PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Niels82: 27 April t/m 6 Mei 2010



Niels82
07-03-10, 20:09
Hierbij ons reisschema wat we inmiddels al hebben geboekt.
We hebben er super veel zin in omdat het onze huwelijksreis is.
Meeste mensen zullen zich afvragen "waarom zo kort", dat heeft te maken met een eigen zaak die we niet te lang dicht kunnen gooien en omdat we na florida 2 dagen moeten werken en daarna 5 dagen scandinavie intrekken.

Maar eerst de belangrijkste trip: Florida.

http://i23.photobucket.com/albums/b392/icerider82/vakantie_route.png

Voor ons is het zowiezo allemaal nieuw omdat ik alleen naar parijs heb gevlogen voor mijn werk (cityhopper) en mijn vriendin nog nooit heeft gevlogen.

We hebben voor de rit naar Floriday met US Airways geboekt waarbij we een overstap hebben op Philadeplhia Airport op zowel de heen als terugreis. Aangezien deze overstap maar anderhalf uur is maakt het me niet zoveel uit.

Vanuit philadelphia vliegen we door naar Miami airport waar naar verwachting rond 19:00/19:30 aankomen.

Hier hebben we via Usareisen.de (op aanraden van dit forum) een Chevy Equinox gehuurd voor de rest van de trip.

De eerste nacht verblijven we in Hotel Astor in South Beach Miami :
http://i23.photobucket.com/albums/b392/icerider82/HotelAstor.png


De ochtend daarna vertrekken we naar key west waar we verblijven in The Inn key west:
http://i23.photobucket.com/albums/b392/icerider82/HotelTheInnkeywest.png
Hier stond voorheen raddison hotel key west, deze kreeg op sommige sites zo'n slechte reviews en de foto's die ik zag van het hotel maakte het niet beter, vandaar een ander hotel.


Hier blijven we maar 1 nacht hangen. Want na key west reizen we door naar Fort Meyers Beach waar we 2 nachten in het Pink Shell Beach Resort verblijven.
http://i23.photobucket.com/albums/b392/icerider82/Hotelpinkshellbeach.png

Hierna gaan we naar Orlando waar we gaan shoppen en de 2e dag (zondag) naar universal studio's gaan. We verblijven daar in het Crowne Plaza Hotel vlak bij de universal studo's.
http://i23.photobucket.com/albums/b392/icerider82/HotelCrowneplaza.png

Na 2 nachten rijden we door naar West Palm beach waar we in het Hilton Singer Island Resort verblijven.
http://i23.photobucket.com/albums/b392/icerider82/HotelHiltonSinger.png

Hierna moeten we (helaas) weer door naar Miami, we leveren op 05-05-2010 de auto in en pakken een gratis busje naar ons laatste hotel het Hilton Miami Airport Hotel.
http://i23.photobucket.com/albums/b392/icerider82/HotelHiltonmiamiairport.png

Hiera pakken we de vlucht weer terug naar Nederland.

We kijken er echt naar uit om deze trip te gaan maken en staan open voor advies als jullie dit hebben, dit ook omdat de tijd redelijk beperkt is en we dus geen tijd hebben om echt alles zelf uit te zoeken.

Mocht het bevallen gaan we zeker nog een keer terug naar florida.

Lea
07-03-10, 21:04
Pas maar op hoor, je word besmet met het Florida virus....

Kom je niet echt meer van af.

Sunshine State
07-03-10, 22:43
Nou je gaat wel veel zien op deze manier .
Heb hier geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd naar je ervaring.

Het lijkt me veel rijden, maar ja ...anders zie je weer niet zoveel!

Niels82
07-03-10, 23:49
Tot nu toe gingen we altijd met de auto op vakantie in de regio (benelux) of daarbuiten (frankrijk, italie) Dus ben gewend kilometers te rijden.
Nu doe ik dat in een Skoda Fabia dus ik verwacht weinig problemen met deze afstanden.

De enige waar ik tegenop kijk is de rit van key west naar Fort Myers. Dat stuk is ruim 6 uur rijden dus is pittig, de rest is te doen :)

Sunshine State
08-03-10, 09:54
Dus ben gewend kilometers te rijden.

De enige waar ik tegenop kijk is de rit van key west naar Fort Myers. Dat stuk is ruim 6 uur rijden dus is pittig, de rest is te doen :)

Als je maar tegen één rit opkijkt, valt het toch heel erg mee.
Heel veel vakantie plezier toegewenst, in Florida !

pascalbrouwers
08-03-10, 09:56
Nou een skoda zul je daar niet snel tegen komen :D:D:D
leuke route hebben jullie gepland, wordt inderdaad een flinke trip.

Hotel op kw is een zeer goede keuze.
Ligt wel effe buiten het centrum, maar binnen een paar minuten ben je in duvalstreet

Veel plezier daar...
En zorg er maar voor dat je niet besmet raakt, anders heb je een probleem zoals zovelen hier :!:

greetz,
Pascal

Niels82
08-03-10, 20:17
Ga er niet van uit nee :)

Is natuurlijk ook gaaf om een andere soort auto's te zien en te rijden.

Ik vroeg me wel af, als je vlucht vertraging heeft (bv een uur) of je moet langer wachten op je koffers. Hoe zit dat met een autoverhuurbedrijf als je later dan de afgesproken tijd de auto komt ophalen. Doen ze daar moeilijk over?

Ta2 Gerrit
08-03-10, 20:22
Nee, hoor, wij hebben dat vaker meegemaakt.
Je krijgt zonder problemen de auto mee. Later inleveren kan wel (geld)problemen opleveren.

Niels82
10-03-10, 09:30
Heeft er iemand ook nog tips voor leuke restaurantjes en leuke dingen die we kunnen doen in key west/fort myers/west palm beach.

mobilesun
10-03-10, 13:22
hoi niels82 leuke reis ga je maken ik heb deze ronde al diverse malen gemaakt .
Ik vindt wel dat je veel km gaat maken in een korte tijd, het is wel te doen . maar mischien beter om van orlando richting miami via de turnpike te doen is wel een tolweg maar wel betaalbaar en de trip van key west naar ft meyers is ook best wel lang (te lang?) je kan er ook nog voor kiezen om van ft meyers richting orlando te gaan binnendoor ik dacht uit mn hoofd dat dit de us17 was.
ik begrijp dat je veel wilt zien maar hele dagen in de auto dan ben je alleen naar buiten aan het kijken denk ik. veel plezier op je trip

Niels82
11-03-10, 12:17
De wegen liggen anders vast dan in het plaatje, dat plaatje is meer ter illustratie (ook voor familie) wat we van plan zijn.
Key west is de grootste twijfel die we hebben gehad. Mede door de lange rit. We zijn van plan vroeg te vertrekken uit Miami en op die manier vroeg in key west aan te komen. De dag erna willen we ook weer vroeg vertrekken uit key west en een route vinden die meer van de everglades laat zien dan er omheen te rijden. Na deze trip blijven we overal 2 nachten zodat we 1 volle dag kunnen genieten van die locatie. Orlando proberen we zo lang als we willen te blijven. We willen op dag 1 eerst naar de shoppingmalls :). Dag 2 universal, en dag 3 misschien disney of seaworld en anders door naar West palm beach voor 2 dagen relaxen.

Ik vraag me af of mensen op dit forum ook nog tips hebben waar je lekker kunt eten en leuke activiteiten onderweg.

hrjhaan
11-03-10, 20:12
Wij gaan in juli ongeveer dezelfde route doen, maar dan in 17 dagen. Veel plezier.

r.theys
11-03-10, 22:24
Hey Niels,
De trip naar Key West mag je eigelijk niet weglaten, genieten langs de lange weg en je bent zo ter plaatse. Als je wat van de omgeving wil genieten moet je tijdens alle trips er niet vanuitgaan om zo snel mogelijk van punt A naar B te rijden, ander heb je als chaufeusr echt niks aan al die verplaatsingen. Geregeld langs de weg kom je intersante plaatsen tegen, waar je gewoon een rust pauze moet inlassen. Hebben de eerste keer tijdens ons bezoek aan Orlando een soortgelijke rondrit gedaan en ongeveer 1900 miles op 16 dagen afgelegd, met de nodige rustdagen. Dus veel plezier, en zoals hiervoor al gemeld kijk uit dat het virus jullie ook niet te pakken krijgt. ( Ofwel :lol: )

[verwijderd]
11-03-10, 22:47
Zo dat wordt even flink karren, om het zo maar te zeggen.

Wat ik je wel mee wil geven is je heel goed voor te bereiden en goed te kijken wat je absoluut wil doen of zien in het rondje wat je gaat rijden. Want het zou erg zonde zijn als je Florida alleen maar vanuit de auto hebt gezien i.p.v. Florida echt gezien te hebben.

Als je vooruit goed uitzoekt kan je een heel leuk rondje Florida maken, als je alles nog ter plaatse moet uitzoeken kom je heel veel tijd te kort en zie je voornamelijk de binnenkant van de auto.

Als tip wil ik je nog wel meegeven dat de hoofdwegen ( turnpike e.d. veel sneller rijden dan alle kleinere wegen in het rondje wat je gaat maken, denk daar ook aan in je planning. De kleinere wegen hebben erg veel verkeerslichten, kruispunten e.d. en daar gelden ook lagere snelheden.

Veel plezier

Niels82
11-03-10, 23:26
We wisten dat het veel kilometers maken is (of zijn het miles :P), maar we hebben hier beide niet zoveel problemen mee. We zijn nu al aan het uitzoeken wat er allemaal te doen is onderweg. We hebben wel al restaurants gevonden via tripadvisor waar we ook weer tijdswinst mee hopen te boeken. Voor orlando hebben we de dagen inmiddels al vol staan. Daarom hoop ik dat iemand leuke tips heeft voor onderweg, we willen niet met een powerboat door de everglades maar toch graag iets zien hiervan, als iemand bv tips heeft hoe je hier toch iets van ziet hoor ik dat natuurlijk graag.

We hebben ook bewust mooie hotels met een goede liggen gekozen (allemaal aan het strand om ervoor te zorgen dat we ook vanuit ons hotel kunnen genieten.

We kunnen helaas niet langer als 9 dagen door een eigen bedrijf die we niet te lang kunnen dichtgooien. Maar als het bevalt gaan we zeker nog een keer terug, en dan weten we wat we wel en niet willen zien.

Maar eerst trouwen en dan vakantie ;)

[verwijderd]
11-03-10, 23:29
Helemaal vergeten:

Fijne trouwdag toegewenst :grin:

Vike32
12-03-10, 15:10
Heeft er iemand ook nog tips voor leuke restaurantjes en leuke dingen die we kunnen doen in key west/fort myers/west palm beach.

Hallo Niels,

Alvast heel veel plezier op jullie huwelijksreis!
Wij zijn er in dezelfde periode en doen een vergelijkbaar rondje (http://travelusa-ben.blogspot.com/).

Perssonlijk vind ik de Gulf Coast verreweg het mooiste stuk Florida. Als je in Fort Myers Beach bent is er veel te doen op het gebied van watersport, ook veel leuke restaurantjes daar. Ook een tripje naar Sanibel Island is de moeite waard.

Have fun!

Niels82
20-03-10, 21:08
Bedankt voor de tip van Sanibel Island.

We zijn inmiddels verder met de dagindeling van orlando. De eerste dag als we daar aankomen (zaterdag) gaan we shoppen. De 2e dag naar Universal (wel een twijfel omdat dat zondag is en ik niet weet hoe druk het daar gemiddeld is). en de derde dag naar seaworld en daarna door naar west palm beach.

We slaan zoals het er nu uitziet Disney over ook al hebben we elkaar daar leren kennen 10 jaar geleden, het is gewoon zonde als we moeten kiezen tussen universal of disney.

Weet iemand of seaworld dagvullend is? Anders gaan we heel misschien nog een halve dag alleen naar The magical kingdom.

Michael66
20-03-10, 21:44
Weet iemand of seaworld dagvullend is?Als je alle shows wilt zien en verder alles wat er is wilt zien en doen: Ja, het is dagvullend. Kijk eens in het aparte topic dat er over SeaWorld is en op de website van SeaWorld, dan weet je meer.

Anders gaan we heel misschien nog een halve dag alleen naar The magical kingdom.Magic Kingdom een halve dag? Ja, absoluut de moeite waard als je toch even het echte Disney-gevoel wilt opsnuiven.

aggie
21-03-10, 11:48
Weet iemand of seaworld dagvullend is? Anders gaan we heel misschien nog een halve dag alleen naar The magical kingdom.Lijkt me een beetje te veel om een dag te doen, bovendien kost je die dag dan ook wel een hele berg geld om "effe een half dagje sfeer te proeven"!
Ik zou gewoon voor een van de twee kiezen, is alletwee echt wel dagvullend genoeg....#-o

Niels82
22-03-10, 23:33
Heb nog even gekeken naar de kosten en we gaan het idd niet doen.
We gaan de eerste dag wanneer we aankomen denk ik shoppen in orlando.
2e dag universal en de derde dag seaworld.
We hebben de kaartjes vandaag besteld met de kortingscode pepsi2010 dus dat scheelt weer wat geld ;)

Weet er iemand nog iets leuks te doen in Frt Myers of west palm beach?
Ik wil gewoon wat dingen uitgezocht hebben voordat we gaan.

Michael66
22-03-10, 23:52
Weet er iemand nog iets leuks te doen in Frt Myers of west palm beach?Met http://floridaforum.nl/search.php kun je zoeken op het forum. Vul "myers" als zoekterm in, zoek alleen op titels en er komt van alles tevoorschijn, veel info en veel leuke dingen om te zien en doen.
Voor mooie stranden kun je terecht op Sanibel en Captiva Island, er zijn een paar musea en meer.
Meer? Wat dacht je van diverse golfbanen (als je dat leuk vindt) en kijk eens hier http://www.fortmyers-sanibel.com en hier http://www.fortmyers.com/

Zo, genoeg te bekijken. :lol:

Niels82
27-03-10, 00:19
We hebben inmiddels het volgende schema (ongeveer) :
27-04 : aankomst Miami, auto ophalen, naar hotel en misschien nog even shoppen als de winkels open zijn.
28-04: vroeg vertrekken (rond 08:00 na ontbijt) naar key west. Onderweg langs compusa voor navigatie.
29-04: rond 14:00 naar Frt Myers
30-04: lekker naar Sanibel island.
01-05: vroeg vertrekken naar Seaworld orlando (met koffers in de auto, is dat verstandig in orlando??) daarna inchecken.
02-05: island of adventures - universal studio's (hoop dat het rustig is aangezien potter nog niet open is :P)
03-05: misschien nog een keer naar seaworld (is toch gratis), daarna outletshoppen, daarna door naar west palm beach
04-05: lekker relaxen in west palm beach
05-05: ontbijten en dan door naar Miami, koffers afgooien bij het hotel en dan door naar miami zoo. Daarna de auto inleveren op miami airport en met het shuttelbusje door naar het hotel.
06-05: vanaf het shuttelbusje weer naar het vliegveld om daarna terug naar huis te vliegen.

Druk schema maar zeker leuk :)
advies/tips/commentaar welkom :)

JKG
27-03-10, 01:30
Vergeet geen gebruik te maken van het zwembad van The Inn at Key West.. lekker zwembad :) Je kan 's avonds nog een boottocht doen met zonsondergang enz.. net achter The Inn heb je nog een bioscoop zitten.

Rijd je vriendin (dan 'vrouw') ook nog? Want tussen Key West en Miami is het erg fijn om te wisselen, het is een aardig lang stuk. Ik heb het de laatste keer heen en terug wel alleen gereden, maar het jaar ervoor mooi gewisseld met m'n broer en dat was toch wel fijn.

Niels82
04-04-10, 16:47
Denk dat we overal wel ff in het zwembad duiken :)
Tot hoe laat zijn deze over het algmeen open? Of is dat 24/7?

Waar kunnen we trouwens de grootste/goedkoopste outlet vinden op onze reis? Het liefst Frt Myers/West Palm beachn regio of is er 1 die boven de rest uitspringt?

Sunshine State
04-04-10, 20:41
Dag Niels, zie zojuist in je ticker, dat je nog op 23 dagen zit van je reis.
Spannend hoor, het schiet al lekker op zeg.

Niels82
05-04-10, 01:06
Jazeker, maar eerst trouwen (23-04).
We kijken er echt naar uit.

Niels82
20-04-10, 20:37
Het komt nu allemaal heel dichtbij :)
Nog 7 dagen te gaan en we gaan op huwelijksreis.

Mensen nog tips in omgeving Frt Myers of West Palm beach?

Lea
20-04-10, 20:39
Loop misschien achter maar moet er ook nog getrouwd worden of is dat al gebeurt?

Niels82
20-04-10, 21:46
Hehehe,

Door de vooruitzichten van een lekkere vakantie en angst voor As zouden we dat bijna vergeten :)

We gaan op 23 April trouwen (deze vrijdag). Daarna lekker op reis :)

Lea
20-04-10, 21:53
Dan alvast gefeliciteerd van mij en een hele fijne trouwdag toegewenst

pumi1000
20-04-10, 21:59
Proficiat alvast en ik hoop dat je huwelijksreis zonder problemen doorgaat!!

Vike32
20-04-10, 22:07
Voor ons nog 5 dagen, lijkt allemaal weer goed te gaan :-)

tips voor Ft.Myers: Beach, jetski of boot huren, parasailen, dolphin tours, lekker uit eten, kortom, meer dan voldoende te doen daar!

hele fijne trouwdag en een heerlijke huwelijksreis toegewenst!

aggie
21-04-10, 10:30
Een mooie trouwdag vrijdag, met een fantastische huwelijksreis toegewenst!! Geniet van alles en zet de stress maar opzij...het gaat goed komen!

Sunshine State
22-04-10, 22:02
Hartelijk gefelicteerd met jullie voorgenomen huwelijk, maak er een pracht gebeurtenis van en... niet vergeten te genieten .

Als bonus na jullie huwelijk heerlijk met vakantie naar Florida,:grin: lekker hoor.

Niels82
24-04-10, 14:30
Gisteren een prachtige dag gehad. Mooi weer, gezellige mensen en alles liep perfect.
Nu nog aftellen tot de huwelijksreis :D

Niels82
07-05-10, 13:18
We zijn weer terug,

Ik zal morgen een reisverslag aanmaken en ervaringen posten.
Het was in ieder geval super!

Lady-M
07-05-10, 23:57
Van harte gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Lea
08-05-10, 15:04
Nogmaals van harte en ben ook erg benieuwd hoor.

bluedolph1n
08-05-10, 17:12
Van harte gefeliciteerd nog, en ben ook benieuwd. :)

Niels82
15-05-10, 02:38
reisverslag staat er op :)

reisverslag Niels (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11430)