PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Key West



pascalbrouwers
15-03-10, 19:05
Wie heeft er ervaring met het rechtstreeks vliegen op KW.
We zijn aan het kijken om i.p.v. Miami rechtstreeks naar KW te vliegen.
Zo hoef ik de dag erop niet zo lang in de auto te zitten.
Heb inmiddels tickets gevonden, voor de periode dat wij willen gaan.

Is het gemakkelijk om ter plekke bij alamo een auto te krijgen..
Kun je daar uitkiezen.
Bevindt zich alamo op de luchthaven..
Heeft iemand nog tips..

Groet,
Pascal

Chicco68
16-03-10, 00:23
Zover ik via Google Earth kan zien logt Alamo in het Noorden van het eiland, op N Roosevelt Blvd.
Zo te zien is het maar een hele kleine plaats en is het een combinatie van Alamo en National. Dus veel keuze zal er naar mijn mening niet zijn.....
Hierbij een foto via Google Streetvieuw van de vestiging:

http://img199.imageshack.us/img199/7130/googleearthalamokeywest.jpg (http://img199.imageshack.us/i/googleearthalamokeywest.jpg/)

corrus
16-03-10, 00:43
Wie heeft er ervaring met het rechtstreeks vliegen op KW.

Rechtstreeks??
Volgens mij zal dit met een tussenstop moeten... toch???

pascalbrouwers
16-03-10, 11:17
Ja dat bedoelde ik ook.
Je krijgt dat 2 of 3 tussen stop, afhankelijk met welke maatschappij je vliegt..

Voordeel = dat je dan niet die hele trip hoeft te rijden, maar ben je meteen ter plekke..
Het is natuurlijk wel een leuke route ommte rijden, maar duurt toch wel erg lang.....

Greetz,
Pascal

mattrob
16-03-10, 11:19
Mijn broertje is ook een keer naar Key West gevlogen, volgens mij met Delta. Hij had toen wel problemen met bagage, weet niet meer precies wat, maar is klein vliegveld en vliegen ook met kleine vliegtuigjes ... Zal eens aan hem vragen, wat probleem toen was.

Syllvia
16-03-10, 14:16
@Chicco68;
Wij zijn bij deze vestiging geweest, omdat het olielampje steeds aanging. Het is maar een heel klein alamokantoor. Wij konden de auto daar ook niet omruilen.
Ik denk als ze al een auto hebben in je categorie, dat er dan weinig te kiezen valt.

hrjhaan
16-03-10, 14:27
Wij zijn vorig jaar van Fort Lauderdale naar Bimini gevlogen met een klein vliegtuigje. Waarschijnlijk vergelijkbaar met vliegen naar Key West. Wij mochten toen maar 14 kg. per persoon meenemen. Ook was de piloot boos op ons dat we harde koffers mee hadden i.p.v. reistassen. Ze waren heel streng op de 14 kg. Er was iemand die meer bij zich had en die moest meteen bijbetalen, ondanks dat het vliegtuigje lang niet vol was.

Marco Stern
17-03-10, 05:11
Wij zijn vorig jaar heen gevlogen op Tampa en teruggevlogen via Key West met AA/BA. De auto hebben we ingeleverd bij Alamo en die zitten niet op het vliegveld maar hebben een keurige shuttleservice die in een minuut of 15 naar de airport rijdt. De airport zelf is heel klein en het vliegtuig ook (<90 stoelen), want op Key West vliegen geen grote kisten. Hierdoor moest mijn handbagage-koffertje in de laadruimte en kon deze niet mee als handbagage. Ook bleek men op de airport te vinden dat ik maar 1 incheck koffer mocht meenemen (terwijl op mijn ticket een 2 bag allowance stond). Uiteindelijk wat uit mijn overweight koffer gehaald en als extra handbagage meegenomen. Puntje bij paaltje; prima te doen kwa vlucht, maar over beschikbare auto's kan ik niks zeggen. Een auto is voor mij een auto, als het 4 wielen heeft ben ik al bijna tevreden :)

pascalbrouwers
17-03-10, 10:53
Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Wat betreft auto..., verwacht ik ook niet al te veel keuze..
Ik ga er wel vanuit dat er minimaal de gevraagde catagorie aanwezig moet zijn.

Wat koffers betreft, die zijn toch al meestal leeg.
Wij nemen altijd alleen het hoog nodige mee.
reizen met 3 personen, dus 3 koffers en 1 ervan is meestal helemaal vol.

ligt alamo in het cemtrum van KW, of in de buurt ervan...


Groet,
Pascal

Chicco68
17-03-10, 12:34
De rode pijl geeft de lokatie aan van Alamo op Key West (ligt dus een stukje uit het Centrum. Vanaf Alamo tot Duval Street is het 2 mijl):
http://i155.photobucket.com/albums/s294/Chiccoh/vakantie%20Florida/Alamo_Key_West.jpg

nikie1968
17-03-10, 15:06
hallo,

heb er geen ervaring mee maar wij vliegen 29 mei ook rechtstreeks op Key West en hebben daar een 7 persoons auto(580 euro) gehuurd die we dan met de terugvlucht dan in Orlando inleveren op 11 juni.
Ook hebben we niets over eventueele koffer inhoud of zo gehoord we hebben ieder een koffer met een kilo of 20 bij en een ieder van ons heeft zo'n stuwardessen koffertje bij met inhoud voor de eerste nacht een boek snoepje etc dus ook zo'n 5 tot 7 kilo.(wij zijn met 4 personen)
Weet niet wanneer je gaat kan het je vanaf 30 mei mailen......
We hebben de auto gehuurd via E autohuur
groetjes Monique

koenkamphuys
17-03-10, 20:41
... Persoonlijk vind ik de weg naar Key West een typisch voorbeeld van 'Getting there is half the fun'... zou dus nooit het vliegtuig ernaar nemen. Zeker als je met het soort beperkingen te maken zou krijgen dat hier beschreven is.

pascalbrouwers
17-03-10, 21:35
Nou die weg is inderdaad mooi.
Maar als je hem al 3 keer eerder hebt gereden, wordt hij toch niet mooier hahaha ;)
En opweg naar Miami neem je zo wie zo diezelfde weg terug.

Ik wil alleen snel in KW zijn..
THX,
Pascal

Marcelg
18-03-10, 15:55
Voor wat betreft de bagage, koop je een ticket waar dus Amsterdam naar Key West inzit, wordt gewoon je bagage keurig naar KW gevlogen onder de normale policy voor internationale vluchten.
Koop je een ticket van Amsterdam naar Miami en koop je dan nog eens een aparte ticket van Miami naar Key West, dan geld de policy voor de nationale vlucht met in dit geval AA- uitgevoerd door American Eagle.
Met Delta heb je meestal maar 1 overstap als je van Ams naar KW vliegt, er zijn nu ook veel goede aansluitingen door de samenwerking van Delta met KLM etc.
Continental is ook goed te doen, wel twee overstappen, maar ook aanzienlijke kortere reisduur dan dat je met de auto zou gaan.

vredevanbreda
30-03-10, 13:38
Wij zijn net terug van een vakantie in de VS.

We zijn op 6 maart naar Chicago gevlogen met de KLM en op 8 maart met Delta van Chicago naar Key West met een overstap in Atlanta.

We vlogen met z'n tweeen en hebben twee koffers van ieder meer dan twintig kilo ingechecked, geen enkel probleem. Als handbagage een trolley, aktetas en rugzak.
Voor de volledigheid we zijn skyteam elite members, ik weet niet of dit van invloed was. (Delta is evenals KLM een onderdeel van SKYTEAM)

Ook hebben we een auto gehuurd op het vliegveld. vliegveld is inderdaad heel klein.
Wij huurden bij Hertz een fullsize en hadden geen keus en kregen gewoon een Chevy Impala.
Maar ja, als je huurt wat je nodig hebt is er niets aan de hand.
Volgens mij zit de Alamo vestiging ook op het vliegveld.
Als je trouwens een paar dagen in Key West blijft kan je de autohuur net zo goed uitstellen tot je vertrekt. Taxi van vliegveld naar overal in key west is 8 dollar pp.

moakea
25-05-10, 12:12
vorig jaar in key west geweest waar wij een prachtige vakantie hadden. Wij zijn toen gevlogen vanaf Brussel naar London hiervandaan naar Miami, vanuit Miami door naar Key West. Geen enkel probleem alleen mijn vrouw is een klein beetje bang om met een klein vliegtuigje te vliegen het was namelijk een propellervliegtuig en ik schat zo uit de zestiger jaren ikzelf vond het prachtig om zo laag te vliegen en de eilandjes onder je door te zien gaan. Na ons verblijf op Key West zijn we met de auto naar Tampa gereden hierbij hebben we niet geluisterd naar het G.P.S. systeem omdat we ook nog de Everglades wilden bezichtigen.

Marcelg
26-05-10, 21:25
het was namelijk een propellervliegtuig en ik schat zo uit de zestiger jaren ikzelf vond het prachtig om zo laag te vliegen en de eilandjes onder je door te zien gaan.

Beachcraft 1900 (Gulfstream/Continental)helemaal geweldig, ben gisteren naar FT Lauderdale gevlogen en s'avonds terug naar KW.
Terug moesten we door een onweersbui, hier kan geen achtbaan in Orlando tegenop.
Ik blijf die vluchtjes leuk vinden, het is natuurlijk maar 45 minuutjes en idd nooit hoger dan 12000ft dus zie je meestal ook nog wat, ja veel leuker dan 9 uur vliegen in een 767 of zo.

nikie1968
14-06-10, 16:46
hallo,

wij zijn weer thuis(helaas....)
wij hebben op 29 mei op Key West gevlogen...
een heel klein toestelletje wat ontzettend veel herrie maakte......
wij moesten de auto ophalen bij dollar, geen keus, ze probeerde ons nog even een kleinere aan te smeren, maar daar trapte we dus echt niet in.....wel was de auto ontzettend smerig....dat was dus echt wel een minpunt....
ook hadden we bij aankomst niet allevier onze koffer maar dat was prima geregeld de dag na aankomst werd de koffer in het hotel afgeleverd, dus dat was wel netjes...
over de grote en de harde koffers en het gewicht is geen discussie geweest alleen 1 van de handbagage koffers hebben ze onder in het ruim erbij gezet omdat deze niet in het bagagevak pastte ook daar werd geen probleem van gemaakt....
voor diegene die nog gaan, hoop ik dat jullie net zo'n supervakantie zullen hebben als dat wij gehad hebben....

groetjes Monique

Janneke
08-08-10, 07:12
... Persoonlijk vind ik de weg naar Key West een typisch voorbeeld van 'Getting there is half the fun'... zou dus nooit het vliegtuig ernaar nemen. Zeker als je met het soort beperkingen te maken zou krijgen dat hier beschreven is.

dat is ook maar relatief vind ik.

tuurlijk is het leuk om langs dat mooie blauw en door die mooie natuur te rijden, maar na een uurtje heb je dat wel gezien en dan moet je nog een tijdje...
bovendien, met al die wegwerkzaamheden nu en het risico van niet doorrijdende voorgangers...

nee, de optie van vliegen vind ik zo gek nog niet.

Guus
08-08-10, 18:56
Dat is ook maar relatief vind ik. Natuurlijk is het leuk om langs dat mooie blauw en door die mooie natuur te rijden, maar na een uurtje heb je dat wel gezien en dan moet je nog een tijdje...Wellicht een idee om af en toe eens te stoppen om alle mooie dingen op de route eens zelf te ervaren. De weg naar Key West is bezaaid met goede restaurants, mooite uitkijkpunten/fotospots, leuke strandjes etc. Deze dingen mis je allemaal indien je naar Key West vliegt, hoewel je dan natuurlijk weer wel de mooie plaatjes van bovenaf hebt.

knaapje
08-08-10, 19:46
Je hoeft natuurlijk niets te missen en je kunt toch de voordelen van het vliegen proeven.
Gewoon naar KW vliegen, een auto huren en vervolgens naar Miami of Orlando rijden.
Je ziet toch alles en kunt alles doen, maar je hoeft maar 1 keer alles te rijden.

Ik vind zelf ook heen en weer iets teveel van het goede en ben dus ook aan het kijken om van een stopover in Washington DC naar KW te vliegen, auto ophalen, paar dagen KW, dan in een paar dagen naar Orlando rijden en daar later inleveren.


Knaapje

Guus
08-08-10, 21:18
Ik vind zelf ook heen en weer iets teveel van het goede en ben dus ook aan het kijken om van een stopover in Washington DC naar KW te vliegen, auto ophalen, paar dagen KW, dan in een paar dagen naar Orlando rijden en daar later inleveren.
Vanuit DC vliegt er niet zo heel veel naar Key West. Als je het met een stopover wilt doen dan neem ik aan dat je met United/KLM naar DC vliegt. United heeft erg slechte verbindingen naar Key West. KLM/Delta gaat op zich wel. Je zou Miami of Fort Lauderdale als alternatief kunnen nemen, hoewel je dan nog steeds ‘de weg’ twee moet rijden. Een andere optie is om te vliegen op DC en van daar uit een twee enkeltjes bij Airtran te boeken. Airtran vliegt op zowel Key West als Orlando. Wellicht het proberen waard. Daarnaast zou ik naast Dulles en Reagan ook zeker eens nagaan wat het kost om vanaf Baltimore te vliegen. Vliegen vanaf deze luchthaven is soms verrassend goedkoop.

knaapje
08-08-10, 21:30
..........United heeft erg slechte verbindingen naar Key West..........


Nou valt wel mee:

http://www.floridaforum.nl/r9/images/air/UA.gif United
Flight 1827
Operated by US Airways</SPAN> Departs: 8:40a
Reagan- National (DCA) Arrives: 11:00a
Tampa (TPA) Coach | Fare code: SKRCNLW | 2h 20m http://www.floridaforum.nl/r9/images/air/UA.gif United
Flight 9665
Operated by Continental</SPAN> Departs: 1:25p
Tampa (TPA) Arrives: 2:35p
Key West (EYW)

Je kunt evt. ook nog een vlucht later om 10.05 AM naar TPA nemen met dezelfde doorvlucht naar EYW.
Dat is totaal 4.30 uur om van Washington naar KW te komen.


Oja, kosten ticker AMS-IAD, DCA-EYW, MCO-AMS in september/oktober rond de EUR 600 incl. kosten.

Knaapje
http://www.floridaforum.nl/r9/images/air/UA.gif

Guus
08-08-10, 23:32
Met slechte verbindingen bedoel ik dat je minstens één en soms zelfs twee tot drie keer moet overstappen om van DC naar Key West te vliegen. Daarnaast zijn het aantal vluchten naar Key West, en daarmee ook het aantal beschikbare plaatsen, redelijk beperkt waardoor de prijs nogal snel oploopt. Zeker in vergelijking tot wat je betaalt voor internationale vluchten zijn de kosten voor dit soort binnenlandse vluchten fors te noemen. De prijs die jij noemt is erg gunstig. Als je daar voor kunt vliegen dan zou ik dat zeker doen. Een retourtje DC - Key West met Airtran kost bijvoorbeeld al snel $225 p.p., en dan komen daar nog de extra kosten bij voor de koffers, eventuele reservering van zitplaatsen etc. Daarnaast betaal je voor een retourtje DC gemiddeld zo'n €600-€700. Dan is het rekensommetje natuurlijk is snel gemaakt.

laredo
09-08-10, 03:17
Aldus cheaptickets betaal je 1050 euro voor een retourvlucht vanaf Schiphol met een overstap in Washington en Fort Lauderdale naar Key West. Best schappelijk vind ik als je er vanuit gaat dat Washington alleen al 700 euro is. Dan zijn de andere 2 vluchten dus 350...Veel goedkoper lijkt mij lastig en anders hoor ik het graag :-)

Marcelg
09-08-10, 05:44
Veel goedkoper lijkt mij lastig en anders hoor ik het graag :-)

www.delta.com (http://www.delta.com) of www.continental.com (http://www.continental.com)

Zijn meestal de goedkoopste aanbieders en de kans is nu ook groot dat www.klm.nl (http://www.klm.nl) behoorlijk meedoet aan het vliegen naar Key West.

Ik denk dat je voor rond de 650 Euro een retour moet kunnen krijgen, het gaat natuurlijk helemaal om de datums dat je vliegt.

Guus
09-08-10, 23:26
Best schappelijk vind ik als je er vanuit gaat dat Washington alleen al 700 euro is. Dan zijn de andere 2 vluchten dus 350...Veel goedkoper lijkt mij lastig en anders hoor ik het graag :-)
Uit de informatie van Knaapje en Marcel blijkt dus dat het nog veel goedkoper kan. Ik verbaas me er al niet meer over. De prijzen van vliegtickets zijn nu eenmaal weinig transparant. Als je vanuit Amsterdam rechtstreeks op DC wilt vliegen dan betaal je nagenoeg altijd meer dan als je een retourtje naar b.v. Amsterdam - Orlando boekt (via IAD). Wie het weet mag het zeggen.

SenT
27-09-10, 14:41
Wij vliegen terug van op Key West op paaszaterdag 23 april 2011.

Vluchttijden vallen goed mee en overstappen ook.

Normaal gezien wordt het:

Key West -> Atlanta en vervolgens Atlanta -> Brussel met drie uren tussenstop in Atlanta. Prijs was ook erg schappelijk: € 604 per persoon (heen vlucht is Brussel -> JFK -> Orlando). Alles met Delta, geboekt via Connections aan World pack tarief.

Wel al begin juli geboekt.

Voor exact dezelfde vluchten zouden we nu al € 1100 pp. betalen.

Marcelg
27-09-10, 17:36
Klopt helemaal. alleen voor de mensen die vanaf schiphol willen vliegen is het gewoon iets duurder.

Michael66
16-03-11, 01:45
Air Tran vliegt nu met een grote(re) Boeing 737 dagelijks van Tampa (TIA) naar Key West.


Jet service from TIA to Key West begins Thursday

By Steve Huettel, Times Staff Writer Posted: Mar 08, 2011 04:39 PM

Travelers can catch a jet from Tampa International Airport nonstop to Key West — and a full-size jet at that — for the first time anyone at the airport can remember. On Thursday, AirTran Airways begins one daily flight to the Conch Republic with a Boeing 737. One-way tickets are on sale for as low as $84 through Thursday, taxes and fees not included. The regular one-way fare is $89 for off-peak days (Monday, Tuesday and Wednesday) and $99 for peak travel days with a 21-day advance purchase.Bron (http://www.tampabay.com/news/business/airlines/jet-service-from-tia-to-key-west-begins-thursday/1155984).

riannepanne
03-08-11, 00:54
Is het mogelijk om met een bepaalde charter/vliegtuig van orlando naar de keys te vliegen? Is dit een beetje te doen voor bijv. 2 of 3 dagen en financieel? Wij verblijven 2 weken in orlando, maar zouden graag eens naar de keys gaan. Met de auto zal dat wss een dagtocht zijn en dat zien we niet direct zitten. Iemand een tip?
dankjewel :-)

Michael66
03-08-11, 07:56
Google is your friend! Air Tran vliegt o.a. vanuit Orlando MCO en Tampa TPA naat Key West EYW. Afhankelijk van de datum en tijd waarop je vliegt kost dat tussen 160 en 300 dollar. Maar ook andere airlines vliegen op EYW. Kwestie van even goed zoeken, bijvoorbeeld op Kayak.com (http://www.kayak.com/#flights/MCO,nearby-EYW/2011-10-16/2011-10-18)

Teleton
03-08-11, 09:35
Is. Met de auto zal dat wss een dagtocht zijn en dat zien we niet direct zitten. Iemand een tip?

Waarom kijk je niet even op www.kayak.com (http://www.kayak.com) of bij de Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen? Of bij 'onze' KLM? Daar vind je de mogelijkheden en de prijzen voor deze vluchten op de data die jij wenst. En dan zie je ook of dat 'een beetje' te doen is, want dat is (financieel) voor een ieder weer anders, toch?

En een dagtocht van Orlando naar Key West? Over deze afstand is al best veel geschreven; de conclusie is inderdaad dat veel mensen dat niet direct zien zitten. Het is 400 mijl rijden, maar alles kan.

Maar mij lijkt het niet logisch. Als je in Maastricht met vakantie bent, maak je toch ook geen dagtochtje naar Zurich? Daarom zou ik er zelf voor kiezen om nu voor Orlando en omgeving te kiezen. Daar heb je in twee weken je handen vol aan. Ga eens naar St Petersburg, ook leuk om de zon daar in de zee te zien zakken.....Voor een volgende keer plan je een rondreis waarin je natuurlijk Key West kunt opnemen. Sommigen vliegen direct naar Key West om vandaar hun rondreis te starten.

Keuzes, keuzes...wat je ook kiest, het is al snel te veel want Florida is just too much.

riannepanne
03-08-11, 22:13
bedankt! ik vond via google alleen 'grote' vluchten voor een hele vakantie op de keys. Wij willen gewoon een dag of twee daar blijven en dan weer terug naar orlando. Ik zal zeker eens via die maatschappijen verder zoeken! :-)

nikie1968
03-08-11, 22:32
welke datum?????

St Piet
15-05-13, 10:34
Vorige week teruggevlogen vanaf Key West.
Als je de 1 al een paar keer gereden hebt, is het leuk om de Keys een keer vanuit de lucht te zien.
EYW is een prettig klein vliegveldje. Huurauto inleveren recht onder de vertrekhal, en er is zelfs een fietsenstalling!

Geboekt bij Delta.com: AMS-TPA via Detroit en EYW-AMS via Atlanta en Washington (werd door Delta omgeboekt naar rechstreekst ATL-AMS)

moonlight91
15-05-13, 11:17
wij hebben dat in de herfstvakantie gedaan, omzo veel mogelijk uit een weekje te halen
heen brussel/atlanta/key west terug Orlando/atlanta/brussel
het is idd mooi om savonds al die lichtjes te zien ,zeker de kustlijn is geweldig van uit de lucht

wij stonden er versteld van dat de parkeer garage met rentalcars 10x groter was dan het vliegveld
keuze zat dus aan auto`s
enigste nadeel is dat Alamo aan de andere kant van het eiland zit (lees 5min...)
wij hebben daarom toen voor Dollar gekozen
de aankomst/vertrek van het vliegveld is niet groter dan het gemiddelde cafe in nederland ...;)

Lannie
15-05-13, 12:35
Wij zijn vorig jaar van New York naar Key West gevlogen, met een overstap in Fort Lauderdale. De vlucht in een 16 persoons vliegtuig is inderdaad fantastisch en absoluut de moeite waard. Wat wij als nadeel ervaren hebben is dat wij een vertraging hadden van maar liefst 8,5 uur en in die tijd rij je makkelijk van Fort Lauderdale naar Key West. Dit kun je natuurlijk niet van te voren voorzien!!