PDA

Bekijk Volledige Versie : Favoriete plek in Florida



tpost
08-03-10, 21:18
Op dit forum hebben we al veel gelezen en geleerd. Veel is te vinden over reisverslagen, autohuur, pretparken en vliegtickets. Ook is er een topic geweest over het favoriete pretpark. Momenteel zijn we onze Florida trip voor 2010 aan het voorbereiden en zijn we benieuwd wat andere Florida gangers als favoriete, mooiste of leukste plek hebben ervaren.

Zo zijn wij vorige jaar een aantal dagen in Key West geweest wat wij als zeer prettig hebben ervaren. Vooral de sfeer die er heerst, was erg prettig en ook zijn we gaan snorkelen wat erg leuk was.

robisjo
09-03-10, 08:35
Ons mooiste plekje is absoluut Caladesi Island, een heerlijk eiland met een mooi wit zandstrand waar je 4 uur mag genieten.

Leukste plekje is toch wel Discovery Cove.

Zijn benieuwd naar de andere reacties.

Groetjes,

Sjon, Bianca en Romy

pascalbrouwers
09-03-10, 12:47
Key West maar dan wel zonder kinderen.
een leuk B&B boeken, lekker eten, barretje tot de late uurtjes de zons ondergang, de mensen.
Gewoon een leuke plek om een paar dagen te verblijven.

Verder Ft lauderdale by Sea ergens tussen de sunrise en los olas boulevard.

Greetz,
Pascal

Dr. Phlox
09-03-10, 14:07
Key West, Miami, Discovery Cove en Kennedy Space Centre waren wel onze favoriet
Grz
Ton

mineke
09-03-10, 14:17
Treasure Island, Het Desoto Parc, Sarasota, Sannibel Island en Ormondbeach
zijn onze plekjes, waar wij graag mogen vertoeven, dit jaar willen we ook een bezoek
brengen aan Marathon.
grtjes Mineke

pascalbrouwers
09-03-10, 14:23
HH moderators,
is het niet mogelijk om een soort van exellsheet of een andere vorm te creeren waar de medeforummers hun favoriete plekje bv top 5 kunnen vermelden.
Met als doel dat mensen kunnen zien wat de meest favoriete plekjes zijn waar mensen heen gaan.
En in een bepaalde vorm gieten waar de favoriet plekken bij elkaar worden opgeteld..

Ik denk eigenlijk aan zoiets dat michael66 als eens heeft gedaan met het samenvoegen van disneey tickets maar dan vertaald in favoriete plek...

kan dit....
Pascal

Francien
09-04-10, 19:59
Longboat Key's Beer Can Island, het noordpuntje van Anna Maria Island en Barefoot Beach...where else?

koenkamphuys
09-04-10, 21:04
Niet een favoriete plek, maar een aantal, afhankelijk van je gezichtspunt en hoe ik me voel. Op de nummer één na in willekeurige volgorde.

1. Absoluut absoluut nummer één: thuis in Sebring. Er is geen plek in heel Florida die me gelukkiger maakt dan mijn eigen stekkie, de rust, de ruimte, mijn tuin en mijn bos, de stilte, de familie en de vriendelijke buren.

2. Lekker dichtbij, voor mij althans, Lake Istokpoga in de winter. Vooral de adelaars die met tientallen tegelijk over het meer cirkelen, en het meer is gewoon prachtig.

3. Loop Road in de Everglades (of eigenlijk Big Cypress National Preserve). Een belevenis midden in de natuur die ik zo nog een keer over zou doen.

4. Op stap in Disney Downtown.

5. Boodschappen doen bij de Wal-Mart (echt waar!)

Francien
10-04-10, 11:20
Je hebt gelijk Koen. Het is maar net hoe de dag verloopt en hoe je je voelt. Ook ik ben het liefste thuis uiteraard in Bonita. Mijn echte favoriete plekje.
Onze tuin staat in open verbinding met het natuurgebied Barefoot Beach preserve, een uitloper van de Everglades. We hadden laatst een groot hert in de tuin. Het wandelde gewoon langzaam langs ons en keek niet eens op. Onze lieve buurvrouw zei wel, dat die herten weer gegeten worden door.......die lopen er ook dus!
Onze citrusbomen bloesemde vorige week. De bedwelmende heerlijke geur hing 24/7 in de lanai en zelfs binnen in huis. Een grote American Eagle vloog over, terwijl er een armadillo langs mijn voeten liep. Ook de witte ibissen met hun oranje snavels in groepjes langs de kustlijn van de Golf geven me het gelukkige gevoel van echt thuis zijn.
Wal-mart is HEERLIJK, maar ook Big K is elke keer weer een belevenis. Trouwens Super Target is ook leuk. Vooral die in de Coconut Point!! Je raakt elkaar daar echt kwijt.
Lekker luxe bij Dillards snuffelen of gewoon een ijskoude frapuccino slurpen bij Starbucks maakt me zo blij:). In onze omgeving ligt een uitgebreid gebied van fietspaden. Als echte Hollanders pakken we dus zo veel mogelijk de fiets en genieten van alle favoriete plekjes in de buurt. Je vindt van alles op je pad: heel veel schildpadden in het preserve, maar daarbuiten zie je ook een grote pluche reclamebeer die voor je fiets springt en je de minigolf in probeert te lokken.
Die Big Cypress walk staat nog op mijn lijstje. Op de een of andere manier kun je zo intens genieten in Florida op de vierkante meter, dat sommige bezienswaardigheden er dan weer niet van komen, terwijl ze wel gepland stonden.
Ik kan ook gewoon een uur staren naar de pastelkleurige mini schelpjes op de vloedlijn die soms boven komen kruipen en dan vervolgens weer het zand inkruipen.
Florida is elke keer weer zo verrassend en gevarieerd: It raises your "WOW-factor"!!!!

koenkamphuys
11-04-10, 10:28
Onze lieve buurvrouw zei wel, dat die herten weer gegeten worden door.......die lopen er ook dus!
Door wat? Alligators, panters, bobcats?

Jouw plekkie moet ook wel heel bijzonder zijn als ik dat zo hoor.

Marco Stern
11-04-10, 11:32
1. Absoluut absoluut nummer één: thuis in Sebring. Er is geen plek in heel Florida die me gelukkiger maakt dan mijn eigen stekkie, de rust, de ruimte, mijn tuin en mijn bos, de stilte, de familie en de vriendelijke buren.

Helemaal mee eens, bij ons is ons huis in Cape Coral ook absoluut nummer 1. Het gevoel dat je al je spulletjes om je heen hebt die je nodig hebt, 's ochtends lekker in het zwembad kan springen als je er zin in hebt en zo je eigen douche in kan lopen en je eigen handdoekjes hebt om je af te drogen. 's Avonds zelf je eten klaarmaken als je geen zin hebt om weer uit eten te gaan of juist even naar huisrestaurant Olive Garden bellen om je bezoek aan te kondigen. Hebben we 's avonds zin in een filmpje, rijden we even langs de Wal Mart voor een $1 film van Red Box of halen we een Key Lime Cake bij de Publix voor bij de koffie.

Het gevoel van de vrijheid die je krijgt door je eigen huisje is echt super en al een groot deel van het vakantiegenot. Je zit niet in de typische vakantiesfeer omdat je midden tussen de Amerikanen zit en niet in een hotel of villapark met vakantiegangers. Iedere dag trekken we er op uit, bijvoorbeeld voor een dagje of twee naar de pretparken in Orlando of blijven we dichter bij huis en bezoeken we een van de nationale parken.

Als ik er zo aan denk wat ik nu zo leuk vind aan Florida begin ik weer zin te krijgen om terug te gaan.

Francien
12-04-10, 10:05
Mooi omschreven Marco! Jij zit vlak bij mij dan:).
De gewone citroencake van de Publix is ook lekker trouwens.

kol
09-06-10, 21:31
Bofferds!!!

Micktomar
09-06-10, 22:45
Dat vind ik nou ook, ik wordt toch wel enigszins "jaloers" als ik dit zo hoor...
Ik heb niet heel veel Florida ervaringen te melden, maar vorig jaar zaten wij ook nog een weekje in Newport Richey en nu is dat op zich niet zo'n bruisende stad, maar alleen al het uitzicht van je (huur) huis op water en het strand op loopafstand...zalig gewoon.
Bij dit huis zat een kleine boot en zijn we gaan varen naar Anklote Key een eilandje net uit de kust, en die stilte die je daar hebt, alsof je als eerste voet zet op een ongerept stukje "Heaven on earth" .
Mijn droom is nog eens richting Keys te gaan, maar eerst maar eens flink genieten van 3 weken vakantie vieren met hele lieve mensen om ons heen (oke, 2 blijven er dan thuis helaas) ook dan ben ik de "Queen te rijk"

koenkamphuys
10-06-10, 07:16
hmm... :-k ik ben bang dat ik samen met Francien en Marco onbedoeld dit topic heb 'gekaapt' door over onze buitenverblijven te beginnen... de bedoeling van tpost, die het topic opende, was wellicht toch meer de attracties en bezienswaardigheden die favoriet zijn. Dus FLorummers, wie heeft er nog een favoriete plek?

Yowannes
10-06-10, 08:33
't Verbaast me wat dat Saint Augustine nog niet genoemd is.
Wij vonden dat echt wel de moeite waarde.
Evenals het Bahia Honda State park (op de Keys).

Michael66
10-06-10, 12:02
1. Tropicana Field (St. Petersburg), home of the Tampa Bay Rays

http://img710.imageshack.us/img710/7199/panoramic581x386.jpg

2. Aquatica (Orlando), SeaWorld's waterpark

http://img816.imageshack.us/img816/3372/aquatica1.jpg
(tussen de wildwaaterbaan en het kinderspeelstuk in)

3. Walmart

http://img210.imageshack.us/img210/7191/walmart.jpg
(meestal die aan de 192 in Kissimmee)

4. De 192, Kissimmee.

http://img441.imageshack.us/img441/8450/beautivacationimage1.jpg
(daar rijden vind ik een ultiem Florida-gevoel)


5. ..... de rest van Florida.

inavm
10-06-10, 12:32
Als wij een dagje strand willen, dan rijden we naar Anna Maria Island.
Prachtige stranden en goede voorzieningen, zoals douches en kleedgelegenheden bij het strand.

Ook Sarasota en Napels zijn favoriet bij ons, mooie stranden, en toch ook veel bezienswaardigheden, o.a. het Ringling Museum.

Een dagje Daytona, lekker met je auto het strand op is een leuke ervaring.

moonlight91
10-06-10, 12:53
mijn favoriete plekje is toch ook discovery cove
het mooiste vond ik clearwater beach

maar eigenlijk is alles favoriet haha!!:grin:

serre
10-06-10, 21:51
Dineren op het witte strand van het Morada Bay Cafe op Islamorada...

bprince
11-06-10, 21:43
Als je van de natuur houdt dan zijn dit toch wel erg mooie plekken:
Ichetucknee Springs, Salt Springs en Silver Glen.

Als je van de natuur en duiken houdt dan:
Rainbow River, Forty Fathom Grotto en Ginnie Springs.

En natuurlijk Naples met zijn heerlijke stranden!

sonja
12-06-10, 14:31
Mijn favoriete plekje is toch wel St Petes Beach aan de Golf van Mexico, oh die zonsondergangen.... :smile:

Sunshine State
13-06-10, 09:38
Als wij een dagje strand willen, dan rijden we naar Anna Maria Island.
Prachtige stranden en goede voorzieningen, zoals douches en kleedgelegenheden bij het strand.


Daarom ben ik zo blij met het forum, altijd weer iets leuk nieuws waarvoor dank. Gaan we zeker bezoeken 8-)

Mijn favoriete plek ... sjeetje kan niet zo goed kiezen, want eigenlijk is het meer een overall feel je kan naar de stranden, de malls, pretparken, walmart etc dat is wat ons steeds naar Florida trekt. Ik ga voor de omgeving Orlando en alles wat dit te bieden heeft, als ik dan toch een keuze moet maken.

Maarten-Annique
15-06-10, 19:04
Clearwater Beach... wow!

ronenivonne
16-06-10, 17:58
Key West vind ik de leukste plaats, maar de parken in Orlando horen toch ook bij de favo's.
Maar eigenlijk heeft iedere plaats iets speciaals

mineke
18-06-10, 09:31
Sarasota(Lido Key) prachtig strand en dan de zonsondergang kijken op het parkeerdek van The Helmsley Sandcastle prachtig gewoonweg.
grtjes Mineke

Guus
19-06-10, 00:10
Sarasota(Lido Key) prachtig strand en dan de zonsondergang kijken op het parkeerdek van The Helmsley Sandcastle prachtig gewoonwegDat van die zonsondergang kan ik alleen maar beamen. Vind ik zelf ook meer dan geweldig. Het ontgaat me echter wel waarom dit nu juist vanaf het parkeerdek zo mooi is. Dan staat er nota bene het gebouw deels voor. Je kunt toch veel beter op het stand gaan zitten of wandelen.

cant51
19-06-10, 11:12
Ik heb ook wel een paar plekjes, niet de parken in Orlando, hoewel ik er vaak ben geweest en het altijd erg leuk vond, zijn mijn favo plekjes ook niet in Orlando.

Vero beach is niet al te bekend bij de meeste toeristen en als je vanaf de rijksweg de beaches aanhoud kom je on the "Island" met leuke kleine winkels loop is binnen in het hoteld van Gloria Estefan, leuke eetzaakjes en stille stranden.

Het (voor mij) leukste restaurands in Florida(waar het eten niet super geweldig is) is deze http://www.hirams.com/ ga in de namiddag vooral van vrijdag tot zondag zitten in de Sandbar neem een lekker dranje,en wat hapjes of een hamburger want die zij ergggg lekker, speelt altijd live muziek, haast enkel locals die deze bar bezoeken in de leeftijd van 8 tot 80, met een geweldig uitzicht over de Indian River, je kan vandaar uit ook met een boot de rivier op (klik op de side van Hirams op area info).

Wat ook leuk is om te doen is deze http://www.floridastateparks.org/sebastianinlet/ heel veel te zien de pier
in de zee waar volop wordt gevist en leuk om rond te lopen maar ook als de natuur je voorkeur heeft kijk dan even onder dit Wildlife Viewing kopje op de side.

Heel veel plezier in Florida, en vragen kan iedereen altijd aan mij stellen.

Grtjes Toos

arie van urk
20-06-10, 13:20
Thuis in Stuart.

En als spoorwegfan de spoorwegbrug in Stuart waar je de mooiste foto's van de Florida East Coast locomotieven kan maken.

En als liefhebber van de Amerikaanse Trucks de truckstops in Ft Pierce en Vero Beach.

Voor de kleding Vero Beach Outlets.

En natuurlijk de supercenters van Wal*mart

Nee, geen pretparken ,daar heb ik weinig mee.

Marianne4kids
20-06-10, 13:27
Niet echt favoriete plek maar wel leuk om even langs te rijden: zero mile marker op Key West, het begin/eind van Highway 1.

Marianne4kids
08-08-10, 15:09
We zijn gisteren net teruggekomen van onze vakantie, en zijn ook naar Anna Maria Island geweest. Tot nu toe zeker een van de mooiste stranden van Florida en niet al te druk.

Marianne,

hooligirl1985
15-08-10, 08:20
Ocean Drive in Miami.
Ik heb mn hele leven gedroomd om dat ooit in het echt te zien, en het is precies als in de films ongelooflijk, zowiezo het hele South Beach is mijn grote favoriet.

En wat ik vooral ook heel mooi vond... Zodra je uit de steden reed werd alles om je heen gewoon vlak en groen en overal langs de wegen van die kleine meertjes met fonteintjes, de zon scheen lekker erop en dat vond ik echt mooi uitzien.

koenkamphuys
15-08-10, 11:09
Ocean Drive in Miami.
Ik heb mn hele leven gedroomd om dat ooit in het echt te zien, en het is precies als in de films ongelooflijk, zowiezo het hele South Beach is mijn grote favoriet.
Ik snap precies wat je bedoelt. Amerika zit vol met 'net als in de film'-plekken. Daar, in de film, wordt ieders droom om Amerika eens te zien, geboren. South Beach is een van de meest aansprekende van die plaatsen, mede door de unieke architectuur, het glamourgevoel en dat iedereen er komt om te kijken en bekeken te worden. Je verwacht er gewoon ieder moment een beroemdheid tegen het lijf te lopen.
Bij welke Amerikaplek je die gevoelens hebt is verschillend en daarom kan ik me voorstellen dat er zat mensen zijn die dat hele South Beach veel te ge-hyped vinden: niet meer dan een drukke boel en een verzameling oude hotels die, oke, een typische architectuur hebben.

Maar ik heb zelf bij SoBe hetzelfde gevoel als jij beschrijft!

Laura-usa
23-08-10, 21:37
Wat een leuke vraag! Het eerste wat eigenlijk in me opkomt is heel simpel: de sfeer en 'the way of life'. Relaxed een frappucino halen bij de Starbucks met een BananNutMuffin, slenteren door de WalMart, roddelblaadjes (Life&Style, People, haha), lopen over South Beach (inderdaad, net een film!), rijden door de Everglades, die afgrijselijke, zo typerende, neonborden in Orlando, etc., etc. Zucht...

r.teeuwsen
24-08-10, 08:41
Hi Marianne,

Super strand om naar toe te gaan, maar het is toch wel ruim 2 uur rijden vanaf Kissimmee....
Maar dan heb je ook wel een prachtig strand!!
Zo gaaf.... 'nog ruim twee weekjes' en dan gaan we weer ;-)

jonkw
15-02-11, 21:54
Een favoriet pelkje voor ons is toch wel ... Marco Island; wat een prachtige lokatie een een waanzinnig mooi en wit strand. En alles en iedereen is zo relaxed. Op en top vakantie-gevoel (onder Naples) ! We gaan deze zomer weer (homeaway):-P

cindy74
16-02-11, 10:36
disney´s vero beach hotel bij zonsondergang

corrus
16-02-11, 11:10
disney´s vero beach hotel bij zonsondergang
Is die zo bijzonder dan... ](*,)

A3
16-02-11, 11:46
Onze favoriete plekken zijn Kelly Park (Apopka) en het rijden langs de 192 in Kissimmee-hier al eerder genoemd.

Kelly Park is het ultieme voorbeeld van alles waaraan de gemiddelde toerist NIET denkt als het over Florida gaat en de 192 is juist het tegenovergestelde. Twee grote constrasten dus, die allebei geweldig zijn en allebei het gevoel geven 'thuis' te zijn. Voor ons dan.....

MVG

A3

cindy74
16-02-11, 12:03
Is die zo bijzonder dan... ](*,)

emotionele waarde heeft dat strand voor mij .

beccie25
17-02-11, 18:54
de pier in naples
vond het echt een magisch plekje en daar was ik niet de enige in
we komen daar zeker terug

rreedijk
12-03-11, 00:12
Ijsje eten op het teras van de ijssalon in Celebration tegenover de fontein.
http://orlando-blogger.com/wp-content/uploads/2008/12/celebration.jpg

christophe
12-03-11, 15:06
De mooiste plek vond ik de pier in naples, met zijn zonsondergang, pelikanen en dolfijnen.
Leukste plek blijven de orlando pretparken.

corrus
12-03-11, 16:41
Ijsje eten op het teras van de ijssalon in Celebration tegenover de fontein.
Ik vind het ijs van Kilwin ook zo vreselijk lekker... \\:D/

reneefrankrijk
12-03-11, 16:51
Key West, we aten daar elke ochtend ons ontbijt op de porch van een klein restaurantje direct op het strand . Helaas was dat er de laatste keer niet meer.
Verder: Bahia Honda S.P. (hoog Bounty gehalte), St. Augustine (gezellig), Disney Parken omdat ik er zo vrolijk van wordt en de rest dat ook is, Wal*Mart.