PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Ingrid



Ing:-)
13-03-10, 22:14
Hallo allemaal!
Ik was hier even aan het rondkijken voor wat tips voor onze meivakantie, we gaan dan 2 weken naar (uiteraard) Florida. We = ik, mijn man en 3 kinderen onder de 5. We vliegen van Amsterdam-Orlando, en weer terug. Ik vind het best lastig onze bestemming te bepalen en te zoeken via internet, er is zoveel...

Ons idee is eerst een paar dagen bijkomen van de vlucht (in hotel?) en 1 of 2 parken te bezoeken. Twee jaar geleden hebben we Magic Kingdom en Seaworld gedaan, dit keer willen we graag naar Animal Kingdom. Gezien de leeftijd van de kinderen en voor het echte vakantiegevoel gaan we daarna het liefst naar de Golf kust in een huisje vlakbij het strand, op een terrein waar ook een omheind zwembad is, voor 1 week. Heeft iemand ervaring met Sanibal island? Of leuke cottages in de streek bij Fort Myers en Naples?
Het zou leuk zijn de manatees in de vrije natuur te zien.

Het liefst zou ik ook doorrijden naar Key West, maar of dat haalbaar is? Misschien als we een overnachtingsplek op een noordelijker eiland zoeken als uitvalsbasis. Ik had gelezen dat Key Largo niet zo sfeervol (meer) is.
Waarschijnlijk dan linea recta weer terug naar Orlando, waar we nog een laatste dag hebben voor nog een parkbezoek.
We zijn er dus nog lang niet uit, ben benieuwd of andere bezoekers kunnen helpen, alvast bedankt!

Tans4USA
14-03-10, 09:00
Hallo, welkom op dit forum. Je schrijft dat je met 3 kinderen onder de 5 jaar op vakantie gaat. Volgens mij is dan zeker The Keys een te lange reis. Waarom blijf je niet lekker in een villa in Orlando met een eigen prive zwembad? Je kunt van daar uit ook tripjes maken naar de kust en naar de pretparken en het is veel rustiger. Heel veel plezier met de voorpret!

Ing:-)
14-03-10, 10:29
Dankjewel! Het leek me inderdaad wel al veel. We moeten ons er gewoon bij neerleggen dat we niet alles kunnen doen nu. Maar we houden wel erg van de kust, dus het blijft een combi Orlando-strand. Dag!

corrus
14-03-10, 10:35
Denk er wél aan dan de stranden van Florida behoorlijk anders zijn dan in Europa...
Geen strandpaviljons, vaak geen ligstoelen, soms parasols...

Michael66
14-03-10, 10:38
Hoi Ingrid,
Welkom hier op het forum.

Met drie jonge kinderen zou ik ervoor kiezen om zo min mogelijk dagen in de auto door te brengen en zodoende zoveel mogelijk te genieten van het mooie in Florida.
Een mooie verdeling is m.i. een week Orlando / Kissimmee en een week Golf van Mexico.
De Keys is een behoorlijk eind rijden en daar doe je je kids denk ik geen groot plezier mee. Voor hun maakt het ook niet zoveel ui of ze aan het strand in Ft. Myers zijn of aan zee in Key West.

Huisjes direct aan zee zijn niet zo dik gezaaid. Wat misschien een mogelijkheid zou kunnen zijn voor een huis aan de Golf van Mexico: Kijk eens naar huizen in Rotonda. Dat ligt een stukje boven Ft. Myers en Sanibel Island en relatief dicht bij het strand en zo. Er zijn daar veel huuzen te huur. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar wel veel goede
dingen over gehoord. Ligging: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=rotonda+fl&sll=52.469397,5.509644&sspn=3.393289,4.691162&ie=UTF8&hq=&hnear=Rotonda,+Charlotte,+Florida,+Verenigde+State n&ll=26.872468,-82.258759&spn=0.155268,0.146599&z=12

Over huizen in/om Orlando / Kissimmee is al een heleboel te vinden op het forum. Kijk maar eens rond.

Ik heb het meteen alleen nog over huizen. Hotels? Zou ik met drie kleine kinderen niet zo gauw doen. Is wel het allergoedkoopste, maar echt gemakkelijk .... nee, mijn ervaring is dat dat niet zo is. In een huis of appartement heb je gewoon wat meer ruimte, rust en privacy en kun je de kids ook eens even alleen op een kamer te slapen leggen. Ook hoef je niet steeds uit eten te gaan, kun je gemakkelijk eens een simpele maaltijd zelf maken of opwarmen in de magnetron (er is zoveel keus aan kinder-diepvriesmaaltijden!!).

Als je nog andere, specifieke vragen hebt: laat maar komen!! :razz:

[verwijderd]
14-03-10, 10:45
Michael, je zegt dat hotels niet makkelijk zijn met kids, maar mijn ervaring is toch wel anders. Een aantal hotels hebben hele leuke zwembaden erbij waar je je heerlijk kan vermaken met de kids. De echt leuke zwembaden vindt je vaak bij de wat grotere hotels of resort hotels maar deze kan je via priceline erg leuk boeken. Mijn zoon van 5 prefereert zelfs een hotel ipv een huisje met zwembad omdat hij het zwembad van het huisje niet leuk vind.

Hij verheugt zich nu al weer op het OMNI hotel welke ik voor iets van euro 80 via priceline heb geboekt omdat hij daar weer een rugzak met spulletjes krijgt, dit ondankt dat hij die rugzak al vele malen heeft gekregen.

Zo zijn er meer hotels met leuke zwembaden wat voor de kids erg leuk is, ook heb je daar heerlijke ligstoelen naast het zwembad voor de ouders.

corrus
14-03-10, 10:50
Het nadeel met een hotelis echter dat je in de regel met z'n allen op een kamer zit...

Tenzij je een suite neemt, maart prijstechnisch gezien kun je dan nét zo goed een huis op appartement nemen...

Dus een hotel is wel degelijk in de regel nadeliger t.o.v. een huis of appartement

Michael66
14-03-10, 11:19
Helemaal met je eens.

Maar het is uiteraard weer helemaal anders met één kind dan met drie kinderen op één hotelkamer.

Wat corrus aangeeft (een appartement) is vaak een leuke tussenoplossing. Er zijn veel appartementencomplexen die een leuk gemeenschappelijk zwembad hebben.

Zoveel meningen, zoveel ervaringen, zoveel mogelijkheden in Florida. Voor elk wat wils. 8-[

Lady-M
14-03-10, 15:25
Wat hierboven al wordt aangegeven: met drie kinderen is een hotel gewoon niet zo handig. Héél anders dan met een of twee! Wij hebben ook drie kinderen en gaan komende zomer naar Florida, maar wij geven de voorkeur aan een villa. Omdat we maar twee weken hebben, blijven we die twee weken dan ook heerlijk in de villa en gaan wél meerdere dagen naar het strand, zoals St. Pete's Beach en Clearwater Beach. Zo hoeven we niet zo ver te rijden, want ook al zijn mijn jongens al 12, 14 en 16, het blijft lastig als je veel moet rijden :cry:

hockey
14-03-10, 19:42
Niet echt goedkoop, maar wel heel prettig in Fort Myers Beach : www.pointeestero.com . Condo met 1 of twee slaapkamers , zwembad is omheind. Echter geen apart kinderbad. Het strand is de lift uit, door de deur rechts af en dan sta je echt op een heel breed strand. Of www.outriggerbeachresort.com , daar lees je ook veel positieve berichten over. Heeft ook een eigen keuken, en dat lijkt mij met drie jonge kinderen ideaal. Je zult dan waarschijnlijk niet iedere dag uit eten gaan