echt.....
Ta2 Gerrit
04-06-14, 16:22
Ik geloof je direct, maar kan je uit eigen ervaring vertellen dat het wel voorkomt, zie mijn reisverslag van 2009 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?9905-Reisverslag-Ta2-Gerrit-Biketoberfest-2009&p=106984&viewfull=1#post106984)op dit forum.
Wij zoeken normaal op tickets met een 2-?-2 config, dus meestal United, soms Aer Lingus of Delta, maar die keer gingen er mensen mee, en dan zoek je op portemonnee ;)
Bij mijn weten is het ooit éénmaal voorgevallen dat een US airwaysvlucht(vanuit Brussel) een tussenstop moest maken om bij te tanken.
De 757 haalt Brussel-Philadelphia normaal met gemak.
Bij tegenwind maakt men soms uit voorzorg een tussenstop.
Veiligheid voor alles,niks mis mee volgens mij.
De 757 toestellen gaan er normaal binnen een paar jaar uit.
En ja ook wij letten op de centen.
Indien wij met 3 enkele honderden euro's kunnen besparen wil ik wel een tussenstop maken:)
Wij hebben een paar keer met scare ways gevlogen en wij vinden het allemaal wat minder als bij bijvoorbeeld BA, Lufthansa, United of Delta. We spreken dus uit ervaring.
b767-300er
04-06-14, 21:05
Nice. Ik kijk overigens naar de gegevens van nu, de toestellen zijn voorzien van winglets. Dat waren ze wellicht in 2009 nog niet....
Overigens overboekt en 20 lege plaatsen kan hoor. Jij was tenslotte ook een no-show op jouw oorspronkelijke vlucht ;-)
b767-300er
04-06-14, 21:14
Wij hebben een paar keer met scare ways gevlogen en wij vinden het allemaal wat minder als bij bijvoorbeeld BA, Lufthansa, United of Delta. We spreken dus uit ervaring.
Wat maakt het scare dan?
Wat ik wel het meest bijzondere vond is dat we ooit een uur vertraging hadden omdat er geen crew was. Die kwam met een vliegtuig binnen en werd direct weer op onze vlucht ingezet. De naam scare ways kwam overigens van een bevriende Amerikaan. Die had ook al e.e.a. meegemaakt. Wij vonden de naam wel origineel dus gebruiken hem nu ook.
b767-300er
05-06-14, 19:41
Het is niet geheel vreemd crew in te vliegen als deze bv ziek is, en dus op een binnenkomende vlucht meekomt. Dat hij/zij daar aan boord zit wil niet zeggen dat hij daar gewerkt heeft. Als er in AMS ziekte is, en in BRU is crew over, vlieg je deze in zodat deze vanaf Amsterdam kan uitvoeren. Toch niet zo vreemd?
Deze crew had gewoon gewerkt hoor, ze zeiden het namelijk ook nog tegen elkaar......
Dat is een hele normale gang van zaken. Bemanningen werkzaam op korte, binnenlandse vluchten wisselen gedurende de werkdag wel eens van toestel. Heel normaal. Als die dan vertraagd is om wat voor reden dan ook, is de volgende vlucht dus ook automatisch vertraagd.
En vwb USAir(ways) en z'n voorganger Piedmont, altijd met veel plezier mee gevlogen. Zeker de zuidelijke tak van het bedrijf blonk uit in die typische 'Southern Hospitality'. Na de fusie tussen Piedmont en USAir werd het idd wel iets minder.
US scairways. Zolang je zelf enkel passagier bent en geen kennis van zaken hebt kan je dat niet beoordelen. Maar das mijn mening. Zoals gezegd. Luchtzakken en turbulentie heb je overal. Was het ook niet een Martinair 767 PHMCH toestel boven Boston die met een complete electric faillure te maken kreeg? (76-er waar ben je?). Das pas scary shit. En daar hebben de pax weinig van gemerkt tijdens de vlucht.Dat was inderdaad een interessante, de oorzaak is ook nooit opgehelderd. En voor wat betreft bijnamen, die hebben ze in de VS allemaal wel. Scamarican Airlines, NorthWorst, etcetc...
By the way, luchtzakken bestaan niet. Ja, hoogstens die twee figuren in de cockpit. :cool:
Heeft er iemand toevallig recente ervaring met deze maatschapij ? Voor ons is het de eerste keer dat we met deze maatschapij vliegen en ik kom best veel tegenstrijdigheden tegen op internet. Zo vind de een het helemaal niks en de ander vind het geweldig , het blijft natuurlijk een persoonlijke ervaring en als je een keer met deze maatschapij gaat en meteen vertraging hebt schept dit wellicht een vertekenend beeld. Wij zijn er toch iets minder gerust op omdat we erg veel negatieve ervaringen lezen vooral met betrekking tot ontbrekende entertainment en vertragingen. Dus als iemand recentelijk met US Airways is gevlogen zou ik graag de bevindingen horen. Alvast bedankt.
Hallo Barry, voor zover ik kan zien is het dit vliegtuig. En daar zit personal entertainment in. Maar als ze toestel gaan wisselen weet je het natuurlijk niet. Misschien dat forumlid B767-300 hier meer over kan zien.
http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Boeing_757-200_D.php
b767-300er
01-07-14, 05:57
US is geen slechte maatschappii, maar groot nadeel is inderdaad het type toestel wat wordt ingezet.
Een zogenoemde narrowbody. Een 757-200 met 1 gangpad en 2x 3 stoelen. Voor lange afstandsvluchten kan dit type toestel wat krap overkomen door de beperkte ruimte door het ene gangpad en het relatief lage plafond.
Ik zou persoonlijk als je de keuze had een andere maatschappij kiezen. Niet om de service, maar om het sardinegevoel weg te nemen.
Wij vlogen de laatse jaren altijd met US-Airways en hebben nooit problemen gehad.
Inderdaad 757 zonder persoonlijk scherm maar vinden wij geen nadeel.
Wij hebben altijd tablet en nintendo voor ons zoontje mee dus geen probleem.
Altijd stip vertrokken en Philadelphia is een rustige aangename overstap.
Ook nooit vertraging bij overstap heen en terug.
Klein detail,als je vanuit Brussel vertrekt mag je 2x op hetzelfde toestel want deze vliegt door naar jawel Orlando.
Wij kijken natuurlijk naar de prijs maar ook naar verbinding.
Voordeel is dat indien er problemen zouden zijn US Airways dagelijks bijna om het uur een vlucht heeft tussen Philadelphia en Orlando.
De beenruimte is niet anders dan bij een andere maatschappij je kunt dit trouwens nazien op seatguru.
Indien je de stiptheid van jou vlucht wil controleren op dagelijkse basis kun je dit op flightaware.
Bedankt voor de reracties , opzich is personal entertainment niet zo heel erg wel jammer natuurlijk. Maar het gaat ons er vooral om dat ze gewoon op tijd gaan. Vorig jaar 45 minuten te laat vertrokken van schiphol en boven Detroit 40 minuten rond gecirkeld en daardoor onze aansluiting gemist. Gevolg was 9 uur rondzwerven zonder doel op de luchthaven. Vervolgens erg slechte informatie en service gekregen en dit was met Delta. Wij vlogen al jaren met Delta en vinden het persoonlijk al jaren achteruit gaan vooral met in flight service en de vervelende ervaring van vorig jaar heeft ons doen besluiten eens een andere maatschapij te proberen.
Wij hebben een kleine 2 jaar geleden gevlogen met deze versie : http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Boeing_757-200_B.php ( Stoel 6D + 6E ) Onze ervaringen kun je eerder in dit topic terugvinden ;-)
b767-300er
01-07-14, 20:12
Bedankt voor de reracties , opzich is personal entertainment niet zo heel erg wel jammer natuurlijk. Maar het gaat ons er vooral om dat ze gewoon op tijd gaan. Vorig jaar 45 minuten te laat vertrokken van schiphol en boven Detroit 40 minuten rond gecirkeld en daardoor onze aansluiting gemist. Gevolg was 9 uur rondzwerven zonder doel op de luchthaven. Vervolgens erg slechte informatie en service gekregen en dit was met Delta. Wij vlogen al jaren met Delta en vinden het persoonlijk al jaren achteruit gaan vooral met in flight service en de vervelende ervaring van vorig jaar heeft ons doen besluiten eens een andere maatschapij te proberen.
Geen 1 maatschappij vliegt zonder vertragingen, dit had je net zo goed bij United, US of Continental kunnen gebeuren....
Uiteraard wil men op tijd vertrekken, maar er liggen soms zoveel invloeden aan ten grondslag waar maatschappijen maar weinig invloed op kunnen uitoefenen. 45 minuten bij vertrek heeft in principe niet te betekenen dat je 45 minuten te laat aankomt. drukte op DTW is inderdaad vervelend, maar dit kan ook op andere velden gebeuren. ook op Philadelphia.
Wel is DTW een drukker veld, maar dientengevolge ook groter dan PHL.
Een voorbeeldje: Schiphol is ook veel drukker en veel groter dan Kos Airport, maar geloof me, op Kos Airport zijn de vertragingen veelal groter. Daar ligt meer aan ten grondslag als alleen drukte. Succes met je keuze, ik vind elke Amerikaanse maatschappij even slecht. Qua service dan he....
VWB Brussel-Philadelphia-Orlando, dat je met hetzelfde toestel doorgaat wisselt per seizoen.
Het gaat er niet zo zeer om dat we vertraging hadden maar meer om de ronduit schofterige manier waarop delta hier mee om ging dat wij een keer met een andere maatschappij gaan. En we hebben bij DTW rond gecirkeld omdat er problemen waren met de luchtverkeersleiding die hadden een technise storing.
Wij hebben een paar jaar geleden met US Airways gevlogen en hadden toen ook vertraging omdat we moesten tanken in Bangor Maine, veel tegenwind en dan haalt een 757 het schijnbaar niet. Ik kan niet anders zeggen dat de Customer service super was. Bij het uitkomen van de gate stonden er al medewerkers te wachten om een vervangende vlucht te regelen.
Begin volgend jaar vlieg ik samen met een vriend met US Airways naar Orlando. Zijn er meer mensen die met deze maatschappij hebben gevlogen en de route AMS - PHL - CLT - MCO hebben gehad? Ik heb nu dus 2 keer een 'overstap', al veranderd in Charlotte het vliegtuig niet (zelfde vluchtnummer).
Ga je in Charlotte het vliegtuig weer uit, of mag je blijven zitten? Je blijft daar maar één uur.
Heb een vergelijkbare situatie gehad op vluchten met KLM naar Bonaire, dan mag je in Aruba even de benen strekken (Daar moest je het vliegtuig uit). Het vliegtuig bleef daar ook ongeveer 1 uur aan de grond.
Omdat ik niet alleen ga heb ik heb deze keer op prijs geboekt en kwam hier op uit (Iets meer als E 500 pp). In het verleden met United via IAD (Washington) gevlogen (ook met de 757) en kwa totale reistijd maakt dat weinig uit in vergelijking met wat ik nu geboekt heb.
Al blijft het vluchtnummer hetzelfde wil dat nog niet zeggen dat het ook hetzelfde vliegtuig is.
Heel vreemd maar is zo.
koenkamphuys
19-10-14, 16:25
Inderdaad, US Airways heeft daar een handje van. Ik heb ze wel eens gevraagd waarom, en het antwoord was "for marketing purposes". Ofwel je denkt dat je in een keer vliegt, maar in werkelijkheid zit er een overstap in...
b767-300er
19-10-14, 16:58
United heeft exact hetzelfde...
We vliegen deze keer heen met US Airways en gaan overstappen op Philadhelpia.
Nu staat erbij no plane change required. Weet iemand wat er nu verwacht wordt van ons met bagage enzo?
b767-300er
16-06-15, 05:31
Dat je uitstapt. Door immigratie gaat. Je bagage claimt en weer afgeeft en weer instapt.
PHL is je Point of Entry. Ook al vlieg je met hetzelfde vliegtuig verder.
Dus evengoed alles eruit... Jammer.
bedankt voor het antwoorden.