Florida Forum

Weeki Wachee Springs

xinhier
3 maart 2010, 15:34
hallo,

mijn ouders zijn ergens begin jaren 80 (ik weet dat epcot er nog niet was) in florida geweest. Ze hebben toen ook verschillende attracties bezocht waaronder weeki wachee springs met de zeemeerminnen. Zij vonden dit toen zeer leuk en raden ons ook aan om daar eens naar toe te gaan.
Bestaat dit nog en is het de moeite om er naar toe te gaan ?

elke hulp is welkom

christel

Michael66
3 maart 2010, 18:08
Ja, dat bestaat nog. Ja da's best wel leuk en de moeite waard om te bezoeken. Er is van alles te doen en te zien, wel wat kleiner en "amateristischer" dan de mooie moderne attractieparken in Orlando. Maar Weeki Wachee is dan ook het oudste attractiepark in Florida.

Ik ben er geweest een jaar of twee drie geleden, staat wel wat van in één van mijn reisverslagen. Welke precies staat wel ergens in een eerdere post van mij hierover. Even zelf zoeken: http://floridaforum.nl/search.php?searchid=1799982 of spit mijn reisverslagen even door, zie de link onderaan dit bericht.

A3
5 maart 2010, 10:08
Ben het helemaal met Michael66 eens.

Een wat verouderde attractie maar beslist nostalgisch en leuk. Vergeet ook zeker niet om de boatride over de rivier te doen; je ziet veel dieren in en om het water, waaronder bij de boot bedelende otters en wasberen, en de 'kapitein' vertelt leuke anekdotes!

MVG

A3

Michael66
5 maart 2010, 10:30
Voor de boatride moet je wel op tijd zijn, want ze varen maar enkele keren per dag, soms maar één keer.

Je kunt net buiten het park ok kano's en kayaks huren om de rivier af te varen, lijkt me erg leuk. Ik heb "alleen maar" de boatride gedaan en heb vele kanoërs gezien. Voordeel van kano is dat je heel dicht bij manatees kunt komen die daar regelmatig verblijven. En je kunt alles op eigen houtje en in eigen tempo doen. Ook kom je met de kano veel verder dan met de boot.

Het water van de rivier is trouwens glashelder. Schitterend.

Ook voor de kano's geldt trouwens: kom op tijd want op=op.

Michael66
5 maart 2010, 10:44
Let wel op: de reistijd vanuit Orlando / Kissimmee is zeker twee uur en een kwartier. Da's best wel lang, en het gaat voor een goed deel over kleinere wegen.

Voor natuurliefhebbers en nostalgiezoekers is dat overkomelijk, als je echt op pretparkenjacht bent in Florida zou ik het niet doen. Ik ben er zelf heengegaan (vanuit Kissimmee) om een dagje met vrienden door te brengen die daar in de buurt wonen. Anders had het waarschijnlijk niet op mijn agenda gestaan.

Vanuit een verblijfplaats aan de westkust nabij Tampa is het andere koek. Al blijft het ook dan best wel een stukje sturen. Vanuit:

Clearwater Beach: 1u30 via kustweg
St. Pete Beach: 1u30 via snelweg
Sarasota Beach: 2u30 viasnelweg
Ft. Myers / Cape Coral: ruim 3u

Michael66
23 maart 2010, 09:30
Een artikel hierover in het Travel-gedeelte van de St. Petersburg Times / Tampabay.com:

RIVER BOAT CRUISE, WEEKI WACHEE SPRINGS STATE PARK
6131 Commercial Way (Near U.S. 19 S at SR 50), Weeki Wachee; (352) 592-5656
COST: $24.95 adults, $16.95 ages 3-10
WHAT WE LIKED: A slow float on the Weeki Wachee River offers the chance to see an array of Florida wildlife including nesting bald eagles, mullet, cooter turtles, blue heron, wild turkey and deer. Wish the spider monkeys still lived in their riverside shack. Guides provide plenty of nature tidbits, like the fact that Spanish moss is a member of the pineapple family.
WHAT WE DIDN'T: Drought conditions leaving the river only 3 feet deep and less navigable, shortening the ride to 25 minutes. Maybe that also explains the vampirish yellow flies that kept passengers wincing and swatting.
INSIDER TIP: Bring a telephoto lens and bug spray.
WORTH THE TICKET? Absolutely, since it also includes admission to Buccaneer Bay water park, and the fabled underwater mermaid shows. Old Florida at its finest.
THE BASICS:The cruise launches from within the park, with first departure at 10:15 a.m. each day. If you'd rather do a solo cruise, canoes and kayaks are available to rent.
Steve Persall, Times staff writerBron: http://www.tampabay.com/features/travel/florida/article1010899.ece

http://img696.imageshack.us/img696/8028/wwsu.jpg

EZ Archive Ads Plugin for vBulletin Copyright 2006 Computer Help Forum