PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Charlotte



charlotte.lanckriet
08-03-10, 12:15
Hallo,

Wij gaan in de paasvakantie voor het eerst naar Florida met onze 3 kinderen (10,9 en 6). We doen daar aan huizenruil in Orlando, best wel spannend dus!

Ik ben op dit forum terecht gekomen door op zoek te gaan naar info over welke parken we best zouden meepikken. We plannen 3 a 4 dagen aan parken te spenderen, de rest van onze 14 dagen willen we andere dingen doen. (we hebben voorbeeld heel veel geluk want 5/4 voorzien ze een lancering!!!). We zijn ook van plan om een 3-tal nachten in motels te overnachten en te rijden tot aan de Keys.

We zitten nog met 2 vragen dus: welke 4 parken ( we zijn reeds in Parijs geweest! en Discovery Cove willen we niet doen) ? en Kunnen we zonder reserveren nog plaats vinden in een motel op onze 4-daagse?

Groeten

Francien
08-03-10, 13:37
Haai Charlotte! Welkom in ons midden. Mag ik je feliciteren met de mooie reis die je geboekt hebt komende Pasen? Florida is een topbestemming om met kinderen heen te gaan. Neem niet te veel mee van huis, je kunt op elke hoek van de straat precies dezelfde spullen kopen als hier. Vergelijk Publix met Albert Heijn, Walgreens met het Kruidvat en J.C Penney met V&D.
Welke parken jullie moeten kiezen, daar brand ik me niet meer aan. Ik vind Magic Kingdom nog steeds heerlijk, maar ik ben altijd klein gebleven waarschijnlijk:). Epcot is prachtig, vooral ook de landen die ze gebouwd hebben. Je loopt door China, Japan, Noorwegen, Great Britain etc. Echt leuk om dat te beleven. Maar ieder heeft zo zijn voorkeur, weet je. Ik ben niet zo gek op dieren in gevangenschap, vind ik zooo zielig. Al die kunstjes! Dus Sea World had ik na een paar uur wel gehad. In Bonita Springs, waar wij een strandcottage hebben, zwemmen de zeekoeien, roggen, dolfijnen en haaien de hele dag langs je benen in de Golf. Fantastic!!!
Maar vergeet vooral in Disney niet de zaken eromheen. Bijvoorbeeld Disney Downtown, het grootste shopping Center van Disney ter wereld. In de openlucht en toegang is vrij. Leuk voor een middag of avond.
Motel hoef je niet te boeken, maar je kan je wel vast orienteren op het internet (Google is my friend:)) waar je ongeveer wilt overnachten. Je kunt alvast wat motels opschrijven met de adressen. Het scheelt misschien wat zoekwerk en tijd. Je hebt tenslotte een wagen vol met ongeduld bij je. Ik spreek uit ervaring!

heel veel voorpret gewenst........

charlotte.lanckriet
08-03-10, 15:05
Dank u voor het snelle interessante antwoord.

Dankzij lezen op jullie forum en u antwoord denk ik dat wij best een 3-dagen ticket nemen all-in (hopper en water). Wij zijn niet zo erge pretpark liefhebbers en willen nog veel andere dingen zien. Onze kinderen zijn ook niet heel erg pretparkachtig, het zijn 3 (te) rustige bolleboosjes die ons soms kunnen vermoeien met hen honger naar kennis (ze hebben alle 3 , 1 a 2 jaar overgeslaan in school). Met deze informatie zijn er misschien nog tips die u te binnen schieten wat we zeker moeten doen op onze 14-daagse trip.

U tip om in de Golf te zwemmen en de dieren te ontmoeten in hun natuurlijke omgeving zullen we al zeker in ons achterhoofd houden. Hoe ver moet je dan de zee in zwemmen om de dieren te zien? Zijn alle plaatsen even goed of moet je op bepaalde plekken zijn?

Vriendelijke groeten,

Charlotte

Teleton
08-03-10, 17:29
Dankzij lezen op jullie forum en u antwoord denk ik dat wij best een 3-dagen ticket nemen all-in (hopper en water). Wij zijn niet zo erge pretpark liefhebbers en willen nog veel andere dingen zien.

Het is maar de vraag of je met de tickets de juiste keuze maakt. Hoppen is duur en het kost relatief veel tijd om van het ene naar het andere park te gaan. Zo kan het bijvoorbeeld op een drukke dag wel een klein uurtje duren voor je van de parkeerplaats, met de tram en de boot, langs de security, eindelijk in het Magic Kingdom bent. En als het tegenzit ook weer een klein uurtje voor de terugreis...... Een vierdaagse MYW pluskaart geeft je de mogelijkheid om vier dagen + vier in de Zwembaden of Disney Quest te genieten voor $ 277. Een driedaagse MYWplus met hopper kost $ 323. Tel uit je winst want jullie zijn met vijf, toch?

Trek voor ieder park gerust een volle dag uit. Enne.. de Disneyparken zijn geen pretparken, maar themaparken. Misschien vinden jouw bolleboosjes het wel heerlijk om in Epcot van de leerzame attracties te genieten. Welke wijsneus wil er nu niet een reis om de wereld in één dag maken? In een paar stappen van Canada, naar Marokko, Japan, Italie, China en Mexico en tussendoor naar de geschiedenis van de VS met alle presidenten kijken? Of een reis in de tijd maken, van de big bang, via de dino's naar de moderne tijd? Of een hangglidervlucht van oost naar west over de VS? Ook Animal Kingdom kenmerkt zich door een aantal educatieve onderdelen. Gamers halen hun hart op in Disney Quest en ontwerpen daar hun eigen roller coaster en rustige kinderen dobberen vast graag in de Lazy River van de zwembaden. Maar wie weet vallen ze toch wel voor de metershoge golven in Typhoon Lagoon........

charlotte.lanckriet
08-03-10, 21:02
Wij hebben zonet onze tickets besteld: we hebben goed geluisterd naar u! Het zijn base+waterfun tickets geworden voor 3 dagen en 2 dagen 'free' ingang bij Undercover tourist (1023euro).

We hebben ook direct ticket besteld voor Kennedy Space Center (1 dag+ 1 dag free)!

We kunnen al bijna niet meer wachten om te vertrekken.

Charlotte

pascalbrouwers
09-03-10, 14:16
Tickets zijn een goed keuze. Zeker voor die bollebozen hahahaha En wat Teleton al zegt, ga naar epcot dat zal de kids zeker bevallen..
Ga naar bv innovation,ellen's enery adventure,living the land,space ship earth dit zijn zo maar een paar attracties die allemaal min of meer met techniek of de aarde te maken hebben.
kijk eens op de site voor meer info:
http://disneyworld.disney.go.com/parks/epcot/attractions/


En als ze dan nog zin hebben in een paar snellere attracties dan naar Soarin of test track. Voor de oudjes ;-) future world lekker slenteren in het landen gedeelte zoals al eerder beschreven.

Als ze van dierentuinen houden zou ik beslist naar animal kingdom gaan.

veel plezier. Pascal

charlotte.lanckriet
09-03-10, 14:25
Voorlopig denken we het in te vullen met Epcot, Animal Kingdom, Studio's en 1 dag waterpret...en dan zien we nog wel.

Nu ben ik aan het lezen om een 4-daagse trip te organiseren (vanuit Orlando) tot Keys.
Is Miami een must of zouden we eerder tijd besteden in de Golfcoast?
Onze dochter van bijna 6 (30/4) zwemt sinds december zonder bandjes, zou zij al mee kunnen gaan snorkelen of houden we het beter op een glassbotomboat?

Tips zijn steeds welkom, van to-do's, not-to-do's, motels,.....

Groeten,

Charlotte, die er ongelooflijk veel zin in krijgt!

pascalbrouwers
09-03-10, 14:35
Heb je al enig idee tot hoe ver je de keys in wil reizen.
Helemaal tot aan KW of ergens.... who knows..

Miami vind ik niet zo interessant, maar is wel een plek om te overnachten anders zit je echt te lang in de auto..
En miami heeft natuurlijk wel een leuk strand ( en nog heel veel meer)
Denk ook eens aan de everglades.
Volgens mij zullen de kinderen het wel leuk vinden om eens een alligatortje in de handen te hebben of...


greetz,
Pascal

charlotte.lanckriet
09-03-10, 16:01
Ik weet niet tot waar we zouden gaan, helemaal tot Key West...of ergens dichter...? Is Key West een must?

The Everglades gingen we zeker doen, ik dacht van tot daar te rijden en daar in de buurt te overnachten, om dan 's morgens een airboot tocht te doen en daarna doorrijden naar de Keys, waar terug een overnachting te doen. Onze laatste overnachting dacht ik dan ergens aan de golfkust te doen. Of gewoon de omgekeerde volgorde van die trip?????????????????

pascalbrouwers
09-03-10, 16:32
Als je 4 dagen wilt uittrekken tot aan de keys, zou ik dit zeker niet doen..
Probeer niet teveel in de auto te zitten.
Zeker met kleinere kinderen, die vinden dat niet leuk en daar weet ik alles van :smile:
Rij niet verder dan Miami, zou mijn advies zijn.
Vanuit Miami ben je binnen een uurtje in de everglades en dat is goed te doen.

Greetz,
Pascal

charlotte.lanckriet
09-03-10, 17:38
Is het dan geen must om de natuurschoon van de Keys te doen? Of kan je ook riffen en zo zien vanuit andere plaatsen?

Of bedoel je enkel voor de eerste stop niet verder dan Miami rijden of in die 4 dagen niet verder dan Miami rijden?

Teleton
09-03-10, 17:59
Is het dan geen must om de natuurschoon van de Keys te doen?

Tsja, het is zeker leuk om Key West te bezoeken. Maar je kunt je afvragen of het verstandig is om er zo lang voor in de auto te zitten. Een leuke vakantie in Florida is niet een kwestie van en/en maar meer van of/of. Misschien zou je eens een routeplanner kunnen gebruiken om te zien hoe ver en hoe lang het rijden is. Ook in de reisverslagen kom je vaak tegen dat het toch wel erg ver weg is en zo leuk is de weg er naar toe ook weer niet. En dan ga je er nog van uit dat je mooi weer hebt........Moeilijke keuzes, maar wel straks een heerlijke vakntie.

charlotte.lanckriet
10-03-10, 13:52
Als ik de reisverslagen zo'n beetje lees dan lijkt het me toch te doen om een mooi toertje te maken in 4 dagen, maar we zullen inderdaad iets moeten laten vallen. Lode en ik denken dat de kinderen het minst aan Miami zullen hebben dus schrappen we Miami op ons lijstje ten voordele van de Keys.

Lijkt dit een goed idee?

pascalbrouwers
10-03-10, 15:00
Ik denk dat ze meer aan Miami hebben :grin: Miami beach heeft een geweldig mooi breed strand. En in Miami is genoeg te doen, malls winkelcentrums etc etc.
Tuurlijk is key West te gek, maar toch minder voor kleine kinderen. ieder geval KW is voor mij lekker eten tot de late uurtjes doorzakken in de kroegetjes de zons ondergang. Een enige echte strand dat ik ken in Kw is Zachery state park. Dit is natuurlijk leuk om heen te gaan, maar er is eigenlijk niet veel te doen. De meeste mensen die daar heen gaan nemen alles van thuis mee en gaan BBQ-en.

Maar ik snap wel dat je naar KW wilt, het heeft iets magisch voor veel mensen en natuurlijk ook voor ons :-D, maar om nou zo lang in de auto te zitten en maar 4 dagen te hebben om zo'n trip van Orlando naar KW te maken, dan zou ik mij nog eens bedenken..
Mochten jullie toch gaan, geniet er dan maar met volle teugen van.

Groet, Pascal

Teleton
10-03-10, 17:58
Lijkt dit een goed idee?

Alles kan, in Florida, maar aan de manier waarop je de vraag stelt te zien, twijfel je enorm. Bekijk het eens zo: Het is, als je de kortste weg neemt, 1250 kilometer van Orlando naar Key West en terug. Pakweg, van Utrecht naar St Tropez. Ook een fijne rit, prachtige plaats, moet je echt een keer geweest zijn. Maarrrrrr.... als je in Utrecht met vakantie bent en je wilt wat moois zien, qua strand, jet set, toeristische trekpleister oid , dan ga je volgens mij niet in vier dagen naar St Tropez, toch?

Vergelijk Key West (hoe leuk, romantisch, kleurrijk en aantrekkelijk ook) met plaatsen als John O'Groats in Schotland, Lands End in Cornwall en het Drielandenpunt in Limburg. Daar ga je naar toe als je een rondreis maakt, ligt op de route, dus gezellig met z'n allen de tourist trap in......Niks mis mee, we zijn er zelf met plezier allemaal geweest. Maar om vier dagen van je kostbare vakantie in de auto te zitten om in Key West de zon in de zee te zien zakken, dan weet ik nog wel andere adresjes, maar ja, die zijn off topic.......O:)

http://img189.imageshack.us/img189/3539/onsondergang.jpg (http://img189.imageshack.us/i/onsondergang.jpg/)

Zonsondergang vanaf de boulevard in Vlissingen..........

charlotte.lanckriet
10-03-10, 20:23
Die 1250km is toch heen en terug? Maar inderdaad wel veel om met kinderen te doen.

Wat zijn dan volgens u die plaatsen die we zeker moeten doen in 4 dagen vanuit Orlando? Alles wat binnen 150km is zien we wel zitten om in onze overige tijd te doen vanuit Orlando, dus dit hoeft niet in die 4 dagen (we zijn 14 dagen op vakantie).

Vriendelijke groetjes,
Charlotte

[verwijderd]
10-03-10, 20:34
Die 14 dagen kan je heel erg makkelijk slijten in Orlando zelf en de bezienswaardigheden daar, je zou er aan kunnen denken richting de kust te gaan St. Petersburg waar je met een boot op zoek kan naar Dolfijnen in het wild of richting Cape Canaveral voor het Space Center.

Het rondje Florida heb ik in Oktober in 6 dagen gedaan maar zelfs dat was eigenlijk veels te kort, je rijd dan bijna alleen maar omdat je weer op tijd bij je volgende bestemming wilt zijn en neemt daardoor snel te weinig tijd om alles goed te bekijken en mist daardoor het meeste.

En eenmaal in Florida geweest ga je als je terug bent vast sparen voor een volgende reis naar Florida en dan kan je weer iets meer ondernemen.

P.S. Airboat rides zijn er ook in de buurt van Orlando.

charlotte.lanckriet
10-03-10, 20:40
Dank u voor de interessante info, ik denk dat we onze kilometers echt wat gaan inkorten. Maar ik denk wel dat we niet snel zullen terugkeren naar Florida omdat er zoveel op aarde te zien is en dat we graag van vanalles wat willen proeven (zoals de Dalai Lama zegt: reis iedere jaar naar minstens 1 nieuwe plaats!).

pascalbrouwers
10-03-10, 20:42
Goh welke plaatsen zijn leuk..
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt doen... strand, bezichtingen enz

Clearwater beach is leuk. heeft een prachtig strand aan de golf van mexico met een hele leuke pier waar sávonds veel te doen is.
Reistijd +/- 2 uur en dat is goed te doen vanuit orlando

Zwemmen met manatees in bij crystal river
Is +/- 1:40 uur vanaf orlando

Aan de andere kant van florida.
Kenney space center
Daytona beach, daar kun je met de auto het strand op rijden.
Is toch wel een hele aparte ervaring, zie ik je hier niet doen als je naar scheveningen gaat.
Is een uurtje rijden vanaf Orlando

Saint Augustine het oudste stadje van florida, is +/- 2 uurtjes rijden.

Hier zomaar en paar tips die leuk zouden kunnen zijn.

Maar goed Miami blijft natuurlijk nog steeds een optie.
Als je de turnpike neemt, vroeg in de morgen vertrekt = die zeer zeker te doen.
En vanuit miami ben je binnen een uur in de everglades.

greetz,
Pascal

Teleton
11-03-10, 08:40
Die 1250km is toch heen en terug? Yip! Onder de meest ideale omstandigheden is dat al snel 15 uur achter elkaar rijden. Maar de omstandigheden zijn niet ideaal, dus tel er voor 't gemak maar een uurtje of vijf bij. Grofweg één derde van je tijd in vier dagen zit je in de auto.

Maar leuk dat je hier op het Forum op deze manier naar oplossingen zoekt. Wat je ook beslist, Florida is een heerlijk vakantieland. Een handig hulpmiddel voor het plannen van de reis is het overzicht van de bezienswaardigheden dat je hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=8869) vindt. Succes!

charlotte.lanckriet
12-03-10, 07:46
Is een ferry vanuit Fort Myers naar Key West (1 dag trip) een interessant en doenbaar alternatief. In elk geval sparen we op deze manier heel veel kilometers uit!

Charlotte

Teleton
13-03-10, 17:48
Is een ferry vanuit Fort Myers naar Key West (1 dag trip) een interessant en doenbaar alternatief. Tsja, of iets interessant of doenbaar is, daar gaan andere forumleden natuurlijk niet over....:wink:. De Ferry (http://www.seakeywest.com/default.html) die om 8:30 uur vanuit Ft Meyers vertrekt, levert je rond een uur of twaalf in Key West af. Wil je de zelfde dag nog terug, dan vertrek je weer om een uur of zes. Voor volwassenen kost dit $ 145 en onder de twaalf $ 75 pp. Je kunt ook eventueel een nachtje blijven.

Een ander aardig alternatief is misschien om een minicruise met de Seascreamer (http://www.seascreamer.com/)in Clearwater te maken. Maar ja, die brengt je niet naar Key West......#-o